- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Videós, mozgóképes topik
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Phantom Fury - Amit a játéktól várhatunk
gp Három évvel a bejelentés után végre megjelenik a teljes kiadás PC-re, később konzolokra is ellátogat.
-
Frissíti középkategóriás Dimensity rendszerchipjét a MediaTek
ph A Dimensity 6300 inkább számít ráncfelvarrásnak, mint innovációnak, de ettől még kellemes alternatíva lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HDR123
tag
Teljesen egyetértek. Jópofa dolog, de nagyon kevés ahhoz hogy megváltsa a világot.
Megmerem kockáztatni azt a kijelentést hogy a 3D tévék sorsára fog jutni. -
Angel1981
veterán
"de az otthonokba ezen az áron, ilyen feltételek mellett, már nem biztos."
A "biztos" és a "nem" szavakat én személy szerint felcserélném - persze nem én írtam a cikket, tudom.
-
ProEvoFan
nagyúr
Manapság játékra drága dolog normális PCt építeni.Dráguló ddr3/4es memóriák, ssd, a videókártyáról nem is beszélve.Erre itt a VR, ami alá kell a kraft, plusz 250+ ezer forint a szemüveg.Luxus.
Aki olcsóbban akar VR élményt, az vesz egy PS4 slimet + tartozékok és még így is sokkal olcsóbb, mint a HTC Vive. -
#16939776
törölt tag
Majd leesik, hogy nem képes frusztráció nélkül a technikához idomulni az ember. Fordítva megközelítve talán működhet.
Addig megmarad mint vásári mutatvány.
[ Szerkesztve ]
-
Hiftu
senior tag
A tényleges szabad mozgás problémáját elég nehéz lesz megoldani. Amíg egy virtuális járművel jól működik a VR, egy séta/futás megoldása nem sikerült eddig túl jól.
Tessék mondani, lehet itt hazudni? - Kaszt: Decker, Faj: Troll, Működési Terület: Prohardver
-
flexxx2
őstag
3D sorsára jut szerintem is. Majd 10-20 év múlva előveszik, ha már ott tart a technika ( vezetéknélküli, meg akku, meg felbontás, meg súlycsökkentés). Azért ezek nem kis fejlesztések, nem hiszem hogy 1-2 év alatt megoldható, vagyis el fog bukni, vagy csak egy szűk felhasználási rétegben marad meg.
-
Televan74
nagyúr
Az ár nem tetszik, a többit megszoknám idővel.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
nagyúr
A 3D TV-k rossz hasonlatok. A 3D TV-k egy extrát nyújtottak, amit vagy kihasználtál, vagy nem. A TV nélküle is tökéletesen használható.
A VR viszont egy teljesen más világ, egy külön kiegészítő kell hozzá (szemüveg), és ilyen téren még a Daydream / GearVR áll jól, mert abban legalább a telefonokat lehet cserélgetni, illetve az "elvben" már megvan amúgy is a felhasználónak, tehát csak egy extrát nyújt. Egészen más dolog 30e Ft-t kidobni egy GearVR vagy Daydream szemüvegért, amit aztán legfeljebb nem használsz, mint 300e Ft-t, amit lehet, hogy dettó nem használsz...
A cikkben látványosan kimaradt a másik alapvető probléma, mégpedig az, hogy a felhasználók egy nem elhanyagolható hányada rosszul lesz a VR szemüvegektől. Én pár hónapja rákattantam a Daydream-re (meghackeltem a Oneplus 3T-met, hogy menjen vele), de 15-20 perc után már szédülök és fejfájásom lesz tőle. Pár nagyokos azt mondta, hogy kevés az FHD-fél felbontása (ugyebár az FHD kijelző kevesebb, mint felét használja ki egy-egy szem számára). Megnéztem egy Oculus Rift-et, no, abban 10 perc után jelentkezett ugyanez. A párom 2 percig nem bírta.
Szóval hatalmas a hype a VR körül, ám a realitás az, hogy még mindig túl sok a megoldásra váró probléma, és hiába megy a siker-orientált marketing gőzhenger, valójában a király meztelen, mert semmilyen szempontból nincs ez még készen....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
őstag
-
Yutani
nagyúr
Nem értem, hogy miért nem lehet ezt wireless módban megoldani? Sávszélesség biztosan megoldható, az üzemidőt meg én úgy oldanám meg, hogy mellékelnék a sisakhoz egy övet vagy egy mellényt, amiben egyenletesen elosztva lapos aksik lennének elhelyezve. Az aksik számát lehetne változtatni, attól függően, milyen nehéz övet vagy mellényt vagyunk hajlandóak viselni, illetve milyen hosszan vagyunk képesek a virtuális térben tartózkodni.
Véleményem szerint akkor lesz ez igazán kényelmes, ha a sisak
- bankkártya vastagságú kijelzőt kap, ami könnyű
- szuperaksit kap, ami kis méretben sok energiát képes tárolni és legalább fél óráig kiszolgálja a sisakotEgyébként már a 80-90-es években is próbálkoztak a VR-rel, ami akkor is rétegtermék volt, inkább csak játéktermekben elérhető. Most jóval előrébb tartunk a technikai fejlettségben, de most sem az igazi. Kell még ennek 5-10 év valszeg. Na meg a tartalom.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Spr1nG
tag
Én is csak szimulátorokban tudom elképzelni, ahol nem kell mozogni. Viszont a felbontás még mindig kevés...
http://www.spring-gas.hu
-
nagyúr
Sávszélesség biztosan megoldható,
Számolj utána, 2160x1200 (felbontás) x90 (képfrissítés per másodperc) x 24 (színmélység). Ez önmagában 5,6 Gbps, csak a kép továbbítása. Ezen kívül van a sisakon 32, a két kontrolleren 19-19 infravörös érzékelő, plusz még giroszkóp és gyorsulásmérő, amelyeknek az adatait visszafelé kell sugározni.
Na most ha ezt AC-s Wifi-vel akarod megoldani, akkor a nyolc antennás MU-MIMO-val elérhető elméleti 6,77 Gbps maximuma közelében vagyunk.
Most nézd meg, mennyibe kerül egy ilyen képességű router.
Utána tedd hozzá, hogy vajon az elméleti sávszélességtől mennyire leszel elmaradva, hogy ha más Wifi eszközök is működnek a környéken, amelyek a késleltetés terén is károsak (az IEEE 802.11 egyik alapvető tétele ugyebár az, hogy egyszerre csak egy eszköz "beszél" az adott csatornán, a többi vár).
Szóval a drót nélküli adatkapcsolat elméletben megoldható, a gyakorlatban kevésbé...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
arn
félisten
mar eleg egyertelmu, hogy ugyanaz lesz, mint a 90es evekbeli nekirohanaskor... majd 20 ev mulva, nyuggerkent
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
kretenallat
senior tag
válasz #06658560 #17 üzenetére
nekem is ez rémlett, mint probléma. előbb-utóbb lesz rá megoldás.
a mozgásra meg ez tűnik jónak, mivel végteleníti a helyet: plusz gond nélkül lehet felülről kábelt lógatni az ember fejére. 300 dodó volt kickstarteren, ezzel meg a vive kontrollerekkel már el lehetne lövöldözni kellemesen. (tudom, ez is még pluszpénz az amúgy is drága PC meg Vive mellé, de szerintem ennek is mehet még lefelé az ára, ha elég nagy darabszámban lenne érdemes gyártani.
:: Ω :: Born Dead, Buried Alive :: Ω ::
-
arn
félisten
amugy en ugy latom, hogy a mobileszkozoke lesz a VR jovo, es AR szeruen fog elterjedni, mert ugy kevesebb eszkoz kell hozza. ha majd megfelelo szinten ossze tudjak mostni a valosagot a grafikaval, majd akkor erkeztunk meg (a matrixba).
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Jhonny06
veterán
"Majd 10-20 év múlva előveszik, ha már ott tart a technika ( vezetéknélküli, meg akku, meg felbontás, meg súlycsökkentés)."
