Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • k1csi

    senior tag

    válasz csakb #8002 üzenetére

    Tele obiknál az olcsó kezd elég relatív lenni, videóhoz meg előny a fix fényerős zoom...

    A Canonnak van egy 70-200 f/4 IS teléje aminek az IS-e tudja az említett panning módot és rekeszelni sem kell (a 70-200 f/2.8 IS II megjelenése előtt talán ez volt a legjobb tele zoomja a Canonnak) viszont ez még messze nem a történet vége.

    Még használtan is 200k felett van, újonnan meg inkább a 300k-hoz van közelebb mint a 2-höz. Ezzel még egyébként jó is a Canon ui. a Nikonnak csak a jóval drágább f/2.8-as Nikkor obija van ebben a kategóriában.

    Csakhogy videó alatt a fókusz kontraszt alapú (a felcsapott tükör miatt) ami a Canonnál rém lassú (ebben digit V előtt nem is várnék javulást) meg a kontrasz alapú fókusz keresgél azaz ahhoz, hogy meg tudja állapítani hol maximális a kontraszt ide-oda állítja a fókuszt ami azt jelenti, hogy egy ideig biztos rossz fókusz lesz. Egyébként ez a keresgélés (hunting) nem Canon sajátosság, az összes kontrasz alapú fókusz így működik.

    Azaz AF lényegében használhatattlan videó alatt. Sportra meg pláne. Neten egyébként láttam olyan videót ahol D7000 vagy D3100 követő módját nézték (sorry nincs meg a link), viszont messze nem sport volt és simán lehetett látni a kontraszt huntingot. Azaz bár ebben a Nikon egy kicsit előrébb tart az még mindig kevés lesz.

    Kézi fókusszal meg sok sikert sport videózáshoz (ugye telénél alapból kicsi a DOF DSLR esetében).

    Ebben esetleg a félig áteresztő tükrös gépek lehetnek jobbak (Pl. SLT Alpha A55/Sony), mivelhogy ott folyamatosan jut fény a fázisdetekciós fókusznak. Tapasztalatom nincs vele, így nem mondanék semmit.

    Azaz vsz. A DSLR videózás az nem spontán videó, hanem inkább tervezett "filmezés" (ezt már nemtudom hányszor leírtam).
    Tipikusan inkább nagylátó/fényerős obikkal. Egyrészt mert ott kevésbé látszanak a fókuszhibák, másrészt könnyebben elérhető fényerős obi.

    A Canon 18 Mp-es szenzora meg videó módban kb. ISO 800-ig kompromisszumok nélkül zajmentes (tapasztalatom szerint; fullHD-ban), felette meg már kezd látszani a zaj. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem használható hanem lesz kompromisszum vagy videó zajszűrést kell használni. Ehhez meg nagyjából tök mindegy milyen SW-ed van, külön fizetős SW kell hozzá (ilyenem nincs, azaz nem tapasztalatból mondom) aminek a proci igénye (fotóból kiindulva) elég szép lesz.

    Lehet, hogy zajban a D7000 jobb, de a videóval jelenleg egy alapvető probléma van a szenzor szempontjából: A szenzor a fotó mód miatt jóval több sort tartalmaz mint a videóhoz kell. Az összes sort képtelenség kiolvasni/feldolgozni a videó frissítési sebességgel. Ez azt jelenti, hogy nem minden sort használnak (line skipping), azaz csak a beeső fény egy részét használják (ami nyilván rontja a jel/zaj viszonyt).
    Amiről viszont megy a pletyka a neten az a pixel binning (lényegében pixel összevonás). Többek között ez az amiért most nem tervezek váz váltást. Amíg a szenzorok nem tudják ezt (ehhez HW támogatás kell, visszont lehet a rolling shutter jellot is csökkentené), addig lényegében jelentős javulást nem lehet várni.

    kutymorg
    Azaz mielőtt ebben belevágnál nagyon nézz utána mert fél milla az nagyjából a minimum beugró, a határ meg nagyjából a csillagos ég.

    Szerk: a kontraszt alapú fókusz vsz. semmivel nem gyorsabb DSLR-nél mint a kompaktoknál. Megkockáztatom Canonnál lassabb.

    [ Szerkesztve ]

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

Új hozzászólás Aktív témák