Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • asdf_

    addikt

    válasz petymek #14 üzenetére

    Ez egy haszontalan cikk, téves információkkal

    Ez nem cikk, hanem egy MTI közlemény utánközlése. Hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium nincs képben a jogszabályokkal, az őket minősíti. :U

    Éppen arról nem írnak, mik azok amik valóban változtak, és jelentősek.

    Írnak majd. Jövő héten. Darabokban, szombatonként közlik a változásokat, ez már a második vagy a harmadik adag, ljön még/volt már.

    [ Szerkesztve ]

  • asdf_

    addikt

    válasz petymek #16 üzenetére

    Ráadásul még életszerűtlen is, mert ha mondjuk a vevő a kiskerbe viszi a gyártói garjegyes terméket javítani, az elviszi a márkaszervizbe, ott elkészül, akkor ott az elkészülés idejének azt a napot írják a jótállási jegyre, és annyival hosszabodik a jótállás (ezt a részt a szerviz tölti ki és a másodpéldánya náluk is marad), Namost tegyük fel, hogy dec. 23-én elkészül valami, értesítik a kiskert, egyben bepecsételik a 23-ai dátumot. A kisker nem ér rá elmenni érte dec. 24-én, 28-a az első munkanap, tehát papír szerint bukott a vevő 4 nap garit, miközben ténylegesen 28-a előtt esélye sem volt használni a terméket, mert az még nem volt a kiskernél.

  • asdf_

    addikt

    válasz petymek #23 üzenetére

    Ez rendben van, de pont az életszerűtlenségét próbáltam példázni azzal, hogy ugyan helyben kell tölteni egy jegyzőkönyvet, oda A dátum kerül, de a szervizből a termék garjegye (amibe a kisker nem írhat, azon nem módosíthat, és másodpéldánya a szerviznél marad, a gyártói rendszerbe felkerül) a javított termékkel viszont már kitöltve, mégpedig B dátummal (amikorra a szerviz a javitast elvégezte) érkezik. És A, valamint B dátum a legritkább esetben fog megegyezni.

  • TheSpy

    csendes tag

    válasz petymek #24 üzenetére

    Ez egy valós példa lenne azzal, hogy persze jóhiszeműen sajátpénzemen visszaküldtem annak, akitől vásároltam, hogy minél gyorsabban megcsinálják, ez végül 50 nap alatt sikerült is.

    Jótállási időn belül most megy tönkre 2x egy corsair táp. Összesen már több mint 100 napot töltött a szervízben. Kiszerelés beszerelés feladás is idő. Az idő meg pénz, a pénz meg kár ez esetben. És ezután még hülyének is néznek. (lásd csomagolási dolgok, stb.)

    Csak, hogy mennyire szigorúak véleményem szerint a jelenlegi szabályok: (azért írok véleményt mert nem vagyok jogvégzett)

    A bojleres példánál maradva, ha tényleg jótállás alá eső hiba az oka annak, hogy szerelni kell a bojlert és ehhez le kell engedni a vizet mondjuk, akkor bizony a víznek az árát is meg kell téríteni. Persze tudom, hogy ebben az esetben ez filléres dolog, de az én esetemben a táppal már sok-sok beleölt óránál tartok.

    Ide vonatkozó Ptk. rész véleményem szerint:
    6:174. § [Kártérítés kellékhibás teljesítés esetén]
    (1) A kötelezett köteles megtéríteni a jogosultnak a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti.

    A kereskedőknek igen is fel kell mérniük végre, hogy szart nem lehet eladni. Azért a kereskedőknek, mert velük állok kapcsolatban a vásárlásnál. Persze ő úgy is tovább passzolja az importőrének, de nekem ehhez már semmi közöm.

    milan26: Igen lehet szakszervízben is javítást kérni. De ez a fogyasztó döntése, tessék neki elmagyarázni miért jár úgy jobban. Én tuti hálás lennék, ha ilyen tippet kapnék a kereskedésbe, ez így rendben van.

  • FattyDove

    tag

    válasz petymek #41 üzenetére

    Az ugye megvan, hogyha leadod közvetlen a szakszerviznek a terméket, akkor sokkal hamarabb javítják, mintha beiktatsz egy teljesen felesleges harmadik felet (mm), aki majd elpostázza a központba, majd a központ tovább küldi a szervizbe?

    Az MM egy forgalmazó, nem gyár vagy szervíz.

    [ Szerkesztve ]

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés