Hirdetés
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Azonnali notebookos kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nem lesznek kitömve VRAM-mal az új VGA-k a gyártók szerint
- iPad topik
- Hobby elektronika
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Szivárvány
lo ...
-
Elstartolt az Ulefone 5G-s, hőkamerás strapatabletje
ma Mindent egyszerre kínál egy készülékben, hagyományos Armor 4 Ultra is akad.
-
Hordozható NAS-sal készül novemberre a UnifyDrive
ph A két M.2-es meghajtót fogadó, kártyaolvasókkal és kétféle videokimenettel ellátott konstrukció működhet routerként, de a virtualizáció sem áll tőle távol.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Ne vedd annyira szigorúan a futásteljesítményt. Láttam már olyan Astra méretkategóriás használt autót, ami 6-8 éves korára 100-120e km-t futott csak, de szörnyen meg volt gyötörve, illetve találkoztam 200-250e km közötti futásteljesítményű, de megkímélt példánnyal is.
Inkább szerintem az időszakos szervizekre érdemes figyelni. Ha egy autón volt nemrég pl. vezérléscsere, fékbetétek és tárcsák cseréje, illetve egyéb, nagyobb dolgok cseréje, de 170e km van benne sokkal jobban megérheti, mint egy másik, kevesebbet futott, ami pont a rendszeres nagyszerviz előtt áll.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #156607 üzenetére
Gyári brosúrákban benne szoktak lenni a külső méretek. Pl. 18. oldal bal alja (Vitara) és 18. oldal jobb alja (CX-3).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz hülyegyerek #156617 üzenetére
Na jó, megpróbállak meggyőzni; figyu, az tiszta, hogy annak nincs ki a 4 hengere?
Egyébként nem félnék tőle, 1.8 után szerintem bőven használhatóbb lesz hétköznapokon. De valaki(k)nek van is itt a fórumon már egy ideje, szóval tapasztalatból sincs hiány.
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz akela91 #156756 üzenetére
A turbós alul (is), 1500-1800-as fordulattól már húz, sokkal rugalmasabb tud lenni. Az, hogy valami 120 lovas, vagy 200 lovas, nem sokat jelent (legalábbis számomra). A kocsi tömegét, illetve a nyomatékgörbéjét ismerve már kicsivel jobbnak szoktam érezni a helyzetet. Míg a szívóknál általában egy relatív magas fordulaton van a nyomatékcsúcs, addig a turbós motoroknál legtöbbször egy hosszú "nyomatékhát" van jelen, ami miatt már alacsonyabb fordulaton is többet tud egy turbós motor, mint a szívó akárhol.
Mondjuk a Mazdának a Skyactiv szívó benyás motorjaira pont jókat mondanak ilyen szempontból, ahogy olvastam, szívó létükre elég nyomatékosak már alul is.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #157349 üzenetére
Ezt a hirdetést néztem én is. Ha jól rémlik, akkor ez még a 5 hengeres 2 lityós dízel. Mondjuk a futás miatt annyira nem ijednék még meg, feltéve, ha valós. Képek alapján is megvigyázottnak tűnik számomra. Viszont az automata váltóra tennék félre már ennyi méter után.
Ha esetleg még nem volt, akkor megnéznék egy 8gen Accordot is a 2.2 dízellel, illetve esetleg 2 literes Mondeokat, ha "beleférnek" a követelményrendszerbe.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Nekem ebben nincs sok újdonság, de hátha valakinek tartogat érdekességeket.
Viszont, ha már itt vagyok, kérdezek is. Mi lenne az, ami egy V70/XC70 alternatívájaként felmerülhet, legfeljebb 2-3M Huf körül? Nem nagyon tudtam rájönni, hogy milyen típust lehetne még vadászni, ami kényelem és komfort terén hozza ezt a szintet, benzines (gyakori rövidebb utak), kombi (és a hátsó sorba is be lehet férni kényelmesen), illetve a fenntartásához sem kellennek acélidegek. Esetleg még XC90 merült fel mentő ötletként, de felesleges lenne egy akkora batár dög és ár-évjárat-futás trendet elnézve, inkább hanyagolnám.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #157666 üzenetére
Köszi mindenkinek a tippeket!
Subaru Outbacket felveszem a listára, bár nem nagy a választék. Élmény nem számít, viszont az ülés és üléspozíció erősen szerepet játszik a döntésben. De ehhez próba kell úgyis.
XC70-el kapcsolatban nekem is az AWD a félelmem, eddig gyakorlatilag nem találkoztam olyan -normálisnak tűnő- eladó XC70-el, aminél a tulajdonos ne említett volna hibát ilyen téren.
E39-ek már régiek kicsit, félek, hogy kezdenének előjönni az idegesítő apróságok.
Saab relatív ritka jószág, de mondjuk esetleg szóba jöhet.
B7 Passatban létezik normális, benzines motor, amit nem kell koksztalanítani, egyéb nyűgöktől mentesíteni?
W211-el kapcsolatban kicsit szkeptikus vagyok, ha a problémamentességet nézem. De lehet, hogy csak rossz előítélet, kicsit utána kell olvasnom szerintem.
Insigniára gondoltam én is, de hátsó üléssor nagyon kicsinek tűnik.Ami még beugrott, hogy létezik MK4 Mondi 2.0 szívóbenyával is.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #157686 üzenetére
Na igen, Mondiból az lenne az ideális, de néhány havonta 1-2 db tűnik fel belőle.
(#157684) focvis: Veci fent van a "B" listán, kicsit annak az ülésétől félek csak. Ránézésre kényelmetlennek tűnik, egy rövid beleülés alkalmával meg alacsonynak éreztem (bezzeg a Zafirának az üléshelyzete meg jó, mert "be lehet látni mindent").
(#157683) Qru: Nem nekem lesz, de szívesen "üléspróbázok" én is.
-
BigBlackDog
veterán
válasz gyenesmartin #157717 üzenetére
Nekem furcsa, hogy elvileg xenonos, de láthatóan nincs benne lámpamosó. Szóval vagy hagyományos halogén izzó van a vetítőlencse mögött, vagy nem gyári a lököse szvsz.
-
BigBlackDog
veterán
Ebben mi a trükk? Nem hiszem el, hogy nincs valami kutya a kocsi alatt a földben...
-
BigBlackDog
veterán
válasz midnightstar #157798 üzenetére
Nos, menjen is, de ne fogyasszon. Csak a szokásos lehetetlen páros szvsz. Ha tényleg vannak igényeid és benzinest akarsz, akkor ne tessék a fogyasztástól félni! Szerintem ilyen összegből 10-15 éves példányok jönnek ki, ha szép állapotút akarsz. Azoknál meg már kötelezően számolnék a szervizszámlákkal is.
7gen Accordnál a két literes benzines erőforrással szvsz nem lesz nagy menés. Hétköznapokra persze bőven elegendő, kérdés, hogy mit akarsz.
Mazdát elengedném, eléggé rohadnak sajnos.Most hirtelen nem jut olyan típus az eszembe, ami egyértelműen kielégítené az igényeidet. Talán 2-es Fókákat néznék még kétliteres benzinnel. Mondanék Volvokat is, de ilyen idősen szerintem azoknál könnyen lyukra lehet futni. Mondjuk a Te listádból egyértelműen az Accord felé kacsingatnék.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz midnightstar #157804 üzenetére
Vagy úgy, akkor kicsit félreértelmeztem, elnézést! Viszont !én! inkább Accordot néznék, bár az egykilencpédétádét is eléggé jónak mondják.
-
BigBlackDog
veterán
válasz csoki46 #157858 üzenetére
Legend egy szép és jó autó, de magamnak nem akarnék. Relatív öreg jószág már a 2. és 3. generáció is és itthon eléggé ritka (alkatrészellátás miatt félnék azért). Régebben én is néztem hármast belőle, de a sok apró nyűgje miatt elfelejtettem. Emellett tud fogyasztani is mások leírása alapján.
A T22-es Avensis sem a leghalkabb jószág véleményem szerint (bár vannak rosszabbak is nála).
Golf/Focus/Astra a belső méret miatt esik inkább ki.Ha jól tudom, Volvokba is szerelték még az Audi sorötös motorját (talán V70-ben és S70-ben láttam az újabbak közül). Bár ilyen ársávban lehetséges, hogy inkább hanyagolnám a Volvereket.
Esetleg még a C Vectrát dobnám be, ami árban is belefér.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz csoki46 #157893 üzenetére
Nekem olyanom van másfél hónapja (a DPF-es, Euro 4-es, 185 lovas változat). A régebbi (fekete motortakaró burkolatos), 163 lovas változat szerencsésebb, abban még nincs DPF. UFO Civicről váltottam, teljesen meg vagyok elégedve vele. Fogyasztása 6.5 liter körül alakul Budapestre ingázással (dugómentes időben) és pályázással. Kényelmes és csendes és van tartalék.
Az enyém relatív frisebb, 2007-es példány. Néztünk régebbieket is (2001 körülieket), de a szebb példányokon is látszott azért a kor, nem voltak már patikák. Különösen a Volvo bőrön tud látszódott a kor, ha nem vigyáztak rá. Ennek ellenére szerkezetileg, motorikusan és műszakilag is vállalhatóak voltak.Ha van konkrét kérdés, írj nyugodtan!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz hülyegyerek #157900 üzenetére
Én mondjuk eddigi legnagyobb dugót Győrben éltem meg, egyik péntek reggel 8-9 óra között, dél felől jövet a belvárosba. Budapesten eddig relatív mindig megúsztam (kivéve, ha baleset volt).
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #157945 üzenetére
Mondjuk ennél, csak a rohadás, a nyűgösebb 5-ös váltó és az esetleges magasabb fogyasztás miatt félnék. Nekem mondjuk tetszik, nem mondom, hogy rossz választás, csak nem feltétlen mindenkinek optimális. Szerintem, ha valaki "Gastra-Focus-Megane tengelyen" mozog, akkor racionálisabb
autótA-ból B-be szállító eszközt akar találni.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #158072 üzenetére
Megértelek. Több ízben is vagyok/voltam hasonló helyzetben. A Civic ~36e km-el, 9 évesen került hozzám. Elég jó állapotban volt. Aztán elkezdtem használni. Kopásból, használatból eredő hibák nem nagyon jöttek, de eléggé szarul éreztem magam, mikor az első tele után megkapta a kora tavaszi otthoni mosást és a lakkon több helyen is elszíneződött foltokat találtam. Aztán, mikor jött a pályázós időszak, feltűnően elkezdtek megszaporodni a kőfelverődések okozta pöttyök a kocsi elején, illetve a szélvédőn. Aztán ott vannak a folyamatosan felfedezett új sérülések a kocsi oldalán is. Pedig próbálok mindig a lehető legkevésbé igénybevett helyekre beállni a parkolóban. ~56e km-el ment el és úgy érzem, hogy másfél év alatt eléggé lepusztítottam a külsejét. Pedig mások szerint szép volt, így 10-11 éves korában is.
Most meg itt van a Volvóka. Ahhoz képest, hogy több mint 175e km van már benne, nagyon egyben van. De így pár hét használat után azért kezdem megtalálni én is az apróságokat. Kicsit nyöszörög az ülésem kanyarokban, hidegben az első 5-10 km alatt valami berezonál a műszerfalnál, tolatásnál a kormányt végállás környékére tekerve lehet érezni és hallani valami apró nyikorgást, stb. Szóval hiába van jobban összerakva, hiába kb. ugyanolyan idős, mint az elődjapánangol UFO, azért érezni rajta, hogy többet ment, mint a Civic.
A családi vas (14 éves Zafira) meg megvan 3 éve. ~140e km körül futott, a nálunk töltött 3 év alatt ment bele kb. 10e km. Legtöbbször hétvégi utak voltak, nincs agyonhasználva. És állapot tekintetében nem érzem, hogy romlott volna. Persze, relatív "öreg" már, kellett rajta egy-két dolgot cserélni.
Szóval szerintem, hogy ha használod az autót és nemcsak a garázsban/udvaron van tárolva az év legtöbb napján, akkor sajnos érezni lehet a romlást. Viszont jó és szép állapotban, műszakilag rendben tartani mindig lehet (legfeljebb nem éri meg) és el kell fogadni az apróságokat, amik előjönnek a hosszú évek alatt. Ha meg nem annyira megy, akkor racionálisan végiggondolva tényleg csak egy újabb (vagy új) szekér jelenthet megoldást. Persze ez megint csak saját vélemény, okoskodás.Ma reggeli tapasztalat; az autópályán közlekedő, nagy, sárga, síkosságmentesítő teherautó két sávval odébbra is tud áldást szórni!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #158100 üzenetére
Néztem vételnél, meg egy hete is. Egyelőre úgy tűnik, hogy nem csökken a szint, max. környékén van. Inkább olyan a hang, illetve a kormányon is úgy érzem, mintha valami gumi alkatrész húzódna, ami már nem eléggé rugalmas. De előző tulaj is említette ezt, elmondása szerint a márkaszerviz véleménye alapján rendben van. De lassan megyek szerelőhöz úgyis, aztán erre is rálesünk.
Mondjuk a zörgés pont nem annyira zavaró és a futóművét is eddig elég jónak találom. Mondom ezt úgy, hogy prémiumban nem nagyon ültem és vezetni egyáltalán nem is vezettem még olyat, csak Opel, Honda téren van tapasztalatom. Mondjuk a V60-ról, 2gen S60-ról pont az gondoltam, hogy jobb lett ilyen téren is.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Nálam tegnap, 1 fokos külső hőmérséklet mellett kellett a 2.4-es dízlinek 8 kilométer haladós városi szakasz, míg beállt pont az üzemi hőfokra. Mindezt úgy, hogy a belső légbefújás 1-esre volt téve, hogy azért ne párásodjon belül a szélvédő. Ha automatán hagyom, akkor kell neki 10-15 kilométer is. Mínusz 5 foknál rosszabb volt a helyzet, akkor automata belső fűtéssel 20 km alatt állt be nagyjából.
-
BigBlackDog
veterán
Hmmm... Volvónál nem tudom, hogy mennyire pontos (egy osztás hány fokot jelent) a vízhőfokmutató, de véleményem szerint nem működik a kiegészítő fűtésem, azért melegszik ilyen rohadt lassan. Nálam automatán ment a fűtés (első 1-2 kilométeren kb. semmit nem fúj, utána kezd langyosat tolni) és 20 perc alatt majdnem beállt pont középre (bár én 20 km-t tekertem bele ennyi idő alatt).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Johnny_vT #158143 üzenetére
Na igen, a benzinest én is visszasírom a hideg reggeleken. De valami meleget már fújhat ez is 1 km után, mert múltkor, mikor 1-es fokozatra korlátoztam a fűtést vacogtam a kocsiban még 6-7 kilométer után is, ülésfűtés okozta lávaeffekttől függetlenül. . Ha pedig automatán van a fűtés, akkor már az utca végén jobban érzem magam. Párásodni szerencsére nem nagyon akar ez a vas, ha van is, akkor gyorsan leszárítja.
Én 2*25 km-t megyek napi szinten (ingázás dugó nélkül), illetve hétvégente azért belemászik néhány 100 km pálya. Egy 1.6-1.8-as benzinhez képest nem sokat fogok üzemanyagon, viszont egy hasonló teljesítményű benyás motorhoz viszonyítva érezhetően kevesebbet fogyaszt. Mondjuk nálam nem volt megkötés az olajkályha, csak egy lehetséges opcióként volt a listán.
(#158148) joamilestoné: Tippre azt mondanám, hogy jó, bár nem vagyok szerelő. 5 fok körüli hőmérsékletnél beáll 5-10 km alatt fűtés mellett, csak 0 fok alatt hosszabbodik meg érezhetően a melegedési idő.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #158281 üzenetére
Pont ezen csodálkoztam. Már én éreztem kellemetlenül magam, hogy nem bömit vettem ennyiért. Bár itthon azért drágábban mennek ezek (mármint a benzines változatok), ahogy látom.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz #47205632 #158284 üzenetére
"...kulcs nélküli indítást tuti nem tud..."
Ne légy ebben olyan biztos! Lehet, hogy vezetékek összeérintésével kell indítani és az ugye már kulcs nélkül is megy. Viccet félretéve oda kell figyelni szerintem, találkoztam nem egy olyan eladóval, aki kicsit tágabban értelmezte a bejelölt extrákat.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz sharp4 #158377 üzenetére
D6-ról pont olvastam nemrég kicsit eltántorító infókat, nem tudom, hogy azóta mennyit változott.
-
BigBlackDog
veterán
válasz TheProb #158425 üzenetére
Szerintem nem vészes. Polírral és javítófestékkel fel lehet eléggé javítani véleményem szerint. Viszont látok valami kör alakú furcsaságot a csomagtérajtó bal oldalán.
Egy nedves kárpittisztításra elvinném (üléseket újjá varázsolná), illetve az általad is említett váltó és kormánybőrözéssel valamit csinálnék. Plusz természetesen egy lightos külső-belső kozmetika nem árthat.
Egyébként műszakilag milyen állapotban van? Ajtók szépen nyílnak, csukódnak? Mindegyiknél ugyanakkora erő kell a nyitáshoz-csukáshoz? Menet közben furcsa zörejek, zajok nem voltak? Lassú előremenetnél, tolatásnál koppig tekert kormány esetén nem hallasz kopogó, pattogó, nyiszogó hangot? Elektromos cuccok működnek mind? Tulaj korrekt?
Most egyékbént kicsit rá is kívántam. Jó a színe, meg nem egy rossz szerkezet a eddig olvasott vélemények alapján.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Magnum_ #158431 üzenetére
+1, kb. mindent leírtál.
(#158429) Dorothy: Amit Te csinálsz, azt nem fogja más elsumákolni. Igen, több idő, meg fáradság, de lesz tapasztalatod és a későbbi kellemetlen meglepetések esélye csökken. Eredetiségvizsgára már több embertől hallottam olyan konstrukciót, hogy előre megcsináltatják. Ha átmegy, akkor adásvételi és fizeti a vevő, ha bukik, akkor nincs szerződés és az eladó fizeti. Persze, kell egy egészséges mértékű bizalom ehhez, de amelyik eladónál ez nem működik, azt elkerülném.
(#158433) Mauzes: Nálam kb. az ottani nagyátlag fogyasztás van/volt meg. Szerintem a szélsőértékek lehúzásával figyelembe vehető. A hagyományos tesztekhez képest annyival jobb véleményem szerint, hogy látod a fogyasztásértékekhez tartozó vezetési szokást, használati módot is megközelítőleg.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz TheProb #158487 üzenetére
Nem értek hozzá, de a 3-asban remegéssel kapcsolatban nekem a váltótartóbak, motortartóbak jut eszembe. Voltak már cserélve ezek?
Alkuval kapcsolatban megkérdezném első körben, hogy mennyire rugalmas. Ha nem mondja egyértelműen, hogy nincs alku, akkor benyögnék egy 1.2M Hufos árat (én egy "X.YM Hufos árra gondoltam" szöveggel). Aztán, ha az eladó nem erre gondolt, úgyis mond rá valamit.
Elektromos kütyüket végigpróbáltad, működik mind? Ajtók mennyire nyílnak, csukódnak könnyedén, egyformán? Őszinte vagyok, !én! az átvizsgálást kihagynám. Persze megvan az esélye a rollernek, de eddig -remélem- nem ért nagy meglepetés a használtautó vásárlásoknál.
Szervizek (vezérléscsere, fékek cseréje, kipufogó csere, stb.) mikor voltak, mikor esedékesek? Alapvetően ugye kopó-fogyó alkatrészek, de sok pénz elmehet velük, ha éppen egyszerre kell mindet cserélni vétel után. Gumik milyen idősek, állapotúak? Ezekre is lehet hivatkozni az alkunál.
A küszöbnél végül csak kosz volt, vagy sérülés?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #158624 üzenetére
Pont ezt néztem én is. Egy kategóriával nagyobb, dízel S60-ak vannak 2.5M Huf alatt hasonló évjáratból. De valószínűleg a szívóbenya láz miatt van ez. Pl. 1.8-as UFO Civicek is szörnyű árakon mennek el.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #158626 üzenetére
De a dízel hangos és büdös. Na jó, utóbbi nem annyira, csak táltosgázolaj kell bele. Most így másfél hónap használat után kifejezetten nem érzem már Volvókánál a szokásos dízel bűzt.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz MPowerPH #158652 üzenetére
Nincs ülésfűtés (bár ez nem mindenkinek kitétel) és ki volt az a jóember, aki 19-es felnivel használta? Gyárilag nem is volt ilyen méret rajta, ha jól tudom. 17-essel is kemény a futómű, nemhogy ilyen malomkerékkel. Elvileg 2010-es, aminek már faceliftesnek kéne lennie, ennek ellenére az eleje és a hátulja és a belseje is még facelift előtti (bár külföldi autóknál lehetséges, hogy másképp alakult a facelift).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Az Arm megvenné az Intel egy részét
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- EAFC 25
- Hardcore café
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Vicces képek
- Diablo IV
- Megérkezett a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen