Hirdetés
-
AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
it A Meta felügyelőbizottsága megvizsgálja, hogyan kezeli a Meta az AI-generálású, celebeket érintő pornográf tartalmakat.
-
Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
ma Újabb EV brand rukkol elő okostelefonnal, ezt a formát viszont már láttuk valahol.
-
Tárhelykirály SD memóriakártyát prezentált a Western Digital
ph A SanDisk Extreme Pro sorozatba érkező modell már az SDUC specifikációknak is megfelel.
-
PROHARDVER!
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
-
copass
veterán
válasz *Ropi* #39750 üzenetére
+1 125k-ért ajándék az 5dm2! elpusztíthatatlan, én konkrétan úgy basztam földhöz hogy kicsúszott a kezemből próbáltam elkapni ezért a falról gellert kapva csapódott be a csempére...köszöni szépen jól van. igazi munkagép.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Chosen
addikt
Köszi a válaszokat mindenkinek!
Még mielőtt a vázakról beszélnénk, az eredeti kérdésre visszakanyarodva: Egy Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM obi hogy viszonyul egy EF 50mm f/1.8 STM-hez képest portré szempontból? Az még árban kb beleférne, ha a két másik helyett csak azt venném. Ez hozná a 85-135mm (ekv) tartományt, amire szükségem lenne, csak alig találok róla véleményt.
*Ropi*: Ugyanebben a témában: 35mm nagyon wide nekem, még a 80mm-t (ekv) se szeretem kifejezetten, inkább 100-135mm (ekv) amit szívesebben használok.
(EF esetén számoltam crop faktorral egyébként, csak azt nem tudtam, hogy EF-S-nél is számolni kell az 1.6x szorzót.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Chosen #39755 üzenetére
Szerintem egy (ekv) 80-as objektív már nevezhető portré objektívnek.
Egy objektív gyújtótávolságát tekintve attól lesz portré objektív, hogy már nincs halszem effektusa (alanynak nincs krumpli orra a képen), de annyira még nem hozza közel az alany arcát, hogy feltűnőek legyenek a szarkalábak a szeme körül.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
*Ropi*
félisten
válasz Chosen #39755 üzenetére
Akkor (amit feljebb is írtam) vegyél egy 70-200-at, és portrézáshoz meg is van a kitobid.
"(EF esetén számoltam crop faktorral egyébként, csak azt nem tudtam, hogy EF-S-nél is számolni kell az 1.6x szorzót.)"
EF-nél nem kell szorozni, csak EF-S-nél, hogy megkapd az ekvivalens értéket.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
PuMbA
titán
válasz Chosen #39755 üzenetére
Attól függ, hogy hol portré. Stúdióba elég, mert ott f/8-cal fotózol, de kint, ahol háttérmosással szeparálnod kell, nem elég az f/3.5 sem, az f/5.6-ról meg ne beszéljünk. APS-C esetén f/2.8 vagy f/1.8. FF-nél f/2.8 vagy f/4 is elég tud lenni.
*Ropi*: Ja, a zoom nem rossz ötlet Én is most adom el a fixeimet, mert elegem van belőlük. Ezt viszed, másikat hagyod otthon, cserélgetni kell, nincs benne IS.... Két stabilizátoros zoom obi és minden meg van oldva.
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
válasz Donki Hóte #39756 üzenetére
Nevezhető persze, csak személyes preferencia amit írtam.
-
Chosen
addikt
válasz *Ropi* #39758 üzenetére
A 70-200 tartományban nagyjából jó, de megint ott a gond, hogy önmagában annyi, mint a komplett szett ára, amit terveztem.
"EF-nél nem kell szorozni, csak EF-S-nél, hogy megkapd az ekvivalens értéket." -> APS-C-re gondoltam még első körben. Ott mindkettőnél szorzunk nem?
-
Chosen
addikt
Első körben kinti portré lenne 90%-ban, így valóban necces lehet az f/3.5. Akkor összegezve, ha olcsón akarok kijönni, akkor EF 50mm és viszlát. Ha ugyanezt akarom zoomban, akkor már ott kezdődnek az obi árak újonnan, mint amennyit egészben a szettre szánnék. Jól értem?
Váz témára visszatérve: Mi a gond a 2000D-vel? A szenzor elvileg ugyanaz, mint a 800D, 77D és társai, nem?
Az 5D MKII 125-ért über jó vétel, de már jegelték is. Ha van jó állapotú, azt el szokták kapkodni. Piaci átlag árban pedig inkább 200+ a jellemző, ami nekem már sok lenne így elsőre. Ami miatt APS-C-ben gondolkodtam, hogy a crop factor most segít is nekem. A sport/természet fotózáshoz kvázi "ingyen" kapok még egy jókora tartományt, amiért FF-nél keményen a zsebbe kellene nyúlni.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Chosen #39762 üzenetére
"APS-C-re gondoltam még első körben. Ott mindkettőnél szorzunk nem?"
Ja
"Akkor összegezve, ha olcsón akarok kijönni, akkor EF 50mm és viszlát"
Ja
" Mi a gond a 2000D-vel? A szenzor elvileg ugyanaz, mint a 800D, 77D és társai, nem?"
Nem ugyanaz. Onnan lehet tudni, hogy nincs Dual Pixel AF benne. Mérésekben is látszik, hogy gyengébb: [link] Ezen kívül meg a vaku támogatása gyatra, kevés kezelő gomb, gyenge akksi, gyenge fókusz rendszer. Egy teljesen belépő és fapados gép. 50k-nál többet nem ér. 800D használtan, amit linkeltem, ötezerszer jobb.
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
Köszi!
Az AF témát nem teljesen értem. Régen egy 30D-vel soha nem volt bajom a fókuszálással, megtalált szépen mindent. Ahhoz képest csak jobb egy 2000D, nem?
Vaku használat egyelőre nem szempont, nincs tervben a kültér miatt.
(Ettől függetlenül a 800D-t észben tartom, csak ha lehetséges, akkor inkább újat vennék)
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Chosen #39765 üzenetére
"Ahhoz képest csak jobb egy 2000D, nem?"
Ez nem így működik. A Canon-nál nagyon komolyan veszik a szegmentálást, azaz hogy milyen egy 4, 3, 2 vagy 1 számjegyes elnevezésű váz. A 30D építési minőségben és még több dologban szétveri a 2000D-t, hiába ősrégi. Csak nézz róluk képeket, a 2000D egy gyerekeknek való játék fényképezőnek néz ki a 30D mellett. 4 számjegyű Canon vázakat csak elkerülni érdemes és minél magasabb kategóriában kell nézelődni évjárattól függően, azaz ezért nagyon fontosak a használt vázak. Én 77D-ről (ami 800D) váltottam 80D-re, tehát 3 számjegyű vázról 2 számjegyűre és brutális a különbség. Ezért írták a kollágák az 5D Mark II-t, mert hiába régi, de 1 számjegyes kategóriába tartozik, tehát porba tipor sok mai modern vázat több dologban.
[ Szerkesztve ]
-
Chosen
addikt
Az anyagminőség miatt nem aggódom, fogtam 2000D-t a kezemben és számomra teljesen rendben volt, szétesni nem fog. Utánanéztem viszont a Dual Pixel AF-nek. Huh, azért van különbség rendesen. Portrénál nem annyira izgalmas, de sportnál már számítanak a másodpercek. Ez azért elgondolkodtatott tényleg.
250D-ről mi a vélemény? Adatok alapján stimmel minden, és újonnan kb 150k körül megcsíphető. Ráadásul 1000 képet lő elvileg egy töltéssel, ha nem hazudnak a gyári adatok.
[ Szerkesztve ]
-
-
*Ropi*
félisten
válasz Chosen #39762 üzenetére
"A 70-200 tartományban nagyjából jó, de megint ott a gond, hogy önmagában annyi, mint a komplett szett ára, amit terveztem."
Miért, mennyi a 2000D szett?
Egyébként nem olyan drága az: a legolcsóbb 70-200 (az első generációs 4L) csak 130.000 Ft körül cserél gazdát használtan, leharcoltabb példányokat már 90-100-ért ki lehet fogni.
"EF-nél nem kell szorozni, csak EF-S-nél, hogy megkapd az ekvivalens értéket. -> APS-C-re gondoltam még első körben. Ott mindkettőnél szorzunk nem?"
Fordítsuk meg: APS-C szenzorra téve mindent szorzunk, full frame-re téve semmit.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
kacsyx
aktív tag
válasz *Ropi* #39769 üzenetére
Egyébként ez a szorzósdi most elgondolkodtatott: az EF-M obikat is?
Más: Canon M50-hez van más - biztosan működő- távkioldó a Canon BR-E1-en kívül? Nem ragaszkodom a bluetoothoshoz, lehet vezetékes is, csak kicsit sokallom érte a 13-14 ezer Ft-ot. Telefonról esetlennek érzem vezérelni.
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz Chosen #39767 üzenetére
250 kép akkor, ha nem nézed vissza és nem IS-es objektívet használsz, továbbá nincsenek bekapcsolva az olyan funkciók, mint a magas ISO-s zajszűrés és társai, amik szintén sok számítási energiát fogyasztanak.
Elgondolkoztam, hogy ha viszont sportot is fotózol, akkor az 5D2 mégsem rúg labdába, mert a sportfotózás olyan a fényképezésben, mint az a számítógép, ami nem kell, hogy drága legyen, mert "csak" játékra kell: elég kemény hardverigénye van mind AF felismerési sebesség, mind az objektívek gyorsasága (gyűrűs AF motor) terén. Ebben a felállásban a jóval gyengébb szenzorú, viszont az egyik legjobb PDAF rendszerrel rendelkező 7D-t javaslom. Ez is régi váz (bár legalább még van terméktámogatása), és APS-C. Low light scenariokban el fogsz vérezni vele, de valamit valamiért: 100k körül már megkapod.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Chosen
addikt
Figyelek én figyelek, csak muszáj alternatívákat is nézni. Nekem még 1-2 hónap legalább, mire tető alá hozom ezt a vásárlást, addigra pedig már nem lesz ott az az olcsó 800D. Ezért kinézek több vázat is, hogy amikor meglesz a keret, akkor az éppen elérhető kínálatból a legjobbat tudjam kiválasztani.
-
Chosen
addikt
válasz *Ropi* #39769 üzenetére
Korábban írtam egy becslést, nagyjából 200-220e-ból állna meg a komplett 2000D-s szett, de most ugye borult a dolog. Valószínűleg az lesz, hogy egy jobb vázzal és olcsó 50mm-es fix obival indítok, azzal el tudok kezdeni portrézni, aztán bővítek mellé egy telét később.
A 70-200 így második körre még jó lehet.
Sportnál szerencsére tűző napsütéssel lehet számolni többségében (autósport), így low-light teljesítmény nem probléma.
7D már az 1080p30 és a CF kártya miatt necces. (Nincs CF-em és annyira nem ugranék már bele, mert utána bármire váltanék az SD lenne nagy valószínűséggel. SD-ből már most is el vagyok látva.) Igazából harmadlagos szempont, hogy videózára is jó legyen, amiben nálam 1080p60 a preferencia. Eddig nem említettem, mert a megcélzott keretbe nem fért volna bele, de ha már feljebb nézelődöm, akkor már olyan vázat vennék, ami tudja.
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
válasz Chosen #39773 üzenetére
Akkor a 7D + 70-200/4L is belefér (fix 50-es nagyon rövid az autóversenyekhez, főleg, ha kívül akarsz maradni a felvert kövek zónáján - ami adott esetben simán telibe veri a frontlencsét és be is töri).
Bár átalakítózott kártyával dolgozni borítékolt adatvesztést jelent (csak az a kérdés, hogy mikor), de ha nagyon nincs más, akkor van CF/SD átalakító. Egyébként a CF kártya natívan jóval biztonságosabb, mint egy SD.
Az a baj, hogy ennyire nagyon alacsony keretből mindenképpen kompromisszumot kell kötnöd - igyekszünk úgy segíteni, hogy minél kevesebbet kelljen.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Chosen
addikt
válasz *Ropi* #39774 üzenetére
Áh az 50mm-t nem használnám sportra. Arra írtam is, hogy telét vennék mindenképp, csak egy második körben, mert egyszerre nem lesz mindenre keret.
Köszönöm is a segítséget mindenkinek! Az eddig leírtak alapján (ha csak az újakat nézzük), a 77D jön be leginkább. Most vettem csak észre, hogy azon van felső kijelző, amit már a 30D-n is rengeteget használtam. A keresőt és a felső kijelzőt használva szinte alig kell a fő kijelzőt használni, amivel tudok még akku időt nyerni ha egy hosszú napot kell kihúzni vele.
Így indulnék el valószínűleg:
1. Kör beszerzés
77D + 50mm (portré)2. Kör beszerzés
55-250 vagy 70-200 (sport)[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Chosen #39772 üzenetére
". Nekem még 1-2 hónap legalább, mire tető alá hozom ezt a vásárlást, addigra pedig már nem lesz ott az az olcsó 800D."
Lesz valami más. Az a jó, hogy a Canon-nál pörög a legjobban a használt piac Én mostanában két obit vettem az új ár 45%-áért jó állapotban. Mindig van jó vétel.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Chosen #39780 üzenetére
Dual Pixel AF csak az LCD kijelzőn keresztül van, mert akkor ugye felcsapódik a tükör és MILC-ként funkcionál a gép, azaz a szenzoron található fókuszpontokkal operál. A keresőben nem ez van, tehát nincs köze hozzá Nem tudom, hogy mi van vele, nekem a 77D-n jó volt, de főként fényerőtlen üvegeim voltak akkor, viszont hallottam már róla én is.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz *Ropi* #39782 üzenetére
Lehetséges, de azt tudom, hogy amikor EF 50mm f/1.8-cal f/1.8-on lőttem strandröplabdát, akkor az nem volt különös az EF-S 55-250 f/4-5.6-hoz képest. Kb. ugyanolyan volt a találati arány vagy csak kicsit rosszabb. Az EF-S 24mm f/2.8 fókusza volt a leggyatrább nálam 77D-n.
[ Szerkesztve ]
-
Zen_Ronin
tag
válasz Jörmungandr #39743 üzenetére
Nekem 2 Yongnuo YN 968 EX RT is van!
Elképesztően jó vaku! -
*Ropi*
félisten
A70D-k és a 77D-k egyes példányai érintettek, a 80D-k és a 90D-k nem. Olyan ez, mint a 40D gyorsan elhalálozós zárjának a históriája volt: ugyanolyan cikkszám alatt adták ki a módosított zárat, amit aztán már az 50D-kbe (meg a javított 40D-kbe) is szereltek, így nem lehetett megmondani, hogy melyik milyen - jó játék az "itt a piros, hol a piros". Ja nem.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Zen_Ronin
tag
válasz *Ropi* #39791 üzenetére
pontos választ nem tudok mondani.
Rendezvényeken használom és ott bizony néha nagy tereket kell bevilágítani, ráadásul több órán keresztül, cserélgetve az akkukat.
Van hogy mindkettőt állványra helyezem /studió fotózás/ és a vázon YN-e3-RT II vezérlővel irányítom.
Nem kell a vakuhoz hozzányúlni, mindent távolról állítok be a vezérlőről.
Nagyon hasznos a beépített LED lámpa is.Szerintem a tesztek önmagukért beszélnek. Ez az egyik legjobb csúcs-vaku a piacon.
Ráadásul árban is verhetetlen. -
Surfym@n
senior tag
Úgy látszik, hogy a Canon tudatosan sorvasztja a DSLR vonalat...
8K éra hajnalán kijönnek egy 20,1 MP-es gépvázzal, beleteszik mutatóba a MILC-es okosságokat is, de a felbontást már csak azért se vinnék feljebb, mert az már MILC-et szorongatná házon belül...
Itt tényleg a profik kiszolgálása lett a cél (AF-teljesítmény, AF-érzékenység, sebesség, RAW-videó), mert az amatőröknek szánt csemegék (30MP+ szenzor, IBIS, DPAF minden videómódban, min. dönthető kijelző) valszeg egy profibb/kétkártyás MILC-re várnak...
Ti mit gondoltok erről?
[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
*Ropi*
félisten
válasz Surfym@n #39793 üzenetére
...Vagy szimplán csak azért nem növelik a pixelszámot, hogy a jel-zaj viszony ne romoljon. És ez még a fájlméretekre is jó hatással van: nem kell csilliárdért új fájlszervert építeni / bérelni, mert nem férnek el a képek.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
p_adam
addikt
válasz Surfym@n #39793 üzenetére
Akinek több MP kell, az majd vehet 5D Mark V-öt, de ISO-ban nem lesz ennyire izmos.
A FF 4k60p módon kívül az összes többiben van AF (tehát 1.3x crop 4k60p módban is), tehát nincs lekorlátozva a kamera, és nem is lesz más, ami ezeket tudja belső felvétellel a méretbeli korlátozások miatt.
Az 1D széria a strapabírás mellett a sebességről szól nem a felbontásról, 8K kamerához dedikált szenzor és processzor kell, de a videó fájlméretek már itt is nagyon ijesztőek (szerencsére sokféle tömörítési opció van, nem csak a nagy méretű, de viszonylag gyenge MJPEG, mint régen). -
Surfym@n
senior tag
válasz *Ropi* #39794 üzenetére
De azt azért Te is logikusnak találtad volna, hogy fogják az EOS R szenzorát s 1:1-ben bevágják az EOS-1 vázba. Csomó érv szólt volna mellette... HA nem jöttek volna képbe a MILC-ek, HA még mindig a jó öreg tükörcsapkodós érában lennénk...
Pont a tárhelyigényes RAW videó, a nagy puffer, a gyors kártyák, gyors professzorok mellett még mindig a kisebb szenzor melletti érv a relatíve kis képméret s az ebből fakadó gyors képfeldolgozás maradt volna? fura lenne
Nagyon úgy érzem, hogy ez egyfajta finom átszoktatás a profik számára (akik ugye nehezebben mozdulnak - meg is értem őket teljesen), hisz ott van a kőkemény DSLR-vonal de ha két munka között van egy kis idő, akkor azért legyen meg az ismerkedés a MILC-ek finomságaival (Eye tracking, Focus Peaking stb).
Négy év múlva már valszeg EOS-1 R lesz csak.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
veterán
-
Surfym@n
senior tag
válasz Donki Hóte #39797 üzenetére
4 éve az 1Dx2-vel...
Lehet én voltam félreérthető a gondolatmenetemben, mert valójában most az EOS-1 vonalat próbáltam fejtegetni.
Arra ugyanis még nincs MILC-es alternatíva Canon-éknál jelenleg (bár célozgatnak rá egy ideje)28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
veterán
-
*Ropi*
félisten
válasz Surfym@n #39796 üzenetére
Hogy csak egy nyomós érvet említsek ellene: az R / RP képtelenek vízszintes vonalra fókuszálni. Hány képről maradna le emiatt a fotós szerinted? Vagy a tisztán elektronikus zárral sokkal több probléma adódik a pálya melletti L.E.D. falak miatt. Stb...
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu