- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Steam Deck
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ha már annyira felettünk jársz, hogy ilyen szinten ellenszenvezel és ilyen negatív elfogultságod van a három számjegyűekkel, te milyennel fotózol? És tudnál mutatni néhányat a palettáidról, hogy milyen egy "Profi" képe?
Magam is azt vallom, hogy nem a gép teszi a fotóst. Egy profi gép egy amatőr kezébe nem fog jó képet készíteni, de egy amatőr gép egy profi kezébe annál inkább.[ Szerkesztve ]
But who is watching the guardians?
-
JohnyBlue
őstag
válasz Pelican #40151 üzenetére
Igazad van. Pont az a jó egy belépős kis egyszerű vázban, hogy az ember megismeri a gép és az ő tudásának határait.
Ropi: valami heti témát nem lehetne hét elején bedobni amiről lehetne beszélgetni? Kicsit nagyon unalmas már (nekem) ami mostanában itt megy a totyikban (persze tudom nem kell olvasni... )
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
*Ropi*
félisten
Nem szeretnélek elkeseríteni: a gyártó besorolása szerint is belépő kategóriás váz, mert az
"EOS DSLR fényképezőgépek kezdőknek"
címszó alatt találod meg a weboldalukon (a vázat reklámozó fiatal lány is azt sugallja, hogy bárki tudja kezelni: nem szükséges hozzá profi fotósnak lenni). Most tekintsünk el attól, amikor valaki évekig fotózott analógon mielőtt DSLR-re váltott volna, mert a fényképezés nagy részét ebben az esetben is újra kell tanulnia, ill. az ott szerzett szokásain kell változtatnia hozzá.
Abban osztom PuMbA véleményét, hogy egy, a marketingesek által lebutított váz nagyon el tudja venni az ember kedvét a fotózástól, ha nincs meg a sikerélménye: én pl. 350D-vel kezdtem a digitális tükrös életemet és pár havi használat után váltottam is feljebb, mert az ember nem marad le minden 3. képről, ha nem kell minden apróságért a menüben matatnia mert vannak dedikált funkciógombjai, az AF rendszere valóban működik és a gyakorlatban nem csak a középső AF pont használható, nem kell felemelnie a vázat, hogy a hátsó kijelző bekapcsolásával ellenőrizze a beállításokat, mert a felső státuszkijelzőn látja azokat, nincs 1/4000-re limitálva a zárideje, hogy napfényes időben ne tudjon fényerős üveget használni (vagy csak ND szűrővel), nincs kiherélt vakupapucsa, hogy csak a legdrágább Canon vakukat tudja a vázra tenni, stb. A magam nevében mondva (miután már végigjártam ezt a létrát) a 3 és 4 számjegyű vázak csak arra valók, hogy folyamatosan beleütköztessenek a korlátokba és figyelmeztessenek arra, hogy szívathatnád magadat kevesebbet és sokkal több mindent megtehetnél, ha jobb vázat vennél. Szóval kezdésként, tanulni én 2 számjegyű vázat vennék, ami még mindig nem profi szint, de sokkal közelebb áll hozzá, így több lehetőséget biztosít a korlátozások helyett.
(#40144) Pelican: "A 4 oldalas autófókusz beállítás csak annyit jelent hogy a gyártó nem tudta megoldani rendesen a feladatot, ezért a usernek kell választania a különféle kompromisszumos megoldások közül." Vagy esetleg meghagyták a választás lehetőségét a felhasználónak, hogy ő dönthesse el, hogy mit csináljon a gépe adott esetben - mint pl. az expókorrekciónál: a gép nem tudja, hogy Te mit és hogyan szeretnél lefényképezni, ezért van lehetőség a szabad akarat bevitelére.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz JohnyBlue #40153 üzenetére
Beszéljünk az akkukról, hogy milyet tegyünk a vakukba?
R-re csak ezt tudom mondani. Ismét megér egy misét az üzletpolitika, ahogy az 5D4-ek elszúrt szenzorhűtése kapcsán már megélhettük.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
copass
veterán
a különbség a profi és az amatőr között, hogy a pro tudja hogy mire van szükésége.
amatőr nem tudja.
több évig használtam munkára az első vázamat amit egy 1100D volt. én csak és kizárólag azért vettem fullframe vázat, mert szakosodtam koncertfotózásra, esti rendezvényekre. kellett a szenzor, vaku ugye meg nem opció...
200D egy remek kis váz olcsón, alapokra nagyon jó. de ismerek olyan újságírót aki munka eszköznek használja. olcsó, könnyű.
nem kell túltolni ezt az ágyúval verébre dolgot, agyfaszt kapok attól ha vki úgy kezdi egy elsővázas kereső embernek hogy vegyen egy félmilliós vázat mert az sokáig elég lesz.
vegyen valamit amit megtud fizetni."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Pelican
őstag
válasz *Ropi* #40154 üzenetére
Nem mindenkinek veszi el a kedvét egy belépőszintű váz. Máté Bencének 10 oldalas képsorozata jelent meg az amerikai NatGeó-ban, a képek 300D-vel készültek.
Ha az expo korrrekciónak négy oldalas beállítása lenne, mondjuk isonként és rekeszenként kellene állítgatni, mindegyikhez külön külön, arra is azt mondanád, hogy lehetőség van a szabad akarat bevitelére? Mert az AF most pont ilyen.
[ Szerkesztve ]
http://pel.hu/eoscard http://pel.hu/bdedit
-
p_adam
addikt
válasz *Ropi* #40155 üzenetére
Az 5D Mark IV-hez is fizetős a hangcímke frissítés, nincs ebben semmi meglepő, ha olyan dologról van szó, amiért szervizbe kell vinni a kamerát.
Ez addig rendben van, amíg ilyen speciális dolgokról van szó, alapvető dolgok esetén a jövőre nézve már neccesebb lehet, de szerencsére inkább az ellenkező irányba mozdultak és a korábbiakhoz képest jobban fejlesztik a firmware-t. -
PuMbA
titán
válasz Pelican #40161 üzenetére
Megvan, ezt írtam: "Aztán ha minden megy már és a szakkönyveket álmomból is felmondom, akkor jöhet a kategóriaváltás"
Aztán meglátod, hogy egy profibb gépen 4x több beállítás van, mint az amatőr 200D-n "
Ez egy kijelentés, hogy meglátja, hogy ott több beállítás van és tovább fejlődhet. Semmiféle lenézés, gúnyolás nem volt benne, hiszen még ott a mosoly emotikon is. Ezután pedig átcsaptunk a 200D miért amatőr gép vonalra, ami szintén teljesen igaz, hogy a 200D egy amatőr gép, attól még, hogy bárki használhatja. Én például még nem láttam profit három vagy négy számjegyes vázzal dolgozni, de még kettő számjegyessel sem. Valószínűleg ez jól mutatja az arányt.
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz copass #40157 üzenetére
A posztoló azt írta, hogy sokat fotóz manuálban - ebből következtettem arra, hogy megvan benne a fejlődési igény, nem elég neki egy point 'n' shoot-ra butított DSLR váz.
1/4000? Vesz egy tökátlag palacsinta 2.8-at, vagy egy plasztik-fantasztik 50/1.8 II-t, és verőfényes napsütésben máris nem tudja nyitva használni őket.
(#40158) Pelican: Annyi a különbség, hogy amikor azok a képek készültek, még nem volt más és akkoriban az volt a technika kvázi csúcsa (amit az átlag földi halandók is meg tudtak fizetni, a riportereknek privilegizált 1-es sorozaton kívül). Mert ugye nem mostanában retrózott a 300D-vel.
Passz...Vásárlás után bekonfigoltam az AF beállításokat és azóta már csak 1x, vagy talán 2x nyúltam hozzájuk finomítani.
(#40160) p_adam: Arra gondoltam, amikor az első szériás 5D4-ek szenzorhűtése elégtelen volt és a 4K felvétel megszakadt miatta. Erre a Canon közölte, hogy csak akkor cserélik jobbra, ha veszel mellé C-logot is 100EUR-ért (bezzeg az újabb 5D4-ek már eleve a javított hűtéssel érkeztek C-log vásárlása nélkül is).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Szerintem kár vitázni a kategóriákkal.
Az én meglátásom a témában az, hogy az alábbi dolgok szükségesek egy jó fényképhez:1. Képszenzor: Minél nagyobb, annál jobb, viszont a méret nem azonos a minél nagyobb felbontással. Kisebb febontás nagyobb szenzorral sokkal jobb eredményt hoz, mint kisebb szenzor nagyobb felbontással.
2. Képfeldolgozó: Itt maga a Processzor van kiemelve, hiszen egy jó meghajtó nélkül fabatkát sem ér a szenzorunk. Ez többnyire már a méretében is megmutatkozik: Nem lehet egy hangyalábnyi egységgel megcsináltatni azt, amit egy tenyérnyivel.
3. Manualitás: Persze, jó dolog az AI, sokat segíthet és megkönnyítheti a munkát. Viszont ez nem jelenti azt, hogy tökéletes és hogy olyan lesz a kép, mint amilyennek a fotós megálmodta.
4. Objektív: Mindezen említett pontok semmit sem érnek egy jó objektív nélkül. Így ennek megválasztása valójában fontossági sorrendben a 3. helyen áll.
Az, hogy a továbbiakban mire képes, hogy tudunk-e a lecsatolható 100 méteres hatótávolságú érintőképernyőn Super-Mario-t játszani, amíg a gép dolgozik helyettünk, ez már huszonketted rangú.
Mindezzel lehet vitatkozni is meg egyet is érteni, ez csak egy szubjektív vélemény. Szerintem ezek a fotózás elengedhetetlen alapjai, nem pedig a több gigányi filter a töb milliós gépeken.But who is watching the guardians?
-
PuMbA
titán
[link] Én 800D -> 80D -> 7D Mark II váltáson mentem keresztül és munkára csak a 7D Mark II-t használnám nyugodt szívvel Emlékszem, amikor a kezembe vettem meg először fotóztam vele. Na mondom erről van szó és utána el is felejtkeztem, hogy milyen kamera van a kezembe, mert baromira a kezem alá dolgozott a gép. Másik kettővel ilyen érzésem nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz *Ropi* #40164 üzenetére
Van erről bármiféle bizonyíték? Mert rákerestem erre a hűtés dologra, és csak egy teljesen hamis rumour hírben írnak róla (amit, ahogy az itt látszik, innen azóta sem távolítottak el)
https://petapixel.com/2017/03/29/canon-5d-mark-iv-firmware-update-reduce-4k-crop-1-74x-1-27x/Az 5D IV nem hajlamos a melegedésre tudtommal (ha igen, akkor nagyon extrém eset lehet, mert senki nem ír róla, pont ezért csak 1.74x crop a 4k, mert ezt tartósan bírja az egyébként is lassú kiolvasású szenzor és processzor).
De ha ez mégis igaz volna, akkor is érthető, hogy mi történt, a C-Log eredetileg nem volt a terv része, aztán az lett, így csiszoltak egy kicsit a hardveren, de érthető, hogy nem ingyen cserélik (ha egyszer C-Log nélkül nincs is rá szükség).
De amit eddig olvastam, az alapján csak egy szoftverfrissítésről van szó, nem cserélnek semmilyen fizikai elemet, ha megváltozott volna a gyártás során valami, akkor valaki biztos lefotózta volna.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Egyébként meg nem járok felettetek, én csak a tapasztalatomat osztom meg, illetve amit látok Lett volna lehetőségem egyből 7D Mark II-t venni és az én esetemben rossz döntés volt az alsóbb kategóriás gépekkel kezdeni, mert sok dologtól megkíméltem volna magam.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Én inkább ezt szoktam nézni, talán kicsit jobban látszik a különbség: [link] Viszont amit ezek az oldalak sosem írnak le, hogy milyen a gép használat közben. Ez pedig becsapós dolog. 7D Mark II-t használtan érdemes venni, 250-280k körül vannak kiváló állapotú 50 ezer tükörcsapás alattiak. Állat nagy vétel ennyiért, ha nem kell top szenzor és / vagy több megapixel.
Ami nekem pl. a 200D-ből biztosan hiányozna az a méret (kicsi, lányos méretű kezem van, de mégis a legnagyobb vázak a legkényelmesebbek a kezemben és ezeknél nyúlok pont oda, ahova kell, míg kis méretű vázaknál mellényúlok a gomboknak), por és vízállóság, több gomb, világosabb és nagyobb kereső, 2 kártyahely, autófókusz. Na meg ugye a 10 kép / másodperc, de ez portréra pl. nem kell.
p_adam: Ja, hát egy profi gép mellett a 200D csak játékkamerának tűnik még képeken is. Én is érzem, hogy mennyivel másabb egy 7D Mark II, mint egy 800D. Nagy különbség.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Csak kicsivel lejjebb kell görgetni a vázakat az összehasonlító képekig
Ez persze nem azt jelenti, hogy mindenkinek szüksége van rá (nem is ugyanaz a kettő felhasználása), de a kialakításbeli különbségek szemmel láthatóak, mint ahogy gyakorlatban a használati különbségek is (a jelenleg 'valós' árkülönbség pedig jóval kisebb) -
-
PuMbA
titán
Attól függ, hogy mire használod a gépet. Egy profinak egy 1 milliós váz is megéri, ha szüksége van rá Ha portréfotós vagy akkor nem feltétlenül kell 10 kép per másodperc meg 65 fókuszpont meg időjárás védelem, csak egy jó szenzor meg 2 kártyahely és a többi lényegtelen.
*Ropi*: "a vázakat viszont úgy cserélgeti az ember, mint a tavaszi / nyári / őszi / téli ruhatárát."
Reméljük nem Ha a 7D Mark II-t vettem volna egyből, már 2 éve az lenne és még 3 évet ki akarok húzni vele.
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
1. Egyetértek.
2. A profibb vázakban több, célfeladat-orientált processzor dolgozik össze: van külön a képfeldolgozásnak, egy másik az autofokusznak, megint másik a live view trackingnak, stb. Sőt, az 1-es sorozatú vázakban 2 processzor intézi csak az autofókuszt.
3. Egyetértek.
4. Ha a váz az agy, akkor az objektív a kép lelke: fontosabb, mint a váz, mert egy jó objektív egy életen át elkísér, a vázakat viszont úgy cserélgeti az ember, mint a tavaszi / nyári / őszi / téli ruhatárát. Szerintem.(#40167) p_adam: Ahogy sajnos sok másról sincs bizonyíték amit a Canon önös üzleti érdekből nem ismert el, pl. a 40D-k hibás zárjáról sem, mert ugyanazon a cikkszámon futott az 50D-kbe is belekerülő, javított verziója, mint az eredeti, hibás változata. Egyébként amikor vettem a vázakat, egy külföldi fórumon olvastam egy felhasználó posztját, akinek konkrétan szenzort cseréltek emiatt.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
copass
veterán
igen. a fókuszrendszere nagyon jó.
6D vs 5Dm3, nem semmiért volt akkora árkülönbség. a fókuszrendszere miatt, szenzor miatt nem. 6D jobb volt egy picit...
mondjuk a 6D egyetlen egy keresztszenzora jobban lát sötétben mint az 5Dm3.
tapasztalatból mondom, ha enyém lett volna az 5Dm3 biztos földhözbaxom.
amit az csinált nekem koncerten, huntolt összevissza. 6D-t elővettem az meg jó. ennyit jelent.[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Nem válaszként írom, mert sokatoknak szól!
Szóval, ahogy én észrevettem az eddigi kommentek alapján, az a jobb, ha minél több fókuszpont van és ezeket minél jobban le is tudja kezelni a masina. Ha ez a meglátásom helyes, akkor egy MILC-nek sokkal jobb gépnek kellene lennie, mint egy DSLR-nek. Vagy ez így is van?
But who is watching the guardians?
-
PuMbA
titán
"Szóval, ahogy én észrevettem az eddigi kommentek alapján, az a jobb, ha minél több fókuszpont van és ezeket minél jobban le is tudja kezelni a masina."
Sportra például igen, de portréra nem feltétlenül kell sok fókuszpont és a gép agya se fontos, mert a modelled egy helyben áll, nem nagyon kell követni a témát. Ezért fontos, hogy mit fotózol főként, mert ahhoz kell gépet választanod Nekem a 7D Mark II például azért a tökéletes választás, mert főként sportot fotózok, kell a jó ergonómia, megbízhatóság és a tank építési minőség és ennyi pénzért ezt egy MILC sem adja meg.
Plexicushio: Ja, a héten jön meg egy 27 ezer tükörfelcsapásos darab. Ugye egyszer béreltem és onnan tudom, hogy milyen használni. A másodikat akkor veszem, ha eladom a 80D-t.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Nem egészen, a DSLR gyorsabban ugrik a közeli és messzi távolságok között.
A MILC viszont pontosabban fókuszál f/1.2 rekeszen, mert a szenzort használja (nincs szükség kalibrálásra) és felismeri annak 'tartalmát', arcot, szemet, stb.
Az optikai kereső is más, stb. mindkettőnek van előnye és az újabb DSLR-ben ugyanúgy benne van a másik fókuszrendszer is, csak a keresővel nem használható. -
*Ropi*
félisten
Néhány "apróság" a 7D2 előnyére:
- 65 pontos AF rendszer, minden szenzor keresztszálas, a középső dupla keresztszálas (F8/F2.8 érzékenységgel) - a 250D-nél csak 9 AF-pont van, amiből egyetlen (a középső) AF-pont tud F5.6/F2.8 érzékenységet,
- autofókusz -3EV-ig (a 250D csak -0,5EV-t tud),
- AF segédfény a beépített vakuval (a 250D csak külső vakuval tudja),
- ISO-kompatibilis vakupapucs, amely 3rd vakukkal is együttműködik (A 250D vakupapucsának nincsen ISO szabványos elsütő érintkező a közepén, így csak a Canon E-TTL kompatibilis vakuval vagy a Canonnal használható E-TTL képes triggerekkel működik együtt),
- AFMA (AutoFocus MikroAdjustment),
- 150.000 pixeles RGB+IR AF szenzor 252 zónás méréssel (szemben a 250D 63-zónás, kétrétegű, monokromatikus szenzorával),
- villogáscsökkentés (flicker free) villogó fényforrások (pl.: neon) alatt történő fényképezéshez,
- pontosabb spot és részleges mérés: 1,8% és 6% (250D: 4% és 9%),
- tágabb (0FE - 20FE) mérési tartomány (250D: 1FE - 20FE),
- 2, 3, 5 vagy 7 képes expósorozatok (250D: 3 kép),
- 1/8000 másodperc minimális záridő (250D: 1/4000),
- ISO beállítás 1/2 vagy 1/3 fényérték lépésekben (250D: csak egész lépésekben),
- nagyobb, fényesebb, pentaprizmás átnézeti kereső 1x nagyítással és 100%-os lefedettséggel, 22,4 x 15mm-es látszólagos képmérettel szemben a kisebb, sötétebb, pentatükrös átnézeti kereső 0,87x nagyításával és 95% -os lefedettségével 18,43 x 12,315mm látszólagos kereső képméretével),
- dupla DiG!C 6 processzor (szemben a 250D egyetlen DiG!C 8 processzorával),
- cserélhető mattüveg (a 250D rögzített szokásos mintázatú mattüvegével szemben),
- motoros hajtású, gyorsan visszatérő tükör (a 250D rugós visszaállításával szemben),
- több, felhasználó által választott információ érhető el a keresőben,
- Közvetlenebb külső vezérlés, ideértve például a dedikált 'Mélységélességet', AF-ON, Multi-Fn, funkciógombokat és két vezérlőkereket,
- LCD információs státuskijelző a kamera tetején,
- kéttengelyes elektronikus horizont a keresőben vagy a hátsó LCD-n,
- további módok beépített vakuval: E-TTL, Kézi, Több és Canon optikai vezeték nélküli adó (250D: automatikus vagy kézi),
- vezeték nélküli multi vaku támogatás,
- izzó üzemmód és három, felhasználó által konfigurálható egyedi expozíciós mód (250D: a legtöbb nem konfigurálható "Jelenet" módban),
- kamerán belüli nyers kép feldolgozása és mind a nyers, mind a JPEG képek átméretezése (szemben a kamerán belüli nyers feldolgozás és csak a JPEG képek átméretezésével),
- többszörös expozíció,
- egyszeri és sorozat "silent shoot",
- max. kb. 10 kép/mp fenntartva akár végtelen számú JPEG vagy 31 RAW képig, UDMA-7 kártyával (250D: kb. 5 kép / mp fenntartva korlátlan JPEG képekhez vagy 10 nyers képhez UHS-I kártyával),
- 55 ms redőny késleltetés (250D: 75 ms),
- további képtárolási lehetőségek: JPEG Finom / Normál, RAW, M-RAW, S-RAW (250D: JPEG vagy RAW),
- beépített GPS,
- robusztusabb konstrukció, jobb por- és időjárási tömítéssel, magnéziumötvözet ház (250D: üvegszállal és speciális vezetőszállal ellátott polikarbonát gyanta),
- USB 3.0 (250D: USB2.0),
- tömörítetlen YCbCr 4: 2: 2, 8 bites videó kimenet HDMI hanggal, fejhallgató aljzattal,
- 2 memóriakártya foglalat (UDMA-7 CF + UHS-1 SD/SDHC/SDXC) a raw tükörmentés lehetőségével (250D: egyetlen UHS-1 SD/SDHC/SDXC kártyahely),
- automatikus ultrahangos szenzortisztítás (250D: csak kézzel, körtepumpával),
- vezetékes és infravörös távvezérlő (250D: Bluetooth távirányító).Úgy gondolom, hogy ezt a témát túlbeszéltük.
Na jó, hogy az egyenlőség jegyében a 250D-ről is írjak valami jót:
- kicsit nagyobb felbontás (24.1 MP / 20.2 MP),
- kétharmad FE-el magasabb natív ISO (25600 vs 16000), de nincs 1/2 vagy 1/3 FE lépésekben történő állíthatóság, csak ugyanaz a kiterjesztett ISO 51200,
- kihajtható érintőképernyő (azonos felbontású és méretű, mint a hátsó LCD képernyő a 7D2-n),
- kamerán belüli kreatív szűrők Instára és hasonlóan *fontos* platformokra,
- crop-os 4K 23,98/25 fps videó és 29,97/25 fps időzített felvétel, plusz a 7D2 által kínált videó méret / képkockaszám,
- beépített Wi-Fi és Bluetooth (7D2: külön W1-E Wi-Fi adapter amely az SD foglalatba megy, és amelyet az összes új 7D2-höz most már mellékelnek, viszont ha külön akarod megvenni, akkor lerabolnak).Ezen kívül nincs köztük különbség.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
#92251648
törölt tag
Engedd el ezt a "Melyik a jobb gép?" történetet, mert így általánosságban nincs rá válasz! Konkrét kérdésre lehet konkrét választ adni, de én még itt is óvnék mindenkit tesztábrák, labortesztek alapján hozott döntésektől. Hozzászólásaid alapján még a fotós történeted legelején jársz, ezért azt javaslom, ne a technikai paraméterekben mélyedj el, hanem inkább képezd magad! Amíg nem tudsz komponálni, témát találni és feldolgozni, addig tökmindegy, hány fókuszpont van a gépedben. Aztán ahogy fejlődsz és szakosodsz, kiforrja magát, milyen technikára van szükséged.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz kovsol #40185 üzenetére
Miért trollkodás az, ha szeretné tudni, hogy az ő használati szokásai mellett megéri-e 300 eFt-al többet kiadni a nagyobb gépért
Ha valaki bizonytalan ebben, akkor az esetek 90 %-ában feleslegesen adná ki a 300 eFt-al nagyobb összeget.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
murdock25
tag
Nem semmi ahogy beragadtatok ebbe a témába... szerintem ilyen téren egyszerűbb lenne valakitől kölcsön kérnie vagy 1-2 napra bérelnie minden kiszemelt gépből, aztán az alapján döntenie annak, aki venni akar, de nagyon nem tudja eldönteni, hogy mit is. Azzal még mindig kevesebbet veszít, mint ha tényleg feleslegesen költekezik ki egy drágább gépre.
-
veterán
-
PuMbA
titán
-
válasz Donki Hóte #40191 üzenetére
Plusz ezek:
"- ISO beállítás 1/2 vagy 1/3 fényérték lépésekben (250D: csak egész lépésekben)" - a 200D 1/2 és 1/3 fényérték lépéseket tud.
"- automatikus ultrahangos szenzortisztítás (250D: csak kézzel, körtepumpával)" - a 200D tudja.
Ezeket találtam még.
But who is watching the guardians?
-
Egyébként nézegettem az 7D-ket is, mert tetszik formavilágra, de nekem a kihajtható képernyő alap követelmény.
But who is watching the guardians?
-
válasz #92251648 #40195 üzenetére
Formavilágilag DSLR, ami ha jól tudom Bridge forma.
Célterület: Portré, táj, sport, égbolt, csillag, hold, a későbbiekben koncert, esküvő, stb. Szerintem kimerítettem a minden kategóriát Nincs berögződés, mindenevő vagyok. Macro-kat is gyakran szoktam és videózni is.Fontos lehet a FullFrame, kihajtható érintőképernyő, teljes manualitás lehetősége, EF EF-S kompatibilitás (csak mert ehhez vannak objektíveim), FHD 60FPS vagy 4K 30FPS videózás. Vakupapucs szintén fontos de nem kizáró ok, hogy neki ne legyen beépített. Körülbelül így ennyi.
But who is watching the guardians?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Gopro hero 9 black
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot