Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tutu7030

    veterán

    Elgondolkodtató írás. :R

    LG Optimus G E975 v20 -> LG G4 H815 V29a-EUR-XX -> Huawei Mate 9(MHA-L29) -> Huawei P30 Pro -> Honor Magic5 Pro

  • Mr.Csizmás

    félisten

    :R

    "Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

  • Maestro85

    tag

    Meghallgattam a child in time-ot (na jó, még éppen szól, mivel 10 perces) ****ott jó!
    Már ezért megérte megírnod ezt a cikket! Amúgy baromi jó volt olvasni! Köszönöm! :R

  • madgie

    titán

    Azért vannak jó zenék mostanság is, nemcsak a tuc-tuc. Igaz, nagyon underground a dolog, de hát régen is nehéz volt megtalálni a gyöngyszemeket :)

  • Eddie141

    senior tag

    Kiváló, és messzire röptető írás.
    Hát igen.
    Én azt mondom, hogy karcolom a felszínét annak, amit írsz. Apám által minden általad felsorolt zenét már 3 évesen is belém neveltetett :) Most pedig nagy kedvenceim. Még csak 20 éves vagyok, de akármikor kérdeznek, hogy mit hallgatok, el sem kell gondolkodnom és felsorolok akár 15-20at is az általad említett időszakból.
    Apám is kint élt németben, illetve Szabadkán, és itt Békéscsabán is. Csempészték be a lemezeket, és ellátták az itteni diszkókat a nagyok zenéivel, illetve ők maguk is csináltak bulikat. Viszont a "The Wall" című filmet ő is csodálva nézte, pedig átlagon felül volt "zeneileg képezve" az átlag magyarokhoz mérve, köszönhetően hivatásának. Ő is mesélt nekem az élményeiről, és már csak önmagában is lenyűgözőek azok is, és mindez megspékelve ezzel a magas fokú muzikalitással...
    Azt kell mondjam, ha nem apám lenne apám, és nem ismertetett volna meg olyan korán az ilyen típusú zenékkel, és nem szerettem volna meg, most nem ugyanilyen ember lennék.

    Azt még megemlíteném, és meg merem kockáztatni, hogy nagyban meghatároz egy embert az általa hallgatott zene. Akár az írásán is tükröződik ;) :R

    A mai napig is csupán a zene, és a motorozás tud megnyugtatni igazán. Ez a kettő az, amely feledtet velem minden gondot, és elgondolkodtat, hogy nem is olyan rossz nekem.
    Szerencsére egyre több korombéli hasonló beállítottságú emberre lelek itt a főiskolán, mert előzőleg, főként az általános iskolában sok gondom volt abból, hogy elítéltem az egyszerű zenéket. Változnak az idők, de remélem, hogy az ami jó, az örök! :R

    u.i.: Tudom, hogy sok előadót meg lehetett volna említeni, de én azért a Led Zeppelint és Frank Zappa-t mindenképpen beleírtam volna még :B Azért félreértés ne essék, nem gondoltam meg magam az első mondattal kapcsolatban! Köszönjük! :R :R

    [ Szerkesztve ]

  • Nunder

    őstag

    Először is leszögezném, hogy ez a legmegindítóbb cikk, amit valaha a Logouton, de megkockáztatom, akárhol olvastam. Érződik benne az élettapasztalat, még úgy is, hogy sosem beszélgettem senkivel, aki eme kor sarjaként ilyen témával foglalkozik.

    Sajnos, vagy nem, de nem éltem azokban az időkben, így én is csak visszaemlékezéseket olvastam, hallottam, de azok inkább az átkos idejének magyarországi viszonyait taglalják, nem a kor generációjának segélykiáltásait. Hallgatva ezeket a klasszikus riffeket és témákat elgondolkodik az ember, hogy milyen más volt akkoriban az élet.

    Mivel én csak a zenei résszel vagyok tisztában, ezért hatványozottan adok igazat az utolsó pár bekezdés tartalmával, miszerint a zene manapság nem zene. Ahogy írtad, hogy Nicko kezéből kiesik a dobverő és a többi, a hideg futkosott a hátamon. Én is a kemény zene híve vagyok, de abból is a melodikus tartalmú együttesek a kedvenceim. A mai fiatalság által hallgatott szenny nem is nevezhető zenének az én értelmezésem szerint. És tényleg, mi lesz akkor, ha a nagy öregek kidőlnek a sorból. Bele se merek gondolni. Természetesen vannak most is tehetséges zenekarok, akikben megvan az, hogy a régiek nyomdokaiba lépve kicsit kizökkentsék a világot a mostani posványból, de erre nem készült még fel a mai ifjúság. Mert amíg az kell az embereknek, hogy a rapperek/popperek/rockerek/hop-hopperek arról énekeljenek, hogy mennyire jók a nők és hogy milyen jó szétcsapva duhajkodni valamelyik bárban, addig nem lesz értékelve az igazi zene.

    Köszönjük a cikket, máris másként állok neki a vizsgára tanulásnak, holott reggel még nem volt nagy kedvem hozzá.

    “It's the job that's never started as takes longest to finish.” // blackbird3dworks.hu

  • hoffman_

    nagyúr

    Köszönöm, hogy ezt leírtad :R

    "The time you enjoy wasting is not wasted time."

  • sz4blya

    csendes tag

    Ha ismerném felét mindannak, amit tudsz, talán beleőrülnék.

    De ezt tudom: az ember második neve, Gyilkos.

    Cum Deo Pro Patria Et Libertate. Verje meg a mi Istenünk, aki ezt engedte! | Free life, free people, free internet! *See you, space cowboy!

  • old rocker

    veterán

    Megpróbálok összességében reflektálni.

    Először is, köszönöm a reakciókat.

    Azt nem állítom, hogy manapság nem születik igényes zene és nem csak a hard rock/heavy metal/progresszív rock területén vannak ilyenek ... csak sajnos elvétve.

    Az is igaz, hogy említhettem volna pl. a Led Zeppelint is, de rajtuk kívül még vannak,akiket igencsak jogos lenne megemlíteni, pl. a költői vénával megáldott Stinget. Vagy Bob Dylant a régiek közül. Persze, sokaknak róla a Blowin' in the wind jut eszébe, ami kiváló szövegű és zenéjű, csak a szoci éra alatt elcsépelték... ugyanakkor a megrázó szöveg Master of war ismeretlen maradt, ami valahogy így kezdődik, jöjj, háború ura, aki a puskákat (ágyúkat) építi ... s valahogy úgy fejeződik be, remélem, egy napon meghalsz és én kísérem a koporsódat egy szürke délután, s addig nem mozdulok a sírod mellől, amíg meg nem győződtem róla, tényleg halott vagy.

    Vagy Bob Geldolf ... a The Wall főszereplője, számtalan jótékonysági koncert szervezője ...szóval, lenne még kiket említeni, csak ők mind a rockzene nagy öregjei.

    Az újabb hullámosok között még megemlíthetném a Cramberries-t, a Zombi c. számukat. Vajon hányan tudják, hogy ez a szám nem valódi zombikról szól, hanem töény és megindító tiltakozás az erőszak ellen?

    A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

  • old rocker

    veterán

    válasz Eddie141 #6 üzenetére

    Zappát valóban nem említem, de ... :",John Bonham ágyúlövéssel és svájci órával keresztezett dobolásától" :)

    A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

  • old rocker

    veterán

    válasz Nunder #7 üzenetére

    Már megérte írnom...

    A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

  • hülyegyerek

    addikt

    Sajnos én sem éltem még a 60-70-es években, csak a szüleim történeteibôl isnerem azt az idôszakot. Mindenesetre imádom az akkori zenéket, valamint hogy akkoriban mintha kevesebb gyûlölködés és több összetartás volt a fiatalokban. Ne értsetek félre, nem vagyok a feltétlen pacifista megoldások híve, meg liberálisnak sem mondanám magam, mégis úgy gondolom, hogy manapság túl sok stressz, negatív hatás éri az embert ami akkor még talán nem volt ennyire jellemzô.
    Amit én még tuti beleírtam volna a cikkbe (persze ha én írtam volna) az a kedvenc együttesem, a Clash. Szerintem legalább annyira jó szövegei voltak, mint az általad említett együtteseknek.

    hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD

  • Silenzio

    addikt

    Nem rossz, hangulatos.Én ugyan csak a 3.x környékén tespedek, de annyit azért hozzá kell tennem: ez nem csak a politikáról és a szabadságról szóló éra, és a rock sem csak ezt szajkózta. Ez csak az érem egyik oldala.

    madgie: ezt a több 10 milliónyi eladott Beatles, Queen, a többmilliónyi Doors, Deep Purple, Led Zeppelin, és még sorolhatnám - mondatja veled? Mert ami akkoriban mainstream volt az USÁ-ban és UK-ben, azt szajkózzák most a "meg nem értett" fiatal generációk, akik szerint a Metallica gyermekjáték-homokozó, Lady Gaga meg Nina Hagen cipőfűzőjét sem kötheti be. Ma kisebbségben vannak, akkor tízmilliók tomboltak ugyanarra.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog (1)

    Minden generációnak megvan a maga keresztje, ami nem feltétlen háború. Akik a 80-as évek elején születtek, talán még átérezték az előző rendszer árnyoldalait, mert nekem azért nagyon megvan még, hogy gyak. bármilyen termék beszerezhetetlen volt, ha éppen úgy esett és a felnőttek sok témában suttogva beszéltek. Pedig az már a 80-as évek vége, amire emlékszem, akkor már nem nagyon vittek el senkit politikai nézetekért.

    Aztán a rendszerváltás utáni időszak, amit máig nyögünk, sem volt könnyű... Abban is tönkrement elég sok élet.

    Megvan minden generációnak a maga baja, ha nem is közvetlenül mérhetőek össze; azért meg csak hálásak lehetünk, ha megúsztuk (eddig) a háborúkat, legalábbis azt, hogy a saját bőrünkön érezzük. Bár még ne kiabáljuk el, én inkább arra fogadnék, hogy lesz itt még balhé az olaj miatt :(

    Mutogatni való hater díszpinty

  • D.Orion

    veterán

    válasz hcl #18 üzenetére

    Én 86-os születésű vagyok így magára a rendszerváltásra nem emlékszem, de arra már igen, hogy 94ig hogyan vették el nagyszüleimtől azokat a földeket amik már több, mint 100 éve a család tulajdonában voltak. Persze kaptak érte pénzt, de köze nem volt a föld valódi értékéhez. :((( 97ben aztán elvesztettük a nyaralót is papám halálával. Ígéretet tettem anno, hogy visszaszerzem az összeset, nekem ez a keresztem.

  • LamerGyuri

    senior tag

    Én még beleszülettem ezekbe a dolgokba, bár diszkópatkány voltam anno; ettől függetlenül ugyanúgy hatással voltak rám az említett zenék, mint az akkori fiatalok többségére.

    - öcsémet anno majdnem kicsapták általánosból; behívatták a szüleimet is az igazgatóhoz. Feladatul kapta, hogy az októberi ellenforradalmi faliújságot elkészítse. Ő pedig megkérdezte édesanyámat, hogy mi is történt "azokban" a napokban, aztán mindezt illusztrálva el is készítette...

    "Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

  • madgie

    titán

    válasz Silenzio #15 üzenetére

    Csakhogy az itthoni helyzetről írtam azt, amit. Akkoriban a Kislány a zongoránál, meg a hasonló borzalmak voltak a mainstream itthon, nem a Smoke On The Water.

    De egyébként igen, az amcsik már sajnos nem a blues-gyökerű zenért vannak oda, hanem hiphápolnak, angliában is cipőnézegetős pop-borzalmak hódítanak, alapvetően mindenütt underground lett a jó zene.

    Jut eszembe, nemrég láttam ezt a filmet, alapvetően az elektromos gitárról szól, tágabb értelemben magával a zenével. Jimmy Page pont azt a korszakot meséli el, amiről ez az írás szól, The Edge már főleg azt, amikor én voltam gyerek (80-as évek), Jack White meg egy mai őrült srác. Nézzétek meg, érdemes!

  • madgie

    titán

    válasz madgie #21 üzenetére

    Helyesbítek, a témaindító írás a nyolcvanas évekről is ír, tehát úgy mondanám, hogy Page annak korszaknak a szócsöve, amikor az eredeti értelembe vett, elektromos hangszereken alapuló rockzene kialakult, the Edge meg már a nyolcvanas éveké.

    Egyébként a hatvanas évek vége, hetvenes évek eleje/közepe valóban csuda egy korszak lehetett, sok-sok jóféle, elborult zenével (pl King Crimson, milyen jó is az)

  • old rocker

    veterán

    válasz madgie #21 üzenetére

    Így igaz, akkoriban ezek a zenei inzultusok voltak felkapva hazai vizeken, meg Kordagyuri Lédi Karneválja és egyéb, populáris szemetek, amelyek a maascult kritériumát is alig érték el. A probléma ott kezdődött igazán, hogy kitermelődött mellé a lakodalmas rock, az olyan tartalmas szövegű számok, amelyek arról szóltak, hogy "felmarta a bugyimat az ultra", aztán jött a szájbejgyerek kérjél bocsánatot és a hazai progresszív rock is marginális helyzetbe került. Kerülhetett, mert még az olyan együttesek énekesei is, mint az Edda, Pataki Atilla is beállt lagzilajcsizni.

    Az írásom a saját, "Rocktörténet" című televíziós műsorom alapján született; a kollégáim többsége komplett hülyének néztek, mit akarok, mert ez "rétegműsor". Azt válaszoltam nekik, csesszétek meg, de mekkora? Szűkebb szekta, de fanatikusabb tagokkal, akiket senki sem akar kiszolgálni... Sokat vitatkoztam helyi rádiós kollégákkal, hogy gyerekek, rádióban sokkal egyszerűbb lenne egy ilyen sorozatot megcsinálni, mert nem kell szenvedni a képi alátámasztással, az ezekkel járó jogdíj gubancokkal... (Én legalább 30 évet kaphattam volna várbörtönben, kurtavasban, ha az Artist Just rácsapott volna a műsoromra.) Azt mondták, nincs rá igény... azok a fiatal kollégák, akiknek már a ba-be-ban-ben-ről fogalmuk sincs, szókincsük beszűkült a "nem mondod?"-stb- -re. (Egy interjúban, amiben azon polemizáltak, vajon Győzike, Mónika-só, VV valóban a nézői igény, Schiffer András orgonaművész azt mondta: érdekes, engem soha, senki meg nem kérdezett, milyen műsorokat szeretnék látni a tévében..)
    Visszatérve tehát a szűk réteghez: nem is volt olyan műsorom több, ami miatt felismerve az ortopéd fejemet, 5 évvel később is meghívtak egy sörre. S az illető nem volt a generációm: 35 éves volt.

    Valaki írta, minden korszaknak megvolt a maga nehézsége. Természetesen. Ezért fogalmazta úgy, kicsit ironikusan, mi voltunk a történelem középső gyerekei; nekünk nem voltak nagy világháborúink... Mert annak a nemzedéknek a szenvedéseihez még az I. Világháború sem volt mérhető. De gondolj bele: két évtized sem telt el az iszonyatos sok emberéletet követelő világégés után, és mégis az atomháború közelségébe kerültünk, ami példátlan. Példátlan, mert háborúk azóta is vannak, de azért olyan mérvű atom attack fenyegetettségig nem jutottunk el. Az írásom többek között arról szól, hogy a "régiek" legalább tiltakoztak az erőszak ellen, a háborúk eszkalálódása ellen; most nem sok olyan szövegű dalt hallasz, mint a Child in time. Vagy ott volt a balkáni polgárháború. Abban az időben a Guns'N Rose-nak jelent csak meg a Civil War című száma, ami szövegét, dallamát, az interpretációt illetően olyan, mint Salvador Dali önmagát torkon ragadó torzója a Polgárháború előérzete c. képen... A tuc-tuc zenészek, a rapperek, a Fásy mulató nagybecsű dalárdáistái tojnak ezekre... A nagyérdemű meg olyan, amivel etetik.
    Az újságíróknak feladatuk lenne a jó értelembe vett "népnevelés", ezzel szemben nézd meg, mit kapsz. És minden azzal van megindokolva: a nézői igények... a nézettség ... az olvasottság. Dühöngeni szoktam azon, ha valamelyik ker. csatorna műsorára is tűz valamilyen komolyabb filmet, húsz percenként 20 perces reklám és műsorismertető blokkokkal van szétszabdalva. Amikor éppen belemerülnél esetleg, vagy gondolkoznál a mondanivaló, + 6 decibellel hangosabban felharsan a reklámblokk. Aztán műsorelőzetes, esetleg még egy reklámblokk, majd megint egy kis műsorelőzetes. Ami külön felháborító, hogy sokszor az utolsó snitteket félbevágva felharsan a saját gyártású vége stáb, osztott képernyőn azzal, mi következik. A Hamlet vége pl. zseniálisan meg lett csonkítva, azt hiszem, a retek klubbon. Vagy aki ismeri, látta a Fight Club-ot: azért én szívesebben elgondolkozom a Where is my mind zenéjére futó vége stáb alatt azon, mit is láttam...

    [ Szerkesztve ]

    A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

  • FF23

    senior tag

    A Pink Floyd nem volt a rendszer ellensége. Sőt. Egy koncertet is szerveztek nekik, amit az utolsó pillanatban mégis letiltottak és helyette kiadattak egy Pink Floyd válogatást.
    Olyan 83-84 környékén láthattam a Corvinban a The Wall-t.

    Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog (1)

    válasz old rocker #23 üzenetére

    "aztán jött a szájbejgyerek kérjél bocsánatot "
    Az ilyesmi ne hiszem, hogy a rockzenék sírját ásná, egy teljesen más irányzat... Nekem befér az alternatív zene a zúzdák mellé, amennyiben legalább vicces, de az igazán jó alter zenék ennél azért sokkal többek.

    Lakodalmas, meg a mai mainstream igénytelenség témában egyetértünk.

    "A tuc-tuc zenészek, a rapperek, a Fásy mulató nagybecsű dalárdáistái tojnak ezekre..."
    Mert annyira degeneráltnak nézik az embert - vagy ők maguk azok - hogy nem veszik észre : az ő generációjuk problémája pont ez, a degenerálódás. Mondjuk ez nem feltétlen az emberektől függ, hanem leginkább az elkorcsosult kapitalizmustól.

    És egy olyan világban, ahol a lázadás divat lett - röhej, irányítottan, ezzel lehet letörni a legjobban - mit várunk... Megette a fene.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • tobal

    tag

    Egy olyan korban élünk, amikor mindennél jobban szükség lenne a "hippikre". Egyre lejjebb csúszik a világ, egyre méltatlanabb életet élünk, egyre központosítottabb az irányítás, és ez ellen bizony nekünk, fiataloknak kellene küzdenünk. A probléma az, hogy a hippikorszakból a hatalom sokat tanult... ma már nagyon jól tudja, hogyan akadályozza meg alapjaiban a lázadást. Ennek a módszernek az a lényege, hogy felismerték, hogy a fiatalok lázadása ellen nem tudnak mit tenni, ezért inkább magát a lázadást irányítják... olyan dolgok felé, amik számukra nem veszélyesek, de a "lázadási ingert" kielégíti. Eközben a valóban fontos dolgok fölött elsikkadnak az emberek, és a hatalom lassan teljesen igába hajtja a társadalmat
    Ez a témakör nagyon-nagyon széles, és valóban a zene is a témakör egyik részét képezi. Örülök, hogy megjelent ez az írás, ami felhívja a figyelmet erre is, ugyanakkor azt azért meg kell jegyezni, hogy manapság is készülnek mély mondanivalójú, társadalmi problémákkal foglalkozó dalok (és most nem a tini-punk bandák gyenge eresztéseiről beszélek). Emellett egyre inkább feljövőben vannak a folk dalokat különböző műfajokkal keverő zenék (Bohemian Betyars, Folkfree, Swetter, DJ Milendee, csak hogy a magyarok közül említsek párat a különböző műfajokból). Ez összefüggésben van azzal, amit nem csak Magyarországon, hanem az egész világon látunk, miszerint egyre többen érdeklődnek és nyúlnak vissza az ősök tanításaihoz (itt most a több ezer évvel krisztus előtt élt ősökre gondolok), egyre több a hagyományőrző, egyre többen jönnek rá, hogy az őseink nem is voltak olyan hülyék. Ez a gondolat pedig már a hippiknél is megjelent.

  • Alexios

    veterán

    válasz tobal #26 üzenetére

    itt most a több ezer évvel krisztus előtt élt ősökre gondolok

    az ókori egyiptomiakra gondolsz pl.? Vagy még régebben? Azért a népzene nem annyira régi

  • tobal

    tag

    válasz Alexios #27 üzenetére

    Azért régen is énekeltek, még ha a máig fennmaradt népdalaink nem is több ezer évesek. Egyébként igen, pl. gondolok az ókori egyiptomiakra, etruszkokra, kínaiakra, szkítákra, indiaiakra, stb stb.

    [ Szerkesztve ]

  • hülyegyerek

    addikt

    válasz tobal #26 üzenetére

    Már miért is lenne szükség a kinondott hippikre? A fûben szétdrogozva heverô tömeg számomra nem éppen a hatalom elleni harc megtestesítôje. Na jó, ez kicsit durva volt, mindenesetre az ellenkultúra nem szûnt meg, tessék csak megnézni, hogy mi történik minden egyes G8 találkozó alatt...vagy akármelyik hasonló rendezvényen. A lelkes létszám ugyan kisebb lett, de a mentalitás sokakban megvan.

    [ Szerkesztve ]

    hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog (1)

    válasz hülyegyerek #29 üzenetére

    A fűben beszívva hempergő arcok egy jó része rohadtul nem lázadó... ez is divat...
    Valódi lázadókat nehéz találni, de azért tényleg vannak :)

    Mutogatni való hater díszpinty

  • molnarpeter

    nagyúr

    Jó írás. Én (Péter, 14 :D ) speciel mindenevő vagyok, de legfőképp elektronikus zenéket hallgatok :B Daft Punktól kezdve, deadmau5on át a 30StM-ig, meg azon túl is jöhet minden, csak 'nagyon menő' hulladék nem, és a disznóvisítást sem szeretem (pl. We Butter the Bread with Butter). A Fal c. filmet még nem láttam :B A divatról annyit tudok mondani, hogy természetesen nem hanyagolom el (a koromban szerintem ez normális :) ), de azért nem fejvesztetten rohanok a dolgok után. Azt hiszem, régebben ez is valamennyire 'inteligensebb' volt (főleg zenében)... Butul a világ :(((

    Szerk: Sem cigi, sem alkohol :)

    mp

    [ Szerkesztve ]

  • tobal

    tag

    válasz hülyegyerek #29 üzenetére

    Elhiszem, hogy benned ez a sztereotípia él a hippikről, de pont ezek nem a "kimondott" hippik (mellesleg a drogozásnak is megvolt a maga mélyebb értelme, ld. a goa kultúráról szóló cikkem). Ha nem tudnád, pont a cikkben említett fiatalokat bélyegezték hippiknek abban az időben. Bár sokan csak a buli meg a fű miatt csatlakoztak hozzájuk, ez az ideológiájukon semmit sem változtat.

  • old rocker

    veterán

    ... és mellesleg a hippik jelszava "szeretkezz, ne háborúzz volt"; sokan közülük megtagadták a vietnami katonai szolgálatot. Szóval nem lehet így redukálni, hippi = fűben benarkózva fetrengő semmittevő...
    Ajánlom elolvasásra- sajnos a szerző most nem ugrik be - az Üvöltés c. könyvet, gondolatok a beat korról. Vagy a woodstocki fesztivál történetét, nem utolsó sorban a Hair-t...

    "Ha eljössz San Franciscóba, tűzz egy virágot a hajadba ..." Scott-Mckenzye

    [ Szerkesztve ]

    A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

  • hülyegyerek

    addikt

    válasz old rocker #33 üzenetére

    Elég sok mindent olvastam arról a korszakról (pl. az Üvöltést is), viszont akkor sem gondolom azt hogy a hippik egyenlőek lettek volna a lázadással. Akkoriban épp ez volt a fiatalság körében a divat, tehát aki olyan vérmérsékletű volt, az kiment a tüntetésekre, stb. a hippiruhájában. A drogokról meg annyit, hogy szerintem beszívva nem lehet kordonokat bontani, max. "belső utazásra" tudsz indulni , aminek megint semmi köze a rendszerellenességhez, és elég önző dolognak tartom.
    Szerintem a túlzott droghasználat is vetett véget annak a korszaknak.

    szerk: Az Üvöltést Allen Ginsberg írta, akinek a legtöbb művét Eörsi István fordította. Vele viszont volt szerencsém személyesen is találkozni.

    [ Szerkesztve ]

    hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD

  • old rocker

    veterán

    Még mindig nem értünk egyet teljesen.
    A hippi korszakról egy találóbb idézet - valakitől - :

    Szeretkezz, ne háborúzz! - volt az üvöltő nemzedék jelszava; s most, hogy ennek a generációnak potencia zavarai vannak, politikai klimaxossá tették az országot.

    Zárójelben: Gandhi lázadó volt, vagy passzív ellenálló?

    A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

  • hülyegyerek

    addikt

    válasz old rocker #35 üzenetére

    Lehet csak annyira be volt lôve, hogy nem lázadozott :DDD Viccet félretéve, a passzivitás is lehet ellenállás, ha tudatos.
    Azt viszont a történelem legnagyobb szégyenének tartom, ahogy a hippik viselkedtek a vietnámi háborúból hazatérô katonákkal...

    [ Szerkesztve ]

    hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD

  • old rocker

    veterán

    válasz hülyegyerek #36 üzenetére

    Érdekes... én a hazai történelemből kapásból fel tudnék sorolni néhány nagyobb szégyent ... pl. Szálasiékat

    [ Szerkesztve ]

    A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

  • #27483136

    törölt tag

    :R
    Remek írás!
    Aki nem élte meg azt a kort, annak elképzelni is nagy erőfeszítés lehet. Így utólag szinte hihetetlen.

    A hippikről sok sztereotípia él. 2 filmet kell megnézni a kor életérzéséről:
    -Antonioni: Zabriskie Point (zene: az éppen alakuló Pink Floyd)
    -Hair

  • #27483136

    törölt tag

    válasz #27483136 #38 üzenetére

    Ha ezek a filmek a keleti blokkban készültek volna, mindkettő a dicső Vörös Hadsereg győzelmével ért volna véget. - Csakhogy az itteni életérzésről is mondjak valamit.

  • hülyegyerek

    addikt

    válasz old rocker #37 üzenetére

    Ebben egyetértünk. Én az adott korszakról beszéltem.

    hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD

  • old rocker

    veterán

    válasz hülyegyerek #40 üzenetére

    Nem a hippiket akarom védeni minden áron ... de azok legalább nem lőtték le a vietnámi veteránokat; ugyanakkor, pont a korszak egyik legnagyobb szégyene volt a berlini fal; illetve, hogy Nyugat-Berlin vezetése is kapott utasítást a fal védelmére; és mind a nyugat, mind a keletnémetek kiadták a tűzparancsot, amelyet végre is hajtottak...

    A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

  • bandiras2

    senior tag

    válasz old rocker #41 üzenetére

    A jelen zenéje egyre igénytelenebb?
    idézet innen
    http://tttweb.hu/index.php?rovat=iras&id=14
    Kissé jobban megvilágítja a dolgokat

    A zene is legyen egyre ócskább.Dr. Day szerint a zenének is nívótlanabbá kell válnia. 1969 után a rock zene egyre primitívebbé és durvábbá alakult át fokozatosan. Dr. Daynek az a kifejezése, hogy rosszabbá kell válnia a zenének, egyben annak a beismerését is jelentette, hogy ezek a gépesített ritmusok és primitív, dallam nélküli zenék, nívótlan és nyíltan a szexualitást taglaló szövegeikkel, máris rossznak voltak minõsíthetõk. Az a fajta érzelmes, szórakoztató zene, amely az elektromos konfekció-zajcsinálást megelõzte még a zene számos minõségi tulajdonságával rendelkezett. A háttérhatalom stratégái szerint ezt a nívósabb, szórakoztató zenét bizonyos rádiók tovább sugározhatják, és
    lemezeken is elérhetõvé teszik õket az idõsebb nemzedékek számára. A rádióadók többségének azonban ezt az elektromos zörej-zenét kell sugározniuk, és erre kell rászoktatni a fiatalabb generációkat. Mivel a populáris zene egyre rosszabbá és primitívebbé fejlesztendõ, ezért az idõsek és a fiatalok nem fogják egymás zenéjét hallgatni. Az idõsek elutasítják, mint zenei szemetet, a fiatalok azonban magukévá teszik, mert vele azonosulnak, mint nemzedékük sajátosságával, amely elõsegíti, hogy külön identitást alakítsanak ki a maguk számára az idõsekkel szemben. Dr. Day azt is elmondta, hogy ebben a primitív gépi zenében jól el lehet rejteni olyan tudat-befolyásoló rövid kis részeket, amelyekrõl a fiatalok nem is szereznek tudomást, de ugyanakkor mégis alapvetõen átalakítja magatartásukat. Személyes tapasztalatom is alátámasztja, hogy hová vezetett ez az alaposan átgondolt kulturális rombolás. Az egyik nagy floridai bevásárlóközpont elõtt az 1990-es évek végén állandóan labdáztak a gyerekek, és ezzel
    akadályozták a parkolóba érkezõ autósok mozgását. A gyermekeket semmilyen módon nem lehetett eltávolítani. Végül a bevásárlóközpont, a MALL, vezetõje azt javasolta, hogy a szokásos elektromos hanghatások helyett sugározzanak Mozart zenét. Ez az ötlet sikeresnek bizonyult, mert a gyerekeket távozásra kényszeritette. A szórakoztatás tehát a fiatalok befolyásolásának leghatékonyabb eszköze. Az idõsebb nemzedékeket már
    nem lehetett megváltoztatni, de a fiatalokat még döntõen befolyásolni lehetett életüknek abban a korai szakaszában, amikor személyiségük, szokásaik és ízlési preferenciájuk kialakul. Ez a fiatalabb generáció ma, a XXI. század elején, már érett felnõtt korba került. Most már az õ ízlésük a meghatározó és ez kedvez a háttérhatalom céljainak.

    ------------------------------------------------------------------------------------

    Egy másik könyvből:

    http://m.blog.hu/ne/neoltsal/file/Julius_Andan-Vilag_a_szinfalak_mogott.pdf

    A hetvenes évek elején feltűnt egy új zenei irányzat az Egyesült Államokban, még
    pontosabban a New York-i Bronxban. Az évtized végén kezdett népszerűvé válni,
    1979-ben megjelent az első lemez, és az új irányzat kijutott a napvilágba. Ez volt a rap.
    Egy 1982-ben kiadott Message cím dal keltette fel a kaszt érdeklődését a m faj
    iránt, amely súlyos politikai üzeneteket hordozott az elnyomásról.
    Az első komolyabb megbízásom a legfelsőbb kaszt szolgálatában a rap tönkretétele
    volt.
    A rap esetében a bevett ügymenetet követtem.
    Minden generációnak kell adni néhány szimbólumot, amit a szabadsággal azonosíthat,
    és amivel szabadnak érezheti magát. Szabadságot ugyan egyik generáció sem kapott
    soha, amióta a világ a világ, de szimbólumokat, azokat igen.
    Így váltak olyan nevetséges semmiségek a szabadság szimbólumaivá, mint például a
    hosszú haj, a miniszoknya, a szakadt farmernadrág, vagy az autópályán való
    száguldozás. Ezt kapták az emberek semmi mást.
    Minden generációnak kell valami semmiség, ami ellen lázadhat. Ez az elv. Minden
    generáció a rendszer ellen lázad, bár nem tudjuk, hogy mi az a rendszer. Lázadásuk
    mindig valamilyen engedetlenségi mozgalom volt, akárminek is nevezték, és sosem volt
    tényleges lázadás.
    Azt mondták a politikusok, vagy hájfejek (vagy bárhogy nevezték is a rendszer
    megtestesülését az adott időszakban), hogy tilos fiatalkorúaknak alkoholt inni. Mi lett
    ebből? Emberek milliói hitték azt, hogy azzal lázadnak a rendszer ellen, ha alkoholt
    isznak még tizennyolc éves koruk előtt.
    Aztán jött a drog, jött a szexuális szabadosság, jött a bűnözés maga. És megint csak
    milliók hitték és hiszik, hogy azzal lázadnak a rendszer ellen, ha drogot fogyasztanak,
    ha prostituáltként élnek, ha kisebb-nagyobb bűncselekményeket követnek el.
    És furcsa módon nem tűnt fel, hogy amit tesznek, az vagy teljesen értelmetlen (mint
    például a hosszú haj, ami a legkisebb mértékben sem érdekli a kasztot), vagy önpusztító
    (mint például az alkohol vagy a drog), vagy a teljes társadalmi ellehetetlenülés felé
    taszítja az embert (mint például a hippi mozgalom, vagy a bűnözés divatja).
    Egyszerűen besétáltak a legfelsőbb kaszt csapdájába és közben bőszen azt
    hitték,
    hogy most jól fellázadtak ellene.
    Én magam is a fentebb vázolt klisét követtem, amikor a rap-ból (ami voltaképpen az
    utolsó szabad zenei művészet volt) a szokásos
    rendszer elleni ostoba lázadást
    csináltam. Ehhez először is kitaláltam a központi hazugságot: a gondolat-bálványt. Az
    ihletet egy régi római mondás adta, amely úgy hangzott: Carpe Diem Élj a mában .
    Ezt a mondást átfogalmaztam és Élj a mában helyett Élj a mának lett az új jelentés.
    A kettő között csupán egy rag a különbség,
    de az eredeti jelentés a vizájára fordult.
    Az Élj a mában
    azt jelenti, hogy Cselekedj, ne halogass! , az Élj a mának viszont
    ezt: Vesd el a jövőt!
    Ebben az új formában már nagyon is használható volt arra, hogy elnyomja,
    megnyomorítsa az embereket. Hiszen ha csak ma van, csak a pillanat létezik, akkor
    minden a pillanatnyi élményről szól, következésképpen bármit meg lehet tenni,
    nyugodtan lehet valaki bűnöz , alkoholista, drogfüggő, vagy akármi, a lényeg, hogy ne
    legyen semmi értelme.
    Az ideológia, amely a központi hazugságot körbevette, olyan hazugságokat
    tartalmazott, mint hogy Csak a pénz számít, mert mindent a pénz irányít , A bűnözők
    az igazi lázadók , A világot nem lehet megváltoztatni ,A rendszer a bőrszín alapján
    ítél meg mindent (a kaszt régi jó szokása, az ellentétek szítása mindenhol jelen van)
    stb.
    Ezután már csupán sztárt kellett csinálni néhány züllött bűnözőből (amihez pénz és
    média kell), és minden ment a maga útján.
    Ma a rap a bűnöző életforma és a bűnöző értékrend első számú reklámhordozója a
    kultúrában.
    Még mindig el fordulnak kemény szövegek , politikai, vallási, ideológiai üzenetek, de
    ezek már csupán megszokott m faji elemek, egy kis toporzékolás, amit senki sem vesz
    komolyan.
    A kaszt így bánik el azokkal, akik lázadnak ellene: egy kis pénzért, egy kis hírnévért,
    egy kis szexért megveszi a lelküket, és ezek a lázadók innentől kezdve el lépnek
    propagandistákká, bár ezt nem veszik észre.
    Az, amit ma művészetnek neveznek, nem művészet. Az amit ma művészetnek
    hisznek, csupán a legfelsőbb kaszt szócsöve, a propaganda-gépezet egyik része.
    Az igazi művész nem egy csodabogár, egy furcsa különc figura, akit senki sem ért
    igazán.
    Az igazi művész nem egy bolond, nem egy züllött alak, aki csak a pillanatnak él.
    Az igazi művész nem arra való, hogy szexre irányítsák általa az emberek figyelmét.
    Az igazi művész nem egy eszköz arra, hogy általa ocsmány hazugságokat sulykoljanak
    az emberekbe.

    A társadalom amely az egyenlőséget a személyes szabadság elé helyezi, egyiket se fogja elérni. A társadalom amely a személyes szabadságot az egyenlőség elé helyezi, mindegyikből bőségesen részesedik. Milton Freedmann

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog (1)

    válasz bandiras2 #42 üzenetére

    "Az igazi művész nem egy csodabogár, egy furcsa különc figura, akit senki sem ért
    igazán.
    Az igazi művész nem egy bolond, nem egy züllött alak, aki csak a pillanatnak él."

    Azért én megnéznék 1-2 ma megbecsült festőt, költőt, hogy hogyan éltek. Ha nem is mind volt züllött, de mind nehéz eset volt, és keveset értett meg a saját kora.

    Viszont a manipulációval egyetértek; azzal a kitétellel, hogy az "alulról jött" zenészek esetében, főleg a korai időszakukban nem igazán lehet ezt elképzelni.

    Másrészt, ki hiszi, hogy a nagypolitika, és a nagyobb formátumú bűnözés nem fonódik össze? :(

    [ Szerkesztve ]

    Mutogatni való hater díszpinty

  • old rocker

    veterán

    válasz bandiras2 #42 üzenetére

    Azzal, hogy a jelen zenéje egyre igénytelenebb, azzal egyetértek. Azzal, hogy a rock 69 után egyre primitívebb és ócskább lett, azzal már nem. Legalábbis nem ilyen ex chatedra kijelentés formájában.
    A Deep Purple-nek 1970-ben jelent meg pl.a Concertoo For Group and Orchestra. Addig is, de utána is jóformán példátlan volt az ilyen vállalkozás: hard rock zenekar és szimfonikus nagyzenekar. Legalábbis nem úgy, hogy nem a saját számaikat kísértették nagyzenekarral - lásd Metallica - hanem az egész művet az utolsó kottafejig megírták a teljes zenekarra.
    Kivétel a komoly klasszikus zenei tudással rendelkező gitárvirtuóz, Y. J. Malmsteen, aki a Prágai Filharmonikusokkal együtt készített lemezt, amelyben nem csak a saját, korábbi heavy metal zenéjéhez rittyentett nagyzenekari kíséretet, hanem új, klasszikus hangzású darabokat írt. Csak - Beethowenékkel ellentétben - a szerző nem zongorán, hanem elekromos, vagy elektroakusztikus gitáron játszott.
    De példának vehetném az újgenerációs sztárzenekarok közül pl. a Dire Straits-et. Mark Knopfler különleges, addig nem alkalmazott barokkos hangzású gitárjátékkal írta be nevét a 20. század rockzenéjébe. A Brohers in Arms nagylemez gyakorlatilag az együttes lemezeinek csúcspontját jelentette mind szimfonikus nagyzenekarokat idéző hangzásvilágával, mind a szövegek színvonalaival.
    "Most a nap a pokolban van,
    s a hold magasan jár.
    Engedd, hogy elbúcsúzzak,
    minden embert elér a halál.
    De meg van írva a csillagok fényében
    s a tenyered minden vonalában,
    hogy bolond dolog háborúzni
    a bajtársakkal."
    Kíváncsi vagyok, az általad idézett két szerző erre a számra hogyan húzná rá az egyre igénytelenebbé váló rockzenét, illetve a hatalmi elit manipulatív törekvései c. kaptafát.
    De példálódzhatnék Stinggel is, a szólókarrierjében "elkövetett" számok dallamával és szövegével, Shape of my heart, How fragile we are stb.
    Az ilyen szövegekre mit mondana Dr. Day (már a neve is egy felvett pózt sejtet, nyilván nem a Dr. Nap családnévvel született bele a világba) erre, amit sajna fejből nagyon pontatlanul tudok idézni, a könyvet meg nincs most időm előkotorni:
    Kalapom szegélye rejti dúvad szemem
    mert bűnös az arcom,
    de papé két kezem.
    Nem láthatsz, nem hallod lépteimet,
    csak ha hold ül a Bourbon Street felett.
    manipulatív... ehhh
    Annak idején Vikidálék, a Dinamit együttessel pl. nagy valószínűséggel államilag finanszírozott együttes volt, a szövegeikkel egyértelműen az akkori regnumot szolgálták ki.

    Az igénytelenség a diszkók hangzásvilágára jellemző; meg nagyon élvezem, amikor az úttesten gördülő személygépkocsiból kasznitrepesztően szól a dallamtalan osztinátó: dur-durr-durr-durr (tuc-tuc).
    Azt nem vitatom, hogy ezeknek a zenei inzultusoknak a maguk dallamtalan, primitív ritmus lüktetésével van tudatmódosító hatásuk.

    A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

  • bandiras2

    senior tag

    válasz old rocker #44 üzenetére

    Szerencsére még mindig át tud törni az igényes zene. Az új rendszer bevezetése időt igényel. Főleg az elején amikor még rengeteg igényes zene volt, ahogy arról beszéltél. És az üzlet gyakran felülírja az elképzeléseket. Ha a tömegek pénzkötegeket lobogtatva akarnak igényes zenét vásárolni, nem fogják elhajtani őket, max savanyú pofát vágnak. De ettől még próbálkoznak, csak kapcsold be a bármelyik zenecsatornát. A folyamat hosszú, de ha körbenézel, akkor láthatod hogy eléggé előrehaladott állapotban van.Miley, Gaga, biber, OgliG sorolhatnám.

    Az idézeteket meg gondolatébresztőnek szántam. Érdemesmindkettőt elolvasni teljes terjedelmében, egyik sem hosszú. Nem minden van pont úgy ahogy leírják, de nagyon arrafelé tendál.

    [ Szerkesztve ]

    A társadalom amely az egyenlőséget a személyes szabadság elé helyezi, egyiket se fogja elérni. A társadalom amely a személyes szabadságot az egyenlőség elé helyezi, mindegyikből bőségesen részesedik. Milton Freedmann

  • #27483136

    törölt tag

    Ritkán születnek igazi nagy zenei tehetségek.
    Ezek a nagyok, a tehetségük révén létrehoztak egy iparágat, - ami bár korábban is létezett - de rajtuk keresztül megszázszorozta a bevételét. Ezek lettek a nagy kiadó cégek. Innentől szabadult el a pokol. Minden irányítást átvett a pénz, a befektetők érdeke.
    Így, ha nincs kéznél tehetség, csináljunk egyet. Különben is olyan fárasztó és időtrabló egyet is találni. A tehetségekkel egyébként is csak a baj van, azok bolondok, esetleg tudatmúdosultak, nehezen kezelhetők. A legnagyobb művészeknek mindig van valami beütése. Normális ember "normálisan" látja a világot, abban semmi érdekes nincs.

    A recept: jó körítés, naponta 10-szer sugározzák le a rádiók, esetleg kis botrány. A zene nem olyan fontos. Az emberek mindent bevesznek, ha elég sokszor ismételgetik. Elvégre a befektetők osztalékra várnak.
    Szerintem így működik most ez az iparág. Celebgyárak vannak.

    Andersonék (Jethro Tull) pedig szép csendben elmennek kis pub-okba zenélgetni. Szerényen. Mert ők megtehetik, ők saját magukat adják és nem stylistok mondják meg mit tehetnek.

    Szerk.: Navazz, most jöttem rá, semmivel sem különb, mint a kommunista éra. Esetleg csak annyiban, hogy, ha nem tetszik, nem visznek el.

    [ Szerkesztve ]

  • bandiras2

    senior tag

    válasz #27483136 #46 üzenetére

    [http://www.youtube.com/watch?v=YgJe7H_8JKA]
    A popszakmában sok minden fontosabb mint a zene...

    [ Szerkesztve ]

    A társadalom amely az egyenlőséget a személyes szabadság elé helyezi, egyiket se fogja elérni. A társadalom amely a személyes szabadságot az egyenlőség elé helyezi, mindegyikből bőségesen részesedik. Milton Freedmann

  • old rocker

    veterán

    válasz bandiras2 #45 üzenetére

    Elolvastam, lettek is gondolataim, bár nem mindent írtam le :)
    Amit felsoroltál... mit mondjak, inkább nem kapcsolom be. Tudod, mit szoktam csinálni, ha nem saját készletemből akarok zenét hallgatni? Van egy lastfm nevű alkalmazás, ez PC-re telepíthető és van egy mobbler nevű mobilra telepíthető része. (Azért írom le, ha valaki nem ismeri...) Telepíted, választasz egy felhasználó nevet és egy rádiónevet. (Mondjuk Deep Purple rádió) Vagy előadónevet, vagy stílust írsz be és indítod. A szolgáltatás elvileg attól az előadótól és annak a stílusához hasonló zenéket fog lejátszani. Ha valami tetszik, megjelölheted, ha utálod, szintén. A kedvenceid lesz a te könyvtárad, a moblerrel azokat játszhatod le (ha nem indítasz új "adót". Lehetnek barátaid, akik komálják a zenéidet és hallgathatjátok egymás zenéit. Zenehallgatás közben megnézheted az éppen kornyáló előadó zenei életrajzát; a hallgatott zenéket meg is veheted, jó minőségű mp3 formátum pl. 1 szám 0.90 Euró.

    [ Szerkesztve ]

    A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

  • old rocker

    veterán

    válasz #27483136 #46 üzenetére

    Szegény, jobb sorsra érdemes Anderson...

    A windows rendszerű telefonok a microsoftnak köszönhetően lassan az enyészet útjára lépnek

Új hozzászólás Aktív témák