Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz schawo #21434 üzenetére

    A TLR-ben még egyet tudok érteni, de a filmben határozottan nem. Attól lesz valami zsákutca, mert nem kommersz többé? A film sem manapság, sem 100 év múlva nem lesz zsákutca, ez egy evolúciós lépcsőfok amit nem kihalt fajként, hanem elődként kell és érdemes kezelni.

    Mintha azt mondanánk, hogy a festészet zsákutca, mert már ott a digitális grafika. Az ecset és vászon zsákutca, mert ott van a stylus és a digitalizáló tábla.

    Ráadásul ahogy a tradicionális festészet, úgy a filmes fotózás is párhuzamosan él tovább a digitális mellett, csupán arról van szó, hogy a digitális számos területről kiszorította népszerűségében (ahogy ez a grafikában is így van).

    A TLR azért is jó példa, mert azon látszik jól, hogy miért zsákutca és miért egy elhalt/kihalt ága a fotóiparnak.

    (#21436) jjeahh: Múltkor kipróbáltam fej-fej mellett a Fujifilm X-T1 és az Olympus OM-D E-M10 keresőjét (az E-M10-ben ugyan az van mint az E-M1-ben). Szerintem a Fujifilm sokkal jobb normál fényviszonyok mellett, hatalmas felbontású, jobb a színvisszaadása és lagban is jobb. Mégsem tudtam elvonatkoztatni attól, hogy csak egy EVF. Még ez sem volt elég jó. Persze elég jó hozzá mindkét gép, hogy tökéletesen jól használható legyen, tökéletesen jól lehessen velük komponálni, de valahogy nekem akkor is hiányzik az a közvetlenség amit az OVF jelent.

    Persze DSLR-re már egyáltalán nem vágyom vissza, de elégedett addig nem leszek egy EVF-el sem, amíg nem lesz az emberi szem által érzékelhetetlen a lag és nem fogom úgy érezni, hogy egy lezárt dobozba bámulok bele amiben van egy nagy képernyő. Mert legyen bármilyen jó az a képernyő, attól még olyan mintha elszigetelne a témától. Akkor már inkább a hátsó LCD, miközben látom magam előtt/körül a témát.

    (Ez persze csak szubjektív, gondolom a többséget ez nem zavarja).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák