Hirdetés
- Vezetékes FEJhallgatók
- Házimozi belépő szinten
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Impozáns lesz a következő Intel CPU generáció csúcsmodellje - is
- CPU léghűtés kibeszélő
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házi hangfal építés
- Videós, mozgóképes topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
Klaus Duran
#2
üzenetére
Kei cars FTW!

-
válasz
Klaus Duran
#2
üzenetére
"Főleg nem a kapitalista módon."
A szocialista módon készült Trabantra gondolsz?
Csukott szemmel tudtad, hogy kelet vagy a nyugat Berlinben vagy,
Büdös volt a teljes terült. A Trabantok és Wartburgok okádták a piszkot. Nem volt olyan sebesség, ahol biztonságosnak lehetett tekinteni ütközés esetén az autót.
Habár formai frissítést kapott az autó úgy 20 évenként. A motorhoz nem nyúltak hozzá.De legalább 10 évet várni kellett egy új példányra.A mai gyártók legalább próbálnak a valós igényekhez igazodni. Legalább is abba az irányba, amire azt gondolják, hogy van igény.
De nem mindig jön be.
Árfelhajtó hatása van a környezetvédelmi és biztonsági előírások szigorodásának. Ráfutásgátlás, sávtartás, alkohol teszt, ...Van egy 7 éves kisautóm. Városban használom leginkább. Ebben a kategóriában hét év alatt duplázódott az ár. A nagyobb autóknál ez nem sokat számít. Nagy részük már alapfelszereltség volt korábban is.
Magyarországon a pótalkatrészek nagy része utángyártott. Az eredeti pótalkatrész drága, Ha meghallja az autó gazdája két ár eltérését, a szívinfarktus után az olcsóbbat fogja választani. De lehet, összességében az a drágább, mert többször kell cserélni. Csak a kis sorozatban gyártott járművek esetében használnak eredetit. Ebben a kategóriában már a tulaj sem akar utángyártottat.
Azt azért érdemes megérteni. Az autók élettartama eléggé behatárolt. Extrém körülmények között vannak használva. Az anyagelfáradás ellen nincs orvosság. Illetve van csak az megfizethetetlen. A sokkal jobb minőségű anyag és a hozzá tartozó gyártástechnológia nagyon megdobja az árat.
Németországban 1990-ben, 9,5 év volt a járművek átlagéletkora. Tavaly már 9,8 évre nőt. A járművek 44%-a idősebb 10 évnél. A minőség javul, nem romlik.
Úgy 20 év után minden járművet nyugdíjazni kellene. Folyamatos pénznyelővé és életveszélyessé válnak. Sokszor nem a tönkrement alkatrész a hiba forrása csak a hiba következménye. A hiba valódi forrását nem tárják fel. Ha a szerelő mégis tudja, nem tud vele mit kezdeni. Komolyabb a gond egy alkatrész cserénél.
Lalikirály Mercis blogját érdemes végigolvasni. A Mercédeszhez olcsó az alkatrész. (Legalábbis a régiekhez.) Mégis pénznyelő berendezés.Inkább az elhasznált járművek újra hasznosíthatóságán kellene javítani. A járműből visszanyerni a fémeket olcsóbb, mint nyersanyagból legyártani. Sokszor környezetkímélőbb is.
De mindegy is. A belsőégésű motorok hatékonysága messze marad el az elektromos járművekéhez képest. Ha az üzemanyag útját is hozzászámolod, az akkus megoldás abszolút nyerő.
Lassan a megtehető kilométer szám és a töltési idő is elfogadható lesz. Már lecserélném a mostani elektromosra. De nem akarok drágán vásárolni leavult technikát. Ha leesik az áruk, az új generációk okán, meggondolom egy mostani használtat olcsón megvenni. -
válasz
Hieronymus
#1
üzenetére
Megoldás Thanosnál kezdődne. Azt meg senki nem vállalja be,
Nem megoldható annyi autó mint amennyit az emberek akarnak. Főleg nem a kapitalista módon.
Ha terveznének egy olcsó normál méretű és tartós autót aminek van rendes alkatrészellátása. Aminek a költsége nem 10x a bekerülésnek akkor az már tényleges környezetvédelem lenne. -
Érdekes koncepció. A négyütemű motorba beletoltak pluszba egy kétüteműt,
A teljesítmények kívül a nyomaték nőni fog. Vélhetően nagyobb mértékben mint a teljesítmény. Versenyre teremtett motor.A problémáinkat ez a motor sem fogja megoldani.
A motor hatásfoka csökkenni fog, A nagyvárosokban továbbra is kitolja az égéskor keletkező anyagokat a levegőbe. A részecskeszűrők sem szűrnek ki mindent. Az elméleti klíma semlegesség nem elegendő cél. Az időjárás anomáliait nem fogja megszüntetni. Legfeljebb az aktuális állapotot konzerválni. Illetve azt sem, mert vannak országok ahol ignorálják a problémát.
Új hozzászólás Aktív témák
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Vezetékes FEJhallgatók
- BestBuy topik
- Arc Raiders
- PlayStation 1 / 2
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Horgász topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- -ÚJ,2 ÉV GAR- GAMER PC: RYZEN 7 5700/5800X +RX 6600/6700XT +16-64GB DDR4! SZÁMLA! 70 féle ház!
- Üzletből, garanciával, DeLL Inspiron 16 5630 -i5-1340P-16 szál/16RAM/512SSD/16,1"FULLHD IPS
- -ÚJ,2 ÉV GAR- GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RX 6600/6700XT +16-64GB DDR4! SZÁMLA! 70 féle ház!
- Thrustmaster T-GT II bázis - Thrustmaster Sparco P310 - Thrustmaster T3PM pedál - Playseat Evolution
- Asus H110M2 D3 LGA 1151 alaplap
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3452,100% Akksi
- Sound Blaster AE-7 (B-Stock)
- NJOY Szünetmentes + AVR Horus Plus 2000, 2000VA, 1200W, Line-Interactice, LCD Touch displa PWUP-LI20
- Honor 90 /12/512GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest



