- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- TCL LCD és LED TV-k
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Blu-ray lejátszók
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Jó de egy dízelt majdnem 4-szer megtankoltál volna ennyi idő alatt, és azzal megjártad volna Párizst oda vissza. Teljesen érthetetlen számomra miért kíméled a környezetet, mikor dízellel is járhatnál.. És akkor nem kéne mosdóba járnod, hogy azzal indokold a töltési megállásoknak fájdalommentességét.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #403 üzenetére
Mielőtt valaki elbaszná az idejét. Első látásra egy belsőégésű autókkal foglalkozó csatorna, néhány érdekes videó cím:
A tesla nem tudja a 2 másodperces gyorsulást (2 videó)
A toyota csodahidrogén fejlesztése.
Tud-e egy elektromos autó 1000 mérföldet tenni 1 nap alatt?
A probléma az elektromos autókkal…
A toyota Suvja zöldebb mint egy tesla?
A volkswagen id4 egy csalódáskeltő villanyautó
Mennyire szörnyű egy téli utazás egy Teslával
A legnagyobb probléma a Teslával
5 indok amiért nem szabad venned elektromos autótKérdezz meg egy román nacionalistát mi a véleménye trianonról. Na ennyi értelme volt ezt ide belinkelni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Kolléga (vagy mi) arra gondol hogy ami környezeti teherrel jár az nem lehet zöld. Ergo aki kímélni akarja a környezetet az ne szüljön gyereket, ne járjon autóval stb. Aki meg nem akar zöld lenni az meg csinálhat bármit következmények nélkül.
GreenGoblin: Sajnos az a tapasztalat hogy annyira erőlködik az olajlobbi hogy inkább a készítőt nézem meg mint magát a produktumot. Ugye Aston Martin áltanulmány. Egyébként a videó attól még lehet jó, majd megnézem. Bár őszintén szólva erősen kétlem hogy nem lesz részlehajló.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Számoltad már, hogy mekkora egy európai gyerek öko lábnyoma? Pelus, cipőcskék, ruhácskák, bölcsi, ovi, suli, tanszerek, hurcolászás, stb., stb. Mi haszna ebből a Földnek? Nem lenne jobb, ha pár milliárddal kevesebben lennénk? Pláne egy olyan régióban, ahol az átlagnál is hamarabb jön el a túlfogyasztás napja.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dj79
senior tag
Az így gondolkodók szüleitől kellett volna ezt megkérdezni anno…
Egyébként a kinőtt, de használható gyerekruháink vagy rokonságonbelül/ismerősi körben találtak gazdára, vagy mentek rászorulóknak. Pelenkából pedig moshatóztunk, egyösszegben kifizetve a szettért sok évnyi eldobható árát. -
-
Somatom
veterán
Azt írtad, hogy a gyerek miatt kell az autó. A szennyezés az szennyezés, tök mindegy, hogy milyen indokból történik. Egy biztos. Akinek nincs gyereke, annak biztosan nem kell a gyerek miatt autót használnia. Se benzinest, se villanyost.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Akinek nincs gyereke, annak nem kell sok személyt szállítania. A csaj, meg én. Pont ennyi fér el egy motoron. Semmivel sem eszik többet, mint egy autó, viszont sokkal kisebb helyen elfér. Ne feledd, hogy a városok egyik problémája a zsúfoltság. Ezen sokat segítene, ha motorral járna az, aki most egyedül ül az autóban és úgy araszol. Akár villanyautóban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dj79
senior tag
Hmm, a zzr400am emlékeim szerint többet fogyasztott, mint a hibrid. Csak az egyik kétszemélyes, a másik öt.
tehát van egy, a szállítható személyek számára lebontva magas fogyasztású, valójában energiapazarló motorod illetve egy dízel egyterűd, ami carsharingre tökéletes lenne. Autó nélkül meg tudnád oldani az életed?
Bármilyen fura, a vidéki nagyvárosokban nem minden esetben sikerül minden egyén igényeivel összhangba hozni a tömegközlekedést. -
Somatom
veterán
Nagyon rosszul számolsz. Először is a ZZR400 nem igazán optimális erre. Aztán ott van az, hogy ha motorral mész, akkor nem araszolsz, nem tyúklépésben büdösítesz. Sőt, ha villanyfan vagy, akkor büdösítened sem kell, hiszen vannak elektromos motorok is. Az igaz, hogy a motor csak kétszemélyes, az autó meg több, viszont a csuklós busz, meg a villamos még több, tehát a még gazdaságosabb. Másrészről, ha ketten vagyunk, akkor egy ötszemélyes autóval furikázni pazarlás, hiszen az úton, parkolóhelyen is több helyet foglal, pedig nem is ül benne öt ember. Ha megnézed, a dugókban többnyire egy, vagy két embert szállítanak az araszoló autók.
Ami az Espace -t illeti, majdnem jól tippeltél. Hárman, négyen szoktunk melóba utazni és az utasok fizetnek. Egyszer az én autómmal megyünk, egyszer a kollégám Passat -jával (bár, az még hármunknak is szűkös).[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dj79
senior tag
Hozhattam volna 2t ötvenes robogóra is példát, az ennél még rosszabbul adja ki a matekot sajnos.
Visszakanyarodva a villany témához: amíg nem tudom otthon tölteni vagy nem szaporodnak el a környéken a közeli töltök, a hibrid az egyetlen alternatíva a napi városi közlekedéshez számunkra, mely a piros lámpáknál, valamint sík szakaszon gyakran leállítja a benzinmotort, illetve a városi forgalomban képes gyakran hármassal kezdődő fogyasztást mutatni.[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz GreenGoblin #394 üzenetére
Van 2017es Peugeot 308 GT Line ami átlag 5,7 litert eszik alattam úgy, hogy fél éves kora óta én vezetem... Előző tulajnál 6,8 liter volt a fogyasztást, tehát nem vagyok nehéz lábú :) ... És ez Diesel nem benzines amik azért picit ehesebbek.
Nekem minden autó kereskedő és szervizes azt mondta, ha jót akarok magamnak akkor prémium üzemanyagot tankolok különben a motor élettartama rövidebb lesz. Biztos nem értettek hozzá, amúgy a premiumbol kb 0,5 literrel kevesebbet is eszik tehát nem jelentős a különbség (plusz 20 Ft kedvezményem van az üzemanyag kártyán a MOL prémium dieselre)... Semmilyen túlzás nem volt abban amit írtam ...
-
Rolly
veterán
válasz Hieronymus #398 üzenetére
Prémium hazai üzemanyag nem csak ennyiben különböznek... Különböző tisztító és egyéb adalékok is vannak benne...
Az akkuk működéséről szerintem legalább annyit tudok mint te... Mivel az autó nem engedi teljesen lemeriteni se teljesen feltölteni az autót (e208ban 50 körüli akku van amiből 45 a használható.) így majdnem irreleváns amit írsz, illetve ahogy "telik" az akku szépen vesz vissza a töltési teljesítményből... Ez első szoftverrel 36 perc volt a 10-80, a másodiknál 33 perc most a legfrissebb 26 perc... Gondolom úgy húzták ahogy a technika stabilan bírja...
Például e208:
- 10-50 kb 12 perc
- 10-80 kb 26 perc
- 10-92 kb 40 percÍgy gyorsan csak ott tölt ahol tud, S mivel a töltésnél nem a sebesség, hanem az azáltal keletkező hő az élettartam károsító így az aktív hűtésű autókat ez kevésbé érinti... De újfent leírom, hogy 95%ban ACn töltök (ma például míg a napelem 6 kWtal termelt 4gyel töltöttem a kocsit...)
-
GreenGoblin
tag
Én meg egy 1.5 Mazda2-vel fogyasztok 4.7-5.1 közt. Ja és ez benzines!
Premium benzint ez még sosem látott, viszont rendszeresen szervizeltetem évente, nem vezetek őrülten és meghálálja.
Amennyire tudok zölden vezetek szóval váltani nekem EV-re ilyen fogyasztás mellett csak plusz költség lenne amit sosem hozna be... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Rolly
veterán
Ne is mond a fenntartása is olcsóbb a Dieselnek az adblue tartály csupán 350e Ft... Lehet inkább ki kellene herélni.
Vagy az automata váltó is örök élet mint a kettős tömegű... De a fap adalék is ingyen van ahogy a részecske szűrő is örök élet ;) ...Bezzeg ezek az extrák a fos elektromos autókban nincsenek...
-
dj79
senior tag
válasz GreenGoblin #423 üzenetére
Igen, az ev-re váltást matekkal néha nehéz indokolni.
Reggeli normakör, 12km, auris [kép] -
Nem értetted.
Az ne mindegy, hogy 10-ről 20 százalékra töltve Vagy 60-ról 70%-ra töltve lehet több energiát felhasználni egy "gyors" és nem gyorstöltéskor.Amúgy az akkumulátorok kapacitása egy kompromisszumos optimum beállítás.
Teljesen lemeríteni és teljesen feltölteni nem lehet az akkumulátorokat. Ezt a töltőelektronika szabályozza. A "túlmerítés" értelmetlenül károsítja az akkumulátort. A túltöltés korlátozza a feltöltések lehetséges maximális számát.
A minőségi gyártók egyszerű trükköt alkalmaznak. Az akkumulátor névleges kapacitását alacsonyabb jelzik, mint a benne lévő celláké. Tehát alacsonyabbra töltik a lehetségesnél.
Ezzel teszik láthatatlanná a használatból származó kapacitás csökkenést. Legalább is a garancia időn belül.Modern dízel autót nem vásárolunk városi forgalomhoz. A részecske szűrőnek kevés lehetősége van öntisztulni. Télen még rosszabb a helyzet, lassabban melegszik fel a szükséges hőmérsékletre.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Noukoum
veterán
Egy hibrid sosem lesz EV, nem nyújtva ugyanazt. Hasonlót adhat a plugin, viszont ott is fennáll az hogy egy idő után el kell kezdeni költeni rá. A matekba ezt is bele kell kalkulálni. Persze nyilván akkor nem ha akkor adjuk el mikor előjönnek a problémák.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Sajnos van vita, mert a rengeteg tévhit miatt az embereknek fogalmuk sincs a technológiáról. Kérdezz meg 100 olyan embert aki már hallott a mostani villanyautókról, a többség azt fogja mondani hogy 3 év alatt tönkremegy az aksi és 8 millió forint a cseréje. Csak lehet nem ezekkel a számokkal. Hogy miért? Lásd ez a topik. Ezért is. Mindenki arról beszél hogy drága a villanyautó, ezért nem terjed itthon mert a magyaroknak erre nincs pénze. Ez csak részben igaz, mert a többség nem is számolja mennyit költ az autójára. Akkor honnan tudja hogy drágább a villany? Ja a vételárból. Pénzügyi tudatosság.
És hangsúlyozom (sajnos muszáj a trollok miatt) hogy nem azzal van a baj hogy valakinek túl nagy kompromisszum az EV és nem akar szívni, hanem azzal aki terjeszteni a baromságokat ész nélkül.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
GreenGoblin
tag
Mindenki arról beszél hogy drága a villanyautó, ezért nem terjed itthon mert a magyaroknak erre nincs pénze. Ez csak részben igaz, mert a többség nem is számolja mennyit költ az autójára.
Azt azért latja az ember, hogy 3-4 millával drágább az elektromos verziója ugyanannak a benzinesnek és tisztában van vele hogy a büdös életben nem hozza be az árát. Amennyit tudna spórolni az EV-vel (de ezt is leírtam, hogy ez az előny egyre jobban tűnik el) annyival több lesz a hitel, lízing az autóra, ergó csődbe viszi a családot. Ja hogy vegyen napelemet is és akkor még olcsóbb lesz az EV. A napelem is pénzből kerül fel a tetőre. Nem kell matematikusnak lenni hogy ezt belássa az ember hogy megéri-e neki azok a plussz millák vagy sem. Van akinek bejön és pozitívba jön ki van akinek nem.
Majd világszerte lehet olcsón kapni EV-ket mint pl. Kínában vagy amit a Dacia csinált akkor menni fog az ipar. Addig jöhetnek itt hiperszuper EV-k, majd veszik akiknek van pénze. Ennyi... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #430 üzenetére
3-4 milliós különbséget amúgy ha a benzin árát nézem, akkor olyan 5-6 év alatt behozna (évi 20k km-rel számolva kb), ami elég messze van a "soha a büdös életben"-től.
-
Noukoum
veterán
válasz GreenGoblin #430 üzenetére
Azt azért latja az ember, hogy 3-4 millával drágább az elektromos verziója ugyanannak a benzinesnek és tisztában van vele hogy a büdös életben nem hozza be az árát
Próbáltad? Csupa fül vagyok, hallgatom a tapasztalataidat? Nem próbáltad? Se baj, vezesd le a matekot 5-10-20 évre, hallgatjuk.Amennyit tudna spórolni az EV-vel (de ezt is leírtam, hogy ez az előny egyre jobban tűnik el) annyival több lesz a hitel, lízing az autóra, ergó csődbe viszi a családot.
Mert gondolom magasabb üzemanyagköltség, a magasabb szervizköltségek és a zöld rendszám hiányábál fakadó kedvezmények miatt nem megy csődbe a család.
Ja hogy vegyen napelemet is és akkor még olcsóbb lesz az EV. A napelem is pénzből kerül fel a tetőre.
Amiből az egész háztartás energiaszükségét fedezni lehet, és 8-12 év alatt megtérül. Cserébe 20-30 évig garantáltan mennek. De mi köze van ennek ehhez? Nyilván napelemmel még jobban megéri, de nem mindenki tud napelemet felrakni.Nem kell matematikusnak lenni hogy ezt belássa az ember hogy megéri-e neki azok a plussz millák vagy sem. Van akinek bejön és pozitívba jön ki van akinek nem.
Igen, pont erről beszélek hogy még mindig rengeteg embernek megérné, csak nem ért hozzá így nem foglalkozik vele. Te meg éppen arról beszélsz hogy senkinek sem éri meg…Majd világszerte lehet olcsón kapni EV-ket mint pl. Kínában vagy amit a Dacia csinált akkor menni fog az ipar. Addig jöhetnek itt hiperszuper EV-k, majd veszik akiknek van pénze. Ennyi.
Értem, ha valaki a saját pénztárcájának az ellensége akkor tényleg ennyi.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
három féle ember van:
- egyik beruház akkor is ha nem feltétlenül éri meg
- számol és ha megéri beruház
- nincs lehetősége beruházni (sajnos sokan itt vannak)
Na én a számol és beruház környékén vagyok (első két pont között valahol), mert 12 évre valóban nehéz számolni egy napelemmel például. De úgy vagyok vele, hogyha ma van 2 millió forintom (így volt) akkor rakok fel napelemet, mert holnaptól akkor havi 20e ft marad a zsebemben amit ha tudok félre rakok ha nem akkor nem kell fizetnem. 4 év alatt így (közben még 2m bővítéssel) már cirka 1m forint villanyszámla jött vissza (bővítés tavaly volt mostmár évi 400e körüli villanyszámlát tudunk kiváltani)
Azt vallom, hogy holnap elüthet a villamos így az is lehet, hogy holnaptól már a rezsi fizetése is probléma lesz... A rezsink 60-70e Ft volt mindennel (víz-gáz-villany-internet-kábeltv-biztosítás) most a havi rezsink 25e Ft... ebből ha kiveszem az internetet-kábeltvt-biztosítást) mara 12-15 körül....
Így volt ez az elektromos autóval is 70e volt a régi autó törlesztője és 40 az üzemanyag költség... Most 90e a havi törlesztő és 10e a havi áram amivel járunk... (itt még annyi előny van, hogy a 70 az magánszemélyként fizetett hitel volt a 90 pedig céges és egy része áfa) -
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #431 üzenetére
Igen ha benzintemető autót cserélünk EV-re akkor gyorsabban behozza és pozitívba billen a mérleg. Viszont ha valaki kisautót használ ami alig eszik már nem ilyen egyszerű a helyzet.
Noukoum:
1. Nem odahaza élek. Erre felé az üzemanyag árak nem ingadoznak annyira mint odahaza.
2. Igen levezettem és nálam az én szokásaimmal laza 10 év alatt térülne meg a kinézett EV autó a benzines társához képest. A havi részletem a mostanihoz képest ha leszámolom azokat amiket megspórolnék ha EV-re váltanék még mindig nagyon nagy lenne.
3. Persze 10 év után megtérülne csak addigra a technológia már elavult lenne és vehetnék újat, ergó kezdődne elölről az egész.
4. Amennyiben a saját bukszám ellensége lennék már rég vettem volna EV-t.[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #434 üzenetére
Mi számít benzintemetőnek, 6-7 literes fogyasztás? Mert azzal számoltam amúgy. Szívómotornál az nem irreális gyakorlatban egyáltalán. Hacsak nem valami 3 hengeres turbós cuccot nézel, ami meg majd szépen szétmegy pár év alatt és jöhetnek a költséges szervizek.
Balika911: Hát még az ha egy biciklit vesz és a maradékból állampapírt.
[ Szerkesztve ]
-
GreenGoblin
tag
válasz #16820480 #436 üzenetére
Nem tudom olvastad-e mennyit eszik a mostani autóm, mennyit bírok elmenni egy tankkal. Kiszámoltam mennyi benzint tankolok egy évben és mennyi lenne az energia amit beletolnék az EV-mbe ha lenne. 15%-ot spórolnék csak. Ami miatt nekem nem éri meg az a plusz 4-5 milla extra.
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #437 üzenetére
Na már kezdődik, az előbb még 3-4 milla volt, most már 4-5 milla, ha még kicsit fejtegetjük, akkor lesz az 10-12 milla különbség is így Közben meg a fogyasztás gondolom megy lefelé, elérhetünk még a 3 litert fogyasztó benzinesig
-
#72042496
törölt tag
Épp a hetekben mondták a MÁP Pluszt, ránéztem és 5 éves futamidő, EHM 4,95%.
#436 sheratan
Csak itt benzines és elektromos hajtású autókról volt szó. Vagy ennyire meglepő, ha valaki nem a polcon nézegeti éveken át a millióit, hanem valamit csinál is vele, aminek az eredményét számításba veszi?[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz #72042496 #441 üzenetére
Jók ezek a számítások, de 8-10 évre előre gondolva egy dolgot senki sem vett figyelembe. Ez pedig az értékvesztés, ami az elektromos autók jövőbeli térnyerése, a szabályok, normák változása miatt, (főleg ha jönnek újabb technológiák, esetleg olcsóbb modellek) miatt abszolút megtippelhetetlen mind a belső égésű, mint pedig a jelenlegi elektromos autók esetében.
-
Noukoum
veterán
Minden megtippelhetetlen, de aki nem tesz azért hogy jobb legyen és ül a seggén az biztos hogy nem fejlődik. Aztán meg sír hogy drága a villanyautó..
Egy új villanyautónak persze hogy több az értékvesztése mint egy 20 éves dízelnek, ha valaki ezt a kettőt akarja összehasonlítani akkor ezzel is számolni kell. Ez szubjektív összehasonlítás, amit minden magánszemély kitud számolni magának.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz #72042496 #446 üzenetére
Mert sokaknak nincs 10 milliós tőkéje. Amit fenntartási költségen spórolnak azt beletolják a törlesztőbe. Cserébe nem egy 10-20 éves autóban hanem egy újban ülnek. És ez a nem mindegy.
Ja amilyen infláció van ebben az országban kb. örülsz hogy nem lesz kevesebb az értéke annak a pénznek amit beleraksz állampapírba.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#72042496
törölt tag
válasz stickermajom #442 üzenetére
Ez teljesen igaz, átsiklottam fölötte. Pedig a #435-öt még erősítette is volna ha beleírom, mert alacsony hozamú, egyszerűen elérhető példát akartam hozni.
A később emlegetett értékvesztés amúgy tényleg többet számíthat.
Emellett nem tudom, ki miként áll hozzá, de nekem jórészt érzelmi döntés az autó. Ezért lesz az elképzeléseim szerint EV (is), ha/amikor olyan helyre költözöm, ahol tudom tölteni. A céljaimnak szépen megfelel, és marha jó vezetni őket.
-
dj79
senior tag
Egy gyors matek.
Kia Niro hibrid gold felszereltséggel 8749000.
Kia e-Niro gold felszereltséggel 64kwh, állami támogatással 12449000.A kettő között magánszemély esetében a lízingdíj-különbség 60 hó esetén 70000 forint.
Na most akárhogy nézzük, ez a 4,2m forint a lízing végéig bőven fedezi a többletfogyasztást, karbantartást, éves 20-25ezer km futás esetén is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- Gyúrósok ide!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Háztartási gépek
- TCL LCD és LED TV-k
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!