Hirdetés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- OLED TV topic
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Prezentálta óriásmemóriáját a Micron
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
8472
aktív tag
Sziasztok.
Kicsit off, de nem tudom máshol megkérdezni. Idén faktot kell felvennem, később programozáson szeretnék továbbtanulni (legalábbis most úgy néz ki) és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Szóval az stimmel, hogy matek és számtech alap dolog hozzá, de a fizikával mi a helyzet? Van-e valami olyan tantárgy egy ilyen programozó szakon, amihez feltétlen szükséges lenne a fizika fakt felvétele vagy csak elég a matek + számtech?
[Szerkesztve]JESZ OKÉ
-
Khraath
csendes tag
Az egyetemtől és a szaktól függ. A szaktantárgyaidhoz semmi köze sem lesz, csak ha mü.inf.-ós leszel, mert ők tanulnak fizikát. Amúgy legjobb esettben annyi hasznod lesz belőle, hogy nyugodtan fel tudsz venni néhány fizika szabadon választható tantárgyat, mert könnyebb lesz a vizsgára felkészülnöd.
[Szerkesztve] -
shark70
csendes tag
Szükségem lenne valami programra, amivel vissza lehet fejteni Az Excelben a VBAProject Password-jét. Van valami ötletetek?
A jó pap is holtig tanul.
-
KPepe
senior tag
Ezzel a témával egy picit tilosban jársz szerintem
De tegyük fel, hogy elfelejtetted a jelszót, ezért van rá szükséged
Google-val tuti találsz ilyen programot, én is találkoztam ilyennel a kereső segítségével.A tüzérség előtt minden és mindenki egyenlő. A föld színével.
-
shark70
csendes tag
Köszi KPepe ezzel már próbálkoztam. Találtam is egyet, de ezzel sajnos nem tudtam visszafejteni. Ez egy régebbi Excel file-om és már nem tudom, hogy mi volt a password. Át kellene javítanom egy pár sort, de így nem tudom szerkeszteni, sőt belenézni sem, hogy egy másik file-ba másoljam.
A jó pap is holtig tanul.
-
shark70
csendes tag
Mi lenne a megoldás? Valaki tudja?
A jó pap is holtig tanul.
-
Major Major
őstag
Sziasztok!
Lehet, hogy nem teljesen ide tartozik, de remélem tudtok segíteni. Szeretném ezt a progit összeállítani Bővebben: link , de sehogy sem sikerül. Nagy nehézségek árán (ez az első találkozásom mind c++-al, mind visual c++-al) sikerült eljutnom odáig, hogy mehetne a build recmp3.exe, de nem találja hozzá a lame.h fájlt. Kipróbáltam régebbi nasm binaryval és lame source-al, de nem sikerült életet lehelnem bele. Valaki hozzáértő belenézhetne nekem, hátha ki tud valamit szűrni a forrásból, én csak bámulok, mint borjú az új kapura. -
MODERÁTOR
sziasztok! arra lennék kíváncsi ,hogy hogyan lehet a quake 3 enginet programozni -> játékot csniálni. linux alatt és mi kell hozzá? naon megköszönném ha valaki elmondaná/magyarázná röviden érthetően ,hogy működik.
2. kellene valami c programozás könyv for kezdők e-book formátumban. megoldható -e ez?
köszi!"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
c4-eXp
aktív tag
Hát szerintem ha most ismerkedsz a c-vel, akkor előbb inkább egy kígyós játékot írjál, vagy tetrist. e-book-ot pedig talán dc-ről tudsz szerezni. Én legalábbis még valamikor onnan töltöttem le directx meg opengl programozás anyagot.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
CYBERIA
őstag
Hoppá, kiadták a Q3 forrást
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
Miracle
senior tag
csak en olvastam rosszul, vagy valoban csak a windowsos es a MAC-es valtozat lett nyilt, a linuxos meg nem?
ja, es ha most kezdesz programozni akkor szvsz 3-4ev minimum mire ertelmes szinten hozza tudsz allni egy Q3 alapu projektnek (szerk : ez mar mobalnak szolt)
[Szerkesztve]értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió
-
c4-eXp
aktív tag
Directx könyv már nincs meg, de ha opengl-ezni akarsz, akkor itt egy vaskos, átfogó irodalom: Bővebben: link
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
Aaalbi
tag
Hi
Jó ez az OpenGL téma.
Engem is érdekel a dolog. -
UhuMan
csendes tag
HY All!!
Lehet hogy kicsit hülyének tünek de most kezdtem!!
Az lenne a kérdésem hogy hogyan tudnék egy nem
UHU-s progit UHUra lefordítani és jól is működjön!!
Semmijenm programnyelvet nem tudok!!
üdv.huMan -
Khraath
csendes tag
Nem hiszem, hogy ez a kérdés ide való.
Amúgy, ha megmondtad volna, hogy csomagból akarod, vagy forrásból, akkor esetleg tudnánk válaszolni. Tapasztalataim szerint a legtöbb programnak, vagy valamilyen változatának van UHU változata. Szóval érdemes a synapticban körülnézni.
Amúgy a Bővebben: link címen sokkal több segítséget fogsz kapni (itt vannak az UHU fórumok ). -
#16741888
törölt tag
tudna nekem valaki segíteni, Pascalba
Készítsen programot, amely beolvas a billentyűzetről számokat, ha a beírt szám negativ, kiírja az addíg beolvasott számok átlagát.
Igazából egy kis logikai segédletre lenne szükségem, nem a megírt programra, mert annak sok haszna nincs, jobb az ha én magam írom meg, jobban megmarad.
szóval addíg ok, hogy beolvas számokat, az is ok, hogy ha a beírt szám negativ... de hogyan iratom ki az addíg beolvasott számok átlagát? -
9CS
senior tag
válasz #16741888 #824 üzenetére
A számok ASCII kódját figyelve kérdd be a számokat. Mivel ezek sorban vannak, be lehet határolni, hogy mi az amiket hozzá lehet adni ahhoz a változóhoz, ami az eddig beírt számokat tárolja. Kell hozzá egy másik változó ami csak a darabszámot tárolja. Az egész elé teszel egy feltételt, ha nem a ''-'' jelet érzi addig fusson. A ''-'' ra gyors számolás, és kiíratás.
'' - Tizenkettőt üt az óra, térjenek márrrrgghhhh... ''
-
b14
senior tag
válasz #16741888 #824 üzenetére
Egy jó nagy tömbbe olvasod be őket és folyamatosan nézed, hogy mennyinél jársz.
Mikor kiugrik a ciklusból, akkor egy forral végigmész a számokon és összeadod őket.
A fornál használd azt a számot, amivel nézted, hogy a tömbnél mennyinél jársz.
Ennyi az egész.
Jaj, bocs nem összeadni kelett volna...
Minegy.
Az átlag pedig az, hogy az összeadottakat elosztod azzal a számmal, amit a bekérő ciklusban növelgettél.
Ha nem világos akkor kérdezz, vagy meg is írhatom a progit.''...de a konfigjából kiindulva, nem hiszem, hogy 40 éves családos ember lenne...'' -- by Slax
-
Drótszamár
őstag
Hát szerintem van optimálisabb megoldás.
Tehát szám beolvas.
Ha nem negatív, akkor hozzáadod egy változó értékéhez.
Megnöveled 1-gyel azt a változót, amiben számolod hányadik számnál jársz
Ha negatív, akkor pedig az első változót elosztod a másodikkal és kiiratod a végedeményt.
Ez szerintem eccerűbb megoldás, és nem kell hozzá előre egy nagy tömböt lefoglalni.( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
b14
senior tag
válasz Drótszamár #829 üzenetére
Igaz.
Igaza volt.
Viszont a tanárnál jó pontot jelenthat az, ha leírja, mit csinált (átlag(a,b,c)=a+b+c/n)''...de a konfigjából kiindulva, nem hiszem, hogy 40 éves családos ember lenne...'' -- by Slax
-
b14
senior tag
válasz Drótszamár #833 üzenetére
Mi meg még sose programoztunk, uh én nyertem.
''...de a konfigjából kiindulva, nem hiszem, hogy 40 éves családos ember lenne...'' -- by Slax
-
rdi
veterán
válasz Drótszamár #833 üzenetére
Errről jutott eszembe, hogy ez a példa is klassz, de tudtok használható gyakorlati feladatokat az emeltszintű érettségire való felkészüléshez (könyvön kívül) ?
Fej! Tor! Potroh!
-
Drótszamár
őstag
Hát így első nekifutásra nem.
Elősször ülj le, és seggeld be az alap programozási tételeket, aztán a rendezési algoritmusokat.
Ha megvan még cd-n amiket a középiskolában kaptunk feladatokat, akkor azt oda tudom adni. (hogy megvan, annak kb 20% esélyt adok.) Ha nem felejtem el, még a héten utánanézek.( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
rdi
veterán
válasz Drótszamár #836 üzenetére
Vazze én nem tanulni, hanem tanítani akarom
de azért csak keresd azt a cd -étFej! Tor! Potroh!
-
rdi
veterán
-
Protezis
őstag
Lenne egy kérdésem a Hanoi tornyai egy módosított változatával kapcsolatban.
Szóval az eredeti feladat kibővítve azzal, hogy nem 1 tornyon vannak a korongok, hanem szétszórva a 3 rúdon.
Az algoritmusom működik, csak épp nem túl takarékosan.
Megkeresem a legkisebb elemet és azt, ami utána jön, majd meghívom rá a rekurzív hanoi függvényt, hogy tegye át a köv számra. Aztán 2 korongot rakok át a köv számra, aztán 3-at stb. Tehát megkeresi az 1-est, azt rárakja a 2-esre, aztán az 1,2-őt rakja a 3-ra, majd 1,2,3-at a 4-re stb. És minden új számra helyezésnél meghívja a rekurzív fv-t.
Van ennél jobb algoritmus? (gondolom aki tudna segíteni, ismeri a hanoi-tornyai problémát, valamint ismeri az azt megoldó rekurzív algoritmust, így ezeket nem részletezném.) -
Pala
veterán
Egy kis help kellene!
#include <stdio.h>
void osszeadas ();
void szorzas ();
int main ()
{
int c;
c=0;
printf (''Udvozlom a szamologepben! Kerem valasszon muveletet!\n\n'');
while (c!=3)
{
printf (''1 - Osszeadas\n'');
printf (''2 - Szorzas\n'');
printf (''-------------\n'');
printf (''3 - Kilepes\n\n'');
printf (''Valasztott muvelet szama: '');
fflush (stdin);
if (scanf (''%d'',&c)!=1) c=0;
switch (c)
{
case 1: osszeadas (); break;
case 2: szorzas (); break;
case 3: break;
default: printf (''Nem megfelelo muveletszam [%d]. Adjon meg egy masikat!\n\n'',c);
}
}
printf (''\n\nTovabbi jo munkat!\n'');
return 0;
}
void osszeadas ()
{
double a,b;
printf (''\nOsszeadas\n'');
printf (''---------\n'');
printf (''Kerem az elso szamot:\t '');
fflush (stdin);
scanf (''%lg'',&a);
printf (''Kerem a masodik szamot:\t '');
fflush (stdin);
scanf (''%lg'',&b);
printf (''EREDMENY: %g\n\n'',a+b);
}
void szorzas ()
{
double a,b;
printf (''\nSzorzas\n'');
printf (''-------\n'');
printf (''Kerem az elso szamot:\t '');
fflush (stdin);
scanf (''%lg'',&a);
printf (''Kerem a masodik szamot:\t '');
fflush (stdin);
scanf (''%lg'',&b);
printf (''EREDMENY: %g\n\n'',a*b);
}
ez egy kis progi, amit én írtam (most kezdtem c nyelven tanulni). azt tudja, hogy két tetszőleges számot összead vagy összeszoroz a ''felhasználó'' igényeinek megfelelően
na most.... az ''osszeadas'' és ''szorzas'' programrészekben a scanf-eknél ott van a ''%lg'', illetve az eredmény kiíratásánál a ''%g'' ezek pontosan mit jelentenek, konkrétan a ''lg'' és ''g'' érdekel, és hogy ebben a progiban a megfelelő helyeken miért az(oka)t kell használni...a progit példaprogramokból kiemelt részek alapján írtam, ezért nem tudom, hogy mit jelentenek pontosan; maga a program működik. milyen esetekben használjuk továbbá a ''%d'', ''%u'', ''%lg'' és ''%g''-ket???...annyit tudok, hogy ezek mind adatbevitelkor a változó értékének megadására vonatkoznak. -
Protezis
őstag
-
rdi
veterán
Most nézem, és nálam is csak a hagyományos Hanoi megoldás van, rekurzívval.
Ha a feltételezésem jó, és a korongok véletlenszerűen kerülnek kihelyezésre,akkor azt az állapotot kell elérni, amikor a nagy korong már a C rúdon van, és a többi pedig vagy az Á-n vagy a B-én, vagyis két részre osztanám a programot. Az első részben rekurzívan eléred a z általam leirt állapotot, utána pedig az ismert rekurzívval leprogramozod a második részt.
Viszont a rekurzív megoldások soha nem takarékosak, végrehajtási idő - tárterület kérdése.Fej! Tor! Potroh!
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Gitáros topic
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Milyen okostelefont vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Crypto Trade
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Final Fantasy VII Remake/Rebirth (PS4 / PS5)
- Villanyszerelés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- PlayStation 5
- További aktív témák...