Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz #25741824 #4 üzenetére

    Nagyon etikátlan, továbbá a fórum szabályzatával is ellentétes reklámtopikot nyitni.
    Ezt most miért írod Dracula72-nek? Láttad az előzményeket a flottás topicban? Nem az ő ötlete volt a külön topic, hanem 4Grider kérte.
    És miért lenne reklám topic? Akkor a Telekom, Telenor, Vodafone, DIGI és Blue Mobile is az? A Flottás topicról már nem is beszélve.

    ... és te üzletkötő vagy aki a jutalékra hajt ...
    Ez enyhén szólva is megalapozatlan vádaskodás. :(((
    Visszaolvastam Dracula72 hozzászálásait a flottás topicban. Pazo77 írt először a Netfone-ról, addig Dracula72 nem is tudott róla. A későbbi hozzászólásaiból az derül ki, hogy először tájékozatlan volt, érdeklődött, kérdezett, utánajárt, szerződött. Alig több mint 1 hete hordozta át a számát. Az kiérződik, hogy nagyon megörült ennek a lehetőségnek. Lelkesen propagálja is, de ebből azt a következtetést levonni, hogy rögtön üzletkötőnek is állt volna, az rosszindulatra vall. Ha ez igaz lenne, akkor minimum annyit írna többször is, hogy "részletekért keressetek priviben". Ilyet nem írt egyszer sem. Akkor? Mivel bizonyítod a vádaskodásodat?
    Ezzel az erővel én is (és ő is) írhatnám, hogy te védsz valamilyen flottás érdeket.

    Ja, még valami. Én sem vagyok Netfone-nak se ügyfele, se üzletkötője, se semmije - még mielőtt ez is eszedbe jutna. :N

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz zzola #93 üzenetére

    Jók az árak, de nem bízom bennük....
    Miért is nem? Gondolkozzunk csak logikusan!
    Senki sem csodálkozik a sok továbbszámlázós flották, amelyeknél fél- vagy harmadáron megkapni ugyanazt, mint a publikus díjcsomagoknál. De hozhatnám példának a nagyvállalati flottákat is.
    A Netfone virtuális szolgáltató. Működését az NMHH felügyeli. Lényegében nem csinál mást, mit az előbb említett flották (nagy tételben vásárol) és hivatalosan szolgáltat az ügyfelek felé.

    Aztán ... Megjelent a DIGI, nagyon jó árakkal. Bár a kapacitása, ügyfélszáma kicsi, fapados szolgáltató, de akkor is konkurrencia. Szerintem a Telekom a Netfone-on keresztül azt a piaci szegmens célozza, ahol a DIGI keresni szeretne. Hasonlattal élve: a Netfone a Telekom mobilos Flipje. Olcsón adja a Netfone-nak, de így is keres rajta. Megtakarítja pl. a számlázás, beszedés költségét is. Persze a Netfone is keres (ahogy a flották is).

    Még egy. Előttem van egy Netfone szerződés (családtagé).
    Benne van minden. 1 év határozott idő. A vállalt tarifa, a kedvezmények összegszerű meghatározása a listaárhoz képest, stb. Kiszámítható belőle, ha lejárat előtt felbontja az ügyfél, akkor mennyi lesz a kötbér. Ha lejár az egy év, akkor pedig a hírközlési törvényben foglaltak szerint válik határozatlan idejűvé a szerződés.

    Mi akkor a gond?

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz 4Grider #102 üzenetére

    A Telekom tudott a bluemobile mögé betenni ászf-et, itt is megkövetelhetné.
    A Bluemobile nem virtuális szolgáltató, más a jogi helyzete, kapcsolata a Telekommal, mint a Netfone-nak. A Netfone-nak viszont igenis van ÁSzF-je. Részletes, mindenre kiterjedő, mellékletekkel, amelyek közül kettő pont a mobilra vonatkozik.
    Hogy "nincs", azt egy félreértés okozza. Az, hogy a most kínált Netfone díjcsomagok nincsenek benne a díjszabásos mellékletben. De ebben semmi szokatlan nincs!!
    A 3 fő mobilszolgáltató esetében is igaz, hogy vannak a publikus tarifák (lakossági, üzleti) és vannak a nem publikus tarifák (flották, nagyvállalati díjcsomagok). Az utóbbiak náluk sem szerepelnek az ÁSzF-ben vagy a mellékletekben. De ilyennek tekinthetők pl. a Voda ügyfélmegtartó ajánlatai is.
    A Netfone jelenlegi ajánlatai ilyen kvázi nem publikus tartifáknak tekinthetők. Az ÁSzF-ben (törzsszöveg) le is van írva, hogy erre a Netfone fenntartja magának a jogot.
    Idézem:
    7.1.6.1. A Szolgáltató jogosult arra, hogy akciók keretében vagy üzleti megfontolásból végleges ajánlatként egyes, a Díjszabásban leírt díjcsomagokhoz képest további kedvezményeket biztosítson.
    Na, ilyen tarifaajánlat, amit a Netfone jelenleg kínál. A publikus tarifái borzasztó drágák, ezek viszont jók. A Netfone-nak pedig ez a megoldás azért jó, mert bármikor kiveheti a jelenlegit az ajánlatból, és kínálhat más hasonló, "nem publikus" csomagot. Viszont akik a jelenlegire szerződnek, azok számára ez határidő nélküli díjcsomag. Megváltoztatni csak a hírközlési törvény keretein belül tudja, ha akarná.

    Nem arról volt szó, hogy nincs hűség? Vagy kértetek készüléket?
    Nem. Ezt benéztem az előfizetői szerződésnél.
    Az alapszerződésben a 3.4 pont így szól: Határozott idejű szerződés: A Szerződés az 1. sz. mellékletben meghatározott időtartamra jön létre. A 3.5 pedig így: A határozott idejű szerződés időtartama 12 hónap, kivéve, amennyiben a szolgáltatás megrendeléséhez készülékvásárlás is kapcsolódik.
    Nem néztem végig az 1. sz mellékletet, csak a díjszabás részét. Ezért hittem, hogy 1 évre szól. De most végignéztem. Nincs a mellékletbe meghatározva határozott idő, tehát nincs hűség.

  • sifarr

    senior tag

    válasz martonl #105 üzenetére

    Az új, majd februártól esedékes ÁSZF-ükben a belépési díjon túl olyat is látok, hogy számhordozási díj.
    Ilyen díjtételnek a hírközlési trövény szerint nem szabadna lennie.
    Idézek a 150. §-ból:
    (9) A számhordozás igénybevételéért az átadó szolgáltató hordozásonként egyszeri díjat határozhat meg, amelyet az átvevő szolgáltató fizet meg az átadó szolgáltató részére. A fizetendő díj nem haladhatja meg a számhordozás teljesítésével összefüggésben felmerült indokolt költségeket. A számhordozás igénybevétele a végfelhasználó részére díjmentes.
    A végfelhasználó az ügyfél, azaz neki díjmentesnek kell lennie.

  • sifarr

    senior tag

    válasz 4Grider #109 üzenetére

    A bluemobile virtuális szolgáltató.
    Nem az, csak egy brand. Lásd pl. itt!
    De az is ezt bizonyítja, hogy ha feltöltesz egy bluemobile-os sim-et mondjuk a bankok internetes oldalán, akkor a Telekom feltöltést kell kiválasztani. A pénz pedig a Telekom számláján landol.

    Nem publikus tarifáról írsz folyamatosan, miközben a cég egyetlen publikus felületén csak nem publikus ajánlatok szerepelnek? Nem érzed ezt ellentmondásosnak?
    Ezt pont te írod, aki egy cég mobilflottáját menedzseled? ;]
    A te flottád tarifája hol szerepel a mobilszolgáltatótok ÁSzF-jében? Sehol. Kötöttetek egy egyedi szerződést. Ahogy az összes flotta díjcsomagjai hiányoznak az ÁSzF-ekből, akkor is, ha honlapon hirdetik a flottások.
    Az ellentmondásról pedig.
    Nincs kapcsolatom, így hivatalos infóm sem a Netfone-tól. De mérget vennék rá, ha valaki bemegy az ügyfélszolgálatukra, akkor köthet szerződést ÁSzF-szerinti csomagra is. De azokat értelmetlen reklámozni a honlapon, mert drágák. Meghirdetve viszont megvan, hiszen a honlapon ott van, elérhet az ÁSzF. Elérhető, de kiemelten reklámozni nem kötelező.
    Viszont a honlapon hirdetik az ÁSzF 7.1.61. lehetősége szerinti kedvezőbb tarifát. Amire egyedileg szerződik az ügyfelekkel.

    Van egy határozott idejű szerződésed, ami a melléklete alapján határozatlan időtartamra jött létre. Ez is szép.
    Jogilag nincs benne semmi hiba. Az alapszerződésben az általános feltételek vannak meghatárorozva, közte a határozott idejű szerződés esetei is. A melléklet pedig tartalmazza a konkrétumokat is, azaz azt is, hogy a szerződés határozott idejű-e. A szerződésnek pedi elválaszthatatlan részei a mellékletek is (ahogy egyébként az ÁSzF is melléklezeivel).
    De ezt te pontosan tudod, hoszen a céged szerződése is hasonló összetételű.

    (Ez a válasz szól zzolának is.)

  • sifarr

    senior tag

    Akkor pár szó a felvetődött problémákról.

    1. A Netfone ÁSzF-jében részletesen van szó a számhordozásról a hírközlési törvénynek megfelelően. Számhordozás során a szám az átvevő szolgáltatóhoz kerül, de a szám az előfizetőé.
    A Netfone egyedi szerződés 2-es melléklete a számhordozási nyilatkozat. Ez is egyértelműen számhordozásról beszél. Ez is benne van az ügyfél nyilatkozataként:
    "Alulírott XY (előfizető) az Elektronikus Hírközlésről szóló 2003. évi C. Törvény és a 2/2012. (I. 24.) NMHH rendelet alapján a számhordozhatóságra biztosított
    lehetőségemmel élve alábbi adataim megadásával úgy nyilatkozom, hogy mobiltelefon szolgáltatásra a Netfone Telecom Kft-t választom és e szolgáltatásra előfizetői
    szerződést kötök, amelynek során az alább rögzített telefon szám(ok)at meg kívánom tartani."
    Tehát szó nincs arról, hogy az ügyfél lemondana a számról a Netfone javára, mint sok továbbszámlázós flotta esetében. A szolgáltató tehát a Netfone, a szám tulajdonosa pedig az előfizető. Ha akarja, akkor később az ügyfélnek joga van elhordozni is a számát a Netfone-tól.

    2. Ne keverjük a telefonkönyvet, tudakozót a számhordozással, a szám tulajdonjogával.
    A hírközlési törvény szerint (160. §.) csak a vezetékes (helyhez kötött) telefon-előfizetésekről kell előfizetői névjegyzéket készíteni. Azt is csak a saját előfizetőiről köteles.
    Mobilelőfizetőkről nem kötelező, de lehet. Viszont ebben az esetben (is) nyilatkoztatni kell az előfizetőt, hogy akar-e benne szerepelni vagy sem (titkos szám), és ha igen, akkor milyen adatokkal.
    Aki már szerződött a Netfone-nal, az tudja, hogy ilyen nyilatkozatot nem kértek. Azaz a Netfone bizonyára nem készít előfizetői névjegyzéket tudakozói, telefonkönyvi célból.
    A Telekom tudakozója esetében valami ilyesmit tudok elképzeni, ami a korábban jelzett problémát okozta.
    Egy számot a Telekomtól a Netfone elhordozott az előfizető nyilatkozata alapján. Az elhordozás miatt az előfizető korábbi, a Telekomnak adott nyilatkozata érvényét vesztette, azaz a Telekom köteles volt a személyes adatokat onnan törölni. Beírta helyette a Netfone-t, mint szolgáltatót. Na, hogy ezt miért tette a Telekom, az nekem rejtély. :F

  • sifarr

    senior tag

    válasz z67 #151 üzenetére

    Van olyan, aki szerződéskötéskor engedélyezte a számának és nevének a tudakozóban,
    Nem kérnek ilyen nyilatkozatot. Tehát minden netfone-s szám titkos lesz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz martonl #155 üzenetére

    Abban egyetértünk, hogy valami itt nem kerek. De kontextusában nézd a hozzászólásom.
    Az vetődött fel, hogy a Telekom tudakozóban a Netfone jelenik meg a hordozott szám esetében, és ez bizonyítja, hogy a szám a Netfone nevére került.
    Erre írtam, hogy a Netfone ÁSzF-e és a szerződés szerint is számhordozás történt, azaz a szám az előfizetőé maradt. A 2-es mellékletből idéztem is, most a következő mondatot idézem: Kijelentem továbbá, hogy az alább rögzített telefon szám(ok)at 30 napon
    belül nem kívánom más szolgáltatóhoz továbbhordozni.
    Ez is bizonyítja, hogy a tulajdonos az előfizető, hisz egyoldalú döntéssel elviheti máshova.
    Kizártnak tartom, hogy a Netfone számhordozásra kér felhatalmazást, és közben suba alatt "saját névre" írja az számot. Lényegében ez volt az alapállítás. De ha a Netfone ilyet tenne, akkora büntetést kapna, hogy abba pénzügyileg is belerokkan.

    A hírközlési törvényből idéztem, hogy mobilszámokra tudakozót nem kötelező működtetni.
    A Telekom (a Posta, Matáv) utódjaként sokak szemében olyan Tudakozót üzemeltet, amely minden mobilszámot mutat (titkos kivéve) szolgáltatótól függetlenül. Biztos, hogy ma is így van? Tényleg szerepelnek benne a vodás, telenoros, digis számok is? Ha egy előfizetőnek változik pl. a címe, eljut ez a változás a Telekomhoz? Ez, az állandó adatfrissítés egy plusz macera a többi szolgáltatónak. Minek csinálnák, ha
    - törvény nem kötelezi őket erre,
    - a természetes személyek minimum kétharmada titkosan kezelteti a számát?
    A környezetemben mindenki száma titkos. Ki se tudom próbálni, hogy egy nem titkos, más szolgáltatónál levő szám megjelenik-e a Telekom tudakozójában.
    Mobilszámra a tudakozónak már egyébként sincs sok értelme. A közületi számokat is a cégek már honlapjukon teszik publikussá.
    A Vodánál és a Telenornál is van tudakozó, de csak a saját előfizetésekre. Miért foglalkozna egyedül a Telekom a többiével is?
    A Telenoré külön is érdekes, mert ha a keresett szám nem telenoros, akkor nem előfizetőt ír ki, hanem a számot kezelő szolgáltatót. Mintha (!!) valami ilyesmi történne a Netfone-hoz hordozott számok esetében is. Nem tudom a tutit, csak egy tipp.
    Összefoglalva: valami tényleg nem kerek.
    Dehogy a Netfone jelentett volna "saját magát" a Telekom tudakozójába, vagy a Telekomnál történt-e hiba, én nem tudom eldönteni. De az is elhamarkodott, ha rögtön a Netfone hibájának minősítjük az esetet. Lehet, hogy ők hibáztak, lehet, hogy nem. Majd kiderül.

    Közben megjelent egy hivatalos személy is. Jöhet a tuti info, olvasom is. :K

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz martonl #170 üzenetére

    Ezek szerint tényleg az van, amit írtál,
    Ha arra gondolsz, hogy azt tippeltem egy lehetséges hibaforrásnak, miszerint (a Telekom a tudakozó adatbázisába) "Beírta helyette a Netfone-t, mint szolgáltatót", akkor igen. Lényegileg eltaláltam az igazságot. Hiába no, vak tyúk (kakas) is talál szemet. :K
    Most a Telekom tudakozó valóban hasonlóan működik a netfone-os számok esetében, mint a Telenoré, azaz a szolgáltató nevét írja ki. Csak a megnevezés megtévesztő.

    csak ez azért adatvédelmi okokból is aggályos szerintem.
    Én itt nem látok adatvédelmi aggályt. Ha valaki nem tudja a számodról, hogy kié és rákeres, csak azt az infot kapja, hogy Netfone. Ebben nincs személyes adat. Ugyanazt azt infot kapja, mint ha az NMHH hivtalos számhordozási adabázisában keresne rá.
    A névre rákeresve pedig nem kap találatot, tehát megint nincs szó személyes adat kiszivárgásáról, visszaélés lehetőségéről.
    A családban már van egy számhordozásos Netfone előfizetés, egyet pedig tegnap indítottunk. Vannak a szerződésben adatkezelési nyilatkozatok, de egyik sem vonatkozik előfizetői nyivántartásban való szerepeltetésre. Sem pro, sem kontra, tehát rá sem kérdeznek erre a lehetőségre. Ebből én arra következtetek, hogy a Netfone nem akar tudakozót üzemeltetni a mobilos előfizetőiről. Nem kötelező, munka van vele, költség is, értelme sincs, tehát minek. Adatvédelmi aggály sem lehet ebből.

  • sifarr

    senior tag

    válasz zoli62 #179 üzenetére

    Tegnap felhívtak, ... Kaució nincs, sőt utánvét sem.
    Engem is. Pont az nálam is a menetrend, mint nálad.
    Viszont ma megkaptam a GLS-től is az értesítő emailt. Abban szerepel az 1350.- forintos utánvét. Korábban egy másik családtagom is fizette. Szerintem neked is kell majd.
    A postai kiküldés az ingyenes, de az sokkal lassabb.

  • sifarr

    senior tag

    válasz z67 #182 üzenetére

    Személyes átvételre is van mód Budapestieknek.
    Ez igaz, ráadásul én is budapesti vagyok. De a fene sem fog 1350 forintért oda-vissza összesen 3 órát utazgatni. Többet ér az időm, meg covidos időben az egészségem. :K

  • sifarr

    senior tag

    Ma megjött a sim - utánvéttel.
    Kaptam mellé egy kétoldalas levelet is.
    Van benne egy furcsaság. Azt írják, hogy a hálófüggetlen vagy Vodafone-os készülékben használható a kártya. A netnél viszont telekomos APN-t kell beállítani. A kettő nekem ellentmondásosnak tűnik. Szerintem egy régi, még Vodafone-os levélsablont írtak át telekomos verzióra, és benne maradt egy fals infó.

  • sifarr

    senior tag

    válasz zoli62 #212 üzenetére

    Átállt a számom nekem is, minden simán ment.
    Nálam is minden ment menetrend szerint.
    Utánvét volt? Nekem igen.

  • sifarr

    senior tag

    válasz z67 #229 üzenetére

    Van tippetek arra, hogy az ügyfélkaput hogyan lehetne használni?
    A felhasználói név az ügyfélszámod.
    A jelszóhoz hívd fel az ügyfélszolgálatot, küldenek sms-ben egy ideiglenes jelszót. Belépés után ezt változtasd meg.

  • sifarr

    senior tag

    válasz martonl #256 üzenetére

    Nem véglegesítettem, csak kíváncsiságból próbálkoztam. Ezt miért engedi?
    (Na, rögvest belefutunk egy Telekom tudakozóhoz hasonló vitába! ;) )
    Nem a költségként elszámolhatóság a megoldás kulcsa.
    Szerintem (!) csak arról van szó, hogy az internetes megrendelés során még nincs adatellenőrzés. Azt majd az ügyfélszolgálatos végzi el.
    Azt kétlem, hogy a Netfone egy cég nevére lakossági díjcsomagot engedne. Nem a számla miatt, hanem a telekomadó miatt.
    Cégek esetében a telekomadó perc díja és a havi maximum is sokkal magasabb, mint lakossági előfizetés esetében. Ezt a Netfone-nak kell bevallania, megfizetnie. Ha cégnek lakossági csomagot ad(na), attól még neki a céges telekomadót kell befizetnie a NAV-nak. Miért vállalná fel cégek esetében ezt a többletköltséget? Céges előfizetésnél ráteszi a "plusz" ÁFA-t, de ez valójában a telekomadóról szól.
    Szóval szerintem csak ennyiről van szó.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz kilesz77 #273 üzenetére

    A fogalmazásod alapján bennfentesnek tűnsz.
    Tudsz arra válaszolni, hogy február 1-től miért vezetitek be a számhordozási díjat? És érvényesíteni is akarjátok? A hírközlési tv szerint a végfelhasználó számára a számhordozás díjmentes. Akkor hogyan lehet ez?

    Ne vedd "ellenséges", kötözködő kérdésnek, inkább értetlenkedőnek. :K
    Január 10-től előfizetőtök vagyok. Az első számla már megérkezett, várja a február 1-i csopbeszedést. Viszont átvinnék hozzátok még egy számot. Nem telefonköltség megtakarítása a cél, sőt (!), inkább a kényelem. Prepaidben havi 1500 alatti a költségem ezen a számon, de egyszerűbb, kényelmesebb lenne egy számlán, csopbeszedéssel kifizetni a két szám díjait. Viszont, ha még számhordozási díj is van (és főleg, ha kaució is lenne a prepaid miatt), akkor már annyit nem ér a kérenyelem.

  • sifarr

    senior tag

    válasz kilesz77 #277 üzenetére

    Köszönöm, hogy jelezted ezt az anomáliát, javítjuk az ÁSZF-et.
    Nincs mit. Az ember ott segít, ahol tud. Főleg egy olyan szolgáltatónak, amellyel rokonszenvezik. Főképp manapság, amikor a DIGI kanosszajárása bizonyítja, hogy oda kell figyelni a legapróbb részletekre is. N(e)Mhh lehet hibázni, mert ki tudja ... ;)

    Még két kérdés, és viszem is a másik számomat.
    1. Az első, hozzátok vitt számom postpaid volt. Volt hitelképesség vizsgálat is, beküldtem egy mobilszámlát, utána minden simán ment. Ha második számként prepaidet vinnék hozzátok, ugye így akkor nincs kaució?
    2. A telefonos ügyfélszolgálaton indítsam a második szám áthordozását, hogy egy számlán fizethessem a két számot?

  • sifarr

    senior tag

    válasz NFT #287 üzenetére

    Ha megadod a neved és vagy ügyfészámod vagy a már nálunk levő számod ...
    Írtam neked privát üzenetet a kért adatokkal, csak még nem léptél be azóta.
    Ha lehet, akkor lebonyolítanám még ma az ügyletet.

  • sifarr

    senior tag

    válasz NFT2 #300 üzenetére

    Szia, már vannak:-)))
    Ha már szóba jött, akkor nekem is lenne erről kérdésem.
    Tervezitek, hogy a Telekomhoz hasonlóan nálatok is lesz a parkoláshoz, autópálya matricához, lottóhoz SIM Toolkit alkalmazás?
    Én azt szeretem, használom már nagyon régóta. Sokkal megbízhatóbb, mint a különböző appok, és nagyon egyszerű használni is.
    Úgy tudom, hogy csak a Telekomnál van ilyen, pedig nagyon jó.
    És ti is a Telekomnál vagytok. :)

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz T 1000 #324 üzenetére

    Lakossági Korlátlan díjcsomag 2020 "-ben teljesen más számok szerepelnek.....
    A szerződésben ugyanaz a tarifa lesz tételesen beírva, mint amit a honlapon látsz. Erre szerződsz.
    A lista díjcsomaghoz képest kapod a kedvezményes tarifát határozatlan időre.
    Nyugodtan válthatsz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz 4Grider #332 üzenetére

    Nem hiszem el, hogy nem érzi nálatok azt senki, hogy ez így egyáltalán nem jogszerű.
    Miért nem jogszerű? :F
    Mutass rá konkrétan, hogy mely jogszabály helyeket sért meg ez a gyakorlat!
    A promóciós ajánlatokat nem kötelező ÁSzF-be foglalni. Mellékletbe sem. A többi szolgáltatónál is lehet erre példát találni. Akkor ők is jogszabályt sértenek?

  • sifarr

    senior tag

    válasz T 1000 #335 üzenetére

    Számohordozás esetén a sim kártya aktiválás hogy néz ki?
    Pontosan úgy, mint bármely más szolgáltatónál. Ugyanis ez egy központosított, egységesített eljárás.

    Kapsz egy időablakot, valamely nap 20-24 óráig tart. Ebben az intervallumban először megszűnik a régi szolgáltatódnál a szolgáltatás. A sim-kártyád inaktiválódik. Nem sokra rá pedig aktiválódik az új szolgáltató sim-kártyája. Nem neked kell aktiválni, aktiválódik magától.
    Mobil újraindítása esetleg kellhet.

  • sifarr

    senior tag

    válasz T 1000 #343 üzenetére

    Hááát, ebbe most ne menjünk bele, a honlapot nézve nem látom hogy ezek promóciós árak
    Telekom honlap, Domino csomag, hangopciók. Az egyik, a 70 perc 7 napra 450.- nincs benne az ÁSzF díjszabási mellékletben. Ez egy ajánlat, nem szerepel a promóció szó sem. De él, nem jogszabályellenes.

    Nem látom hogy ezek az árak (tekintettel arra, hogy hűségidő nélküli szerződésről beszélünk), meddig érvényesek?
    Melyik szolgáltatónál látsz olyat, hogy egy díjcsomag meddig érvényes? Egyiknél sem.
    Szerződsz egy publikus (ÁSzF) díjcsomagra vagy egyedire. A szolgáltató pedig egyoldalúan módosíthatja az árat. Ennek a módja és az előfizető jogai, lehetőségei ilyen esetekre a jogszabályokban le vannak írva.
    Most szerződsz a Netfone-nal. Határozatlan idejű a szerződésed. Nincs leírva, hogy meddig tartja az árat. De ha változtatni (emelni) akar és te nem fogadod el, akkor femondod.

    Milyen egyéb költségek vannak, pl roaming, külföldi hívások díjai, kaució?
    A szerződésben nem részletezett díjak az ÁSzF-ben szereplő díjakkal számlázódnak.

    A 4gb-os csomaghoz az van írva ...
    Nekem 2990-es csomagom van, de 4gb-snél is biztos hasonlóan van.
    A szerződésemben szerepel a fizetendő havidíj: 2.990.-
    Szerepelnek a havi díjkedvezmények (2 sor). Ha a díjkedvezményeket hozzáadom a fizetendő havi díjhoz, akkor pont az ÁSzF-ben szereplő előfizetési díj jön ki.

    Vagyis amikor rányomok a Megrendelem gombra, akkor én ráutaló magatartással ezt fogadom el, és ekkor még nincsen szó egyéni előfizetői szerződésről!!!
    Nem.
    Ha rányomsz a megrendelésre, akkor még nem szerződtél. Felhívnak és szóban szerződsz. Ott ismertetik részletesen a te tarifádat is.
    Ha jól emlékszem, akkor én a "megrendelés" követően előbb kaptam meg a szerődést e-mailben, azon le is ellenőrizhettem mindent. Tarifát is. Csak később hívtak fel, akkor szerződtünk.

    Jogilag semmi nem köti a Netfone-t, hogy nekem az ÁSZF-nél kedvezőbb díjakat számítson fel!
    Ez igaz. Ahogy a mobilszolgáltatóknak nincs kötelezettsége, hogy szerződést kössenek bárki jelentkező ügyféllel. Egyiknek sem! A mobilszolgáltatók honlapjai még kötelező érvényű ajánlatnak sem tekinthetők. Figyelem felhívása, ennyi.

    Én pl. már végigmentem a megrendelési folyamaton, de a vége előtt kiléptem, mert a feleségem jogász, és minderre felhívta a figyelmem.....
    Kiváncsiságból én is végigmentem újra.
    Ha a folyamat szerződéskötés lenne, akkor erre fel kellene egyértelműen hívni a figyelmet és el is fogadtatni.
    Viszont csak az adatvédelmi szabályzatot fogadod el, valamint az ÁSzF-et.
    Az ÁSzF elfogadása nem egyenlő szerződéskötéssel! Az ÁSzF csak része a szerződésnek, de nem maga a szerződés. Ezt nem mondta a feleséged?
    Nyugodtan végigvihetted volna a megrendelést, aztán a szóbeli megkeresésnél még mindig eldönthetted volna, hogy szerződsz vagy sem.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz T 1000 #349 üzenetére

    Látom nem érted mi a problémám, mivel nem akarod érteni.
    Tévedsz! Szeretném, de az "érveid" alapján tényleg nem értem.

    Leírtam, hogy ez még akár törvényes is lehet, de nem jövőbe mutató.
    Hogy mi a "jövőbe mutató", annak megítélése szubjektív.

    A gondom pont az, ami írsz "Viszont csak az adatvédelmi szabályzatot fogadod el, valamint az ÁSzF-et."
    ad 1. Mivel a "megrendelés" során megadod a személyes adataid, ezért a szolgáltatónak (adatkezelőnek) kötelező szabályzatot alkotnia. Neked pedig aktív módon elfogadnod (akár olvastad, akár nem), különben nem rögzítheti az adataid.
    ad 2. Az ÁSzF-ben sokmindent kötelezően le kell írni (pl. szolgáltatások részletezése, technikai rendelkezésre állás, stb.), amelyek arról szólnak, hogy mit, milyen általános feltételekkel nyújt a szolgáltató. Ezt fogadod el - de ez még nem jelent semmit!
    Mivel - ahogy írtam - az ÁSzF elfogadása még nem szerződéskötés. Ezért ha elfogadod az ÁSzF-et, az még nem vonatkozik rád!! Mert nem vagy szerződő fél. Kockázat nulla.

    biztos csak én vagyok olyan hülye, hogy egy szerződés megkötése előtt tájékozódok.
    Nem vagy hülye, ilyenre én nem utaltam.
    Viszont van különbség a tájékozódás és aközött, hogy - csak a legerősebbet idézem - jogszabályellenes.

    olyan vicces díjak a 6-os pontban, mint 12,8 ezer forintos belépési díj
    Kiszámolót olvasom, kedvelem. de itt nem volt a tájékozódása teljes körű.
    Belépési díj - Netfone-nál van. Nála is van.
    De van (ha hűség nélkül kötsz előfizetést: Voda 10 ezer, Telekom 5 ezer.
    Igen, vannak egyéb díjak másoknál is, amit bizonyos esetekben elengednek.

    ... és nem szeretném megszivatni magunkat.
    Ne vegyél telefont és akkor nem tudnak "megszivatni". (Már a szóhasználat is furcsa. Miért feltételezed, hogy meg akarnának szivatni?)
    Ha nem tetszik, akkor otthagyod őket.
    Ha telefont vennél, ha hűségidőt kötnél 1-2 évre, ha lejárata előtt fel akarnád mondani, na akkor lenne csak lényeges a kedvezmény nélküli tarifa. Mert a havi díjkedvezmény lenne a kötbér számításának alapja.

    Még egy: ha teljes körűen akarsz meggyőződni mindenről, akkor nézd meg, ahol jellemzően használnád az előfizetést, ott milyen a Telekom lefedettsége. Tudnád-e beltéren is használni. Ez a fontos műszaki feltétel nem a Netfone-on múlik, hanem a Telekomon. A Telekomot ellenőrizd le, hogy adott esetben ne a Netfone-t szidd a Telekom miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz 4Grider #348 üzenetére

    Már hogyne lenne benne, a Telekom nem kispályás. Akciós melléklet 32. pont.
    Neked sasszemed van! ;) Én erre nem figyeltem fel.

    Viszont az a kérdés, hogy ez a melléklet szerves része-e az egyedi előfizetői szerződésnek. Szerintem nem.
    Ha az lenne, akkor sokkal egyértelműbben kellene meghatározni az akciós feltételeket!!
    A legtöbb akciónál az szerepel, hogy "visszavonásig" él. Egyértelműen ki kellene derülni, hogy egy visszavonás adott esetben egyoldalú szerződésmódosításnak minősül vagy sem.

    Csak egy példa. 16-os akció. Dominóról havidíjasra váltás. Feltétel a váltás mellett az 1-2 éves hűség vállalása. Mobil S díjcsomag esetében a pecdíj 37 helyett 19.
    Mi van, ha visszavonják az akciót? A 19 automatikusan 37-re vált? Ha valakinek van még hátra féléve a hűségből, akkor felmondhat-e egyoldalú szerződésmódosításra hivatkozva vagy sem?
    Vagy a hűség végéig marad a 19 és csak utána 37?
    A mellékletből ezekre a kérdésekre nem olvasható ki az egyértelmű válasz. Márpedig ha a szerződés része lenne ez a melléklet, akkor egyértelmű szabályozás kellene.

    Szerintem pl. ez a 16-os úgy működik, hogy a melléklet "csak" meghirdetés, tájékoztató.
    Feltételezem, hogy a váltáskor az egyedi szerződésbe írják bele konkrétan, hogy
    - a hűségidő 1 vagy 2 év, és
    - a hűségidő alatt a Mobil S díjcsomagjában szereplő percdíj helyett 19 a díj,
    - lejárat után pedig az aktuális Mobil S percdíj az érvényes.
    A mellékletnek pedig nincs jogi relevanciája.

    Na, hasonló történik a Netfone-nál. Az "akció" benne van az egyedi szerződésedben. Jogvita esetében az az irányadó. Akkor is, ha nincs akciós melléklet.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz NFT2 #359 üzenetére

    amit egyébként sifarr nagyon jól körbeírt, rá is hagyhatnánk a blogot részünkről:-)
    Nem vállalom!! :N Én csak akkor írok, ha kedvem van. :K
    Viszont nem ártana a topic elejére egy összefoglaló. Beleértve egy GYIK-et is.
    Ilyen nem ártana a honlapra sem. Mindkét helyen sok kérdést meg lehetne előzni.

    És ha már írok, lenne egy kérdésem is.
    Szerintem (!!!) a társkártya csomag rosszul van pozicionálva. Ezt én nagyi-csomagnak értékelem (gyereknek kell a sok net). Esetükben van 50-100 kimenő perc/hó (ritkábban esetleg 150). Inkább csak fogadják a családtagok bejövő (Netfone-os) hívásait. Viszont a csomag havi díja nem lebeszélhető. Így ilyen használat mellett a percdíj (50-100/hó) 20-30 forint között váltakozik. Ez sok. Ennél akár egy Voda Tuti jobb, olcsóbb, rugalmasabb.
    Ez direkt van így, mert ezzel akarjátok a korlátlan felé terelni az ügyfeleket?
    Ha volna némi igazságom, akkor esetleg, talán lesz ebben változtatás? Ha lenne, akkor én bevinnék egy családon belüli nagyi-prepaidet 3. előfizetésnek.
    Jó, ez üzletpolitikára kérdez rá, ha nem lehet/akarsz, akkor nem kell válaszolnod. Akkor üsd el valamivel. :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz Ksix #363 üzenetére

    Szerintem tévedsz. :) És van a mellékletnek is jogi relevanciája. Lásd ÁSZF 7. oldal: ...
    Lehet, elvégre "errare humanum est".
    Lehet, hogy neked van igazad.

    De feltettem egy konkrét kérdést a 16-os Telekom akcióval kapcsolatban. Felelj akkor a kérdésre az akciós melléklet alapján.
    Ha visszavonják az akciót, akkor 37-re emelkedik-e a pecdíj vagy marad 19 a hűség végéig? Csak az akciós mellékletből tudsz-e egyértelmű választ adni? Ha igen, akkor mi a válasz?

    A hűséges kérdésedre meg nyilván nem az akciós mellékletben van a válasz, hanem az általános részben ...
    Megnéztem a törzsrészt is. Semmi eligazítást nem ad az előző kérdéssel összefüggésben.

    A 16-os akciónál az ügyfél határozott idejű szerződést köt az akciós kedvezményért cserébe. Az akciós mellékletből nem derül ki egyértelműen, hogy a szolgáltató is vállalja-e a határozott időre a kedvezményes percdíjat. Márpedig az akciók feltételeinek is (a szolgáltató határozza meg) is egyértelműen értelmezhetőnek kell lennie. Ha a szolgáltató vállalja a határozott idő végéig a 19-et, akkor ez nem derül ki a mellékletből.
    Tőlem tekintheted a szerződés részének azt a mellékletet, de nincs benne válasz, hogy mi van/lesz az akció visszavonása esetében a fennmaradó hűségidőben. Azaz adott esetben semmit sem ér.

    Adtam megoldást is, ahogy szerintem az ilyen váltás esetében a szerződést kötik. Az akció egyértelmű feltételei az egyedi szerződésben vannak szabályozva.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Ksix #367 üzenetére

    Köszönöm a válaszod.
    Csak azért folytatom, mert a polémia onnan indult (te később folytál bele), hogy egyesek nem tartották megnyugtatónak, hogy a Netfone "akciós, promóciós" díjszabása nincs benne az ÁSzf-ben, mellékletében sem. Ezzel állították szembe a nagyobb szolgáltatók gyakorlatát, akiknél (pl. lásd Telekom) az akciók az ÁSzF mellékletében megjelennek. Én csak annyit állítottam, hogy a Netfone-os gyakorlat (akciós díjszabás az egyedi szerődésben) nem eredményez bizonytalanabb helyzetet. Sőt, fordítva - és erre példa a Telekom.

    Tehát szerinted az akciós melléklet a szerződés része, a törzsszöveg pedig értelmezi az akció feltételeit. Konklúziód, hogy az akció visszavonása esetén "új ügyfelek nem tudják onnantól igénybe venni, de akinek még él a hűsége, az még 19 Ft-ért telefonál".
    Jó. Ebben az esetben viszont az is igaz, hogy a hűségidő lejárta után is marad a 19 Ft-os percdíj. (Az is mindegy, hogy visszavonták az akciót vagy sem.) Ugyanis az Eht. szerint a (hűség) határozott idejű szerződés lejártakor az határozatlan idejűvé alakul át. Az Eht. 134. § (14) szerint a határozatlan idejű "szerződési feltételek nem lehetnek az előfizetőre nézve hátrányosabbak a korábbi határozott idejű szerződésben szereplő szerződési feltételeknél".
    Így értelmezi a törzsszöveg alapján az akciót a Telekom? Én nem tudom. Az akció 2020. 09. 04-től él, tehát még nem volt eset, amikor valakinek lejárt volna az 1 év hűsége.
    Viszont én a szavaidból azt szűröm le, mintha te is úgy értenéd ("akinek még él a hűsége"), hogy a csak hűség alatt érvényes a 19 Ft. Biztos? Ha a határozott idő alatt a szerződés része a 19 Ft-os díjtétel, akkor megváltozhat az az átalakuláskor? Biztos, hogy ez tövényes lenne?

    Visszautalva a kiindulópontra. Mi most "vitatkozunk" a melléklet és a törzsszöveg összefüggésein, értelmezésén. Nem egyértelműbb, megnyugtatóbb, ha az akciós díjak az egyedi szerződés szövegébe vannak tételesen belefoglalva? Nem jobban kielégíti ez a mód a "közérthetőség" követelményét (Eht. 127. § (1)), mintha a laikus előfizetőnek ÁSzF szövegekben kell bogarásznia, összefüggéseket értelmeznie?

    De, mert mindig van egy de, ahogy ott látszik az ÁSZF idézetben, ott van egy „kivéve”, ami miatt, ha nagyon akarja a Telekom, akkor meg tudja tenni, hogy mégis 37 Ft legyen a már meglévő hűségszerződéseseknek is, a 19 Ft helyett
    A "kivéve" miatt nem tudja megtenni, ha akarja sem. Mert nincs joga megtenni erre hivatkozva.
    A kivéve után ugyanis így folytatódik a szöveg: kivéve, ha azt az Eht. 132. § (2) bekezdésének b), illetve e) pontjában foglaltak indokolják. (Eszr. 27. § (4)).
    Az ÁSzF itt lényegében az Eszr. 27. § (4)-et idézi. A probléma csak az, hogy a jelenleg hatályos Eht. 132. § (2) bekezdésének nincs b), illetve e) pontja. Volt, de már nincs. A törvény ugyanis decemberben megváltozott. Az Eszr. (még) nem módosult, elmaradt a jogharmonizáció. És (még) elmaradt a Telekom ÁSzF szövegének szükséges változtatása is, a hivatkozások aktualizálása tekintétében biztos. Pl. az új, helyes hivatkozás itt az Eht 132. § (6) a), b) és c) lenne. Ezt pl. beletehették volna akár soron kívül is.
    De ezt is csak azért említettem, mert ez is azt bizonyítja, hogy az előfizető számára az a megnyugtatóbb, biztosabb, egyértelműbb, ha a szerződés lényeges elemei az egyedi szerződésbe vannak foglalva.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #378 üzenetére

    Nem azert kerdeztem csak barkivel megesik hogy 1-2 napot csuszik.
    Fizesd csoportos beszedéssel, és akkor nem fogsz csúszni. Nem kell attól félni. A számlád összege havonta úgyis ugyanannyi lesz. Legfeljebb a 100 sms túllépése, a nemzetközi hívások vagy a nem EU-s roaming növelhetik esetileg.
    Nekem az első, januári számlát február 1-én vonták. Valószínű, hogy mindon hónap első munkanapján lesz a terhelés. Tehát kiszámítható, a fedezet biztosítása tervezhető.

    Kaukciomreszevel hogy van?
    Egyedi döntés, pont úgy mint minden más szolgáltatónál. Főleg azért, mert készüléket is veszel. Befolyásolhatja, hogy a készüléket egyben fizeted ki, vagy részletfizetést kértél.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #380 üzenetére

    Ami meg nem tetszet plusz telefon dij felvan szamolva a havidjhoz az mellett plusz reszlet dija.
    Te már szerződtél és már az első számládat nézed?
    A számlában 1 sor a "telefonszám havidíj", ez a beszélgetés havidíja. A következő rész az "opciós díjak". Itt egy sor mindenképp van, az internet díja.
    Neked volna akkor még egy tétel "plusz telefon díj" címen?
    Ha igen, akkor azt nem értem. Nem hinném, hogy ez lenne a kaució. (Bár, ha nagyobb összeg, akkor lehet.) A kauciót a szolgáltatók egyben szokták kérni. Ha ilyet fizetned kell, külön díjbekérőn inkább el tudnám képzelni.

    De a legegyszerűbb: hívd fel őket, és ők elmondják, mi micsoda.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #382 üzenetére

    Felreérteted.
    Bocs.

    Telekom voda es telenor...
    Telekomnál nincs így, nincs plusz. Vodát nem tudom.
    Telenornál valóban más a havi díj, ha telefont veszel. Ők más rejtett trükköt is alkalmaznak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #385 üzenetére

    Hány előfizut lehet kozni egy néven?
    Hányat szeretnél? :D
    Ha van korlát, akkor az ÁSzF-ben benne kell lennie. Nézd meg!
    Havi 2-4-es tételben biztos emelheted a számot, ha már kifizetted az előző havi számlád.
    Megpróbálhatsz akár 20-at is hozni. Legrosszabb esetben díjelőleget kérnek. :DD

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #388 üzenetére

    Csak gondoltam a gyereket is berakom.
    Az biztos nem gond. :N Behozhatod akár a párodét is mellé. Egy ügyfélszámon 4-5 előfizetés egyik szolgáltatónál sem probléma. Netfone-nál sem hiszem, hogy az lenne.
    Én is 2 számot hoztam át, 2-2,5 hét különbséggel.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Lindus20 #390 üzenetére

    Automatrica es lotto ezek is mukodnek?
    ÁSZF szerint van, biztos működik is. Viszont a mobilvásárlás - úgy tudom - alapból nem aktív. Kérni kell a bekapcsolását. Mivel ilyenkor a szolgáltató "hitelez" és pl. a lottóval sokat el lehet játszani, ezért díjelőleget kérhetnek. Később, hónapok múlva, amikor már kiderül, hogy rendes fizető vagy, akkor biztos adnak "hitelkeretet" a mobilvásárlásra.
    Én várok még ezzel, előlegeket nem szeretek fizetni. :N Parkolásra szoktam használni a mobilvásárlást. Erre megtartottam egy Dominót. Elintézem arról.
    Mondták, hogy később lesz erre applikáció. Azt megvárom, megnézem. Ha jónak tűnik, akkor legfeljebb ezt is áthozom a Netfone-hoz.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Ksix #394 üzenetére

    Azt hittem, hogy abbahagyjuk ... :K Koki lesz a vége valamelyik moderátortól, ha itt folytatjuk, s nem a jogász topicban. :Y De megkockáztatom.

    Mindig minden nagyobb szolgáltatónál benne van az ÁSZF-ben és a mellékleteiben az összes lehetséges csomag/opció/minden. Ott nincs olyan szerződés, amiben olyan dolgok vannak, amik nincsenek benne az ÁSZF-ben is, ...

    Nem. A flottás szerződések csomagjai nincsenek benne az ÁSzF-ekben, mellékletekben. Pedig azok is szerződések. Ez a szerződési gyakorlat nem tiltott, és nemcsak jogi személyekkel, hanem természetes személyekkel is lehet ilyet kötni. Akár 1 ügyféllel is!

    Minden szolgáltatónál benne vannak a pontos díjak a szerződésben is, és ugyanazok a díjak vannak az ÁSZF-ben is.
    Mivel én nem ismerem az összes szolgátató összes szerződéstípusát, ezért ezt nem merem leírni. De elhiszem neked. Ebben az esetben a Netfone is ugyanezt a gyakorlatot követi.
    És ebben az esetben a tárgyalt Telekom szerződésben benne van az akciós percdíj és az is, hogy meddig vállalja ezt a szolgáltató. Azaz nem az ÁSzF törzsszövege értelmezi az akciót, hanem az egyedi szerződés szövege.

    ... igazad van a törvényváltozással, csak éppen nem úgy változott. ... Eddig ugyanis korlátozva volt a szolgáltató egyoldalú szerződésmódosítása, most már úgy tűnik, hogy nincs.
    Neked úgy tűnik, de ez nincs így.
    A korábban és a jelenleg hatályos Eht. rendelkezéseinek összehasonlításából kiderül, hogy nem változott az a jogalkotói szándék, hogy bizonyos esetekben védje a szolgáltatóval szemben az előfizető érdekeit.
    Az igaz, hogy a szolgáltatónak joga van egyoldalúan szerződést módosítani (akár az ÁSzF módosításon keresztül is). A korábban hatályos Eht. szerint is volt joga.
    Az is igaz, hogy egyes esetekben az előfizető köteles volt tudomásul venni a módosítást.
    A korábbi Eht. 132. § (2) b), c) és e) pontok. A b) és c) esetében sem minden esetben, lásd (2b).
    Jelenleg hatályos Eht. 132. § (6) a), b) és c) pontok határozzák meg ugyanezt.
    Ha az egyoldalú szerződésmódosítás feltételei nem állnak fenn, akkor a szolgáltató nem jogosult egyoldalú szerződésmódosításra. Módosíthat a szolgáltató, de az előfizetőnek joga van azt nem elfogadni és a szerződést femondani. Mégpedig joghátrány nélkül.
    Régi Eht.132. § (5):
    "Amennyiben a módosítás az előfizető számára bármilyen hátrányos rendelkezést tartalmaz – így különösen, ha a szolgáltatás díja emelkedik, módosul a kínált csatornák összetétele vagy a szolgáltatás tartalma – az előfizető az értesítéstől számított 45 napon belül, azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést."
    Új Eht. 132. 85):
    "A nyilvánosan elérhető elektronikus hírközlési szolgáltatást nyújtó szolgáltató egyoldalú szerződésmódosításáról szóló értesítés kézhezvételétől számított 45 napon belül az előfizető azonnali hatállyal, további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani az előfizetői szerződést."
    Tehát nincs kiszolgáltatva az előfizető a szolgáltatónak, vannak jogai egyoldalú szerződésmódosítás (pl. díjemelés) esetében. Ezek a jogok a hűségszerződéses (határozott idejű) előfizetések esetében érdekesek. Határozatlan idejű esetében bármikor felmondhat az ügyfél, nem kell indokolni.

    Eszr. 27. § (4) „… A határozott időre kötött előfizetői szerződés egyebekben az Eht. 132. §-ában foglalt rendelkezések, feltételek szerint módosítható egyoldalúan.”
    Ezt honnan idézted?
    Jelenleg 2 Eszr. van hatályban. A 2/2015. (III. 30.) NMHH rendelet (hatályos 2017.11.07 - 2021.06.30) és a 22/2020. (XII. 21.) NMHH rendelet (hatályos 2020.12.22 - 2021.06.29), viszont az utóbbinak a rendelkezései még nem hatályosak (majd július 1-től). Az "új" EU-s irányelvek miatt született, és épp azért van a félév átmenet, mert minden szolgáltatónak több ponton is módosítania kell emiatt az ÁSzF-jét. A félév türelmi idő az átalakításhoz.
    A Jelenleg hatályos (2/2015. (III. 30.) Eszr. 27. § (4) így szól:
    "A szolgáltató a határozott időre kötött előfizetői szerződést nem jogosult egyoldalúan az alapvető díjszabás (rendszeres díjak, különösen előfizetési díj, forgalmi díj), az előfizetői szerződés időtartama, megszüntetésének jogkövetkezményei, vagy a szolgáltatásminőségi követelmények célértéke tekintetében módosítani, kivéve, ha azt az Eht. 132. § (2) bekezdésének b), illetve e) pontjában foglaltak indokolják. A határozott időre kötött előfizetői szerződés egyebekben az Eht. 132. §-ában foglalt rendelkezések, feltételek szerint módosítható egyoldalúan."
    Ott van benne az utalás a Eht. 132. § (2) b) és e) pontokra, amelyek a jelenleg hatályosban már nincsenek. Viszont, ha az utalások tartalmát a régi Eht. szövegében megnézzük, akkor az azoknak megfelelő pontokat az új Eht-ban megtalálhatjuk: 132. § a) és c).

    Azaz, ha holnap kijavítja a Telekom az ÁSZF azon bekezdését, hogy „A Szolgáltató a határozott idejű Előfizetői szerződést nem jogosult egyoldalúan módosítani” arra, hogy ha bármikor úgy tartja a kedve, akkor jogosult egyoldalúan módosítani, akkor ez 30 nap múlva hatályba fog lépni,

    A fentiek miatt nem. Egyébként is igaz, hogy egy szolgáltató nem tehet az ÁSzfF-ében olyan rendelkezést, amely a jogszabályokkal ellentétes. Különösen nem, ha ezzel az ügyfél jogszabály adta jogait elvonja.

    Végül pedig. Szerinted a Netfone eljárása nem megnyugtató a többiéhez képest. Ne szerődj velük. Ennyi.

    Vagy az, amit még sehol máshol nem láttam, hogy ha hajnal 3-kor bekopogtatnak azzal, hogy meg szeretnék nézni a telefonodat, akkor köteles vagy ezt lehetővé tenni?
    hol van ez (így, ilyen tartalommal) leírva akár a szerződésben, akár az ÁSzF-ben. :F
    Az más szolgáltatónál is van korlátlan csomagok esetében, hogy
    - adatcsomag esetén pl routerben nem, csak mobiltelefonban használhatod,
    - hívás és sms csomag esetén pl. automata hívó, sms-küldő készülékben nem használható.
    De a használt készülék hálózati oldalról azonosítható, és figyelmeztetés után a sim akár ki is kapcsolható. Ez máshol is van.
    De amit írsz, azt nem értem.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz onetwo #401 üzenetére

    a Telekomosok (akinek korlátlat hálózaton belüli van) ingyen hívják a netfone-osokat?
    Csináltam a kedvedért egy teszthívást - Dominoról.
    Nem számlázta a hívást. Még van a vásárláskori ajándékpercekből, az nem csökkent, és az egyenleg sem.

  • sifarr

    senior tag

    válasz 4Grider #404 üzenetére

    Telekom ÁSZF 5/a Domino melléklet 1.8.2-es pont a Vodafone-val veszi egy csoportba hívásirány tekintetében ...
    Amit idézel azt tudom és értem. Eszerint a Telelekom -> Netfone hívásokért a Telekomnak számlázni kellene. Viszont amit írtam, az egy tapasztalati tény.
    Azt nem írtam (nem gondoltam rá, hogy akár fontos is lehet), hogy a Netfone-os számom, amit 30-as Dominoról hívtam szintén 30-as.

    Nem is tudom, hogy leírjam-e ... :F Áh, leírom. :)
    Ki kellene próbálni, ha egy Telekom számról egy 31-es Netfone-os (Telekom hálózatán működő) számot felhívunk, akkor számláz-e a Telekom.
    Ha igen, akkor ez a hívásirány számlázásilag rendben van.
    Ha nem (és az én tapasztalatom szerint ugye 30-as szám esetén sem), akkor hasonlóan korábbi tudakozóhibához itt is valami rendszerhiba van.
    Ha így van, előbb-utóbb észreveszik, javítják.
    Mert ez veszteség a Telekomnak, de Netfone-nak is, mert nem kapja meg a hívásvégződtetési díjat.
    De nem kell erről sokat beszélni, mert hamarabb veszik észre. Ezzel csak kiszúrunk a Telekomos ismerőseinkkel. :O :D

  • sifarr

    senior tag

    válasz T 1000 #406 üzenetére

    Szó szerint ezt írták nekem vissza ... Nem flotta vagyunk!
    Ezt tudom. De hogy kapcsolódik ez a kérdéshez, a hsz-emhez? :F

  • sifarr

    senior tag

    válasz NFT2 #414 üzenetére

    Szia, mire gondolsz itt pontosan?
    Arra gondolhat, hogy az ügyfélkapu elnevezést az állam levédette-e.
    Ha igen (nem hiszem), akkor le kell szednetek.
    Ha nem, akkor nyugodtan használhatjátok.

  • sifarr

    senior tag

    válasz T 1000 #417 üzenetére

    Tegnap óta én is Netflix előfizető vagyok,
    Netfone lesz az, a Netflix valami egészen más. :D

  • sifarr

    senior tag

    válasz Kronos3000 #419 üzenetére

    Anno befürödtem a 6-forint nevű céggel, jó lecke volt. Nagyon sajnálom, pedig csábító a jó ár.
    Persze, úgy döntesz, ahogy akarsz. Viszont a 6-forintos párhuzamod azért erősen sántít.

    4Grider jól összefoglalta az esetleges hátrányokat. (Az utolsó mondatában nem tudom, hogy mire gondolt.)
    - Kombinált csomag nincs.
    - VoLTE nincs, de későbbre - itt - ígérték.
    - A korlátoltság inkább a netre nézve igaz, ahol hiányozhat az app, hogy követni lehessen a forgalmat. Később - ígérték itt - lesz, meglátjuk, hogy milyen. Addig jól kell belőni a netcsomagot. De eseti túllépést meg lehet oldani egy tartalék Domino Maratonnal. Igaz, ez némi kényelmetlenség.
    Lefedettségi szempontból ha jó a Telekom, akkor jó ez is.
    Ha "még sem tetszik", megoldás a határozatlan idejű szerződés - bármikor elviheted a számod.

    Végül a 6-forintos párhuzamodról.
    Netfone virtuális szolgáltató és nem továbbszámlázós flotta, mint a 6-forintos is volt. A szám a tiéd, te rendelkezel vele a vonatkozó jogszabályok alapján és szerint.
    Itt nem fordulhat elő, mint egy becsődölt továbbszámlázós esetében, hogy egy reggel arra ébredsz, hogy nem tudsz telefonálni és a számod is elveszett.
    Modellezz egy esetleges Netfone csődöt! Ugyanaz történne, mint bármelyik nem virtuális esetében a 4 nagy közül (Digit is ideveszem).
    Már a csődközeliséget is a többiek észlelik, esetünkben a Telekom közvetlenül és egészen biztosan. Van/lenne akkor a Netfone-nak egy 20-100 ezer darabos előfizetői bázisa. Egy csőd esetén, a csődeljárás során nem azzal kezdik, hogy lekapcsolják az előfizetéseket. A csődbiztos megpróbálja "eladni" a szerződéseket, az ügyfélbázist. Lenne rá jelentkező, pont 3 (Digi nem). A legnagyobb érdeke a vételre a Telekomnak lenne, hiszen korábban közvetetten bevétele volt a Netfone-s előfizetőkből. Nem érdeke, hogy ezt más elvigye. De még az is lehet, hogy már a csődközeli szakaszban inkább átveszi a Telekom az ügyfeleket, mintsem elveszítse a bevételt.
    Tehát még csőd esetén sincs olyan kockázatod, mint a 6-forintosnál volt, vagy bármely továbbszámlázósnál lenne.
    Hangsúlyozom, ez modellezés volt, nincs még csődközeli helyzetben sem a Netfone!!! Nem tegnap alapított kft-ről beszélünk!

    Megismétlem, úgy döntesz, ahogy akarsz. De hamis, megalapozatlan párhuzammal ne kelts "postabankos pánikot".

  • sifarr

    senior tag

    válasz NFT2 #427 üzenetére

    Végén kiderül, hogy kolléga :DD de nem, ugye?
    Nem, nem vagyok kolléga! :N
    Egészen más területen dolgozom. Nincs köze a telekommunikációhoz, és - más feltételezést elkerülendő - jogász sem vagyok.

  • sifarr

    senior tag

    válasz zoli62 #430 üzenetére

    Azért azt tegyük hozzá, hogy ha a Telekomnak át kellene vennie az ügyfélbázist, ilyen jól belőtt csomagokat ha akarna, akkor sem tudna biztosítani,
    Én ezt nem így látom. A kérdést a teljes mobilpiacon belül és folyamatában nézem, ez alapján próbálok következtetni. Az állításom is eszerint született.
    A mobilpiac jelenleg telített. Ügyfélbázist csak a többiek rovására lehet növelni. Már ezres tételben is a megszerzett ügyfél érték.
    Van egy nagyon költségérzékeny ügyfélréteg, és ehhez kapcsolódik egy tudatos vásárlói réteg. A kettőt együtt a piac 10-20 %-a közé becsülöm. A szolgáltatók között ezekért folyik a "harc".
    Kezdetben voltak a szolgálatóknál a publikus díjcsomagok, és ezek mellett a nagyvállalati céges flották, csak saját (esetleg dolgozói) használatra.
    Később megjelentek kisebb cégeken keresztül a továbbszámlázós flották. Ezek azért a szolgáltatóknak is kockázatot jelentettek. Kis cég, vagyon nélkül. Az ügyfelek már kis, nem fizető része is becsődöltethette a flottát. A tartozást a szolgáltató nem tudta behajtani.
    Később megjelentek azok a flották, amelyeknél már az ügyfél szerződött a szolgáltatóval. Olyanokól is egyre több van, ahol a "jogosultsági igazolásért" sem belépési díjat, sem évi tagdíjat nem kellett fizetni. Az ügyfél a szolgáltató számára nem különbözött a sima, publikus díjszabású ügyféltől, mégis 20-40 %-kal kedvezőbb tartifát adott a publikusnál. Miért éri meg ez a szolgáltatónak? Költség ugyanannyi, bevétel meg kevesebb, akkor miért? Azért , mert a 10-20 %-os szegmensben akarja növelni, megtartani a részesedését.
    A legtöbb flotta telenoros vagy vodás. A Telekomnak kisebb itt a részaránya, mint a piacon belüli aránya. Nekem úgy tűnik, a telekomos flották "kínálata" nekem arra utal, hogy nem igazán preferálja ezt a megoldást. Nem itt, nem így akarja elérni ezt a réteget.
    Nálunk a virtuális szolgáltatók nemigazán jelentek meg (eddig). Próbálkozás volt (Tesco), de nem jött be. Pedig máshol ez a modell jól működik, piacképes.

    Akkor most nézzük a "Netfone-jelenséget"!
    Van egy cég, amely régóta jelen van a telekommunikációs piacon. Volt/van vezetékes internet kínálata, de a Digi megjelenése (és árszinvonalának hatása) beszűkítette a piaci lehetőségeit. Van/volt voip-telefon kínálata is, de ennek főleg a lakossági szegmensben nincs igazán jelentős piaca. Volt próbálkozása mobilra a Vodával, virtuálisként, de ez valamiért nem maradt tartós. Tippem szerint sokat kért a Voda.
    De a cég érdeke a bevétel, a profit, tehát új üzleti megoldást kellett keresnie.
    És ott a másik cég, a Telekom. Ők a "flottás" megoldást nem preferálják. Nem szívesen foglalkoznak kft-s megoldásokkal, vagy kisebb díjért bevállalni ugyanazt a költséget, mint a publikus díjcsomagúaknál. Jobban szeretnék nagytételben, kisebb költséggel, macera nélkül, minél kisebb, menedzselhető kockázattal elérni a 10-20 %-os piacot.
    Szerintem (!!) a Netfone és a Telekom érdeke lényegében találkozott, harmonizált.
    Ez öltött testet a Netfone jelenlegi kínálatában.

    Végül a kétségedről, miszerint csőd esetén, ha a Telekom megvenné, átvenné az ügyfélbázist, akkor nem tartaná a kedvező díjcsomagot.
    Már jelenleg is igaz, konkrét példát is tudok, hogy hasonló helyzeteben a szolgáltató tartja a korábbi, flottás árat.
    Nagy cég, céges flotta, dolgozói csomag is van. A cég szolgáltatót vált. A dolgozó (ő a szerződő) nem kerül át automatikusan az új szolgáltatóhoz, ő döntheti el. Viszont a régi szolgáltató - bár a keretszerződés megszűnt, megtehetné - nem rakja át a dolgozót egy publikus tarifába. Marad a tarifa, mert a szolgáltató abban reménykedik, hátha a céggel ellentétben marad a dolgozó az előfizetője. Mert pár száz előfizető is tétel!
    Hasonlóan, egy megvétel-átvétel esetén ha a Telekom azonnal átrak publikus tarifába, akkor a megvett ügyfelek minimum 90 %-át azonnal elveszti. Miért fizetne azért, hogy azonnal elveszítse őket?
    Más megközelítésből. Vétel eseten az ügyfelek "szerződéseit is megveszi". (Biztos, ami ziher - főleg, ha aggódós vagy -, tedd el a szerződést!) Azok továbbra is érvényesek, a benne foglalt díjszabással együtt. Meg lehet változtatni, de ennek során be kell tartani a vonatkozó jogszabályokat.

    Mindezt csak azért írtam ilyen hosszan, hogy megnyugtassalak. Többek véleményével ellentétben, Netfone-os előfizetés esetében nem vagy kiszolgáltatott még a legrosszabb esetben sem. Tarifa szempontjából sem.

  • sifarr

    senior tag

    válasz maxikaa #436 üzenetére

    Melyik a legegyszerűbb, legkényelmesebb mód náluk fizetni?
    3, Csoportos beszedés!

  • sifarr

    senior tag

    Furcsa dologgal találkoztam a számlázásnál.
    Csopbeszedéssel fizetek. A februári számlán a fizetési határidő 02.24. Viszont a bankom azt jelzi, hogy csak március 1-én fogja a Netfone (bankja) lehívni az összeget.
    Csak nehogy az legyen a vége, hogy a következő számlában késedelmi díjat számoljanak fel.
    Sejtem én, hogy nem így lesz, de az ördög nem alszik. :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz NFT2 #462 üzenetére

    ... de az adott havi számlák korábbi lejáratú fizetési határideje esetén sem számolunk fel késedelmi kamatot.
    Én is ezt tippeltem. Nagyon csalódott lettem volna, ha nem így lenne. De nem csalódtam. :N

    Mondhatjuk ez a csoportos beszedés jutalma
    Hát, amennyi kamatot fizet a bankom a lekötetlen egyenlegre ... Ez nem nagy jutalom.
    Maradjunk annyiban, hogy nekem a tarifa a jutalom. :K És tőlem vonhatjátok akkor, amikor akarjátok. Akár a fizetési határidő napján, akár 1-én, nekem mindegy.

  • sifarr

    senior tag

    válasz zoli1980 #503 üzenetére

    Juve600, ha te nem nyomod fel őket a fogyasztóvédelemnél, akkor én fogom!
    Olvass vissza, ezt a kérdést már rég kitárgyaltuk.
    De csak neked, csak a kényelmedért összefoglalom.
    Az ÁSZF-ben a listaáras tarifák vannak.
    Ha szerződsz velük, akkor egyedi tarifát kapsz. Mindenki ugyanazt az egyedi tarifát kapja. Ez - - választása szerint és nem véletlenül - pont az a tarifa, amit a honlapon hirdetnek.
    Az egyedi tarifa tételesen szerepel az egyedi szerződésben, tehát a szerződőre az az érvényes tarifa függetlenül az ÁSZF-ben szereplő tarifától. Minden tétel esetében, ami az egyedi szerződésben nem szerepel, az ÁSZF-ben szereplő díjat kell fizetni.

    Ebben a gyakorlatban semmi törvénytelen nincs. Sőt! Semmi szokatlan nincs, amit más szolgáltatók nem csinálnának. Pl. az ügyfélmegtartó díjcsomagok sem szerepelnek más szolgáltatók ÁSZF-jében mégis törvényesek, nem jelentenek fogyasztóvédelmi problémát.

    Ez a gyakorlat egy esetben lehet érdekes, bár nem tudom, hogy a Netfone így csinálja-e.
    Ha készülékvásárlással szerződsz 2 évre és lejárat előtt felbontanád a szerződést, akkor a kötbért a listaár és az egyedi ár különbözetéből lehet kiszámítani. Ez valóban húzós a listaár ismeretében.

    Egyéblént nyugodtan fordulj a fogyasztóvédelemhez. Megdolgoztatod őket, a Netfone-t is, meg persze te is vesztegetsz az idődből. A végeredményt előre megmondom: a hatóság mindent rendben fog találni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz zzola #510 üzenetére

    Számlazárás az hó végén van, vagy....?
    Számlázási ciklus = naptári hónap

  • sifarr

    senior tag

    válasz z67 #533 üzenetére

    Tudtok abban segíteni, hogy a nem EU-s csomagokban, van EU-s net, és ha igen akkor mennyi?
    Csak tipp az ÁSZF-ből kiindulva.
    Igen, van.
    Mennyisége: a csomagodhoz tartozó keret, de max. 20 GB.

  • sifarr

    senior tag

    válasz NFT2 #551 üzenetére

    VoLTE együtt érkezik a 4G hanggal!
    Ez egészen biztos! :K
    Már azért is, mert a kettő ugyanaz. A Telekom 4G hangnak nevezi a VoLTE-t, ti csak ezt a szóhasználatot veszitek át.

Új hozzászólás Aktív témák