Hirdetés
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
-
félisten
válasz rumkola #5494 üzenetére
Az 512 cuda mag a 480-hoz képest kevesebb, mint 7%-ot jelent. Ez csak akkor jelent nagy tuningpotenciált, ha amúgy is az 5870 közelében lesz a gtx480 tuning képessége, amire kevés az esély, de majd meglátjuk.
Ha valóban 250W-ot fog csak enni, akkor a gyártók kapnak némi mozgásteret az egyéni tuningra, ami utolsó fűszálnak jó lehet.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz subaruwrc #5503 üzenetére
A hírek szerint a GTX 480-ra lesz. Állítólag ezért, mert az első héten 5000 darab rajtól belőle, és ezt 10000 követi. Ennyiért nincs értelme gyártósorokat felállítani a partnereknek, így egy kijelölt gyártó lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
Hm, itt hibádzik valami. 512/8=64, 7*64=448, azaz Fuad híre alapján 448 magnak kéne aktívnak lennie a GTX 480-ban.
Ha 480 magot akarunk, akkor 32-es egységekben kell elhelyezni a magokat, így 16*32=512 a magok teljes száma, és a 16-ból 15 klászter aktív a 480 maghoz.
14*32=448 mag pedig a GTX 470 kártyában lesz majd aktív.
Szóval Fuad kicsit elszámolta magát, vagy gondolkodás nélkül (ahogy én is elsőre) vette át az információt.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Robi BALBOA
őstag
válasz rumkola #5494 üzenetére
"rettenet tuning lesz a vga-ban" -Na én pont ebben nem lennék olyan biztos, ha meg lehet majd tuningolni nagyon akkor meg hűteni győzzed, de legyen igazad!
Amúgy az a 32mag mennyit dobott volna a fogyasztásra? (Annyit tuti nem, hogy ne férjenek simán bele a 300W-os limitbe, úgyhogy tuti, hogy csak a kihozatal (haszon) miatt van "csak" 480 amg?!)(#5507)Yutani: ja ez nekem is feltünt, hogy a blokkok száma nem símmel. (én örülnék neki ha mind az 512 mag menne, nem szeretem ha valami már nyírbálva van(a tudat! )
[ Szerkesztve ]
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
paprika
aktív tag
Mikor láthatunk végre normális teszteket?Csak a start napján?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Robi BALBOA #5509 üzenetére
Minden termék megvan nyirbálva az eredeti paraméterekhez képest. A Cypress-ben is van két redundáns szuperskalár blokk shader tömbönként. Ezek a dolgok manapság teljesen megszokottak, semmi baja nem lesz a nyirbálástól a Ferminek. Funkcionálisan ugyanarra lesz képes.
paprika: Valószínű, hogy a bejelentés napján csak egy gyártói slide lesz. A hivatalos független tesztek vagy 27-én vagy 29-én lesznek. A GTX 480 startja április 6. Valszeg a GTX 470-é is, de erről még nincs adat. Az is lehet, hogy az olcsóbb modell csúszik egy picit. Abból sokkal több terméket kell leszállítani, mert nem lesz horribilisan magas ára.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Robi BALBOA
őstag
Tudom, hogy minden chipben van "tartalék" blokk, és tudom, hogy nem lesz tőle baja ha letiltanak belőlle, csak a tudat, hogy már nem teljes a cucc az egy kicsit zavar néhány embert, köztük engem is. (én már csak ilyen maximalista vagyok )
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
Yutani
nagyúr
válasz Robi BALBOA #5513 üzenetére
Majd ha összegyűlik elég számú hibátlan 512 magos GPU, akkor lesz egy újabb SKU, ami majd a GTX 490 nevet fogja viselni!
És persze csilliárd dollárért lehet majd megvenni, abszolút ár/teljesítmény arány vesztes a GTX 480-nal szemben!
(Egyébként ki terjesztette el az SKU szót itt a PH-n? )
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Crytek
veterán
Remélem a tesztekben majd GTX 480nál ott lesz a 5870 2GB-os változata is!
Tényleg az mikor jön kis hazánkba a 2GB-os 5870?Next PC Upgrade: 2022
-
Robi BALBOA
őstag
Énis sejtem, hogy kiadnak egy 512magos Extra prémium kategóriás karit, limitált mennyiségben extrém áron.
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
Oliverda
félisten
válasz dangerzone #5517 üzenetére
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
titán
válasz dangerzone #5517 üzenetére
Stock Keeping Unit. Az az azonosító (szám), amin az egy konkrét terméket nyilvántartják.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Haart
addikt
Egy kis pofon itt még a fermi megjelenés előtt
[ Szerkesztve ]
-
Robi BALBOA
őstag
Már a Logouton "rég fenn van" [link]
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
Oliverda
félisten
válasz rumkola #5522 üzenetére
Pedig bármennyire is hihetetlen számodra valszeg ez történt, mivel ilyen un. "preview" driver-t nem szoktak kiadni. Ráadásul pont a Fermi megjelenése előtt. Micsoda véletlen...
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 10.3-as driver az a szokásos újraírás eredménye. A 8.3 és a 9.3 is ilyen volt. A 10.3-ban a rutinokat javították fel, ami általánosnak mondható, és kiegészítették a shader fordítót a HD 5000 család extra képességeivel. Például az Evergreen egyik újdonsága, hogy a szuperskalár proci képes az egymástól függő MUL és ADD műveletek azonos órajelen való végrehajtására. Ez jobb kihasználtságot eredményez, ami nyilván gyorsulás. Ha minden évben ugyanazt az ütemtervet követik, akkor a 10.5-ban lesz az összes teljesítményt érintő változás beépítve.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fsb1000
nagyúr
Üdv!
A GTX470/480-ról lehet már közelítő adatokat tudni?
GFlop/s , texel- és pixel Fillrate érdekelne, meg persze a memo sávszélesség.Van egy "heurisztikus" képletem, amivel tudnék számitani "kvázi" teljesítményt más VGA-khoz képest.. Kiváncsi vagyok eltalálom-e a közelgő techpowerup teszt eredményét.
///
Abu85:
Volna számodra egy feladványom a nem létező "micro stuttering" -hez hasonló jelenséggel kapcsolatban, amit a legtöbb 5870 és 5850 produkál.
Csak egy furmarkot kell indítani MSAA 2x-vel és már szubjektív módon is látható a szabályos időközönkénti akadás.
NVIDIA nagyobb kártyáinál miért nincs ilyen "ficsőr", közel azonos fps-nél? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5525 üzenetére
GeForce GTX 470 (607/1215/1674MHz) - 480 (700/1401/1848MHz) (nem hivatalos órajelek):
Számítási teljesítmény: 1088 GFLOPS - 1344 GFLOPS
Pixel Fill-Rate: 24280 MPixels/s - 33600 MPixels/s
Texel Fill-Rate: 33990 MTexels/s - 42000 MTexels/s
Memóriasávszélesség: 134 GB/s - 177 GB/s---
A Furmark a GPU-k terhelésére van megírva, így olyan szintetikus helyzetet teremt, amire nem készítették fel a mai kártyák tápáramkörét. Ez ellen több védekezés létezik. Az NV jó ideje üres ciklusokat fordít a shaderbe, hogy a kártyái ne terhelődjenek túl. Az AMD a HD 4000-nél profilt készített, amit ki lehetett kerülni a program átnevezésével. Az újabb driverekben profil is van és az üres ciklusokat is befordítja a driver a lefutó kódba ... hasonlóan, ahogy az NV fordítója. Ebben az esetben egyenletesen visszafogott a rendszer terhelése.
A HD 5000 már hardveres vezérlést használ a Furmarkra. A PWM kiadhatja a GPU-nak a pihenj parancsot, és ilyenkor a GPU nem számol, ami egy pillanatnyi akadást eredményez.
Mivel más program nem használja a VRM-et maximumon, így csak a terhelésszimulátorokban jön ez a jelenség elő. Az NV is hasonló elgondolást fog használni a GTX 470 és 480 esetében, csak az a feszültséget állítja hardveresen. A rendszer egyszerűen ki tudja kalkulálni, hogy melyik az az órajel és feszültség, aminél a kártyát nem lehet túlterhelni és beállítja azokat.
Mivel a Furmark nem fizeti a leégett VGA-kat egyik gyártónál sem, így ilyen drasztikus lépésekhez kell folyamodni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fsb1000
nagyúr
Az adatokat köszönöm!
/////
Az akadással kapcsolatban ez a "sablon" szöveg sok helyen megtalálható (nem megbántani akarlak ezzel, csak sokan ismerhetik, akár a furmark hivatalos weblapjáról is), de a következő tényekre nem ad választ:
1.
Ugyanaz a hardver, ugyanaz a furmark ugyanaz a fraps, teljesen más eredményt ad XP@32 és Win7@64bit alatt.
Elöbbinél szép sima a képváltások időközének burkölógörbéje, a Win7-nél pedig a szaggatós akár 80-100mseces csúcsok is láthatók.
Mindez szemmel is csekkolható.2.
A jelenség a következő játékokban is megfigyelhető szemmel és méressél is (mértéke ksiebb mint furmark alatt)
GTA4, Dirt2, Far Cray2, Crysis, stb
Persze itt a VGA terheléstől függően szabálytalanul jelentkeznek az akadások, de elérhetik a 60-80msec-et.
Az a furcsa... vagy inkább elgondolkozattató, hogy a játék paraméterek gyengítésével csökken a lagg szerű jelenség és végül tükörsimán fut a játék, ahogy kéne.Tehát szó sincs a furmark kitüntetet szerepéről, csak ott a szabéályos és ciklikus terhelés miatt jól észrevehető a jelenség.
Egy jellemző grafikon.
A kép cimében az adatok:
GTA4_Win7(1920x1200,VD25,HD25)_vs_Win7 vs LOW(1440x900,VD25,HD25)-FPS90_i7860_3200Kicsit OFF ez itt, de nagyon tartok attól, hogy a GTX480 is hasonló dolgokat fog produkálni
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5527 üzenetére
Az XP-n és a Win 7-en más a driver. Az XP-s verzióba már egy csomó minden nem kerül bele. Felesleges a régi winnel foglalkozni, idén 5 játék lesz, ami only Win Vista/7.
A játékokban abszolút nem találkozunk lagokkal. Ha lenne megemlítenénk a tesztben. Nekem HD 5850-em van és ha nem futtatom ki a memóriából, akkor vaj simán megy az egész.
A lag akkor természetes, ha a rendszermemória vagy a VRAM elfogy (főleg az utóbbi fogy el). Mindkettő ugyanolyan mikroakadást eredményez. Ez teljesen normális dolog, elfogy az erőforrás. GTA4 memóriaigényes játék nem csoda, hogy laggol.A GTX 480-at sem menti meg semmi, ha kifogy a VRAM-ból. Extra magas felbontásban magas AA-vel nem nehéz az 1536 MB-ot sem megtölteni. Főleg a mai deferred rendering motorokkal. Fázisonként foglalja a képkocka méretének a helyét.
rumkola: Nyilván az AA növeli a memóriahasználatot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fsb1000
nagyúr
Ok, felejtsük el az XP-t...
Furmark alatt igen kevés rendszermemória fogy, és videomemoriából sem sok.
De hagyjuk a furmarkot is...Csak 1 kérés marad:
Megtennéd ,hogy a dirt2 vagy far cray2 demó alatt (full beállítással) egy frapst statot elindítasz?
Elég 30sec, majd, ahogy linkeltem, a ***.frametimes.CSV-ből kihámozható képmegjelenítési időközöket egy grafikonon megnéznéd?
Ha nem lesz 5-nél több 40 msecnél nagyobb kiugrás, akkor a szemed nem csalt meg.
Ha igen, akkor segíthetnél hogy sokaknál miért ez a jelenség.
Driver? Win7? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5530 üzenetére
Ha kifogy a memóriából, akkor nyilván ott is gond lesz. Ez a jelenség nem válogat.
A crossbar jellegzetesen a textúra streamelős motorokban probléma, a nem streamelős motorban kevésbé valószínű, hogy egy textúra több partícióban is megjelenik.
[link] - ebben a tesztben látható, hogy a Radeon jobban bánik a 256 MB memóriával.fsb1000: Dirt 2 alatt meg tudom nézni. Az épp fent van, de most még munka van. Ha elkészítem berakom a képet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
theartofdota
tag
GTX480 "will harder then phone sex with a blind girl."
-
Robi BALBOA
őstag
A FarCry2 az nekem is úgy lagol mint az állat, pedig van átlag 50-70fps-em, (beállításaim 1920*1080 Minden max 8xAA) Főleg ha kocsival megyek, akkor rettenetesen akad, és nem 60 meg 80ms-os akadások az tuti.
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Robi BALBOA #5536 üzenetére
Ha DX10-ben nyomod, akkor próbáld ki a gfx_maxFPS 35 parancsot a konzolban. Ez javítja a motor szinkronizációs hibáját. Esetleg legújabb patch, de nem minden konfigon oldja meg a problémát.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fsb1000
nagyúr
válasz fsb1000 #5525 üzenetére
Azt hiszem csődöt mondott az "elméleti" számítgatás.
Túl alacsony értékek jöttek ki a GTX480/470-re.
Ennek több oka is lehet:
- Eleve hibás a számítás, vagy jelentősen eltér a fermi működése a korábbi VGA-aktól és a nyers számokból nem lehet következtetni a majdani össz-teljesítményre.
- Az a játékkollekció és tesztkörnyezet, amit a techpowerup használ kedvez az ATI 5800-as szériának. (több mint 20%-val elözi a GTX 285-öt is az 5870) [link]Talán fermi a GT200-akhoz való viszony nagyjából jó lehet (megvan a GTX285 +20%), de elképzelhetetlennek tartom, hogy a GTX480-at úgy méretezzék, hogy ne elözze be a HD 5870-et akármilyen jétékkolekción tesztelgetve.
Volt erre 6 hónap... a HD 5870 teljesitménye ismert volt. (a sokaknál jelentkező akadás is)Na mindegy.. azért nézétek meg, majd 1 hét múlva javítom a valós tesztek alapján.
Mondjuk egy 1,3x-es korrekciós szorzóval a fermi adatoknál:[ Szerkesztve ]
-
caizzz
aktív tag
szép estét. van valami új szivárgás? én csak ezt a Ferbit találtam a szomszédban.
[ Szerkesztve ]
marakujás kőbányai
-
fsb1000
nagyúr
Nekem is volt /van mindkettő (GTX285 / 5870) és most megint beszerzés alatt van egy 285-ös, hogy sajátkezűleg és egyidőben vizsgálva döntsem el melyik felelne meg jobban i7 platformon.
Úgy gondolom játék/beállítás kérdése, hogy mikor erősebb az 5850.
Az 5870 előnye nem vitatható.///
Egyébként köszönet abun-ak, mert 1 órás állítgatás után a DIRT2-ből szinte teljesen sikerült kiüzni a laggot, és a FrayCray2-nél is sikerült némi eredményt elérni.
De szerintem a maradék is elég meggyöző:A 30 secces mérési tartományban az erősebb beállításban 4db 100ms-nél hosszabb lagg volt, és 9db 50ms vagy hosszabb fordult elő, ami az átlagos érzékelési határ lehet. A gyengébb beállításokkal már csak 5db 50ms-ekes maradt. Ez még elmegy, de egy erős VGA-t miért kéne igy futtatni? Kimaxolva is megvolt az 50fps.
-
-
fsb1000
nagyúr
Ez biztos memó elfogyás?
Jó lenne, mert akkor a köv. VGA-im nem fogják csinálni.
Bár az 1GB-os GTS250-nél és természetesen a 1792MB-os GTX275-nél sem volt tapasztalható (csak sli-ben....)Én meg azt hittem, hogy ATI ficsör, mivel az 5770 is valami ilyesmit produkált, csak akkor még nem méregettem, csak éreztem, hogy berángat néha.
-
9950es
aktív tag
Hát , nekem minimum 1.7x gtx285 teljesítmény lenne nyerő. 2db 9800-al már megvan a gtx285 plussz, OC miatt.
Arra vagyok kíváncsi hogy szeptember környékén hogy fog festeni ez a terep.1280*720 * 16x SSAA kb milyen teoretikus felbontásnak felelhet meg? Nem érzékelek stutteringet v szaggatást ME2 alatt 512megás kártyákkal dynamic lightningal sem, kivéve hogyha nincs rebootolva a gép. Csak néhány helyszín van mass effect2-ben ahol 40 alá esik a frém. Nagyon megszerettem az SSAA-t .
[ Szerkesztve ]
120 fps or GTFO :D
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5546 üzenetére
Mi mástól esne vissza a képkockák számításának ideje ilyen drasztikusan, amikor a jelenet majdnem ugyanaz. Egyetlen ésszerű magyarázat van ezekre. Valamit be kel tölteni a memóriából. Ez okozhat ekkora időkiesést.
9950es: A Mass Effect UE3. Streamel mind az állat. Az NV sok dolgot mixel az SSAA-jában. A 4x4 mód kvázi azonos az MSAA 4x móddal. Csak leszűri a textúrákat is.
Nem hiszem, hogy érdemes két GPU-nál többet SLI-be vagy CF-be kötni. Nagy lehet az input lag. Trémárk pontok hajkurászásán kívül másra nem nagyon jók ezek a 3-4 GPU-s konfigok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.