Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz dezz #14205 üzenetére

    A szponzoracioval vagy azzal, hogy mas helyett az AMD szakemberei portolnak egy adott algoritmust HSA-ra alapvetoen nincs baj. A baj azzal van, ha ennek az eredmenyere valaki azt gondolja, hogy a HSA szeleskoru elterjedesevel mindenki ugyanezt fogja tudni produkalni. Ha ugyanis ugyanilyen hatszelet kapott volna minden szoftver az AMD-tol, Inteltol es nVIDIA-tol is egyarant, akkor mar nem itt tartanank az OpenCL 1.x elterjedeseben sem. Amikor X ceg azt mondja, hogy az o szoftveret csak AMD (vagy csak Intel, vagy csak nVIDIA) GPU-n tudja atvinni CPU-rol OpenCL-re, az mar kapasbol: 1. gyanus, 2. szomoru. Azert gyanus, mert nem tudni, valojaban mi van a dolog mogott: a GPU-gyarto ceg fizetett a szoftver portolasaert a fejlesztonek, vagy eleve ok maguk csinaltak meg a munkat. Gyanus az is, hogy direkt kotottek ki, hogy mas platformra nem portolhatjak ezek utan a szoftvert. Szromoru pedig azert, mert ez nem segiti az iparag fejlodeset. Es ne erts felre, barmelyik ceg csinalja ezt, az szamomra ugyanugy gyanus es szomoru. Mert az elvi lehetoseg meg van egy GPGPU-ra elvben portolhato algoritmus eseteben arra, hogy mindharom GPU-gyarto OpenCL implementaciojara portolni lehessen. Ha egy fuggetlen szoftver fejleszto belefut egy compiler bugba vagy anomaliaba, es az egyik, masik vagy mindharom gyarto nem tamogatja azzal, hogy belathato idon belul javitja az OpenCL compilert, akkor megall a munka. Ez a rögvalosag, amit azonban eltorzit az, ha a 3-bol az egyik gyarto egy adott szoftver fejlesztojet aktivan tamogatja. De ez az egesz szitu megoldodik majd, ha lesznek normalis compilerek, es ha a HSA tenyleg szeleskorben elterjed. Ha mar 50-100 szoftver tamogatja, onnantol mar a nagy atlag meg fogja mutatni az egesz dolog valodi hozadekat. Addig meg en szemely szerint ketkedessel fogadok minden benchmark eredmenyt.

    A Sandrarol nem tudok erdemben nyilatkozni, ugyanis annak a fejlesztoje -- az en meglatasom szerint -- egy zseni es/vagy baromi jo iparagi kontaktjai vannak (minden oldalrol, nem csak AMD), akik segitenek neki sok mindenben. Nehez megmondani, hogy milyen jellegu segitseget kap, es ha kap, milyen melysegben. Ennel tobbet nem mondhatok errol, van tobb infom is, de azok nem publikusak. A Sandra altal elert teljesitmenyrol plane nem tudok nyilatkozni, azt mindenki dontse el maga, hogy atlag PC felhasznalokent mennyire erzi hitelesnek es relevansnak az opcios kereskedesi benchmarkokat.

    Minket nem szponzoral senki, sajnos :DDD

    MIC: az a baj, hogy nem vilagos egyelore, hogy a MIC valojaban milyen hosszu vagy rovid tavon lesz az Intel GPU-helyettesitoje. Ha mar ismernenk a Skylake iGPU-janak pontos felepiteset, talan konnyebb dolgunk lenne. En nem vagyok meggyozodve arrol, hogy a MIC lesz hosszutavon a megoldas, inkabb egyfajta koztes lepcsonek gondolnam. Abban igaza van Abunak, hogy AVX-512-ben nativan kodolni nem konnyu, viszont az sem vilagos, hogy az Intel mikepp probalja a HSA-t lemasolni vagy valami hasonlot kinalni a fejlesztoknek, hogy megkonnyitse az eletuket. 2-3 ev mulva mar latni fogjuk szerintem az iranyt, es sokat fog az is segiteni, ha latjuk mar, hogy az nVIDIA merre lep tovabb.

    A jatekokkal azert nem kivanok foglalkozni, mert egyreszt nem erdekelnek engem szemely szerint; masreszt meg mert nem tul valoszinu, hogy egyik jatekfejleszto is meglépné azt, hogy kifejezetten a Kaverira/Carrizora optimalizaljon egy jatekot oly modon, hogy azonos render eredmennyel jarjon Intel es nVIDIA GPU-n, valamint AMD dGPU-n is. Tudom, ez igy kicsit kusza :) Szoval arra gondolok, hogy az siman elofordulhat, hogy egy portolt jatek full detailben Kaverin fog szepen szaladni, es lemaradnak a konkurens megoldasok, beleertve az AMD dGPU-kat is. Az viszont kizart, hogy ne legyen a jatekokban 1-2 alacsonyabb reszletessegu, kifejezetten nem-Kaveri beallitasi lehetoseg. Vegeredmenyben pedig a Kaverit nem ugy fogja tudni promotalni az AMD, hogy gyorsabb, mint mondjuk egy Broadwell vagy egy GeForce dGPU, hanem ugy, hogy maskepp nez ki a jatek Kaverin, szebb effekteket fog tudni portolni a konzolrol PC-re a Kaveri segitsegevel. Ez viszont -- bar en nem vagyok jatekos -- SZVSZ keves lesz ahhoz, hogy valaki Kaverit valasszon mondjuk egy Broadwell+GeForce vagy Broadwell+Radeon dGPU kombo helyett. Anno voltak mar hasonlo proprietary GPU effektes probalkozasok, es azok sem jottek be, sajnos. Nem vesz senki egy adott hardvert csak azert, mert 1-2 jatekban szebben fodrozodik a viz, mikozben az osszes tobbi jatekban alacsonyabb FPS-t ad, mint egy masik vas.

Új hozzászólás Aktív témák