Hirdetés
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Új órával készül a Black Shark
ma A Xiaomi gaming brandje az S1 Pro formavilágát viszi tovább, amit immár MIL-STD szabványokkal egészít ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stirlitz
senior tag
Jó döntés volt a bioetun használata, a legkorrektebb átalakitó szettek közé tartozik. Használd egészségel!
Gáz-ra váltani lényegesen nagyobb bekerülési költségel lehetett volna gondolom. Én amúgy etanol/lpg kombóval üzemeltettem a kocsim.
-
Stirlitz
senior tag
2éven belül az is megtérül, de a bioetun cirka 45ezres árával szemben, az minimum 150000es bekerülési költséget jelent, alsó hangon, egy modern hengerenkénti befecskendezős motorhoz.
Manitou: igaz, csak nem gondoltam rá, vidéken ez nem igazán gond mélygarázs hiányában. Bp-n már zavaró lehet talán.
[ Szerkesztve ]
-
bmwsan
senior tag
Szia
Nagyon jó ki írás nekem tetszett,
Kicsi OFF
Viszont oké hogy olcsóbb ez tény és való. Az pedig hogy környezet kímélőbb nem feltétlenül mondanám illetve sok káros hatása.Ugye termőföldbe a búza, a kukorica helyére ezt ültetik. => Felmegy a takarmánynövények ára, így felmegy mindennek az ára hús, tej, péktermékek stb.
Illetve azt a rengeteg repcét be is kel takarítani, amit nagy fogyasztású és egyáltalán nem környezet kímélő munkagépekkel valósítank meg.
Az biztos hogy benzin/gázolajnál jobb hajtóanyag és környezetet sem terheli meg annyira.
De igazából hosszútávon nem válthatja fel sem benzint sem a gázolajt.[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
Jó kis cikk
Pont tegnap mentem egy uj kútra s láttam az e85 feliratot ,most utánnaolvasva ki is fogom próbálni.Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
ricsi99
addikt
Legalább termelnének valamit.... én a mezögazdaságban dolgoztam ... 15 éve még be voltak vetve a földek... mostanában ha azokon a környéken járok ahol aratással töltöttük a nyarat ott szinte csak gazt látok......valamit megtermelni és eladni gazdaságosabb ,mint külföldröl inportálni...
[ Szerkesztve ]
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
hackeeeee
Jómunkásember
Mi is etanollal megyünk már egy ideje.
Gyerekbetegségek megvoltak. Egy ideig 50-50%-ban mentünk. Be lett téve az átalakító, azóta 1:1-ben megyünk, tehát csak etanollal. Ugye szűrőt cserélni kellett, azt muszáj volt, de közben meghalt az üzemanyag szivattyú is, azt is cserélni kellett. Felkészülhetsz arra is, hogy kis idő után azt is cserélni kell majd.
@Enszuke: Azért, mert pl. gázos verdával nem mehetsz mélygarázsba, és ilyesmi, plusz jóval később térül meg az ára.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
hackeeeee
Jómunkásember
Akár hogy is nézzük, sokkal olcsóbb alternatíva mint a benzin, az átalakítás jóval olcsóbb mint gázra.... Innentől meg... Km-ben többet elmész 1 teli tank etával, mint egy teli tartály gázzal.
Plusz még a gáznál ne is beszéljünk arról, hogy mennyit kell rá várni, hogy egyáltalán megcsinálják...
Más, esetlegesen érdemes a pillangószelepet is megtakarítani. ÉS még amit javasoltak, attól függetlenül, hogy át van alakítva, néha néha érdemes benzint rakni bele. Pl. havonta egyszer, ha többször nem is.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Giot
addikt
Kösz hogy leírtad a tapasztalataidat. Én is szemeztem az etanollal a múltkor a benzin kútnál. Lehet rászánom magam felesbe. Amúgy menetteljesítményben mit tapasztaltál? Állítólag jobban megy tőle az autó.
-
hackeeeee
Jómunkásember
So, megy jobban. De nem fog pikk pakk megtáltosodni tőle. De attól függetlenül úgymond "jobban is fogy". Mivel ugye 105-ös oktánszámú.
Szal ezt úgy mondom, hogy valamivel nagyobb a fogyasztás, így kevesebb km-t is lehet vele menni. Vagyis nálunk ez volt vele a tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Giot
addikt
válasz hackeeeee #13 üzenetére
Gondoltam hogy nem fog "megtáltosodni" nem nitrórol beszélünk . Akkor korrekt infó hogy kicsit jobban szedi a tappancsait az autó.
+ a fogyasztásról tudtam hogy kicsit falánkabb lesz tőle az autó, meg állítólag szárazabb is mint a benzin sokan ezért ódzkodnak tőle többek között én is.[ Szerkesztve ]
-
hackeeeee
Jómunkásember
Hát mondhatjuk így. Bár ez is autó/motor függő.
Én azt mondom, hogy felesben nyugodtan ki lehet próbálni, ha nem tetszik a motornak, azt észre lehet venni simán.
Telitank etanollal olyan 700km körül mentünk. benzinnel ugyanígy sikerült már ~800km-t menni. Mind2-nél szuszogósra tankolva.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Picco
addikt
válasz hackeeeee #11 üzenetére
gazbeszereles teny h sokkal dragabb, de eleg sok a tevhit.(4 hengeres, injektros gyongyoson, 2 ev garival ~250k)
melygarazs, igaz.
1 nap alatt beszerelik a gazt is, akar potkerek helyere is lehet pakolni a tartalyt es mellette megmarad a tankod kapacitasa(tehat ha kifogy az altalaban 45L-es gaztank, akkor meg mindig ott lehet 50l benya, ez nem mind1), max15%-al fogyaszt tobbet benzinnel es ennek is nagyobb a kompresszioturese mint a 95os benzinnek.(tehat az oktanszama).
illetve van meg 1 hatranya: 10 vagy 15 ev utan el kell kuldeni nyomasprobaztatni a tartalyt, ami kellemetlen, igaz csak par napot vesz igenybe es pesten helyszinen is megcsinaljak) es h ezt a nyomas probat 1szer lehet csak megcsinaltatni. bar eleg keves ember tervez mostansag 30evre megtartani autot(benzinkuton dolgozom es gazbeszerelo muhely van mogottunk)
[ Szerkesztve ]
It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
hackeeeee
Jómunkásember
250k... Etanol átalakító megvan ~40k-ból, feltéve ha olyan az autód, hogy kell átalakítózni, némelyik régebbi autót, sőt a legtöbb újat eleve nem kell átalakítani. Tehát ha ez nem kell, akkor eleve megspórolod az egész költséget.
Nos, kisebb gáztank, több fogyasztás, tehát jóval kevesebb km-t mész, oké ott a benya még.. De lehet úgy összegezve lehet nagyobb lesz az üzemanyag költsége, mintha csak etanollal mész. Mivel ha tankolsz, akkor tankold tele benzintankot, + a gázt, ha útközben kifogy mind2, akkor ugyanez megint.
1 nap alatt beszerelik jah, csak nem olyan rég mesélte 1 srác, hogy több helyen megkérdezték, hónapokkal későbbre tudták csak vállalni...
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Prof01
veterán
Én még mindig nem lettem meggyőzve, hogy érdemes áttérni rá. Marad a benzin, nem tom mennyire tesz jót(/rosszat) a motornak az etanol.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Nekünk már közel féléve megy etanollal, semmi probléma nincs. (ez előtt még mentünk felesbe is) És több ismerős is van, akik már évek óta mennek vele, szintén probléma nélkül.
Mellesleg mint már írtam, felesbe nyugodtan lehet tankolni, semmi baja nem lesz a motornak tőle, és úgy is már elég sokat lehet spórolni.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
Stirlitz
senior tag
válasz hackeeeee #19 üzenetére
Tegyük már ezt tisztába. Az etanol fajlagos energia tartalma majdnem azonos a cseppfolyós gázéval. Mindkettő alacsonyabb hőmérsékleten ég el, és alacsonyabb a láng terjedési sebessége is az égéstérben. Az égési csúcsnyomás is eltér a benzinétől mindkét esetben, mivel az oktánszáma is nagyobb mindkét alternatív üzemanyagnak. Ergó az üzemanyag túlfogyasztás is hasonlóan alakul mindkét üzemanyaggal, mível a fizikát nem lehet becsapni. Kb +20%-ra lehet számítani mindkét esetben.
Mondom ezt tapasztalatból, és azt is, 100% etanol használata mellett az üzemanyagpumpa és maguk a befecskendező szelep is rövidebb élettartamúak lesznek. Természetesen nem annyival, hogy ne érné meg etanolt tankolni. Szó sincs erről. Mint ahogy arról sem, hogy LPG ne hozná vissza a magasabb árát rövid időn belül. Meg, hogy az etanol érné meg jobban.... Hosszú távon sokat autózónak az autógáz az olcsóbb. Legolcsóbb meg a kettő egyszerre történő alkalmazása.
[ Szerkesztve ]
-
hackeeeee
Jómunkásember
Ebből az első mondat volt új, a többi nem. A többit tapasztaltuk, mint sztem elég sokan, akik etanollal mennek.
Hát nem tom, hosszabb távra a gáz olcsóbb? Hát azért a többlet fogyasztás, kisebb tartály, nem biztos, hogy ezt hozza ki. Mivel ugye érdemes mellé a tankba benyát is tenni. Szal, nem tom, csak gázzal sztem ugye senki sem indul neki egy több 100km-es útnak. Szerintem.
Mellesleg épp ezért mondják, hogy adott időközönként érdemes benyát tankolni, vagy ha már nem is csak benyát, de rekni az eta mellé benyát is.
Fogyasztásra ott vannak a kilóméterek, 1 telitankkal mérve. 1 teli tank etanol ~700km, egy telitank benzin ~800km. Annyi a különbség, nálunk.
De mondom, ez meddő vita sok helyen..
Én a tapasztalatokat mondom el, amit már tapasztaltunk, amióta etával megyünk.
Tény, a tényleges spórolás, ha mind2-t használod, vagy ha nem űlsz autóba.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
D.Orion
veterán
Hm ez nagyon érdekes cikk. Lenne is pár kérdésem rögtön. Nekünk egy 2002-es Peugeot 307Break van 1.4benzin motorral. Ezek szerint 50-50-ben ezt a kocsit is meg lehetne tankolni kísérlet jelleggel? Fater céges kocsinak is használja így havonta 2x is teli kell tankolni, mert bizony jár vele rendesen. Ha hosszú ideig megy 50-50%-ban a kocsi, akkor az etalon nem mossa ki a mocskot a kocsiból és nem tömíti el a szűrőket?
-
hackeeeee
Jómunkásember
Ha nem mered teljesen 50-50-ben tankolni, akkor kisebb arányban is elég, arra, hogy "hogy tetszik a motornak". Próbára elég ígyis, de max érdemes guglizni, hogy hasonló autót hogy mint használnak.
Nah jó én innentől csöndbe maradok. Mert nem is az Én cikkem, na meg F1 van.
Továbbá ténylegesen mindenki azzal megy, amivel Ő maga akar, és ami a saját véleménye szerint megéri.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
djbahool
senior tag
Azért nem gázra, mert az 200e HUF körül lett volna, valamint akkor eltűnt volna az amúgy sem nagy csomagtartóm.
Az tény hogy mivel a gáz üzemanyag litere az E85-től is olcsóbb, de én nem megyek annyit évente, hogy az nekem megérje.
Plusz, nem is volt hirtelen +200ezres keretem rá. -
hackeeeee
Jómunkásember
Továbbá, csak már nincs szerk. Most kaptam azt az infót, hogy eta átalakító mellé már nem tudsz gázt berakni, elvileg. Szal a 2 együtt már nem megy.
És lehet bármit mondani, etánál a megtérülési idő jóval kevesebb, gáznál ez legalább 2 év, hanem több.. Ha nagyobb a tartály, akko mégtöbb, plusz helyet is elvesz a kocsiból..Tehát ha nicns nagy csomagtartód, akkor a gáz eleve bukó.
@Giot: Nincsmit.
[ Szerkesztve ]
Véleményem szubjektív...
-
djbahool
senior tag
Teljesítményben azt tapasztalom, hogy alsó fordulaton nyomatékosabb. Pl. városban lazán elmegy 50km/h-val 5. sebességben.
hackeeeee: Pillangószelep ki lett takarítva, és már a szerelő is javasolta, hogy néha azért egy kicsit menjek benzinnel is.
Az üzemanyag szivattyú remélem nem fogja megadni magát, bár benne van a kalapban, de nem kötelező. -
Stirlitz
senior tag
válasz hackeeeee #32 üzenetére
Miért is nem lehet a kettőt berakni egymás mellé? Gyere, tekintsd meg a kocsim. Továbbra is mondom, ilyet állítani, hogy 2év legalább a megtérülési idő...... Ha legalább km-hez kötnéd, de hogy évhez... 2év alatt borzasztó sok km-t lehet megtenni. Céges kocsik ennyi idő alatt kb 150000km körül tesznek meg átlagban. Nézzük akkor az üzemanyagárakat. Ma délelött Pécsett ua-nál a kútnál mindhárom üzemanyag: 95ös benzin 346Ft/L ; E85 243Ft/L ; LPG 180 Ft/L. Innét meg matek. Etanol kisebb átalakítás, kisebb költség elsőre, LPG nagyobb átalakítás, nagyobb költség elsőre, amikor meg tankolni kell, akkor az LPG az E85nél is olcsóbb jóval. Nem azért írok mert szeretnék vitázni, de ez tény.
Ezek a tapasztalataim. Mielött jőn a kérdés, mivel foglalkozom, gázautószerelő technikus vagyok, és forgalmazzuk a bioetun-t is. Ezen a kivűl saját kocsimban is használom mindkettő üzemanyagot. No offense! Mindenki azt használ amit akar, de valótlant ne állítsunk. Jó etanolozást! -
GReddy
tag
Keserűség a benzinárak miatt??? 2.0 16V gyári húzott 136 lovas cucc... 10-12liter/100, de rúgtam már bele 15-öt. De inkább ez, mint egy ilyen (bocs má') kávédaráló... Ebben a szar Mondeoban legalább nagyjából elférek, és elég kevesen hagynak ott vele. De kinek a pap, kinek a paplan..
Dominate the woods... The Bowhunter.
-
Stirlitz
senior tag
Tudod, kinek mi fér bele. Örülj neki, hogy gond nélkül kitudod fizetni a benzin árát. Sokunknak kell sporolni, az etanol is egy ilyen lehetőség. Ezért nem kell lenézni a másikat. És ha a 3henger, akkor mi van? Főleg, ha nem hitelre vette. Igaza van, az ővé, nem a banké, nem vállalta véletlen sem túl magát.
-
félisten
válasz BloodyEddie #40 üzenetére
Ők a donorok és a donorcsinálók egyben.
-
Stirlitz
senior tag
válasz FoxiestFox #41 üzenetére
Leírta, ebben elfér. Meg jobban is megy. Ezért választotta, és bevállalja cserébe a nagyobb a fogyasztást. Nem biztos, hogy felelőtlenül vezet. De csak mert van akinek kisebb a kocsija, nem kell egymást bántsuk miatta. Ez nem erről szól.
[ Szerkesztve ]
-
aXXon
senior tag
A stílusából és a hozászólásából következtetve a többieknek lehet igaza... "(bocs má')"
"Van, amikor azt hiszed rosszabb már nem lehet. Erre két dolog mindig rácáfol: a Firefox és a magyar kormány ;)" - bartucc // ''Ember Te asztán nem kímélsz senkit, odab@szol a fílingnek!'' by Lev Andropov
-
Shad0w
senior tag
Látom vannak itt szakértők is. Akkor megkérdezném, hogy mi van a benzintank rozsdásodásával és azzal, hogy a motor szigetelését kikezdi az alkohol? Igen, tudom, hogy ez kevés autót érint, de hol tudom megnézni az autó leírásában, hogy érintett-e, vagyhát mennyire kell erre figyelni? (1.2 Fabia)
[ Szerkesztve ]
-
Stirlitz
senior tag
A Te kocsid (Fabia), műanyagtankos, műanyag üzemanyag vezetékkel szerelve. Ez a probléma téged nem érint. 50-50be használhatod az etanolt átalakító nélkül. Ha tisztán etanolal szeretnél járni, "átalakító" kell. Melyik 1.2-es motor van a kocsidban? A 6szelepes 40kw-os, vagy a 12szelepes 47kw-os? Üa rendszer ugyanaz, csak a befecskendező szelepek mások a hengerfejen kívül.
-
f27
aktív tag
kicsit az elejénél vagyok még
azért én megsúgom hogy a etalon feltaláloja biodisellel megy már4 és nemsokára azt is piacra vágja! a munkagépek a kamionok már tesztként biodiselel megy feltalálogyártónknál !
anyit érdemes tudni az etalonról hogy kétüteműbe nem jó! kissebb 4ütemű motorok sem mennek vele!
etalon használata közben a gép 20-30lovat veszít!
tehát egy 110lovas autónál még jó ez a veszteség de kisebnél már nem anyira!
én egy FIAT -nál használom! számítogép ráált autómatik nem kellet semmi kütyü!
télen nagyon nemlehet majd használni még átalakítóval sem mert igaz nagyobb az oktáv száma de nem robbanik akkorát hiába adagol belőle többet!
midezek ellenére ha hoszú távon megy valaki nagyon megéri csak ezt tankolni a kocsiba! melegen már minden autó megeszi[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell notebook topic
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Elektromos autók - motorok
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Házimozi haladó szinten
- Steam Deck
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Projektor topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Bontatlan HP EliteBook 845 G10 7L7U0ET 14,0 IPS, AMD Ryzen 5 7540U, 16GB RAM512GB SSD, Win 11pro
- HP EliteBook 840 G2 Core i5-5300U 8GB RAM 240 SSD Notebook
- HexGaming Custom PS5 Kontroller programozható gombokkal
- 3db kishibás irodai (multifunkciós) lézer egyben!
- Lenovo 65W gyári táp, töltő, centerpin csatlakozós