Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz dezz #14212 üzenetére

    "A WinZIP-re gondolsz? Nos, az eléggé jelentéktelen alkalmazás"

    A JPEG dekoder is, ennyi erovel :) Barmire ramondhatod, hogy jelentektelen, de pont ezert is irtam fentebb azt, hogy 50-100 HSA-s alkalmazasig nem is igazan van ertelme odafigyelni a benchmark eredmenyekre.

    "De amúgy Abu azt mondta róla, hogy nem az AMD kérésére késleltették az Nvidia/Intel supportot (nem sokat számított a dolog, mint írtam, nem egy létfontosságú alkalmazás, vannak jobbak a feladatra), hanem egyszerűen nem ment velük rendesen. Szóval, ezt nem kell túldramatizálni/túldimenzionálni"

    Vagy ugy volt, vagy nem. En nem hiszem el egyik es masik variaciot sem. Mindketto lehetseges ugyanis. Az OpenCL compilerek tenyleg annyira sz*rok, hogy siman lehet, hogy elso korben a WinZIP nem mukodott rendesen egyik gyarto OpenCL megoldasaval sem. Az is elkepzelheto, hogy az AMD onszorgalombol segitett a WinZIP-et osszekalapalni. Az is elkepzelheto, hogy a masik 2 gyarto sz*rt az egeszre. De az is ugyanolyan realis forgatokonyv, hogy az AMD kereste meg a WinZIP fejlesztojet (Corel), hogy noszogassa oket, hogy csinaljak meg OpenCL-re a tomoritot, hogy vegre legyen valami hangzatos nevu Windows utility, amit OpenCL-re is portolnak es/vagy eleve meg is csinaltak nekik a portolast. Hazon belul a gyartok sokkal konnyebben meg tudjak ezeket oldani, hiszen ha az OpenCL kernel fejlesztese ill. tesztelese kozben valami compiler bug elojon, csak atszol a kolleganak, hogy fekudjon ra a temara gyorsan. Egyszeru kis porbaf*ngo szoftver fejlesztokent meg egy-egy ilyen bugnal heteking, honapokig tart, mire az AMD/Intel/nVIDIA kijavitja a compilert, es tudod folytatni a fejlesztest. Ez a nagy baj, ezert ketelkedek en az egesz HSA-s, OpenCL-es buliban. Az egesznek az alapja egy kvazi hibatlan, jol hasznalhato compiler kellene hogy legyen. Onnantol lehet rendesen dolgozni fejlesztokent. Ezert olyan sikeres a Visual C++, gcc es tarsaik: regi, kiforrott, stabil compilerek, amiknel nem kell egyfolytaban a compiler fejlesztojehez szaladgalni, mert megint elojott egy bug. Nyilvan ha par honap mulva hirtelen kijon pl. az OpenCL 2.0 --> HSAIL compiler, megtamogatva a Kaverihez a megfelelo finalizerrel es kornyezettel, es az elsore hibatlanul fog mindent forgatni, es a media tele lesz a halalkozo szoftver fejlesztok success story-jaival, akkor azt fogom mondani, hogy na ez igen, ezt nem vartam, de fantasztikus, sracok, jol dolgoztatok. Viszont, ha azt nezzuk, hogy lenyegeben ugyanez a melo allt eddig is az AMD, Intel es nVIDIA elott (azaz hogy OpenCL-rol a sajat belso IL-jukre forditsanak), es 6 ev alatt egyik gyarto sem tudott rendes compilert fejleszteni, akkor nem tartom valoszinunenk, hogy meg kellene kovetnem a HSAIL compiler fejlesztoket me'g az iden -- vagy akár jovore.

    "Voltak már korábban is más jellegű OpenCL-lel gyorsított programok, amik hasonló speedupot értek el, nincs ebben semmi igazán különleges. Hozzáteszem: ezek valós alkalmazások voltak, Abuék mégsem használták a tesztekben."

    Konkret peldakat kerek ilyen alkalmazasokra. Mindharom platformon, korrektul mukodjon. WinZIP egynek jo.

    "Ha lesznek egyes PS4/XB1 játékoknak Kaverire külön ráoptimalizált portjai, azok szerintem nem apró látványeffektekben lesznek különbek, hanem inkább arra számítok, hogy pl. a fizikai szimuláció számítását bízzák az IGP-re, miközben a többit dGPU számolja, így egy Kaveri+dGPU konfigon is ugyanúgy vagy akár jobban futhat, mint egy drága i7 alapú konfigon, ez lehet az előnye"

    Ez nagyon keves elonynek, sajnos :( Plusz, a fizikaval mar probalkoztak nehanyan, pl. PhysX annak idejen, es nem igazan latom azt, hogy valaki a fizikai szimulacio miatt valasztana egy adott hardvert. Mikor hallottal utoljara olyan juzerrol, hogy vasarolt volna a gepebe plusz egy GeForce videokartyat, hogy a fizikai szamitasokat arra bizza? De egyebkent nem csodalkozok, ha a fizika felol probalkozik az AMD, ugyanis az AMD HSA fejlesztoi csapataban tobb volt Ageia-s (es igy volt nVIDIA-s) is van, tobbek kozt az egyik Ageia alapito is.

    "Most írtad, hogy szerinted a MIC megöli a GPU-kat. Ennél nagyobb monopolhelyzet mi lenne?"

    Arra gondoltam, hogy ugy oli meg a GPU-kat, hogy egy uj kategoriakent lep be a piacra. Socketelt GPU-szeru megoldas, ami operacios rendszert is futtat, es gond nelkul lehet masszivan multi-threadelt hagyomanyos x86 szoftverek futtatasara is hasznalni. Vagy egy olyan CPU, ami a GPU feladatokat is ellatja, attol fugg, honnan nezzuk. Ilyet adott esetben az nVIDIA vagy az AMD is keszithet. En ezt az uj CPU/GPU/akarmit nem hivnam mar GPU-nak, es siman lehet, hogy az Intel is kitalal majd ra valami uj betuszot a KNL bemutatasaig. Az viszont alapveto kerdes, hogy ha valaki hasonlo megoldast keszit (en az nVIDIA-t varnam elso korben, hogy meglepi), akkor milyen ISA-t valaszt hozza. Ez szabadon eldontheto, csak ugye compilert kell erre is fejleszteni, ha nem x86-ot/MIC-et valaszt az adott gyarto. Az is kerdes, hogy a MIC-hez van-e hozzaferese az AMD-nek, de elvileg kell hogy legyen, a keresztlicenc megallapodas alapjan.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák