Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz mycso #62311 üzenetére

    Én újakat (full fém, ami örökös elvileg) rendeltem bele, a régieket kivágtam a szemétbe. Az ajtó kárpit leszedése 4 csavar fogja, egy a behúzó kar mögött, ezt le kell pattintani, ha még soha nem volt már most kezd el feszegetni és leszedni, ha cserére kerül a sor, mert hallottam olyat, hogy elrepedt, egy a kilincsnél, kettő meg a kárpit oldalán és alján. Aztán a kárpitot kell kipattintani.

    Ennek addig neki se állj, míg a patentokból nem lesz ott melletted pluszban. Nálam az egyik ajtónál 1, a másiknál 3 is eltört. 6, vagy 8 db fogja, pontosan nem emlékszem. Ha a kárpit kipattant mindenhol, utána meg kell ott tartani kibújtatni a kilincset és leszedni ablakemelő csatit. Aztán agyári fehérhabszigetelést ami lfszt nem ér, most bizony meg kell vágni, hogy be tudj nyúlni a határolóhoz. Én ezt is kivágtam a kukába és ha már ide került a sor szépen kibéleltem az egészet dynamat cuccal, a különbség kb ég és föld lett. Egyrészt szebb hangzás, másrészt sokkal jobb hangszigetelés a külvilágtól, és persze az ajtó felől soha többet nem jön rezonancia.

    A határolót két tízes csavar fogja az ajtóban, plusz valami nagyobb torx a kasznin, kiszedni és betenni az újat, kb 10 perc. De a fém határolót mielőtt cseréled, előtte az éleket be kell csiszolni, utána letisztítani, majd vastagon bekenni, pl ezzel a CRC10672 zsírral, én ennél jobb cuccal még nem találkoztam. Még az is lehet, hogy a mostani kattogásodat is megszünteti, ha rendesen beeszi magát, kell neki pár nap. A fém határoló jóval erősebb, mint a másik.
    Azért kell becsiszolni és jól bekenni csere előtt, mert ha szárazon berakod, a kasznin lévő felfogatás még azt is benyomhatja, mire elsőre megmozdítod az ajtót. Plusz már valamennyire be is kopott így, aminek szintén idő kell. Egy jó hét is akár, de basszus utána ez lesz a világ egyik legsimábban, csentben és persze a határokkal nyíló ajtaja, amit többet a büdös életbe nem kell szétszedni emiatt.

    Szóval, határolót cserélni, semmi, gyerekjáték, de oda eljutni, majd visszaszerelni mindent, bár az már könnyebb, na az egy szopás...Visszaszerelésnél a kapcsoló csatikat fújd meg/ki wd 40-nel összedugás előtt, határolót semmi esetre ne érje wd 40 permet. Remélem ezzel a kis szösszenettel, tudtam segíteni. Az ajtó határoló, mint általában a legtöbb cucc sajnos, ez is egy elképesztően gagyi cucc a renault részéról és főleg nem való egy új korában 10 millió (2008),inflációval, akár lehet ez már 15 milliós autóba! Vagyis eleve fémet kellett volna gyárilag belerakni. Ócskább autókban évtizedeken át bírják a határolók, a laguna-ban meg max 5 év és kibírhatatlan lesz a kattogása. Nonszensz...

    És akkor pár kép...Annak a CRC zsírnak pedig alap, hogy ott kell lennie valahol az autóban...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák