- Milyen nyomtatót vegyek?
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Steam Deck
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VirsLee
őstag
Pszichológusoddal is megbeszélted már ezt a Mantle problémát? Valami nagyon bánthat Téged, hogy az nvidia kártyád ellenére mindig megjelensz és fikázod a Mantle-t. Szerinted mennyi idő alatt kellene elkészülnie egy API-nak? Szerinted a végleges directx 9.0-hoz miért jelent meg még 6 frissítés? Szerinted mennyi idő egy játék fejlesztése? Miért bánt egyáltalán Téged egy ingyenes Téged nem is érintő dolog?
-
tatararpad
őstag
Sokan úgylátszik write only módban tolják, ha csak azon trollkodnak, hogy milyen szar az új Xbox, és hogy ettől csak rosszabb minőségű játékok lesznek rajta. A cikkben is le van írva, hogy nem mindenki igényli az alacsony szintű hozzáférést, pl. akár indie játékok, vagy olyanok, amik nem ultra brutál compute effektekkel akarnak hódítani. Nekik olcsóbb és gyorsabb lesz a fejlesztés, mivel nem kell ismerniük a hardvert, és egyszerre több platformot lefedhetnek, bármelyiken is dolgoztak korábban.
-
Nxn908xxx
őstag
Miért szidja mindenki a mantlet? Érdekes, nálam hibátlanul megy BF4-ben ultrán, és egy r9 280x-el hozza a minimum 80fps-t. És még most jelent meg, beta driverrel is ekkora javulást hoz. Ne várja senki hogy egy frissen kiadott api hibátlan lesz. A dx már jó néhány éve érlelődik, hát persze hogy nem fog egy vadi új technológia olyan minőséget hozni. (én még egy hibával sem találkoztam)
Inkább örülni kéne hogy az AMD lépett, nem pedig szidni. Akinek nem tetszik annak ott a Dx, nem kötelező a mantle. -
Vitamincsiga
tag
A MS egyértelmű célt tűzött ki maga elé: a Win9-nek futnia kell mindenen ami alatt APU van!
Ha már APU van alatta, akkor ki is akar facsarni minden +fps-et az adott vasból - ezt biztosítja a DX12 - legyen az x86, vagy ARM, illetve telefon, tablet vagy asztali szörnyeteg! Mindezt úgy, hogy a lehető legkisebb pluszmeló legyen az átírás XBO és a többi platform között
Végül is a programok jelentős része játék, amit akárhol, akármin, de MS OS alatt játsszon a felhasználó! És ahogy a hírekből lassacskán kiderül meg is tesznek ezért mindent.
Meg lennének az Android napjai számlálva?Ezzel az 5 éves fejlesztési idővel kapcsolatban, még mindig az az érzésem, hogy a MS régóta az APU mellett tette le a voksát, csak "elfelejtette" azt nyilvánosságra hozni. Az XBO már működik, de az a HW, amire tényleg érdemes OS-t, DX-et tenni és fejlesztői eszközt adni melléje, az a Carizo - Excavator - lesz!
Jó kis év lesz a 2015-ös[ Szerkesztve ]
Jó lenne egy varázsgömb ;-)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogy verné le. A next-gen konzolok API-ja, még a Mantle-nél is alacsonyabb szintű elérést ad. Persze, ha kiadnák a PS4 APU-ját PC-re, akkor megközelíteni a PS4 sebességét a Mantle, de nem érné el. A Mantle ehhez kevés, mert a PS4-en még ott a HSAIL-hez hasonló elérés is, és a rengeteg low-level trükk.
A DX12 tartalmaz majd olyan modulokat, amelyek a mély integráció kihasználását segítik elő. Azzal sem lenne meg a konzol sebessége, de egy PS4 APU PC-n jobban teljesítene DX12-vel, mint Mantle-lel. Feltéve, ha átmentik az összes optimalizációt.Ezek nagyon komplex dolgok, de a PC-piac most tényleg nagyon jó irányba tart ezekkel az új API-kkal. A hardcore PC-s játékosok elégedettek lesznek. Maximum az nem fog nekik tetszeni, hogy hátrányos lesz a gyártók mixelése még DX12-vel is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
N.Ferry
senior tag
Azt nem értem csak,hogy ha a konzolok api-ja ennyire szuper,és a pc ennyire messzire van tőle/ük,akkor miért szenvednek a konzolok az fhd-val meg a max 60 fsp-el?
Ha ennyire észbontó teljesítményre képesek,akkor nem pont annak kellene történnie,hogy a konzolokon fhd-ban vagy akár felette is sokkal jobban kellene mennie mindennek,mint pc-n?Walking Dead
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert van a fejlesztőkörnyezet, ami egyik konzol esetében sem készült el teljesen. Ma effektíve a konzolokban rejlő tudás és erő nagy része hozzáférhetetlen. Illetve hozzáférhető, csak irtózatos pénzt kell befektetni rá, mert stúdión belül kell megírni a profilozót az egyes funkciókhoz. Ez ma csak az EA-nek éri meg, az Ignite motornál. Most befektettek és 8 évig használják évente 4-6 címhez. De másnak egy motor két-három gamához lesz, ami kis bevétel. Egyszerűbb megvárni, amíg a Sony és az MS okosítja az SDK-kat és elérhetővé teszi a funkciókat.
Emellett azért a multiplatform címeknél igen kritikus, hogy a termék fusson PC-n és/vagy pre-gen konzolon. Megint az EA-vel példázva a legtöbb stúdiónak nincs egy butított motorja, amire kiadhatja a játékot a butább gépekre.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
Tehát esz összesen 6-7 játék? Ez elég sovány a 30-hoz képest.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
addikt
Hasonló véleményen vagyok én is, annyi különbséggel hogy én konzolon szeretek multizni, nincsenek csalók és mindenki egyenlő esélyekkel indul. Pc-n a single játékokat szeretem, konzolon meg az exkluzívokat és a multit.
A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.
-
siriq
őstag
Meg papiron van volt a kijelentes. Ami igazobol megfelelo. Mai napig nincsen kivitelezheto matle es bf4 stabil modon minden gcn platforma. A tobbi ilyenkor sajnos lenyegtelen. Lehet szamokkal dobalozni ide meg oda. Amig ez nincsen meg csak egy alpha/beta allapotu valami. Majd ha hivatalosan megjelelenik stabilan minden gcn platformon, akkor lehet beszelni a szamokrol. Ezek utan lehet elore lepni.
Idezet: Elméletek alapján nem áll be egy rakás fejlesztő egy API mögé még alfa->béta fázisban
Mondhatnank: szellel szemben pisilni...
[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már eltűnt a Mantle FAQ oldal. Mindenen úgy viselkedik a BF4-ben a Mantle, ahogy akarták. Erre van a február végi patch és a mellé adott driver is. Szóval ez hivatalosan megjelent minden GCN hardverre. Arra kell ügyelni, hogy a VRAM kihasználás a rendelkezésre álló VRAM-on belül legyen, mert fentebb leírtam, hogy a Mantle-ön a memória elfogyása nem 0 fps-re való összeomlást, hanem mikroakadást jelent. Ez hardverből eredő jelenség. Nem tudják megoldani, mert elfogyott a fizikai erőforrás, csak az API annyira gyors, hogy másképp reagál rá a rendszer, mint azt megszoktuk a régebbi API-k esetében. Persze lehet optimalizálni még a streaminget, de ha elfogy a VRAM, akkor elfogy.
A fejlesztők akarták ezt. Ha nekik megfelel, akkor nincs gond.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az idei évre terveznek ennyit. A következő évre többet. De azt nem tudni, hogy mennyit változott már az a 30 közeli szám, mivel már megvolt az újabb tagfelvétel, így a januári adatok már nem érvényesek. Ráadásul az új tagfelvételbe már mindenki mehetett, még az indie réteg is, akiktől eddig elzárták a rendszert. Ők eleve érdekeltek a modern API-kban, mert nagyon sokat tudnak spórolni, ha kiszámítható az API viselkedése.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tag
Köszönöm a sok információért a Mantle-vel kapcsolatban. Nekem Nvidia kártyám van, de erősen érdeklődöm az AMD Mantle API-ja iránt, mert jó dolgok sülhetnek ki belőle. A DX12-re azért kíváncsi leszek.
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
Oliverda
félisten
Kérdés, hogy mennyit fizet majd ezért az AMD, ill. mennyit tud. A fejlesztőknek nem érdekük az API támogatása, hisz senki nem fog csak azért megvenni egy játékot, mert az támogatja a Mantlét, fordítva viszont már működhet a dolog.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmit. Akit érdekel, azoknak odaadják az SDK-t, akit pedig nem érdekel használják egészséggel a DX/OGL-t. A Mantle csak azért létezik, mert számos fejlesztő megunta, hogy a Microsoft és a Khronos csak a saját feje után megy, és a valós problémákra nem reflektáltak, amiért egy tényleg jó PC-s port elkészítése rendkívül költségessé vált.
Valójában a legtöbb stúdió azért fogja támogatni a Mantle-t vagy az érkező low-level API-kat, mert csökkenti a fejlesztési költségeket. Egyszerűen írnak egy átlagos alap DX kódot, és aki sebességet akar használja a modern low-level API-kat. Ezzel nagyon sok kiadás spórolható meg, még akkor is, ha egy helyett három API-t is támogatnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Set-Comment™
senior tag
"Az előző generáció közel egy évig a pc elött járt, és az előző generáció egy idő után kompromisszumokkal érte el azt a látványt amit adott. " Mutass mar egy peldat! Ugyanigy fanyalgott mindenki 2006-ban. Az egyeduli attores a hdtv miatt volt es emiatt persze hogy verte mindenki a segget a foldhoz. De egy pc meg mindig erosebb volt. Nezd meg a Mass Effect 1-et, szaggatott box-on helyenkent ha a film grain-t bekapcsoltad, PC-n meg fullhd-ban futott gond nelkul egy akkor normalis gepen (Athlon X2 2 ghz felett, Radeon 3850, 2 GB rammal).
http://itcafe.hu/tema/re_surface_2_vs_lumia_2520/hsz_124-124.html
-
Glenda
addikt
válasz Set-Comment™ #75 üzenetére
Ráadásul a kérdés nem is arra vonatkozott, hanem a generáción belüli fejlődésre. De legalább megtudtuk, hogy a PC a legjobb, a PS majdnem annyira jó, de az xbox az szar.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Addig fejlesztik, amíg a partnereik igényt tartanak rá.
A DX12-vel nincs gondja az AMD-nek. Mantle wrapperrel+HSA-val meg is mutatják a GDC-n, hogy jól működik a Microsoft API-ja is. Akármit választ a fejlesztő, DX12 vagy Mantle+HSA, esetleg mindkettő, nekik egyszerűen az megfelel, mert a konzolról ugyanúgy át lehet direkten menteni a low-level optimalizálásokat. Most az, hogy PS4-ről vagy Xbox One-ról mentik át igazából nem különösebben lényeges.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
-
siriq
őstag
Mindenen úgy viselkedik a BF4-ben a Mantle, ahogy akarták
Tehet mostmar minden gcn alapu megoldason mukodi beleertve a mobil platformon.
Masik, mikor akadas ugye nem letezik. Ezek szerint igen. Lehetne itt melyebben belemenni a suletlensegekbe de nekem mar nincsen kedvem.
A kovetkzeo patchben nem tudjak a platformokat tamogatni sajnos maguk alatt assak a jovot. Idezek: Mindenen úgy viselkedik a BF4-ben a Mantle, ahogy akarták . Ezek szerint minden okes es happy. mar csak a tamogatas kell ami kitudja mikor valosul meg mert meg nem lepet ki az alpha/beta fazisbol. A Thief sem kapta meg eddig. A miert nem erdekli a vasarlot.Varjunk ahogy szoktunk majd lesz valami es megoldjak. Zarhatnam azzal is, hogy jobb lesz csak varni kell, hatalmas ujitasok vanak csak meg nem tudtuk megvalositani.(kerdes mikor) Amint sikerul majd implementaljuk es kiaknazzuk teljes mertekben. Ez a pr duma ami megy most.
[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mobil platform az nehezebb. Arra azért nincs még támogatás, mert a WDDM-et a Mantle aktiválása egy állandó TDR-re kényszeríti. Ekkor a Catalyst készít róla egy virtuális WDDM másolatot. Na erre kell egy drivert írni az IGP-nek.
A BF4 már nem fog igazán javulni. Persze frissítik a kódot, de már olyan amilyet akartak. Mikroakadás sincs, egyszerűen csak elfogy a memória. Ezzel nem tudnak mit kezdeni. Lehet esetleg javítani a streaming rendszert, de a gond nem a szoftverben, hanem a hiányzó hardveres erőforrásban keletkezik.
Az API paramétereit februárban véglegesítették. Azért engedték rá a stúdiókat. Egyedül a validátor van béta állapotban, de a konzolos tapasztalattal ez sem jelenthet gondot. A dokumentáció is kész.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK