- Milyen egeret válasszak?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- OLED TV topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Mini-ITX
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hobby elektronika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
eeXaa
addikt
válasz MrChris #37800 üzenetére
...bár nem írta, de gondolom ujonan venne valamit, elfogadható áron.... ha az lenne a cél hogy egy pár tizesből összedobjon vmit, akkor, persze az általad javasolt dolog is lehet egy alternatíva...
...amúgymeg az újgenerációs apsc 24mp szenzorok mellett szól azis hogy a dinamikai tartalék, szétaláz, bármilyen m43-as szenzort, a régieket meg főleg... azért próbálj meg 3 fé-t visszahúzni a panaszenzorból... de sztem te is tudod miről van szó..
...a crop (több mp) is nagyon fontos sztem ujrakomponálásnál, egy, egy részlet kiemelésénél, ill, az apró részletek ellenörzésénél.. szval az ő esetében kb. semmi sem szól amellett, hogy m43-as cuccba fektessen... sztem..[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Emlékszem még nem is olyan rég amikor gh4-ed volt talán másfél éve (vagy még annyi se?), hogy a 4k videóból vágott kép is milyen jól megfelel, bőségesen elégendő (8mp!) akkor nagyon kardoskodtál mellette, ultimate megoldás, pedig ott már csak a részletességbe is a videó kódek eléggé belerondít a dologba. Most meg a 16mp rendes jó képminőségű fotó is kevés? Hogy is van ez?
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Valóban elképesztő a 24mp apsc szenzorok dinamikája, legalábbis ami a nikonokból potyog ki az nagyon jó, de ugyanakkor ha tudatosan fotózol és nem az a hobbid, hogy bárányfelhőket változtass gonosz fekete felhőkké meg árnyékot napsütéssé, akkor szerintem egy canon vagy m4/3szenzor is megfelel. Persze minden igény és ízlés kérdése, nekem már az öreg g3 dinamikája is elég... Szerintem inkább a magas iso-s teljesítmény az, ahol bőven van hová még fejleszteni, bár lehet csak azért érzem most így, mert egy hete nálam dekkol az a7s A kiégés-bebukás nagy részét el lehet kerülni ha picit odafigyelsz a helyes expóra és raw-ban kattogsz, jó példa erre Parci meg újabban vond kolléga, a zajjal viszont nemigazán lehet mit kezdeni...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Rapid136
őstag
válasz jjeahh #37804 üzenetére
Imádtam a 6 mpixeles Minolta 7D-met, de eszembe se jutna azt mondani bárkinek hogy indulásnak jó lesz az.
Ha valakinek viszonylag eltökélt szándéka a fotózás akkor vegyen olyan gépet amit fél-egy év múlva nem kell lecserélnie azért mert ahol neki már el kell tennie a gépét, ott mások még vigan fotóznak...
Mert nem lesz sikerélménye ott ahol egy mobil is adott esetben jobb képet csinál az új fejlesztésű érzékelőjével és ezt nem fogod tudni elmagyarázni neki. Mert nem fogja tudni mi a helyes expo, azt most fogja megtanulni.
ez a dxomark mért dinamikája három gépre, a Canon és a Sony iso1600-on tudja azt amit a G3 200-on
[kép]Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
#40935168
törölt tag
válasz jjeahh #37804 üzenetére
Ahh ez flame gyanú, de egyetértek, aztán be is qssolok
Két éves nikon D800 36 megapixel után azt mondom, a legszembetűnőbb hátránya az m4/3-nak az alapzaj (kicsit "szmötyisebb" a kép) és nyilván a csillagos ég timelapse-okat elfelejthettem.Cserébe nem áll a pénzem egy számomra totál értéktelen technológiában, anno ugye bőven 1M felettiben és a 16 megapixel csodásan elég tájképre és portréra úgy, hogy A4-ben hívatom elő a képeimet 1920-ra lehozott 2.3 MP körüli fájlokból.
És amúgy sztem dinamikában sem rossz. Számszerűen nincs ott, mint a Nikon, de csináltam már itt is nagy visszahúzásokat Shadow-ból rengeteget tud rántani az Oly is.
Azért érdemes megnézni a pixelsűrűséget, vagy a szenzor méretét is. Az m4/3 szenzor nem csak szenzorméretben és megapixelben kisebb, de sűrűbb is és ez a bibi. Ha (példánkban) az E-M10 pixelsűrűségével teleszórnánk egy fullframe szenzort, mondjuk egy említett D800-ét, az kb. 61 Megapixeles fullframe lenne. És az 50 körüli új kanyonokra is jött a sav, hogy milyen a dinamika, ugyebár ..
A 24 MP-s APS-C pixelei fullframe méretű szenzorra tovább rakosgatva kb. 57 MP-t adna, azért ez sem a túl egészséges határ már, tehát sokkal bentebb nincs az ember.
Valamivel igen.
Sokkal nem.Erre még rájön az, hogy nem szenzortechnológiáról beszélünk, csak pixelbuzulunk. Más a kiolvasás is, a szenzor típusa is, ami fejlődik .. szóval .. nem akarok én is Sony-fanboy lenni, de például a 36 MP-s, még most is nagyon szuper D800/D810 Sony szenzort lenyomja a 42 MP-s szintén Sony BSI szenzor (A7R II), mint bélyeget.
Megapixelt nemigen fognak a jövőben sem növelni m4/3-ék, nem lenne értelme, inkább technológiában vegyenek korszerűbbet majd a mark 3-as OM-D-kbe, például jobb zajtűrő BSI-t, 100-as alap iso-val és akkor beérhetik egy tegnapi fullframe zajszintjét ezzel a pixelsűrűséggel.
-
#40935168
törölt tag
válasz Rapid136 #37805 üzenetére
+1 és a grafikonnak is.
Egy dolgot hozzátennék: nem a 6 megapixellel van a gond, hanem a szenzor korával (Az csak egy hozadék, hogy ahogy fejlődnek a szenzorok jel-zaj arányai, úgy növelik is bután a megapixeleket a gyártók, tehát egy mai szenzor nem attól jó, hogy 24MP-es, hanem attól, hogy egyre kisebb csíkszélességű, egyre korszerűbb technológiával gyártott, BSI, hézagnélküli mikrolencsék, bla bla).
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz #40935168 #37806 üzenetére
Szerintem még lesz 16-os gép, valszeg a GH5 is az lesz, de elkezdik a 20megásokat nyomni. Nem hinném hogy megmaradnának és a technológiával tuningolnának mint az A7s-ben. Sajnos. Eddig a m4/3-ban kicsi volt a szenzor vegyítés, Oly egyszerre kb egy félét használt, Pana meg kb egy féle teljesítményűt. Gondolom üzleti okai vannak, pl ugyan annyi eladott darabszám miatt olcsóbb egyfélét gyártani, esetleg annak kis mértékű variánsait. Aztán ott van még a földrengéses sztori, mint annó az 'évekig tartó' gyártűzre hívatkozás a memória bizniszben... Korábban a 4/3 érában meg majd minden Oly modellben más szenzor figyelt.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz MrChris #37808 üzenetére
Hááát ... kiv leszek. Mármint így érdeklődés szinten. Ha jön a nagy vas, megy a picur hugomnak
Én a helyükben nem növelnék. Nem akkora big deal 16-ról 20-ra menni, inkább nyerjenek dinamikát, zajt, ahogy csak bírnak, maradva 16-on. Valszeg inkább marketing értéke van annak, ha 20-ra felmennek.Meglátjuk.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Rapid136 #37805 üzenetére
A minolta 7d-t én sem ajánlanám már senkinek, de azért az elég elavult gép, a g3 szenzor ide vagy oda mellette űrhajó És nem fél éve használom én sem, dinamika fronton mégis még mindíg elégedett vagyok. Sőt szerintem az öreg e-p1-emmel is lehetne alkotni mai napig, a húgom használja is, igaz natív obikkal gáz az af és nagyon gyenge a kijelzője, de ez más téma. Szerintem egy mai mikró géppel sem kerül a kezdő userek nagy része fél év múlva abba a helyzetbe, hogy dinamika miatt rákényszerüljön a gépcserére, csak tudatosan kell komponálni és helyesen kiexponálni a képet. Nemrég nálam volt egy d7100, most meg egy a7s és tényleg elképesztő amit dinamikában tudnak, de csak annyit nyerek vele, hogy nem kell annyira figyelnem a hisztogrammra meg helyes expóra, nyugodtan lehet kattogni össze-vissza, raw-ból úgyis visszahúzható ha alexpós , a kiégést viszont ezek sem bírják annyira. Na de megértem ha valaki a dinamikára bukik, nem vagyunk egyformák és tényleg előny ha van tartalék, csak manapság dinamika alapján én nem vásárolnék gépet általános célokra.
Eperkutyus: Igen, engem is az alapzaj zavar a legjobban, iso200-on jó lenne ha tisztább lenne, no de azért így is együtt tudok élni vele. Durva, hogy az a7s nem elég, hogy talán a legjobb konzumer váz iso-ban, még iso50-et is tud, igaz valszeg csak szoftveres és a dinamikán ront picit, de engem nem zavar, szívesen látnék kisebb szenzoros gépeken is szoftveresen lefelé kiterjesztett iso-t.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Studi
addikt
válasz Rapid136 #37805 üzenetére
Ennek a garfikonnak itt mi értelme? Jjeahh annyit írt, hogy neki ez elég.
A G3 egy 2011-es gép, ami ráadásul arról volt híres, hogy épp dinamikában korlátozta a Pana a szenzorát. Összehasonlítod 3-4 évvel későbbi modellekkel, persze, hogy azok jobbak. Cseréld ki mondjuk a 4/3-os vázat egy econ által lesajnált GX7-re, vagy egy még mindig 2012-es E-PL5-re, és nagyjából azt fogod látni, hogy a Sony hozza a kötelezőt, de a Canon a legtöbb területen nem használja ki a méretbeli előnyét. Persze tudom, nem a top APS-C szenzorát szerelte a Canon a 750D-be. De mondjuk egy Olympusnál szenzor téren igen jó cuccokat kapsz már belépő kategóriában is. -
#31733248
törölt tag
válasz Bubukain #37788 üzenetére
(#37788) Bubukain
Most még kapható akcióban A6000 160-ért, a 18-105 150-ért, ezért javasoltam.
(#37791) TigerCat
A D5500 valóban remek váz, engem egyedül az autofókusz finomhangolásának hiánya riasztana, ha tükrösben gondolkodnék.
(#37806) Eperkutyus
Azért bármelyik m4/3 gép és a Sony APS-C dinamikatartaléka a gyakorlatban ég és föld... Ilyen képből ilyen képet csinálni azért nem kis teljesítmény... Van az A6000 mellett egy régi NEX-3N-em, hasonló teljesítményű a szenzora,mint a legjobb mai m4/3 gépeknek. Óriási a különbség az A6000-hez képest, már egy sima verőfényes napsütéses-árnyékos terüetnél is, vagy ha a modellnek ilyen körülmények között fehér a ruhája...
[ Szerkesztve ]
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz Rapid136 #37805 üzenetére
Nem megyünk egy kicsit tovább, és mondjuk a G1-hez hasonlítjuk az A7 II-t?
Az A6000-el kb. egyidőben megjelent E-M10-el hasonlítva már nagyjából a szenzor méretből levezethető, nem egész 1 EV különbségről beszélhetünk.Tényleg jó lenne abbahagyni a technózást, aki ide ír, az általában most veszi az első cserélhető objektíves gépét, általános célokra keres, és neki igazából az MFT is bőven megfelel - sőt, egy komolyabb kompakt is. Szánja rá az időt, menjen el egy boltba, ahol választék is van, tapizza meg, és vegye meg, amit szívesen fog kézbe, mert azzal lesz boldog.
Ha speciális az igény (asztro, madarazás, sport, vagy hogy éjszakai képen a nem megvilágított területet húzza fel ), akkor meg lehet orientálni.[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz #31733248 #37812 üzenetére
Igazából nem túl jó példa, nagyon túlhúzott hdr fílingje lett. De hiába jó a szenzor és sok tartalék van benne, ha hihetetlenre, csúnyára húzza fel a tónusokat. Épp esküvői fotókat csinálok, a Fuji szenzora elvileg jó ebben (az X-Trans miatt még bátrabban cibálhatod az árnyekokat, mert nehezebben jön fel a színzaj), mégis csúnyák a bőrtónusok az ellenfényes képeken, sokat kell az ecsetekkel varázsolni.
Lehet akármilyen szenzorod, ha sz@r fényekben fotózol. Persze lehet sziluettezni, meg kínodban high-key-jel próbálkozni.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz #31733248 #37812 üzenetére
Bocs, de egyetértek az előttem szólóval, az elsőből egy korrektre felhúzott cuccot az E-M1 is tud, de ez a második korrigált kép nagyon buta HDR lett.
A másik dolog, hogy városra, épületre ez elmegy, de bőrre nem: ha nincsenek jó alap fényeid, hiába húzod a shadow-t és világosítod a modell arcát, félalakját, akármijét, a bőrszíne tök elmászik, szürkésedik, minden nyűg lesz vele. Szóval korlátozottan érdemes ezzel élni-érvelni, nehéz szitukban jól jön (és ide ellenfényes tájképek, stb.. tényleg jó téma), de modellfotónál inkább tanuljon meg az ember fotózni
-
Rapid136
őstag
válasz Grga_Pitic #37814 üzenetére
komolyan nem értem mit rugóztok ezen...
a grafikon annyit mutat (remélhetőleg egy kezdőnek is) hogy milyen különbségek vannak egy új és egy néhány éves gép között
nem a hozzászólóval akartam vitába szállni egy adott gép kvalitásairól
el kéne olvasni az egész hozzászólást meg azt hogy honnan indult
valaki gépet keres és jelzi is hogy nem ért hozzá
erre jön a válasz hogy ha helyesen exponál akkor jó lehet bármi régebbi gép is
itt léptem be én és irtam hogy aki nem tud fotózni annak nem lesz sikerélménye mert bizonyos helyzetekben bármelyik fiatal mobillal jobb képeket fognak csinálni a technikai előny miatt
egy kezdőnek olyan gép ajánlanék amelyikkel elsőként csak a gombot kéne nyomkodnia és nem preciz beállításokkal kellene foglalkozni hogy extrább helyzetekben értékelhető képet csináljon(mellesleg a Minolta 7D azért korának egyik baromi jó gépe volt, kéttárcsás, pentaprizmás keresővel, amikkel azért rendesen kiemelkedett a tömegből, emiatt én is ajánlgathatnám mondjuk egy pentatükrös egérmozis Nikon D3200 helyett, de semmi értelme)
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #37815 üzenetére
Persze, eltúlzott, de ez egy egyszerű bemutató arra, milyen szinten lehet felhúzni a teljesen bebukott, árnyékos területeket, nem lett a képen semmi finomhangolva. Itt egy m4/3 gép csúnyán elvérzik, de ezt Te is tudod.
Akit érdekel, milyen egy modern FF gép mellett egy 160 ezer forintos APS-C és mellettük egy 360 ezer forintos m4/3, az kattintson ide, máris érteni fogja.
-
madgie
titán
válasz Rapid136 #37817 üzenetére
Az a baj, hogy nem tudja értelmezni a többség a DxO-t, meg igazából miért is csak dinamikaátfogás alapján venne valaki gépet?
Dynax 7D-m meg volt, ISO 800-as 20x30 nyomat volt az ágy felett évekig, baba a minősége. Igazából már rég nem a szenzor a leggyengébb láncszem a digitcam-ben, kivéve persze a spec felhasználást (lásd A7S).
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz Rapid136 #37817 üzenetére
Nem, a kép azt mutatja, hogy két nemrég megjelent APS-C gép hogyan viszonyul egymáshoz, illetve egy régi MFT szenzoros géphez. Ha azt akartad volna szemléltetni, hogy mit fejlődtek a szenzorok mondjuk az elmúlt 8 évben, akkor célszerűbb lett volna egy gyártótól beraknod 3 eltérő korú (és szenzorú) gépet.
A többiben egyetértünk.
Aztán befejeztem, mert én is gerjesztem a flame-et. -
jjeahh
nagyúr
Na egy havercsajnak "segítettem" ma gépet választani, mert szerinte én jobban értek hozzá vagy mi. Túrázni kellett volna neki egy strapabíró kisméretű gép kihajtható érintőkijelzővel, hogy tudjon virágfotózni stb... mondom E-M10. erre besétál a tech áruházba, meglátta a piros nikon d3200-at a polcon és megvette, pont. Még fényes is és csúszik mint a kacsaf*s, gyönyörű
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Studi
addikt
válasz #31733248 #37818 üzenetére
Dinamikát írsz, de zajszintről beszélsz. Ezért nehéz a kommunikáció. Senki nem mondta, hogy jó az m43 vázak zajszintje.
Amúgy vidd el a vizsgált területet a hajfürt alatti, üvegek melletti színes chartra, és nézd meg, mit művel a színekkel ilyen helyzetben az istenített A6000-esed. Na ezért néz ki szarul a kép, amit linkeltél, a többi váz tartja a színeket, amennyire tudja, az A6000 igen rútul összehányja az egészet. Érdemes ezért húzogatni?
-
eeXaa
addikt
válasz jjeahh #37822 üzenetére
...ennyi... kezdőknél fontos szempont a kinézet, ha már kiadnak annyi pénzt vmire akkor az látszódjon is... plussz tényleg jobban kézbe illenek, a méretből adódóan...
...amúgy nagy valószínűséggel én is bealakítok egy D7100 at ha látok használtan, nekem megfelelőt...
...ezért is írtam, hogy, a tükör nélküli rendszerek leginkább haladóknak való, olyanoknak, akik konkrétan tudják már hogy mit áldoznak miért, ill. konkrétabb elképzelésük van arról, hogy mire is adnak ki pénzt...
...énis próbáltam már "kezdőket" meg-győzni arról hogy az m43 milyen jó, plusz pár dologban jobb is, de gondolhatod hogy mi lett a vége......hacsak vkinek nem az az egyik legfontosabb szempont hogy minél kompaktabb legyen a gép, teljesen felesleges bármilyen tükörnélkülit ajánlani, mivel úgysem azt fogja venni, vagy eladja, mert ugysem lessz vele boldog, hogy miértisnem azt a komolyabb kanikont vette..
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Ő eddig az egyik panámat használta (g6), rendszeresen kölcsön adtam neki és imádta. Nem sok "okos" ficsőrt használt rajta, de az evf-et, szemszenzort, szemszenzor af-et, érintőkijelzős fókuszficsőröket nagyon szerette, egyszerűbbé, könnyebbé tette számára a fotózást, kíváncsi vagyok ezek után mennyire fogja a kis nikont szeretni, mert abból ha nem tévedek ezek mind hiányoznak. Mondjuk az is igaz, hogy a pana nem volt piros, ez viszont igen...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Coporno
aktív tag
Köszönöm! Én is valamilyen szinten "kínomban" keresgélek, imádom az A7-et, és MILC-et is tudatosan vettem tükrös helyett, de sajnos tény, hogy E bajonetten fullframe-ezni csak addig egyszerűbb a többieknél, amíg manuálokkal használja az ember.
(#37768) 80hun: Köszi, 6D-vel én is szemeztem, de míg a 135-ös gyútávot APSC-n kiadja a használtan kb. 70 ezres 85/1.8 USM, addig FF-re ehhez vagy egy 70-200-as zoom kell, vagy a 135/2. Itt megijedtem, és a 70D ezt kihasználva úszott be a képbe.
Kaptam viszont egy tippet innen a fórumról, adapterezzek fel LA-EA4-gyel Minolta obikat, olcsón van rá 24/2.8, 50/1.4, 135/2.8, autófókusz is lesz... Bár pont a 85/1.4 nem olcsó, de naná, hogy az vonzana leginkább. A bumszli adapterrel és a fényveszteséggel még úgy-ahogy megbarátkoznék, viszont egyáltalán nem ismerem a Minolta AF obikat, és kicsit az alacsonyabb kereslet és kínálat is visszatart tőlük.
Karakterükben, képminőségükben, építési minőségükben hogyan viszonyulnak ezek az obik a Canon EF-ekhez? A felhasználási terület viszonylag vegyes, de gyakran lövök krómtól csillogó veterán autókra, ez vajon jobban betenne a Minoltáknak, mint a Canonoknak? Illetve a "gardányos" autófókusz mennyivel lenne lassabb-hangosabb a konkurenciánál?
Érdemes ezzel az opcióval számolnom, vagy maradjak a canonos vonalnál, amihez ugye mindenképp cserélni kell az A7-et vagy 70D-re, vagy 6D-re, vagy A7II-re... -
Throme
veterán
válasz jjeahh #37827 üzenetére
Szerintem jól meg lesz vele és lelkesen fotózgat majd, mert teszik neki a gép..... illetve nem.
Nem, mert folyamatosan oltod majd, hogy szart vett és elveszed a kedvét.
Meglesz az evf, a szemszenzor nélkül, ahogy rengetegen mások.... illetve nem, mert kapja az ívet tőled, hogy anélkül nincs élet, és az a szar még ezt se tudja... -
CactuS
Arcképgyáros
válasz Throme #37829 üzenetére
Mondjuk ilyen esetem családban, ismerősi körben volt néhány. Sőt asszony is megakadt a kis piros Nikonon, de addigra már a kezemben volt a 750D.
Kellett pár műszaki cucc, de nem egyszer futottam bele ebbe a dologba. Kinézem az adott árhoz neki a legjobb cuccot, ami elérhető. Elmegy megvenni a TV-t... Mondom megvetted? Igen, de végül nem azt, mert volt ott egy cuki fehér és végül kiderült, hogy pont befér a régi helyére.... És milyen márka? Hát azt nem tudom....
Ugyanez laptopban. Keresem, összerakom, erre a válasz email: fehérben nincs?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Sukta 95
tag
Akkor EZ most ennyiért elég jó áron van? Nekem, mint kezdő fotósnak megfelelő lenne? Persze tudom, hogy szükségem van még hozzá egyéb dolgokra is, apránként azokat is beszerezném, kezdve egy állvánnyal.
www.maon.hu Online marketing. Neked.
-
Muerte68
addikt
válasz Sukta 95 #37832 üzenetére
Ha a mérete jó neked akkor igen,de mint írták nézz szét eggyel nagyobbat is kaphatsz ennyi pénzért.
Kezdő igényeket bőven kielégítiLáttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Rapid136
őstag
válasz Sukta 95 #37832 üzenetére
Csak ne találd ki fél év múlva hogy régi manuális optikákat is használni szeretnél...
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Throme #37837 üzenetére
Volt rá példa...
Megnézi a fényerős gyári obik árát, belefut a fórumokon a lehetőségbe és jön a kérdés hogy lehetne Heliost rakni a Nikonra.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Throme
veterán
válasz Rapid136 #37838 üzenetére
Ok, akkor mit ajánljunk - szerinted - minden ideérkező kezdőnek, aki első cserélhetős obis gépét akarja megvenni? Legyen egyből haladó váz (canikontax), vagy 'ne légy hülye, vegyél milcet' dogmát toljuk az arcába?
Csak mert a jó pár kezdőből kb 2 (vagy javíts ki hány) sírdogált, hogy szemetek vagyunk, és most nem tud manuálozni a régi lencsékkel, mert hagytuk megvenni a szar belépő nikont?(#37832) Sukta 95: szeretnél későbbiekben manuálozni régi, motor nélküli, de legalább olcsó fényerős fix obikkal, meg Helios adaptert rakni a gépedre?
A manuálozáshoz a belépő tükrös keresője lehet kicsi lesz, és nincs benne fókuszmotor se, és az adapter nem megy rá.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Throme #37839 üzenetére
Szerintem Nikonon nem a fókuszmotor hiánya és kis kereső lesz a manuálozás problematikája, hanem a nagy bázistáv! Erre nem baj ha felhívja valaki a figyelmet, mert a manuális topikban gyakran beesnek nikon géppel, hogy manuálozáshoz támadt kedvük...
Helios adapter nincs, motoros vázzal meg nincs AF csak megfelelő objektívvel, az meg nem manuálozás -
Rapid136
őstag
válasz Throme #37839 üzenetére
Nem szeretek ajánlani, inkább előnyöket-hátrányokat felsorolni. A döntés legyen a vevőé.
Az viszont valós probléma hogy a Nikon belépőszinten még a saját bajonettes mf obijaihoz sem biztosit fénymérést és az AF motor hiánya miatt néhány korábbi AF obival nincs élességállitás.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
thomasrc
tag
Sziasztok!
Az utóbbi években egyre többször érzem úgy, hogy a kompakt fényképezőgépem (Panasonic DMC-LZ7) bekorlátoz és emiatt szeretnék továbblépni, mondjuk egy DSLR-re. Igazából MILC is szóba jöhetne, de nem tudom mennyire kiforrott technológia és kevés hirdetést is látok belőlük.
Szóval, az egyik amivel problémám van és úgy érzem, hogy falba ütközök az a fókusz. Sokszor valamilyen háló vagy kerítés mögül fotózok (kényszerből, lásd pl. állatkert) és 10-ből 8 esetben a hálóra/kerítésre fókuszál a kamera, ergo a kép nem sikerül jól. Aztán szeretnék olyat is, hogy előtérben/háttérben lévő tárgy között fókuszt váltani, amit csak macerásan tudok megtenni ezzel a kompakttal, mert legtöbb esetben nem oda fókuszál, ahova szeretném. Jól gondolom, hogy ehhez manuális fókuszállításra lenne szükségem? Esetleg létezik olyan, hogy félautomata mód (automatikusan ráfókuszál egy tárgyra, de kézzel tovább tudom finomítani vagy akár teljesen eltekerni máshova, ha nem találta el)?
Aztán a másik, hogy nekem hiányzik a kereső a fényképezőgépről. Ez a kis LCD panel, ami rajta van sokszor megtéveszt és csak akkor látom, hogy nem pont olyan állásból sikerült a kép, amikor a számítógépen nagyban visszanézem a fotókat.
A harmadik dolog, hogy sokszor jól jönne nekem nagy és kis zársebesség is. Például vízesésnél kimerevíteni a lezúduló vizet vagy rosszul kivilágított barlangokban fotózni. Amit ezen a kis Panasonicon tudok állítani, az nekem nem elég. Sajnos csak 1 - 1/8-ig lehet állítani 1/2-es lépésekben.
És akkor így a végére röviden, hogy mit is szeretnék:
Gépre szánt összeg?
160 000 Ft. a plafon, de csak akkor ha nagyon megéri érte kiadni annyit. Egyébként inkább 130k alatt lenne az elfogadható ársáv nekem.Felhasználás?
Épületek, helyszínek (pl. város főtere, vízesés), szobrok, állatok (nem vadonban, állatkertben) és a későbbiekben még barlangok fotózása.Méret számít?
Nem számít, bár egy hatalmas monstrumot azért nem szeretnék túrákra cipelni.Videó kell?
Nem kell, de ha tud videót is felvenni, akkor egy 1080p-s felbontást azért tudjon, lehetőleg időkorlát nélkül.Csak új gép jöhet szóba vagy használt is?
Elsősorban használtban gondolkodok az ára miatt.Egyéb kívánság, speciális igények?
Nem ártana, ha apróbb kézremegést tudna kompenzálni, mert van amikor nem tudok állványt vinni.Egyébként kigyűjtöttem pár eladó gépet:
Ezek közül melyikeket tudnátok javasolni, figyelembe véve a hozzáadott objektívet is? Esetleg vegyek csak vázat (piros sorok) és mellé egy objektívet (ha igen, milyen objektívet javasoltok mellé?)?
-
pethob
aktív tag
válasz thomasrc #37842 üzenetére
Hogy Canon vagy Nikon, azt döntsd el az alapján, hogy melyikből van a rokonságban, ismerősi körben, ahonnan esetleg lehet 1-1 objektívet kölcsön kérni. Amúgy szinte mindegy melyiket választod.
Több gépet meg kell nézni, mert lehet újszerű meg lestrapált is, igazából csak akkor derül ki ha látod.
Canon esetében elsősorban 18-135 IS azaz képstabis optikát keresném, ha az nincs akkor választanod kell a 18-55 IS II és 18-135 között, előbbi kisebb átfogás de stabilizátoros, utóbbiban nincs képstabi.
Én egy 50D-t vagy egy 60D-t próbálnék keresni 18-55 IS II-vel (akár külön, külön megvéve), aztán kicsit kiismerve a rendszert lehet gondolkodni a következő objektíven. (ami vagy egy fényerős fix, vagy pl a 15-85 IS USM lehetne. Ez utóbbi egy kiváló utazó zoom, és az általad írtak alapján úgy érzem ilyesmire vágysz.)
Ha azonban lusta vagy tovább keresni, vedd meg az első sorban lévő 550D-t a 18-135-el, élvezni fogod. Amit itt leírtál, azt mind meg lehet vele oldani, talán a barlang fotózást leszámítva. Oda kell egy izmos vaku...
Nikont majd leírja, aki ért hozzá.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
Rapid136
őstag
válasz thomasrc #37842 üzenetére
egy mondat a video időkorlátról
az Európába importált fényképezőgépekben fél órában van maximálva a video (videokamerának minősülne és más vámolás alá esne ha jól emlékszem), hackeléssel oldható fel néhány gépnéla MILC vázaknak a mérete az előnye és adott esetben kisebb utiállvánnyal is lehet hosszú expos képeket csinálni
a Sonynál és gondolom más gépeknél is van lehetőség mobilról vezérelni a gépet, így még távirányitó sem kell
szintén a Sonynál, úgy mint az Androidnál applikációk tölthetők le (pénzért és ingyen is) amik megspórolják az utómunkát, mondjuk egy timelapse videonál (igaz, a kezdeti beállításokkal, szóval utólag nincs belenyúlás)a gépen manapság már beállítható az AF mérőmező, sőt elmozdítható, ha olyan gépet találsz aminél érintős az LCD ott rákoppintással állíthatod be
ugyanez vonatkozik a záridőkre 1/30-1/4000 között nagyjából mindegyik beállítható
viszont hosszú záridőnél érdemes (sőt néha csak igy lehet) ND szűrővel fotózniSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
thomasrc
tag
válasz pethob #37843 üzenetére
Ismerősi körben sajnos nem tudok egyről sem. Talán egy Olympus és egy Panasonic Lumix ami rémlik, de ez most lényegtelen. Én abból indultam ki, hogy a Canon és a Nikon egy jól bevált márka és ezért jobb ennél maradni. Ami még eszembe jutott az a Sony, de nem sok hirdetést találtam.
Az IS és az IS II között mi a különbség? Továbbfejlesztett változat? Vagy valami más jelentése van a kettesnek a végén?
Canon EOS 50D-ből hirtelen ezt találtam:
https://www.ebay.com/itm/182204093157Ez az ár nem gyanús egy kicsit egy 240 expós géphez képest?
A barlangfotózást egyébként nagy záridővel gondoltam állványról. Bár nem értek hozzá, de ha ez hülyeség, akkor nyugodtan világítsatok fel. Sajnos a kis Panasoniccal még próbálkozni sem tudtam (nagy feketeség lesz az eredmény), szóval eddig csak a hogyan született meg gondolatban.
Köszönöm a választ!
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
-
flash-
veterán
olyan jó képminőségű fényképezőgépet kersek( APS-C) vagy 4/3, amely alkalmas arra hogy túrára, bringázásra vigyem magammal és azzal tájfotókat rögzítsek, jó lenne ha tudna raw formátumot is, és a tájfotózás miatt a jobb dinamika is hasznos lenne..(nekem jelenleg d3100 van, de még azt is nehéznek érzem túrázásra-bringázásra, meghát a mérete...pedig ez az egyik legkisebb dslr)
kb semmi más paraméter nem érdekelne, ennyi.
ötletek?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Tudományos Pandémia Klub
- Gitáros topic
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Honor 90 - modellalkat
- Escape from Tarkov
- Óra topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- További aktív témák...