- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen egeret válasszak?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autóhifi
Hirdetés
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
ph Az Agon Pro szériás, kellemes felszereltségű újdonság lényegesen olcsóbb lesz a jelenleg kapható ellenlábasánál.
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
nagyúr
Hm-hm... 2013-g nem biztos, h várok egy xbox vásárlásával...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Sundesz
őstag
válasz zsirfecske #53 üzenetére
Amíg van Blu-ray, addig felesleges temetni az optikai meghajtókat szerintem, van létjogosultsága egy konzolban, pláne ha multimediás eszköznek is szánják. Aztán a kék lemezek után ki tudja mi lesz a következő lépcső, valószínűleg nem a 100+ GB-os korongok.
Nem tudom más hogy van vele, de én jobban szeretem, ha egy játékot/filmet fizikailag is a kezemben tarthatok.
Hörcsög Powa'
-
keIdor
titán
válasz Killerbeat #45 üzenetére
Külföldön sincs ennél jobb net, sőt. De az tény, hogy falukban, kis városokban tényleg szar, azon a téren valóban elmaradás van.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
BiP
nagyúr
válasz zsirfecske #53 üzenetére
Én nem tartom elképzelhetetlennek a Blu-rayt sem.
De igazából azt várom - akár az online disztribúció mellett - hogy mikor adnak ki cuccokat read-only pendrive-okon. Persze valószínűleg drágább lenne gyártani, mint a DVD-t, de biztos van olyan memóriatípus, ami elfogadható sebességgel olvasható (írás nem szempont) és olcsón előállítható jópár GB-os méretben is akár.[ Szerkesztve ]
-
Killerbeat
tag
Itt vagyok egy megye jogú városba és a mamámnak huzták be gigabites optikát.Nekem meg 5mbit-nél többet ha megfeszülnek se tudnak adni,(Egyik szolgáltató se).Beruházni meg nem fognak közeljövőben.Szal azért hogy küldföldön nem jobb net azzal vitatkoznék.Némethonba DSL2 van és szerintem nem kell betelefonálgatniuk hogy szétesik iptv képe.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz UnSkilleD #50 üzenetére
Egy exkluzív fícsőr, amit semelyik más oprendszer nem tud. A Windows az exkluzív dolgok miatt tart ott ahol.
(#49) he7edik.: Mert gyors, és jó a tranyóbudget szempontjából is. Nem kell ragaszkodni hozzá, de egy konzolba én is a PPC-t választanám. Egyszerűen előnyös.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arty
veterán
válasz Killerbeat #58 üzenetére
vitatkozzál ettől még a tény tény marad, az itthoni verseny jót tett a netes sebességeknek, lefedettségnek, baromi jól állunk! németben baromira nincs mindenhol dsl2, angliáról és mondjuk amerikáról nem is beszélek - ott konkrétan sz*r a helyzet.
ki van zárva, hogy a köv xboxon az ms megkockáztatná a digit-only disztrót - rengeteg potenciális vásárlótól vágnák el magukat. persze nemtudom a használt-kölcsön-stb játék mekkora kiesés, annak visszaszerzése vajon ellensúlyozná-e a bevételeket.
sötét jövő közelít...
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
ddekany
veterán
"Mert gyors, és jó a tranyóbudget szempontjából is [...] egy konzolba én is a PPC-t választanám"
Ha konzolba azt, akkor a kompatibilitási gondtól eltekintve (hogy nem x86) PC-be is jobb lenne? Csak furcsállom, hogy az x86 ennyi fejlesztéssel mögötte nem tudja megverni technikailag, holott nekem elég hasonló kategóriának tűnik egy mini-ITX PC és egy konzol (egyik sem mobiltelefon vagy szekrény).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem PC-be is, de a kompatibilitás és a megszokott windows oprendszer hiánya nagy szó.
Az x86 eléggé elavult. Már rég dobtuk volna, ha nem lenne elvárás a legacy programok futtatásának lehetősége. Most az ARM-mal talán változik valami. Az biztos, hogy kiderül, hogy user szinten ez a legacy igény mennyire komoly, mert erre bizony nincs semmi gyakorlati tapasztalat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Killerbeat
tag
Leborulok nagyságod előtt mert elmondtam hogy mi van nálunk.Ha vitának nem is de tényközlésnek simán nevezhetném mert szerintem te az ország minden pontján levagy fedve.Én kérek elnézést hogy fröcsögni mertem azzal amit tapasztalok nem pedig beböfögöm a lefedetségi adatokat.Jah bocs.
És valószinű hogy egy ilyen pöcs országba lesz korrekt lefedetség.Nem egy klasszisokkal jobban kereső nemzetbe.Nem GSM lefedetség volt téma hanem Internet.CDMA rendszer amcsiba télleg szarabb mint nálunk GSM kevesebb adótorony stb stb.Az nem egyenlő azzal mekkora sávszél érhető el,és azzal sem hogy mennyit költhetnek rá.
Én magam részéről be is fejeztem.Ha te hálózatos szakember lennél akkor majd gondolom jössz ITBN re és ott előadhatod hogy mennyire jó helyzet.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az annyira nem nagy cucc. A fő probléma a mereven kezelt a memóriaműveletek és a koherencia. Az x86 esetében, ha egy mag kiír egy eredményt, akkor azt egy ciklussal később eléri egy másik mag. Ez jó is, de sok kommunikációt igényel a lapkán belül. A heterogén programozás mellett a kommunikáció még probléma lehet (most pár szállal dolgozik a program, de később ez megtöbbszöröződik). Persze kezelhető, de jobb lenne egy kevésbé szigorú megközelítés, mert a tranyót ennek a hardveres kezelése erősen viszi, és x86 mellett a megosztott cache bankolása is nagyon nehéz. Persze amikor az x86-ot tervezték, akkor még ki gondolt a 201x-es problémákra. A Larrabee első elkészült, de nem debütált megközelítése például pontosan ebbe bukott bele. Az x86 merev szabályai és megkötései akadályozták a skálázást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Bird
addikt
Kíváncsian várom! Ez a nextgen végre tényleg az lehet (lesz).
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
-
ddekany
veterán
Én x86 CPU VS PPC CPU-ról beszéltem (nem Larrabee szerűségekről). Ha te is, akkor nem világos hogyan kommunikálnak a CPU magok PPC esetén, ha nincs hardver szinten garantálva a koherencia. Legalábbis valamiféle "szinkronizáld a cacheket" utasítás kellene, aminek viszont az egész memóriára kell vonatkoznia (akkor meg ugye, kb ugyanott tartunk). Enélkül nem tudom, hogyan futnának rajta a szemafor vagy monitor alapú többszálas programok, márpedig kb az egész ma rendelkezésre álló kódbázis ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Larrabee elsősorban úgy jön ide, hogy később ebből lesznek az Intel procikban a vektormagok. Most egyértelműen nem jelent az hátrányt, hogy van egy 6 magos x86-od, vagy egy 6 magos PPC procid, de a heterogén érában ez óriási gáz lesz. Maga a PPC az ugyanúgy koherens, vagyis, ha kiírsz valamit a memóriába, akkor az elérhető a másik magnak, de nagyon fontos, hogy a megosztott gyorsítótár bankolása a PPC memóriaarchitektúra mellett sokkal, de sokkal egyszerűbb, és a belső kommunikáció vezérlése is az, vagy mondjuk úgy, hogy sokkal kisebb a szükséges tranyóbudget. Ez az x86 óriási hátránya. Egyszerűen a Larrabee megosztott gyorsítótárát az Intel nem tudta bankokra osztani, így egymás eredményeit írták felül a szálak. Ez egy 10+ szálas procinál aránylag kezelhető, de egy GPU-ban 1000+ konkurens szálnál már a skálázhatóság rovására megy, ha állandóan a memóriából kell újra és újra betöltögetni a cache, másik szál által felülírt részeit. Ez a rész eléggé kezelhetetlen. Mivel a next-gen konzolok APU-kra építenek, így nagyon fontos, hogy ebből a szempontból ne legyen ilyen probléma a hardveren belül. Az AMD például pontosan azért fejlesztett egymástól kvázi különálló integer és FPU magokat a Bulldozer modulba, hogy az FPU rész később gond nélkül becserélhető legyen a Radeonos CU-ra. Bukod vele az SSE/AVX-et, de legalább könnyű a cache bankolása (hiszen az új architektúrák kidolgozásánál már ezt is számításba vették), és 1000+ szál mellett is jól skálázódik a rendszer. Az Intel még nem tudni, hogy hogyan oldja meg. Valószínű, hogy ők az 1000+ szálas chpeken is bevállalják a cache bankolását x86 mellett, megoldható, de borzalmasan sok tranyóba kerül majd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
P.H.
senior tag
"Az AMD például pontosan azért fejlesztett egymástól kvázi különálló integer és FPU magokat a Bulldozer modulba, hogy az FPU rész később gond nélkül becserélhető legyen a Radeonos CU-ra."
Ennek nagyon elméletileg adott a lehetősége, de az AMD már a K7 óta kvázi különálló integer- és FPU-egységeket fejleszt minden processzorába (a Bobcat-ba is), az FPU-részben physical register file-lal. Viszont a memóriaműveleteket azóta is és a Bulldozerben is az integer egységek kezelik.
Nem nagyon elméletileg arra van lehetőség inkább, hogy a CU-rész saját logikai memória-alrendszert kap. De akkor meg már olyasmi rajzolatnál járunk, mint a mostani APU-i.Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az aktuális APU-k első lépcsőnek kitűnőek, és még a következőnek is, de a valós heterogén érában ennél sokkal jobb integráció kell. Ők már biztos tudják mi lesz, mi meg találgatunk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem a Cellt a Sony nem fogja többet használni. A fejlesztők többsége is erre kéri.
PPC-s CPU. Amolyan heterogén felépítésű. Jó, csak nehéz vele bánni. Rendszerint az exkluzív címekben erős, mert nem kell arra építeni, hogy a program a többi konzolon és PC-n is jó legyen.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ddekany
veterán
Tehát ha jól értem, szerinted ez, hogy könnyebb a cacheelés, az ISA-k közti különbségből adódik, nem csak a ezen ISA-k mostani megvalósítására áll (nekem ez furcsa, de hát biztos...). Vajon hol áll ilyen téren az ARM? Mert hogy a Win8 azt fogja támogatni, PPC-t (tudtommal) nem... ami megcsillant egy halvány reményt, hogy talán egyszer az x86-ot kiüti valami. Tehát ha nagyon sok magos heterogén éráról beszélünk, ott az ARM-nek megvan ugyan az az előnye mint a PPC-nek? Ja, meg ott van az AMD, aki ugyancsak x86-függő, mégis nyomja a fúziót témát... gondolom ők az x86-ot akarják összevegyíteni az (GP)GPU-val.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Magának az ISA-nak is megvan a memóriamodellje. Ez adja a különbséget. Az x86 tervezői nyilván arról nem tehetnek, hogy amikor tervezték az egészet, akkor még nem gondoltak arra, hogy 2010-től milyen problémákat kell megoldani. Alapvetően minden megoldható, de a fő kérdés, hogy miképpen ... és a fontosabb rész, hogy mennyi tranyót követel.
Az ARM is erre megy. Valószínű, hogy náluk is egyszerűbb a bankolás, így kevesebb tranyóbudgetből oldható meg. Náluk ott van a nagy kérdés, hogy mennyire lehet majd a teljesítményt felskálázni az x86-hoz, mert a PPC-nél tudjuk, hogy a teljesítmény az megvan.
Az AMD a fúzió GPU szintjén ódzkodik az x86-tól. Van minden cégnél hosszútávú research részleg, biztos nekik is átfutott az agyukon a Larrabee ötlete mielőtt megvették az ATI-t. Mára tudjuk, hogy az AMD az Intellel ellentétben elvetette a koncepciót, és inkább a vásárlás mellett döntöttek. A nagyon sok magos heterogén éra szempontjából csak később derül ki, hogy mi volt a jó döntés. Az első Larrabee nem néz ki fényesen, viszont meg kellene nézni, hogy milyen lesz a 2012-es második modell, ha az is gyengus a konkurensekkel (NV Kepler, AMD GCN) szemben, akkor az gáz, de ez majd kiderül.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
P.H.
senior tag
Igen, minden ISA-nak megvan a modellje, az x86-é az, hogy minden memóriahozzáférésnél a hardver gondoskodik arról, hogy minden, időben korábban törtánt tárolási művelet látható az adott olvasási részénél. A GPU-nak meg az, hogy neki az esetek többségében mindegy, mit írt/olvasott egy-egy részegysége, a programozó szinkronizálja, hogy mikor kell egymás adatait látni. Erre találták ki a koherencia-protokolokat (pl. MESI, MOESI), ami azt segít eldönteni, hogy az adott értéket hol és mikor kell keresni.
x86 esetében a komponensek folyamatosan küldözgetik egymásnak, ha kell, hogy mely adatokat módosították. A protokolok már eleve kiszűrik azokat az eseteket, amikor nem kell (pl. semelyik másik mag a közelébe se ment az adott munkaterületnek; szó szerint a közelébe, mert manapság legalább 64 byte-okról van szó).
Ezt a forgalmat még így is többféleképpen lehet csökkenteni, néhány példa:A Sandy Bridge-ben mindennek az alfája és omegája az L3, ez tud mindenről, ami a magok cache-eiben történik + az IGP is ebbe önti bele az összes dolgát, azaz gyakorlatilag nincs ilyen jellegű forgalom egy lapkán belül.
Az eddigi AMD CPU-kban ha nincs az adott mag L1D-ében és az L2D-ében találat, akkor minden címet el kell küldeni:
- a többi mag L1D-jének és L2-jének, mivel ezek tartalma kölcsönösen kizárt; azok válaszolnak, hogy van-e találat, vagy nincs: vagy egy üzenettel, vagy legfeljebb 1 db 64 byte-os adattal, ami frissebb, mint ami a memóriában van
- a többi mag L1I-jének, mert az önmódosító kódot még mindig kezelik, igaz onnan nem jön válasz, az csak törli magát találat esetén
- az L3-nak, ha vanA Bulldozerben minden címet el kell juttatni L1D- és L2-miss esetén:
- az L3-hoz
- a többi L2-höz
- a többi L1I-hez, ha annak tartalma mégsem lesz inkluzív (nem derült ki eddig)
- a többi L1D-hez nem, mert azt tartalmazza az L2 is; esetlegesen a Write Coalescing Cache-hez kell eljuttani, amennyiben az AMD az igen hülye programozók rossz programjait akarja javítgatni hardveresen, pl. azt, hogy az a szinkronizációs változókat nem atomi (LOCK) műveletként kezeli.Számolgatva ez azt jelenti, hogy míg 4 szálat futtató négymagos K8-K12 lapkán 12/13 helyen kell a címet lekezelni, addig 4 szálat futtató kétmodulos Bulldozerben legjobb esetben 3, legrosszabb esetben 7 helyen kell tranzisztort áldozni a snoop interface-re. Nem mindegy.
Az APU-k esetében a fenn leírtak érvényesek, viszont az IGP által generált memóriaforgalom külön (Garlic) buszon megy a memória felé, ebből semmit se látnak a CPU-magok, mindenki foglalkozik a saját dolgával. Az IGP-nek dedikált memóriaterületet a CPU-k alapból uncached megjelöléssel látják, az oda írást vagy onnan olvasást nem is küldik körbe, se az IGP annak olvasását/írását. A CPU-memóriához való hozzáférések üzenetei mennek mindenkihez, tegye azt a CPU vagy a GPU (Onion busz), ez meg ugye nem lassít semmit az eddigi megoldáshoz képest, mert ugyanaz.
Az egyik következő lépés az lehet (mivel sokáig nem lehet még kiirtani a dedikált IGP-memóriát a meglevő programok/játékok helyessége miatt), hogy az IGP a saját cache-ével bekapcsolódik a CPU MOESI címforgalmába egy snoop interface-szel, mivel a Bulldozer-magokkal úgyis ezek száma felére vagy harmadára csökkent.A Cell-t meg leírja valaki, ha lesz rá ideje. Legalább olyan hatékony, mint az APU-ké.
Azt az Intel tudja, hogy miért teljesen koherensre csinálta meg a Larrabee-t elsőre; sok értelme nincs, hisz a többszálúságnak pont az lenne az értelme, hogy minden szál csinálja a saját dolgát, nem foglalkozik a másikéval egy-egy szinkronizációs pontig. A Sandy Bridge meg a ló túlsó oldala, annak hátulütőit meg ismerjük.
Szvsz a felsoroltak közül a K12, illetve méginkább a Trinity a legkiegyensúlyozottabb, és megvalósítva már a Llano is baromi jó megoldás.(Az a megfogalmazás, hogy "Egyszerűen a Larrabee megosztott gyorsítótárát az Intel nem tudta bankokra osztani, így egymás eredményeit írták felül a szálak." elég pontatlan; az ilyen hardveres és/vagy szoftveres megoldásokat nem számítástechnikai terméknek hívnák, hanem olyan hűtött, szennyezett tisztaszilícium-darabnak, ami passzióból még áramot is fogyaszt.
A bankolási dologgal kapcsolatban tudnál valami további információt/linket adni?)
[ Szerkesztve ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Andrew Richards írt egy részletes cikket régebben a Larrabeeről és a működéséről. Ő részt vett a fejlesztésben, és ide publikálta a cikkét. Theo Valich-kal viszont az Intel levetette, mert nem vetett jó fényt rájuk.
[link] - Én ebből készítettem egy magyar verziót, de nincs benne minden részlet, mert nem kódereknek készült a cikkem. Sajnos az eredetit sehonnan sem tudom beszerezni, még Andrew Richardsnál is próbálkoztam, de ő nem írt vissza. Theonak megvan, de nem adja oda, mert nem akar gondot az Intellel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ddekany
veterán
Azért ennek továbbra is zavaros számomra a PPC VS x86 kérdéssel a kapcsolata. Mert, a GCN-szerű komponensen belül nincsenek PPC magok, csak azon kívül hagyományos CPU céljából. Hagyományos CPU magból meg gondolom asztali gépben elég lesz a jövőben is néhány (vagy ez is olyan lesz, mint hogy 640K elég mindenre...), mert az igazán jól párhuzamosítható feladatok átkerülnek a GCN-szerűségbe. Néhány magnál meg ha jól értem a cache koherenciás gond nem jelentős hátránya az x86-nak. A hagyományos magok és GCN-szerűség kommunikációjánál van a gond? (Mondjuk ott meg még nincs mivel visszafelé kompatibilisnek lenni, szóval tán nagyobb mozgástere van a mérnököknek...)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maga az alapprobléma sok magnál is kezelhető, csak a tranzisztorigény a nagyon nagy kérdés. Az egészre akkor fogunk először értékelhető, gyakorlati választ kapni, ha a következő Larrabee vagy most már MIC lapka elkészül. Az 50+ x86-os mag vagy magocska, ha a mai CPU-magok méretéhez viszonyítunk. Jó teszt lesz, hogy mit tud a Kepler és a GCN ellen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arty
veterán
válasz Killerbeat #64 üzenetére
a saját lakhelyeden kapható, 5 megás net miatt levontad a következtetést, miszerint magyarországon az átlagos netsávszél a béka segge alatt található, erre mit irhattam volna, ha nem azt, hogy NEM?
még1x: te nem azt irtad le, hogy mi van nálunk, hanem, hogy mi van NÁLAD!
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
aSzakember
tag
egy PC mindig sokkal szebb látványt tud produkálni egy konzolnál, talán már az új konzol megjelenésének idejében is. csak hát az ár/érték dolog billen meglehetősen a konzol felé, ami az említett 1-2-3-x éven belül egyenlítődik, és onnantól már nem feltétlenül éri meg konzolt venni. de akkor meg jön az újabb konzol, és... =)
I can do this in a hundred ways
-
bigmasterg
addikt
" És akkor mi lesz a régi játékokkal? Mindenki megkapja automatikusan a digitális változatot?"
Semmi.
PS3 sem viszi a ps2-es játékokat (csak az első széria tudta..).
Simán el tudom képzelni, hogy kihagyják a dvd/br(?) meghajtót.
De az is lehet, hogy x360 kompatibilis is lesz, de azokat is csak netről veheted meg.
(Úgy rémlik, hogy a psp go-ból is kihagyták az umd-t.)[ Szerkesztve ]
-
Gábor90!
csendes tag
Én kizártnak tartom, hogy ne legyen benne optikai meghajtó. Elvégre ezek már nem csak játékkonzolok, hanem multimédiás szórakoztató központok, amibe a mozizás, DVD és BD filmek lejátszása is beletartozik. Meg hát egyelőre tényleg nem tehetik meg, hogy kizárólagossá teszik a digitális terjesztést, de szerintem is ennél a generációnál fog igazán előre törni.
Valamilyen szintű visszafelé kompatibilitást is el tudok képzelni, a 360 is kompatibilis a legtöbb nagy címmel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen egeret válasszak?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- E-roller topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Robotporszívók
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Óra topik
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- GAMER PC : i5 10400f /// 32 GB DDR4 /// RTX 2080 8GB /// 256 NVME + 1 TB
- G.Skill Trident Z Neo 2x16GB 3600MHz DDR4 ÚJ
- GAMER PC : i5 10400f /// 16 GB DDR4 /// RTX 3060 Ti 8GB /// 500 GB SSD
- GAMER PC : i5 10400f /// 32 GB DDR4 /// RTX 3060 Ti 8GB /// 512 GB NVME
- DELL PowerEdge PERC H330 Mini mono RAID vezérlő