Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz apatyas #19110 üzenetére

    Baromira leegyszerusitve a temat: a mai processzorokban talalhato 128 bites (pontosabban 128 bit szeles) lebegopontos egyseg nem 1 db 128 bites lebegopontos szamot tarol, hanem 2 db 64 bitest (FP64) vagy 4 db 32 bitest (FP32). Ugyanigy a 256 bit szeles regiszterek sem 1 db 256 bites szamot tarolnak, hanem 4 db 64 bitest vagy 8 db 32 bitest.

    Az AMD-t mi anno par eve kerdeztuk, hogy tervezik-e a 128 bites lebegopontos abrazolast (FP128 vagy quad-precision) a GPU-iknal vagy FPU-iknal, de mondtak, hogy a juzerek 99%-anak a dupla pontossag (FP64) sem lenyeges. A maradek 1%-nak az 1%-anak kellene csupan FP128, tehat a megcelozhato piac borzalmasan kicsi, es igy nem eri meg veluk foglalkozni. Akinek az kell, az megy FPGA-ra vagy emulalja az FP128-at FP64-gyel (nyilvan nem tul nagy tempoval).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák