Hirdetés
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós kamerák
- Titan Army P27GR monitor: hogy tud ilyen olcsó lenni?
- Steam Deck
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ASUS BTF koncepció: látszólag vezetékek nélküli PC
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Nem tetszik a szervergyártóknak a sok egyedi dizájn
ph Eddig az Intel és az AMD meglehetősen finoman bánt a partnereivel, de most nem túl nagy az elégedettség a formálódó változásokkal.
-
Mától elérhető a The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
gp A premierrel együtt megkaptuk a játékhoz a launch trailert is.
-
Disney + újra három hónapos promócióban.
lo Pár napja érkezett meg az Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd médialejátszóm, az Edifier R1600T III Sztereó...
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
prsq
tag
válasz kisza25 #186213 üzenetére
A PHEV kb. ott van árban mint egy elektromos. (Újan.)
Én hibridben - nem PHEV, az a véleményem, hogy ha a userre bízzuk a töltést, az csak árt az akkunak, az autó okosabb :-) - gondolkoztam sokáig, de aztán rájöttem, hogy rossz irányba megyek.
Nem lenne kihasználva a hibrid, sokat állna, az nem tesz jót az akkunak, illetve országúton, hosszú távokon nem is jön ki a hibridség előnye igazán. Városba meg túl nagy, nem praktikus, és félteném a sok parkolási analfabétától. (Yaris hibrid lehetne, csak elszállt az ára.)
Ezért most az a terv, hogy lenne egy utazós autó (benzin, semmi extra), és városba egy elektromos, az pont ideális szaladgálni rövid távon. (A kettő együtt nem lenne sokkal többe, mint egy közepes PHEV.)
De a jelenlegi trend, hogy minél nagyobb akkukat nyomnak a villanyautókba, nekem nagyon nem kedvez/tetszik.
Nagyobb akku= magasabb ár, hosszabb töltési idő, nehezebb autó=nagyobb fogyasztás. A hatótáv kevésbé érdekel, mert ahogy most számoltam, egy papíron kb. 200 km-es hatótávú villanyautó (valóságban vegyük a felét) egy hétre elég lenne egy töltéssel.Csak ilyen villanyautó nem igazán van. Az e-Up/skoda citigoe volt, azokat - nem véletlenül, ezek szerint más is gondolkozik hozzám hasonlóan - villámgyorsan elkapkodták. Amúgy meg a ion/miev/czero van, ami korához képest drága.
Így egyelőre várom az olcsó kis városi villanyautókat (Twingo, Dacia, olcsósított Honda e). Állítólag az új állami támogatás is ezekre lesz. (A soktízmilliós kamuhibrid PHEV-ekre egy forintot nem adtam volna eddig sem.)
-
prsq
tag
válasz kisza25 #186216 üzenetére
Akinek minőség meg presztízs, hát jó, de pont ezeknek nem járna az állami támogatás. Többszörannyi kis elektromos autó futkoshatna a városokban, ezzel kevésbé szennyezve a levegőt (meg a "zajt"), ha nem nagy luxus Mercikre meg BMW tankok PHEV változataira adták volna azt a pénzt, amit nem is nagyon töltögetnek, mert csak a zöld rendszám miatt vették, hogy ingyen parkolhassanak velük.
-
prsq
tag
válasz cousin333 #186240 üzenetére
"hanem azt, hogy EV-ből én csak kisautót vennék kis akksival"
Ez sem így hangzott el eredetileg"
De, én is pont ezt mondtam. :-)"EV-ben újonnan ez kb. eladhatatlan lenne. Pont azért, mert a felhasználó nem fizeti meg a borsos árát, mondván ez nem elég szinte semmire."
Lehet. Egyelőre. (Meg azért is, mert nem számol, hogy mennyit is jár vele valójában, csak a hatótávpara van, júj nagy akku kell, mert mi van ha.) Aztán majd ha újra szigorítják a városokban a környezetvédelmi normát, és csak Euro 8-as dízellel lehet bemenni, mert papíron csak az teljesíti, de az meg olyan bonyolult technika lesz, olyan drágán, hogy a városi sok megállás, rövid út durva javítási költségeket eredményez már rövid távon is, majd újraszámolnak.Véleményem szerint a villanyautó elsődleges és ideális terepe (jelenleg) a nagyváros. Illetve annak kéne lennie. Itt jönnek ki legjobban az előnyök, erre kéne koncentrálni. És ha elég sokat adnának el, akkor az ár is lejjebb mehetne. (Ez nem azt jelenti, hogy ne csináljanak nagy akkus EV-ket meg PHEV-eket, kell az akkutapasztalat a kicsikbe. :-))
Én meg kifizetném. Mert az ára ugyan magas, de a szervizköltségek alacsonyak, az üzemanyagköltségek szintén, csendes, tiszta, én még halványzöld vagyok valahol a lelkem mélyén, nemcsak a forintok mentén gondolkodom.
"Az általad említett kicsi hatótávra ott vannak a használt, 1. és 2. generációs EV-k, amik az eredeti 15-20 kWh-nál is kevesebbet tudnak, viszont elég olcsón beszerezhetőek. "
Igaz, ezeket is néztem. de ezek jellemzően mind nagyobbak (Kivéve a már említett veterán czero/ion/miev). Meg mi is van a Leafen kívül? ;-) -
prsq
tag
válasz mirci18 #186494 üzenetére
"Nem egy Daewoo Matiz nagyságút hanem minimum egy Wagon r méretűt."
Tehát magasat?
A Wagon R+ 17 cm-vel magasabb a Matiznál.
A hosszára biztos nem értheted, mert ott mindössze 4 cm a különbség. :-)
(A szélesség még lehet - 10 cm - , bár ott a Matiz a keskeny, nem a Wagon R+ a széles.)A két autó amúgy egy kategória.
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz Willie #186627 üzenetére
Ha a város az elsődleges használat, akkor jó a Picanto.
Az 1.25-ös motorral azért nem lesz elveszve pályán sem, attól nem kell félni. A rövid tengelytáv és a magasság miatt nem annyira jó pályázni vele. Szélérzékeny, nem annyira stabil.
A Swift nagyobb, de nem sokkal. (Klasszikus kisautó - a Picanto mini - , a mostaniak között kicsinek számít.)Ha a pályázás a az elsődleges (mennyit menne városban?), akkor egy Rio-t érdemes megnézni (vagy Hyundai i20, a testvérmodell, lényegében ugyanaz, amelyik tetszik). Abban jóval több a hely. Mindkettő kifutó, gyorsan!
Venga már nincs. (És városba nem is ajánlanám, az 1.6 szívó fogyasztás terén mondjuk úgy, nem túl előnyös. Tudom. ;-))Egyébként Picanto/ Hyundai i10 - műszakilag ugyanaz - 1.25-ösről van fent vagy féltucat teszt a neten (igaz más felszereltség, de azt a részt át kell ugrani), olvasd el őket. Ne csak egyet, mindet, abból lehet zanzásítani a saját igényekre.
Ja, Rio 1.25-ről is van egy csomó, azokat is olvashatod. :-)
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
-
prsq
tag
válasz pomorski #189142 üzenetére
Érdekes, hogy japánt ajánl, de koreaihoz nem akar nyúlni.
Egy 2006-os Honda után nekem - amatőr, otthon elvégezhető apróbb javításokról van szó - egy 2007-es Kia kiköpött ugyanaz a logika, átlátható, ésszerű, sehol nem álltam még a fejemet vakarva, hogy eztmostitthogy.
Szóval nem igazán értem a 'szakmai' érvét.
Amúgy a Panda nem rossz választás.
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz tboldi #189897 üzenetére
És jól hiszik elsőnek.
A 80-as évekbeli csak egy utólagosan szerencsétlenül kijött névegyezés.
A Jazz/Fitből a GD (DSI, 2002-2008) az első generáció.
A 80-as évekbeli Jazz (AA) neve eredetileg City, csak kényszerből nevezték Európában Jazznek, mert a City foglalt volt. (Opel Corsa)
Se műszakilag, se méretben, se az ajtók számában, sehogy sincs köze az első Jazz/Fit-hez.
Az utódja sem a Jazz/Fit, hanem a Logo.Ha valahogy hívni akarod, legyen Jazz AA (a hivatalos is ez), vagy 0. generáció. :-)
https://de.wikipedia.org/wiki/Honda_Jazz
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Fit
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CityEnnyi erővel a Skoda Superb is a negyedik generációnál tart (NEM!), mert volt a világháború előtt is egy.
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz MunezXBK #189901 üzenetére
Valóban. De ugye Európában ők voltak itthon, ők voltak az erősebbek. :-)
Akkoriban a japán autóknak rossz soruk volt errefelé. Volt szerencsém fiatalon sokévnyi francia autóslaphoz a 80-as évekből. Büntetővám, kvóta, a tesztekben is nehezen ismerték el őket.
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz Stylewars_kp #190636 üzenetére
Ledöntött hátsó ülésekkel vitte a Jazzben.
-
prsq
tag
válasz vzsryl #190705 üzenetére
Valami nem stimmel.
Én is most kaptam, az évforduló nov. 11.
Előtte 60 nappal ki kell küldenie az értesítést, hogy hogyan változik a KGFB.
Az enyémben az szerepel, hogy 30 nappal az évforduló előttig lehet felmondani, vagyis még - majdnem - 30 napom van rá.Melyik biztosító?
-
prsq
tag
Hol lehet megtudni, hogy egy autót elloptak-e? Mármint hogy bejelentette-e valaki, hogy ellopták az autóját?
Régóta látok egymás közelében egy Priust (benne gyerekülés) meg egy Prius+-t. Jó koszosak, falevéllel tele, biztos, hogy hetek óta nem mozdultak, gyanús kezd lenni, hogy 'altatott' autók.
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
-
prsq
tag
"Tegnap vezettem 300km-t egy Kia Picanto-ban, elsőre az ülések nem tűntek rossznak, de 300km után már fájt a derekam és ha valamit, azt biztos nem sok menésre tervezték."
Nekem a Jazzben 100 km után már fáj a hátam, a Vengában kell 150 km, hogy elkezdjem érezni a sajgást, szóval 300km egy Picanto-ban, ami egy városi mini, az marha jó ám, becsüld meg.
-
prsq
tag
válasz tboldi #201247 üzenetére
GD Jazz tulajként egyetértek.
Figyelembe véve, hogy én pl. 15 év alatt három H4-est cseréltem ki összesen (az egyiket csak azért, mert a párja kiégett, és úgy gondoltam, hogy nemsokára az is ki fog), ennyi igazán belefér.
Egyébként meg sosem járt a kötelezőket leszámítva szervizben. Úgyhogy ez legyen a legnagyobb bajom, hogy a lököst leszedem izzócseréhez 6-8 évente. -
prsq
tag
válasz BigBlackDog #201458 üzenetére
Picantoval én mentem már több száz km-t (amikor hazahoztam, meg a nagyszervizre), azonkívül, hogy le akarnak tolni - mint a miniautókat általában - , semmi baja.
Amúgy meg nem arra való. (Pályázni végképp nem, bár a tempót tudja tartani.)
Asszonynak van egy - ugyanilyen narancssárga, csak még facelift előtti - három éve, ridegtartásban (csillaggarázs), minden reggel beindul pöccre -10 fokban is - elviszi dolgozni, vásárolni, néha ovihoz, soha nem hagyta cserben. A vásárlás utáni nagyszervizt követően az éves szervizeken kívül igazából semmi, volt egy pótféklámpaizzócsere, csomagtérteleszkópok (még megtartották, csak nagyon emelni kellett).
Ja, hát kicsit morgós - 2500-tól azért húz - , valami nyiszog, nem a mai autók komfortszintje (NVH). Az asszonyt nem zavarja, ő azt mondta, szereti hallani a gépi zajokat (traktort hamarabb vezetett, mint autót ). Belemelegedve egész csendes, mivel még négy henger. És már Euro4, így egy darabig talán még nem tiltják ki sehonnan.
Városon kívül nem igazán használjuk. 7 literben megáll a fogyasztás a téli mínuszokban és dugóban is, és nem sajnálja a városi forgalomban. Parkolóhelykereséskor meg csak röhögni lehet, olyan helyekre beteszed.
Magas/széles embereknek nem való. Én simán beülök magam mögé kényelmesen (176 cm) - és teljesen lemegy a hátsó ablak :-) - de elöl a szélesség, ha ketten ülnek, kevés. (Asszony kezét odébb kell raknom váltáskor.)
Egy Matiz/Sparknál fényévekkel "autóbb".(Pl. szélesebb, mint magasabb. )
A faceliftes igényesebb anyagokat használ belül. (A tartósságukról nem tudok nyilatkozni. A facelift előttieknél pont azzal kell vigyázni, hogy alul lehet tiszta rozsda, de a beltér még mindig újszerű tud lenni, mert strapabíró. Csalóka.)
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz BigBlackDog #201492 üzenetére
Igen, a Fiesta/Corsa egy mérettel feljebb van.
Ez a WagonR, Panda, Aygo kategóriája. -
prsq
tag
-
prsq
tag
válasz dzsire #205907 üzenetére
A kérdéseidre lényegében igen a válasz.
"azért venném, hogy használjam éveken át, évi ~20.000 km menne bele, szóval nem azért, hogy 5 éven belül eladjam."
Ez alapján a DPI-t vedd.Ami még talán nem hangzott el: DPI gyengébb, de négyhengeres (simább/halkabb járás), pörgetni kell, hogy menjen, a T-GDI-hez képest lustácska, viszont lineárisabb a teljesítményleadás.
T-GDI erősebb, lent is húz, hamarabb van nyomaték, jobban megindul gázra (turbós ), de "fent" hamarabb véget is ér.Mihez vagy szokva? Az is számít. Próbakör tényleg nem ártana.
-
prsq
tag
válasz itouchfan #217516 üzenetére
2007-es van (pont facelift előtti), 5 éve az asszonynak. Eddig mindig beindult, túl sokat sem kellett rákölteni, pedig ridegtartásban van. Kicsit fapados, zörög itt-ott, asszony szereti, csak hát mindig le akarják tolni. (Mint minden minit.)
A 2007-es az első generáció közepe (facelift előtti utolsó év, facelift első év, addigra szerencsére sok hibát kijavítottak). A rozsdásodó ülésrögzítőcsavarokba futhatsz bele, nem nagy gond. A beltér nagyon strapabíró (régi műanyagok tudnak törni azért), a kárpitok/ülések nagyon jól bírják (ha rózsaszínes árnyalatúra színeződnek, akkor sokat állt kint, a nap szívja úgy ki), miközben alul lehet hótrozsda az egész autó. Rozsdát feltétlenül nézni kell, küszöbnél, motorvédő lemez környékén, fékeknél emlékszem ijesztő állapotokra több - kintről behozott - megnézett autónál.
Ami típushiba: az 1,1-es motoron a vezérlőtengely szíjtárcsáját rögzítő csavar túl rövid, lelazul a tárcsa, elgörbül/eltörik a vezérműtengely, sok százezres, akár motorcserés javítás. Visszahívás nem volt (mivel nem biztonsági ügy), a márkaszervizbe hordott autóknál cserélték (egy darab csavart, vicces), ez lekérdezhető alvázszám alapján, hogy megvolt-e a csere. Ha nem márkaszervizbe hordták, szinte biztosan nincs kicserélve. A hiba az ezres (999 ccm) motort nem érinti. (A Hyundai i10-ben javították ki végleg, abban már nem volt ezres motor, csak 1,1-es.)
Nálunk bevált, én megvenném újra, akár a 2011-est is. (Pont generációhatárokat írsz, a 2011-es már TA, második generációs?) A koraihoz képest óriási műszaki újdonságok nincsenek a későbbiben, amiben - már a faceliftes elsőben is - változtattak sokat, az a beltér, nagyautósabb, igényesebb.
[ Szerkesztve ]
-
prsq
tag
válasz szabonagyur #217519 üzenetére
Vannak emberek, akiket kifejezetten provokál egy kisautó/régi Swift. Ha a megfelelő sebességet tartja, akkor is megelőzi bármi áron. Ne kérdezd, miért, én nem tudom.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hivatalosan is bejelentették a Horizon Zero Dawn Remasteredet
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- nVidia tulajok OFF topikja
- Autós kamerák
- Háztartási gépek
- Android 14-re vált a Nokia X10 és az X20
- Magyarországra is megérkezett a Xiaomi Smart Band 9
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Kupon kunyeráló
- Kezünkben a Razr 50 Ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen