H​ir​d​etés​

2018. április 21., szombat

Hozzászólások

(#1) wolruf


wolruf
(őstag)

Nem nagyon irígykedek, áááá :)

(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)

(#2) snecy20


snecy20
(PH! addikt)

Nem semmi lehetett. :)

(#3) HXY


HXY
(PH! addikt)

Nagyon jó írás, élmény volt olvasni! :R
A képek is jók, mintha kis vasúti modellek lennének. :D

(#4) Foglalt név


Foglalt név
(őstag)

Ha rá vagy pörögve a vonatokra, a Saga-Arashiyama Station (嵯峨嵐山駅) is rejteget pár régebbi darabot, nem vagyok műértő, így nem tudom megmondani, hogy van-e igazi különlegesség.

(#5) angyalpc2


angyalpc2
(tag)

Hozhatnának ide pár motor vagont...azzal is gyorsabb lenen a MÁV :D :C

(#6) Redneck


Redneck
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Jól sikerült írás lett, jó képekkel! :K Szívesen elmennék megnézni.

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#7) GreatL


GreatL
(fanatikus tag)

Jó a múzeum. A brüsszeliben voltam, az is nagyon szuper. Na, mentem is Densha De GO-zni.

i7, 1080 Ti

(#8) flymi


flymi
(őstag)

1964-ben már Shinkanzen száguldott Tokyo és Osaka között, nálunk a mai napig Szilik járnak a villamosított vonalakon meg Csörgők, ahol még nincs villany.
Csodálkozunk azon, hogy a japánok ide jönnek fényképezni/videózni a múlt századi vasutat? :N

Pár ínyencség tőlem is, saját képek:


Gunhild, a Kárpát Vasút tulajdonában lévő 022-es NOHAB Godisa állomáson. (2017 tavasz)


1963-ban készült M61-004 pályaszámú NOHAB eleje Tapolcán. (2017 ősze)


Magyar Vasúttörténeti Park egy része. (2017 nyár)

[ Szerkesztve ]

Talpig úriember, feljebb egy centivel sem! ** "Boldog ember aki jámbor, amíg be nem verjük a pofáját!" (T.B.A.) ** "Egy Seduxen-en élő csiga vagyok." (L.B.) ** "Romulán csatabagel" (R.K.)

(#9) flymi


flymi
(őstag)


Szili szendvicsben. Frissen festve, pályaszám nélkül. (2017 ősz)


Rozsdás Dácsia az ablak alatt? Nem épp erre gondolnánk... (2015 tavasz)


Ugyanez a példány korábban forgóvázcserén Pécsett. (2015 tavasz)

Talpig úriember, feljebb egy centivel sem! ** "Boldog ember aki jámbor, amíg be nem verjük a pofáját!" (T.B.A.) ** "Egy Seduxen-en élő csiga vagyok." (L.B.) ** "Romulán csatabagel" (R.K.)

(#10) Ashitaka


Ashitaka
(tag)

Grat, nagyon jó lett az írás. Jók a fényképek is,több is jöhetne :) Feldobtad az estémet

(#11) laleh


laleh
(PH! addikt)

Ez nem semmi! :))

Ha fontos, inkább telefonon: 06302832078 Apple garanciális ügyintézés

(#12) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
(PH! félisten)

:C

klubba is mehet a megosztás :R

| Cicu & Cica V | id: fritzkandur (#2997 Bnet) | mindenféle geek cucc eladó https://hardverapro.hu/tag/mr_csizmas

(#13) rgranc


rgranc
(fanatikus tag)

Köszi az írást, nagyon jó! (És csak most olvastam vissza a négy évvel ezelőttit a vasútról, az is nagyon jó lett.) November elején voltunk egy hétig Japánban, Kiotóban a nagyfiammal szomorkodtunk is hogy erre a múzeumra sajnos nem volt időnk (meg végül még ezer más dologra nem volt idő, 1 hét nagyon-nagyon kevés), de persze így is nagy élmény volt.
Mondjuk Kiotóból Tokióba a Willers Expresszel mentünk, egyrészt mert olcsó volt, másrészt mert a fapados repülőhöz (bár kb. ugyanannyiért is lett volna) egy csomót kellett volna még utazni (este Kansai-ig, meg Tokióba be a reptérről), így pedig este még várost néztünk Kiotóban aztán a pályaudvar előtt felszálltunk a buszra, reggel Sindzsukuban leszálltunk, a legpraktikusabb.

Nekiállok elolvasgatni a többi írásod is, kösz őket!

(#14) kormoskandur


kormoskandur
(lelkes újonc)

jó cikk

(#15) wolruf


wolruf
(őstag)

Nekem ez van otthon a szekrényben (japán, eredeti ZZ Train vonatocskák :) ).

van még egy komplett Narita Express, de az a dobozában alszik (felüljáróval együtt :) )

[ Szerkesztve ]

(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)

(#16) adlersson válasza rgranc (#13) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)

Mikor írtad, hogy a Willer olcsó volt, eszembe jutott, hogy a legdrágább éjszakai buszok kb. repjegy árában visznek Tokyo és Osaka között. :D

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#17) rgranc válasza adlersson (#16) üzenetére


rgranc
(fanatikus tag)

:D Pont négyszer annyiba kerül...

(#18) nyisziati


nyisziati
(őstag)

Nagyon érdekes írás, köszi!
Két dolog merült fel bennem. Az egyik képen látható egy hagyományos telefon a vezetőfülkében. Az hogy működött?
Illetve az Oszaka-Szapporo táv tényleg 1500 km? :Y

(#19) arelim


arelim
(kvázi-tag)

a máv le van maradva, de nagyon.
köszönhetően a záhony által kitermelt elvtársaknak.

[ Szerkesztve ]

(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻

(#20) nyisziati válasza arelim (#19) üzenetére


nyisziati
(őstag)

Magyarország mindig le volt maradva. A XVIII. században ezért találták ki az "elkésődés" szót Kazinczyék.
És most sem a felzárkózás irányába haladunk, pedig elvileg már nem elvtársak vannak. Sőt, most fordultunk csak igazán vissza a XIX. sz. felé.

(#21) Napfénysüti


Napfénysüti
(PH! nagyúr)

Nagyon érdekes és jó írás, köszi! :R

Més que un club!

(#22) adlersson válasza nyisziati (#18) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)

A "telefon" igazából egy mezei, Yahata Electric gyártmányú hangos utastájékoztató (a tisztességes japán neve egyébként 制御増幅器 (seigyo zōfukuki) a magyar fordítást csak a funkciójából állítottam elő :D ), mely a jegykezelő szobája és értelemszerűen az utastér között teremtett összeköttetést, úgyhogy nincs mögötte sok ördöngösség. Alant megtalálod egy hasonlónak a kapcsolási rajzát:

Az Osaka - Sapporo táv meg meg azért volt ilyen nagy, mert a járat nem Tokyo-n át, hanem a Japán-tenger partja mentén, az Osaka - Kyoto - Tsuruga - Fukui - Kanazawa - Takaoka - Toyama - Naoetsu - Nagaoka - Niitsu - Akita - Odate - Hirosaki - Aomori vonal mentén közlekedett. Így az Osaka - Sapporo viszonylatú járat 1495,7km-t, a Sapporo - Osaka járat pedig 1508,5km-t ment. (Ennek oka, hogy az ellenkező irányú járatok a hokkaido-i Komagatake-hegyet különböző irányokból kerülték meg.)

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#23) nyisziati válasza adlersson (#22) üzenetére


nyisziati
(őstag)

Köszi a választ.
Ez az 1500 km akkor is durva, ha megkérdeznének, max. a felére tippelnék. :DDD
A telefonról meg azt hittem, az állomásokkal tartottak vele kapcsolatot. :B
De így egyértelmű.

(#24) betalokk


betalokk
(kvázi-tag)

Nekunk meg I vh-us, MOZGO kozlekedesi muzeumunk van... lol

Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius!

(#25) betalokk válasza flymi (#8) üzenetére


betalokk
(kvázi-tag)

Melo kozben gyakran latom, amint ,,erdekes figurak'' fotozzak a kozepkori roncsokat, amelyeket csak a festek tart ossze. Az evek hosszu sora alatt nem birtam rajonni, hogy ennek mi ertelme van...

Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius!

(#26) nyisziati


nyisziati
(őstag)

Na ja... Most volt egy cikk, hogy a "felújított" M3-as kocsikról már pattogzik le a festék és rozsdásodnak...
Sinkanszen helyett már annak is örülhetünk, ha normális kocsikat kapunk a pénzünkért. :(((

(#27) flymi válasza betalokk (#25) üzenetére


flymi
(őstag)

Szintén zenész?
Én vasutas vagyok, nekem szabad. :) A többi vasútfóbiás meg nem zavar, amíg nem a sínen állnak és fotózzák a feléjük száguldó interszitit...
Egyszer el kellett menni egy tanfolyam keretein belül a VTP-ba, ha már ott voltam, lőttem 2-3 képet, csak hogy elmondhassam, jártam ott. Ezeket már tényleg csak a rozsda tartja egyben.
M44-el dolgozunk, újkorában 600 paci lakott benne, szerinted mennyi szökött el belőle az elmúlt cirka 50 évben? :U :)

[ Szerkesztve ]

Talpig úriember, feljebb egy centivel sem! ** "Boldog ember aki jámbor, amíg be nem verjük a pofáját!" (T.B.A.) ** "Egy Seduxen-en élő csiga vagyok." (L.B.) ** "Romulán csatabagel" (R.K.)

(#28) Mr.Csizmás válasza flymi (#27) üzenetére


Mr.Csizmás
(PH! félisten)

:DD

nálunk is volt bobó, csak kikerült a hév, így dízel nincs a bkv-nál...najó a metrós mütyürök, M28 más formában, meg ilyenek.

| Cicu & Cica V | id: fritzkandur (#2997 Bnet) | mindenféle geek cucc eladó https://hardverapro.hu/tag/mr_csizmas

(#29) bindike01


bindike01
(fanatikus tag)

Milyen szép és dizájnos minden !! Köszi a cikket !! :R :R :R

http://phmegbizhatosag.atw.hu/

(#30) cintula187


cintula187
(PH! addikt)

Mocsok mód imádom Japánt. Irigyellek. :)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#31) Foglalt név válasza betalokk (#24) üzenetére


Foglalt név
(őstag)

Azért az hozzátartozik a dologhoz, hogy ahogy elhagyod a sinkaszent egy olyan keskeny nyomtávú vasútra ülsz, ami a lelket is kirázza az emberből. A tisztaság és a rend ott sem kérdés, de mi ugye a virtus szót húztuk az illem helyett, úgyhogy ez nem ide tartozik.

(#32) betalokk válasza Foglalt név (#31) üzenetére


betalokk
(kvázi-tag)

Egyet ertek, ez valoban nem ide tartozik...

Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius!

(#33) adlersson válasza Foglalt név (#31) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)

"keskeny nyomtávú vasútra ülsz, ami a lelket is kirázza az emberből" - Nem t'om mikor és hol utaztál de arányait tekintve ez kevés helyre, max. a napi 100 fős utasforgalomat bonyolító vonalkra lehet igaz.

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#34) rgranc válasza adlersson (#33) üzenetére


rgranc
(fanatikus tag)

Mi nem ültünk sinkanszenen de valamennyit azért vonatoztunk (egyrészt Tokión belül pár napig, másrészt érkezéskor a Kansai -> Oszaka Namba -> Nara -> Kiotó útvonalat, és mindet helyi vonatokkal, nem az expresszel) és színvonalra *szerintem* mind simán hozta a Desiro/Flirt szintjét... Miután hazajöttünk, a ráckevei HÉVen legszívesebben sírdogáltam volna kicsit nosztalgiából a japán "lelket is kirázza az emberből" vonatok után, amikor a HÉVen nem a tömeg miatt nem lehet laptopozni hanem konkrétan majdnem lecsukódik a kijelző némelyik bukkanón...

[ Szerkesztve ]

(#35) mave13


mave13
(őstag)

Üdv!

Köszönöm a cikkem belinkelését, bár ehhez az íráshoz képest az enyém nagyon amatőr. A tiédből süt a profizmus, sőt némi fanatizmus. Gratula a cikkhez, élvezettel olvastam, pedig csak egy lelkes amatőr vagyok.

Remélem, egyszer még eljutok ebbe a múzeumba is...

Icewolf || kósza

(#36) adlersson válasza mave13 (#35) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)

Szia, nincs mit igazán. Én meg még az omiya-i múzeumba nem jutottam el, de ami késik ugyebár. :D

Fanatikusnak nem mondanám magam, azt adtam vissza csupán, amit a múzeumban olvastam, némi Wikivel meg helyi vasutas folyóiratok infóival felütve. :D

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#37) sgergi


sgergi
(PH! kedvence)

Jó írás lett, üdv a BME-ről.

Eladó: Sapphire 4830; kaputávirányítók; PentiumD félszerver

(#38) T_chris


T_chris
(PH! addikt)

Köszönjük. :)

"szóval szó nincs itt arról hogy azért van ez így a haldokló kapitalizmus kokakólától mákonyos ópiumában mert így hatékony hanem mert így alakult." Gyúrjatok rá idén itt a 14. PH! Tábor.

(#39) simonzé


simonzé
(PH! addikt)

Hát ez remek olvasnivaló lett. Köszi érte!

I don't fit in. I fit out.

(#40) Youri


Youri
(PH! kedvence)

Ami ott muzealis, itthon urtechnologia :)

-

(#41) nyisziati válasza Youri (#40) üzenetére


nyisziati
(őstag)

Na ja. Amit ott kb. a '70-es-'80-as években nyugdíjaztak sinkanszent, az nálunk "next level technology" lehetne... :O
Sajnos.

(#42) NGA


NGA
(PH! addikt)

Azért azt is vegyük figyelembe, hogy Mo-on nincsenek 1000-1500 km-es vasútvonalak. Bp-Pécs pl csak 228 km. És gondolom a shinkanzen menetjegy ára nem azonos egy ottani sima vonat menetjegyének árával.

(#43) rgranc válasza NGA (#42) üzenetére


rgranc
(fanatikus tag)

A sinkanszen (már bocsánat a kifejezésért, de erre nincs jobb) rohadt drága.

Saját konkrét novemberi példám, Kiotóból utaztunk családdal Tokióba, légvonalban kb. 400, vonattal és úton inkább 450-500 km.
- Kiotó - Tokió legolcsóbb sinkanszen jegy 13080 jen, ami kb. 30 ezer forint (Ez helyfoglalás nélkül, csak csúcsidőn kívül működik. Helyfoglalással 14110 jen, de mi spórolós utazók vagyunk), 2 óra 15 perces úttal. Messze a leggyorsabb és legkényelmesebb megoldás.
- Kiotó - Tokió Japan Rail Pass-szal (mi turistaként megvehettük volna, japánok vagy hosszabb ideig Japánban tartózkodók nem használhatják) nagyon drága lett volna, mert nem utazgattunk utána tovább. Ha az ember többet tervez utazni 1-2-3 héten belül akkor nagyon-nagyon megéri, de az 1 hetes ára ~65ezer forint. A leggyorsabb sinkanszenre nem érvényes, a kicsit lassabbal az út kb. 2 óra 40 perc.
- Kiotó - Tokió a leglassabb típusú sinkanszennel 4 óra alatt ~10 ezer jen, ami ~23ezer forint
- Kiotó - Tokió "sima" vonattal kb. nem is lehetséges (vagy az átszállások miatt elmegy rá egy egész nap, nagyon kevés referenciát találtam ilyen lehetőségre)
- fapados repülővel Kansai-ról Naritára vagy Hanedára, itt nagyon-nagyon változó a jegyár, plusz hozzájön a vonat vagy busz díja (és egy csomó idő) Kiotóból Kansai-ra, majd Naritáról vagy Hanedáról Tokióba. Ha jól emlékszem, a legolcsóbb jegy 5400 jen körül volt (Flypeach, egy feladott csomaggal fejenként, csomag nélkül 3300 talán), a Kiotó-Kansai busz 2500, a Narita-Tokió busz 1000 jen, összesen lett volna kb 9000 jen fejenként, ami kb. 20 ezer forint
- mi végül Willers Express éjszakai busszal mentünk, vannak más társaságok is, ez éjjeli járat, kényelmes dönthető ülésekkel, 4400 jen volt fejenként (kb 10 ezer forint).

Aztán majd adlersson kijavít/kiegészít, neki több a tapasztalata, csak az enyém annyira friss még, gondoltam megosztom a konkrét esetünket.

[ Szerkesztve ]

(#44) adlersson válasza rgranc (#43) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)

Nagyon nincs mit hozzáfűznöm, mert én az általad említett okok miatt nem vehetek JR Pass-t, így csak a helyi, turisták által kevésbé ismert kedvezményekkel élhetek. :DDD Ha valakit nagyon érdekel a díjszabás, az pl. a Hyperdia, turistabarát útvonaltervezőt is nézegetheti.

Nem Kyoto ugyan, de Osaka és Tokyo között közlekedik egyébként Japán két utolsó, menetrend szerinti éjszakai vonata a "Sunrise Express" (Sunrise Seto és Sunrise Izumo), ami nem shinkansen ugyan, de a JR Pass-osok körében elég népszerű, köszönhetően annak, hogy a legolcsóbb helyeket felár nélkül vehetik igénybe, de egyébként JR Pass nélkül ez is 12180 yen-től (kb. 27000 forint) indul.

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#45) mave13 válasza adlersson (#44) üzenetére


mave13
(őstag)

Mondjuk egy év alatt nem utaztam shinkasennel, amíg kint voltam. Pont az ára miatt. Kiotóba nem jutottam el sajna, a legmesszebb Kokurán voltam, de oda is repülővel mentünk, mert az jóval olcsóbb volt.
Sajnálom hogy kimaradt a supervasút, de majd legközelebb...

Icewolf || kósza

(#46) adlersson válasza mave13 (#45) üzenetére


adlersson
(kvázi-tag)

Nekem is főleg a cégem finanszírozza a shinkansen-es útjaimat havi pár alkalommal, egyébként én is repülök inkább, vagy ha nagyon sok időm van, akkor hajó. :DDD

ㄅㄨˋ ㄆㄚˋ ㄇㄢˋ , ㄐㄧㄡˋ ㄆㄚˋ ㄊㄧㄥˊ 。

(#47) Fryskitt válasza wolruf (#1) üzenetére


Fryskitt
(PH! addikt)

Csatlakozom!!!!!! Még a pesti vasúttörténeti parkot is csak tervezem....

I swore never to be silent, whenever and wherever human beings endure suffering and humilitation. We must always take sides. Neutrality helps the opressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.