- Milyen egeret válasszak?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz elder troll #22 üzenetére
Olcsóbb gyártaniuk, mint a 6650XT-t
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #377 üzenetére
Az eredeti videóban nincs megemlítve, hogy kizárólag NVIDIA-n néz ki így Minden kártyán így csinálja a Forspoken. Hiába állítod a textúra minőséget, a játék mindig olyan beállítással fog futni, amit ő beállít a VRAM mennyiségtől függően.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Én készen vagyok tőled. Minden hozzászólásodból süt a hozzá nem értés. Az egyik adat 2021-es, a másik pedig 2023-as és ezekkel számoltál.
"Akár betöltésnél (futásidőben) is le lehetne mondjuk konvertálni a textúrákat (pár soros kódrészletről beszélünk) és jelentősen csökkenne a memóriaigény."
Ha ennyire okos vagy, akkor el kéne menned és segíteni nekik Csomót fizetnének, ne itt pazarold a tudásod egy fórumba, ahol semmit se fizetnek érte.
Szerk: De az a 15 év nem most volt nem?
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Hát igen, egy régi OpenGL meg főként teljesen más világ, mint egy DirectX 12, ahol saját magad kell menedzseled a memóriát Na meg akkora játékokban, mint a maiak, amibe belelocsolnak 50-100 millió dollárt, teljesen mást lehet megvalósítani, mint egy kis költségvetésű egyszerűbe játékba. Akkora kód, akkora a komplexitás, hogy egyszerű emberi fejjel elképzelhetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Elég szomorú, ha a tömbök és a for ciklusok világát már lassan az atomfizikához hasonlítják."
Az a baj, hogy egy játék nem csak ebből áll. Vannak külön grafikai motor programozók, grafikusok (pl. textúra készítők), scriptelők, történetírók, animátorok, zeneszerkesztők, hangeffekt készítők és még vagy 50 féle munkát fel lehetne ide sorolni. Egy játék ma már csak legkisebb részben áll abból, hogy for ciklus. Egy pályadizájnernek például felesleges értenie a programozáshoz, amikor a motorhoz készült vizuális segédprogramban megtervezi a környezet. Ma már nincs mindenhez értés, hogy egy vagy pár ember megír egy egész játékot, mint a 90-es években, mert lehetetlen mindenhez érteni. Ma egy játékot 500-1000 ember csinál és mindenki csak egy dologhoz ért. Ez olyan komplex dolog, hogy nagyon nehez hasonlítható egy kis projekthez, amin például én is dolgozik. Amit én csinálok az ehhez képest semmi.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Egy mai leggyorsabb IGP (AMD Radeon 780M) és a topik névadója, azaz az RX7600 között 2,5x-3x-os sebesség különbség van. Ez hatalmas, hiszen azt jelenti, hogy ha az RX7600 tud 1080p-ben 60fps-t, akkor az IGP tud 20fps-t, ami már játszhatatlan. Egy IGP közelébe nem lehet egy külön VGA kártyának, semmilyen esetben sem.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"generációról generációra alig változik valami."
Azért az RTX4070 a 200W-os fogyasztásával elég meggyőző. Hozza az előző generációs 320W-os kártyák teljesítményét. Egy 50-100MHz-es GPU frekvencia csökkentéssel és alulfeszeléssel pedig 150W körül vagy vele, úgy hogy pár %-nyi teljesítményt veszítesz. YouTube-on van erről videó
Az RX7600 szinte ugyanazon a csíkszélességen készül, mint az előző generáció, nem várható el tőle ebben a tekintetben előrelépés. Az AMD az olcsó árat választotta, ebbe pedig nem fért bele egy csúcstechnika.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Akkor a hamarosan megjelenő sima 4060 lesz a te kártyád 100W körüli fogyasztással. Az 5nm-es gyártás technológia elég jó energiahatékonyságot eredményez neki.
"Illetve én még mindig azon csodálkozom, hogy akár egy felsőkategóriás kártya miért fogyaszt 200W és afelett"
Mert közbe mindenki minél nagyobb teljesítményt is akar Ha a fogyasztás csökkenne, akkor nem lenne ekkora sebesség különbség az új kártyák javára -> kevesebben vennék -> kevesebb profit -> cégnek nem éri meg -> a fejlődés lelassul / abbamarad, mert nincs miből fedezni a kutatás, fejlesztést.
[ Szerkesztve ]
-
-
PuMbA
titán
A Nixxes (Tomb Raiderek, Spider-Manek és a hamarosan megjelenő Ratchet & Clank) grafikai programozójának a véleménye, hogy pofon egyszerű mindhárom felskálázási módszert belerakni egy játékba, tehát "nincs mentség" bármelyik kihagyására: NVIDIA DLSS, AMD FSR and Intel XeSS Can Be Easily Supported at the Same Time, Nixxes Graphics Programmer Says
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Az biztos, hogy nagyon érdekes ez a kettősség. A Playstation játékok PC portjaiban ott van a DLSS, de akár az XeSS is feltűnhet, a Microsoft-os PC portokban viszont csak FSR van az általad leírtak miatt.
#635 Abu85: A Microsoft ezek szerint közelebb állhat az AMD-hez, mint a Sony, ha az Xbox GDK-ban ennyi AMD-s dolog van. Ugye a Starfieldhez is kérték az AMD segítségét mind CPU többszálúsításban, mind grafikai megoldásokban a promó videó szerint.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
A lényeg, hogy a Starfield-ben majd jó legyen az FSR és a bemoddolt DLSS ne nézzen ki sokkal jobban Ebben az esetben elhiszem, hogy a játékosoknak a legjobb minőséget akarták adni.
A Jedi Survivor-ral sem az a baj, hogy csak FSR van benne, hanem hogy mozgás közben teljesen pixeles és katyvasz képet ad. Egy felskálázást raktak bele és azt is rosszul és a belemoddol DLSS-sel egyértelműen jobban néz ki a játék
Pikari: Igaz, bár a felskálázás ma már megkerülhetetlen. Xbox-on és Playstation-ön is mindig aktívak ezek az algoritmusok, tehát játékosok milliói ezt nézik
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ez igaz, de ez egy jó példa a szakmaiatlanságra vagy hogy miért baj, hogy nem engednek valamit csak azért, mert az nem nyílt, hanem zárt. Ott vannak a felskálázási módszerek és tudták mondjuk, hogy az ő motorjuk a DLSS-sel adja a legjobb képminőséget vagy ahhoz a legkevesebb idő a helyes bemeneti adatok előállítása, hogy normális képminőséget kapjanak. Erre kihagyják és belerakják a játékosok számára képminőségileg a legrosszabb opciót, csak hogy érezzék a törődést.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Na azt megnézném hogy közel van. Sajnos nem tudom tesztelni de biztos hogy nagyon nincs közel."
Szerencsére nem kell letesztelned, mert a TechPowerUp letesztelte, szóval már meg is nézheted: Intel Arc A770 Látható a Relative performance részben, hogy 6%-kal erősebb az RX7600 átlagosan a TechPowerUp által mért játékokban, tehát versenytárs a két kártya.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Értelek, teljesen rendben van, amit leírsz, de én nem úgy gondolom, hogy a versenytársakat fogyasztás alapján határozzuk meg A számítástechnikában a versenytárs kifejezést ár vagy teljesítmény alapján szoktuk használni. Ettől én csak nem akartam elszakadni.
A versenytárs továbbá nem jelenti azt, hogy azt állítottam volna, hogy az A770 jobb kártya lenne. Ebbe nem is akartam belemenni. Teljesítményileg a két kártya versenytárs, hiszen közel vannak egymáshoz, ennyit akartam mondani.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Nekem is hardveresnek tűnik, lehet hogy garis a kártya, lehet hogy a táp nem elég. Egyszer nem volt olyanom az utóbbi években, hogy driver miatt fagyott egy játék se AMD-vel, se NVIDIA-val, pedig 2-3 havonta frissítem a drivereket. Ma már elég szigorúak az ellenőrzések.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK