- Nagy teljesítményű Thermaltake hűtőpad combos laptopokhoz
- Ultrakompakt hordozható SSD fortyog a Seagate boszorkánykonyháján
- Az ASUS mobilis OLED kijelzője rendesen megnöveli az effektív képátlónkat
- Profildömpinggel jelentkezik az új GeForce driver
- Játékosoknak szánt, 4K@240 Hz-es monitor a GameMax értelmezésében
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Egy extra Radeont kap Kína, igen nagy csendben
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Epson nyomtatók
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
beköszönök, egy E-1 + 11-22 + 14-54 boldog tulaja vagyok. tetszik!
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
válasz
adnoctum18 #95 üzenetére
Én úgy tudom, hogy nem ugyan az, de attól lehet. Mindenesetre a keresője nagyobb és világosabb az tuti. De kínaiak biztos gyártanak mindegyikbe
Hát az biztos, hogy potom pénzért lehet csak eladni használtan, főleg, hogy annyira olcsó a 410...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Dare2Live
félisten
slrearék teszteltek pár Zuikot mostanában.
[link]Büdös jó üveget gyártanak.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
adnoctum18
senior tag
Úgy nézem az E-1ben ugyanaz a mattüveg van gyárilag ,mint az E-500ban,csak ez utóbbiban nem cserélhető.
Innentől pedig meg vagyok lőve. Esetleg,ha el tudnám passzolni az E-500at,de azt szerintem csak potom pénzért tudnám megtenni így ez felejtős...
Ma már aki DSLRt akar venni amatőrként az vesz egy oly e-410et vagy egy nikon d40-est és boldog vele.
Nem bajlódik használttal...szerintem...Sajnos!---"I am not mad. I am interested in freedom. Good Luck, J. Morrison."---
-
válasz
adnoctum18 #93 üzenetére
Az OM adapter semmit nem csinál a minőséggel, mivel optikai elemet nem tartalmaz, csak egy fémgyűrű, aminek az egyik oldala 4/3, a másik OM.
Hát kétségtelen, hogy nem érik el a 4/3-ad zuikok minőségét, de azért nem olyan rosz az. A 300/f4 pl. elég szépen dolgozott, nagyon szép a rajza és éles, meg az 50/f1.4 is jó. Egyedül a CA volt egy kicsit erős. Legalábbis azért a pénzért nagyon jók, főleg ha szeretsz manuálfókusszal bajlódni, de ahhoz szerintem alapeset egy törőékes mattüveg.
OM1-es filmes gépen tökéletesen lehetett velük fókuszálni, de az E-1 gyári mattüveggel eléggé esetleges volt az eredmény, pedig annak nagyobb és világosabb a keresője, mint az E-500-nak. Mire megjött volna a törőékes, addigra meg eladtam az egész cuccot, mert kellett a pénz...Aki él és nem boldog, az téved!
-
adnoctum18
senior tag
Nem vagy híve a manuális fókusznak látom.
Az OM adapter sokat ront a képminőségen? Egyáltalán érdemes szerinted használni?
Egy időben én is gondolkoztam rajta,hogy jó lenne potom pénzért használtan venni pár régi obit meg egy adaptert és úgy jobban jönnék ki.
Végülis nem vettem meg,mert úgy hallottam,hogy a képminőségben ez a megoldás nem ér fel a digitálisra tervezett 4/3mad zuikokkal.
Szeretnék hallani személyes tapasztalatokat Tőled.---"I am not mad. I am interested in freedom. Good Luck, J. Morrison."---
-
válasz
adnoctum18 #91 üzenetére
A közepe éles, de azon túl botrányosan szar, a tesztek meg a fórumos beszámolók szerint is. Mondjuk portrénál ez nem mindíg nagy baj, de akkor is. Annak idején én is nézegettem, hogy jó lenne-e, de aztán inkább vettem egy OM zuiko 1,4/50-et fillérekért, az E-1-en lehetett vele manuálisan fókuszálni, de nem sokat használtam.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
-
válasz
adnoctum18 #89 üzenetére
Hát arról a 30-as sigmáról sok mindent hallnai, de jót nem nagyon, főleg 4/3-on
Akkor már inkább a 25-ös lajka, csak hát az árban kicsit húzósabb.Aki él és nem boldog, az téved!
-
válasz
adnoctum18 #87 üzenetére
Az milyen az az 50mm-es sigma alapobi? Mert én még nem hallottam róla
Ha már E-3, akkor csakis a 12-60 obival...Aki él és nem boldog, az téved!
-
adnoctum18
senior tag
Igazad lehet,külső vakut még nem próbáltam hozzá.
Mivel csak hobbi számomra a fotózás,nem munka azért nem öltem bele annyi pénzt.(még...)
Pedig annyi minden kellene...(az a jó kis 50mm-es sigma alapobi,az a 7-14-es fantasztikus nagylátó,az a 150es fix tele 2es fényerővel,egy külső vaku...)ááá abbahagyom az álmodozást.
Az E-3mat viszont valahol meg kell néznem mert addig nem bírok magammal a kíváncsiságtól.[ Szerkesztve ]
---"I am not mad. I am interested in freedom. Good Luck, J. Morrison."---
-
válasz
adnoctum18 #85 üzenetére
Nemnem. Rendes külső vaku kell, aminek van segédfénye (pl. FL-36, vagy FL-50). Ilyen piros rácsot vetít ki, amite tud fókuszálni az AF. Nem kell vakuzni is, csak a fókuszhoz.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
adnoctum18
senior tag
Hát jah vakuval oké de vakuzni sem szeretek mindig,mert nagyon meg tudja változtatni a kép hangulatát.
Az E-500 beépített vakuja stroboszkópszerű villantássorozattal próbál besegíteni az AF-nek,tapasztalataim szerint elég gyenge hatásfokkal...
Ráadásul nagyon zavaró a fotóalanyok számára,ha például egy templomban ezt a "diszkófényt" nyomatod az arcukba...
Ha valami csoda folytán mégis tudnál élesre állítani ennek segítségével akkor is egy csomó hunyorgós kép lesz a jutalmad a stroboszkóp jóvoltából.---"I am not mad. I am interested in freedom. Good Luck, J. Morrison."---
-
válasz
adnoctum18 #83 üzenetére
Azért olyan keresőt ne várj, mint a zenitben, az csak fullframen lehetséges.
Szerintem elég jó az AF, nekem az E-300-al se volt vele bajom, kevés fényben meg a kereső is sötét, úgyhogy a manuálfókusz is nehezebb. Ezért kell vakut feltenni, annak van szép piros segédfénye, amivel gyorsan megtatlálja a fókuszt.Aki él és nem boldog, az téved!
-
adnoctum18
senior tag
400k ért?
így sem annyira vészes persze,de azért hogy egy százassal drágább legyen mint amcsiban hát menjenek ám a...
pilóta
Az a bajom az AF-el,hogy kevés fényben csak játszik oda-vissza,nem találja az élességet.
Ez egy kissé fényszegényebb helyen nagyon zavaró tud lenni. Kézzel gyorsabban rá tudom húzni a kívánt élességre az obit. Persze az E3nak fejlesztettek az autófókuszán,gondolom azért a 11 pontos mégiscsak más mint a 3.
Apám régi Zenitjében olyan világos a keresőkép,hogy villámgyorsan lehet vele élesíteni bármilyen helyzetben,egyáltalán nem hiányzik belőle az AF.
Megoldás lenne a Live View ha lenne az E-500ban,de mivel nincs így sajnos ez marad.
A képernyőt amúgy sem szeretem használni,még a kompaktoknál sem a komponálásra,sajnos ott viszont muszáj mert ott végképp kritikán aluli a kereső.Meg kellene néznem az E-3mat mégiscsak élőben,mert a marketingszövegnek már nem hiszek.(manapság már minden Dslrhez odaírják,hogy Clear,bright viewfinder etc.)
---"I am not mad. I am interested in freedom. Good Luck, J. Morrison."---
-
válasz
adnoctum18 #78 üzenetére
Hát az E-3-nak szép nagy keresője van, abban nem lesz hiba. Egyébként mi a bajod az AF-el? Ha nem manuális obit használsz, és nincs törőékes mattüveged, úgyis az AF lesz a jobb...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
johnjohn
addikt
válasz
Szten Márs #80 üzenetére
Ha választani kellene Nikon D 300, bár a D 80-nal is maximálisan meg vagyok elégedve.Avval együtt ráférne az Olyra hogy visszakapja a régi presztizst.
-
johnjohn
addikt
-
adnoctum18
senior tag
Hi!
Valaki tudja,hogy hol lehet (egyáltalán lehet e már)E-3mat venni itthon?
Remélem nem lesz sokkal drágább az 1699dolláros Usa-beli indulóárnál...
Jelenleg egy E-500at használok,de a keresője nagyon sötét és szűk,pedig már az opcionális nagyítós szemlencse van rajta
Csak akkor váltanék,ha az E-3 lényegesen jobb ebből a szempontból,mert az AF-re nem tudok hagyatkozni,jobb szeretek manuálisan fókuszt állítani.
Egyszóval várunk szeretettel E-3!
---"I am not mad. I am interested in freedom. Good Luck, J. Morrison."---
-
Hát nem sokat, mert nemrég adtam el én is az E-1+markolat+14-54+50macro+EX25+40-150+FL50+egyebeket mert nagyon kellett a pénz. Le se merem írni mennyiért...
Szóval igazából E-3-ra pályázok majd jövőre, de addig is pici pénzért bármit megveszek[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Bobby G.
senior tag
Üdv!
Eladó egy komplett szett egyben, vagy darabonnként. Esetleg csere is lehetséges. Szóval e-1+ markolat, Fl-50, ZD 14-45, 14-54, ZD 50-200. Fotóriporter vagyok (voltam), így van a gépben néhány (kb. 50 ezer) expo. Már semmire nincs gari, de minden tökéletesen működik. -
válasz
ThufirHawat #71 üzenetére
Hát zajvadászoknak nem ajánlott a 4/3-ad rendszer az biztos...
(bár esetleg nézz meg egy ISO400-as filmre készült régi képet. Ugye, hogy nem is olyan zajosak azok a tesztképek...)
Szvsz ISO800-ig kompromisszumok nélkül használható, 1600-on még elmegy, ennél több nem hiszem, hogy értelmes mindennapi fotózáskor kellene.
Ha valaki meg éjszakai gyors mozgásos képekre specializálódott, annak nem marad más, mint a FF Nikon a csillió ISO-jával...Aki él és nem boldog, az téved!
-
werttzui
addikt
E3 tesztképek link
PENTAX
-
olli
tag
válasz
Latissimus Dorsi #67 üzenetére
Már olvastam a cikket, sajna az ott említett 80-as obi ami nekem hiányzik. A gépet a hétvégére elkobozták tőlem, csak a jövő héten nézem meg a raw formátumú képeket, egyenlőre az 50-es obival. 13eFt-ért akartak 135-ös obit rámsózni, de az már valószínűleg nagy lenne. Érdekes lehet még 4:3-os méret, mivel a cikkben Canonnal fotóztak.
By cool !
-
Latissimus Dorsi
senior tag
-
Tim82
félisten
Örülök, hogy a távollétemben is beindult a topik - pedig nem volt nagyon időm és alkalmam fotózni az utóbbi hetekben az E-300-asommal, ami miatt elindítottam...
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
olli
tag
Pedig egyszerű: ha amatőrként szeretnék profi szkennelést végezni, akkor ahhoz választanék eszközt. Mivel a fotózást választottam, és azon belül a negatívok makro fotózása csak egy lehetőség, az eszköztárat is úgy választom meg. Ez a fotobarkácshoz tartozna igazándiból, az egyéni kreativitás tárgykörben.
Néztem az új gépet, és megnyugodtam. Kár lett volna egy hasonló árú kompaktba pénzt ölni, az erkölcsi avulás itt is utolér, de a belépőszint, minőség magasabb fokán.By cool !
-
csiga997
őstag
Nem értelek. Először azt mondod, hogy ami elég jó lenne már azt csak 130e ft-ért tudtad volna megvenni, majd később meg azt mondod, hogy már az 51e ft-os is túl jó.
Mellesleg, olyan lapszkennert ami tud negatívot is beolvasni cca 15e-ért is kaphatsz. Felteszem, az olympushoz való diamásoló kiegészítők is kóstáltak ennyit. -
olli
tag
Mint említettem már megtörténtek az első próbák. Célközönségem a fotók kezdetleges minőségén röviden túltette magát, és boldogan elmerült a 14 évvel korábbi történetekben.
Nem áll szándékomban az egész várost lefedő óriás poszterek kinyomtatása, Canon 1000
nyomtatómmal nehézkes is lenne. Vagyis a célhoz rendelt eszközeimet még tökéletesítem, de a célon nem szeretnék túllőni.[ Szerkesztve ]
By cool !
-
olli
tag
DPI kontra Megapixel
[2004. 03. 02.]DPI kontra Megapixel
A fotós, a grafikus, a nyomdász gyakran elbeszél egymás mellett. Ennek az a következménye, hogy egymás munkáját is egyre kevésbé becsülik. Így születnek a siralmas nyomdai termékek és a nézeteltérések. Képzeljük most magunkat a másik fél helyébe...
A fényképet készítô fotográfus Megapixel-ekben számol. Teszi ezt akkor is, ha történetesen nem digitális fényképezôgéppel dolgozik. A fényképezôgépek képmérete ugyanis nem változtatható folyamatosan. Csak elôre meghatározott képméretek közül válogathatunk. Vannak ugyan többféle képméretre dolgozó gépek, de a képméret így is csak meghatározott formátumú lehet. A formátumból pedig egyértelmûen következik a képpontok száma: mm-enként 30 pixellel számolva nagyjából megkaphatjuk az adott képmérethez tartozó képpontszámot. Persze a valós képpontszám objektív, filmfajta és elôhívásfüggô, azonban pontos becslésre az elôbbi számítási mód a gyakorlatban bevált.
Tehát: a fotós megapixel-ekben számol! Ennek az az oka, hogy a 35x45 mm-es igazolványképtôl kezdve 6x8 m-es nagyításig bármiféle igényt támaszthat a megrendelô felénk. Mindez 180x-os lineáris eltérést jelent. Ilyen óriási léptéktartomány esetén nem a produktum felületén mérhetô felbontás (dpi) jelenti a szûk keresztmetszetet, hanem az az ésszerû korlátozás, mely az emberi szem felbontóképességét veszi alapul. Az óriási nagyítást több m-rôl szemléljük, míg az elôbb említett igazolványképet esetleg nagyító alatt vesszük szemügyre.
Nézzük a szem felbontóképességét. Nagyon sok, különféle mérési módszer alapján kijelenthetjük, hogy az egészséges emberi szem a tisztánlátás távolságából, azaz 25 cm távolságból, 0.1 mm-nyi pontokat még éppen képes elkülöníteni. Természetesen ez a mérési átlag erôsen változó mérési eredményekbôl adódik. Az emberi szem pihentsége, a vizsgált egyén lelkiállapota, szemének felbontóképessége, színlátása, a tárgy megvilágítottsági szintje és kontrasztja, valamint más, talán kevésbé fontos peremfeltételek együttesétôl függ az adott pillanatban mérhetô felbontóképesség. Sok mérés átlaga, valamint a gyakorlat azonban bizonyítja a fenti végeredmény helyes voltát. Számolni pedig a következôképpen kell vele: a 25 cm-t és a 0.1 mm-t vegyük egy egyenlô szárú háromszög magasságának, ill. alapjának. Ha a képhez a közelebb megyünk, a háromszög magassága csökken. A hasonló háromszögekre vonatkozó geometriai tétel szerint ugyanilyen arányban kell csökkenni a háromszög minden oldalának, tehát az alapjának is. Ha a képtôl messzebb megyünk, ugyanez történik fordítva: a magasság és az alap - azaz a még észlelhetô képpont mérete - ugyanolyan arányban nô. Az elôbbiek alapján, ha 10 cm-rôl nézzük a képet, 0.04 mm-es képpontokat is észreveszünk. Ha 2 m-rôl szemléljük a nagyítást, 0.8 mm-nyi képpontokat vagyunk képesek észlelni.
Vegyük észre, hogy „nyomdász nyelven” az emberi szem felbontóképessége a tisztánlátás távolságából 254 dpi. Az elôbbi két példát alapul véve pedig 635 dpi és 31.75 dpi értékeket kapunk a papírkép felületén mérve a felbontóképességet. Ez mindenképpen óriási léptékhatás, ezért érezzük át Tisztelt Nyomdászok a fotográfus problémáját. Tanuljunk meg megapixelben is számolni! Íme egy példa: a tisztánlátás távolságából az emberi látómezôt, pontosabban az éleslátás mezejét a 20x25 cm-es nagyítás fedi le. A 20 cm-es oldalon 200/0.1=2000 pixel, a 25 cm-es oldalon 250/0.1 = 2500 pixel különböztethetô meg. A képpontok száma így 2000x2500 = 5 millió pixel. Ezt a számot a számítástechnikai gyakorlatnak megfelelôen osztva 5'000'000 pixel/1024 = 4883 Kpixel, valamint 4883 Kpixel/1024 = 4.77 Mpixel értékeket kapunk. Ennél nagyobb felbontással fotografálni az esetek legnagyobb részében nem érdemes! Ritka kivételek persze akadnak, elsôsorban az A/3-as oldalak és az óriásposzterek formájában.
A nyomdász a cm-ekhez és a dpi-khez ragaszkodik. Természetesen jól felfogott érdekében teszi ezt. A nyomdai kiadványok általában A/6-os mérettôl A/3-ig terjednek túlnyomó többségükben. Ezek azok a termékek, amiket közelrôl veszünk szemügyre, azaz gyakran a tisztánlátás távolságánál kisebb távolságról. (Azok a nyomdai produktumok, melyek A/3-nál nagyobbak, egyrészt szelvényekben nyomódnak, másrészt megtekintésük szempontjából a nagyméretû fotókkal egyezôen kezelendôk; az óriásposzterek sem 60-as ráccsal nyomódnak!) Ez két okozatot von maga után: egyrész a képek méretét pontosan meghatározza az oldalméret és a lapon található egyéb szöveg- és képelemek. Másfelôl felbontásnak a nyomdagép-festék-papír hármas által meghatározott optimális maximumot kell választani. Az elôbbi cm-ben mérhetô, az utóbbi dpi-ben.
Ezzel addig nincsen baj, míg az ember szembe nem talája magát azzal a problémával, hogy a katalógusfotó 4x6 cm-es méretéhez is keveslik a grafikusok a 2 Mpixeles professzionális kamera képét. Pedig ha 305 dpi-vel számolunk (60-as rács, 12 pixel/mm): (40x12)x(60x12)/(1024x1024) = 0.33 Mpixel a szükséges képméret a fotográfia nyelvén. További probléma, hogy a fotó is lehet olyan képelem, amely meghatározza a többi grafikai elem nagyságát és helyzetét. Különösen igaz ez akkor, ha kisebb felbontású digitális kamerától származó, vágott képet kell a lapon elhelyezni. Ilyenkor annak kell meghatározni a maximális nyomtatható méretét és ehhez kell méretezni a lapon megjelenô további elemeket. Ilyen fotó egyébként az összes riport jellegû fotó pl. divatbemutató, esküvô, fogadás, sportfelvétel stb., ahol a nagy fényérzékenységû CCD-k elengedhetetlenek. Azonban ezek a CCD-k szükségszerûen kis felbontásúak.
Úgy hiszem ezek a példák rávilágítanak arra, hogy mindkét félnek számolnia kell! Megapixel-rôl cm-dpi párosra és viszont. Az elôbbi mondatban a páros szóra külön felhívom a figyelmet. Ha cm-ben dolgozunk, a dpi-t is mindig, kötelezôen meg kell adnunk. Gyakran van szükségem visszakérdezésre, mert ez utóbbi adatot sokan elfelejtik megadni. A cm-dpi tehát adatpár, íly módon kezeljük ôket. A Megapixel önmagában alkalmazható, de nem feltétlen egyetlen adat, hiszen a nyomtatható képnagyságról nem szolgál információval. Ezt a nyomtatási módszer igényei szerint meghatározott felbontás határozza meg, dpi-ben megadva. Ebbôl számolhatjuk vissza az eredô képnagyságot.
A folyamatos párbeszéd tehát fontos a szakemberek között, mert a munkakapcsolatot elmélyíti. Ha a végtermék felôl közelítjük meg a problémát, kevesebb idô és költségráfordítással érünk célba. Tegyük fel, hogy a megjelenô képek méretéhez a 6 Mpixel-es professzionális fényképezôgép képmérete túlságosan nagy, a hasonló minôségû, 1.5 Mpixel-es gépé pedig bôven elég. Mit nyer a fotós? Kisebb és könnyebb felszerelést használ, valamint kevesebb MB-nyi állományt állít elô. Így gyorsabb a feldolgozás és a CD-írás is. Mit nyer a grafikus? Az utóbbi gép CCD-je nem porosodik, ezért a retusmunka 80%-át megtakarítja magának. A kisebb képállomány miatt ô is hamarabb végez. Ha pedig elôre egyezteti munkafolyamatát a fotóssal, a körbevágásnál is könnyebbsége lesz, mert már eleve kontrasztos hátteret alkalmazunk. Ha a tárgyak méretét uniformizálni kell (pl. cipôkatalógus), azt már a felvételkor megtesszük neki. Ezáltal közös munkánk végeredménye sokkal jobb minôségû lesz.
Az elôzetes egyeztetés azért is fontos, mert a feliratok és más grafikai elemek helyét is kihagyhatom elôre a fotón, ha ismerem az igényeket a fotózás pillanatában. Az sem mindegy, hogy jobb, vagy bal oldali képelhelyezésrôl van szó. Végül pedig a színvilágok egyeztetését említem meg. Így elkerülhetô, hogy át kell színezni egy fotót, vagy hogy tükrözni kellene, de a feliratok úgy nevetségesek, vagy az , hogy kihagyom a felirat helyét a fotón, azután máshová kerül...
Az együttmûködés reklamáció esetén is fontos, ugyanis védettséget nyújt mindannyiunknak. Azonban mindez csak úgy jöhet létre, ha értünk egymás nyelvén és ismerjük egymás technikai problémáit.Török György fotográfus
By cool !
-
csiga997
őstag
Plustek OpticFilm 7200 filmszkenner, br. 51000 Ft. 7200 dpi => 70Mpixel egy képkocka.
-
olli
tag
Olyan scannert, amit elképzeltem 130e Ft árban láttam, inkább a DSLR-t vettem meg.
Közben elkezdtem összeállítani a felvételhez a meglevő eszközöket. A kihuzatra adapterrel felcsavartam az E-400-as vázat M módban, egyenlőre obinak a Zenit 50mm-ese került fel. A dia feltét elé ernyő került. ezt valószínűleg zártabb harmónikára, vagy csőre cserélem. A filmtől kb. 100mm-re áll az obi, így éles a kép. filmkockából nem látszik a teljes terület, úgy olvastam utánna, hogy 100mm-es obival már igen, egy megfelelő, jó és éles rajzolatút még ki kellene választani, beszerezni. Megvilágításra sima mattfehér izzót használtam.
A keresőben koncentrikus köröket láttam, a nyomaton még nem tünt fel. PS-ban invertáltam a negatívokat. Általában kék túltengés jellemző. Ezt mivel lehet csökkenteni?[ Szerkesztve ]
By cool !
-
adik
őstag
pentax k10d-vel, a szkennerem saját diafeltétjének a háttérvilágítását használtam (magyarán ennél jobb definíció szerint nem létezhet) + állvány, meg egyebek, nem nagyon tudtam relevánsan jobb eredményt elérni, mint a sokat szidott szkennerem. A különbség az egy kép beállításával eltöltött idő volt csupán. Magyarán: ha nagyon ráérsz ezzel tökölni, akkor lehet, hogy egy 20 ezres szkenner képminőségét el tudod érni. A különbség annyi, hogy a szkennernél megnyomod a gombot és kész. Kicsit lassú, de zaksőn. Az első 4 kép után már a fotózásos megközelítést nem fogod élvezni, garantálom.
Kettő, csipkebokor vessző!
-
olli
tag
E-400-assal szeretnék a régi fekete-fehér és színes negatívokról digitális másolatot készíteni.
Jelenleg felhasználható eszközök:
M-42 vázadapter
NDK-ás harmónika M-42, dia másoló kerettel
UPA nagyítógép
SIGMA 18-50mm F3.5-5.6 obi
Pentacon auto 29mm F2.8 obi
Milyen összeállítást javasoltok, milyen + beszerzéssel?[ Szerkesztve ]
By cool !
-
csiga997
őstag
Ja, akkor jó. Már azt hittem, hogy ennyire olcsó már nálunk is és csak én nem tudok róla.
A 280$ mellette a markolat+színkalibráló kütyü értéke lenne, és a lényeg, hogy most olcsóbban kapod meg a vázat+markolatot+kütyüt mint amennyibe eddig csak a váz került.
Ilyen nálunk is lehetne. Igény lenne rá... -
werttzui
addikt
válasz
ThufirHawat #42 üzenetére
Ilyen képletet csak úgy kivágsz te vagy a fotós a matematikus és minden
PENTAX
-
werttzui
addikt
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
ThufirHawat #39 üzenetére
Valóban igazolja, én néztem el
Jólvan, ennyi égés kell
Thx a linket! -
ThufirHawat
senior tag
válasz
Szten Márs #38 üzenetére
Nekem igazolja.
1Ds és E330-ra néztem meg, most, hogy belinkelted.
DOF = 2 x p^2 x N x CoC / f^2
N: a beállított rekesz.Ehun egy egész cikk (én csak ferdítettem, nem én írtam):
[EKV.]Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
ThufirHawat #36 üzenetére
Ő nem a DOF-ra gondolt nyilvánvalóan, hanem arra, hogy ha mostoha körülmények között kell elkészíteni egy képet, a rekeszelésből adódó DOF különbségek figyelembe vételének mellőzésével, akkor a nagyobb fényerő nagyobb fényerő. Nyilván arra a felhasználásra, amire te használod a gépet elég fontos a DOF számolgatás, de esetleg másra kevésbé, így ez a vonulat tökmindegy.
Nem mellesleg te úgy számoltál, hogy kétszer akkora valós gyújtótávolság mindig két blendényi rekeszeléssel kompenzálható.
Ezt ez a kis kalkula nem igazolja: [link]
Szégyen, de pontos matematikai összefüggést meg nem tudok fókusztávolság és DOF között, de a felírt dolgok a DOF program szerint nem igazak. -
válasz
ThufirHawat #36 üzenetére
Ebben teljesen igazad van, de egyáltalán nem biztos, hogy "ugyanolyan" képet akarok.
Meg aztán a nagy fényerőnek vannak olyan el nem hanyagolható előnyei, mint pl. a fényesebb keresőkép, ezáltal gyorsabb és pontosabb fókusz... Ezt nem lehet semmilyen átszámítással pótolni.
A zuiko obik meg bizony kisebbek, mint a hasonló tudású más obik, nézd meg pl. a kitobikat. A Zuiko 14-42 kb. fele akkora, mint a Canon vagy Nikon kitobik.Portrénál tényleg gáz, de arra úgyis a nagyformátum való.
Az S5 meg a dinamika miatt tetszik, szvsz inkább a dinamikára kellene gyúrni a többi gyártónak is, nem a csillió megapixelre. Az igazi egy mai gyártástechnológiával gyártott 6 megapixeles érzékelős gép lenne, minden másban az E-3 specekkel
De hát az a fránya marketing ugye...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
ThufirHawat
senior tag
Nem a szenzor okozza a rövidebb expot, hanem a nagyobb fényerő.
Ha ugyanolyan képet akarsz (szenzor/film mérettől függetlenül), akkor kisebb szenzorhoz/filmhez azonos DOF mellett (mert ugye ugyanolyat akarsz) tágabb rekesz adódik, tehát rövidebb záridő. Magyarán a kész kép szempontjából a szenzor/film mérete számít, ebből adódik a nagyobb fényerő, abból pedig a gyorsaság. Így van a logikai sorrend.
Ez a kis szenzor egyik előnye.Hátránya viszont, hogy nem igazán csinálhatsz igazán kis DOF-ot. Csak pár adat FF és 4/3 között:
135/2 az 67,5/1 lenne
300/2.8 az 150/1.4 lenne
85/1.2 az 42.5/0.6 lenne
50/1.4 az 25/0.7 lenne
24/1.4 az 12/0.7 lenneEzek az optikák kicsinyített másai lennének a nagyoknak, csupán kevesebb anyagból épülnének fel, könnyebbek és olcsóbbak lennének. Ez lenne a második előnye a kis szenzornak. Csakhát ilyeneket senki nem gyárt...
Az f/2-vel a 4/3" (és az APS-C) csupán a fullframe-es középkategória lehetőségeit karcolgatja.
S5 jó cuccnak tűnik, és van is hozzá "néhány" optika.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
válasz
ThufirHawat #34 üzenetére
Nem a szenzor okozza a rövidebb expot, hanem a nagyobb fényerő.
Állítólag a minőség miatt olyan drágák a Super High Grade Zuiko obik. A Canon L-es obijaival a High Grade van egy kategóriában. Na most hogy ez mennyire igaz, az kérdés, eddig csak a High Grade kategóriát használtam, de elég jók, és olcsóbbak, mint az L-ek. Super High Grade-ekről csak tesztképeket láttam, azok elég meggyőzők, de tesztkép az ugye hát...Szóval ha az árát nézed, akkor találhatsz azért igen jó minőséget elfogadható áron is.
Na mindegy, már itt úgy tűnik, hogy Oly fan vagyok, pedig nem, bár E-300 és E-1-em volt eddig, és szerettem a négyharmad rendszert, de most épp nincs semmilyen cuccom, és lehet, hogy S5 pro-m lesz a végén
Aki él és nem boldog, az téved!
-
ThufirHawat
senior tag
Tehát akkor a kis szenzor előny? Csak mert rövidebb expo időket eredményez?
És súlyban hogyan is aránylanak ezek egymáshoz?
És minőségben? És árban?De most komolyan... Szerinted reális ár a 150/2-é? A kirajzolt képkör átmérője jóval kisebb, mint amekkora a 35mm-es formátumban szükséges. Nincs benne optikai képstabilizátor, se semmi extra... Ez egy sima 150mm-es nagyfényerejű optika pici szenzorra. Ott a Canon EF 135/2L. Fullframe, majd' akkora fókuszhossz... És jóval olcsóbb. Vagy az benne a logika, hogy azért drágább, mert kisebb?
Mégegyszer: semmi bajom a rendszerrel, csak és kizárólag az árát nem értem.
Mindegy, kár ezen vitázni. Az idő majd megadja a választ.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
válasz
ThufirHawat #32 üzenetére
Nem ugrottam semmilyen gödörbe. Az E-system lényege, hogy nem fullframe, hanem 4/3-ad szabványú, minden obit ehhez terveznek és ehhez kell mérni. A DOF más dolog, abban igazad van, de az F2 akkor is F2, a 2.8 meg 2.8, nem csak a DOF miatt van előnye...
Mod: És súlyban hogyan is aránylanak ezek egymáshoz?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
ThufirHawat
senior tag
Tudtam hogy beleugrasz ebbe a gödörbe...
Az Olympus 150/2-vel olyan képed lesz, mintha FF-en fotóznál egy 300/4-el.
A Canon 200/2.8L-el olyan képed lesz (APS-C-n), mintha FF-en fotóznál egy 320/4.5-el.
Ez nincs még 1/3 rekesznyi difi sem DOF dolgában.A fényerő abszolutértelemben tényleg nagyobb, magyarán kevesebb fény is elég ugyanakkora záridőhöz, azonos DOF-hoz, de ez nem újság. Minél nagyobb a formátum, annál nagyobb a záridő. Ezért kell kiskompaktot venni, körmömnyi szenzorral, mivel az 1/200sec. alatt elintézi azt a DOF-ot, amire egy 4x5"-osnak mondjuk (tipp) 1/2sec. kell.
Szóval akkor:
E3 + 150/2 vagy 40D + 200/2.8 vagy 5D + 300/4 az kb. egál (látószögben, DOF-ban).[ Szerkesztve ]
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
Nem csak kettő van, csak ezt a kettőt írtam, mert ez lefedi, ami általában kellhet. Van betyárjó 7-14 meg 11-22 meg 8mm halszem meg még pár. És egyre több lesz...
Ja, és az olynak van egyedül pormentesítő a gépeiben.
A többiek is írják, hogy van benne, pedig nincsAki él és nem boldog, az téved!
-
Ha csak a vázat nézzük, akkor leginkább abban jobb, hogy kihajtható az LCD, van rendes élőkép és stabilizált (az meg, hogy tényleg a világ leggyorsabb AF rendszere van benn, majd kiderül. Pl. figyelembe veszi a gépen belüli hőmérséklelet és belekalkulálja a fókuszálásba
).
Természetes vannak dolgok, amiben a másik rendszer jobb.
Az igazi előny az obiknál van, a közepes kategóriájú obik mind időjárásállóak, kicsik, könnyűek, fényerősek és nagyon szépen rajzolnak széltől-szélig, teljes zoomtartományban.Aki él és nem boldog, az téved!
-
werttzui
addikt
Jó de várjuk már meg még ott van a fókusz gyorsaság élesség pontosság használhatóság kompatibilitás attól,hogy van hozzá két elfogadható áru obi még nem lesz űber masina aztán ott a vakurendszer ki tudja melyik a jobb és még a gép tudása ja és nem utolsó sorban a kép minősége még várjunk ezzel a hűdefasza oly kijelentéssel
PENTAX
-
válasz
ThufirHawat #26 üzenetére
Ez igaz, viszont gondolom nem csak két hónapig lehet majd kapni az E-3-at, hanem utána is. Majd az első két hónapban, akik drágálják, azok vesznek 40D-t... Az újdonságot meg kell fizetni sajnos. Ha veszek E-3-at, max én is majd csak jövő ijenkor...
A 150/2 azért nem egy kategória a 200/2,8-al. Van egy F különbség, ami azért (főleg 2.8 vs 2 viszonylatában, nem midegy...) De tény, hogy a legprofibb Zuiko obik nagyon drágák, de olyanok is. Nem nagyon láttam még mástól olyat, amit a 90-250 F2.8 tud...
A "sima" profi obik azért nem annyira drágák. A 12-60 f2.8-4.0, vagy az 50-200 f2.8-3.5 igencsak versenyképes áron van a hasonló tudású Canon vagy Nikon obikkal, miközben kisebbek és könnyebbek. Az, hogy nem rajzolnak 35mm-en szvsz lényegtelen, mivel nem is kell nekik...Az oly tényleg nem a tömegeknek gyárt, de aki veszi, tudja miért teszi...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
ThufirHawat
senior tag
Hát az lehet hogy nem sportszerű, sőt, talán nem is igazságos, de a vevők olyan oktondiak, az "ott és akkort" nézik. Bár én úgy tudom (lehet rosszul), hogy a 40D és a D300 még nem több évesek.
Az 5D pedig más súlycsoport, csupán az árszint végett említettem.Egyébként érdekes, hogy annak ellenére is versenyképes ára tud lenni, hogy anno egy új piacot nyitott, nem kellett mással foglalkoznia, szabadon árazhatták be a marketingesek. Arra kellett csupán vigyázniuk, hogy nehogy felfalja az 1Ds2 és az 1D2 piacát, de ezt meg a mérnökök oldották meg rövid úton.
Egyébként pont a rendszer árával van igazán bajom. Láttad mondjuk a 150/2 árát? Hogy is van ez? Ez egy 150mm-es fókuszhosszú optika, aminek csupán 4/3"-t kell kirajzolnia!!! És akkor tedd mellé a Canon 200/2.8L-t, ami kb. úgy viselkedik egy 40D-n, mint az Oly150 az E3-on. És nem mellesleg kirajzolja a 35mm-es formátumot.
Én továbbra is azt gondolom, hogy roppant érdekes dolgokat csinálnak, de nagyon drágán. Bár, az Olympus mindigis a különlegességek gyártója volt, sosem a tömegeket akarta kiszolgálni.
Képeim, írásaim: http://www.miklosrabi.com
-
válasz
ThufirHawat #23 üzenetére
Egyébként egy rendszerben mindíg a váz a legolcsóbb, majdhogynem mindegy, mennyi az ára bizonyos határok között.
Aki az E-3-at választja, azért fogja, mert más rendszerben nem fog találni ilyen áron hasonlót, súlyban, minőségben, méretben, mint egy E-3 a 12-60 + 50-200-as obival.Aki él és nem boldog, az téved!
-
válasz
ThufirHawat #23 üzenetére
Minden eddigi alkalommal minden típusnál így volt, mióta világ a világ, hogy a megjelenéskor drágábbak a gépek, mint utána pár hónappal. Ergó nem sportszerű egy éppen bejelentett gép árát egy évek óta piacon lévőével hasonlítani.
De ha neked ez örömet okoz, akkor tedd...Aki él és nem boldog, az téved!
-
ThufirHawat
senior tag
-
válasz
ThufirHawat #21 üzenetére
És mennyi is volt az 5D, amikor megjelent?
Két hónap múlva lesz az 1500 is...
Ráadásul a valós piacon sose annyiért van, mint a gyár által ajánlott, hanem jóval olcsóbban.[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Nagyon ütős lesz ez az E-3. Már szálingóznak a tesztfotók, egészen jónak néz ki.
Egy E-3 + 12-60 + 50-200 + FL50R + EC20 + Sigma 150 macro kombó kb. minden igényemet kielégítené a fotózás területén
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Allien
veterán
Hát, számomra pl érdekes, bár, megfizethetettlen lesz (mint a többi márka, egyenlőre). Az más kérdés, hogy profi sem vagyok, max amatőr, az is csak kellő jóindulattal.
Ami nagyon tetszik ebbe a gépbe, az az, amit a többiből kihagytak, a kihajtható lcd panel.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
csiga997
őstag
Ha valakit érdekel... [link]
-
Tim82
félisten
válasz
Szten Márs #14 üzenetére
sorry, ma fáradt, szétszórt és figyelmetlen vagyok - természetesen a CCD-re gondoltam.
ez freudi elgépelés volt...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Tim82
félisten
a keresővel két gond van, nagyon kicsi (gyakorlatilag a 4/3-os a legkisebb méretű), és hamarabb zajosodik, mint más gyártók gépeinek CCD-i.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Allien
veterán
A Livewiev késlekedése az, ami aggaszt. Persze, stúdióban tárgyakat fotózni biztos tutijó, de mozgó dologkat már nem annyira, a kereső meg nem a legjobb, ha jól olvasom.
persze, alternatívának megteszi egyenlőre, amíg nem fenyeget a kérdés, melyik legyen a kiválasztott, addig mindegy számomra.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Tim82
félisten
Elnézve a pixinfo.com-on az E-510 értékelését, nagyon jó kis gép, a stabilizátor meg újdonság. Megérné váltani. Nem is annyira drága. (Mondom én, aki az E-300-assal fog még jó pár évig fényképezni.
)
Talán egyszer összekaparok pénzt a duplakit-re. Igaz, mire én eljutok odáig, addigra jelentősen lejjebb fog menni az ára."You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Allien
veterán
válasz
Szten Márs #9 üzenetére
KonicaMinolta Z2 bridge, 4MP, 10x-s optikai zoom (38-380), tubus+előtétlencsék, szűrők, külső vaku (Soligor). Nem mindig hagy cserben. Csak túl sűrün.
Valszeg, (már ha jól tudom) a kontraszt AF rendszer miatt szívok. Illetve, a hátsó LCD kis felbontása miatt se tudom megfelelően ellenőrizni a helyes fókusz beállitást. De, ha minden klappol, akkor azért lehet vele ''alkottni'', csak nem szabad sajnálni a memkártyát, meg a gépet.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Allien
veterán
A negapixel a dslr-nél nem akkora gáz, mint a bridge/kompakt kategóriában. Persze, vannak helyzetek, amikor azért kell az a kis érzékenység/zaj külömbség, de ez max profiknak számít, én, full amatőrként annyira nem érezném azt a plusszt.
Már szerintem. Az esetek nagy részében amúgy is napsütötte helyeken fotózgatok, vagy vakut kellene használnom. Persze, vannak helyek, ahol nem lehet vakut használni, se álványt, ott esettleg a kisebb zaj nyerő lehet. De mivel én nem a NG fotósa vagyok, ezért max nem publikálnám azokat a képeket.
Jelenleg az 510 az, ami érdekelne. Csak most úgysincs rá keretem.Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Tim82
félisten
Ha nem dőlsz be a megapixeleknek
, akkor az E-1 még mindig az egyik legjobb profinak számító gép. Igaz, újonnan nem lehet itthon kapni. És valószínűleg az E-Bay-en is aranyáron mérik...
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Tim82
félisten
válasz
Szten Márs #4 üzenetére
ha a modok úgy gondolják, tőlem nyugodtan.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Allien
veterán
Sokat agyalok én is, hogy ha össze jön majd a pénz, mely céget válasszam (illetve rendszert). Az élőkép funkció zavar egy kicsit, nem tudom eldönteni, mennyit késik a gép exponálásnál ilyenkor. Illetve, az obi választék necces, habár, a jelenlegi állapotban, ami az anyagi lehetősségeimet illeti, a két alapobi mellé már úgy se jönne más, ergo, mindegy jelenleg, hogy a 90-250mm f/2.8ED (ekv. 180-500mm) ~1,7 milla.
De, örülnék, ha azért jönnének páran, Oly tulajok, esettleg pár jobban sikerült képet linkelgettve.Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Tim82
félisten
válasz
Szten Márs #2 üzenetére
''nagy Olympus DSLR topik'' = E-system szerintem, én legalábbis nem tudok róla, hogy az Oly más rendszerben is gyártana DSLR-t.
igen, a keresőméret az elég nagy hátrány, sajnos. ez és az objektívárak igazából az a két dolog, ami miatt néha szívom a fogamat."You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Szten Márs
nagyúr
Akkor már a Canon és Nikon mintájára lehetne nagy Olympus DSLR topik is
Egyébként szerintem aZ E-systems meg úgy áltaában a 4/3-os rendszerek messze legnagyobb hátránya a nagyon kicsi keresőméret. Sajnos ez nálam akkora hátrányt jelent, hogy emiatt eleve ki vannak zárva a 4/3-os gépek abból a körből amiből szemezgetek gépekkel.
Cserébe sok gépükön - megfizethető áron - ott a liveview...
Hát kiváncsi vagyok mit hoz a topic -
Tim82
félisten
Kerestem-kutattam a fórumon, de az Olympus DSLR-ekről és a hozzájuk tartozó objektívekről nem találtam topikot (bár egyes Olympus kompaktoknak van külön topikjuk). Lehet, hogy csak én voltam nagyon figyelmetlen (könnyen előfordulhat
), akkor a topikot a moderátorok döntésére bízom. (Nem mintha tehetnék mást.
)
Nekem mindenesetre furcsa, hogy - ahogy láttam - innen a PH!-ról senki sem indított még ezzel foglalkozó témát. Senki sem használ vagy használt az E-system-hez tartozó tükörreflexeseket?(Én vagyok itt az egyetlen júzer - vagy lúzer
, aki igen?)
Pedig az E-system mindenképpen megérne egy alapos kivesézést és körüljárást. Nem nagyon titkolt hátsó szándékom az, hogy figyelek és sokat tanulok itt másoktól, mert nekem csak nem olyan régóta (március) van egy E-300 gépem, a hozzá való ZD f3.5-5.6-os, 14-45 mm-es kitobjektívvel és nem vagyok profi fotósnak mondható.(Az igyekezet nem pótolja a képzés hiányosságait és az ilyen-olyan okok miatt egyelőre kevés ráfordítható időt.)
Szeretem a masinát, bár érzem a hátrányait is. Előnyei között sorolhatóak fel a részben fém ház, ami masszívabbá, az időjárással szemben ellenállóbbá és strapabíróbbá teszi a vele egy kategóriás más DSLR-ekhez képest (gondolok pl. a Canon 350D-re), a könnyebb foghatóság (bár az én kisujjam is lecsúszik a gépről, de ez kevéssé zavar), valamint a CCD-pormentesítés, ami ugyan megjelent más gyártóknál is, mégis mindmáig az Oly DSLR-eknél a leghatékonyabb. Hátrányaiként említhetőek meg a kicsit nagyobb képzaj, a képstabilizálás teljes hiánya, valamint az, hogy az E-systemhez Magyarországon majdhogynem csak aranyáron lehet objektíveket szerezni - régi, analóg objektíveket pedig csak adapterekkel lehet hozzáilleszteni.
(Részemről tervbe van véve egy ZD 45-200 mm-es zoom, valamint egy makróobjektív vétele is - az E-Bay-en keresztül sokkal emberibb árakon lehet ezeket megszerezni, mint itthon, és ha lehet, az alternatívaként felmerülő Sigma objektíveket mellőzném, mert ha már az E-systemre tettem fel a pénzem, tartós, nem műanyag objektívparkot kéne hozzá kiépíteni.)
Szándékom szerint ez a topik nem csak az E-system-et használóknak szólna, érdekes lenne összehasonlító véleményeket olvasni az Olympus és más gyártók hasonló árfekvésű-kategóriájú tükörreflexeseiről, megvitatva, melyik gép miben jobb-rosszabb a másiknál. Aztán meglátjuk, mi lesz a topikból."You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest