Hirdetés
- Milyen monitort vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Autós kamerák
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen egeret válasszak?
- Steam Deck
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Nem tetszik a szervergyártóknak a sok egyedi dizájn
ph Eddig az Intel és az AMD meglehetősen finoman bánt a partnereivel, de most nem túl nagy az elégedettség a formálódó változásokkal.
-
Super Mario és Game Boy: múzeumot nyit a Nintendo
it A Super Mario, a The Legend of Zelda, a Game Boy és a Switch rajongói is örülhetnek a múzeumnak.
-
Demót kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A játék érkezése már nincs messze, október elején fut be a teljes változat PC-re és konzolokra.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
roberto211
őstag
válasz focvis #141611 üzenetére
Azt írta LAND h lízing mellett nem akar a kocsihoz nyúlni azaz a kötelező szervizen kívül bármit is csinálni vele.
Elhiszem h jó a vw de ez vw ről nem mondható el akárhogy is szépítjük AZ AUTÓT.
Komfortban, kényelemben, és szigetelésben lehet többet nyújt mint egy suzuki, de ha nem akar semmit költeni kb a lízing mellett akkor én is suzukit választanám... Ha van mellette még tömött zseb erre a célra akkor ellehet gondolkozni a VAGon is igen.. De addig sztem nem... És érthető is.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kakaduku
senior tag
válasz focvis #141922 üzenetére
Nem a fórumnak akarok venni autót, csak a véleményetekre voltam kíváncsi és lásd be is jött, mert a fiat eddig szóba se jött, sőt nem is gondoltam rá, de megnézem. Csomagtér tekintetében közel azonos a Vitaráéval és hasonlóan "tágas" is.
Volkswagen pont azért nem jöhet szóba, mert nem alapfelszereltséggel szeretnék autót vásárolni, de köszönöm, még azokra is ránézek azért, hogy teljesebb képet kapjak. -
-
Tothgera30
Ármester
válasz focvis #142149 üzenetére
Kezdem hátulról:
Kokszolódást már megszoktam, Suzuki G13BB is kormol, néha meg kell hajtani, és rendben van. 10k km-enként lenne ennél is olajcsere, mint bármely más autónknál, szerintem annyi idő alatt nem nagyon kell csipegetnie.
Akkor ha jól értem kormoláson és láncon kívül más különösebb szervizelést nem igényel? Nem volt még Turbos autóm, csak sima 90le Bora TDI-t hajtottam (családban van), de abban most a turbo haldoklik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
footy
addikt
válasz focvis #142154 üzenetére
A lexusnal egyebkent en meg csak usa forumokban olvastam rola, ott is akkor inkabb akkor jott elo a dolog hogyha gagyi benzint tankoltak. A lexusnal viszont kiterjesztettek a garanciat 9evre km korlatozas nelkul es ennek kereteben megtisztitottak ill. csereltek a szelepeket.
-
spiky03
veterán
válasz focvis #142232 üzenetére
Köszi az infót.
Ezért jó olvasni a fórumokat, mindig megtud valami újat az ember.Akkor szemöldök nem lesz.
Sötétítést azt lehet majd csináltatok, nekem tetszik úgyis ha csak a hátsókon van. Pl azon a fehéren is volt és az sem volt rossz. Nah de majd kiderül, ha megmondják az árát, hogy mennyibe is lenne.
SuperHeRo - Eladó! Lapp ölflex classic 110 CY tápkábel Oyaide dugókkal
-
Acheron
őstag
válasz focvis #142827 üzenetére
Ha csak az élményfaktort néznem, én is. De szeretem a nagy kasznit is - biztonságérzetet ad.
(#142829) Tsebacsi: Pont a Nyúlmókusok miatt nézek turbót, több is van, meg hamarabb is kezdenek szaladgálni
(#142835) Declare: Pontosan erről beszélek, ezért írtam, hogy a turbó karakterisztikája fekszik nekem. Nem szeretem, ha nagyon kell pörgetni, de előzéseknél nagyon jól jön a turbó adta rugalmasság, márpedig előznöm gyakran kell, sajnos forgalmas úton. A 0 - 100 sprint nem hoz lázba
(#142831) lenko: Ez szép. Ilyesmivel már ellennék.Kérdés, hogy ezek mennyire megbízható motorok? A korábbi TSI -kről sok rosszat lehetett olvasni.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz focvis #142843 üzenetére
Nem a méretével van baj, csak azért egy limuzin elegánsabb. A linkelt Passat szerintem nem rossz vétel...
Csodák csodájára benne van a dynaudio hang is.(#142842) Tsebacsi
Azért pl. 2.0-2.5 szívó között ez már nem igaz. Nálam is ritkán van kiforgratva 6e-ig (hetente 1-2 alkalommal 1 vagy 2 fokozatban). Többnyire, ha egy kis gyorsulás kell 3-3,5e-nél elég elváltani.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #142873 üzenetére
nem biztos hogy azert nem engedtek feljebb, hiszen 450Nm-t megkapja 2000-nel is mar, ha nem birna, az kinyirna ott is
elegge latvanyosan el van vagva a nyomatek kb 4600-tol, ennek tobb oka is lehet:
-lehet a turbo nem tud eleg levegot tolni mar fent, es nem akarjak, hogy szetforogja magat, vagy amugy is esik a toltonyomas mar
-ha kicsit a turbo turina kereke/haza, akkor megno a EMAP a hengerfej es a turbo kozott, ami nem engedi annyira jol kitisztulni kipufogoutemben a hengert, es reszben visszamarado kipuffgaz (=EGR) miatt kevesebb "uj" levego fer csak be hengerbe, amivel romlik az eges
-vagy a levego melegszik el fent az intercooler merete miatt, ami magas CR mellett nem tul nyero dolog, mert megno a kopogasi hajlam, emiatt butitani kell az elogyujtast, amivel csokken a nyomatek
-vagy az uzemanyagrendszer nem tud tolni eleget feljebb , es ennel tobbet kerve mar esne a railnyomas vagy 80-85% duty cycle fole futna az injektor
-vagy ezek kozul tobb is egyszerrea turbobenzin motor nem tud magas terhelesen szegeny AFR-l mukodni
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #142887 üzenetére
nyilvan alacsonyabb rpm-nel amikor kisebb a legnyeles is meg a vesztesegek, akkor a turbo akar overboost-t is tud csinalni, amihez a benzinrendszer is tud eleget fujni, kicsit magasabb lesz a kihasznaltsaga mintha linealisan none az rpm-l a nyomas kozben fixen allna, es nem lenne tulvezerelve egy kis extra nyomatek miatt
aztan feljebb a légnyelés/sec is nő, meg a turbonak meg van egy max-a amit tud
overboostnal is eltolodik felfele ez ideiglenesen, de ugy, hogy meg benne van a "jo" savbana PuntoGT amugy pont ilyen gyarilag
a gyari turbo tud 1.6bar-t fujni kb 4500-g, felette -ha kikotod belole az overboost-t- akkoris esni fog a nyomas, ha fejedre allsz, 5000-nel 1.3-t, 6000-nel mar csak 0.9-t tud uveghangon is
ugyhogy gyarilag ugy van megoldva, hogy 3000-4500 kozott van egy elektronikusan szabalyzott overboost, ami 1.3bar, aztan 4500-nal ezt kiejti, es onnantol csak 0.8 a nyomas
azt meg tudja a gyari turbo is vegigde a szallitott legmennyiseg/sec 4500-nel es 6000-nel is kb ugyanakkora, csak magasabb légnyelés mellett mar csak kisebb nyomast tud eloallitani vele a limitje kozeleben
na meg gyari side mounted intercooler-e sem egy nagyszam, ilyen november vegi 8-10 fokos idoben neztem egyszer regebben, siman 75-80fokos volt a toltolevego alapjaraton es km-ket elkruzoltunk izirajderben, amire lement 60 ala
azert egy kornyezeti+5 +10fokos levego sokkal jobb lenne egy jobb nagyobb front mounted egyseggeltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #142887 üzenetére
az ECU amugy mindig a levegohoz adja az uzemanyagot es a lambdaval csak ellenorzi a maradek oxigen mennyiseget
regen nem is mertek a railnyomast es a uzemanyag hofokot se, csak a levegoet
abbol kiszamolta mennyi levego van jelen, es ahhoz neki megvan a tablaban mennyi uzemanyag "jar", aztan ellenorzi a lambdaval, hogy jo volt-e, es ha nem korrigal (egy savon belul)a sorrend ugy van, hogy a turbonal tobbet kell tudnia az injektornak, es annal tobbet az AC-nak
nyilvan gyarilag igy is van meretezve a gyari teljesitmenyhez, mert igy nem fog elfogyni az uzemanyag soha, nem esik a befecskendezesi nyomas es a szallitott mennyiseg, ami benzin turbonal letkerdesa dizel az elmegy 16-s AFR-l is, max nem fustol melle
a benzines 16-s AFR vereteskor = uj dugattyuk .... de mar 13 felett is[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
lenko
aktív tag
válasz focvis #142887 üzenetére
Azért írtam, hogy ezt az erőt(~300ló 450Nm) már lehetetlen levinni front hajtással az útra alacsony sebességnél, vagy állóból, mindegy milyen az elektronika, vagy ki is van netán kapcsolva. Pályára hibátlan, de városban gyorsulgatásra ugyan felesleges, mert egy majd fele olyan teljesítményű szívó elveri ezt 100-ig biztosan, ahol nem kell beavatkoznia az elektrinokának, mert nincs nyomaték.
Az embereknek fáj az igazság!
-
Acheron
őstag
válasz focvis #142903 üzenetére
Thanks!
Közben utánanéztem egy alkatrész kereskedés oldalán. A 2.0 benzineseket 2010 -ig hozza lánccal, utána 2011 -től már szíjas vezérlést ajánl, ezek szerint ott volt a váltás.
Érdekes, hogy az 1.8 -ra 2011 és 2014 között vezérmű láncot és szíjjat is hoz, 2015 -től van csak szíj megjelölve. Ezt otthon még átnézem...Így a linkelt Passat akár meg is nézhető. Jól fel van szerelve, kb mint az Ave -m volt.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz focvis #142903 üzenetére
Ez jó, mert nekem nagyon szimpatikus az octavia (pluszban hogy rendelhető kicsit emelt futóművvel), csak ugye a tsi és dsg sztorik.
Apropó erről a mostani 7-es dsg-ről amivel az 1.4 tsi-t adják van már valami megbízhatósági tapasztalat? Karbantartást kapna nálam (tehát az nem zavar ha X tizezrenként olaj vagy egyéb csere kell bele pár tizezezrésért, csak szét ne essen).
-
Acheron
őstag
válasz focvis #142905 üzenetére
A Bárdi oldalán néztem. Nem lehetetlen, hogy benéztem valamit, de ott 2011 után a 2.0 Passat -ra nem hoz láncot. A Golfra keresve láncot is hoz és szíjat is.
A Láng oldalán a Passat -nál is van mindkettő. Úgy tűnik, a turpisság oka is megvan - a vízpumpához külön szíj kel, amit szintén vezérműszíjnak hoz.
Na jó, én itt feladtam Végül is ha ezek nem érzékenyek a vezérlésre, akkor tőlem akár szíj, akár lánc is lehet benne. Én annyit tudok tenni az autómért, hogy rendszeresen szervizeltetem, hogy a lehető legtovább működjön hiba nélkül - a szerviz reményeim szerint tudja, mit mikor kell cserélni benne. -
Acheron
őstag
válasz focvis #142913 üzenetére
Az olajos is problémás? A 2.0 TDI -ben igen meggyőzően pakolgatta a fokozatokat, tényleg nagyon sima volt a váltás és érzésre is jókor kapcsolt - tetszett. Az Ave automatájában nem szerettem, hogy túlpörgette a motort, kézzel már rég elváltottam volna, mire felkapcsolt - bár a kapcsolás maga meglehetősen sima volt ott is.
-
őstag
válasz focvis #142913 üzenetére
Hát igen, ha ki van vesézve azért mindig elrettenek a dsg-től. És a 250 ezer kilométer után 500 ezer forint még ok lenne, de ez sem szentírás főleg a száraznál. Én még a hyundai dct-től is félek, szerintem az is száraz (nulla megbízható infót tudtam erről szerezni a neten).
Opel turbós hagyományos automatával... Nyáron jön a kis és közepes crossover. A benzines turbóikról rosszat nem hallottam (bár most már ők is direktbefecskendezősek az új mocikkal ha jól tudom, szóval gondolom az is kokszosodhat majd, de ez úgy látom elkerülhetetlen mint a turbó).
Hacsak a tucson meg nem kapja az elantra nemzetközi motor kombóját (2.0 atkinsonos benzin + 6-os hagyományos automata). De nem hiszem hogy erre lenne esély.
-
kelly416
veterán
válasz focvis #142953 üzenetére
Sajnálom, de két (másfél év múlva meg három) gyerek, két kutya és egyéb dolgok mellé kell a kombi, nem mondhatok le róla. Így is Caravell-ekről beszéltem át magam, az azért kicsit más kategória, nem nekem való. Max. harmadik autónak lenne jó.
Köszi az infót, akkor majd mindenképpen 1.9-est keresek, de félek tőle, hogy még várat magára jó fél évet, addig kikupálom magam a témából. Na meg a mazdát is el kell adjam addig.
-
Acheron
őstag
válasz focvis #143168 üzenetére
No igen, a te tapasztalatod is ott volt a pakliban - pl. ezért is nézegetem még mindig a típust.
Lehet, megelégednék egy 1.8 TSI -vel, de ez a CC egyre jobban tetszik - benne van az a kis dög (jó értelemben). (Jah, a Passat nyilván két s, csak már fáradok...)
Van egy példány a közelben is, szép, csak nincs ülésfűtés benne (ez a heppem ) De kipróbálni lehet ki fogom, ha eljutok odáig az idén - nagyon kíváncsi vagyok, hogy megy.Az első autóm Opel volt (A-Vectra), azt szerettem (ki nem szereti az első autóját? ), de mostanában az Opelek különösebben nem vonzanak. Az S60 viszont feltette a mércét - pillanatnyilag mindent ahhoz viszonyítok A CC -ben most hasonló potenciált látok, de ehhez kell egy jó motor is - a D5 a maga nemében etalon volt (nekem).
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Chrisstoffer
újonc
válasz focvis #143411 üzenetére
Köszi!
Igen ezt tudom a váltóval kapcsolatban, de azért egy 6 gangos jó eséllyel kevesebbet forog azonos fordulaton, mint egy 5-ös. De ha már... Mennyit forog legmagasabb fokozatban egy Mazda 6-os, Ford Mondeo és az említett Avensis 100 km/h-nál?
Tudom hogy bírná a dízel ezt a használati módot, de akkor sem akarok váratlan nagy összegű szervizeket, inkább tankolok gyakrabban.
Mit értesz az alatt, hogy érzékenyebb? Milyen plusz hibái lehetnek? Típushibáról esetleg tudsz -e?
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz focvis #143560 üzenetére
Az a baj, hogy attol meg az ules trendline marad es az ugy fos
En inkabb varnek egy comfortlinera...(#143556) Pho3bus
Mindegyik kompaktra igaz, hogy ha a fapadost veszed meg akkor nem nyujtja azt az auto amit tudna.
Golfbol minimum comfortline-t kell venni, az Astranal nem tudom hogy vannak a felszereltsegi szintek. A Focusnal viszont a trend kivitelhez is be lehet ikszelni sok mindent. (normalis ules, digit klima, stb.)(#143562) LuckyL
mást nem tudok mondani
na latod ez legalabb igaz[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz focvis #143565 üzenetére
A comfortline ulese nem csak tetszetosebb, de kenyelmesebb is es van benne derektamasz. Nekem a trendline ules 80-100km utan kenyelmetlen, de a comfortline ulesben siman lenyomok 200-250-et.
Persze ha csak varosban jarkal az ember rovid tavokat akkor lehet fel sem tunik, de az elso hosszabb ut utan rajon az ember hogy nem az ulesen kellett volna sporolni.
A munyag kormany se melto a kategoriahoz, de ahogy te is irtad azt viszonylag egyszeruen lehet cserelni.
Nekem amugy a legrosszabb "elmenyem" az ulesekkel 1-es stiftben es a fabiaban volt. Na azok tenyleg a legalja... -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÚJ, bontatlan Ubiquiti Unify Protect IP kamera (G3 Pro, G4 Pro, G3 Flex)
- Intertek CM-118-A1 filteres kávéfőző
- Újszerű! Gorenje MO17MW mikrohullámú sütő, 700W, mechanikus, 17 liter, fehér
- TPMS EL-50448 Auto guminyomás-érzékelő, újratanító RESET-elő eszköz
- Philips Senseo HD 6553 /59 /f párnás kávéfőző.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen