- Azonnali informatikai kérdések órája
- ASUS ROG Ally
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Gaming notebook topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Hali!
Hátha jobban ismeritek a kínálatot, mint én.
Tisztán elektromos üzemű kisáruszállítót keresek, hátha van olyan modell, ami a cégnek is megfelel és pályázat alanya is lehet.
Budapesti és környéki távokra kell, de egész nap mozogna, így a hatótáv előny.
Viszont komolyabb feltétel a raktár mérete: 120×250×150 cm (szé×ho×ma) rakat férjen be, 1,2 tonna raksúllyal.
Ahogy körbenéztem hirtelen, csak a Nissannak van tisztán elektromos haszongépjárműve, de ott a raktér rövid és csak 700 kg. A Fordnak van hibridje, de arra nem lehet pályázni. A Fiatot szeretjük a cégnél, de ott nincs elektromos, ahogyan a Renault és Toyota kínálatában sem.
Utánfutózni nem akarunk, sok helyen a mostani Ducatok sem férnek el.
Köszi!Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Ez élhetőnek tűnik és van belőle megfelelő méretű raktérrel rendelkező is. Nettó 40k €-tól indul az ár, így a pályázati értékhatár fölött van, de olcsóbb az eCrafeternél. Viszont az összes teherautónk dobozos, nem platós, nem tudom, mennyiretetszene a platós kivitel.
molnarpeter: a külföldi beszerzés nem gond. Az eVito megér egy misét, de szerintem a raktár nem elég hosszú. A többi inkább játékautó, kicsi a raktár, hiába lenne meg a teherbírása.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #187854 üzenetére
Ha az könnyebb az akkunak, csinálhatunk valami ventilátoros padot, amit töltés közben a kocsi alá tolunk.
De szerintem ezt a vonalat most elengedem, értékben a pályázat keretein túlmutat minden megoldás, így nem sürgős. Viszont a villany Ducato érdekes lesz, ismerős a típus, elégedettek vagyunk vele.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #187860 üzenetére
Nem tudom sajna, másik telephelyen vannak a kocsik, még a rendszámokat sem ismerem, hogy JSZP-n lekérjem, de csak pár évesek az újabbak.
Ducato és Scudo típusok közül van az új beszerzés. Korábbiak közt van Vito, Transporter, Iveco Turbo Daily, Hiace, igazi vegyes vágott.
Mostanában inkább a koccanások a sűrűbbek, mint a műszaki probléma.
A régebbieknél mindig azt hallottam, hogy az egyik váltóval, a másik fékkel van szervizben, a harmadik hengerfejes, a negyedik X-akta, most épp a turbót cserélték rajta, de nem megy, stb... A Fiatokra nincs panasz sem a főnökség részéről (szervizdíj, biztosítás), de a melósok részéről (komfort, üzembiztonság, használhatóság).Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
Kollégám nevében kérdezősködök. Úgy néz ki, útban a 3. gyerek, a többiek 2 és 4 évesek.
Állami támogatott autót szeretne venni, ami 7 személyes, dízel (alacsony üzemeltetési költség).
Napi munkábajárás kb 70 km oda-vissza, főleg pályán, illetve 2-3 hetente 300 km vidéki út pályán, országúton. Pályán 130-140-es utazótempó.
Alapvetően ebből keresi a legolcsóbbat, amit augusztus végén megrendelve legkésőbb februárban használatba vehet.Dacia Loggy-t nézte, de a dízelt már nem gyártják, gázt meg nem adnak akárhol, így a gázos kiesett.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #207644 üzenetére
Van, de még nincs olyan idős a magzat, hogy a támogatás igényelhető legyen. Ezért írtam, hogy augusztus vége...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz 426os #207658 üzenetére
Após B5 Passat kombi után vett Rapid szedánt. Kombit nem akart és valamivel kisebb/keskenyebb kellett, mint a Passat, mert szűk a garázsajtó. A pár évvel ezelőtto Octavia nagyobb, mint a Passat, én hívtam fel a figyelmét a Rapidra, különben Fabiát vesz. A Rapid kb ugyanolyan széles, mint a B5 Passat, de rövidebb annál, ez már elég segítség a garázsba beálláskor.
Tényleg olcsóbb hatású a VAG konszern mezőnyében, de a '99-es Passatot így is veri. Amúgy nincs rá panasza, autópályán nem jár, első sorban munkábajárós közlekedési edény funkciót lát el Budapesten, illetve az elmúlt években divatossá vált home office alatt azt sem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Nálunk is döntsét kell hozni, hasznos lenne pár vélemény.
Adott egy '99-es Passat kombi AJM, amiben a 4. henger néha kihagy. Egy egyszerű kábelkötegtől kezdve a milliós motorgenerálig bármi szóbva jöhet. (Korábban már volt hallható előjele a hidrotőkéknek, de nem erősödött, viszont mostanában kartergáz is van bőven.) Emellett jövőre lehet gumizni, vezérlést cserélni, most az olajcsere és sallangjai esedékesek.
Lehet előre menekülni, a javaslat szerinti fejfájásmentes motor 2 literes benzines 150 lovas 2015-től. VAG kombi vonalon (O3 kombi, Superb kombi) 5,5 mFt az induló ár.
Vagy még előrébb: 8 mFt-ig valami nagy, pl Vitara.
Feleségemmel beszélgettünk már párszor a témában. Az újnál mindenképp kell casco-t is kötni, amíg garis. 150-200k/év. Járunk vidéken, egy esetleges vadkár, kavicsfelverődéses szélvédő javíttatása nem túl vicces. Viszont ezekre az autókra adnak már 7-10 év garit, persze márkaszervizhez kötve, szóval annyira okosnak sem lehet lenni.
Miközben a 20+ éves Passat is kiszolgál méretben, komfortban, dinamikában, ennek okán legkisebb költsége a javíttatásnak van még úgy is, hogy egy jó állapotú ilyen autó forgalmi értékét jelentheti a javítás költsége.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz HUTCHDB #208777 üzenetére
Mindenben más? Semmi olyanban nem, amire igényünk lenne. A biztonság az egyetlen, több légzsák, modernem karosszéria, de egyrészt nem arra veszek autót, hogy lezúzzam, másrészt meghalni mindenben meg lehet kis túlzással tetszőlegesen alacsony sebességnél is.
Ennek ismert az előélete, apósom hajtotta 14 évig, ő hozatta be az országba 50k km-rel (valóságban inkább 225k km-rel, mint kiderült) 4 éves korában, teljesen fapad. Hátul tekerős ablak, manuális klíma, kazettás rádió, nincs tolatóradar, se tolatókamera. Ha jó, érhet 0,8-1 mFt-ot reálisan. És kényelmes.
Egy újabb használt Isten tudja, mennyit futott. Bármi is lehet vele a következő 1-2 évben, amiért nem is lenne értelme kilincselni az előző tulajnál, cserébe kb 4 millióval drágább. És kényelmetlen: hiába nagyobb papíron, maga az utascella nem. Az ajtók vastagsága hízott (oldalirányú ütközésvédelem), a háttámla vastagsága (nesze neked lábtér), de maga az üléspozíció talán van akkora, mint a régiben. Az anyósülésen a műszerfal íve is b@ssza a térdem. A vezetéstámogató rendszerek nélkül elvagyunk, mi még megtanultunk vezetni és közlekedni is.
Egy új autó szalonból pedig még további milliókkal drágább, a szervizdíj is több a kötelezőket tekintve biztosan. A váratlan javításoknál pedig mehet a harc a képviselettel, hogy garancia hatálya alá esik-e. Ráadásul csak találgatni, remélni lehet, hogy a mai technika mit fog bírni 10-15-20 év múlva. Mindkettőnk családjában addig használtuk az autókat, amíg lehetett, nem volt nagy fluktuáció.
rbalint88: ha pusztan szamszakilag nezzuk, akkor a passat eletbentartasa a legkisebb teher. - köszi!
Biztonságot aláírom, tény, hogy egy modernebb autó még alacsonyabb kategóriában is többet tud etéren. Viszont ma már annyira elterjedtek a SUV-ok, hibridek, a 2t körüli autók, hogy egy ütközés során a súly is hangsúlyos szempont. Öreg járművek közül egy IFA-t választanék 4-5 m3 sóderrel a platón közlekedésbiztonság szempontjából.
Zajban is megfelel a Passat. A fele olyan idős Ignis egy doboz, komfortban, zajban, formában egyaránt. Öcsém 2012-es Jettája sem sokkal csendesebb, pedig árban messze felette van. És kormol az 1.6 CRTDI.
Nem csak az zavar a modern autóban, hogy sok a kütyü és drága, ráadásul olyan helyen vannak a szenzorok, ahol könnyen sérülnek. Mivel nem vagyok hozzászokva a használatukhoz, megvagyok nélkülük. De pont a Vitaránál mondta a szervizes, hogy a lökös elejében lévő kocka, ami a távolságtartó tempomathoz tartozik, amellett, hogy 800k-ba kerül a cseréje, még nélküle nem is megy az autó, letilt. Tehát hiába vagyok meg nélküle, egy modern autó van annyira önérzetes, hogy hiába járóképes, egy nyúl gázolás után is trélerezni kell.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Próbálom, a siófoki út előtt már jeleztem az igényemet a szerelő felé. Azóta volt egy bécsi út is. És ha továbbra is így halad, akkor még 500 km beleszalad egy battonyai úttal.
A 1 mFt-os motorgenerállal számolok, mellette a jobb első futóműben fémesen koppan valami úthibán, fekvőrendőrön. Ez utóbbi ugyanúgy kopó-fogyó dolog, szóval a kocsi korától független, nem befolyásolja a döntést.
Szóval az 1 millás motorgenerállal már PD elemek, hidrotőkék, kábelköteg is cserélve lenne, gyakorlatilag a motoron belül minden fel lenne újítva, ami a következő kb 200k km-re megkímélne a fejfájástól. Ellenben a motoron vannak sallangok: EGR, turbó, miegymás. Ezek most jók, de meddig? Mondjuk, a meddig jó? kérdés bármilyen használtra is áll, ez sem érv a csere mellett, ellen. A vákuumcsövek, generátor az elmúlt 2 évben volt cserélve, innen hibára nem számítok. Rozsda nincs, ahol kellett, ott ki lett lakatolva (jobb hátsó küszöbvég). Az esztétikai hibákkal elvagyok, amíg a működést nem befolyásolja és nem rohad.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
300k-ért ha nem viszik el, akkor kiveszem belőle a frissen bőrözött kormányt, váltószoknyát, at minőségi téli gumit, nyárigumit felnistől, generátort, csomagtér rolót, kutyahálót, meg amit még tárolni tudok és kiárulom fb-csoportban, a nagyja meg megy vasba.
De mi legyen helyette? Használtnál ugyanúgy lutri az 5-7 éves is és 1 millát arra is rá lehet locsolni, ha pékhez hordták.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz HUTCHDB #208794 üzenetére
Platós Wartburg és Lada Samara volt a kezdet, a Samarát még tavalyelőtt is vezettem. A Passatba már 30k-ért tetethettem volna gyári tempomatot, de még a hannoveri úton sem szenvedtem a hiányától. Főnök S-Mercijében is a radar nem elég finom, 30 centitől már folyamatosan sípol, teremgarázsban hasznavehetetlen elöl.
A vezetéstámogató rendszereknek akkor tudnék örülni, ha kifogástalanul működnének, illetve az autó nélkülük is üzemelne. De amíg találomra nyom egy satut, vagy egy nyavalyás távolságmérő miatt letilt a kocsi, addig inkább nyűg.
Mindezt azért, mert boldog-boldogtalannak adnak jogsit, kocsit, ugyanolyan ütemben szaporodnak a hülyék az utakon, mint a neten.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Sokkal fiatalabb autókkal is követnek el nagy hülyeséget, ami a figyelmetlenségen nyugszik. Ezért is feleslegesek a vezetéstámogató rendszerek, amíg a vezető a képben van.
Superb kombit élném. Amíg a garázshelyünkön nem akarok kiszállni belőle.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
A B5 kombi is.
Egy eUP is elég elöl, de olyan méretű kocsival 200 km-t pályán 140-nel... Kamion mellett elhaladva a szélárnyékba be, onnan ki.
De feleségem nagyon pártolja az 5 ajtós kasznit, kis autóból én a 3 ajtóst.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz HUTCHDB #208830 üzenetére
Szeretek vezetni, de hajlamos vagyok elunni magam és pótcselekvések után nézni. Pályán kimondottan hasznos a monotonitás ellen a jobbratartás betartása például. A tükröket is ezért figyelem állandóan.
Ha lenne egy olyan autó, ami szinte magától megy és használnám is a ficsőrt, előbb-utóbb biztos elterelné valami a figyelmem a közlekedésről.Ma is megpöccintettem a dudát, a lámpa zöldre váltott, az előttem lévő robogós ezt nem láthatta, annyira a seggébe mászott az előtte lévő dobozosnak és nyilván nem segített, hogy közben a zsebéből elővett mobilt nyomogatta. Én is robogóval voltam. Gyakorlatilag nincs a városban olyan alkalom, hogy ne látnék kézben tartott mobilt, amin épp valami tartalom, vagy írásbeli kommunikáció zajlik. Na, ezen tevékenységeket támogatják az úgynevezett vezetéstámogatási rendszerek városban és autópályán egyaránt. Ezért nem tapsikolok nekik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz f4lcon #208882 üzenetére
Ez alapján az alábbi PR-kódok DPF-fel szerelt autót mutatnak: 7GG, 7GQ, SC5
7GN: DPF-előkészítés, EU4
Nekem 1.9 PD AJM van, nincs benne DPF, de nincs ezirányú kód. Persze, hisz csak EURO3-as.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #208905 üzenetére
Le kell írni korrektül a hibákat és az árat. Akinek kell, ennek tudatában elviszi.
Lehet olyan hiba, hiányosság, kopó alkatrész, aminek a megcsinálása, megcsináltatása az eladási árban megtérül. Például ha nincs gond az autóval, akkor azért csak megvárnám az eladással a közelgő műszaki vizsgát, feljebb lehet pozícionálni a kocsit.ZolkoW: ez megint a kocsitól, értékétől, állapotától függ. Én például a 22-23 éves Passaton semmit sem csináltatnék meg egy esetleges eladás miatt, lemosva is csak a fotó kedvéért lenne. Ezzel együtt alapvetően rendben van, gondos gazdája volt az elmúlt 18 évben.
Főnök S-Mercijében a varrás mentén elfeslett ülés meg lett csináltatva, a kormány újra festve, a komplett belső kiglancolva Viktoréknál. Hát, mintha nem is ugyanaz az autó lenne. De annál a típusnál milliós különbségek az alsó harmad teteje és a felső harmad alja között.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz grizlisandor #209199 üzenetére
Ennek megvan az az előnye, hogy tervezhető költség és ha ő csináltatja meg, biztos lehet benne, hogy rendben van.
Jártam már úgy, hogy vezérléscsere után 1.000 km-rel szakadt el a vezérműszíj az M5-ösön...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz vzsryl #209211 üzenetére
Az egyik magyar parkettagyártó most adott ki szeptember 1.-ével érvényes árlistát (kb 10%-os emelés a tavaszi 25%-ra), egy másik március óta nem adott ki újat, mert azóta nem volt alapanyag beszerzésre lehetősége.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Budapesten van ajánlott autókereskedés? Venni egyelőre nem akarok, mert úgy döntöttünk, hogy megtartjuk a Passatot és javíttatjuk. Viszont szeretnék képbe kerülni az 5-7 éves modellekkel, miben férek el.
Pár délelőttöt, délutánt rászánnék és beülnék pár típusba. Olyan használtautó kereskedés érdekel, ahol van választék ilyen korú autókból.4-5 ajtós, 4-5 személyes, benzines autó jöhet szóba. Lehet kompakt (legfeljebb lesz tetőbox a babakocsinak), kombi, SUV. A szedán továbbra sem játszik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz BigBlackDog #209222 üzenetére
A Fehér útiakat én sem ajánlom. Rendszerint arra megyek villamossal munkába, ha nem robogózok. Eléggé kihasználatlan a placc, sok telep eladó, kiadó is.
Porsche Buda itt van velem szemben, Mazdánál pár éve beültem egy 6-os kombiba.
Köszönöm a tippeket. Budaörs nem a világ vége robogóval sem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz szabonagyur #209241 üzenetére
Szüleimnek 2001-es VW Bora van, 50k körüli valós km-rel. Volt olyan év, hogy szűk 500 km-t ment az autó, ebből 90 km-t csak az éves olajcsere miatt, vidéken.
Persze aláírom, ilyen a mesében van...Mostani szomszédomnak - idős házaspár - régi Swift szedán van, patika a gép, 50-70k km (nem emlékszem). Az elmúlt 1,5 évben kétszer mentek vele, ebből az egyik a műszaki vizsga volt.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz szabonagyur #209256 üzenetére
Egy használt autón a gumi kora, előélete mit zavar? Ha nem balesetes az autó, akár tükörre kopott gumival jó lehet, csak az első út a gumishoz vigyen.
Gombinyó: nálunk a Bora "ünneplős autó" volt: helyben csak húsvétkor, esküvőn, temetésen volt használva, persze hideg motorral, de 15-18°C-ra fűtött garázsból indulva. És nem volt tiporva ekkor sem, a gépészmérnök apánk belénk nevelte.
Sózott autópályát kb 12-15 éves koráig nem is látott, akkor lett az alján némi vakrozsda.
Minden más felhasználás legalább 16 km (legközelebbi település), de inkább 60 km (megyeszékhely), vagy 90 km (szomszédos megyeszékhely) országúton.Nálunk a Passat családlátogatásra használatos első sorban, illetve nagybevásárlásra. De ezek átlagosan mondjuk 3 hetente esedékesek. Ezen felül azért veszem elő hetente egyszer, hogy ne talpán rohadjon el. Munkába elmegyek vele egy héten egyszer, kb 10 km egy irányba, vagy ahova kell, mert tömegközlekedéssel/robogóval messze van, vagy vinni kell valamit.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz hobizoli #209269 üzenetére
Hétvégén egyedül mentem vidékre a Passat kombival és bizony az M5-ösön az oldalszél határozottan érezhető volt. Anyósom Ignisével lehet, fel is borulok egy kamion szélárnyékából kiérve...
Ezzel együtt a Passatból kb 185k km-t tekertek ki, mikor apósom 4 éves korában behozatta kereskedésen keresztül Németországból és 50k km-rel megvette. Mielőtt átvettük volna, azért csak előkerült egy VCDS.
Használt autónál a futásteljesítmény az egyetlen választható extra.De abban is igazat adok, hogy ha egy autó sokat áll, az a mozgásra, használatra tervezett alkatrészeknek, komponenseknek nem tesz jót.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz footy #209282 üzenetére
Ha jól olvasom, a REx-ben van egyedül belsőégésű motor, a többi tisztán elektromos. A belsőégésű motor 120-130 km-rel kitolja a hatótávot. Ezt úgy értsem, hogy ilyen kis üzemanyagtankja van, de pl 100 km-enként tankolva tetszőleges távot le lehet gyűrni ezzel a kocsival?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz dong86 #209287 üzenetére
Ha ezt autópályatempónál tudja, akkor nekem okés.
Szüleim 250 km-re laknak, télen világítással, fűtéssel, dugóval nyugodtabb lennék egy 400 km hatótávú elektromossal, de ilyenre nem szánok annyi pénzt, amennyit kérnek érte.
Viszont egy i3 REx, vagy ehhez hasonló tudású járgány szimpatikus. Nagy akkuval kb 200 km hatótáv pályán, a maradékot meg benzinből kipótolom.Qru: pályán megyek, M5-ösön, ott azért elég sűrűn vannak kutak. Amúgy meg robogóhoz vagyok szokva. Az üzemanyagszintjelzőm kb 20 éve szar, egy szál bükkfatiplit forrasztópákával rovátkáltam, ez a nívópálca. De rászoktam már, ha fordul a számláló 100-as helyiértéke, útbaejtem a megszokott kutak valamelyikét. Ez menne az i3-mal is.
A hátsó ajtó nyitásiránya is szimpatikus, gondolom, ha a sofőrülés megközelítéséhez ki kellene nyitnom, akkor már bent ülve is elérném becsukni.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Amikor a GreenGo-s eUP-ot vezettem, elég volt elöl és igazából magam mögé is be tudtam szállni és az ajtót is be lehetett csukni. Nem mondom, hogy királyi hely volt benne, mert nemigen maradt fészkelődni hely, de nem nyomta le a fejem a tető srégen hátulról.
Nagy ritkán megyünk messzire 4 fővel, így a hátsó komfort az, amiből engedni tudunk, kivéve a fejtér. Feleségem alacsonyabb, 170 cm, így a lába elfér, más termetesebb ember ülhet előre, de pl öcsém Jettájában még feleségem sem tud egyenesen ülni, mert a tető előre-lefelé tolja a tető. Kimondottan kényelmetlen neki is a 3 órás út egy átlagos szedánban.
Mindenesetre egy i3-at felpróbálok.dong86: az élhető, akkor megállás nélkül le tudok jutni. A phev-ek akkus hatótávja jóval kisebb, cserébe ott van egy önmagában is teljesértékű belsőégésű motor. Plusz súly, kevesebb hely.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz dong86 #209295 üzenetére
196/150, szóval nem triviális.
Qru: egyszer egy Smart ForTwo-ba is beültem a volán mögé. Nem volt kicsi, csak vállban szűk. De amíg be nem csuktam az ajtót, addig engem is meglepett a helykínálat. És az egy cipősdoboz.
Az eUP a hatótáv miatt nyilván kiesik, a sima benzinesben meg annyi játékosság sincs, mint egy kis Polskiban. Pedig az ilyen kis gyöszök is felmerültek anno tetőbox-szal. Az UP tető például 90 kg-ig terhelhető. Azért az nem kevés.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Na igen, egy kanyarban könnyen meg lehet borítani, ha hülye az ember.
Amikor egy kb 40 kilós kanapét tettem fel a Passatra laposan (ággyá kinyitva), azt is észre vettem, pedig csak a XXII. kerületi hulladékudvarba vittem.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Szegedről költözve fuvaros hozta Újbudáról, onnan én vittem ki a a hulladékudvarba. Egy fórumtárs segített cipelni, felrakni a kocsira.
Költözés előtt pár héttel pedig az újonnan vett kanapét a bolt már kiszállította az új címre.
Szóval hoznom nem kellett kanapét.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz t72killer #209362 üzenetére
Ez megint felhasználástől is függ. Mármint én alföldi gyerek vagyok. Talán a legnagyobb emelkedő a fekvőrendőr volt, a városban elmenni átlagosan 3 km, azon túl legalább 15, de átlagban 40 km-es távok voltak. 170k km-nél kellett kuplungozni.
Apósom Budapesten Infopark-Budafok távon használta a dízelt, 8-10 km utanként. Évente 1-2 alkalommal országút, autópálya nyaralás címszóval. A dolgot nehezítette, hogy a garázs pinceszinten volt, a járda a nagykapu előtt az úttest felett kb 80 centivel, tehát beálláskor és kiálláskor is partnak felfelé, gyakorlatilag 1 méterre az emelkedő aljtáól lehetett indulni. 40-50k km-nél kellett kuplungozni.
Mindkettő manuális váltó.Régen az volt a bőgés, hogy az automata +1liter fogyi. Mára kisebb a különbség, illetve esetenként az autómata kevesebbet is fogyaszthat. Viszont a gyártók előszeretettel programozzák úgy a váltót, hogy kb 1200 rpm-en már terheli a motort, aminek hosszú távon nem örül semmi. Se a turbó, se a kettős tömegű, se az adagoló... Manuálisnál ez azért tanulható.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz tboy93 #209365 üzenetére
VAG topikban jellemző, hogy az automata 1200 körül már elvált, ami a dízeleknél javasolt 1500-höz képest alacsony.
A mérnökök persze, hogy nem hülyék, de amíg azért kapják a fizut, hogy csak a gariidőt húzza ki a gép komolyab gond nélkül azzal a megkötéssel, hogy utána viszont jöhet bármi / ne legyen rentábilis, addig ne legyenek illúzióid.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz csanady97 #209378 üzenetére
Milyen egyéb felhasználása lenne a kocsinak?
Napi 200 km ingázás egy fővel.
Mellette családi autó pl 4 fővel nyaralás, munkába menet, jövet gyerekekért elmenni?
Tölteni lehet otthon, melóban?
Milyen tempót diktálsz?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz t72killer #209393 üzenetére
Lakófurgon helyett lakókocsi? Nem is kell rá rendszám, ha elfér a munkahelyen, mozgatni nem kell, csak mikor odakerül, arra meg ott a tréler.
Haver így csinálta meg átmeneti jelleggel a 4 ágyas vendégszobát a felújítás idejére.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!