Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kisza25

    félisten

    válasz prsq #186214 üzenetére

    Mondjuk azért más kategória egy skoda citigo/eup ban ülni, mint egy lexus/bmw/merci/volvo phev-ben, akinek ekkora autóra van igénye és ilyen minnőségre, az nem fog egy legalja eup/citigoban aszalódni, és mellé venni egy utazós dieselt, mert sokat megy hosszú távokat is és a családot is ezzel viszi nyaralni... meg esetleg meg is kell jelennie bizonyos helyeken, ahol számit miből száll ki.
    Minden autónak van kompromisszumma, a legkevesebb egy phev-nek.
    Abban az esetben, ha nincs olyan nagy autóra igény, de sok a városozás és 200-300 km-nél ritkán megy többet, annak jó lehet pl egy kona electric.
    Csak egy autó nagyon sok esetben nem logikus választások alapján van megvásárolva, hanem mert az tetszik, a környezet igényli...(Példa párom főnöke mióta van skoda oktavia rs, azóta 3-4 évente azt vett, de most olyan körökben mozog, hogy vett egy volvo s90-et, mert meg kell jelenni vele)
    Egy új plug-in autó vásárlása szalonból presztízs kérdés.

    Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)

  • Gaben92

    őstag

    válasz prsq #186214 üzenetére

    “az a véleményem, hogy ha a userre bízzuk a töltést, az csak árt az akkunak, az autó okosabb”

    Az autó okosabb, csak egy dolgot felejtettél el. Te mint user adod az engedélyt az autónak a töltésre minden esetben, de onnantól az autó végez mindent, ha PHEV, ha nem. Normal hybrid esetén a “mostantól tölthetsz” az a pont amikor megnyomod a Start gombot, PHEV-nél pedig mikor bedugod a töltőt. Teljesen mindegy, hogy mi az energia forrása (motor vagy konnektor) az autó fogja eldönteni, hogy mit csinál az akkuval. Az akkunak mindkét esetben ugyanannyit és ugyanúgy tud ártani a user. Lerakja hónapokra a gépet csutkára merült akksival.

    If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

  • cousin333

    addikt

    válasz prsq #186214 üzenetére

    Lejárt a szerkesztési idő

    "Nagyobb akku= magasabb ár, hosszabb töltési idő"

    Az ár nem növekedik olyan jelentős mértékben, mint a kapacitás. A hosszabb töltési időt nem tudom hova tenni: természetesen tovább tart teletölteni, de messzebb is mész vele. Ugyanakkora távhoz ugyanannyi töltés kell. Kivéve DC töltőn, mert ott még jobb is, ha nagy az akku, hiszen az ideális tartományban (20-80%) gyorsabban tölt.

    "nehezebb autó=nagyobb fogyasztás"

    Erre pont most olvastam egy cáfolatot, ami szerintem hülyeség, de az biztos, hogy az EV-nek ez kevésbé fáj, mint a visszatöltés nélküli benzinesnek.

    A hatótáv kevésbé érdekel, mert ahogy most számoltam, egy papíron kb. 200 km-es hatótávú villanyautó (valóságban vegyük a felét) egy hétre elég lenne egy töltéssel."

    És mi ezzel a baj? Az akkuk élettartamát elsősorban töltési ciklusban mérik: nagyobb akku -> kevesebb szükséges ciklus. Ráadásul így könnyebb az ideálisnak tekintett 20-80% között tartani. Vagy a még jobb 40-60-ban. A megadott fogyasztási értékek városban teljesülnek a legvalószínűbben, szóval az az elvi 200 tényleg kb annyi, de még hőszivattyú nélkül, télen is lesz 140-150 km. Vagy még több (30 kWh kapacitással számolva).

    [ Szerkesztve ]

    "We spared no expense"

Új hozzászólás Aktív témák