Hirdetés
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Plazma TV topic
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- RAM topik
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
olajbogyo
aktív tag
válasz Novics #19599 üzenetére
Sziasztok mindannyian!
Nyugtassatok meg, mivel én egy kezdő vónék, és ezért nem is mernék ajánlani semmit sem, hogy azé az lejött a hozzászólásból, hogy nem a saját véleményemet írtam!?
Akó mán csak az van hátra, hogy csákót hajtogassak a digitális pdf könyvformátumú akármiből, ergó kútágsasnehezéknek csak jó az nem?
Köszönet "Eperkutyus"
Üdv nektek: Bogyó!
[ Szerkesztve ]
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
Colonel993
senior tag
válasz olajbogyo #19601 üzenetére
Kelby nagyon is jó olvasni való...
De tényleg inkább ilyen délutáni magazin szinten... (én is pl előveszem néha a régi Donald Kacsás képregényeket...)Vannak benne hasznos infók, illetve pár apró alap trükk amit jó ha ismersz.
De mikor elkezd vakerolni az EZT VEDD MEG AZT VEDD MEG és a saját EGYÉNI ízlésén alapuló dolgokat... azt lapozni kell.Mint korábban kolléga megmondta, ISO 100 alatt dettó tűnnek el a színek és a dinamika is röpül (sőőt ha őszinte akarok lenni, nyugodtan lehet az alsó minimumod ISO 200)
Nagyon szűk rekeszen (ami még aranyhatár F11-en) már jelentkezik a fényelhalás/difrakció.
A kép gagyi hatású lesz és még sorolhatnánk.
Ne használjunk vakut mert ŰŰŰde rossz... 1-2 könyvvel odébb meg már ecseteli a vakus portrézás minden szépségét...Ezek mind azok a fatális hülyeségek amiket nem szabad benyelni Kelby-től... pláne, hogy 3-4 oldalanként ellent mond önmagának.
Az alapokat nem innen kell megtanulnod, vagy legalább is innen is lehet, csak sokkal több a félrevezetés.
Ha megvannak az alapok és mellé AKÁR pár hónapos gyakorlat... már kicsit nagyobb rálátással és immunitással rendelkezel a témán beüli fatális baromságokra.Ritkán lesz Fotós egy másik Fotós által...
Túl hiú és irigy az emberi faj ehhez, pláne ilyen művészi ágazatokban.
Illetve a művészi rész pont erre világít rá;
van hozzá érzéked = nem kell tanár <--- csak egy erős sarkítás, nem támadni érte[ Szerkesztve ]
||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
#40935168
törölt tag
válasz Colonel993 #19602 üzenetére
Az iso200 csak annak jó, akinek a szenzora annyit tud "natívan". Korábbi Nikonok tipikusan ilyenek. Nekik 200 a legjobb. Alatta-fölötte minden rosszabb. A natív iso mindig a sweet spot képminőségre (szenzor szempontból, minden eltérés ettől kreativitás vagy kényszer). Mai gépek 100-as natív iso-sok többnyire, nekik a 100 a legjobb képminőség, ha az expó, téma, stb. engedi. Alatta-felette gyengébb minden, dinamika is, szín is, stb. Kivéve a Canonok az ISO160-al és többszöröseivel
-
Colonel993
senior tag
válasz #40935168 #19603 üzenetére
Pentax K30 és most K20D alatt is azt érzékeltem, hogy inkább 160-200-on adják ki a megfelelő dinamikát.
Vagy legalább is mindenképp szebb a végeredmény.Semmi se rosszabb, ilyenkor minden van csak zaj nincs... záridőben is csak 1 fénnyel vagyok feljebb...
Igazából ez amolyan polírozása szarnakTehát most nem tudok egyetérteni.
Bár megint egyéni dolog... régen pl én is inkább 100 alatt fotóztam ha tudtam... most meg 1600-ig nem is érdekel a dolog.[ Szerkesztve ]
||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
Novics
senior tag
válasz olajbogyo #19601 üzenetére
Lejött, persze. De attól még nem árt elmondani, hogy nem egészen úgy vannak a dolgok, mert ha teljesen kezdő keveredik ide, akkor tudja, hogy az nem egészen úgy van...
A haladótól pedig még én is nagyon távol vagyok, én is tanulni járok ide.szerk: Ez a natív iso dolog pl új nekem.
[ Szerkesztve ]
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
#40935168
törölt tag
válasz Colonel993 #19604 üzenetére
Őket nem ismerem. De a natív feletti és alatti iso-k egyaránt gyengébbek. Lehet ők is 200-as alappal vannak.. passz. Nem követtem eddig. De amúgy 100-as különbséget alig lehet észrevenni, még PS alatt sem. Én akkorát rántok egy iso400-as képen is, mint az állat.. ha kell..
Amúgy full offban vagyunk, remélem mindenki vágja
-
#40935168
törölt tag
válasz Novics #19605 üzenetére
Az ISO50 egy dinamika rovására menő "csalás" kiolvasáskor, natív iso a szenzor alap érzékenysége, amin a legtisztább a kép kiolvasáskor (és nem mellesleg a filmes 100-assal kb. egyező expót ad a gép), natív feletti iso-k pedig gyakorlatilag a natívon elkapott jel erősítése rahedli kompromisszummal (elektromos zaj mindig van, de ha erősíted a képinformációt, erősíted a zajt is -> képzaj). Ha megy az angol: [link]
gab.m
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
már nem azért, de a mai szenzoroknál ~20 MP-s képeknél nem tökmindegy az ISO mondjuk 500 alatt?
mindig ez a technológia, aztán a tényleg jól elkapott pillanatokat ábrázoló képek általában technikailag szarok... nem mindenki akar tökéletes termék- és modellfotózni.
-
#40935168
törölt tag
Nem. Ha croppolsz bele, azonnal nem.
Amúgy a színek és a dinamika sem jobb 400 körül, mint natív 100-on, a nagy megapixelről leméretezés pl. a zajt befolyásolja leginkább (illetve annak érzetét, mennyire zajos a kép, mivel leméretezéskor a gríz éppen eltűnik, de mint infó, beépül a képbe sajnos: kontrasztot veszt a kép, csak ezt kevésbé látjuk, mint a "kását").[ Szerkesztve ]
-
Colonel993
senior tag
Megint elszabadítottam a poklot...
Csodálatos érzékem van||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
#40935168
törölt tag
Macro-nál nem hinném.. De normálnál sem feltétlen.. A foci VB is tele van crop képekkel a végén a hírekben... ha 6400-en lövik őket, a teljes kép lehet kinéz valahogy, de ráközelítve kutya meg nem mondja, melyik játékos kicsoda
Ez "fizika", nem kell túlragozni (Vagy inkább matek).
Az totál más, hogy egy technikailag nemjó kép is lehet összességében hűdejó. De ez még a tényen nem változtat, hogy mondjuk zajos, mert belecroppoltunk az eredetibe, mert kellett, akartuk, elszúrtuk, mittomén. -
jasonka
aktív tag
Üdv!
A kérdésem lehetne akár az "'Azonnaliak.." között :
G-s Nikkor objektívnél szinte teljes sötétségben" (csillagos égbolt fotózásakor) MF-ban hogy állítom be végtelenre az obit ? (AF-S 18-105 G Nikkor)
Manuális üzemmódban azt vártam, hogy valahol "megakad" a fókusz, de nincs sehol végpontja, az élőkép üzemmód pedig vaksötét...
Ti hogy csináljátok ?Hja kérem ! A Belváros !...
-
denko
senior tag
Ugy latom elszabadult a pokol a kerdesemre, de a valaszt viszont meg mindig nem kaptam >)
Sem 50mm Nikon- rol, sem 85mm hellios-rol.
Egyebkent eppen a bokeh miatt kerdeztem az 50mm, van egy 18-105 zoom obim, ami hat annyira nem megfelelo erre a celra szerintem, mivel ahogy a kollega elmondta, bokeh 0 lesz ha 11 rekeszre raknam.
De vaku nem problema egyebkent, van -
A Zéé
addikt
50-est veszik a legtöbben cropos vázra, mert az már majdnem portré gyutáv, de aztán mégse. A 85-ös valakinek bejön, valakinek túl hosszú már portrézni DX-en.
Amúgy mindkét obi kicsit vakfolt nekem DX-en, személy szerint se az ekv 75mm-t, se az ekv ~130-at nem nagyon tudom hova tenni, ekv 90-100 körül meg nincs obi. Illetve van a Helios 44, ami 58/2, de ahogy mondták is a m42 az szopóka Nikonon. Át lehet alakítani, de nem tudom mibe fájna ez a dolog.Szóval sehogy se igazi a dolog, neked kell eldönteni, hogy mi lenne a jobb. A legolcsóbb valami 50-es, az használható talán a legkevesebb kompromisszummal, a 85-öshoz már több hely kell, a Helios pedig átalakítást igényel meg manuál fókuszos vacakolást.
Just a simple Lineman...
-
fattyu
veterán
-
Byk01
senior tag
Van 60-as makró AF és AF-S is, bár mindkettő "csak" 2.8-as. Ezen kívül a Taminak van 60-as makrója, az f/2-es. Szóval lehet találni ekv. 90-es obit, ha nagyon akar az ember. És van még egy 70/2.8-as Sigma, ami ekv. 105.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
Lágyítani mindig lehet A 70-200-akat is szokták ajánlani portréra, pedig azok is elég pengék (és 2.8-ak) szoktak lenni. Jó, tudom, kicsit hosszabbak, ahol szűkül a DoF, de azért egy portré se olyan legyen, hogy a fülét csak azért tudod, hogy az, mert ott szokott lenni, egyébként meg már totál életlen.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
kigyi_23
addikt
Sziasztok!
Nem tudom mennyire illik a témába, de felteszem a kérdést:
Normális az, hogy egy 70-200L4 IS hangja amikor az IS bekacsol elég nagy? Amúgy nem hangos csak olyan sercenéssel indul, hogy amikor kézhez kaptam meg is ijedtem tőle. AF halk az IS miután bekapcsolt már nem hangos és hibát sem tapasztaltam működésében, csak furcsállom a hangját.
Találkozott már valaki hasonlóval? Az objektív új.
https://www.youtube.com/user/kigyi23/
-
kigyi_23
addikt
válasz Alx.Mercer #19630 üzenetére
Amikor megvettem még olyan volt mint, ha valami szorult volna, de most már csak a normál stabi hang maradt nem a leghalkabb, de beltérben az ember ezt úgy sem használja.
https://www.youtube.com/user/kigyi23/
-
csimpekve
tag
Bár nem kérdeztem itt konkrétan, de a topikban leírt vélemények alapján kerestem 15-85-öt (Canonról van szó). Nem találtam, illetve egy hirdetés volt fenn az olx-en, de az eladó valamiért nem akarta felvenni velem a kapcsolatot... Mivel "középre" nem volt obim, a nyaralás meg erősen közeleg, így kellett valami. Volt egy 18-135 STM tőlem 350km-re. Végigfutottam a topikot ismét csak jó vélemények voltak róla, úgyhogy elmentem érte. Az eddigiek alapján felülmúlja a várakozásaimat. Álmodni sem mertem volna, hogy a 135-ös végén, teljesen nyitott blendével tűéles lesz a képe, de az, akárhogy nézem. Eredetileg csak a nyaralásra vettem, amíg nem találok 15-85-öt, de lehet marad hosszabb távra. Nem tudom milyen lehet a 15-85 ehhez képest? Nem a látószög érdekel, hanem a képminőség, mert szélesre van egy 10-22, amit most, hogy megjelent a 10-18 lehetetlen eladni normális áron, tehát lefelé nem számít az a 3mm. Fölötte meg ott van a Tami 70-300.
www.csiro.hu
-
taranis
addikt
colorizer.net
-
ocsi19
senior tag
Sziasztok, tudom, hogy van rá megfelelőbb topic is, de azt sajnos kevesebben látogatják:
tehát tud valaki segíteni abban, hogy a következő objektívek mennyit érnek manapság:
- jó állapotú Tamron 28-75mm f/2.8 SP AF XR Di LD (IF) objektív (a gumigyűrű ki van kicsit fehéredve, de nem befolyásolja a működését)
- egy újszerű Canon 18-55 f/3.5-5.6 IS STMKöszi.
üdv.: ocsi[ Szerkesztve ]
-
csimpekve
tag
válasz ocsi19 #19641 üzenetére
Az index.hu Canon EOS adok-veszek topikját nézted már? Ha visszakeresel találsz árat mindenre. És van látogató, napi 15-20 ajánlat, keresés...
www.csiro.hu
-
PatrickAldon
csendes tag
sziasztok. Egy tamron 18-270-esen nem müködik a manual focus. Úgy értem, hogy ha átkapcsolom MF-re, blokkolva marad, és nem lehet forgatni, mint AF-en. Van ötletetek mi lehet, és kb mibe kerülhet a javítás?
[ Szerkesztve ]
-
Alx.Mercer
aktív tag
Tisztelt fórumtársak!
Némi anomáliát tapasztaltam szeretett Canon 70-200 F4 IS objektívemnél.
A furcsaság a stabilizátor bekapcsolásával van összefüggésbe:
Normális dolog az, hogy bekapcsolt stabilizátorral kevésbé lesznek élesek a képek, mint kikapcsolt állapotban?
Pl: nappal, 1/320-on szinte minden statikus téma éles, ha kézből fotózok, stabilizátor nélkül, 200mm-en. Ha minden értéket hagyok ugyanúgy, csak bekapcsolom hozzá a stabilizátort, akkor kis mértékben ugyan, de életlenebb lesz a kép...
"Hosszú" záridőknél (pl 1/60) természetesen a stabilizátor bekapcsolásával jobb a végeredmény, mint kézből fotózva, de a fenti jelenség nekem akkor is furcsa... Az optikai keresőben a kép szinte "megfagy" amikor bekapcsolom a stíbilizátort, és a jellegzetes hangját is hallom folyamatosan dolgozni.
Olyat már hallottam, hogy állványon bekapcsolt stabilizátorral nem szabad fotózni, mert ronthat az élességen, de a kezemben csak nem áll úgy, mint egy állványon!Eladó termékek (OneDrive galéria): https://1drv.ms/f/s!AhX-flNWpGw-hRUMHUQiLjQHjw5W
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Alx.Mercer #19645 üzenetére
igen,
más rendszernél is láttam már ilyet....imho talán 1/60 (?) fölött kellene csak stabi.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
*Ropi*
félisten
válasz Alx.Mercer #19645 üzenetére
A "stabilizer mode" kapcsoló 1-en áll?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Alx.Mercer #19648 üzenetére
Akkor jó (azaz nem jó), mert úgy is kell. Camerába beviheted, hogy nézzék meg mert beránt a stabi.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu