Hirdetés
- Milyen videókártyát?
- Statikus nyomásra kiélezett ventilátor jött az Arctictól
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen Android TV boxot vegyek?
Hirdetés
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
Felhivtam ma egy alkatresz boltot. Megkerdeztem van e DL650 hez hatso betet?
Van! Szuper. Szinteres, kerdezem?
Valasz, hatra nem rakunk szinteres betetet.Nah ezt csak ugy elmondtam, annak labjegyzetekent,hogy az otthon szereloket rendszerint fekete baranykent mutatjak be a vallakozo szerelok a videoikban.
-
martonx
veterán
-
Biqci
aktív tag
válasz tboy93 #137604 üzenetére
És hogyha arany középútként egy A2-re korlátozott motort választana a kolléga? Most nem tudom mi a lehetőség Magyarországon, de a fiam a friss A2-vel egy Kawa Z650 A2-t hajt nagy megelégedéssel...
Aztán 2 év múlva kiveteti a korlátot..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
martonx
veterán
válasz tboy93 #137604 üzenetére
Mert te egy ritka visszafogott ember vagy, és pont az a kivétel, ami erősíti a szabályt. Múltkor én is motoroztam együtt olyan motorossal, aki városban szigorúan 50-nel ment, országúton szigorúan 90-nel, mindezt egy 600-as, 110 lóerős Hornettel. Olyan keveset az életben nem fogyasztott a motorom. És igen, ehhez egy életen át is bőven sok még egy 500-as motor is (ehhez még egy 250-es is sok).
De ne legyünk álszentek, a motorosok többsége nem azért vesz motort, hogy szigorúan minden kresz szabályt (elsősorban sebesség korlátozások) betartson. Ahogy sportkocsit se azért veszünk, hogy azzal 50-90-130-al menjünk.Én kérek elnézést!
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #137604 üzenetére
Ez már másik fórumokon is felmerült, hogy kell "kimotorozni" egy motort?
Én úgy gondolom, hogy az 1200GS-t sokkal jobban "kimotorozom", mint a DL650-t. Pedig 2x annyi lóerő, nehezebb, stb. De lehet ezt úgy is értelmezni, hogy amíg a DL- t 50% -ban tudtam kimotorozni, addig a GS-t 60%-ban. Messze még a motor határa, sőt még az én határaim is messze vannak és ez a DL-nel is így volt.Azért valami egységes fogalmi meghatározás jó lenne, hogy mikor van egy motor kimotorozva...
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #137610 üzenetére
"Ez már másik fórumokon is felmerült, hogy kell "kimotorozni" egy motort?"
Odaadod az aktuális MotoGP világbajnoknak, és nem tud vele jobb köridőt menni mint te, akkor 100% kimotoroztad a motort
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #137611 üzenetére
Ezt en ennel egyszerubbnek latom.
Sok olyan motor van, es nem is regiek, amiknek mar akkor leer a labtartojuk, amikor a terded elkezd leerni. Altalaban japan sornegyek, naked-ek. Nem rossz motorok egyebkent, de nekem nagyon elmegy a kedvem toluk, ha veszel egy valag penzert egy motort, es papiros labtarto cserevel kell kezdened, ami ~300€, majd ezutan a kozepdob er le, ami katalizator, tehat le se szedheted. Szoval vagy nem dontod annyira melyre, vagy veszel masik motort. Nalam ez egyelo azzal hogy akkor ki lett motorozva.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
Akkor az eddigi vélemények szerint nem lóerőtől vagy ccm -től függ, ez egészen biztos.
Nagyobbra (másik motorra) akkor érdemes váltani, amikor
1. Meguntad
2. Van pénzed
3. Kevés valami, leér, gyenge fék, futómű.
4. Csak úgyKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz martonx #137606 üzenetére
Pontosítsunk! Sportmotort nem azért vesznek. Teljesen máshol van az élményfaktora. Egy nagyköbcentis, V2 cruisernél nem kell áthágnod a kresz szabályait ahhoz, hogy élmény legyen. Városban nem szoktam 2000 fölé forgatni, ami egy sor 4 sportmotornál alapjárat. A V2 -nél viszont majdnem a teljes nyomaték a rendelkezésemre áll. Nem kell kuplung, meg visszaváltogatás. Csak meghúzom a gázt, és nyugis krúzolásból rögtön van komoly megindulás. Legalábbis én ezt élvezem. Persze, hamarabb vége van a menésnek, mint egy sportmotornál, de az már nem az a dimenzió, ami számomra élvezetes.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
eihwaz
junior tag
Sziasztok!
Régóta szeretnék motorozni és anno az A1-es jogosítványt is megcsináltam.
Jövőre Budapestet szeretném meghódítani egy 125-ös robogóval, amit a jogosítványommal még vezethetek.
Az lenne a kérdésem, hogy aki lakásban lakik (nem kertes ház), garázs nélkül hogyan oldja meg a motor tárolását?Köszönöm szépen!
-
martonx
veterán
válasz Somatom #137615 üzenetére
Ez jogos, de a konkrét esetben 500 vs 650 naked motorokról volt szó. Sokféle motor van, azokat sokféleképpen lehet kimotorozni. A Persu féle meghatározás pl. tök jó egy sport / naked motorhoz. A Bacus féle meghatározás meg jó egy túra motorhoz.
tboy93-tól azért még kíváncsi lennék, hogy ő mit ért a cb500 kimotorozása alatt, és hogy 3 év alatt sem motorozta ki? Mert szvsz egy 500-as motort (hacsak az nem egy MotoGP 500-as) azért elég gyorsan ki lehet nőni. Más kérdés, hogy a hétköznapi munkába járáshoz meg bármeddig elég tud lenni egy 500-as.Én kérek elnézést!
-
csongi
veterán
válasz bajnokpityu #137620 üzenetére
Ne máán
Nem tudok ilyen sűrűn vasat cserélni. Még csak az enduronál tartok -
Somatom
veterán
válasz bajnokpityu #137620 üzenetére
Neked ez jött le abból, amit írtam? Akkor valamit nagyon félreértettél.
Pl. ott van, amit Csongi írt. Szted egy enduronak ugyanott van az élményfaktora, mint egy sportmotornak, vagy egy cruiser -nek? Sztem hasalóssal, cruiser -rel nem szoktak ugrabugrálni a hegyen.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
-
Biqci
aktív tag
válasz GalaHU #137609 üzenetére
Lehet, ezt nem tudom, valószínűleg sok esetben van A2-re korlátozott változat. A Triumph Street Triple-ből is az alapváltozat 48Le, ott is ki lehet szedetni a folytást...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
veterán
válasz eihwaz #137618 üzenetére
Én egy lakótelepen lakom melynek a sarkában, tőlem 7 percre gyalog van egy őrzött parkoló. Ott középsztenderdre rakom, kormányzár be, tárcsafékzár rá, huzattal lefed, aztán riasztó ON. Alkalom adtán fél napra vagy 1-1 éjszakára itt a lakás mellett is megállok vele, ha tudom hogy újra rá fogok ülni.
Off seasonben elviszem majd a szülők kertjébe soroksárra.
-
#14787072
törölt tag
válasz Oppenheimer #137623 üzenetére
Ez is amúgy egy régi sztereotípia, hogy aki HD-n motorozik, az mind +50-es, dagadt, sörhasú, szőrös télapó, akinek hínárok lógnak a kormányvégein és krómozott német rohambiliben szaladgál....
[ Szerkesztve ]
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #137615 üzenetére
#137615 Somatom: nekem még van itthon egy sor4 fostalicska. 1200 körüli az alapjárat és ha nem akarok a kuplunghoz meg a váltóhoz nyúlni, akkor elpötyög kettesben kb 1-180km/h között. 2000-től már nem érezni annyira lomhának, mint alatta. tény, hogy másfajta élményt ad, mint egy v2 cruiser, de nekem ez is elég. kimotorozni még nem sikerült
#137618 eihwaz: pár ökölszabály mentén ha elindulsz, akkor relatíve biztonságban lesz:
1, a közeledben keríts egy garázst/belső udvart, ahova betolhatod/bekamerázott parkolóházban helyet
2, ha ez nem opció, akkor csak simán ne legyen szem előtt, ne a legforgalmasabb járda közepére told ki minden nélkül éjszakára
3, riasztós féktárcsazár + valami vastagabb lánc, amivel villanyoszlophoz tudod lakatolni. esetleg ezt terítsd le ponyvával: akkor nem fog látszódni, hogy mi van alatta és inkább keres a tolvaj egy másik motort, ahol egyértelműbben be tudja lőni mivel van dolga
4, a lánccal úgy lakatold oda valamihez, hogy ne érjen le a földre. sokkal nehezebb egy levegőben levő láncot flexelni/erővágóval "megoldani", mint a földön levőt.1,5: kérdezd meg az idős nénit, akinek a nappalija az utcafrontra néz, hogy segíthetsz-e a bevásárlásban, meg a szemét levitelében. monitorozni fogja 24/7-ben
#metszéspontok
-
goofy85
kezdő
De HD-t, mert az ék egyszerű.
-
Somatom
veterán
válasz Oppenheimer #137623 üzenetére
Sztem nincs összefüggés. Én 30 évesen is túrázni szerettem a nagyvilágban (na jó, Európában ). Viszont, most, 53 évesen is eljárok az erdőbe ugrabugrálni egy MTB fully bringával. Ebben kompromiszumot kellett kötnöm, mert motorral nem tudnék a környéken terepezni. Illetve tudnék, de mindíg menekülés lenne a vége.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz duni84 #137627 üzenetére
Te is félreértetted. Én nem a kimotorozásról írtam, hanem az élményfaktorról. A kimotorozás sztem az, amikor a képességeid határai magasabban vannak, mint a motorod teljesítőképességeinek a határai. De, a motorozásban csak az lehet a cél, az élmény, hogy a határokat feszegesd? Halvány dunsztom sincs arról, hogy a motorom, vagy az én képességeim jelentik a határt. Nem is érdekel. Csobbanok a Horvát tengerparton, megnézem Monaco -t, a Gaudikat Barcelona -ban, stb. Sztem ez legalább olyan élmény.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
-
nagyúr
válasz martonx #137619 üzenetére
Hat figyelj. Napi ingazasra boven sok egy 500-as, nyilvan ezt te is irtad, igazabol egy 250-essel is abszolvalhato kényelmesen. En 3 ev utan nem erzem azt, hogy egy Hereg Bajna, Matra, Tatra, Pilis szerpentinen a motor lenne a szűk keresztmetszet es nem én. Hogy kanyarban azert nem megyek gyorsabban, nem dontom jobban mert keves a motor. En vagyok keves ott, nekem van meg hova fejlodni. Egyenesben nyilvan en is el tudnek viselni néha tobbet, a végsebessége is csak 180-190 ora szerint
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Oppenheimer #137631 üzenetére
Délután gurultam 120 -at. Lábtartóköszörülősben átmentem a Dömös - Szentendre közötti kanyargóson és konstatáltam, hogy még mindíg nem élvezem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Találtam egy cikket és mindenképpen ellenőrizni szeretném a valóságtartalmát. Holnap, ha nem esik, akkor elgurulok oda. Ha vki szintén szeretné ellenőrizni a füstölt pisztráng zamatosságát, csatlakozhat. A visszafelé útvonal attól függ, hogy mennyi idő telik el addig.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
3psilon
aktív tag
Sziasztok!
Most az imént jöttem haza Bp-re a 7-esen. Körülbelül minden negyedik autó a pofámba villogott, mert azt hitték, távolságival megyek!
Próbálok koncentrálni, így is becsillannak a fények, kevesebb a látótér, asszony is maradjon egy darabban hátul, erre rámvillognak. Én meg néha vissza, csak, hogy értsék, nem távolságival mentem.
Ennyire rossz a tompítottam beállítása? Megérkezvén, mikor megálltam, átszaladtam az utca túloldalára, hogy tényleg vakít-e, de semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Nem gyenge a fénye, de nem vakító szerintem.Tudom, hogy nem a világ legkifinomultabb lámpája (Kawasaki ER-6F, új Osram Nightbreaker izzó)... de tényleg az én készülékemben van a hiba, vagy az autósok ilyen intoleránsak?
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #137630 üzenetére
nem értettem félre. én is az élményfaktorra reagáltam. fos sor4 és ha akarom nem kell váltogatni. cserébe ha akarom fürge, ha akarom ledől, ha akarom letekerek vele 600 km-t egy nap. de én azért csak váltogatok, ha már egyszer odatették azt a kallantyút. a kimotorozás egy mellékes információ volt. mondhatni adat. zaj a kommentben. nem feszegetem a határait, se az enyémeket. perpill ingázok vele. nagyjából vérlovagos menetidővel, amikor épp nem áll az érdi lehajtótól az ikeáig az m7. egyszerűen van itt pár tucat fórumozó, aki nem érti miért jó sulykolni az emberekbe, hogy nekik is ugyanaz lesz jó, mint neked.
#metszéspontok
-
3psilon
aktív tag
válasz Topiccsendőr #137639 üzenetére
Ahh ok, szegény asszony 50 kilója túl sok. Van olyan beállítás egyáltalán, hogy ha egyedül megyek, akkor is látok, de ha utassal, akkor sem vakulnak meg a szembejövők? Mert akkor lekapom az idomot és megpróbálom beállítani.
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3800+
őstag
Nem szándékoztam vitát generálni, úgyhogy bocsi! Nekem a 125-ösben is van élményfaktor, de nem ültem még nagyobb, erősebb motoron szóval nyilván nehéz meghatároznom még saját magamnak is mi az a teljesítmény, kényelem stb. amire azt lehet mondani hogy ezzel bőven elvagyok. Szerintem is ez nagyon egyéni preferencia és képesség kérdése. Én autóval is nagypapásan megyek, főleg mert olyan helyen dolgozom, ahol kicsit közelebbről látok bele a vétlen vagy felelőtlen balesetek körülményeibe... viszont hogy visszakanyarodjak a motor vásárlási kérdéskörhöz, teljesen más mint a CBR500R, viszont könnyebb és erősebb is tehát kicsit nagyobb benne a tartalék és városban talán még ideálisabb lenne. Ez pedig egy 2018-as Z650. Eleinte nem tetszett, mert alapvetően a naked-ek nem tetszenek, de ezt minél tovább néznem, egyre inkább bejön. Van egy stílusa, nem olyan postásmotor jellegű, de persze ez is szubjektív. A kasztni elég silány összeszerelés, de motorikusan rendben van. Mit gondoltok erről a típusról? Persze nem elenyésző tényező, hogy kb 5-600k Ft különbség van a CBR500R-hez képest.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
duni84
aktív tag
válasz Somatom #137642 üzenetére
nem baj, ha ezután a válaszom után én sem fárasztom magam veled többet? természetesen nem tartom be a kresz-t soha és közveszélyes ámokfutó is vagyok. DE legalább hivatásosként nem provokálok másokat szándékosan saját szórakoztatásomra. se a közúti forgalomban, se online fórumokon.
#metszéspontok
-
Biqci
aktív tag
válasz 3800+ #137644 üzenetére
A fiamnak van Z650, bár le van folytva 48Le-re, meglehetősen szedi így is a lábait. Nekem nagyon meglepő volt egy 600-as sornégy után, hogy megindul alacsonyabb fordulaton is. Most egy sorhárom után már nem annyira meglepő...
Mit értesz azon, hogy silány összeszerelés? Mert szerintem nem az. Igaz a Street Triple-nek elegánsabbak a részletei, de szerintem nem silány. Igaz alig van a motorban 4k km, de eddig hibátlan, főleg kezdő vagy ujrakezdőként tökéletes. Van benne ABS amit természetes, de van csúszókuplung is, bár ekkora teljesítménynél annyira nem releváns, de van. A hangja kicsit érdekes a sorkettő miatt a számomra, de meg lehet szokni. Én csak ajánlani tudom...Szerk. Ami viszont nagyon fontos, hogy pillekönnyű a gép, de ha magas vagy, lehet, hogy az ülés pozíció túl alacsony lesz. Én kb. 168cm magas vagyok, de szinte telitalppal leér mind a két lábam. Ha viszont magas vagy...
[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok