- Melyik tápegységet vegyem?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- OLED TV topic
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
iD@Xbox showcase érkezik a hónap végén
gp Érdemes lehet nézni a jövő héte elejére tervezett műsort, ahol számos indie alkotás tűnik majd fel.
-
Bemutatkozott a Polestar Phone
ma Ami nem meglepő módon a Meizu utolsó készülékének átbrandelt verziója.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
r4z
nagyúr
Igazan arulhatnak azt a GPU dockot kulon is 200€-ert, tuti nagyobb lenne a kereslet ra.
[ Szerkesztve ]
I don't love people. I love 911s, Astral Projection and french fries, in that order.
-
solasola
csendes tag
Szerintem a Metal erőltetésével csak előnytelenebb helyzetbe hozzák a macOS-t és az iOS-t mintha szimplán a Vulkan-t támogatnák.
Így meglenne a könnyű átjárhatóság az Android, az iOS, a Windows, a Linux és a macOS között legalább a grafikus API vonatkozásában. Nem vagyok biztos benne, hogy elég nagy hozzá a piaci súlyuk, hogy kikényszerítsék a fejlesztőkből a dedikált Metal támogatást az alkalmazásokban és játékokban. Az Android tönkreverte az iOS-t, maradt 10-15% piaci részesedésük. A macOS jelenleg stagnál és amúgy is csak ~8% körüli piaci részesedése van desktop környezetben.
Technikailag amúgy sem sok értelmét látom egy olyan, harmadik grafikus API-nak, ami csak iOS/macOS-en érhető el. Ha legalább lenne bármilyen multi-platform támogatása. Nem alacsonyabb szintű mint a Vulkan és nem magasabb szintű mint az OpenGL/DirectX. Ha pedig Metal-ra írsz egy komplexebb grafikus alkalmazást akkor lőttek a Windows vagy Linux portnak (legalábbis belátható költséggel).
Ennek max egy Vulkan driver fölött futó fejlesztés-könnyítő rétegként lehetne bármilyen haszna.
-
Cathfaern
nagyúr
Nem tudom jelenleg mi a helyzet, de pár éve még (annak ellenére, hogy a piaci részesedése már akkor is sokkal jobb volt az Androidnak) a játékokért fizetett pénzben (akár iAP, akár fizetős játék) az iOS magasan verte az Androidot. És a fejlesztőket meg végeredményben ez érdekli, nem a piaci részesedés.
Ha annyira értelmetlen lenne a Metal és senki nem használná, akkor már az első verzió megbukott volna, és nem jöttek volna ki most másodikkal.[ Szerkesztve ]
-
lenox
veterán
Többek között a Metal 2-t a vállalat már gépi tanuláshoz is szánja
Miert akarna valaki gepi tanulast mac-en futtatni? Ugy ertem, ha konkretan futtatni akarna, akkor azt gondolom valami komolyabb clusteren, felhoben csinalna, ha fejleszt, akkor meg egy annak megfelelo fejleszto gepen, leginkabb linuxon, de macen miert csinalni ilyet valaki?
-
Silεncε
őstag
Én egyébként pont ugyanezen gondolkoztam. Ahogy azt sem értem, miért kéne valakinek egy Mac a VR-ozashoz. Játék se nagyon van a macOS-re, nemhogy VR, aki meg VR játékot akár fejleszteni, annak meg valószínűleg a Windows a celplatform, ezáltal ott fog fejleszteni. Nekem most úgy tűnik, hogy az Apple előkapta a most népszerű IT-temakat, hogy aki beveszi, azt le tudják húzni megint egy vagyonnal. De ne legyen igazam.
[ Szerkesztve ]
-
pengwin
addikt
A saját "MI-jük" miatt kell a gépi tanuláshoz.
(#2) -Skylake-
Ha iMac-kel használod, akkor kisebb dGPU-t kérsz az alapgépbe és utólag megoldod az RX 580-ra fejlesztést, mert így lehet olcsóbb, mintha előre konfiguráltan kérnéd 580-nel.
Ha meg Mac-kel használod akkor lehet egy normálisabb hűtésű RX 580-ad a gépben lévő maximum Radeon Pro 560 helyett.[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
-Skylake-
addikt
Megertem amit mondasz, de azert kicsit overkillnek ereznem hogy valaki egy 2-3-400 euros (ennyibe faj gyakorlatilag az osszes) TB dockba egy 100euros gput tol bele. Mert az tuti, hogy ha az Apple elkezdene ilyet arulni uresen, akkor nem a piac legolcsobb, de sokkal inkabb a piac legdragabb megoldas lenne. Szoval jol hangzik hogy a 600 eurobol levonod a vga arat, de a valosagban hetszentseg hogy nem igy mernek.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
-Skylake-
addikt
Ertem, hogy mire jo ez a dock, nem is a letjogosultsagat kifogasoltam, hanem hogy miert kene bele kisebb kartya egy 580nal. A te peldad is az, hogy kis gpuval kerem a macet es melle rakom ezt nagy gpunak. Pont ezt mondom enis, ezert nem ertem miert lenne jo egy ilyen dock rx550-el.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
-Skylake-
addikt
"aki meg VR játékot akár fejleszteni, annak meg valószínűleg a Windows a celplatform, ezáltal ott fog fejleszteni."
Ez egyaltalan nem egyertelmu, hogy mac-el csak macre, winnel meg csak winre.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
Silεncε
őstag
válasz -Skylake- #13 üzenetére
De, jelen esetben egyértelmű, ugyanis a kommentem a Metálra vonatkozott, mégha lehet, hogy nem érződött. Nagyon jó, keresztbe is lehet fejleszteni, ezt aláírom, viszont jelen esetben arról volt szó, hogy a Metal fejlesztők kapnak egy csomó fejlesztést. Namármost, ha egy fejlesztő megcsinálja a játékot Metal alapokon, az soha a büdös életben nem fog elindulni Windowson. Ha pedig Windows a celplatform, akkor minek szívatná valaki magát azzal, hogy macOS-en fejleszt? Persze, vegye meg az Apple cuccokat, aztán bootcamp és mehet a Windows. De minek? Akkor már nem egyszerűbb venni egy custom Windows pc-t ~fele annyiért?
Nem tudom, mennyire megy át, amit mondani akarok, de nem az Apple-t fikazom, mielőtt valaki ezzel jönne, csak ezt a lépését a cégnek most nem tudom hova tenni. -
#54625216
törölt tag
1. VR fejlesztésnél nem csak kódolás létezik, hanem level design, 3d modellezés, textúrázás, videó vágás és kompozitálás, hangkeverés, stb. A mac-ek VR támogatásával a kreatívoknak nem kell a VR miatt windowsra váltaniuk.
2. A windows eleve kisebbségnek számít a VR piacon: jelenleg kb. fél millió Oculus Rift és Vive van forgalomban, miközben SteamVR-ból eladtak 4-5 milliót, PSVR-ból meg másfelet, azaz a VR címek jelentős részénél a fejlesztő és a célplatform eleve nem azonos.
3. Nem csak VR játékok léteznek a világon, hanem pl. építészeti látványtervezés, 360-as videók, stb. Ezek létrehozása eleve nem platform függő.
4. A VR támogatás nem csak VR tartalomgyártásnál jöhet jól, hanem a hagyományos kreatív szoftvereknél is. Gyakorlatilag minden, ami 3D szerkesztést igényel sokkal intuitívabban működik VR-ben, pusztán attól, hogy érzékeled a teret és nem a 2 dimenziós vetületét nézed. Előbb-utóbb a nagy kreatív szoftvereket fejlesztő cégek is beépítik a VR támogatást a termékeikbe, az apple tehát nem teheti meg, hogy figyelmen kívül hagyja a technológiát, ha nem akar piacot veszteni.
5. A fejlesztői konferencián demózták a következő iOS AR lehetőségeit, azaz az iOS hamarosan AR célplatform is lesz. Alapvető tehát, hogy a tartalomfejlesztő eszközöknek (értsd: mac-ek) is fel kell nőniük a feladathoz. -
Cathfaern
nagyúr
Azon mi lehúzás van, hogy mivel a legolcsóbb iPhone is kb. annyiba kerül, mint egy középkategóriás android, ezért értelemszerűen az iPhone tulajok vásárlóereje alapból nagyobb? Arról nem is beszélve, hogy az android azért ilyen elterjedt, mert aki nem akar butatelefont, de nem akar költeni telefonra, az csak androidot tud venni. Viszont ha nem akar már magára a hardverre se költeni, akkor szoftverért meg főleg nem fog fizetni. Szóval szép dolog a piaci részesedés, de nem sok ér a fejlesztők szempontjából, ha a tulajdonosok nagy részének meg se fordul a fejében, hogy fizessen a szoftverért (kizárólag reklámokból való bevétel meg elég sovány hosszú távon játékoknál).
-
#54625216
törölt tag
Nem lehúzásról van szó, hanem az iOS felhasználók nagyobb eséllyel fizetnek egy alkalmazásért, mint az android userek. Droidon pénzt keresni szinte csak az ingyenes játékokba rejtett micropaymentekkel, vagy reklámokkal lehet, iOS-en ehhez képest maga az app is jövedelmező.
Nem véletlen, hogy általában a nagy multiplatoform mobilos fejlesztések is előbb jönnek ki iOS-re és csak később adják ki a droidos verziót, ha az app iOS-en már bizonyított. Ebbe mondjuk bejátszhat az is, hogy a világ viszonylatban 15%-nyi iOS nagyrész a világ magas fizetőképességű régióira koncentrálódik. Így hiába vannak a droidosok tízszer annyian ha mellette ott van pár százmillió iOS felhasználó, akinek 5USD egy appért kb. egy buszjegy árát jelenti és nem a félnapi keresetét.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Autodesk - Revit
- MIUI / HyperOS topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ubuntu Linux
- További aktív témák...