- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Házimozi haladó szinten
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Canon MILC: EOS R és M topik
Hirdetés
-
Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
ph Az Agon Pro szériás, kellemes felszereltségű újdonság lényegesen olcsóbb lesz a jelenleg kapható ellenlábasánál.
-
PowerWash Simulator - Már több mint 12 millióan próbálták ki
gp Sokak szerint abszurd a játék alap témája, mégis nagyon sokan döntöttek arról hogy kipróbálják a programot.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crytek
veterán
"Mi változik az alacsony szintű hardvereléréssel?"
Megelőlegezve semmi. Ugyanúgy le fogják tojni a pc platformot és ugyanolyan optimalizálatlan shitek jönnek mint mostanában szinte minden.
Next PC Upgrade: 2022
-
#68237056
törölt tag
Ez a cikk remekül össze foglalta mindazt, aminek a megértésére kevesen szánnak időt...
Én mindenesetre köszönöm -
nagyúr
Egy alapvető kérdés azért még (számomra) tisztázatlan maradt. Mi lesz a "legacy" hardverekkel? Amik adott esetben elég erősek lennének még az adott játék futtatására, de már kívül esnek a fejlesztők "sweet point"-ján?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
tag
"Rövid távon" (néhány év) jó ez a váltás, hosszú távon szerintem nem. Ha jön egy architektúra váltás menet közben, lehet el sem indul majd a játék. Írtad abu korábban, hogy csak rosszabbul fog futni, de én nem bízok a fejlesztőkben.
[ Szerkesztve ]
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
RetepNyaraB
veterán
Szep munka. Mindenesetre en ket hettel ezelöttig a 13.4-es drivert hasznaltam es csak nagy unalmamban nyomtam fel a 14.12-es omegat. Nehany random crash-en kivül mast nem vettem eszre
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
TTomax
nagyúr
Waooo,ez igen Abu!Nagyon szép iparos munka!
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
csakdzsó
tag
válasz RetepNyaraB #5 üzenetére
Én is most köpültem fel a gépemre(friss win7-re)a 14.12 omegát.Rögtön ráengedtem a Crysis 1-et.Eddig semmi gond.A zsuga egy Asus hd7870 dc2.
köztudottan ugyebár a nácik árja atlantisziak, tehát valójában magyarok is nyilván és persze gyíkok is... Mé? Nem tuttad? :D
-
axton
tag
Szokasos abu cikk. Minden fasza, papiron jol hangzik: sose lesz gyakrolati gyumolcse.
-
-Solt-
veterán
Köszönjük szépen, a szokásos remek cikk, leírás!
www.smart-bus.hu
-
nagyúr
Végül is a Mantle hány játékban is figyel ott már most? Több, mint fél tucat? Ezekben nyújt előny? Igen, érzékelhetőt (ráadásul jellemzően gyengébb hardvereken).
Végül is esélyes, hogy Abu téved, és nem te...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
RetepNyaraB
veterán
a hsz-em lenyege viszont pont az volt, hogy nem feltetlenül van barmi haszna egy uj meghajtonak, plane nem eszeveszetten cserelgetni minden uj megjeleneskor. A Shadow of Mordor pl. hibatlanul szaladt a 13.4-en ES random crashel az omegaval. A kartya persze nem uj (7870 XT).
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
nonsen5e
addikt
Azt nem olvastad, hogy a DX12 nVidia kártyákon is menni fog és jó lesz? Nem kell rögtön utálkozni.
Amúgy jól értelmezem (főképp a 4. oldalt), hogy akkor DX12 / Mantle alatt ha ugyanennyire lesznek jók a játékok mint most - mivel több felelősség lesz a kezükben, több dologgal kell majd foglalkozniuk ( míg több pénzt nem fognak kapni az biztos), akkor minek dolgozzanak többet? Tehát lesz két fajta játék? Az egyik csodálatosan fog működni, mivel a fejlesztők nem spórolnak az idővel, energiával, és a másik kategória - akik ugyanannyira fognak foglalkozni vele mint most és ugyanilyen, vagy még siralmasabb eredmény lesz végül? Vagy az egész API váltásnak, és annak hozományainak hála még úgy is jobban fog futni adott program, ha nem fektetnek bele külön több időt?
D4 klán: HunPH - invért privát rám
-
Cathfaern
nagyúr
Piacot célszerű szétbontani:
1. AAA kategóriás játékok
2. Középkategóriás játékok
3. Indie, vagy ahhoz közeli játékok1. Általában saját motort fejlesztenek, hatalmas szakember gárda és tőke áll rendelkezésre. Náluk jönnek elő az olyan problémák, hogy az absztrakció miatt nem tudnak egy-egy bugot javítani, vagy bizonyos funkciókat megcsinálni. Náluk lényegében ugyanannyi munkával is jobb minőséget lehet elérni, mivel amit elvesztenek a több fejlesztésen, azt visszanyerik a plusz funkciókkal és az egyszerűbb debugoláson
3. Esetek többségében nem fejlesztenek saját motort, licencelnek valamilyen megoldást. Ugye pár ember dolgozik a projekten, nincs se idő, se pénz a saját motorra. Őket nem érinti a dolog, a licencelt motorokat úgyis átírják DX12/Mantle-re, ők ugyanúgy csak használják amit eddig. Ha minden jól megy, náluk ugyananyi munkával jobb eredményt fognak elérni, de legrosszabb esetben is csak ugyanolyan lesz, mint eddig.
2. Na náluk van a probléma. Gyakran saját motort írnak, de nincs igazán kapacitás arra, hogy ezeket komolyan fejlesszék, illetve nagyon extra funkciókat bele tegyenek. Náluk plusz nehézséget jelent az új API, viszont hozadéka nem igazán van. Főleg ha a kód karbantartását is figyelembe kell venni. Jó eséllyel amúgy idővel ők is át fognak állni a licencelt megoldásra épp emiatt. -
#05364992
törölt tag
Igen ez a probléma egyik fele, a másik az, hogy mi van ha a GPU-m frissebb mint a játék, és architekturálisan különbözik attól amire low level optimalizálták a motort. Ergo megvettem az új papiron erős videókártyát, és vagy ugyanúgy, vagy szarabbul fut rajta egy jó csomó nem feltétlenül régi cím. A gond nem csak elméleti, mert pl. a BF4 Mantle rendererének akadtak gondjai anno a Tongával. Összefoglalva a full low level elérés frankó ha a célhardver időben nem változik különösen, mint konzolok esetében. Az szvsz nem igazán várható el a fejlesztők oldaláról se hogy folyamatosan up to date tartsák a renderer kódot, hogy mindenhol jól fusson, egy idő után kezelhetetlenné válna a helyzet. (Arról nem is beszélve, hogy én tudom magamról, hogy egy-két ilyen taskkal történő szenvedés után hamar új munkahelyet keresnék, a mentális egészségem elsőbbséget élvez minden helyzetben, és ezzel szvsz nem vagyok egyedül. )
-
bit_bro
tag
válasz #05364992 #18 üzenetére
A licenszelős modellel szerintem ez a probléma megoldható.
Lesznek cégek, akik elsősorban játékmotort fejlesztenek (Epic, Unity, Crytek, stb.), és ők meg fogják csinálni az optimalizálást az újabb GPU architektúrákra - hiszen elemi érdekük, hogy a vásárlóik (a játékfejlesztő cégek) egy "gyors" motort kapjanak.
A játékfejleszőknek csak arra kell ügyelniük, hogy kellőképpen modulárisan legyen megírva a program, hogy a licenszelt engine-t könnyen lehessen alatta update-elni. -
#05364992
törölt tag
Szvsz meg nem oldja, max elodázza a problémát. A fejlesztési részt ugyan megoldja a motort szállító cég, de ha én az adott már kint lévő játékomba ki akarom rakni az új architektúrákra is optimalizált változatot, akkor az egész progit újra át kell küldenem a QA részlegen. Murphy törvénye hatványozottabban igaz a komplexebb rendszerekre, a kódbázisban (akár a sajátod, akár middleware) bármi bárhol is módosul, orosz rulett teszteletlenül kiadni. Ezek után én pl. elgondolkodnék hogy ez megéri-e nekem anyagilag, valszeg nemleges lenne a válasz rá, és innentől ott vagyunk ahol a part szakad. (De ez egyébként bármilyen kódbázisra áll, ha függőségben bármi változás áll be, tesztelni kell mindent, mert sose tudhatod pontosan mire van hatással.)
-
bit_bro
tag
válasz #05364992 #21 üzenetére
A teszteléstől nem mentesülnek, ez tény.
Viszont a motor fejlesztőjének részletesen kommunikálnia kell a változtatásokat, nem lehet egy "black box".
Egy engine update után mindenre kiterjedő teljes tesztet csinálni nem reális, de a változtatásokat azért le kell(ene) tudniuk ellenőrizni. -
Tazsam01
tag
Olvasgatva az jutott eszembe, hogy egy két emberi tényezővel megint nem számolt senki. Mármint dx 12 alatt simán kialakulhat az a helyzet, hogy egy NVIDIA, AMD vagy Intel hátszéllel megtámogatott program már egyáltalán nem fog futni másik gyártó architektúráján.
-
-Solt-
veterán
Az egyáltalán nem fog futni szerintem túlzás... egyik sem fog akkora támogatást adni, ami pótolná a kiadó bevételkiesését...
Gyártó specifikus hibákból biztos több lesz, viszont azokat már nem lehet majd a "szar" driverre fogni, így, ha ilyen lesz, akkor ott kilóg a lóláb...
www.smart-bus.hu
-
Cathfaern
nagyúr
válasz bitblueduck #22 üzenetére
Ezt írtam én is
"Piacot célszerű szétbontani:
1. AAA kategóriás játékok...
1. Általában saját motort fejlesztenek"
És ők meg nem max., hanem pont hogy visszaálltak erre a módszerre. Ebbe is rokkant bele (majdnem) pár engine gyártó cég.
-
-Solt-
veterán
Azért a konzol kicsit más kategória szerintem... ott eleve azért veszik már XY konzolt, mert XY játék arra jelenik meg.
Gondolod, hogy például az EA-t meg tudja fizetni mondjuk az NV, hogy a BF4 esetében lemondjanak cirka 1 millió AMD tulajról? Kétlem...pontosabban inkább remélem, hogy nem lesz ilyen.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
félisten
-
#05364992
törölt tag
Az ideális eset ez lenne, de hiba mindkét oldalon lehet. Eleve jöhetnek a motor frissítésben is nem dokumentált változások, amik adott speciális körülmények között gubancot okozhatnak (sok esetben azért is nincs dokumentálva valami módosítás, mert senki se gondolta volna hogy akárhogy is gondot okozhat). Ugyanennek egy másik verziója, ha a játék kódjából a motorban valami rosszul paraméterezve volt használva, de különféle "csillagegyüttállások" miatt mégis működött a dolog. (A határidő közeledtével általában egyre jobban kell sietni, és egyre esélyesebb hogy ilyen gondok nem jönnek ki mondjuk code review-kon, a teszten meg nem bukik meg, mert "véletlenül" működik.) Ebben ugye a legaljasabb hogy a renderer kódja a progi futásának 100%-ban dolgozik, de lehet valami mondjuk csak egy adott pályán jön ki, mert a bemenetek ott vágják ki az új verzióval a biztosítékot. Összefoglalva az egészet, én még nem látom hogy a pc hardver ilyen low level elérése hogy lenne egy pozitívabb jövő, inkább tűnik egy adott valós probléma túlreagálásának, mint megoldásnak. Szóval én a hobbi projektjeimen tuti maradok még d3d11.x-en, amíg csak lehet.
-
-Solt-
veterán
-
rudi
nagyúr
Lehet, hogy ezen a dolgon csavar egy jó nagyot a Microsoft és tényleg nagyon jól megcsinálja azt a csavart, hogy az Xbox One jó minőségben tudjon játékot PC-re streamelni. Onnan a fejlesztőknek csak Xboxra kell majd fejlesztenie, nem kell a sokféle PC-s hardverre optimalizálással szenvednie. Egyúttal az MS marketen és Xbox csatornákon keresztüli terjesztéssel a kalózkodásnak is oda lehetne vágni. A júzernek meg nem kellene állandóan a hardver frissítésével kínlódnia, lenne egy alap PC-je, ami fogadja az Xbox One streamjét és hello. Ha ennek tetejébe megoldanák rendesen a bill+egér kezelést és portolnák Xbox-ra azt a fél tucat online játékot, amivel a gamer populáció 80%-a játszik (LOL, DOTA, CS, WoT és társaik), akkor nagyon komolyan átszabnák a játékok világát. Elég sokan jól járnának vele és néhányan nagyon durván megszívnák.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Alchemist
addikt
Mi változik az alacsony szintű hardvereléréssel?
Stabilitási és biztonsági problémák...?
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
berVi
senior tag
A magas szintű mód előnye, hogy rendkívül jó lesz a kód teljesítményének portolhatósága
Oke, hogy allandoan angol cikkeket forditgattok es adtok ki sajat nevvel, de azert ennel kicsit jobban is probalkozhatnatok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Írd be ide a forrást, hogy be tudjuk rakni a cikkbe.
(#33) Alchemist: Valószínűleg lesznek. Ezért nő meg a fejlesztők felelőssége.
(#24) Tazsam01: Nem lehet majd olyan kódot írni, ami x gyártón fut, de yz-n nem. Ez lehetetlen a DX12-ben. Olyan kódot lehet, ami x architektúrán jól fut, de yz-n már nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
LLKobe
veterán
Tényleg; laikusként kérdezem: ha a fejlesztők kezébe adják a direkt hardverelérést, az rossz kód esetén az egész windowst megfektetheti nem? Sőt akár kárt is tehet a hardverben?
Csak mert ha jól tudom a magas szintű API-k egyik nagy előnye hogy golyóállóak, és megvédik az oprendszert, max a progi crashel nem minden.
Through the darkness of future past, the magician longs to see one chance out between two worlds... Fire walk with me!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen az OS-t kékhalálba küldheti (de ezt low-level API nélkül is meg lehet oldani, ha nagyon akarod ).
A grafikus hardverben nem tehet kárt, mert az eléggé védett így is, ha valami nem jó, akkor le fog kapcsolni, ellenben a fájlrendszert taccsra vághatja. Mérhetetlenül ritka, de nem lehetetlen olyan hibát előidézni, ami után lefagy az OS, és reset után többet nem bootol be (elveszik a partíció). Ezek kétségtelenül hátrányai a low-level elérésnek a sok előny mellett.
Egyébként ezekre figyelnek a fejlesztők. A Mantle és a DX12 low-level API-khoz van egy-egy validátor. Addig nem szabad szállítani az alkalmazást, amíg az hibát közöl a tesztelésnél. Ez nagyon fontos.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
"Mérhetetlenül ritka, de nem lehetetlen olyan hibát előidézni, ami után lefagy az OS, és reset után többet nem bootol be (elveszik a partíció)."
Ezt a vindóz néha önmagától is összehozza low level elérés nélkül
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz Plazmacucci #29 üzenetére
Szerinted. A tesztek szerint, meg de
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
arcsi84
aktív tag
Szerintem ezt nem lehetne kivitelezni, mert ezzel az összes hardware gyártó (kivéve azt aki a konzolok hardware gyártását végzi) csődbe menne. Ha ugyanis egy mezei celeron és egy jó minőségű router elég lenne bármilyen játékhoz, akkor ez szerintem olyan ellenállást váltana ki a prominensebb gyártókból, amit nem gyűrne le egy könnyen a Microsoft.
Azért egy Intel/AMD/Nvidia gyártó koalíció, olyat üt mint egy IFA homok...
-
pakriksz
őstag
válasz UnSkilleD #42 üzenetére
van, és volt is, csak a játékokban nincs engedélyezve...
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
_Scythe_
aktív tag
válasz Cathfaern #15 üzenetére
Azzal együtt, teljesen egyetértek veled, egy dologról megfeledkeznek sokan: az alacsony szintű hw elérés opcionális. Így az indie (vagy kevésbé magabiztos, esetleg kevesebb erőforrással rendelkező fejlesztői gárdák) továbbra is írhatnak DX11-es kódot. Sőt, akár DX9-est is, ha a játék olyan. Továbbá ott van az OpenGL is, mint opció. Nyilván itt - ahogy Te is írtad - elsősorban az AAA kategóriás játékok fejlesztőinek vágya az alacsonyszintű elérés, nem a candy crush saga szintű csodáké, ami valjuk be, tök mindegy, hogy milyen renderert használ.
-
Dare2Live
nagyúr
Melyik legacy HWvel, melyik low level APInál?
AMD(ATI):
-DX12: DX12 támogatás emlékeim szerint GCN1.0tól.
-Mantle: AMD(ATi)nál 7000es sorozatnál jött a GCN1.0 ~ehez köthetőő a Mantle. A mennyiség miatt mindenki GCN1.0át veszi alapul így nem lepne meg ha még 2016ban is boldog lennék a 7950emmel.NVnél nem tudom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
FLATRONW
őstag
MAD utasításnál számít az összeadás és szorzás sorrendje?
Hogyha nem, akkor az egyszerű matematikai példa nem állja meg a helyét. -
oraihunter
aktív tag
Mint eddig is. Le lesznek ejtve. Venni kell másikat. Hisz ez áll a cégek érdekében.
oraihunter felhasználónak 381 pozitív és 0 negatív értékelése van a fórumon! Ha sürgős, akkor az adatlapon a telószám (06-30-293-42-53), de számkijelzés nélküli hívást már 21-éve nem fogadunk!
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Crypto Trade
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- PlayStation 5
- Vivid - Let your money grow!
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- GIGABYTE RTX 3070 8GB GDDR6 AORUS MATER Eladó! 130.000.-
- ZOTAC GTX 1070 AMP Extreme 8GB GDDR5 Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X 384bit (RTX 3090 SUPRIM X 24G) videokártya
- ZOTAC GeForce Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X
- KFA2 GeForce RTX 3050 EX OC 8GB GDDR6 Videokártya - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!