Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csongi

    veterán

    válasz CsodaPOK #109584 üzenetére

    Ami allando kerdes, es problema.
    Munkabajaras. Naponta 2x teljes beoltozes.
    Munkahelyed alkalmas ezt a ruha mennyiseget fogadni? Cipotol a sisakig.
    Mennyi egyeb cuccot kell magaddal hordani?

    A kivalasztott osszegbe fel lehet oltozni, de akar egy 100ast is sporolhatsz,
    Motor szempontjabol, meg olvasni kell sokat. Fontos, hogy stilusodnak es testi adottsagaidnak megfelelot valassz.

    Ezt a motorzasi szokast egy maxi robogo is kielegitheti, de nagy a szopo faktor. Nagyon resen kell lenni.

  • zgospel

    őstag

    válasz CsodaPOK #109584 üzenetére

    Szia, a Bell jó sisakokat gyárt. Egy komment a linkelt darabhoz: az már nincs gyártásban pár éve, így előfordulhat hogy nem fogsz tudni több méretet próbálni belőle, hiszen már kifutott darab. Rendes próba nélkül semmiképp se vegyél sisakot szerintem, de a többi cuccot is érdemes felpróbálni, hogy biztos jó-e a méret és a szabás. Sisaknál nagyon fontos hogy az adott modell passzoljon a fejedre, gyártón belül is előfordulhatnak eltérések a fejformák között amire a sisakot készítették.

    A kiválasztott gerincvédő így képről picinek tűnik nekem. Nem ismerem hogy ez a sastec mit tud, de általában egy kabátzsebbe rakható sem 9 ezer szokott lenni, hanem 20, a nagyobb méretű különálló darabok pedig kb 40-től felfelé.

    A 200 ezres nadrág azzal tud többet hogy az már nagy valószínűséggel nem is akármilyen bőrből van, nagyobb és jobb protektorok vannak benne, és az ergonómiája is jobban ki van találva és át van gondolva. De mivel te a textil vonalon nézelődsz, ott az anyagminőség és a praktikum valószínűleg jobb lesz a sokkal drágább kabátban. De ez is olyan hogy el kell menni több boltba, megnézni több márkát több árszinten, és eldönteni hogy melyik a számodra legjobb. Ne ragadj le a Shoxnál. Például a linkelt kabát összegéhez még rádobsz egy 20-ast és Alpinestars kabátból olyat kapsz, ami sokkal jobb védelmet nyújt.

    Budapesten 1 napot rászánva körbe lehet járni a boltokat.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • csongi

    veterán

    válasz CsodaPOK #109593 üzenetére

    Attol mert 5* nem biztos, hogy megeri az arat.
    Nagson sok sisak nincs tesztelve a sharp-nal. Es nem minden 5 csillagos akkora plusz.
    Vannak tesztelesek a kozossegi csatornakon. Ekkora osszegnel 20-30% arkulombozet mar egy cipo araval egyenlo. Persze annyit kolt az ember ruhara amennyit akar, de van egy olyan szint amifelett mar nem terul meg. Napi 15 es hetvegi 150 km motorozas mennyiseghez nem nehez kisebb kompromisszumokat kotni.
    Nem a 20 ezres vs 120 ezres kozotti elteresrol beszelek, de egy 85 ezeres sisak is boven tud elegendo lenni.

    Akkor a robogo letudva.

    Viszont ovassgass, mert nem mindegy, hogy V, sor2 sor3, sor4.
    Mar a ketto peldanak hozott vas is mas cucc. A Honda konnyedebb a szuszka orr nehez.
    Egy fo vagy ket fo?
    Ehhez a 150km hetvegi gurulashoz es bejarashoz szerintem testhezallobb egy naked.
    Illetve sosem ultel motoron.. Ha csak te hasznalod egy 500 as vas is elegendo elso ket evben. De egy 250es is siman motorozhato es kivallo tanulasra.
    Sokan mondjak, hogy a nagy ccm el is lehet lassan menni, meg a csuklo szabalyozza a tempot.
    Ez igaz is. Csakhogy egy forgalmi helyzet le reagalsanak a kovetkezmenye nem mimdegy , hogy mi lesz. A fokozatossag elve ervenyes, mondhat barki barmit.
    Szerintem folytott 600 koruli motorokkal vizsgaztok. Ezen sem fogod tudni merre vagy arcal.
    A kimotorozas nem a nyelezeskor fellepo ero megszokasat jelenti.
    Szerintem felesleges akkora sullyal kezdeni a palyafutasod. A jogsi szerzes alatt kb semmit nem fogsz tanulni. A rutint magad szeded ossze, vagy teknikai kepzes.
    De van meg idod donteni, jol gondold at, es igazan motoros szakertoktol informalodj. :).

  • #31733248

    törölt tag

    válasz CsodaPOK #109594 üzenetére

    Nálam kb. így alakult a ruházati költségvetés (ezer forintban):

    Három noname cordura kabát (hálós, rövid és hosszú cordura): 100
    Forcefield Level 2 protektoring: 90
    Forcefield Isolator és Asesso Level 2 csípő és térd protektorok: 35
    Icon láthatósági mellény: 10
    Modeka Glenn motoros farmer: 50
    Cordura (noname) nadrág: 30
    Decathlonos esőruha és Portwest láthatósági kabát: 25
    Nolan N44 bukósisak: 100
    Sötét plexi + pinlock: 30
    TCX nyári és időjárásálló cipők: 80
    Alpinestars, Shox és Seventy Degrees nyári, átmeneti és téli kesztyűk: 50
    Givi hengertáska, háló, pókok: 25

    Szerintem kalkulálj Te is legalább 500 ezer körüli összeggel, átlagosan vásárolgatva kb. ennyi kell ahhoz, hogy melegben és hűvösebb időben is normálisan felöltözz. Az aláöltözetet és hasonló univerzális darabokat nem beleszámolva.

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz CsodaPOK #109597 üzenetére

    Igazából két jellemző alapján illik sisakot választani: az egyik a biztonság (Sharp- teszt) a másik meg a kényelme (egész nap ebben kell lenned, ugye...) Az én olcsó Caberg Duke-om 5*-os, pinlockos-napszemcsis, felhajtható állrészű, cserébe dögnehéz és rendkívül zavaróan szélzajos.

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

  • csongi

    veterán

    válasz CsodaPOK #109597 üzenetére

    Nah felesleges tulgondolni. Nezd meg a sharp tesztet, vagy a protektor tesztet.
    Ezek kb 50 km ora sebessegig van ertelme tesztelni.
    Egy palya bukasnal ha vegig tudsz csuzni a megallasig, akkor van eselyed.
    Nezz par motoros versenyt, amint beakad vagy a lassulas tul gyors, a legzsakos ruhaba is torik a csigolya. Lasd Lorenzo.
    Lattam a busz oldalabba landolot, mindegy milyen cucc van rajtad, a belso szervek leszakdnak es torik minden.
    Ezekben a ruhakban egy autopalya esesnel nem kell osszeszedni a testreszediet.
    Azon kivul piszok nagy szerencse kell a meguszasahoz.
    Persze egy jo minosegu cuccban kisebb seruleseket szenvedsz, de egy pont felett mar mindegy lesz, bor, cordura, vagy acelpancel.

    Ezeken az arszinteken levo cuccoknal kenyelmi elonyok-hatranyok vannak.
    Szel zaj a sisakban, vagy egy plusz tepozar a kabaton....ilyenek.
    Sisakot 3 evente kellene cserelni.

    De a labbeli sem orok eletu, vagy a kesztyu, nadrag....stb.
    Kello km hasznalat mellett 5 ev es cserelodik a cuccos.

    50 ezerert is kapsz szuper sisakot, aminek minositese rendben van.

  • zgospel

    őstag

    válasz CsodaPOK #109594 üzenetére

    A Sharp teszt egy olyan dolog, hogy több mint a semmi, iránymutatásnak jó. Egy 3 csillagos vagy rosszabb sisakot én sem húznék a fejemre, igaz nagyon nem tudom alátámasztani, de rengeteg olyan 4 csillagos sisak van, ami egyébként biztonságosabb a valós életben mint némelyik 5 csillagos. Ennek az oka a mérési rendszerből adódik.
    Az USA-ban van egy másik teszt, a Snell, amit ott a nagyobb versenypályákon meg is követelnek, és a nyílt napokon nem engednek fel olyan sisakban ami nem kapta meg a Snell minősítést. A Snell minősítést és a mérési módszerüket 5 évente frissítik, és jóval szigorúbb mint az ECE teszt, és némileg eltér és szigorúbb a Sharp tesztnél. Például egy beépített napszemüveges sisak alapjáraton kiesik a Snell teszten, teljesen jogosan, miközben a Sharpnál ugyanez megkaphatja a 4 vagy 5 csillagot. Továbbá a Snell nem csak a beküldött darabokat teszteli, hanem évközben random kereskedőktől random méretben bevásárol példányokat amiket újból bevizsgáltat. És bár labortesztekről van szó, némileg mégis életszerűbb a Snell mint a Sharp.

    Például vannak Arai sisakok amik 4 csillagot vagy még annyit sem kapnak a Sharp teszten, miközben nyilvánvalóan a világ egyik legbiztonságosabb márkái közé tartoznak, és nem a szóbeszéd miatt. Az Arainál fokozott hangsúlyt fektetnek a valós körülményekre, hogy a sisakot nem pontszerű és merőleges behatások érik, hanem a legördülés / lecsúszás a legfontosabb, ne akadjon be a sisak sehova. Esésnél nem merőlegesen zuhansz a földre, hanem gördülsz, pörögsz, forogsz, stb.

    De például a Bellnél a legújabb fejlesztések a MIPS vagy Flex fantázia névre hallgatnak, amik a sisak belső rétegének elcsúszása által elvileg még jobban tudják elnyelni a fejre ható gördülési energiát. Az ilyesfajta technológiát egyáltalán nem veszik figyelembe a tesztek.

    Nagy általánosságban a nagyobb márkák középkategóriás vagy afölötti sisakjaival többnyire nem lehet mellé lőni.

    "Ha jobb a bőr, akkor azzal is meg tudok békélni"
    Hagyományosan tartósabb a bőr biztonsági szempontból, de a napi munkába járáshoz sokkal praktikusabb a textilcucc, és ahogy a gyengébb bőrruhák szét tudnak szakadni (Cölöp művek tud mesélni) úgy a minőségibb textil cuccok jól bírják. Textil és textil között leginkább az ergonómia és a praktikum szokta a többletköltséget jelenteni, de ha level 1 helyett azt látod hogy level 2-es protik vannak benne, az már eleve egy sokkal magasabb szint, de jóval ritkább is. Hogy a napi használatban mi számít, mik a praktikus szempontok azt nem tudom, mert én racsing bőrkabátban mászkálok a városban is.

    A Shoxos cuccok nekem személy szerint mindig is a túlárazott és/vagy gagyi kategória benyomását keltették, de ha az a kényelmes és az áll testre akkor vedd azt, nem akarlak lebeszélni róla, ez csak egy egyéni vélemény.

    Nem fogom tudni megmondani neked a tutit, hirtelen 2-3 nagyobb márkát tudnék mondani amivel nem tudsz mellé fogni azt ennyi :D Szerintem menj el több üzletbe, mondd el az elképzeléseidet az eladónak, és majd ők segíteni fognak. Ahol érzed hogy konstans hiányos infókat kapsz, vagy durva közhelyeket puffogtatnak, ott állj tovább. Aztán a végére lesz egy valamilyen képed a dologról. Legalábbis szerintem, aztán lehet rosszul mondom. De ahány ház annyi szokás. Ősszel / télen vagy akár tavasszal ráadásul egész jó akciók szoktak lenni a legtöbb boltban, 15-20-30%., jó vételeket lehet kifogni olyankor. Az Euromotor és Motostar üzletekben friss jogosítvány mellé 1 éven át automatikusan 10% kedvezményt adnak, ami szintén nem elhanyagolható.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

  • #31733248

    törölt tag

    válasz CsodaPOK #109598 üzenetére

    (#109598) CsodaPOK

    "Köszi!! :R :R

    Alapvetően nálam első körben csak a nyári időszak fog játszani (mostani elgondolásom szerint). Minden más időszakra ott az autó."

    Én is így álltam neki, aztán már az első télen a földutakat róttam hétvégenként. :D

    (#109624) zgospel

    "Amikor ilyen és ehhez hasonló bukások után pár órával hazasétálhat valaki a kórházból mert semmi baja, az azért nem olyan rossz."

    Ebben igazad van, de én is inkább a füvet fejelném le az aszfalt helyett. :) Látványos jelenet amúgy.

    (#109626) bekiss

    Ha megrongálódik a motoros ruhám, de megvéd, az nem igazán érdekel. Veszek majd újat az elszakadt dzseki helyett.

    (#109628) tboldi

    Milyen protektor volt a kabátban, hogy ilyen sérülést tudott okozni? Azt lehet tudni, hogy a csizmád mitől sérült? Jó nagyon kellett kapnia...

    (#109637) BlackPriest

    Mentem ma én is egy kört a Pilisben, a motorosok felénél póló, sokaknál rövid gatya volt a viselet. Pedig a hálós dzsekimben egyáltalán nem izzadtam és a lábam sem rohadt bele a nyári cipőbe.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés