- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Steam Deck
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Azonnali fotós kérdések órája
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
Aktív témák
-
csavar
csendes tag
Sziasztok!
Alapvető problémám van a QT4 GUI programozással kapcsolatban. Most tanulom a qt4 programozást, Egyszerű programot szeretnék írni, ahol egy qthread-ból származó szál frissíti a GUI-t. Konkrétan egy progressbar-t értékét állítani a szál 100ms -ként.
Áttúrtam az sdk doksit, a google-t de csak olyan példákat találtam ahol egy nyomógombot kapcsoltak össze valamihez.
Nálam viszont egy háttérszálból gui elemet kellene frissíteni.Tud valaki egyszerű példát bemásolni (ahol csak a slotokat, signalokat, connecteket, fő elemeket tartalmaz) vagy jó tutorial linket? Mert nálam amit csináltam nem működik, hibával leáll a dolog futás közben
Valami ilyesmire gondolok:
class szal
{
void run();
}class gui
{
MainWindow *ui; // Ez tartalmazza a progress bar-t}
Hova kell slot-ot, signal-t connectet tenni?
(Pédát leegyszerűsíttem persze..)Előre is köszönöm!!!!
-
csavar
csendes tag
Az is elég lenne ha valaki leírni hova kell slot-ot, signal-t és connectet tennem..
-
csavar
csendes tag
Na, kihagytam a Q_OBJECT makrót a workthread osztályból. Teljes kód (hátha valakinek jól jön. Persze ez csak "demo", nem törekedtem a teljességre. Ja, és QTCreatorral készítettem.)
****************
mainwindow.h
****************#ifndef MAINWINDOW_H
#define MAINWINDOW_H#include <QtGui/QMainWindow>
#include "workthread.h"namespace Ui
{
class MainWindow;
}class MainWindow : public QMainWindow
{
Q_OBJECTpublic:
MainWindow(QWidget *parent = 0);~MainWindow();
private:
Ui::MainWindow *ui;
class workThread *wt;private slots:
void on_pushButton_clicked();
public slots:
void setProgressBarValue(int v);};
#endif // MAINWINDOW_H
*******************
mainwindow.cpp
*******************#include "mainwindow.h"
#include "ui_mainwindow.h"MainWindow::MainWindow(QWidget *parent)
: QMainWindow(parent), ui(new Ui::MainWindow)
{
ui->setupUi(this);
wt = new workThread();QObject::connect(wt, SIGNAL(setValue(int)), this,
SLOT(setProgressBarValue(int)));
}MainWindow::~MainWindow()
{
delete ui;
delete wt;
}void MainWindow:n_pushButton_clicked()
{
wt->start();}
void MainWindow::setProgressBarValue(int v)
{ui->progressBar->setValue(v);
}
***************
workthread.h
***************#ifndef WORKTHREAD_H
#define WORKTHREAD_H#include <QThread>
class workThread : public QThread
{
Q_OBJECT
private:
bool exit;
int count;public:
workThread();
void run();
void stop();
signals:
void setValue(int v);
};#endif // WORKTHREAD_H
******************
workthread.cpp
******************#include "workthread.h"
workThread::workThread()
{
exit = false; count = 0;}
void workThread::run()
{
while(!exit)
{
msleep(50);
emit setValue(count);
if (count >= 100)count = 0;
else count++;
}
}void workThread::stop()
{
exit = true;
}[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care