Szerintem most sem azért nem fogy, mert nehéz vagy mert nem wireless. Ha lenne rá normális tartalom és nem ilyen "techdemo" szinten tartana, akkor vennék az emberek. De ez, hogy évente 1-1 játék kijön rá, ez baromi kevés. A technológia tart ott, hogy ez normális legyen, sőt, most is az.
[ Szerkesztve ]
-
Cs1csó
félisten
Összegezve akkor: alapvetően nem olcsó hanem drága van hozzá tartalom de kevés, a megvalósítása eszközparkja ormótlan esetleg nehéz kötötté teszi a használatot stb. Úgy tudom kb. mint a 3d-t vannak akik ettől is fejfájást kapnak.
-
Ragnar_
addikt
Majd ha párhuzamosan a nagy címek 90 %-a jön VR platformra akkor fog talán terjedni a VR. A Sima stereo 3D esetében is ugye a játékok kb. 20%-a vagy annyi sem játszható sztereo 3D-ben, többnyire azok, amelyeket eleve 3Dvision támogatással készítenek. Szerintem az már bőven jó lenne, ha a mouselookot a headsettel lehetne vezérelni, stereo 3D és ennyi. A többi maradna ugyanúgy egér+billentyűzet, vagy kontroller. Nem feltétlenül kellene fél szobányi méretű futópadokkal szimulálni a mozgásokat az elterjedéshez. Mint ahogyan a rallye játékosok körében is valószínűleg nem a hidraulikus vezérlésű több milliós cockpitek a legelterjedtebbek, hanem mondjuk egy sima vagy forcefeedbackes kormány. Aztán aki tovább akar lépni az vesz egy sima ülést, vagy multimonitor stb..
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
berVi
senior tag
Hat igazabol a PSVR-bol 2x annyit adtak el, mint a HTC-bol, meg ott is van az egyetlen emlitesre melto VR jatek (RE7), ugyhogy ez a cikk elegge felrement...
"You literally have people lining up outside stores when they know stock is being replenished"
-
flexxx2
őstag
Egy gondolat: tartalom lett a 3D TVre is, aztán mégis meghalt, mert 60" alatt nem volt értelme.
A tartalom egy dolog, a szemüveg tényleg nehéz pár 10 perc után, márpedig ha játszok pl egy Witcher szintű játékkal, azt nem akarom abbahagyni mert nehéz a szemüveg, inkább játszom 2D-ben tovább. Persze ez csak az én véleményem.
-
Béééla
őstag
A 3D-nek volna mai napig értelme mert 3D-s játékok és játékmotorok vannak, csak éppenséggel egyik se csinál egy kattintásra 3D-képet. Oculussal állati jó volt a Half-Life 2-vel játszani mert egészen más amikor az "arcodba" ugrik egy headcrab. Ezt egy 3D TV/monitor is tudná fejkövetés nélkül és az is bőven elég.
Aztán ha támogatnák a játékmotorok akkor simán mehetne ugyanúgy fejkövetés nélkül a sisak + 3D. De nem... Valami nagyon félrement.Bélabá
-
Útkeresés, ami most megy, de a használható végeredmény még irgalmatlanul messze van: kényelmetlen, drága, ami most prémium áron szerezhető csak be. Valószínűleg ugyanúgy hamvába holt próbálkozások ezek mint a 3D TV.
https://www.coreinfinity.tech
-
Kashim
őstag
Már megoldották, ősszel lehet hivatalosan is kapni a régióban a tp cast kiegészítőt vive-hoz. Ez lesz a hivatalos megoldás amit felkarolt a htc is. Kínában már egyébként lehet is kapni a hivatalos oldalon keresztül, vagy drágán lehet rendelni netről is idehaza, de érdemes várni, mert még nem végleges a kialakítás.
6000 mAh-s akksival kb. 2 órát bír egy huzamban, de elvileg lesz hozzá valami 10-11 ezer mAh változat is ami azért már bőven elég egy napi használatra.
Kis szépséghibája a dolognak, hogy egy 60 ghz-es wifi sávon megy a dolog és a routernek konstans rá kell látnia az adó egységre, különben képkockák eshetnek ki és fejfájás a vége. Tehát elég magasra kell rakni a routert, lehetőség szerint a plafonra vagy egy magas állványra.
Viszont az olvasott tapasztalatok és technikai adatok alapján a késleltetés nagyon minimális, gyakorlatilag megkülönböztethetetlen a vezetékestől és a kapcsolat is stabil volt.Azt sem szabad amúgy elfelejteni, hogy a most piacon lévő vr dolgok még az első generációt képviselik. Valve folyamatosan dolgozik a fejlesztéseken, az új kontroller és az új lighthouse rendszer is már a 2.0-ás változatot vetíti előre. Sisak és felbontás szinten viszont azért hardvernek is még utol kell érnie ezeket, szemenkénti 4k felbontáshoz iszonyatos erőforrások kellenek, mai hardverekkel nem megoldható.
Én nem gondolnám, hogy temetni kéne a technológiát, már a mostani rendszerek is baromi jó élményt nyújtanak, némi limitációval tény, de olyannal még nem találkoztam aki miután kipróbálta ne vigyorogva vette volna le a sisakot a fejéről.Ráadásul látszik, hogy az egész ipar ráfeküdt a témára, jól mutatja hogy még az olyan óvatos motorosok, mint a Sony is beindult a PSVR-rel. Az a rendszer és a playstation márkanév már önmagában húzni fogja szerintem innentől a technológiát.
Cikkel amúgy nem teljesen értek egyet, az is érdekelne a "csomó játék" mit takar pontosan. Bőven vannak már olyan címek amik nem commodore szinten vannak grafikában. VR-ben egyébként is máshogy jön elő a részletesség mivel egy alapesetben rém ronda minecraft is totál más élményt nyújt.
[ Szerkesztve ]
-
ripla
őstag
Párszor már leírtam, leírom újból.
4k felbontás, szemenként legalább 120 hz-es képfrissítés, a cikkben is írt vezeték nélküli átvitel, az akksija bírja legalább 6-7 órán keresztül, méretre pedig ne legyen nagyobb, mint a képen látható hegesztőszemüveg.Amint ezek a feltételek teljesültek, beruházok egyre, addig meg teszteljék csak a gazdagok.
-
kretenallat
senior tag
minden területnek szüksége van úttörőkre, nem lenne logikus azt várni, hogy a VR-nél másképp legyen. egyelőre még az én küszöbömet sem érte el a VR, de nekem inkább a tartalom, mint a hardver szintjén vannak teljesítetlen elvárásaim.
:: Ω :: Born Dead, Buried Alive :: Ω ::
-
Kashim
őstag
No offense, de mivel hajtanád meg a szemenként 4K felbontást 120 fps mellett? Nincs az a gép ma még GTX 1080Ti SLI-vel sem, ami folyamatosan elbírná ezt a teljesítmény igényt, főleg részletesebb játékoknál. 1-2 képkocka kiesés vagy beakadást pedig teljesen más egy monitor előtt ülve megélni, mint mikor fejeden egy sisak. Gyakorlatilag instant fejfájás és hányinger, ha lemarad a cucc a mozgásodhoz képest. Ez tartja vissza az egész felbontás mizériát, nem az, hogy nem tudnak kijelzőket gyártani.
Egy olyan gép mellett ami ekkora teljesítményre képes meg a VR rendszer ára is eltörpül, szóval a gazdag megjegyzés kicsit furán veszi ki magát, mert jelen pillanatban vígan el lehet lenni egy GTX 970-nel.Sokan elfelejtik, hogy nem csak annyiból áll a dolog, hogy két kis kijelző tükrözve van a sisakon belül, hanem sztereoszkopikus képet állít elő és mindent két nézőpontból kell renderelnie a gépnek.
Erre megoldás a foveated rendering lenne esetleg, de technológiailag az eléggé odébb van még szerintem, bár néhány próbálkozás van már erre is...[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
Az a baj az ilyen VR tesztekkel, hogy annyi idő ami a rendelkezésükre áll próbálgatni, egyszerűen kevés, képtelenség ezalatt objektív véleményt formálni. Nekem az Oculus kényelmes beállításainak kitapasztalásához kellett cirka egy hónap, de lehet, hogy több. Nem nehéz, nem nyom, nem kényelmetlen, nem párásodik...
Legalább ennyi idő amíg az ember megtalálja a gépéhez igazodó beállítást is, hogy meglegyen a fix 90 vagy fix 45 FPS az adott játékban. Ez rendkívül fontos, mert ha a kettő között ingázik, akkor az instant hányinger... ellenben ha jó a beállítás, pár óra után hozzászokik az agy és nincs semmi gond. A felbontás valóban lehetne jobb, de a jelenleg kapható legerősebb VGA mellett sem lehet kihozni a maximumot abból amit maga a szemüveg kijelzője egyébként tudna. Szóval amikor azt mondják, hogy ronda a látvány, az jórészt a rossz grafikai beállításnak, helytelen konfigurálásnak (fejen elhelyezés), vagy "gyenge" VGA-nak köszönhető. AC, PC, DCS alatt olyan képet lehet varázsolni a kijelzőre ami teljes mértékben elfogadható, csak éppen a 980Ti úgy pisili össze magát ahogy a nagykönyvben megvan írva. Egyelőre nem a kijelző felbontását kell növelni, hanem olyan VGA kell a felső középkategóriába is, ami a jelenlegi kijelzőkből is képes kipréselni azt amit tudnak úgy, hogy stabilan meglegyen a 90 FPS. Nem véletlen, hogy sem az Oculus sem a Vive nem ugrál a nagyobb felbontású kijelzővel... pedig gyanítom, hogy megoldható lenne.
Tartalom... sokan jól látják, itt van a legnagyobb gond és nem az árazásnál vagy a felbontásnál. Ha nem szimulátorozásra vettem volna, gyakorlatilag nem tudnék olyan játékot mondani ami miatt érdemes belevágni. Nagyon bízom benne, hogy előbb-utóbb lesznek húzó címek, mondjuk Fifa, BF, GTA szintű játékok, csak ez azért nehéz, mert nem elég a játéknak a VR-t támogatnia, az egész játékot úgy kell megírni, hogy a mozgások az agy számára hihetőek legyenek... az a tempó ahogy mondjuk egy BF-n rohangál a karakter, vagy ahogy célzáshoz ide-oda rángatja a fegyvert, tuti rosszullét sokaknál... kíváncsi vagyok nagyon a Resident Evil VII VR vagy a Fallout 4 VR milyen lesz PC-n, mert ha sikeres lesz, az jó ugródeszka lehet... Ilyen címek kellenek, mert az állok a szoba közepén és tárgyakat pakolgatok, teniszezek, lövöldözök a felém futó zombi áradatra nem fogja eladni nagy számban a VR-t... sokakat egyrészt ez nem érdekel, sokaknak pedig helye sincs ahhoz, hogy berendezzen egy VR "sarkot" a lakásában.
A cikkben szereplő kijelentéssel, hogy ez így elfog bukni azért nem értek egyet... elég csak megnézni, hogy a szimulátorosok körében milyen ütemben terjed. Jelenleg ez az a terület, ahol egyszerűen maga az élmény amit a VR nyújt, páratlan és pótolhatatlan. Repülni így egyszerűen zseniális... támogatja már a DCS, az új IL-2, később lesz támogatás CloD és X-Plane 11 alatt is... ennek a rétegnek ráadásul pénze is akad erre. Plusz ott vannak az autószimulátorok... AC, Dirt Rally, PC, iRacing, rFactor2... egyre több júzer van ezen játékok topikjaiban akik VR-l játszanak (jellemzően OR), és ma már gyakorlatilag nem jelenik meg úgy szimulátor, hogy ne támogatná a VR-t. Nem akarom ecsetelni, hogy mekkora élmény, legyen elég annyi, hogy nekem december óta van meg, azóta minden ami nem VR ment a sarokba és csak akkor veszem elő őket, ha nincs legalább 2-3 órám játszani. Alig vártam, hogy meglegyen a GTA V, 30-40 órám van benne csak, mert menet közben megjött az Oculus...
Szóval elbukni biztos, hogy nem fog, maximum megmarad jó drágán a szimulátorosok játszóterén, de azért bízom benne, hogy szélesebb körben elterjed, mert elképesztő potenciál van benne... jól beállítva, helyesen konfigurálva, erős PC-n már most is zseniális amit nyújt, sokkal nagyobb élmény mint monitoron játszani.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Peter13
senior tag
Szerintem is a tartalom hiánya a lényeg. Minden mást hajlandó lenne lenyelni az ember (legalábbis kellő mennyiségű ember, amire már lehet piacot építeni), de ha nincs miért, ha csak egy jópofa techdemo az egész (amit pár perc vagy óra után meg lehet unni), akkor az nem ösztönöz senkit kompromisszumok vállalására.
Jelenleg szerintem ott tartunk, hogy a gyártók abban reménykednek, hogy a újdonság varázsa majd eladja ezt is, jó drágán, szép nagy haszonkulccsal, és minimális erőfeszítés után lehet hátradőlni és számolgatni a kövér bónuszt. Ez nem jött be. A technikai csapatok vért izzadnak hogy megoldják a triviális kihívásokat (szemüveg, akku, számítás-kapacitás, adatátvitel, irányítás, stb.), de a lényeggel, hogy MIÉRT is venne bárki ilyet (látsd tartalom hiánya), azzal jórészt csesznek foglalkozni, aztán csodálkoznak hogy nem harapnak rá a népek. Ez így meg nem fog menni, akkor sem ha papírvékony kijelző lesz szemenként 8K felbontással 16 óra üzemidő mellett...
Szerintem.
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
nagyúr
60 ghz-es wifi sávon megy a dolog
Két fő probléma van ezzel: per pillanat a 802.11ad (ez a 60Ghz-es wifi) routerek baromi drágák, tehát feltehetően a már amúgy sem olcsó szemüveg is átlép a marha drága kategóriába. Vagy várunk, amíg esik az ár, és jön a második probléma.
Mert ha ne adj isten csökkeni kezdenek az árak, és a 802.11ad elterjed, akkor a korábban vázolt probléma lép fel: a 802.11 úgy működik, hogy egyszerre egy eszköz használhatja a frekicsatornát. Ha több eszköz van a csatornán, akkor a többiek megvárják, amíg az aktuális adás véget ér, és utána (véletlenszerű várakozási idő után) ők is megpróbálnak adni - ha valaki időközben megint adni kezd, akkor goto 10, és vár amíg felszabadul a csatorna.
Lehet látni, hol a gond ezzel: amíg a 802.11ad nem elterjedt, nincs baj. De milyen jó lesz, amikor felveszi valaki a fejére a Vive WiFi-t, és közben a telefonja meg a laptopja is ezen keresztül fog kommunikálni a routerrel. A szemüvegben meg extra késleltetés fog fellépni miattuk...
Azt sem szabad amúgy elfelejteni, hogy a most piacon lévő vr dolgok még az első generációt képviselik.
Már legalább a második generációt inkább, legalábbis én az 1995-ös VFX-1-et nevezném első generációnak.
Ráadásul látszik, hogy az egész ipar ráfeküdt a témára, jól mutatja hogy még az olyan óvatos motorosok, mint a Sony is beindult a PSVR-rel. Az a rendszer és a playstation márkanév már önmagában húzni fogja szerintem innentől a technológiát.
Ettől még az ő VR technológiája is ezer sebből vérzik... Hiába az a népszerűbb VR technológia, ha egyszer a használata sok kompromisszumot takar.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
kenwood
veterán
Jo dolog a VR, csak nem jatekokra.
Az emberi szem nem arra lett kitalalva,hogy par centire levo dolgokat bamuljon.Amire jo lehet :
- Egy tavol levo szakember,es egy kevesbe rutinos ember kozosen meg tud oldani egy olyan problemat,amely a laikus(abb)nal jelentkezik helyileg. (pl specialis mutetek, terepen meghibasodott munkagep stb ...)
- Webcamera 2.0 : tavoli elo rokon,tars,barat beul melled virtualisan a szobabaMi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
nagyúr
Jelenleg ez az a terület, ahol egyszerűen maga az élmény amit a VR nyújt, páratlan és pótolhatatlan. Repülni így egyszerűen zseniális... támogatja már a DCS, az új IL-2, később lesz támogatás CloD és X-Plane 11 alatt is... ennek a rétegnek ráadásul pénze is akad erre.
Én itt ellentmondást érzek.
1.: Szerinted ennek a rétegnek pénze is akad erre. Hát nem tudom, van pár szimulátoros ismerősöm, én is kedvelem a szimulátorokat, de a többségük mégsem az a kategória, amely megengedhetné magának az Oculus Riftet vagy a HTC Vive-t.
2.: Mivel pedig az elterjedés egyik nagy gátja pont az ár, itt kezd a dolog kissé kontra-produktív lenni. Hány szimulátor-topicban is láttam az elmúlt években azt, hogy a TrackIR-t emulálják olcsó webcam-ekkel? A TrackIR-t, ami egy ~150-170 dolláros cucc, és még az sem elérhető sokaknak...Attól tartok korántsem lehet egyenlőségjelet tenni a szimulátor-rajongók és a tehetős réteg közé, hiába sugallod ezt.
és ma már gyakorlatilag nem jelenik meg úgy szimulátor, hogy ne támogatná a VR-t.
Ugyanez igaz pl. a TrackIR-re. Jó kiegészítő, de ettől még csak egy kiegészítő, és nem erre írják a játékot...
Szóval elbukni biztos, hogy nem fog, maximum megmarad jó drágán a szimulátorosok játszóterén, de azért bízom benne, hogy szélesebb körben elterjed, mert elképesztő potenciál van benne... jól beállítva, helyesen konfigurálva, erős PC-n már most is zseniális amit nyújt, sokkal nagyobb élmény mint monitoron játszani.
Ahhoz, hogy elterjedjen mindenek előtt olcsónak kell lennie, attól pedig még irtó messze van. Aztán ki kell deríteni, hogy lehet-e kezdeni valamit az olyasmikkel, mint a motion sickness. Nekem otthon csak Daydream-em van, de abban sem bírok ki 20 percnél többet, pedig már lassan két hónapja használom. Próbáltam Rift-et is, 10 percig bírtam benne...
Nem mondom, hogy bukás lesz, de hogy az a robbanásszerű terjedés, amit a piac VR szereplői vizionáltak és ma is vizionálnak, szvsz sose fog realizálódni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Raymond
félisten
"Az emberi szem nem arra lett kitalalva,hogy par centire levo dolgokat bamuljon."
Akkor meg szerencse hogy a VR HMD-knel (Rift, Vive, PSVR, OSVR) nem par centire levo dolgot bamulsz, hanem (gyakorlatilag/leegyszerusitve) a vegtelenbe fokuszalnak a szemeid
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Assetto Corsa Competizione
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gumi és felni topik
- VPN topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Aliexpress tapasztalatok
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- callmeakos: A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Acer Aspire 7 A715-72G
- Anker Soundcore Life Q20i Hybrid ANC Bluetooth fejhallgató (Új / bontatlan / 1.5 év garancia)
- Surface 4
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i5-8G I 16GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 16GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bivaly erős Tervező/Gamer HP NASA ZBook 17 G3 i7-6820HQ/32/512GB/M3000M/FHD/17,3" Workstation
- 3db ACER TRAVELMATE 6594 ( EGYBEN )
- Macbook Air 13 M2 8GB 256SSD 17 ciklus , 100% akku, Apple garancia
- Mindennapokhoz Lenovo L380 i3-8130u/8DDR4/128SSD/13,3 /HDMI Laptop
- Mindennapi munkához DELL Latitude E5480 i5-6300U/8/256SSD/FHD/14 Laptop