- Azonnali informatikai kérdések órája
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Hobby elektronika
- Androidos tablet topic
- Acer Nitro V 15 notebook: amikor a jó ár-érték arány a cél
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Videós, mozgóképes topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
PlayStation 5-re is megjelenik az Unending Dawn
gp A nyílt világú akció-szerepjáték korábban csak mobilokra/tabletekra lett bejelentve.
-
Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
ph A Windows 11 AI Explorer szolgáltatása jelenleg csak ARM-os processzoron üzemképes.
-
Pletyka: Gagyi volt, beszünteti az Apple a FineWoven kiegészítők gyártását
ma A minőségre, vagyis inkább annak hiányára érkező visszajelzések okán idén valószínűleg más anyagból készülnek majd az Apple saját kiegészítői.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KillerKollar
senior tag
Ez nem hangzik túl jól :/
-
oriic
HÁZIGAZDA
del
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
ST05
őstag
válasz KillerKollar #12651 üzenetére
miért ?
-
Locutus
veterán
válasz HussarF #12656 üzenetére
Szerintem senki se mondta, hogy a 980-nak a 780TI-t kell vernie 30%-kal... Ez a sima 780-at váltja le, és ha ez a táblázat igazat mond, akkor ahhoz képest elég szép az előnye.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elöljáróban most sem, sőt még mindig nem tudom miről van szó, sose hallottam ilyenekről, de jön a DX12 és az egy eléggé újszerű API lesz. A hagyományos elven működő parancsprocesszorok eléggé rossz hatékonyságot mutatnak fel benne, hogyha aszinkron munkavégzésre kerül a sor. Márpedig sok játékban arra fog kerülni. A legfőbb fejlesztések ezeket érinthetik. Mindenki bőszen másolja most az AMD GCN-nél alkalmazott megoldását, vagy a konzolok megoldását, ami ugyanaz ... kinek, hogy tetszik. Ez alapvető hatékonyságot hoz az új API-kban, de ma még nincs igazán előnye. De persze ezek csak finom gondolatok. Képzeljétek el ezeket a fejlesztéseket úgy, hogy ha nem mennek erre, akkor az adott hardverben hamarabb lesz GPU-limit.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Locutus
veterán
És mikor? 3-5-10 év múlva?
Ugyanez volt a mantra már a 7970 megjelenése előtt, hogy a GCN mindent ver, és akié nem ilyen az majd hogy ráfarag. Aztán mi lett a brutál világmegváltásból... a nagy semmi. Ahogy a "nextgen" konzolokból se tudnak a mai napig se egy 1080p60-at kisajtolni...Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #12660 üzenetére
Attól függ melyik API-n nézzük. A PS4 libGNM-en már működik az aszinkron compute az Infamous: Second Son című játékban. A PC-n először ilyet Mantle-ön láthatunk majd. A Frostbite 3, az Asura és a LORE támogatni fogja. A DX12 esetében is ezek a motorok használhatják először, hiszen az aszinkron compute esetében a párhuzamosítás összehangolása a nehéz, nem pedig az API implementáció. DX12-re simán másolható a Mantle/libGNM kód.
Mivel a Frostbite 3 eléggé fontos motor (az összes EA játékot ez hajtja), így teljesen reális, hogy a hardvergyártók lemásolják a PS4 parancsprocesszorának képességeit. Ez már csak azért is lesz így, mert a Frostbite Team korábban bejelentette, hogy a PS4 a vezérplatformjuk. Aki nem másolja le ezt hardverben az sokkal hamarabb kap GPU-limitet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Locutus
veterán
Én értem hogy te fejlesztői szemszögből közelítesz meg mindent, de a user és a piac jelenlegi állapota szerint ez még mindig csak mellébeszélés, meg üres jóslatok... 1 év múlva meg amikor TALÁN már lesz értelme user szempontból is, akkor az nvidia is felugrik egy huszáros mozdulattal a lóra, és egy suhintással értelmetlenné teszi hosszú évek AMD's PR bullshitjét...
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Crytek
veterán
Lehet baromságok fogok kérdezni,de nem értek a dolgokhoz max röhögtök egy jót rajtam.
Ha teszem azt vennék egy 970-es VGA-t akkor ha majd jönnek a DX12-es játékok és "rendes" dx12-s VGA-k akkor ezek a mostani VGA-k amiken ugyanúgy futni fog a dx12 milyen hátrányba lehetnek a jövőre érkező full dx12 -es vgak mellett?
Next PC Upgrade: 2022
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #12663 üzenetére
Próbáltam utálni rá, hogy az NV elkezdte másolni az AMD megoldását. Ez alapvető ahhoz, hogy 2016-ban hatékonyságot érjenek el. Persze ennek a DX12-ig nem lesz jelentősége az NV számára, hiszen a Mantle kódokból nem profitálnak, de a DX12 egy teljesen újszerű API, és hagyományosan tervezett parancsprocesszorokkal nem lehet komoly hatékonyságot elérni, ha aszinkron compute jön. Egyszerűen azért, mert nem tudsz annyi parancsot kiadni a hardvernek, hogy azokat hatékonyan párhuzamosítsa. A legtöbb NV hardver még 1 compute és 1 grafikai parancsot dolgoz fel egy órajel alatt. A PS4 - amit másolni fog mindenki - 65 compute és 1 grafikai parancsot dolgoz fel ugyanennyi órajel alatt. Az AMD frissebb hardverei sem véletlenül kapnak 2 ACE helyett 8 ACE-t.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Crytek #12664 üzenetére
A DX12 váltsuk két részre.
A hatékonyság főleg szoftveres jellegű. A kód mindegyik olyan hardveren futni fog, amelyikhez van driver, és innentől kezdve lehet olyan hardveres implementációt alkalmazni, ami javítja a futtatás hatékonyságát. Például az MMU megléte, hiszen azt akkor nem kell emulálni. Vagy az aszinkron compute, aminél fontos, hogy egynél több compute parancs legyen feldolgozható órajelenként és legyenek elég kicsik a multiprocesszorok is a párhuzamosításhoz. Ezek sebességet hoznak.
Az extrák főleg grafikai effektek aktiválhatóságában lesznek tetten érhetők. Ha áthozod a konzol kódot módosítás nélkül kb. 10 sor kiegészítéssel, akkor az futni fog PC-n. A nem kompatibilis effektek bizonyos hardvereken nem kapcsolnak be, de a kód működni fog.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Crytek
veterán
De úgy értem hogy ha lesz egy game ami dx12-es (de nem használ ki minden csódaeljárást ,mondhatni a dx12 "legalja" lesz) akkor a mostani VGA-n és a majdani "full" dx12-es VGA-n lesz-e oltári különbség futásban? (Tételezzük fel hogy az adott VGA-k ugyanazon a szinten vannak csak egyik idei pl 970-es a másik "full" dx12-es)
Next PC Upgrade: 2022
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Crytek #12667 üzenetére
Legaljában nem. Csak a nagyon régi MMU nélküli GPU-knak lesz hátránya, mint az Intel Gen7.5 és az NV Fermi.
A legaljára egyébként nem sokan gyúrnak majd. A DX12 esetében nagy szerencse lesz, hogy nem kell végigfutni az API-val a felkészülési időszakot, mert azt Mantle-ön szinte mindenki megcsinálja. A DX12 már egy olyan fejlesztői alapba érkezik, ahol a Mantle alatt megtanulták, hogyan kell low-level API-t programozni. Ezzel jó egy-két éves tapasztatgyűjtési időszakot úszunk meg, mert az most van. Igaz, hogy nem DX12-n, de ez mindegy, az API elvi működése a fontos, ebben pedig a Mantle gyakorlatilag nem különbözik. Tehát a DX12-es váltás igen extrém sebességű lesz, és igen gyorsan hozzányúlunk az extrákhoz is.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Locutus #12663 üzenetére
nincs új a nap alatt: aki most akar játszani, az az aktuális ár / érték alapján kell nézze a 9x0-s kártyákat. hogy az nVidia mit bűvészkedik a motorháztető alatt, az műszaki szempontból roppantul érdekel, de ha megjelenik a 950/960 (én annak vagyok a célközönsége), akkor azt fogom nézni, hogy mennyire gyors, mennyire hűthető hatékonyan, és mennyibe kerül.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Crytek #12669 üzenetére
Attól függ miről váltasz. Szerintem akinek már van 780/290-e annak nem érdemes váltani. Gyengébb hardverről mozdulva a sebesség szempontjából már érdemes modern dizájnt venni a jó DX12-es sebességhez. Ha pedig teljes DX12 funkcionalitást akarsz, akkor nem. Ehhez az NV-től amúgy sem kapsz majd hardvert. Ők nem kifejezetten rajonganak azért az ötletért, hogy a konzolok új generációs effektjei átkerüljenek PC-re. Ha át is kerülnek, akkor is olyan hardvert akarnak kínálni, amin nem futnak majd le, hogy a tesztekben ezek legyenek abszolút kikapcsolva. E vonal mentén a PC esetében azt mondják majd a fejlesztőknek, hogy használjanak GameWorksöt. Aztán más kérdés, hogy a fejlesztő visszamondja, hogy csak a GameWorks kompatibilitásért nem fogja átírni a renderert. De ez politikai harc lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Crytek
veterán
Akkor várunk ez első dx12-es cuccokig ,mert amit az nv-ről írsz az több mint elszomorító
Bár lehet ráveszem magam és lesz egy 970 max dx12-nél kukázom ,minden az nvidián mulik.
Azt most borítékolom hogy azt a GameWorks dolgot nem igen fogja senki használni ..Next PC Upgrade: 2022
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Crytek #12672 üzenetére
Aki arra számít, hogy itt nagy verseny lesz csalódni fog. Az NV-nek van egy nézete a jövőről és az AMD-nek van egy gyökeresen ellentétes véleménye ugyanerről. És itt jönnek képbe a fejlesztők, akiknek ugyanúgy megvan a véleménye a helyzetről. Mivel a két cég véleménye teljesen eltérő, így a fejlesztők egyszerűen oldalt választanak. A GameWorks egyébként nem baj, a dokumentációk hiánya viszont az. Az NV ezzel akarja kikényszeríteni a GameWorks használatát, mert önállóan úgysem tudnak majd a fejlesztők GeForce-ra optimalizálni. Meg is van erről a véleményük: [link]
Viszont ez piacpolitika. Az NV számára azoknak a fejlesztőknek a támogatása amúgy sem kell, akik nem érteken velük egyet. Lásd a linkelt nevek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz -Solt- #12674 üzenetére
Szerintem ennek nincs igazán köze ahhoz, hogy az AMD előnyben részesíti az AAA/konzolportokat, míg az NV inkább az MMO/MOBA-kat pénzeli. Ez inkább egy üzleti megfontolás. Az NVIDIA már évek óta sokkal többet költ az MMO/multi/MOBA vonalra, aminek az oka az, hogy ezek a játékok nem feltétlenül érhetők el konzolon és népszerűek is. Az persze lehet, hogy maga a jelenség felerősödik és még szélsőségesebb lesz a gyártók játékválasztéka, de ezt a döntést korábban hozták meg és biztos, hogy üzleti alapon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
westlake
félisten
válasz Crytek #12677 üzenetére
Az NVIDIA-nak nincs erősebb kártyája, mint a GTX 980. Ha lenne, hogy szenvedhetnének a 3000 feletti shader-es GPU-k "kihozatalával"? Egyeszrűen túl sok a hibás darab. Ha jól rémlik, már ki kellett volna jönnie az új kártyáknak. Ugyanúgy szívnak vele, mint annó a teljesértékű GK110-zel (780 Ti).
[ Szerkesztve ]
Play nice!
-
-
Firestormhun
senior tag
válasz westlake #12678 üzenetére
Miről van szó? Most hozták előre majd másfél hónappal a launch-ot tervezetthez képest. Egy GM204-es performance/midrange kaliberű gpu könnyedén és olcsón gyártható lehet a kiforrott 28nm-es technológián. TSMC és társai szarakodása miatt középtávon jobban megérheti NV-nek GK110 kivezetése és helyettesítése GM204-gyel gaming piacon, mint ülni a babérokon, pláne úgy, hogy az AMD nem tud egyelőre semmit válaszolni Maxwell teljesítmény/watt mutatóira ami elég kényelmetlen helyzetbe fogja hozni a sokat fogyasztó és szétmelegedő R9 290(x) termékcsaládot.
...
-
hokuszla
aktív tag
válasz Firestormhun #12681 üzenetére
jaja
A 980 hűvösen, halkan 100 wattal kevesebbet fogyasztva megveri a 290x-et.
Ennél többet nem is kell tudnia.10400 16GB 1660s 4.5TB
-
TTomax
nagyúr
válasz Firestormhun #12681 üzenetére
Ezt ennél szebben én sem tudtam volna leírni...amen.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Drizzt
nagyúr
Árról is van valami pletyka? Gondolom Gtx780 árban jön a 980Gtx? Akkor instant get. De ha drágább, már nem biztos.
I am having fun staying poor.
-
mcwolf79
veterán
válasz Firestormhun #12681 üzenetére
"sokat fogyasztó és szétmelegedő R9 290(x) termékcsaládot"
Részben igazad van, de sztem aki 290(X) -et vesz az lexarja a fogyasztást (én sem xarom a pénzt, de még én sem foglalkozok vele, hogy mennyivel fogyaszt többet,mint anno a 780-am). A melegedés pedig csak refhűtő esetén áll fenn (amit csak launch-kor vettek az emberek, ma már csak az vesz refhűtős AMD-t, aki alapból cseréli rajta a hűtést).
Az árkülönbözetből (780Ti vs 290X -> kb. 30-40 %-kal drágább a 780) sokáig lehet kompenzálni az áramszámlát, melegedést tekintve pedig lásd. fenti szösszenetet. Persze aki maximalista ,az NV-t vesz (mert azért valamivel gyorsabb,mint az AMD VGA-k. Kérdés, hogy kinek éri meg a felár?Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
mcwolf79
veterán
válasz Firestormhun #12688 üzenetére
Persze, én sem azért írtam.
Tapasztalatból tudom, hogy a 780 kevésbé melegszik és kevesebbet fogyaszt. Ha valaki rászánja a többletköltséget a 780Ti a nyerő (ha csak a teljesítményt nézzük), ár/érték arányban már árnyaltabb a kép.Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
mcwolf79
veterán
válasz hokuszla #12682 üzenetére
Erre egyébként azért mérget ne vegyél!
Majd meglátjuk mit produkál, de mivel marad a 28 nm, a fogyasztás kötve hiszem,hogy ennyivel kurtább lenne. A 780Ti majdnem pariban van fogyasztást tekintve a 290X-szel, ennél nem hiszem hogy sokkal kevesebb lesz a fogyasztás.[ Szerkesztve ]
Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x
-
Drizzt
nagyúr
-
nagyúr
válasz mcwolf79 #12691 üzenetére
de, a fogyasztás biztosan sokkal kevesebb lesz. inkább az a kérdés, hogy ez a felsőkategóriában mennyire fontos. szerintem ha a 290-eseknek nem lenne ennyire elb***ott a referenciahűtése, és nem úgy vonulnak be a köztudatba, mint a porszívó és a radiátor mérethatékony kombinációja (ami percepciót aztán a teljesen jó custom hűtések sem tudták kiirtani), akkor sokkal kevésbé merülne ez fel, mint szempont.
a középkategóriában sokkal izgalmasabb ez a kérdés, mert kevés kivételtől eltekintve azok a kártyák merülnek fel, mint csendes, de relatíve erős gépbe való komponensek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
veterán
Fogyasztásban erre tippelek:
GTX 970 = GTX 680 ~ 195W TDP
GTX 980 = GTX 770 ~ 230W TDP -
ingalls
senior tag
Neten egyelőre nem találtam semmi, de van már tipp arra, hogyan lesznek árazva az új kártyák?
-
veterán
750 Ti -ből kiindulva a Maxwell olyan 25%-al fogyaszt kevesebbet azonos chip méret és órajel esetén.
Na most az új chipek kb. 25%-al nagyobbak lesznek, ha 20 SMM-es lesz GM204, tehát a hatékonyabb chip a méretbeli növekedést fogja kompenzálni, és a végeredmény az lesz, hogy azonos órajelen a nagyobb méret ellenére kb. ugyan annyit fognak fogyasztani mint Kepler elődeik, persze jelentősen fognak gyorsulni.SZVSZ, ha a GTX 970-et 2304 CUDA maggal (18 SMX) a 780 leváltására szánják, akkor túl magas órajelre nem lesz szükség, és 4GB 6GHz-es GDDR5 is elég lesz a 780 lehagyásához tehát akár ilyen GTX 670 körüli 170W-os TDP-vel is beérheti, viszont a GTX 980 órajeleit a 2560 CUDA (20 SMX) maggal jól fel kell majd tornászni ahhoz, hogy lehagyja a 780 Ti-t, és a 4GB 7GHz-es GDDR5-re is szükség lesz, tehát GTX 770+ körüli órajelekre számítok.
[ Szerkesztve ]
-
westlake
félisten
Van bármilyen megjelenési dátuma a GTX 970-nek és a 980-nak? Vagy ismertek egyáltalán a pontos specifikációk?
Play nice!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- LEGO klub
- iPhone topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kupon kunyeráló
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Motoros topic
- Nyaralás topik
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...