- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Philips LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Fujifilm X
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
Nem lesz semmilyen meglepetés az emberek továbbra is járnak majd a hagyományos autóikkal mert egy nagyon szűk réteget leszámítva a lőtéri döglött kutyának sem kell a használt villanyautó. De újat sem a középosztálybéli bérből fizetésből élők vesznek. Kíváncsiságból felnéztem a hahura mit lehet kapni 4millió jó magyar forintért. Sírva röhögős a felhozatal. 50-80km hatótávú leaf-et meg ion/c-zero/i-miev vackokat kapni annyiért amibe el sem lehet férni. Ha mostanában kimész velük a városból 50-70 kilométerenként meg kell állni töltögetni pedig nincs is hideg szinte túlzás már télnek nevezni ezt az évszakot. Egyszerűen szánalmas. Kicsit drágábban akad renault zoe saját akkuval 100km körüli valós téli hatótávval. Az már autószerűbb de a hatótáv továbbra is egy rossz vicc. 6millió alatt nincs vállalható használt villanyautó ennek ellenére jönnek az 1bites villanytrollok és habzó szájjal nyomják a mantrát, hogy márpedig a villanyautó jó használtan plán mert olcsó (ami jó nagy hülyeség) és mindenre is használható legfeljebb meg kell állni napjában többször is akár fél órákra gyorstölteni. Aki nem így gondolja az egy múlt évezredben megrekedt hülye dinoszaurusz és kész. Hát nem. Ha teszem fel én Vác mellől napi szinten ingáznék az M2-n a fővárosba ahogy azt korábban is tettem és az olcsó üzemeltetés miatt kizárólag otthon lennék hajlandó autót tölteni ki kéne köhögnöm minimum egy 3i vagy e-golf árát. Azok otthonról tele aksival indulva -10 fokban fűtés mellett is letudják töltés nélkül azt a napi 70km-t ami lássuk be nem egy föld-hold távolság.
Számomra az autózás a szabadságról és nem az önszopatásról szól. Ha meglátok valamit tőlem 140 kilométerre és el akarok menni érte ne kelljen már otthon egy minimum 16 milliós használt teslát tartanom ami 80km/h tempóval szüttyögve tudja ezt a hatótávot. Persze csak nyáron mert télen annak sem menne töltés nélkül. itt jegyzem meg: anno a 2T trabantom is elment 70-80-al 300km-t. -
nagyúr
Persze a koncepció nem rossz első hallásra, idehaza azért eléggé életképtelen lenne, hiszen a fejlesztés az jellemnzően politikai, és politikai érdek. Innentől... (szerintem zsákutca).
12 km-re van a munkahelyem.
Gyalog 2:10 perc, autóval max 15 perc, busszal 1:30 perc, biciklivel talán 50 perc.
Ezek után nem kérdés, hogy miért lenne jó egy kicsi e-autó.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
8th
addikt
Egyik másik hibrid is vicces tud lenni. Szoktam röhögni amikor ráírják a gyártók a két tonnás SUVra, hogy 4 litert fogyaszt aztán a user az első hosszabb útján agyérgöcsöt kap, hogy a megadott fogyasztás dupláját szemrebbenés nélkül beveri a kocsi és ehhez még csak száguldozna sem kellett. Az autók súlyát kell csökkenteni de radikálisan. A fizikát továbbra sem lehet gerincre vágni és meghágni. Ha egy autó nagy és nehéz azt tök mindegy, hogy mi hajtja nem fog keveset fogyasztani se benzinből sem áramból.
-
Reggie0
félisten
Okes nem minden nap. De minden tavasszal es osszel buzlik a BKV, mert az emberek fele azt hiszi, hogy meg nem kell vagy mar nem kell furdeni, mert meg/mar eleg hideg van... Aztan 3-mas metron klima sincs. Amelyik jaraton van klima es futes azzal jellemzoen nyaron futenek telen meg hutenek.
Majd ha olyan lesz a jegyrendszer, hogy aki fertozo beteg azt az ESZT alapjan automatikusan kitiltjak a BKV-rol akkor esetleg megfontolandova valhat. Plusz az sem artana, ha mobillal az utasok pontozhatnak egymast es a sofort, hogy a renitenseket ki lehessen tiltani.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ezt vidéken sosem lehet megvalósítani. Óránként 1 busz (iskolai odautazós időben talán 2 is), mindez megyeszékhelyre értendő.
Ehhez képes bp-en 2-3 perc a várakozási idő, és jön akár alternatív járat is.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
#54625216
törölt tag
Sopronban takarékossági okokból óránként járnak a buszok, hétvégenként 2 óránként. Ezzel gyakorlatilag kivégezték a tömegközlekedést.
A tömegközlekedés sosem lesz alternatívája az autózásnak (mondom ezt úgy, hogy nincs kocsim), mert az emberek azért használnak autót, hogy az időbeosztásukat ne kelljen egy szolgáltatáshoz igazítaniuk.
Lényegi változást majd csak az önvezetés fog hozni, mert arra olyan közlekedési szolgáltatást lehet építeni, ami képes alkalmazkodni a felhasználók időbeosztásához anélkül, hogy az embereknek birtokolniuk kellene a járművet.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Az önvezetés lényege az lenne, hogy nem kell saját autót fenntartanod, hanem beregisztrálsz egy flottába és érted jön a kocsi, amikor kell. Olcsóbb attól lesz, hogy a flotta költsége szétterül a felhasználók között és a kocsit 0-24-ben kihasználják, miközben nem kell főállású alkalmazottat szerződtetni a vezetéshez.
Az önvezetés pedig meg fog valósulni mindenhol és ha egyszer zöld utat kap a hatóságoktól, akkor egy ponton már nem az lesz a kérdés, hogy engedjék-e az AI-t vezetni, hanem hogy engedjék-e az embert. Ehhez nem kell más, mint monitorozni a baleseti statisztikákat.
A közösségi autózás fából vaskarika, mert ugye azért ülnél autóba, hogy ne a tömegközlekedéshez időzítsd a programodat, közösségi autózással viszont időzítheted más programjaihoz.
-
#54625216
törölt tag
"Csucsidoben majd több autó kell, mint eddig, hiszen majd a gyerekek is taxival mennek iskolába, stb."
Ezt elég jól lehet optimalizálni, szabályozni, stb. ráadásul a tömegközlekedéssel sokkal jobban szinkronizálható, mint most, hogy ha valaki mondjuk autóból át akar ülni az elővárosi vasútra, akkor jelenleg kell egy bazi nagy parkoló, a kocsi meg kihasználatlanul áll a nap 95%-ában.
"Egy szuper modern autó vezetés támogató rendszerrel lesz az ellenfél, nem a 20 éves, ABS nélküli akármi."Nem az akármilyen autó lesz az AI ellenfele, hanem a büntetőfékező hülyegyerek, meg a "még pont átférek a vonat előtt" idióta, meg a jobbra indexel, balra kanyarodik, fék helyett pánikban a gázra taposó elvált nő.
Törvényszerű, hogy ha az AI folyamatosan fejlődik, az ember meg elhülyül, akkor egy ponton túl nem marad racionális érv az AI korlátozására.
Nem a jelenlegi fejlettségi szint a kérdés tehát, hanem hogy létezhet-e statisztikailag kimutatható gyakorisággal olyan szituáció, amit az AI fundamentális (azaz matematikailag bizonyítható) okokból képtelen érzékelni, míg az ember meg igen. (Szándékosan érzékelést írtam és nem döntést, mert az emberek többsége a döntéseken rugózik, miközben a jog a humán vezetők számára is elég részletesen szabályozza, hogy milyen szituációban mi az elvárt megoldás.)Az abban a topikban felhozott példák ott sántítanak, hogy egy paradigmaváltás a közlekedésben a felhasználói igényekre is kihat.
Pl. való igaz, hogy a városból ki-be csúcsidők esetében a vezető személyétől függetlenül is dugók lesznek, de ha mindenki akkor közlekedik, amikor akar, akkor nem feltétlenül fog ugyanakkor akarni, mint a többiek.
A munkahelyi elvárások az emberi szokásokhoz igazodnak, az emberi szokások pedig a munkahelyi elvárásokon túl a technikai lehetőségekhez is.
Jól látható ez a dinamika a covid után a home office terjedésében: mivel kényszerűen megváltoztak az emberek szokásai, a cégek is kénytelenek az munkavállalókkal szembeni elvárásaikat ehhez igazítani és már nem lehet mindenkit visszaterelni az irodába, ha annak nincs egyéb, racionális oka.
Az önvezetés terjedésével így simán előfordulhat, hogy nem az alkalmazottnak kell majd napi rendszerességgel ingáznia, hanem a cég fizet be egy flottába és küldi érte a kocsit, amikor egy adott időben és helyen szükség van a jelenlétére. A cég pedig nyilván optimalizálni fogja az időpontokat, ha nem akarja, hogy az alkalmazottja a munkaideje jelentős részét dugóban töltse.
Az alkalmazott pedig a családi utazásait simán intézheti egy teljesen másik flottával.A lényeg, hogy jelenleg olyan szempontok alapján próbálunk következtetéseket levonni a közlekedés jövőjét illetően, amely szempontok nem feltétlenül lesznek mérvadóak a jövőben.
Ugyanez játszódott le az ipari forradalom idején is, amikor a közgazdászok a nagyvárosokban felgyűlő lótrágya miatt paráztak mondván, hogy ha az ipar továbbra is ekkora ütemben bővül, akkor a közlekedés és a szállítás igényeinek kiszolgálásához annyi lóra lesz szükség, hogy nem lesz megfelelő kapacitás, ami elszállítsa a szart (mert hogy ahhoz is lovak kellenek, amik szintén szarnak, és így tovább ). -
dabadab
titán
Ha én 20 éve nem baleseteztem, akkor én statisztikai alapon hogy leszek kitiltva?
Úgy, hogy ember vagy, azok meg jól láthatóan képtelenek biztonságosan vezetni.
Illetve ma minden balesetnél van egy felelős. Ha az AI hibázik ki viszi a balhét?Pont az, aki most is: aki hibázott.
Ráadásul, ha egy szituban az AI hibázik, akkor az összes hibázik, tehát a javításig le kell állítani őket.
Nem feltétlenül, attól függ, hogy mennyire gyakori az a szituáció.
És persze ha javítják, akkor többet egyik sem fog akkor hibázni, ellentétben az emberekkel.Nem fog ez átmenni sehol, és az emberek sem akarják.
Dehogynem (mind a kettőre).
DRM is theft
-
dabadab
titán
De ha én jól láthatóan képes vagyok biztonsagban vezetni
Az, hogy még nem vétettél olyan hibát, ami konkrét balesethez vezetett volna (egy olyan környezetben, ahol nagyon vastag ráhagyások vannak meg hülyebiztos szabályok), nem jelenti azt, hogy erre valóban képes vagy.DRM is theft
-
dabadab
titán
Kedves apuka, a fia ma majdnem berùgta az iskola ablakát focilabdával.
A statisztikai alap az ilyen: nem a már megtörtént esetek után kapkodunk, hanem előre kiszámoljuk, hogy mi az, ami veszélyes.
De most komolyan, azt hozod fel ellenérvnek, hogy jók a szabályok?Nem jók, hanem vezetni képtelen idiótákra vannak szabva, de ennek nyilván a hatékonyság oldalán komoly ára.
A jogi kérdésen meg látványosan tovább ugrottál.
Mert triviális. Mit kellett volna azon még kifejteni?DRM is theft
-
-
dabadab
titán
Neked jön egy 100 ezres csekk és bevonják a jogsidat. Mi lesz a robotaxival, amiben utas sem volt?
Tök alapvető jogelv, hogy az a felelős, aki hibázott. Megnézik, ki hibázott, az kapja a büntetést. Ennyi. Mi az, ami ebben olyan forradalmi újdonság, hogy magadtól nem jöttél rá?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az, hogy ki hibázott, az a konkrét esettől függ.
Ha gázolsz halálra valakit a zebrán, akkor ki hibázott?
Ha tök szabályosan ment egy gyalogos, te meg éppen SMS-t írtál vezetés helyett, akkor te.
Ha tök szabályosan ment egy gyalogos, te meg nem láttad meg, mert félig vak vagy, akkor te meg jó eséllyel az az orvos, aki megadta neked az alkalmasságit.
Ha kiszáguldott eléd e-rolleren úgy, hogy esélyed se volt időben meglátni, akkor ő.
Ha elpukkant a fékrendszered, akkor lehet nézegetni, hogy az autó üzembentartója (mert elhanyagolta az autót), a szerelő (mert valamit rosszul csinált), a gyártó (ha típushibáról van szó) vagy éppenséggel senki sem, mert mindenki megtett minden tőle telhetőt, csak éppen ez jött ki.Gondolom ezek után nagyjából látod, hogy miképp működik ez.
Az önvezető autó abszolút semmi újat nem hoz jogelméleti szempontból, ha baleset történik, akkor meg kell nézni, hogy ki az, akinek a mulasztása vagy hibája miatt ez megtörtént.DRM is theft
-
dabadab
titán
Ahogy elnézem, te akarod félrevinni a témát, mert eddig azt bizonygattad, hogy valami alapvető jogelméleti problémák vannak. Ahogy látom, ezeket azóta se sikerült megtalálnod meg már nem is emlegeted őket - akkor megállapodhatunk, hogy nincsenek?
Az AI nem veszi észre a szabályos gyalogost, akkor lecsukják az üzemben tartót, vagy a gyártótól valakit?
Mind a két esetben vége is az önvezetésnek ott és akkor.
Ahogy ugye a dízelmotoroknak is vége volt a VW csalásakor. Vagy a légzsákoknak a takatás botránynál. Vagy a repülőgépgyártásnak a 737 MAX után.DRM is theft
-
8th
addikt
Kár, hogy amint kijössz vele a buszsávból eltaposnak mert olyan lassú vagy. Menj végig a lurdytól a hungárián a váci útig és ott ki mondjuk ki a teszkóig egy 50-es robogóval. Életveszély. Az a 2 liter/fő fogyasztás is elég gyászos. 125ccm alatt artistáskodás a fővárosban kétkerekűvel közlekedni.