Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Intel Arc Alchemist A310/A350/A380/A580/A750/A770... és mobil verzióik
- Kétféle interfésszel érkeznek a Klevv, jövő hónapra datált M.2-es SSD-i
- Házimozi haladó szinten
- Befutottak a Samsung 990 EVO Plus SSD-k
- Az új Samsung táblagépek is az AI-tól hangosak
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
ma A Samsung álmos délutáni sajtóközleményben jelentette be az Exynos 2400e-vel szerelt új telefonját.
-
A felhasználók követése miatt bepanaszolták a Mozillát
it Adatvédelmi panaszt tett az osztrák NOYB a Mozillára a firefoxos felhasználók követése miatt.
-
Befutottak a Samsung 990 EVO Plus SSD-k
ph A friss modellek közül kiemelkedő a 4 TB-os kapacitást kínáló variáns.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
válasz xtevo #151748 üzenetére
A Jetta nem túl tágas autó. Ha családalapítás lesz, akkor fontoljatok meg egy olyan autót, amiben nem a padlón ültök. Baromi jó dolog a gyerekeket betenni az autóba és nem pedig letenni az autóba, ugyanez a beülni és a leülni, a kiszállni és felállni az autóból. Ráadásul ha lesz netán 2 babakocsi és még mellé pár cucc, akkor egy 4 ajtóssal elég hamar akadályokba lehet ütközni. Nem véletlenül kedvelik a családosok az egyterű autókat, nézzetek meg párat. Pl Corolla Verso-t, C-Maxot, Golf Plus-t stb.
-
theuprising
tag
válasz xtevo #151748 üzenetére
Mennyit mész egy évben, és abból mennyi számít országútnak/autópályának?
Ebben az árkategóriában nagyon óvatosan kell kezelni a dízeleket, igaz hogy vannak legendás darabok (VW 1.9 TDI-je, PD korszak előtti, Honda 2.2 i-CDT, Toyota 2.0 D4D), de ezek már mind 10+ évesek, kész taposóakna az összes még akkor is ha minden egyes csavartekerésről van szerviztörténet (egy kis költői túlzással élve). EGR probléma, kettőstömegű-kuplung-részecskeszűrő szentháromság, turbó, magasnyomású befecskendező... jó buli a kb -2L-es fogyasztást a benzines ismerősök orra alá dörgölni és a plusz nyomaték, de megéri?
Évi 20ezer km-rel számolva a dízel költsége (335 Ft-tal számolva) 6L-es átlaggal:
1200L üzemanyag, 402000Ft üzemanyagköltség
Benzinben 8L-es (ezt is 335Ft-tal számolva) átlaggal:
1600L üzemanyag, 536000Ft üzemanyagköltség.
Üzemanyagár, benzinkút választása miatt lehet itt egy pár százalékos különbség, de azt nézzük hibahatáron belülinek.
~130ezerrel drágább tankolni egy évben a benzinest, viszont abban nincsen sem EGR (bár igaz, létezik benzines amiben van ebben az árban, de nem olyan jellemző a meghibásodása), kettőstömegű, részecskeszűrő, magasnyomású befecskendező, turbó.
Egy 2.0 D4D Avensis (amit olcsón fenntarthatónak mondanak) példáját tekintve:
EGR szelep, új, Denso (gyári): 140k (jobb esetben tisztítható és akkor nem kell cserélni)
Turbó, gyári minőség: 300k (felújítható jobb esetben)
Kettőstömegű: 320k (plusz kuplung, mert azokat egyben szokás cserélni, 60k-tól van a csillagos égig belőle).
Ha jobban körülnézel biztos találsz jobb áron is.
Látod, hogy ezekből ha bármi elhalálozik, máris a benzinesek fognak jobban örülni.
Plusz a dízel büdös, pöfög meg kormol és kultúrálatlan traktor hangja van soknak (én pl anno régen gyerekként utáltam dízeles autó közelében lenni ha épp járt a motorja).Ha évi max 20 ezret mész, még ha abból a fele pálya, akkor sem biztos hogy megéri a dízel nyűgje.
Pl.: egy 1.8-as benzines kombi T25 Avensis vígan eldöcög 8 literrel vegyesben kényelmes vezetéssel, nem lomha mozgással.
Egyik legjobb haveromnak Touran-ja van (és azelőtt is az volt). Családnak abszolút ideálisnak tartom a méreteit, felette a Sharan már sok, alatta a Golf Plus meg már láthatóan kevesebb, a Touran viszont pont az a méret ami még kényelmesen mozog városban is, belül pedig aludni is lehet annyi hely van.
2003-as 1.6-os benzines Touranja volt havernak az első autója, na az eléggé alulmotorizált, annál nagyobb erőforrással venném már ha Touran lenne a kiszemelt (hogy milyen motorral, abban nem írnék véleményt, én japánbuzi vagyok, és bár ismerem a VW-t de vannak itt nálam okosabb VW-sek).Vagy ha Avensis kombi, akkor 1.8-as benzinessel, viszont az sem egy mindenható világbajnok motor, van gyermekbetegsége (dugattyúgyűrűvel van probléma, de majd erről később ha esetleg tetszik ez az irány).
-
xtevo
őstag
válasz xtevo #151748 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm, hogy foglalkoztatok a kérdéssel.
Feleségemmel átbeszéltük, hogy éves szinten kb. 10.000 km-t tennénk meg, de max +5.000 km a plafon lenne.
Ennek kb. 2/3-a autópálya/autóút, a többi pedig inkább külváros.Nem szeretnénk belefutni semmi autó gyerekbetegségbe, a megszokott szervizekkel, olajcserék stb. szeretnénk csak foglalkozni.
Elengednénk az autókat, amiket írtunk. Fentiek függvényében mit ajánlanátok?
Összeg kb. 1-1,5M körül.Köszönjük.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezek voltak a Meta és Zuckerberg nagy bejelentései
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Lexus, Toyota topik
- Parfüm topik
- Asszociációs játék. :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Mindent a StreamSharkról!
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen