Hirdetés

Aktív témák

  • V/

    Topikgazda

    TransferWise ismertető

    A regisztrációs oldal linkje

    Fogadj pénzt a világ bármely részéről.

    A több pénznemű számlával azonnal kaphatsz nemzetközi banki adatokat ahhoz, hogy utalásokat tudj fogadni a világ bármely tájáról, költségek nélkül. Ez azt jelenti, hogy kapni fogsz:
    • ausztrál számlaszámot és BSB kódot
    • brit számlaszám és bankazonosító (sort code)
    • európai IBAN
    • egyesült államokbeli számlaszám és bankazonosító (routing number) (20 $ letét az igénylés feltétele)
    • új-zélandi számlaszámot
    Ezek a saját adataid, hogy pénzt fogadj az Egyesült Királyságból, Egyesült Államokból, Ausztráliából, Új-Zélandról és az eurózóna bármely országából úgy, hogy ez senkinek nem kerül semmibe.

    Költs a valós átváltási árfolyamot használva.
    A több pénznemű számládhoz tartozik egy TransferWise Mastercard betéti kártya, melyről bármilyen pénznemben, bárhol tudsz költeni ravasz díjak vagy rejtett költségek nélkül Készítés és postázás díja 5 £.
    • Ingyenes fizetés a számládon lévő pénznemek felhasználásával
    • Ingyenes ATM-ből történő készpénzfelvétel, akár 200 £ vagy 250 $ vagy ennek megfelelő helyi devizában / hó értékhatárig.
    • Automatikus átváltás a valós középárfolyamon
    • Csak egy alacsony díjat fizetsz a pénz átváltásakor — ez a díj 0.35% és 2% között kerül megállapításra

    Tárolj és válts 40+ pénznemet.
    Akár 40 különböző pénznemet is tarthatsz a TransferWise több pénznemű számládon, és másodpercek alatt válthatsz egyikről a másikra — útközben, amikor eszedbe jut, vagy, amikor éppen jó az árfolyam
    Mindig a valós váltási árfolyamot kapod és az alacsony, átlátható díjakat, amikről ismernek minket.

    Mennyibe kerül egy több pénznemű számla nyitása?

    A több pénznemű számla nyitása teljesen ingyenes.
    Ingyenesen juthatsz nemzetközi bankszámlaadatokhoz, és díjmentesen fogadhatsz jóváírást ezen számlákra.
    Van egy olcsó, átlátható díj amikor pénzt váltasz át - vagy az egyenlegeid között, vagy a TransferWise Mastercard betéti kártya használatakor, amennyiben az adott pénznemben nincs egyenleged.
    Amikor pénzt váltasz át az egyenlegeidnél, mindig a valós középárfolyamon történik az átváltás, és mindig előre mutatjuk az alacsony, könnyen átlátható díjunkat. Így nem érhetnek meglepetések. És ha pénzt költesz a Mastercard betéti kártyádat használva egy olyan pénznemben, aminek az egyenlegével nem rendelkezel, akkor automatikusan átváltásra kerül az összeg abból az egyenlegedből, amelynél a legkisebb a díj - még eggyel kevesebb ok az aggodalomra.

    Mennyi a pénznemek közötti átváltás díja?

    Sosem pumpáljuk fel az átváltási árfolyamot. Csak egy olcsó, előre megadott díjat kell fizetned a pénzed átváltásakor. Természetesen ez függ a pénznemektől, amikben váltasz, de itt egy pár példa:
    • GBP → EUR 0.35%
    • GBP → INR 0.55%
    • EUR → GBP 0.5%
    • EUR → USD 0.5%
    • USD → GBP 0.85%
    • USD → EUR 1%
    • AUD → GBP 0.7%
    • AUD → USD 0.7%
    Ezeket a díjakat mindig előre látni fogod, így nincsenek kellemetlen meglepetések. És garantáltan a piaci középárfolyamot kapod — amit a Google-ön is láthatsz.

    Mennyibe kerülnek az utalások egy másik bankszámlára?

    Van egy alacsony átalánydíj, melynek összege 50 p / € 0.60. Ez a több pénznemű számláról történő kiutalás díja, ha a kedvezményezett számla ugyanabban a pénznemben van denominálva.
    Ez a legalacsonyabb díj, ami még fedezi a kiadásainkat, és elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy idővel ezt a díjat is töröljük.
    3. Fixed fee by currency
    The fee we charge to send money depends on the currency you're sending to.
    Currency you're sending: Fixed fee
    USD 1.13
    HUF 340
    GBP 0.65
    EUR 0.63
    CAD 1.3
    CHF 0.92
    AUD 1.2
    PLN 3.77

    Mikor kaphatok TransferWise Mastercard betéti kártyát?

    Jelenleg azon ügyfeleinket hívjuk meg a TransferWise Mastercard betéti kártya használatára, akik rendelkeznek több pénznemű számlával, és az Európai Gazdasági Térség (EEA) területén élnek.
    Amennyiben már rendelkezel több pénznemű számlával és az Európai Gazdasági Térségen (EEA) belül élsz, akkor hamarosan kapnod kell tőlünk egy meghívást. Ha még nincs több pénznemű számlád, akkor akár ma is nyithatsz egyet ahhoz, hogy kaphass egy early bird meghívást a Mastercard betéti kártyád igénylésére szólóan.

    Hogyan vigyáztok a pénzemre?

    A TransferWise elektronikus pénzt kibocsátó pénzügyi intézet, mely a Brit Pénzügyi Felügyelet (FCA) által van szabályozva.
    Ebből következik, hogy törvény alapján vagyunk szabályozva, hogy pénzedet biztosítandó, alacsony kockázatú pénzügyi intézetekben tároljuk azt- Európában az angol számlánk a Barclaysnél található, míg az USA-beli számlánk a Wells Fargonál.
    Ezen számlák kifejezetten az ügyfelek pénzének tárolására vannak fenntartva, ami azt jelenti, hogy a pénzedet külön tároljuk azon számláinktól, melyek a cég működtetéséért felelnek.
    Abban az igen valószínűtlen esetben, ha a TransferWise megszűnik, akkor a pénzed visszautalásra kerül ezen számláról (például a Barclays, vagy a Wells Fargo számlánkról).
    Ügyfelek milliói bízzák pénzüket a TransferWise-ra. Több mint 1 milliárd angol fontnak megfelelő pénzt mozgatunk minden egyes hónapban, pénzed biztonságát a legkomolyabban kezelve.
    A TransferWise Mastercard betéti kártya a TransferWise Ldt által kerül kiadásra a Mastercard Internation Inc. engedélyével. A Mastercard egy bejegyzett védjegy, és a körök dizájnja A Mastercard International Incorporated védjegye. A TransferWise a Financial Conduct Authority (Pénzügyi Ellenőrző Hatóság) által, az Electronic Money Regulations 2011 (2011-es Elektronikus Pénz Szabályzat) alapján szabályozott intézmény. A Firm Reference (cég referenciaszáma): 900507, elektronikus pénz kibocsátására engedélyezve.

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    A PayPal Money Pools (Gyűjtések)

    A PayPal Money Pools (Gyűjtések) olyan eszköz, amely a nem üzleti PayPal ügyfeleknek áll rendelkezésére, akik olyan platformot szeretnének, amelyen keresztül pénzt gyűjthetünk barátainktól egy meghatározott célra, például valaki számára csoportos ajándék adása, egy eseményre szóló jegyek megvásárlása vagy egy tervezett utazás költségeinek megosztása céljából.

    A Gyűjtés nem használható közösségi finanszírozásra, illetve áruk vagy szolgáltatások értékesítésére. Nem kínálható semmilyen ösztönző, ellenszolgáltatás, kamat, kedvezmény, „jutalom” vagy „előny” a Gyűjtéshez történő hozzájárulás fejében.
    A Gyűjtéshez történő hozzájárulásokat személyes elektronikus pénz befizetéseknek tekintik, és ezekre nem terjed ki a PayPal Vásárlói védelem.
    Nem használható fel a Gyűjtés reklám- vagy promóciós célokra.
    Ez személyes tranzakció kategória, az esetleges díjak ennek megfelelőek. A PayPal szerint a szolgáltatás ingyenes, ha a PayPal egyenlegről vagy a PayPal számlához kapcsolódó bankkártyáról származó pénzt használ.
    Az általános PayPal-díjak akkor érvényesek, ha devizát kell konvertálni vagy hitelkártyát kell használnia (ami a PayPal-fiókjához kapcsolódik).

    A Money Pool (Gyűjtés) aktiváláshoz belépés után a bal oldali menüben kattintsunk a Money Pools (Gyűjtések) részen a Start Collecting (Gyűjtés megkezdése) gombra, linkre.
    Ezután elnevezhetjük Gyűjtést, hozzáadhatunk egy bannerképet, a háttér színt is választhatunk, megadhatjuk hogyan milyen kifizetéseket várunk (bármilyen összeg, fix összeg, minimumösszeg, az utóbbi kettőnél értéket is kell adnunk.). Ezután leírjuk, hogy miért gyűjtjük a pénzt és itt tudjuk megköszönni a támogatást.
    Lehetősége van arra is, hogy határidőt állapítsunk meg a Gyűjtés számára. A határidő eltelte után a hozzájárulások nem fogadhatók el. Ugyanakkor ez a határidő a Gyűjtés kezelő oldalon meghosszabbítható.
    Ezután létrejön a Gyűjtés - ez pár percet vehet igénybe - megjelenik a fiókoldalunkon.
    A megosztáshoz kapunk linket és azt kell a rendelkezésre álló oldalakra az ismerőseinknek eljuttatni.

    A Gyűjtéshez való hozzájárulás a barátok és a család útján történik; nem kell PayPal ügyfélnek lennie ahhoz, hogy hozzájáruljanak.
    Mi, mint a számlatulajdonos, nem tudunk hozzájárulni a Gyűjtéshez.

    Miután elértük a gyűjtési célösszeget vagy lejárt a megadott idő, a pénzt átutalhatjuk a PayPal számlánkra. Ezek az átutalások ingyenesek.
    Akik hozzájárulnak a Gyűjtéshez azoknál jelentkezhet költség, de ezt a hozzájárulás előtt látni fogja.

    Szerződési feltételek

    Javaslom, hogy kezdés előtt fogalmazzuk meg az indoklásunkat, válasszuk ki a képet, mert úgy 5 perc után a szerkesztés lenullázódik.
    A magyar nyelvű felületen a lejárati dátum mező hibás, az év után tesz pontot, de a hónap és nap értékét a következő módon kell írni: Év beírva 2019. szóköz 02. szóköz 23.

    Az alábbiakban a lépések.

    Az aktiválás és szerkesztése a felső menüsor Send & Request választással az alatta lévő menü sor More pontban a Money Pools link feliratú ikon, Create a Money Pool-t választva érhető el.

    bal oldali menüben kattintsunk a Money Pools (Gyűjtések) részen a Start Collecting, Gyűjtés megkezdése gombra, linkre.

    A jobb felső sarokban a Create a Pool, Gyűjtés létrehozás gombra kattintás.

    Az adatokat értelemszerűen adjuk meg

    A magyar felületen a dátum mező hibás.

    Hogy milyen összeget várunk azt adjuk meg, ha minimális vagy fix összeg lesz választva, akkor egy beíró keretbe meg kell adnunk a számokat. Ha nem akarjuk megosztani hogy ki vagy mennyi összeggel járult hozzá akkor alul a jelöléseket váltsuk át. Külön szabályozható.

    A továbblépés után a gyűjtés céljának és a kép hozzáadás következik, a szöveget célszerű előbb beírni és azután a kép.

    Ha ezzel készen vagyunk alul a gombra kattintva egy előnézeti képet kapunk, ha megfelel akkor a jobb felső sarokban Publish, Közzététel gombra kattintani.

    Egy megerősítő kérdés a feltételek elfogadásáról:

    Kis idő múlva elkészül a Gyűjtés.

    A megosztó link amit el kell juttatnunk az ismerősöknek, alul az ikonok az adott helyre linkelnek át.

    A kész Gyűjtés, a Gyűjtés kezelő oldal ilyen:

    A bal oldali főmenüben is láthatóvá válik és onnan tudjuk elérni.

    Kapunk egy e-mailt is az elkészült gyűjtésről, benne a megosztási linkje.

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    Teendők, ha máshol kézbesítik a nekünk megadott nyomkövetési számú küldeményt.

    Lényeg az, hogy dispute-t kellene indítani, ha azt látjuk a nyomkövetési információknál, hogy valahol máshol és másnak lett kézbesítve a küldemény.
    Meg kell várni amíg ez is látható a nyomkövetésben, ha nem vették át akkor majd ha bementek érte és igazolva az átvétel.
    Az, hogy egy másik településre megérkezik az még nem elegendő.
    Kell képként csatolni a nyomkövetési információkat, én a Magyar Posta vagy a 17track angol nyelvű nyomkövetési információját szoktam.
    Ezenkívül még egy térkép részlet a két település közti távolságról, amit mellékelek még
    Mivel olyan, hogy téves lenne a kézbesítés nem igazán lehetséges, ezért a szövegbe beírom azt is, hogy az ottani Postahivatal azt igazolta le, hogy ott a címzett vette át, tehát nem téves kézbesítés volt.
    Természetesen fel lehet hívni az ottani kézbesítőrészleget és kérni, hogy név nélkül, de erősítsék már meg a kézbesítést, hogy azt a küldeményt tényleg a címzett vette át.

    A dispute indoklása, 512 karakter a szóközökkel együtt a maximum:
    Az Rx999999999CN nyomkövetési számú küldeményt egy másik helységben kézbesítették. Az AliExpress felületén megadott a cím az jó, ……………………….. Ide kellett volna küldeni. A kézbesítés ………………………… történt. A két település 999 km-re van egymástól.
    Ezen a településen a Postahivatal azt igazolta le, hogy ott a címzettnek lett kézbesítve. Nem volt tévedés. A nekem megadott nyomkövetési szám hamis, a küldemény számomra nem lett kézbesítve. Kérem vissza a pénzem.

    Persze minden angol szöveggel megy. A kipontozott helyek 1. a címünk, 2. a másik település neve.
    Gyors fordítás:
    The Rx999999999CN tracking number was delivered in another town. The address given on the Aliexpress surface is good, …………………… Should have been sent here. Delivery was made in ……………………. The two town are 999 km apart.
    In this town, the Post Office confirmed that it was delivered there to the addressee. It wasn't a mistake. The tracking number i entered is false, the shipment has not been delivered to me. I want my money back.

    A meg nem érkezett dispute-nál ez kamu nyomkövetési számnak tekintendő, így az választandó hogy szállítási probléma és nincs nyomkövetési információ, a képen bővebben:

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    Egy rövid összefoglaló az AliExpress Standard Shipping szállítási móddal küldött a Sprinter futárszolgálat által vagy Pick Pack Ponton kézbesítendő Észt postai számos vagy SyTrack (SunYou) küldeményekről.

    Így néznek ki az említett nyomkövetési számok: SYAE000444666 vagy RO999999999EE
    Kapnod kell egy e-mailt amikor megérkezik az Európába, Meest Központ Debica, Lengyelország:
    A csomagja Kínából RO999999999EE sikeresen megérkezett Európába.
    A csomagját a Meest pár napon belül fogja kézbesíteni Magyarországra.
    A csomaglogisztikai szolgáltató a Pick Pack Pont. Kérjük várja az ezzel kapcsolatos következő üzenetet.
    SyTrack (SunYou) esetén csak egy SMS megy az átvételi helyről. A Track24-en. követhető
    Ha megérkezik akkor ez olvasható: Hungary, Arrived at Facility és ezután pár nappal megy az értesítő az átvételi lehetőségről.

    A logisztikai szolgáltató a Sprinter.
    Sprinter Ügyfélszolgálat Telefon: 06 1 881 2615 Hétfő: 7:00-19:00 Kedd – Péntek: 7:30-17:30

    Amikor átvehetővé válik akkor jön megint egy e-mail: Pick Pack Pont - Értesítés csomag érkezéséről és egy sms is: T.Címzett MST…….. csomagja megérkezett a PickPackPont-ra!

    Az MST…….. számot (vonalkód szám) megadva a Pick Pack Pont Csomagkeresőnél látható lesz az átvétel helye.

    A RO999999999EE szám követhető a Meest nyomkövetőjében, a Parcelsapp-on és a Track24-en.
    Amennyiben a megadott szállítási móddal vagy címmel gond van, az alábbi e-mail címen egyeztess a Meest-el: hu.support@meest.com
    A Sprinter Ügyfélszolgálattal is lehet egyeztetni a szállítási dolgokat az azonosító az MST…….. szám alapján.
    Mondjuk nagyon messze van az átvételi hely és közelebbire kérni. Persze legtöbbször már egy adott helyen van, nem előre választod ki.

    A Magyar Posta nyomkövetőjében nem sok információ van ezen küldeményeknél, legfeljebb a felvételi időpont, Felvétel a feladótól szöveggel, de ez nem a Nemzetközi Postai Adatbázis bejegyzése.

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    Kiraknak X darab nyereményt, adnak pár napot csapat alakítására, ezalatt az userek kialakítanak a világon Y csapatot, X darab csapatot kisorsolnak, az a csapat "nyert", majd minden "nyertes" csapatból kisorsolnak 1-1 embert, azok nyerik a nyereményt,
    A többieknek visszamegy a pénz a BGPay egyenlegére ha kártyával fizetett, ha pontokkal fizetett azt pedig elveszti.
    A másik változat (ritkább), hogy kihirdetik hogy X darab nyeremény lesz, és az első X darab betelt csapat után nem is lehet többet indítani, ilyenkor minden csapat nyer, pontosabban minden csapatból 1 ember.
    Egyhez csoporthoz lehet csatlakozni és egyet lehet indítani, így lesz két esély.
    Csatlakozás egyszerű, a megadott linkre megjelenő ablakban középen az US$0.01 Join gombra kattintva ki kell fizetni vagy PayPal vagy pont (5 db) a fizetési lehetőség, lejjebb a Payment method.
    Figyelem! Ha vannak opciók szín vagy méret azt a fizetés előtt kell kiválasztani és elmenteni

    Indításnál, miután ponttal vagy pénzzel kifizeted, akkor lesz egy megosztási lehetőség sor, annak az utolsó ikonja a link másolás.
    Ehhez ezen az oldalon kiválasztod, a Snatch Now gombra kattintasz és fizeted a US$0.01 Snatch Now gombra kattintva. A Payment method-nál vagy PayPal vagy ha van 5 pontod akkor Points Pay.
    Ezután középen a Copylink kék gomb.
    Ezt másolja a vágólapra
    Join the snatch with me
    Xiaomi Redmi 8 Global Version 6.22 inch Dual Rear Camera 4GB 64GB 5000mAh Snapdragon 439 Octa core 4G Smartphone https://www.banggood.com/onecentsnatch-detail-1057071.html?
    Ezt javítani kell erre a rövid verzióra:
    https://www.banggood.com/onecentsnatch-detail-1057071.html
    Az új hozzászólásodba beírod hogy mi lenne, azt a szöveget kijelölöd, beíró ablak alatti első sorban az OFF utáni a link, arra kattintasz és bemásolod a linket úgy hogy a https-el kezdődjön.
    Ilyesmi lenne:
    Xiaomi Redmi 8 Global Version Onyx Black színű böngésző snatch.
    Köszi a csatlakozás!
    A link megosztás tudnivalói:
    Ha megosztunk linkeket akkor alapvetően a következők fordulnak elő
    https://banggood.app.link/smDbbZ4gfZ - ezt fajtát javasolt a Banggood app-ban megtekinteni. (Nevezhetjük: app linknek)

    https://m.banggood.com/onecentsnatch-detail-720374.html - ez egy mobil böngészőben célszerű megtekinteni. (Nevezhetjük: mobil böngésző linknek)

    https://www.banggood.com/onecentsnatch-detail-720051.html - ezt asztali gépes böngészőben vagy a mobil böngészőben, az asztali oldal kérése után javasolt megtekinteni. (Nevezhetjük: böngészős linknek)
    Még annyit, ha a BG link gombbal kerül átemelésre a link, akkor a .html utáni részeket el kell hagyni és a https://banggood.......... az indulás a link szövegnek, ha benne marad az előtti rész, akkor nem fog linkként működni.
    Ha a végére vagy az elejére még az is oda van írva hogy milyen fajta link, akkor azzal segítünk egymásnak is.
    Köszönet Flashy-nak az összeállításért.

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    Köszönettel venném, ha kulturált hozzászólásokat lehetne olvasni!
    A jóérzést zavaró, vulgáris szavakat legyetek szíves hanyagolni. ÁSZF III. Moderáció. 10.1 pont.
    Értem én, hogy ez a megszokott beszéd stílus, de muszáj ezt használni itt is? Azt nem tudom megváltoztatni akinek ez a természetes, de a többieknek miért kell ezt olvasni?
    Gondolom ez nem olyan nagy kérés, csak egy nyilvános fórumon mutatjuk be magunkat a hozzászólásainkkal.

  • V/

    Topikgazda

    https://www.portfolio.hu/uzlet/20190927/psd2-uj-korszak-kezdodott-402143
    PSD2 – Új korszak kezdődött?

    Dávid Attila, Rowanhill Digital Mindjárt meg is válaszolom a címben szereplő kérdést: igen is, meg nem is. Több mint másféléves fejlesztést és felkészülést követően, szeptember 14-én életbe léptek az európai uniós, PSD2-nek nevezett pénzforgalmi irányelv nyílt bankolással (open banking) és erős ügyfélhitelesítéssel (strong customer authentication – SCA) kapcsolatos rendelkezései. Nézzük meg röviden mi változott, és egyelőre mi nem!

    A PSD2-nek a legalapvetőbb célja, hogy minden eddiginél kedvezőbb környezetet teremtsen a digitális pénzügyi szolgáltatások fejlődéséhez és versenyéhez, ezáltal nyíltan támogassa az új szolgáltatók belépését a pénzügyi piacokra.
    Nyílt bankolás – nyílnak az új interfészek
    Néhány nappal az indulás után úgy tűnik, hogy a legnagyobb hazai szereplők túlnyomó többsége határidőre élesbe állította azokat a fejlesztéseit, amelyek révén a pénzforgalmi szolgáltatók (bankok) ügyfelei külső szolgáltatók (Third Party Provider – TPP) számára is engedélyezhetik a fizetési számláikhoz történő hozzáférést. A PSD2-nek ugyanis az talán a legfontosabb vívmánya, hogy a bankoknak biztosítaniuk kell, hogy az ügyfeleik számlainformációs és fizetéskezdeményezési szolgáltatók igénybevételével is hozzáférhessenek a számlaadataikhoz (egyenleginformáció és számlatörténet), valamint az arra megfelelő engedéllyel rendelkező szolgáltató esetében átutalásokat is kezdeményezhessenek – és ez itt egy fontos kitétel – az internetbankon keresztül is elérhető számláikról. Tehát, ha valakinek van olyan számlája, amelyet internetbanki kapcsolaton keresztül nem ér el (pl. egy megtakarítási számla), akkor azt a számláját az új szolgáltatókon keresztül sem fogja tudni kezelni.

    Mivel a nyílt bankolást biztosító interfészek kiszolgálása többnyire újonnan élesbe állított banki rendszerekkel történik, a bankoknak fokozott figyelmet kell fordítaniuk ügyfeleik adatainak védelmére. A külső szereplők megjelenése is erre kell, hogy sarkallja a bankok információbiztonsági szakembereit, hiszen a bankok ezzel a lépéssel egy egészen más világba nyitottak kaput, és minden bizonnyal eleinte szokatlan lesz számukra, hogy immár nem a zárt kis belső rendszereikben kell majd megfelelniük a felügyeleti elvárásoknak, az ügyféligényeknek és a magas szintű információbiztonsági követelményeknek.

    Az új banki API-khoz (application programming interface – szabványos csatlakozási felület) kapcsolódva, a TPP-k számára a felhasználók erős ügyfélhitelesítéssel adhatnak majd engedélyt a hozzáférésre, amelyet adott esetben bármikor vissza is vonhatnak. Fontos, hogy a hozzáférés csak az ügyfél egyedi engedélyével lehetséges, az EBA (European Banking Authority) regisztráció és engedély megléte automatikusan nem hatalmazza fel a TPP-t, hogy banki számlákról információt kérjen vagy fizetést indítson annak terhére. Az EBA regiszter szerint Magyarországon már három ilyen TPP rendelkezik a szükséges engedélyekkel, így minden bizonnyal ezen szolgáltatók lesznek azok, amelyek elsőként kapcsolódnak majd a bankok nyílt interfészeihez. Kérdés: elegendő-e ennyi új szolgáltató, és vajon ténylegesen mikor fognak megjelenni az ügyfelek számára is elérhető, új szolgáltatásokkal? Egyelőre nem látszik az öldöklő verseny, de bízzunk benne, hogy tényleg az ügyfelek, vagyis a mi kegyeinkért fognak majd küzdeni a piac szereplői, és végre megfordulhat az a rossz tendencia, hogy az EU-ban Magyarországon az egyik legdrágább a bankolás. Szóval úgy tűnik, a bankok elindították az új API-kat, hogy ténylegesen működnek is, azt majd a TPP-k új szolgáltatásainak megjelenése fogja megmutatni.

    2020 – az ügyfél a nyertes
    Kíváncsian várjuk hát, mit hoz 2020. Állítólag márciusban elszabadul a verseny, amiben az ügyfelek kerülnek a középpontba mind a hagyományos banki szolgáltatók, mind a fintech innovátorok, a telekommunikációs cégek és a techóriások célkeresztjében, és jelszavaik lesznek: azonnali fizetés, PSD2 és PAD.

  • V/

    Topikgazda

    2021. évben alkalmazandó vám- és adómentes értékhatárok, NAV tájékoztató


    A hivatalos link

  • V/

    Topikgazda

    PayPal $ egyenlegről TransferWise $-os bankszámlára pénz kiutalás kezdeti lépései


    Hangsúlyozom: $-os viszonyokról van szó és 2020.decembertől díja van az USA $-os számlára való kiküldésnek! (Díjszabás A3.2.1. Átutalás közvetlenül egyesült államokbeli bankszámlára 3,00%)

    A PayPal fiókom több éve létező, személyes okmányokkal hitelesített, limit nélküli személyes fiók, bankkártyával és magyar bankszámlával összerendelt. Ehhez lett az USA bankszámla hozzárendelve.
    Volt aki jelezte hogy neki nem sikerült ez az összerendelés és volt aki meg azt, hogy sikerült és ő is használja.
    Garanciát nem vállalok. :K

    Külön köszönet gaber540-nek a módszerre való figyelem ráirányításért.

    1. Akinek nincs regisztrációja a TransferWise annak ott kell kezdeni.
    2. Aktiválni kell a több pénznemű számlán a $ és Forint egyenlegeket (ez utóbbihoz nem kapunk számlaszámot, egyenleg helyi banki adatok nélkül néven fut.)
    A $-os egyenleghez külön kérik a személyazonosító igazolvány mindkét oldalának képét feltölteni.
    A hitelesítéshez több napot írtak, de úgy 2 perc múlva jött az e-mail arról hogy Sikeresen megerősítettük a dokumentumaid
    Kapunk agy USA bankszámlaszámot a megfelelő azonosítókkal.

    Ezek a limitek:

    Én tettem az egyenlegre 3 $-t ha esetleg a bankszám ellenőrzéshez kellene, leírva nem láttam hogy kell, így ez nem biztos hogy kellett.

    Akkor most menjünk a PayPal-ra

    A bankszámla hozzáadás az Összefoglalóban is benne, de akkor itt a rövidebb út.
    Felső menüsor Wallet vagy Pénztárca.
    Bankszámla csatolása vagy Link a bank account ikonra kattintás.
    Sajnos többféle módon érhető el a bankszámla hozzáadás, új és régi felületen is a képeken mindkettő látható lesz. A piros keretben lévők választandók.
    A bankszámla hozzáadás elérési lehetőségei:

    vagy a kör ikon

    Ezután bankszámla választása:

    Alul az USA számla hozzáadás

    A megfelelő helyre beírni és jelölni az adatokat:

    Savings vagy Megtakarítás jelölése
    Routing Number vagy Bankazonosító szám a TransferWise ACH banki azonosító
    Account Number vagy Számlaszám pedig a TransferWise Bankszámlaszám

    A következő képernyő kettőféle lehet.

    Ha már van bankszámlánk hozzáadva akkor alatta az Add gombra kell kattintani, egyébként meg ez jön elő, ahol felül a Hungary-t át kell állítani United States-re:

    Itt a linkje a régi bankszámla hozzáadási oldalnak. Lehet hogy ez biztosabb működésű.

    Azután kis idő múlva ez lesz a munkaképernyőnk:

    Az alábbiak szerint kell az adatokat megadni a régi felületen:

    Bank Name: CFS Bank
    Account Type: Savings
    Routing Number a TransferWise ACH banki azonosító
    Account Number és a Re-enter Account Number pedig a TransferWise Bankszámlaszám

    Continue

    Ha véletlenül ez a hiba üzenet jelenne meg, nem kell pánikolni.

    Kétszer megpróbáltam, azután írtam a PayPal ügyfélszolgálatnak hogy segítsenek, pár perc múlva jött az automata segítség, arra válaszul elküldtem ugyanezt a kérést. Ez elment 07:20-kor. 15:14-kor ezt az e-mailt kaptam:
    Dear …….,
    Thank you for contacting PayPal regarding adding your US bank account.
    My name is ……….. and I am happy to help you today.
    I have successfully added this bank for you.

    Megnéztem és ezt láttam:


    Ez akkor így rendben is van.

    Utalási teszt.

    Baloldali menü Withdraw funds
    A $ egyenlegről ment a pénz 02.20.15:58-kor

    02.21. 15:22-kor értesítés

    24 órán belül megérkezve mindenféle költség, konverzió nélkül.

  • V/

    Topikgazda

    7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai

    Egyszerűsítve vámeljárásnak, vámkezelésnek hívjuk a vásárolt termék vámjogi szabad forgalomba helyezést, amelynek keretében, ha van vám, akkor annak a mértékének megállapítását és az adott termék után befizetendő áfának a kiszabását végzik el.
    Háromféle módszerrel történik jelenleg.
    1. IOSS (Import One Stop Shop)
    Az IOSS alapelve az, hogy a vevő az áfát a vételárral együtt megfizeti az elektronikus felületen – például online piactér, platform, portál –, így az árut harmadik országból (tehát az Európai Unión kívülről) behozó gazdasági szereplőknek már nem kell áfát fizetniük a behozatalkor. Ehhez azonban az eladóknak egy különleges áfa-azonosítószámmal kell rendelkezniük.
    Ezt a különleges áfa-azonosítószámot a szabad forgalomba bocsátásra vonatkozó vám-árunyilatkozaton kell bejelenteni, amit a vámhatóság ellenőriz. Ha az áfa-azonosítószám érvényes, az illetékes vámhatóság nem szabja ki az áfát a vámeljárásban.

    2. SA ("special arrangement” ) különös szabályozás
    Az úgynevezett különös szabályozással a posták, gyorsposták, valamint egyéb, természetes személyek megbízásából eljáró gazdálkodók egyszerűsítve fizethetik meg az áfát, ha nem használják az IOSS-t. A különös szabályozást csak akkor lehet alkalmazni, ha a vámeljárás ugyanabban a tagállamban van, ahol a küldemény címzettje is.
    A különös szabályozás alkalmazásakor az áfát végső soron a küldemény címzettje fizeti meg, de azt a küldemény vámeljárását kezdeményező gazdálkodó – az a közvetítő, aki a csomagot behozza az országba – szedi be a címzettől, és fizeti be az illetékes vámhatóságnak.

    3. Általános eset (IOSS és a SA "különös szabályozás" alkalmazása nélküli esetek)
    Az import áfát az illetékes vámhatóság (NAV) általában a vámmal együtt szabja ki és szedi be.

    Általános szabályok

    Magánszemély által nem EU-ból érkező új vagy használt, cégtől vagy magánszemélytől megrendelt, vásárolt dologra
    0,1-150 euró között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
    150,1 euró felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt

    Ha ajándékba kapjuk (magánszemélytől magánszemélynek kategória) -nem adtunk érte pénzt és van egy ajándékozási nyilatkozat- akkor 45 €-ig ÁFA és vámmentes.
    A nyilatkozathoz formanyomtatvány nincs rendszeresítve, ezt az alábbi adatokkal szükséges elkészíteni: feladó és címzett adatai (név és cím); küldemény postai azonosítószáma, küldemény pontos tartalma, értéke, mennyisége, ajándék meghatározás és a feladónak kell aláírással igazolni.
    Az ÁFA és vámalap a vételár és szállítási költséggel együtt értendő.
    A kereskedelmi vámtarifa (uniós vámtétel) az adott származási országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték.
    A vám mértéke kategóriánkként változó, 0 - 15% mértékű. A legtöbb esetben, mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke. De vannak dömping vámok is, amelyek az alap vámtételere jönnek rá.
    TARIC vámtarifaszámkereső linkje.
    Használata: Árukód [Böngészés] kezdetű sorban a Böngészés-re kattintás kiválasztani ezután a származási/célország résznél az adott országot kiválasztani ahonnan jönne, és úgy megkeresni a kategóriát majd az Intézkedések beolvasása gomb, a megjelenő képernyő ahol ez olvasható Harmadik ország vámtétele ott vám mértéke.

    A 0,1-150 euró értékű küldemények esetén azonban a vámmentesség nem alkalmazható a következő termékkörökre:
    - alkoholtartalmú termékek,
    - parfümök és kölnivizek,
    - dohány vagy dohánytermékek.

    Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény alapján a vámolási árfolyamok, amely alapján számolják a forintban fizetendő áfát:
    2021. július:
    1 € = 349,28 Ft, 1 USD = 292,7 Ft, 1 £ = 408,9 Ft, 1 AUD = 221,4 Ft, 1 CAD = 238,04 Ft, 1 CHF = 318,6 Ft.

    Mivel az Áfa meghatározása már vámeljárás keretében történik, így a vámolási szolgáltatást végző cég felszámolja a vámeljárási költségét.

    Magánszemélyként a 150 eurót meg nem haladó értékű küldeményeikre az eVÁM weboldalán keresztül ingyenesen vám-árunyilatkozatot nyújthatunk be, ha a Magyar Posta a szállítási szolgáltató. Ügyfélkapus regisztráció szükséges hozzá, KAÜ azonosítással használható.
    A vám-árúnyilatkozat benyújtását megelőzően vagy ezzel egyidőben a Magyar Posta felé jelezni kell ezt az igényünket a honlapjukon található Kapcsolatfelvételi űrlappal

    Sajnos a Magyar Posta ezen esetben közreműködési díjat kér amelynek az összege 799 Ft (csak utánvétes fizetéssel), ezzel a költséggel mindenki számoljon. 50 € alatti összeg esetén nem biztos hogy megéri, attól felfelé már spórolunk rajta. (Kisebb összeg az online fizetés esetén van)

    Magyar Posta vámügynöki szolgáltatási díjszabása:

    DHL Express vámkezelési díja: Küldeményenként 5990 HUF (nettó) minimum, vagy a közterhek 2.5%-a
    FedEx vámkezelési díja: a közteher 2,5%.-a minimum 5000 Ft+Áfa.

    A termék végső ára akkor így alakul: vételár, a szállítási költséggel + ha van rá vám annak az összege + egyéb költségek (itt szerepelhet a futár cég vámeljárási díja) mindezeknek a 27%-ának megfelelő Áfa + a szolgáltató vámeljárási díja, ha előzőleg nem lett beszámítva.

    Vámeljárás alá került küldemény esetén a teendők

    Ha vámeljárás alá kerül a küldeményünk és adatokat kérnek be, az alábbiakat javasolt beküldeni:
    Az AliExpress-es vásárlás számlája, ha rendelkezésre áll (az Orders listában) View Detail-ja-nak Order és Financial fülére kattintva a mindkét képernyő, olvasható formában, a bankkártyás fizetés tranzakciója, ezek lehetnek képek vagy pdf-ek.
    A feltöltés a Magyar Posta oldalán a Vámügyintézésnél. Én postám regisztráció ajánlott.

    A küldemény azonosítót és a hozzáférési kódot az értesítőjük tartalmazza.

    A tájékoztatójuk az igazolásokról itt tölthető le.

    Ha futárszolgálat hozza a küldeményt, a vételár leigazolására a fentiek, de ők használhatnak más nyomtatványt.
    A DHL vámkezelési nyomtatványa magánszemély részére itt tölthető le.

    A 2021-es vám és adómentes értékhatárok ezen a linken olvashatóak
    A NAV tájékoztató oldalának linkje az Internetes vásárlás elszámolási szabályairól.
    Elérhetőségek:
    A NAV Váminformációs Központja
    +36 (1) 250-9570
    +36 (40) 346-262
    vam.info@vam.gov.hu
    hétfőtől csütörtökig 8:30-16:00 óráig, pénteken 8:30-13:30 óráig tart nyitva.
    Magyar Posta
    Vámkezelési kérdésekkel kapcsolatos hívásokat a Magyar Posta ügyfélszolgálata hétfőtől csütörtökig 08:00-16:00 és pénteken 08:00-12:00 között a 06-1-421-7235 telefonszámon fogadja
    E-mail cím: postaimport@posta.hu

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    Kétféle módon lehet az IOSS rendszerű 150 €-g terjedő vásárlás esetén a szállító által újból beszedett áfát visszakérni.
    A Postánál is lehet reklamálni az áfát, hiszen jogtalanul kérték, csak azért nyaggatjuk az AliExpresst (szerintem jogalap nélkül, akkor is ha ők felajánlották) mert a 120-150 vagy soha nap a visszatérítésre a Magyar Posta esetén egy kicsit frusztráló.

    1. Az AliExpress-től kérjük vissza az áfát, az adott szolgáltató kezelési díját nem lehet kérni.
    Ha az AliExpressen áfával fizette ki a megrendelést, a vámhatóság/logisztikai szolgáltató nem számíthat fel újra áfát.
    Amennyiben újra felszámították akkor a kifizetés számláját és az igazolásokat kell benyújtani az ügyfélszolgálathoz, hogy visszakapd a visszatérítést.
    Szükséges dokumentumok (a Magyar Posta és az AliExpress oldaláról letöltve és képként) a feltöltés 3 csoportosításban lehetséges:
    1. A logisztikai szolgáltató által kiállított import áfás számla (a nyomkövetési számmal és az áfa összegével). A Magyar Posta számlája itt javaslom másodikként az AliExpress számláját a Tax Invoice-t is csatolni.

    2. Az áru kiadásáról szóló bármely vámokmány, Igazolás a vámkezelésről és a csomag feladócímkéjéről egy kép, itt az az elvárás hogy olvasható legyen és az AliExpress-en beírt nyomkövetési azonosítóval is egyezzen, ezért ha rá van címkézve úgy készüljön kép hogy mind az AliExpress, mind a Magyar Posta okmányán szereplő azonosító látszódjon egyidejűleg

    3. A számla kifizetését igazoló bizonylat: a bankkártyás fizetés igazolás vagy postás fizetési nyugtája.

    Feltöltési folyamat

    Lépj be a Chatbot-ba a Súgóközpont oldalról.

    Adja meg a TCA (Tax Charged Again) kifejezést és Send

    A következő képernyőn válaszd ki a vásárlások közül azt amiről szó van a Send gombra kattintással.

    Töltsd fel a megfelelő dokumentumokat.

    Röviden írd le a kérésed a Describe Your Request szöveges beviteli ablakban, angolul kellene.

    Itt célszerű mivel magyar nyelvűek az igazolások hogy az áfa összegét és hogy HUF forintban van fizetve emeld ki, írd le a szöveges résznél. Ezután egyszerűen be tudják azonosítani.
    Pl: Áfa 27% 856 Ft = VAT 856 HUF

    Az elérhetőséged megadása ahova tudnak neked írni a Contact Email-nél

    Reminder-né jelölni I have known the use of the contact information. gombot és Submit-al elküldeni.

    48 órán belül feldolgozzák és e-mailben válaszolnak a kérésre.

    2. A Magyar Postától kérjük vissza.

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    Az eBay-től történő áfa visszakérés ha a szállító újból beszedné.

    Az alább megadott oldalon lehet visszaigényelni az újból kért áfát. Természetesen ki kell fizetni előtte.
    Csatolni kell a Magyar Posta számláját, a Posta által készített Igazolás a vámkezelésről igazolást, az angol vagy német nyelvű Magyar Posta nyomkövetési oldal kézbesítést is tartalmazó képernyőképét és ha a nyomkövetési oldalon nem látszik a kézbesítés, akkor egy képet a csomagról a címkével együtt vagy a megvett termékről kép.

    A szöveges mezőben (Comments, Kommentare) add meg az eladó felhasználónevét, a vásárlás számát Order number-t, Bestellnummer -t, formátuma ilyen: 23-08264-43658, a vásárlás dátumát, a termék eBay azonosítóját (eBay item number, eBay-Artikelnummer, formátuma ilyen: 403468032125) és a termék megnevezését.
    Alapvetően leírod, hogy a Magyar Posta az adott vásárlásodra vonatkozóan újra kérte az áfa megfizetését, miután azt az eBay-nek is kifizetted.
    Mivel magyar nyelvűek az igazolások, hogy az áfa összegét és hogy HUF forintban van fizetve emeld ki, írd le a szöveges résznél. Ezután egyszerűen be tudják azonosítani.
    Pl: Áfa 27% 856 Ft = VAT 856 HUF

    Azon az oldalon kell benyújtani amelyiken a vásárlás történt.
    Az eBay.com oldal linkje

    Az eBay.UK oldal linkje

    Az eBay.DE oldal linkje

    A kitöltés egyértelmű, a dokumentum típus előre megadott csak választani kell és 10 db doksi tölthető fel egyszerre.
    Elfogadott fájlformátumok: .gif, .jpg, .jpeg, .pdf és .png, 5 MB egyenként.

  • V/

    Topikgazda

    ECCSCCCA.... azonosítós küldemény meg nem kapása témához.

    Vannak a küldemény címkén ilyesmi szövegek

    Konsz: = postai konszolidátor, aki megrendeli az üzleti levélként történő kézbesítést és majd a hónap végén ki is fizeti ezen üzleti levelek megelőlegezett kézbesítési díját.

    A küldemény megérkezik Budapestre, a Cainiao itteni megbízott logisztikai cége levámoltatja, majd átadják annak a cégnek, amely a Magyar Postánál megrendeli és átadja kézbesítésre. Az átvevő postai részleg az 1005-ös postai egység. (NPKK Vecsés)
    Megbízó a Cainiao és a postai konszolidátor (aki a Magyar Postát megbízza üzleti levélként történő kézbesítéssel) a European Chinese Supply Chain Zrt. röviden ECSC.

    Látható, hogy van olyan írva DÍJ HITELEZVE Magyar Posta, ez azt jelenti, hogy a postások megelőlegezik a feladási díjat és hónap végén kiszámlázzák az összes ilyen levél feladási díját a megbízónak, aki az ECSC lenne.
    Ez azért adja, hogy létezik valamiféle nyilvántartás, valójában a mezei leveleket is tudnák úgy könyvelni, hogy mi is lássuk, hogy hol tart, de ehhez nincs akarat a posta vezetésében, a technikai feltételek már most adottak ehhez a nyilvántartáshoz.
    Persze a Magyar Posta csak 1 darab levélnek számolja, annak ellenére hogy a logisztikai cég által nyilvántartott levélről van szó. Technikailag nyilvántarthatnák ők is, a postai rendszer tudna azonosítót hozzárendelni.
    A küldemény típusa Üzleti e-kereskedelmi levél (ez Magyar Postai fogalom) és alatta az ECCSCCCA.... azonosító. Ez a küldemény mivel az 1005-ös budapesti postán lett feladva belföldi küldemény, nem külföldi.
    A nyomkövetési információknál az Arrive at local delivery office dátum, időpont azt jelenti, hogy akkor adta át a Cainiao képviseletében az ECSC a Magyar Postának, nem a kézbesítő postára érkezik meg.
    Persze véleményem szerint a postások megkapják ezek többségét és ha nem is kézbesítik akkor is felszámolják a ECSC (Cainiao) felé az üzleti levél bérmentesítési díját. (Ennél átvesznek X küldeményt naponta és a hónap végén leszámlázzák az addig átvett X+X+X... számú üzleti levelet. Se kártérítés, se tételes elszámolás, csak nyereséges üzlet nekik.)
    Van egy "hivatalos" bejegyzésünk a mondjuk ezen az oldalon nézve hogy mikor rendelik meg a kézbesítést, adják át a Magyar Postának ezt a küldeményt.
    Innentől kezdve két dolog lehetséges megkapják és kézbesíteniük kell, vagy nem kapják meg csak egy könyvelési, pénz elszámolási darabszám lesz.

    Akkor most rátérek arra ha ezt az ECCSCCCA.... azonosítójú levelet nem kapjuk meg.
    Indíthatunk meg nem érkezett dispute-t az AliExpress-en, ehhez kell mellékelni valami bizonyítékot. It jön a probléma, mert a nyomkövetésnél az utolsó bejegyzés amit látnak az hogy Arrive at local delivery office. Erre az lehet válasz az AliExpress részéről hogy érdeklődjünk a kézbesítő cégnél és nem kapunk vissza semmi pénzt.
    Nekünk azt kell bizonyítani hogy nem kaptuk meg.
    Az előbb írtam a két esetet, az elsőnél jön most az hogy elveszíti a posta.
    Hogy sikeres legyen a dispute olyan valami kellene ahol a Posta leigazolja hogy
    1. elvesztették és ezért nem került kézbesítésre vagy azt igazolja a Posta hogy
    2. nem kapták meg a Arrive at local delivery office bejegyzés ellenére és ezért nem lett kézbesítve.

    Amit itt idéztetek postai értesítőket ezek nem azok amelyeket elfogadná az AliExpress bizonyítéknak a meg nem érkezett dispute-hoz, mert semmit nem írnak bennük a konkrét azonosítójú küldemény helyzetéről.
    Amikor hablatyolnak arról hogy nem nyilvántartott, meg nincs kártérítés stb. nem arra válaszolnak hogy akkor most az dokumentáltan átadott Üzleti e-kereskedelmi levél elveszett vagy azt hogy ez az átadás nem történt meg.
    Erről kell nyilatkozniuk hogy most melyik van, nem kell semmi más, az alábbi szöveggel (amit már néhány embernek leírtak)
    Ezt a ESC00xxxxxx számú küldeményt nem kapták meg a látható bejegyzés ellenére, nincs a postai nyilvántartásban, nem került hozzájuk és ezért nem is kézbesítették. ekkor eleget tesznek annak hogy segítenek nekünk mert a nem nekik kell kárpótolni bennünket, de illendő lenne valahogy a meg nem kapott küldemény ügyét rendezni.
    Elkérik a pénzt a European Chinese Supply Chain Zrt-től nem kézbesített tételekre is?

    Szóval én csak azért javaslom az igazolás kérést hogy biztos legyen az hogy a meg nem érkezett dispute pozitív végeredményű legyen.
    De semmi kötelezettség, csak egy egyszerű javaslat, amit vagy elfogad valaki vagy nem, de az biztos hogy ha valaki igazolta hivatalos kézbesítő céges igazolással hogy nem kapta meg a küldeményt valamilyen okból, azt elfogadták és visszaadták a pénzt.
    Szóval nem az lényeg hogy most igazolás így, igazolás úgy, adsz valamilyen bizonyítékot be vagy nem adsz be.

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    Visszatérve 3+ items from US $1.99 és memória hiány problémára, egyszerűen nem tudom kiakasztani.
    A feladatkezelőn néztem a Chrome memória használatát úgy hogy meg volt nyitva az AliExpress alapoldal és 5 lapon a 3+ items from US $1.99.
    17-22 szálon futott a Chrome, megnyitott laponként 51-80 Mb, azt amit pörgettem ott feltudtam tornázni 1014 Mb-ra ekkor a feladatkezelőben a 800 - 1400 Mb memória felszaladt 1600-ra és a lapfülön az volt írva hogy nagy memória használat, volt némi lassulás ekkor kis időre (1 percen belül) 3128 MB volt a teljes memóriahasználata, ami visszaállt 1400-1600-ra.
    Én egyébként a Firefox-ot használom annak mintha jobb lenne a memória kezelése és a 3+ items from US $1.99 azt a mobil app-ban.
    Most csak a panaszoknak akartam utána járni, de nem sikerült, működik.
    Win 11 64bit, 16Gb RAM, 1000-es net.

  • V/

    Topikgazda

    Magánszemélyként

    21T34 adatlap-Bejelentő és változásbejelentő lap - A természetes személy adóazonosítójelének, vámazonosító számának egyedi kiadásához, az adateltérések rendezéséhez és levelezési cím bejelentéséhez (ONYA-n keresztül is intézhető: https://onya.nav.gov.hu)

  • V/

    Topikgazda

    A VPID igénylés magánszemélyként

    Magánszemélyként a 21T34 adatlap-Bejelentő és változásbejelentő lap - A természetes személy adóazonosítójelének, vámazonosító számának egyedi kiadásához, az adateltérések rendezéséhez és levelezési cím bejelentéséhez ONYA-n keresztül is intézhető.
    Hogy később ne kelljen ilyennel foglalkozni célszerű a kérelemhez kitöltött adatlapon nyilatkozni hogy a kérvényezett VPID számot EORI számként is használni kívánod.
    Mivel nem gépjármű import, ezért nem jelölendő a A vámazonosító számot kizárólag regisztrációs adó-kötelezettség miatt kérem megállapítani kocka

    VPID/EORI szám igénylése

    A linken az azonosítás után ez az ONYA oldal jelenik meg, Új myomtatvány / bejelentés kell

    Bejelentések menüpont és az Adat és változás bejelentés

    Az alsó sor kell neked

    A jobb szélső kocka és az adatok kitöltése.
    Kitöltött adatlapon nyilatkozni hogy a kérvényezett VPID számot EORI számként is használni kívánod.

    [ Szerkesztve ]

  • V/

    Topikgazda

    Nagyon találónak érzem :R

    Forrás: https://hvg.hu/itthon/20231229_Marabu_Feknyuz_BUEK

  • V/

    Topikgazda

    Két féle lehet a 15 napos kézbesítésű küldemény, ez általában Aliexpress Standard vagy Aliexpress Selection Standard Express One azonosítóval 158271900246962243606724 vagy MPL azonosítóval PNLUC181256100016724000000

    Mindkét cég 3 értesítőt küld, egy előzetes, egy kézbesítési és egy sikeres kézbesítés utáni.
    Ezek 1 napos kézbesítésű üzleti csomagok, 2 kézbesítési kísérlettel és alapból személyes átvétellel.
    A futárok telefonszámai meg vannak adva, nálam az a tapasztalat ha nem veszik fel akkor visszahívnak, szóval ezt élőnek tekintem, mások szerint meg nem lehet elérni a futárt.
    Persze nem sokszor van rá szükség.
    Az Express One kézbesítési napi értesítője (nem az előzetes) reggel 8-ig beszokott futni és lehet használni a rugalmas kézbesítést. Leírás itt röviden

    Az MPL-nél a futárral lehet a kézbesítési területén belül egyezkedni és náluk néha csúszik az értesítés, de nyomkövetésben azért látható hogy kézbesítés alatt áll már.
    Én kezdetekben itt követem Parcelsapp és ha megkapja a kézbesítő cég akkor meg a saját oldalukon. Express One és MPL

    Az Express One-hoz

    Az értesítő e-mail erről a címről jön: ertesites@expressone.hu
    Express One értesítő 2024.01.25. - előzetes
    Express One értesítő 2024.01.26 - kézbesítés napi
    Express One - sikeres kézbesítési értesítő - kézbesítés utáni
    A képek ebben a sorrendben
    1.


    2.

    3.

    Az MPL-hez
    Az értesítő e-mail erről a címről jön kozponti.ertesites@posta.hu
    A Maygar Postának nincs com végződésű domain neve, ők egyszerűen https://www.posta.hu/ linken és posta.hu nevet használnak.
    Az aláírás: Üdvözlettel, Magyar Posta Logisztika (MPL) és az alábbi linkek mind a Maygar Posta oldalai, Instagram, Youtube, Facebook, Linkedin

    Az értesítő e-mail tárgyai ezek:
    Csomagküldemény - előzetes
    Csomagja a kézbesítőnél van - kézbesítés napi
    Véleménye fontos számunkra!- kézbesítés utáni

    1.


    2.


    3.

    Vannak akiknek gond az hogy nem kapják meg a szállítók az elérhetőséget, egy régebbi eBay probléma megoldást javaslom az AliExpress-en is, többünknek bevált és azóta van értesítő, mások meg hülyeségnek tartják.
    A szállítási címsor folytatásba be van írva a telefonszám és az e-mail cím

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák