Hir​det​és

2017. december 12., kedd

Útvonal

Fórumok  »  Konzol játékok  »  Project Cars 2

Hozzászólások

(#1) unrealnoise


unrealnoise
(senior tag)

Sziasztok!

Gondoltam így 3 héttel a premier előtt érdemes lenne egy témát nyitni a játéknak, amely az utóbbi 5-10 év egyik leginkább várt játékává lett számomra.

Kicsi OFF egy ligázós, hotlapozós, Project Cars-os magyar weblappal kapcsolatban, amely a játék megjelenésekor már élesben bonyolítja várhatóan a különböző eseményeket a Playstation platformján.

Ennek ürügyén gondoltam indítok is egy oldalt, Project Cars Drivers Club - Hungary cím alatt.

Az oldal egy ideje fejlesztés alatt állt, mostanra használható állapotba került. :)
Törekedtem egy letisztult, könnyen kezelhető, áttekinthető, logikus felépítésű weblap összehozására, amely mobilos nézetben is teljesen korrekt mód élvezhető, és minden funkció hasonló módon elérhető, mint egy asztali böngészőben. Hasonló módon választottam ki a fórumot is.

Az oldalon több kevesebb információt is találhattok a játékkal kapcsolatban, ezek és a különböző leírások száma a jövőben várhatóan tovább fog növekedni, különösképpen, hogy az oldal technikai részével már nem kell annyit foglalkoznom.

Akit érdekel, az regisztráljon, nevezzen. Aki nagyon lelkes, staff tag is lehet, sőt, várhatóan szükség is lesz rá.

A szabályrendszer meg van írva, de csak megközelítőleg korrekt, lévén még nem játszottunk a játékkal, nem tiszta, mennyire büntet pl. kanyarlevágást, stb. Ezeken majd finomítunk, amint módunkban áll.

Igen, később valószínűleg lesznek nyeremények, póló, bögre, stb.

Az első hotlap versenyünk kiírása már publikus. A másodikra akár már most is lehet ötletet beküldeni. :) Az első versenyre úgy szintén.

A verseny időpontokra itt tudtok szavazni: [link]. Azért csak esti időpontban, mert a szervezés az elején csak így lesz fixen, biztosan lebonyolítható.

Arra számítok személy szerint, hogy a játék nagyon-nagyon jó értékeléseket fog kapni, és ez talán sokat fog segíteni egy komolyabb hazai rajongói, versenyzői közösség kialakulásában.

De mégis, mit tud a Project Cars 2?
- Közel 60 pálya , melyekből nem kevés lézeresen, vagy drónok által lett szkennelve.
- 180 autó (szinte minden normális kategóriából találhatunk kedvünkre valót
- Teljesen dinamikus időjárás. Napszak változással és különböző évszakokkal, így havazással is számolnunk kell
- Teljesen átdolgozott, letisztultabb menü, részletesebb HUD és részidő kijelzési lehetőségek.
- Manuális boxkiállás, felvezető kör lehetősége.
- Végre animált boxkiállások!
- Biztonság és erősség alapján rangsoroló online rendszer.
- Online bajnokságok!
- Finomhangolt kontrolleres irányítás. Egyszerűbb FFB beállítás.
- A gépi ellenfelek erőssége mellett az agresszivitásukat is állíthatjuk.

De még sorolhatnám naphosszat, miért várom nagyon ezt a címet, és miért fog valószínűleg iszonyat sokat forogni.

Tudom, hogy elemeiben vannak és lesznek ennél jobb szimulátorok, de összességében ilyen jó csomagot szerintem még soha nem kapott a múltban "szimes közösség".

[ pcarsdriversclub.hu ] -- PSN / moly.hu / trakt.tv ID: unrealnoise

(#2) unrealnoise


unrealnoise
(senior tag)

Közben kikerült az első tesztfutamunk időpontja!

[link]

[ pcarsdriversclub.hu ] -- PSN / moly.hu / trakt.tv ID: unrealnoise

(#3) unrealnoise


unrealnoise
(senior tag)

Lement az első futamunk, ki lett írva a második ha valakit érdekel :)

[link]

Közben lehet nevezni a köridő bajnokságunkra is :)

[link]

A jó társaság és a kihívás garantált lesz. :) Kontrollerrel is bátran gyertek, toljuk azzal is :)

[ pcarsdriversclub.hu ] -- PSN / moly.hu / trakt.tv ID: unrealnoise

(#4) Kölyök1990


Kölyök1990
(fanatikus tag)

Szia!

Kontrollerrel mennyire van esély kormány ellen? Én nagyon szeretném megvenni, de attól félek kontrollerrel nem lesz az igazi. (Bár hogy olvastam ezzel nem lesz baj)

(#5) unrealnoise válasza Kölyök1990 (#4) üzenetére


unrealnoise
(senior tag)

Van esélyed, ha gondolod töltök fel estére pár gyorskört kontrollerrel :)
A kormányosok mindig előnyben lesznek, de vertem már el kormányos embert. Ügyesen lehet adagolni a gázt és a féket, és elég perfekt köröket lehet autózni. :)

Estére csinálok pár videót Time Trialban, hogy lásd hány kormányost előzöm meg. :)

[ pcarsdriversclub.hu ] -- PSN / moly.hu / trakt.tv ID: unrealnoise

(#6) unrealnoise válasza Kölyök1990 (#4) üzenetére


unrealnoise
(senior tag)

[link]

Youtube videó alatt betegeltem két időpontot, egy gyorskört Long Beachen, meg egy futamot a végén. Mint a futamon láthatod, simán lehet vezetni, kényelmes, jó.

A futam előtt meglévő elég jónak mondható időket próbáltam megdönteni, Long Beach nehéz pálya - betonfalak mindenhol, szóval azokkal szenvedtem. De mint láthatod a futamon és el is mondom, simán végig lehet menni, csak én ha egy picit hibáztam, máris újrakezdtem a kört. :)

Partiban lehet kormánnyal lenni. Rajtad múlik, de nagyon sok olyan ember van, aki bármivel elverne. Konrtoller, kormány, egykutya...

[ pcarsdriversclub.hu ] -- PSN / moly.hu / trakt.tv ID: unrealnoise

(#7) Kölyök1990 válasza unrealnoise (#6) üzenetére


Kölyök1990
(fanatikus tag)

Köszi a videót!

Azért látszik nem most kezdted a dolgot! :)
Szerintem meggyőztél, és benevezek a játékra, eddig is tetszett mondjuk. Szóval majd ha belejövök, akkor lehet még bajnokságban is találkozunk... :) (Bár az még nagyon messze van)

(#8) unrealnoise válasza Kölyök1990 (#7) üzenetére


unrealnoise
(senior tag)

Ha van időd és megvan, akkor gyere csak. Nálunk sem mindenki profi. Én is hibázok.. plusz vannak lassabbak is. :)

De persze semmit sem eröltetünk, írj majd ha segíthetek valamiben esetleg a későbbiek során. :

[ pcarsdriversclub.hu ] -- PSN / moly.hu / trakt.tv ID: unrealnoise

(#9) unrealnoise


unrealnoise
(senior tag)

Project Cars 2 - otherworld kritikára - reakció videó.

Remélem meg sem áll 100 dislike-ig :)

[ pcarsdriversclub.hu ] -- PSN / moly.hu / trakt.tv ID: unrealnoise

(#10) Mirakuru válasza unrealnoise (#9) üzenetére


Mirakuru
(lelkes újonc)

Szia. Megnéztem a videódat és egyetértek veled sok szempontban. Én szeretem az Otherworld-öt de amit itt a Zolinak sikerült alkotnia az kritikán aluli, szerintem meg se nézte a beállításokat nem is akarta , úgy érzem egyszerűen ez volt a célja hogy ezt a játékot teljesen lejárassa. Csúnya volna a grafika ?! Ettől nem kell szebbnek lennie egy autós játéknak sem, egyszerűen a vezetés és a koncentrálás teljesen elveszi a figyelmemet arról hogy most azt nézegessem milyen szépek a fűszálak meg a fák. A játék nyilván nem hibátlan de mindenképpen jobban sikerült a PC1-nél és látszik rajta hogy foglalkoztak vele. Kis beállítás után teljesen élvezhető kontrollerrel is. Még hogy Dark souls te jóó ééég! :C :(

(#11) Csaba97


Csaba97
(újonc)

Sziasztok! Nemrég szereztem be XBOXONE-ra a játékot és tök jó azon kívül h kissé gyenge a képminőségem, Van ugyan olyan opció a menüben hogy Performance, de azon belül semmi sem lehet állítani. Nézegettem Youtube videókat és még ott is jobb a kép minősége mint az én konzolomon. A tv-n is próbáltam állítani amit csak lehet. Mi lehet az oka h nem jó a kép szinvonala? Valamit be kell állítanom? Vagy gond van a lemezzel?
A válaszokat előre is köszönöm!

(#12) unrealnoise válasza Csaba97 (#11) üzenetére


unrealnoise
(senior tag)

Hol van ez az opció? :) Mert én PS4 pro-n nem hinném, hogy találkoztam ilyennel.
De mi az, hogy gyenge képminőség? Amúgy ki van zárva szerintem, pláne, ha konzolon játszol, hogy különösebb különbség legyen.

De az sem mindegy, milyen youtube videókat néztél? PC-s gameplayeket? Xboxos videókat?
Nem a legszebb cucc a pCARS 2, de nagyon sokat tud, iszonyat élmény az igazi dinamikusság. A fizikát pedig még mindig nagyon szeretem, sokat fogok vele még multizni.

Amúgy pont sajnos Xbox One-on a leggyengébb a játék, (nah jó, most hazudok, mert gondolom rengeteg PC-n sokkal szarabb állapotban futtatják. :D), de az elemző youtuberek szerint az alap Xbox sem szégyenkezhet, elég korrekt mód összehozta a játékot az SMS.

Jövő héten elvileg meg érkezik egy új, több mint 150 javítást tartalmazó pach, alig várom. :)

[ pcarsdriversclub.hu ] -- PSN / moly.hu / trakt.tv ID: unrealnoise

(#13) Csaba97 válasza unrealnoise (#12) üzenetére


Csaba97
(újonc)

Az options menüben van az az opció amiben elvileg lehet képet àllítani, de most màr àllítgattam a tv-n is és sokkal jobb lett a képminőség, így màr teljesen élvezhető, habàr azt észrevettem h nem minden pàlya hasonlóan szépen kidolgozott grafikailag, de maga a jàték fantasztikus amúgy. Lehet h igazad van a youtube videókkal kapcsolatban mert nem tudom h milyen platformról feltöltött videókat néztem pontosan, mert többet is néztem. Nekem amúgy egy alap XBOXONE-om van meglehet h ez sem tudja kihozni a làtvànyból a maximumot!?

(#14) gyurica úr válasza unrealnoise (#12) üzenetére


gyurica úr
(újonc)

Van a set up-pal kapcsolatban valami lehetőség, hogy az ember megtudja, hogy mi mivel függ össze, mit kell merrefelé állítani egy első, egy hátsó és egy összkerekes autó használatakor?

Valamiféle oldalt keresek ahol egy helyen meg van minden, mert a játékban bár le vannak írva mi mire jó, de mindegyik csak az adott állítási lehetőségnél.

+ Az egyéni gyakorlásnál az időket sehogy sem jegyzi meg?

(#15) daver88


daver88
(tag)

Tegnap XO-ra jött egy ~7 GB-os update, íme a változások:

Project CARS 2 - XB1 PATCH 1.3.0.1

Online / Multiplayer

Fixed an issue where, on Xbox One, some players who were sent an invite whilst suspended would be unable to join the lobby.
New game mode - The Online Championship game mode is now available, allowing players to compete online in full championships, spanning multiple rounds.
Fixed an exploit where some players could load custom setups in Community Events when Default Setups are enabled.
Improved logging and syncing when joining online games already in progress.
Fix for an online issue where players would be shown an incorrect error message when attempting to join a game session which was full.
Online Reputation: When being kicked from a race, the system now checks your recent history to help decide if points should be deducted from your ranking score.
Online Reputation: Fixed a bug where remaining players would not score for a win against disconnected players.
Resolved a problem where a previously kicked player, joining back into a game after accepting an invite, would be auto-kicked.
For players joining an active qualifying or practice session, there is now a 3-minute cut-off as the session approaches completion, after which it will no longer be possible to join the session.
An error message is now displayed when an incorrect password is entered when joining a password-protected lobby.

Career

New Invitational Event - McLaren 720S VIP Challenge.
Fix for career multi-class races, so that the finish position within the class is used for series progression, rather than the overall race position.
Nissan Skyline Silhouette, Nissan Skyline BNR32, Nissan R89C, and Porsche 961 can now be used in Career mode.
Fix for an issue where pop-ups for unlocking Invitational events were displayed in the wrong location.

Controllers

Fanatec CSWB v2 – various adjustments and improvements on XB1.
Fanatec - improved anti-jolt and high-frequency anti-vibe on the CSWB series.
Logitech - Fix for G29 and G920 lock stops.
Thrustmaster - Improvements for the 458 Italia.
Improvements to various controller’s vibration effects.

GUI and HUD improvements

Session information such as race duration is now displayed on the pre-race menu.
Changed the HUD colouring scale for race rain tyres.
Added a dialog to show replay saving progress.
Change to the way the Start Type is displayed on the Round dialog so that it matches the Race Settings dialog.
Fix for an issue where a menu would become disabled when moving 'down' from the bottom of the menu.
Updates to various buttons to better indicate when a button is selected/highlighted.
Fix for buttons on online post-race results screen so that they only show when they can be pressed.
Fixed cases where the RPM Gauge on the HUD was not matching the actual RPM of the car.
Fixed loading bar to become invisible when local loading is complete.
Added new Help Text for Menu Spring Strength in FFB settings.
Added fuel estimation to Tuning Setup screen and ICM.
Added auto-scroll to a number of info feeds to prevent overlapping text.
Added the name of the car setup currently in use to the 'Setup' button on the Pre-Race screen.
Fix for fuel being displayed incorrectly as mass, not volume.
Improvements to the lap timing and visual-split timing HUD widgets.
Fix for incorrect number of records being counted on Community Event screen.
Fixed an issue in Time Trial where Loaded Ghosts and Options on the Pre-Race menu were highlighted at the same time if the player added multiple ghosts in Time Trial.
Fixed an issue where an incorrect weather forecast icon is displayed for the client in the lobby details screen.

Handling/Damage

Various tyre behaviour tweaks and improvements to the different tyre compounds.
Altered the pre-heating temperatures of various tyres to prevent them from being outside optimum temp range at race starts.
New rain tyre compound improvements for Group C, GTP, all Formula cars, GT1, and LMP900.
Driveline improvements with increased synchro effect for Hewland-type gearbox
Lowered the time to jam gears together after a missed shift for all gearboxes.
Changes to Vintage Lotus treaded tyres to improve wet speed balance.
Altered radiator damage to make it more progressive, and not accumulate damage from minor impacts.
Fix for issues with radiator settings on the Toyota GT86 GT4, and Rocket Bunny versions, which under some conditions were causing engine overheating.
Changes to downshift protection based on vehicle speed.
Lowered minimum shift time for cars with H-pattern racing gearboxes.
Improved physics setup and damage for Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG.
Fixed missing radiator damage for Ford Escorts, and Ford Mustangs.
Improvements to Formula Renault 3.5 default stable setup.
Performance balancing changes to the LMP1, GT3 and GT4 Classes.
Refinements to Vintage Low Grip tyre.
Balanced performance for BMW M3 GT4, and Ford Mustang Boss 302 R1.
Improved Modern Touring Car tyre compound.
Road car tyres: Tuned the aquaplaning and more sensible behaviour in very deep water.
Increased threshold for detaching front wings of Formula cars.
Adjusted various default setups:
– Aston DB11: Loose
– Aston Vulcan: Loose, and Stable
– BMW 320 TC: Stable
– BMW M3 E30: Loose, and Stable
– Chevy Camaro ZL1: Loose, and OEM
– Ferrari 330 P4: Loose, and Stable
– Ford Fusion Stockcar: Loose.
BMW 2002 StanceWorks: Fixed tyre texture, better strut geometry for kingpin angle and scrub radius, improved drag centre of forces in the aero model.

AI

Improved AI in low- and high-speed cornering.
Improved balance between player and AI in wet conditions.
Improvements to general AI behaviour and racecraft across all tracks.
Tweaks to how AI are affected by snow and ice.
Improvements to the AI driving on slick tyres in wet weather.
AI Practice and Qualifying grip levels rebalanced to better match expected behaviour.
Better balanced AI speed on corner exit.
Generally improved the AI racing balance and ability across many tracks.

Audio

Update to various AI car sounds.
Added new sounds for lower pitch skidding.
Improved AI audio levels in replays.
Improvements to Lamborghini Huracán engine audio.
Reduced the skid sounds for the McLaren 720S.
Modified falloff curves for surface and skid sounds.
Updated sound mix for replays, with improved reverb settings for tunnels and bridges.
New tyre skid sound effects for treaded tyres.
Fix for an issue with audio not panning to all speakers in 7.1 under certain conditions.

Tracks

California Highway Stage 3 - Added an alternate start line to clean up occasional start line issues.
DirtFish (all) - Fixed an issue with render flickering on main building.
DirtFish Mill Run - Fix for an exploit to prevent unrealistic lap times (This includes a leaderboard reset for Time Trial and Community Events on DirtFish Mill Run to remove bogus lap times).
Fuji - Fixed an issue with some render flickering on the front of the pit buildings.
Indianapolis Motor Speedway Oval - Updated dynamic marks, updated AI alternate start line for better cleaner starts.
Circuit de 24 Heures du Mans - Fix for render flickering issue on the fence left of start straight, and in the curve entering the long straight.
Lohéac - Fix for an issue on one kerb where the physics would didn’t behave correctly.
Oulton Park - Fixed floating white lines near entry to pit lane.
Red Bull Ring—National: Changed some dynamic barriers and fixed LODs.
Red Bull Ring GP and National layouts - Fixes for various Replay and Pre-Race camera issues.
Sakitto - Fixed various render popup issues.
Fixed issues with the race start at various tracks.
Adjusted the pit lane placement of Pit Limiter Entry and Exit boards at several tracks.
Improvements to track cut settings at various tracks.

Vehicles

Audi A1 Quattro - Rebalanced the AI in rain vs. dry.
BAC Mono - New wet tyre compound.
BMW 320 TC - Fixes for gaps in the rear of cockpit, and fixed cockpit display clipping.
Caterham Seven 620 R - Improved wet tyre.
Chevrolet Camaro 1969 - New suspension geometry to better match the Hotchkiss design at the rear and SLA up front.
Chevrolet Corvette C7 Z06 - OEM setup differential opened up.
Dallara DW12 Road - New player rain compound, and new AI wet grip adjustments.
Formula X & Dallara IR-12 - Adjusted engine lifetime model.
Ferrari 488 GT3 - Reduced extra slip allowance at low speeds for better stability.
Ferrari F40 LM - Fixed various cockpit detail issues that were visible in VR.
Ford Escort RS1600 - Adjusted dry and wet speeds for AI to match latest physics changes.
Ford Falcon V8 Supercar - New rain compound.
Ford Falcon V8 Superca -  Added a new tyre carcass and made some minor improvements to car handling.
Formula Renault 3.5 - Increased rolling drag and friction torque to AI to balance their speed on straights.
Ginetta G40 - Improved AI tyre stiffness, grip and rolling resistance, to better match player, added new Junior tyre.
KTM X-Bow GT4 - Changed spring and damper data, and added optional final drive ratio.
Ligier JS P - Fixed exhaust positions.
Ligier LMP3 - Fixed rear 3rd bump stop having no range adjustment.
Lotus Type 51 - Increased players wet grip to better match the AI.
Mazda MX-5 Radbul - Engine cooling and durability adjustment to prevent engine from blowing after one lap. New drift setup added.
McLaren P1 GTR - Updated the differentials for Stable, and Loose default setups, for more stability and ease of driving.
Mercedes-Benz AMG GT3 - Improved default setup to improve stability.
Nissan Fairlady Z GTS - Various fixes enabling radiator damage, texture fixes, better drag balance, and bigger set of gear ratios.
Nissan Fairlady Z GTS-II - Raised shift light RPM-trigger to 8,000 RPM.
Nissan Skyline Super Silhouette - Boost adjustment for default setup to make the car more competitive with other Group 5 cars.
Porsche 936/77 - Added a wider set of gear ratios.
RWD P20 LMP2 - Changed shift lights to better match engine peak-power.
Toyota GT86 - Altered aero positioning, and fixed an aero-lose problem without changing the setup.
GT4 cars - Change to the tyre carcass model.
LMP1 Cars - Fixed an issue where the AI weren't using the hybrid system, causing an imbalance with the player.
LMP2 cars - Reduced aero drag by 35lbf @ 150mph.
Various road cars - Changed OEM tyres to the correct ones.
Kart - Disabled differential setup adjustments, new tyre carcass construction.
Improved dirt texture on various cars.
Fixed mud and snow textures on various cars.

Other Improvements

Added a Graphics Bias option for the Xbox One X
Fixed an issue in Time Trial where the player could load a ghost’s setup for a different car from the player’s car if the selected ghost was in the same class as the player’s car.
Improved the rendering of the edges of LiveTrack puddles for off-road/off-track areas.
Fixed an issue with mud and dust particles being visible inside cockpits.
Improvements to the wet track darkening render effect.
Much-improved motion blur and bokeh effects.
Fix for an issue where, in certain cases, LiveTrack conditions could be carried over from one game type to another.
Improved the synchronisation of clouds and rainfall, and the effects on cars.
Fix for a red/yellow graphical glitch sometimes appearing on track surface.
Fix for an occasional crash when switching shadow detail level.
Fixed an intermittent crash when entering text for a new pit strategy.
Fixed an issue where occasionally some AI cars would not move on the first viewing of a replay.
Fix for an issue that would reset the player’s tuning setup to default when Pausing and choosing to return to pits.
...and many other small tweaks, improvements and performance enhancements.

*Hot fix for crash when starting the game in certain scenarios in non-English installations.

[ Szerkesztve ]

(#16) gyurica úr válasza daver88 (#15) üzenetére


gyurica úr
(újonc)

Hol lehet ezeknek a frissítéseknek a leírását megtalálni, mert tegnap a PS4-re is kijött a 3-01es verzió.

(#17) daver88 válasza gyurica úr (#16) üzenetére


daver88
(tag)

https://www.projectcarsgame.com/

monzai pályán ma verseny közben 3-4 másodpercre beakadt a kép...hang ment, kép megállt...beleálltam a falba...:)

ilyen még nem volt...

Útvonal

Fórumok  »  Konzol játékok  »  Project Cars 2
Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.