- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Steam Deck
- Canon MILC: EOS R és M topik
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Prémiumot kér a TSMC a Tajvanon kívüli gyártásért
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házimozi haladó szinten
- TCL LCD és LED TV-k
- Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
-
addikt
Mert ha már úgyis bővíteni kell, és töltőoszlopokat raknak minden parkolóhelyhez, akkor nyilván nem olyat fognak lerakni, aminél 2 nap kell a feltöltéshez. Annyira magasak a fix költségek, hogy nem éri odarakni a gagyit, másrészt az sem reális, hogyha neked gyorsan kell a delej, akkor gyorstöltőhöz rohangálj. Ilyen nincs.
#599pilóta
Nem +20%-ról beszélünk, hanem 100+%-ról, és 20 éve nem 80%-nyi volt a kapacitás, hanem 100, csak nem volt kihasználva. Most meg ki van. Természetesen fogalmam sincs a konkrét számokról, egyszerűen minden ilyen rendszer némi ráhagyással készül. Például ha Budapesten bővíteni akarsz, akkor fel kell túrni a földet, mert minden a föld alatt megy. -
Somatom
veterán
válasz #16820480 #605 üzenetére
De, most hálózatfejlesztésről beszéltünk, tehát nincs új pecó, hanem a fejlesztés költségét elosztják a lakások számával és azt kell lakásonként kicsengetni. Ha ő nem fizet, akkor hiányzik a része az összköltségből. Ha van olyan a házban, akinek nincs autója, akkor őt nehéz lesz meggyőzni a fejlesztés szükségességéről.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dj79
senior tag
-
Áfogat
csendes tag
A számolás elviekben jó, de valamiért mégsem stimmel. Ne kérdezd miért, nem tudom rá a választ, csupán, hogy a kormány:
- nem ennyire taksálja a közlekedés energiaigényét, hanem inkább 60-70 TWh-ra (70. oldal) [link]
- eleve számol a GDP növekedésből adódó fogyasztás bővüléssel, és az ebből adódó többletigénnyel
- a legtöbb (sajnos külföldi, mivel a saját terveink nem nyilvánosak 2030 után) elemzés 2-3 szorosára becsüli az elektromos energia igény szükségletet. Ebben benne van más területek igénye is, egy jelentős energiahatékonysági beruházás mellett.Az egyik (rész)megfejtés lehetne a hatásfokból adódó különbség, de mivel egy grafikonon vannak az adatok, ezért úgy gondolnám, hogy tisztították őket. Ettől függetlenül, ha számolsz a hatásfok csökkenéssel is kb. duplázol, csak a közlekedés energia igényével számolva. Egyébként 30% az Paks részaránya emlékeim szerint, ergo baromi nagy fejlesztést igényel, nem beszélve arról, ha több.
A legnagyobb gond nem itt van szerintem, hanem abban, hogy ha megnézed a terveinket, a kormány nem számol érdemi elektromos energia igény emelkedésével 2030-ig. Ez a konkrét cikk kapcsán lehet, hogy felülvizsgálatra szorulna - az is lehet már megtörtént, ha van vkinek friss infója, kérem ne fogja vissza magát. Mert mindegy, hogy mennyivel emelkedik, ha nem vagyunk rá felkészülve, és kényszer alatt hozzuk a beruházásokat. Szerintem nem mindegy, ha bővülnek a kapacitások, akkor milyen módon valósulnak meg. Én speciel nem vagyok atom párti, bár Paks 2 "haladását" elnézve esélytelen még egy harmadik ütem vagy egy újabb 50 év Paks I-nek.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
- nem ennyire taksálja a közlekedés energiaigényét, hanem inkább 60-70 TWh-ra (70. oldal) [link]
Ha a 24. ábrára gondolsz, az nagyjából azt mutatja, amit én számoltam (leszámítva a megjósolt és elég meredek lineáris emelkedést): a különbség ott a hatásfokból adódó különbség, miszerint a belsőégésűeknél az üzemanyag energiatartalmának 60-70%-a kárba megy, vagyis 1 ktoe benzin kiváltásához nem 1 ktoe (11,5 GWh) áram kell, hanem csak kb 4.
Abban teljesen igazad van, hogy simán elférne még itt pár GW-nyi atomerőmű.
DRM is theft
-
Rolly
veterán
parkolóhelyek esetén feltehetően 22 kWh-s töltők lesznek, de otthonra családi házban az emberek 95%-ának felesleges elég a 11 kWh-s vagy 1 fázisú töltő (autótól függően)
- mert a legtöbb autó azt tudja kihasználni (vagy 3x16A vagy 1 fázis 32A töltő van az autókban)
- okos töltők lesznek amik tudják egymáshoz viszonyítva alakítani a töltőt árammegosztókkal...
Például van 4 DB 22 kWh-s töltő rááll de összesen csak 33 kWh van akkor az alábbi autók maxon tudnak tölteni:
- 3 1 fázison tölthető autó (3x7,2 kWh)
- 1 3 fázison max 11 kWh-val töltő autó
ha van 10 autó akkor mind tud 3 kWh körül tölteni... amint valaki tele lesz akkor az áram osztás megy tovább...
És továbbra se fog mindenki minden nap tölteni. Például mi napi 50 km-rel 4-5 naponta töltünk csak...
Ha az átlag 15-30e km-t megy egy évben akkor a fenti 4 töltő cirka 24 óra alatt átlag 16 autót fel tud tölteni ha 5 naponta kell ennyi áram átlag 1-1 autóba akkor 4 töltő 80 autót tud tölteni... Ez körülbelül 2 lépcsőházas 10 emeletes panel.... -
Rolly
veterán
válasz tha_answer #614 üzenetére
Azért majd nézz szét több lakótelepen az autók 80%a ott áll kb mindig forgasban ... Például Újpesten az ott lakók felé napközben is ott áll, ilyenkor a maradék 30% a metróval tovább közlekedők autói, vagy a környező területen dolgozók autói, de nem egy panelben van iroda ... Tehát reggel 7-9 között egyáltalán nem ürülnek ki a parkolók... :)
Ráadásul az elővárosok vagy vidéki autosokhoz képest a városiak kevesebbet is mennek...
Az egyszerre használás meg az elővárosból való bejárókra sem igaz... De azok többsége ikerházban vagy családi házban laknak...
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
Ma volt a TV2-n talán a Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás autó tesztje... nagyon érdekes teszt volt. És majdnem meggyőzött a tesztelő...
- szerinte hátrány az elektormosoknál a töltési idő s a rövid hatótáv és hogy a töltők alapján kell tervezni az utat (400 km autópályát tudnak a mai új típusok 20m körül és 18-30 perc 10-80 töltést. ) szerencsére a Mirai töltése 5 perc és 600-650 km-t elmegy vele az ember. Viszont itt nem hátrány, hogy jelenleg egy Szegedinek Pestre vagy Bécsbe kell járni tölteni
- a Miraival 1 kg hidrogén 10 € körül van ami 3500 Ft és kb ennyit fogyaszt 100 km-en tehát megint csak jobb a gyors és drága töltés, mint a lassabb otthoniAsszem én maradok az elektromos autónál amit lassan lehet tölteni de 100-150 kmes oda és ennyi vissza út esetén nem kell megállnom sehol tankolni... és 600 Ft 100km
egy Mirai és hasonló elektromos (értsd max 400 KM hatótávú elektromos) árában nincs különbség... -
Joachim21
senior tag
válasz #16820480 #546 üzenetére
Elég sokan járnak, hacsak azokat a céges utakat nézed, amikor É-Olaszországi tárgyalásokra autóval járnak cégek képviselői, Münchenbe kiállításokra... ezer okból rengeteg ilyen út van, a nyaralásokról nem is beszélve. Sok cégnek itt van a központja, és az összes környező országba innen járnak vevőlátogatásra, körutakra értékesítők. Teljesen alkalmatlan az elektromos autó erre, városon belül lehet vele menni, de az nekem és sokaknak nem elég.
Aki kérdez az hülye, de aki nem kérdez az is marad.
-
Joachim21
senior tag
válasz tha_answer #551 üzenetére
Prolinak már nehogy legyen autója, vagy milyen szélsőbalos narratívát követ az elképzelésed?
Aki kérdez az hülye, de aki nem kérdez az is marad.
-
-
Ezekiell
veterán
Ha megállsz, pont annyi erővel tankolhatsz is, mint amennyi erővel elmész pisilni/cigizni/kajálni. És hát a nép nagy részének nem ez a munkája
Nem rábeszélni akarlak, félre ne értsd, mert ilyen felhasználásra én se vennék EV-t perpill - egyszer-egyszer simán megoldható EVvel ez is (pl nyaralás), de folyamatosan ilyen használatra nyilván dízelt kell venni egyelőre.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #627 üzenetére
A különbség az, hogy nekem nem az autó határozza meg, hogy hol álljak meg. Pisilni bárhol tudok, tankolni nem.
Engem nem kell rábeszélned. Többször írtam már, hogy nekem tök mindegy, hogy mi hajtja az autómat. Felőlem lehet az EV is, csak a mostanihoz képest ne jelentsen kompromisszumot. Olyan EV jelenleg nincs.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
Vszeg ez a különbség amúgy az emberekben: van, aki erre úgy reagál, hogy megtervezi az utat megállókkal és töltésekkel, és megoldja így a dolgot, meg van aki nem akarja ezt csinálni, hanem megáll ahol éppen akar/kell. Az elsőnek már most is jó az EV, a másodiknak nem.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #629 üzenetére
Nem csak ez a baj. Én szoktam aludni is az autóban. Ezalatt ne hátradöntött ülést érts, hanem a vezetőülés mögött ott van kinyitva a tábori ágyam, rajta a hálózsákommal.
Van, hogy hárman megyünk. Ha utazik egy család, akkor talán visznek egy 20 literes hűtőtáskát. Három kamionos az három hűtőtáska. Még egy kombiban is szűkösen férünk el. Ezért vettem egyterűt. Ilyen EV -t a Nissan árul (E-NV200 Evalia), 16 milláért, 200Km -es hatótávval.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
Nyilván ilyen "extrém" igényekre nincs felkészülve az elektromos autózás, vszeg nem is lesz még évekig. Előbb az átlag embereknek kell autókat tervezni és gyártani, utána jöhetnek maximum az ilyenek.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#16820480
törölt tag
Például VIP vendégek furikázása (akár reptéri váró és repülő, akár hotel és eseményhelyszín között), ablakok nélkül remek haszongépjármű lehet, például városi csomagkézebsítőnek, meg még biztosan csomó más dologra is jó.
Van ám élet 800km-es körön belül is, nem mindenki akar egy fél kontinenst átszelni minden útján. -
#16820480
törölt tag
Szerintem nem feltétlen. Ne ilyen bling-rapperekre gondolj VIP alatt, meg David Beckhamre, hanem mondjuk egy foci vb-n a bírói csapatot fuvarozni, vagy valamilyen önkormányzati képviselőket, vagy céges arcokat egy látogatáson.
Persze, vannak sznobok biztosan, akik az emblémát nézik. Dolgoztam én is olyan vendégekkel, hogy ők csak Merci busszal voltak hajlandóak menni. Azt hiába mondtam volna nekik, hogy figyu, a Merci nem gyárt ilyen méretben buszt, hanem csak furgont, és ezt, amiben ültök egy török/ukrán maffiózó berhelte át üléses változatra, egy csomagtérben utaztok. -
Rolly
veterán
-
Rolly
veterán
válasz tha_answer #639 üzenetére
Tudnál otthon tölteni? Ha nem akkor neked nem való elektromos autó... Ha igen, akkor egy évben hányszor mész 200 kmnel nagyobb távolságot?
Nálunk ez kb évi 1 horvát nyaralás és illetve 6-7 rokon látogatás... De ez utóbbit nyáron tudja az autó, mert nyáron 270-280 km hatotavot tud télen a fűtés miatt 180-200 így útközben kell tölteni.... (Célállomásokon tudunk tölteni)
Így évi 2*1 óra (horvát nyaralás) a töltés ideje... Plusz 7*30 perc. (És ezzel fele is lőttem 1-1 extra út kb benne van)... Ez évi 5,5 óra...
Ha egy tankolás 10 perc akkor nálunk régen 2 hetente jártam tankolni... Az Havi 20 perc volt évi 4 óra ... Tehát nekem évi 1,5 iramban kerül, hogy csak az "üzemanyag költségemen" megtakarítok 400ezer forintot... És több tonna CO2t illetve NOxot, szálló port, fékbetétet, olajcserét...
-
Ezekiell
veterán
Nissan hatótávjàra meg városban pont elég városban az átlag 30-40 km / óra egy városi áruszállítót kb kiszolgál 8 órásuszakban rakodással...
Pontosan. Londonban egyik haverommal ilyennel szállít küldeményeket (sok megálló/nap, csak város), imádja.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
Olvastad, amit korábban írtam? Az áruszállító jellegét értem. A hétszemélyes verzióhoz tartom nagyon karcsúnak a 200Km -t. Valamint, az általam linkelt teszt szerint a belseje és a kényelme a Dacia áruszállító szintjén van, ami 16 milláért sztem elfogadhatatlan.
Mi az, hogy átlagos használat? Az átlag városi ember nem tud otthon tölteni, tehát akkor jelenleg egyik EV sem átlagos használatra való.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #644 üzenetére
Haverom vett egy első gazdis Daewoo Kalost, 20 ezer Km -rel. Később kapott céges autót, így eladta nekem 60 ezerrel, 500 ezerért. Hat évig használtam. Mivel alkalmatlan volt a melóba ingázásra, ezért szinte csak városi autóként funkcionált. Szervókormány, centrálzár, eablakok, klíma. Mi kell még? A hat év alatt 40 ezret raktam bele. Extra költség egy kipuffogó és egy hűtőcsere volt, cirka 100 rugó összértékben. Egyszer-kétszer megkoccolták, de leszartam, mert így legalább nem kívánják meg a tolvajok. Sajnos, GTK -ra törték, a biztosító fizetett rá 450 -et. Sztem ez ma, Magyaországon egy átlagos városi autós story. Kérdem én, hogy fér bele ebbe bármilyen villanyos kalkuláció?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
Annyira bírom hogy mindig valami más példát hozol hirtelen a semmiből, amikor valamire választ kapsz.
Érdi erővel vehettél volna egy kis Polskit is két zacskó mogyoróért, ami egy kalapács egy csavarhúzó megjavít nulla forintért, hogy érte így meg a Kalos? Csak közben amíg használod mindkettő okádja a füstöt. Az előbb előttem haladó, külsőre szinte újnak kinéző Focus taxi minden gázadásnal fekete füstöt eregetett. Tényleg ez kell, hiszem mennyivel olcsóbb, nem jön ki a matek az elektromoshoz. -
Somatom
veterán
válasz #16820480 #646 üzenetére
Választ?
-Hogyan tolat oda egy villanyautós vontatmánnyal a töltőoszlophoz?
-Majd megoldja.
Szted ez válasz? Persze, hogy megoldja. Nem vesz villanyautót. Amikor a jelenlegi példámat írtam, arra az volt a válasz, hogy ez extrém felhasználás és először az átlag igényeit elégítik ki.
Nos, az átlag városlakó átlag keresettel rendelkezik, társasházban lakik és közterületen parkol. Írtam is egy példát (a sajátomat) egy átlagos városi autóra. Vezettél már Kispolszkit? Hát a Kalos nagyon nem egy kategória. Szóval, legyen ne 500 ezer, hanem egy milla a bekerülési költség! A 40 ezer Km 7 literrel és 500Ft -os benzinárral számolva 1,4 milla. Számoljunk még rá 600 ezret egyéb dolgokra és akkor ott tartunk, hogy 3 millából vett autót és használta hat évig. Büdös, vagy sem, erre futja a városi átlagnak. Ebből még egy használt EV vételára sem jön ki.
Ha pedig azzal érvelsz, hogy egy átlag városinak tulképp nem is kell autó, akkor ez az EV -re is érvényes.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care