Hirdetés
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aszti75
senior tag
válasz Hauptmann #5003 üzenetére
A rádióra/CD-re értettem,hogy szól. Egyedül a hátsó (kalaptartóban) lévő hangszóró nem szól . Ahogy számoltam 8 hangszóró van benne. 2 a műszerfalban,2 az első ajtóban,2 a hátsó ajtóban,2 a kalaptartóban. Ezekből a kalaptartóban lévő nem szól.
Kis keresgélés után azt találtam,hogy a 8 hangszórós változatban nincs erősítő. Így a kalaptartóban lévő hangszóró is csak akkor szól,ha teszek bele erősítőt. Vagy sorba kötöm a jelenlegi rendszerrel.
Mondjuk,azt sem tudom,hogy a kalaptartóban lévőt hogyan lehet kiszedni .
Érdekes egy jószág ez a francia macska[ Szerkesztve ]
-
tag
Sziasztok,
Kis segítségre lenne szükségem friss 207 tulajként. Gyárilag JBL rendszerrel szerelt az autó (már ha ez számít) és a tolatóradar iszonyat hangosan működik, kocsiban ülve, kb agyrázós. Pár netes fórumon olvastam, hogy csipogás közben kell levenni a rádió hangerővel a hangerőt, ez nálam nem működik (fórumon is írták, hogy sok embernek nem működik ezzel a módszerrel). Van esetleg valami megoldás erre? Kizártnak tartom, hogy ez gyárilag ilyen...
[ Szerkesztve ]
Üdv,Spin!
-
Ramsan
lelkes újonc
Üdv!
Bővült a négykerekű állomány a családban. 307 break. 1.6 NFU motor manual váltó, '06.
Mire kellene figyelni hogy hosszabb távon szolgálni tudjon.
Gondolom kezdetnek v.lánc csere, olaj és összes szűrő csere.
Kérdések.
Komplett v.lánc kerekekkel vagy a kisebb szett? Milyen márkát?
Milyen motorolajat, mekkora csereperiódussal?
Hűtőfolyadékból mit érdemes?
Váltóban olajcsere? Ha igen akkor milyet?
Még valami? -
-Tsaba-
tag
válasz Stylewars_kp #4992 üzenetére
Másik autónál nekem az éjfélkor akksisaru le-vissza kombót ajánlották. Elég kőkorszaki, de működik
-
Ramsan
lelkes újonc
Bocs ha hülyeséget írtam de igazából még nem mélyedtem bele. Nem az enyém de majd nemsokára összeismerkedem vele. Viszont ha nem láncos annak nagyon örülnék.
Az olajnak mi a Peugeot által előírt specifikációja, jóváhagyási száma? -
Hauptmann
addikt
válasz MasterMark #5008 üzenetére
Szíjas (a szettben benne van a vízszivattyú is). A Total Quartz 9000 5W-40 a gyári ajánlás. Az NFU-nak egy baja van, a váltó, szeret megdögleni. Érdemes benne az olajat cserélgetni úgy 100 ezer km-enként.
-
Ramsan
lelkes újonc
A váltóba milyen specifikációjú olaj kell és mennyi. Hol találok ezekről pontos infókat. (Motorolaj, sebváltó olaj, fékfolyadék, hűtőfolyadék.)
-
MC Pite
veterán
A '99ben íródott gépkönyvben (ahol még az EW7/EW10/8 szelepesTU5 volt a benzines kínálat) valóban a félszintetikus sűrűbb olaj volt megemlítve... Sajnos hogy sok más gyár (főként a japánok) úgy a PSA sem törte össze magát hogy frissítse ezeket mikor kéttagúra szűkült a motorkínálat.
De az A5/B5 vagy C2-es fullszintetikus, 0W30 vagy 5W30 az (20 évesnél újabb) ajánlás a total és a több gyártó részéről (Quartz INEO ECS 5W30) az NFU-nak (a családban lévő TU5/TU3/ET3-ak is mind ezt kapták). [link] 'Tisztább', stabilabb, és nagy hidegben nem kb 90×, hanem csak 60× 'sűrűbb' mint üzemmelegen lenne. És alig van árban különbség.
Szíjas. Generátor, akkusaru csatlakozókat, teskábeleket megtakarítanám a szokásos folyadékok (beleértve hűtőfolyadék és fékfolyadék, az ABS kockában is lecserélve) és vezérléses dolgok cseréje mellett.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Ramsan
lelkes újonc
Köszönöm!
Az tudható, hogy ebbe a motorba gyárilag ajánlott olajnak mi a gyártói jóváhagyás száma? (Approval) -
molnarpeter
nagyúr
Citroen C4 1.6 HDI (2010-) használt teszt, speedzone/Göbölyös [youtube link]
Ugyanitt keresnek tesztre első generációs C4-et, Loeb kiadás preferált, mintha lett volna a fórumon… -
félisten
Sziasztok!
2018-as 308 130 lovas turbo benzin
Van két kérdésem, amiről el szeretném dönteni, hogy normális-e.Nemrég volt éves garis szervizben, ahol megemlítettem, hogy néha enyhén rángat a motor.
Azt mondták, hogy a hibakód olvasásnál lambda szonda hibát találtak, aminek szerintük fel kellett volna kapcsolnia a check engine lámpát, de nem kapcsolta fel.
Cserélték, és azt mondták, hogy a rángatás el fog múlni, és a csere óta szerintük jobban is megy az autó.
Valóban, 2000 körül egy lehelletnyivel jobban megindul, viszont azóta 3000 felett érezhetően sokkal gyengébb lett.
Most állt helyre a világbéke? Ilyennek kell lennie?
Fogyasztásban nincs változás, a rángatás maradt.Másik észrevétel: A légkondi egyik oldalon 20 fokra állításakor (ismerős szokása a saját oldalán) a fogyasztás úgy megugrik, hogy városban ilyen 9-10 liter jön ki, pedig nem nehéz a lábam kicsit sem mostanában, és dugóba sem kerültünk az utóbbi időben.
Ha 24-25 fokon megy mindkét oldalon, akkor 8.5 körül tudom tartani óvatosan nyomva.
Normális, hogy egyik oldalon ez a néhány fok ennyivel megtolja a fogyasztást?Ami még kérdés, hogy indítás után néhány mp-cel fura szag érezhető, ilyen rohadó záptojás szag.
Ez a légkondiból jöhet, vagy a lambda szonda miatt van?
Mindkettőnél említik a guglis találatok, hogy hiba esetén lehetnek furcsa szagok.Mivel a márkaszervíz be van táblázva és amúgy is csak próbálgatja javítanak, és a rángatás elmúlását is egy fél parkolókör alapján állapították meg, nem biztos, hogy oda vinném vissza.
Először inkább tapasztalatokat szeretnék gyűjteni, hogy mennyire jellemző az ilyen hiba a típusra.Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Dorien
veterán
Sziasztok!
2003-as Citroen C2 1.4 HDi hibajelensége:
Reggel hidegen pöccre indul, de a napi használat és melegedés során egyre nehezebb elindítani. Önindító, generátor, akku jó. A szerelő főtengely jeladót cserélt, amivel kb. 1 napig jó volt, majd újra kezdte a sztorit...Ha valakinek lenne ötlete, azt előre is köszönöm!
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
-
proof88
addikt
válasz Hauptmann #4961 üzenetére
Hali! Van tipped nem gagyi folyadékra, amivel nem lesz problémája a dugattyúnak?
Másik kérdés, ami mindenkihez szól: szerintetek 2006-os Citroen C4-nél, aminek a gyári 5 sebességes váltója felújításra szorul, érdemes lenne inkább keresni egy 6 sebességes váltót, hogy az autópályán alacsonyabb fogyasztás legyen és ne pörögjön annyira a motor?
Mivel egy váltó felújításra alsó hangon is több hónapot saccolok, gondoltam egyszerűbb lenne keresni egy használt váltót és azt elküldeni felújíttatni, és addig is használható marad a kocsi az eredeti váltóval, amíg el nem készül az új. -
Hauptmann
addikt
válasz proof88 #5023 üzenetére
Én a Mol kúton veszem.
Ha van benne tempomat, attól a 6-os váltóval el is búcsúzhatsz. Illetve utána kéne nézni, hogy kell-e közdarab, a féltengelyek ugyanazok, stb. Bár, a 307 és a C4 kb. ugyanaz, én nem tudok róla, hogy bárki is feltette volna a 6-ost az 5-ös helyére a 307 csoportban, valószínűleg nem olyan egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
dokee78
félisten
Sziasztok.
Ki néztem a lentebb linkelt autót.
Mire figyeljek,ha elmegyek megnézni? -
molnarpeter
nagyúr
válasz proof88 #5023 üzenetére
5->6 gang nem ennyire egyszerű jellemzően, mi Jumpernél szívtunk nem keveset (3-4 fajta 5 fokozatú volt ). Felújítás meg szerelő függvénye, ha jó a szakember és van hozzá dokumentáció, inkább azt választanám, még ha 2 hetet várni is kell. Mármint nem tudok olyanról, hogy 1 hónapig locsolgatni kéne, mint a betont
[ Szerkesztve ]
-
ftc
nagyúr
Volna még a 206-os Peugeotom... Most voltam szervizben mivel a kormány kb 15 fokos eltérésben volt. Volt geometrian is , de tapasztaltam vmi érdekeset... kb 70km/h - nál mintha rántana a kormány(önálló életet él). Elvileg vissza szervizbe, de mi is lehet a hiba?
-
MC Pite
veterán
válasz dokee78 #5030 üzenetére
Amire általában egy nagykorú autónál...
Felni sztem nem rávaló ET számú. Fényezést nézd meg mennyire élhető, illetve minden funckiót próbálj végig (sajna ebben is van riasztó ha jól látom, és nem csak nem tudták az elakadás jelző gyári fényéz használni erre, 307nél jellemző a BSI beázása is emiatt).
Lámpákat nézd meg, ha tyc vagy depo, nagy eséllyel beállíthatatlan ***.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
És ezután zártam be az oldalt:
"ha meg a fenntarthatóság akkor meg a RHS. Ez a legstabilabb, ha ki van szedve a FAP meg a kettős lendkerék."
Aztán az RHS amúgy is marhára eszi a kettős tömegűt, 2-400ezrenként...
Ebben a .... országban mindenki így állmindenhezhozzá?[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dokee78
félisten
Köszi
-
ftc
nagyúr
Nézegetem a piacot...
P301- van 1.2-es 60kW-os motorral (2016) 8600 EUR
P301- van 1.6-es 80kW-os VTi motorral (2013) 8600 EUR
P301- van 1.6-es 73kW-os Hdi motorral(2016) 6600 EURvagy P208 1.2-es motorokkal (2016) kb 7000-10 000 EUR között.
Ti melyiket vennétek?
-
ftc
nagyúr
válasz molnarpeter #5041 üzenetére
Felénk ritkaságba megy... Volt egy 1.4 es illetve 1.6os is... Ennyi.. Inkább benzinest adnak mindenhol... Pedig jó lenne melóba járni...
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Nem nagyon volt még Peugeot korábban a családban, így a ti tapasztalataitokra volnék kíváncsi...
Mennyire rizikós autó a 3008 SUV a PureTech 130, 3-hengeres, 1.2 benzines, turbós, EAT8 automatával? Milyen bukókra számíthat az ember, van-e különleges buktatója szerintetek?
200 ezer km, 4 évest tudnék venni talán jó áron, de nem tudom mennyire vállalható egy ilyen konstrukció. Újkorában dicsérték persze, de ebben van már kettőstömegű, részecskeszűrő meg minden "földi jó". Össze vissza mindenhol volt használva a kocsi, pont a gyári periódusok tartva voltak, de, hogy senki sem sűrítette be az tuti céges mivolta miatt.
Talán persze a benzinesek kevésbé okoznak problémát a részecskeszűrővel, de az a tuti, ha nincs olyan
Gondolom az olajcsere periódusra meg automataváltó-olajcserére érzékeny típus és pont ilyen 200k km felett azért ha ezek nem voltak talán még a gyárihoz képest besűrítve, akkor egy ilyen konstrukció érzésre pénztemető tud lenni...
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Én megnézném. Sok idióta lemossa a motort, nem nagy az esélye hogy túl sok olajfolyás lett volna, nem volt jellemző amiket láttam.
csubuka: Jó áron bevállalnám ha ez tetszik (nekem nem, 308SW vagy C5 Aircross ami szerintem mindkettő jobb). Váltónak minimum olaj és szűrőcsere, motornak besűríteném picit az olajcserét, és az előírt psa b71.2010-el (ennek már szerintem ez volt a gyárija).
Kuplung szerintem van benne (a hatos 3.tól összezárt, a nyolcas nem tudom hanyadiktól), kettős tömegűben nem vagyok biztos, ahogy a gpf-ben sem.
Vezetted, ebben nem tartja értelmetlenül, remegőse alacsony fordulaton a váltó a fordulatot? Ha igen, akkor viszont skippelném az autót.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5046 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a választ!
Akkor az nem gond, hogyha az első 200 ezer km alatt pontosan csak a gyártói csereperiódusok voltak betartva (vagy ennek nem annyira hosszúak a hivatalos periódusai sem?)? Az nem okozhatott már olyan gondot, ami pont nálam fog kijönni?
Tehát az jó lehet, ha én magamnál sűrítem majd csak be? Meg frissen cseréltetem az automata váltó olajat majd azonnal ha hozzám kerül?
Kuplung szerintem van benne
Ahha, értem, szóval a kuplung ennyi idő alatt azért már megkopott lehet, manuálosokban legalábbis már nem szokott friss lenni ennyi km után... Ezt jó tudni.
Vezetted, ebben nem tartja értelmetlenül, remegőse alacsony fordulaton a váltó a fordulatot?
Ennyire így még nem mélyültem el a dolgokban, akkor erre külön figyelek majd. Ez olyasmi lenne, hogy mindig már felváltana ilyen 1800-nál vagy hasonlók?
-
MC Pite
veterán
válasz csubuka #5047 üzenetére
A kuplungot az indulás, csúsztatás eszi nagyon, ez ebben hidrodinamikusan megy. Passzolom meddig bírhatja.
Ha tényleg előírt olajat kapott, évi 50k km nem városban, rövidtávokkal jött össze gondolom, akkor meg jó az olajcsere 25ezrenkét/évente kétszer.
Jósok nem vagyunk, de ez sokkal jobb a motornak, mint az anyataxizás, városi, falusi (idősek boltbajárós) üzeme. Én nem félnék (de azért nyilván tennék félre, de egy akár valóságban 30-40ezret futott autó lehet simán rosszabb állapotban).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5048 üzenetére
Köszönöm szépen!
Az megnyugtató, hogy akkor itt kevésbé evődik a kuplung.
Majd jobban rákérdezek, hogy hogyan oszlott meg a használat városi-meg hosszútávú között.
De akkor ennek az automata váltója elvileg "élettartam" olajtöltetes nem, tehát valószínű azt sosem cserélték és ezt pusztán öntevékeny módon volna célszerű elvégezni?
-
MC Pite
veterán
válasz csubuka #5049 üzenetére
Alvázszám alapján le kell kérni a karbantartási tervet.
Ráadásul úgy néz ki, csak a fele jön le cserekor (3,8l a 7,5-ből), mint a hűtőfolyadék cserekor...<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Philips LCD és LED TV-k
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- OLED TV topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
- LDNIO SEW1080 okos konnektor dugalj Wi-Fi és Bluetooth támogatással fogyasztás mérős 3db
- Gosund SP1 wifi okos konnektor dugalj TUYA SMART 16A 3680w fogyasztás mérős 2db
- NEO NAS-WR10W WiFi okos konnektor dugalj 16A 3680W TUYA SMART 4 db fogyasztás mérős
- TEKA TZ 6415 elektromos főzőlap
- Suzuki Vitara 17"-os felni eladó