Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cheesy

    őstag

    Végre itthon :)

    Vegyesen indult a nap, 10-re mentünk a volt tulajhoz elhozni az autót, de csak a forgalomba visszahelyezést sikerült elintéznie, mert mégsem tudták az autót berakni soron kívül az ő kedvéért az ismerősénél eredetiségvizsgára. Kezdődik...
    Sebaj, akkor elvisszük mi, úgyis mi álltuk volna. Kb. délben vissza Szolnokra, szerelőnkhöz el, ebédel. Ok, addig tankoljunk bele, próbáljam ki én is. Addig mögötte jöttem figyelve milyen színű-szagú gázok jönnek ki a kipuffból, 35km alatt nem volt gond. Az első futómű felől apám zajosságra panaszkodott, de amikor beültem és 60 km/h felett elkezdi produkálni, leesett, hogy ez téligumi. Apám csapágyra gondolt.
    Visszaérünk, aknára rá, mester megnézi. Nincs alsó motorvédő műanyag lemez. Nabumm, olyan nagy baj nincs. Valóban igaz amit a volt tulaj állított, első futómű felújítva, minden szilent friss, stabrudak újak, kerék nem lötyög, olaj sehol egy csepp se, az egész autó alján sehol semmi rozsda, kipuff és védőlemez stimm, hátul is minden oké. Felemeli az elejét az aknában sínen futó olajos (vagy levegős?) emelővel, zacskót az ülésre, beszáll beindítja, felpörgeti az első kerekeket, motor leállít, szabadon fut, 4-en ott hallgatjuk síri csendben... tökéletes. Nincs gond a csapágyakkal sem, gumit cserélni kell. Egyébként is első dolgom lesz nézni egy jó nyárigumit a neten. (Javaslat?)
    Tehát megdícsérte a doktorbácsi, minden rendben van, a motortér felett "frissolajszagot" lehetett érezni, mint amikor megbontanak egy motort. Nem égettolaj, mint amikor ereszt valahol a blokk, ráfolyik/csöppen egy felhevült alkatrészre és annak olyan a szaga. Mivel a hengerfej fel lett újítva, ezért a vízszivattyú, bordásszíj is. Hidrotőkét nem tudni.
    Reá kérdeztem a kettős tömegű lendkerékre. A szerelő fejből azt mondta, hogy ennél az évjáratnál, benzines esetében nincs. A neten mást találtam. Felhívom a Juvenal-t hétfőn és motorkód, alvázszám alapján minden meg tudnak mondani az autóról. Nem árt ha ezt biztosra tudjuk, mert tegnap amikor a volt tulaj is azt állította hogy nincs benne, nem hittük el. :U

    Ezután irány az eredetiségvizsga. Nekem vissza kellett mennem dolgozni, de pár óra múlva felhívtam apámat, minden rendben ment, itt is megdícsérték az autót, mennyire egyben van. Kiderült, hogy 2005-ben rendszámot váltott, ennek okát nem tudjuk. A rétegvastagság mérő a jobb oldalon egy "csíkban" mutatott vastagabb értéket, elképzelhető, hogy meghúzták, lehorzsolták, valaki végighózott rajta egy kulcsot pl. és javították. Szerkezetileg nem volt törve az autó. Itt már végre felengedett a 3 napos gyomorideg.

    Hátra van még a törzskönyv és az okmányirodai ügyintézés, ami rám marad, mert apám megy vissza külföldre. Megcsináltuk a kölcsadási szerződést és a gépjármű ügyintézéshez való meghatalmazást. Megvan az adásvételi, elkészült eredetiségvizsgálati jegyzőkönyv, biztosítás már van az autón.
    Hétfőn-kedden külföldi kiküldetés, de szerdára már foglalni akarok időpontot az ocsmányirodában.
    Van még valami ami kimaradt? :B

    www.vakbelmutet.hu

Új hozzászólás Aktív témák