Hirdetés
- Friss adatok érkeztek a Lunar Lake-MX-ről
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- Projektor topic
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Kormányok / Autós szimulátorok topicja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- Plazma TV topic
- OLED TV topic
- Apple asztali gépek
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Én nem lennék biztos abban, hogy a jelenlegi kártyáddal normális, hogy ennyire lassan ír. Megnéztem a G9 átlagos fájlméreteit, ami RAW + Jpeg mentés esetén átlagosan 30 MB expozíciónként.
Ha ezt 2-3 másodpercig írja, az 10-15 MB/s sebességet jelent.
Vagy a kártyád haldoklik, vagy hamisítvány vagy a géppel van probléma. A jelenlegi kártyádnak is röhögve bírnia bírnia kéne a tempót. Nekem a G80-ban egy 90 MB/s verzió van és nevetve elbánik mindennel.
-
Lassú Víz
őstag
"Azt kéne már csak megfejteni, hogy miért maximalizálták az érzékenységet ISO1600-ban."
Mert ott már res is alig van, nem hogy high . A zajcsökkentés meg működik pixel shift nélkül is sima sorozatból átlagolva.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
MrChris
nagyúr
Nekem 128gb extremes pro 95MB/s van, ennél a raw-nál kb 1 másodpercig világít a kártyaműveleti jel. Van egy 16 extreme 60MB/s és egy 64extreme 150MB/s
ezeknél is mintha pont ugyanennyi ideig világítana.
Amúgy meg maga a valódi írás nemtom meddig tarthat, le kéne videózni egy hosszú sorozatot, aztán megszámolni, lemérni, összeadni, elosztani... majd ha rettenetesen unatkozom.[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
válasz Stauffenberg #94251 üzenetére
Kb biztos hogy nem normális.
Sima jpeg only. Kártyákkal nincs szerencsém, 2db Sony, 1db SanDisk ment eddig garba, gx80, gx9 alól 2 év alatt. Edigi vásárlás, Hama garancijeggyel.
Elvileg gyári darab, minőség.
Asszony 5 éve tolja a 32-es arany Sandisk extreme micro SD-vel 750d, RP-vel, köszöni szépen tökéletesen működik...
Nálam pc-n is kell vagy 1 perc, mire betölt a vázról. Volt másik alaplap, 3 felé Panasonic váz...
X akták egyiketChris az elsőként linkelt kártyám van, csak 32-es.
A 3.-at venném szerintem,( link nem jó)
Rawot nem használok.
Kb 2mp írás/kép most néztem. Ettől függetlenül lehet fotózni, csak kva sokáig ír.[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
Ez kb. ugyanaz a kártya, csak egy frissebb változat. A 170 MB/s ne tévesszen meg, az egy maximális olvasási sebesség. Tesztek alapján a 95-ös és ez is 80-90 MB/s körül ír és olvas szekvenciálisan. A 170-es olvasást kb. csak a saját, gyors kártyaolvasójával lehet elérni.
De ez a 80-90 MB/s is bőven elég kell, hogy legyen kb. mindenre.
Még a 400 mbps-os GH5, meg X-T3 UHD videókkal is elbír.Ehhez már gyorsabb kártya kell. A G9 JPG+RAW sorozat sem gond neki. Én is tolom a meccseken ezerrel. Hasít, mint az állat.Nálad valami más gond lesz. Vagy a kártya hibás, vagy a váz ezen része. Bár ahogy írod, más gépekkel is volt hasonló problémád.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz theporcupine #94256 üzenetére
Igen? Pedig meg mertem volna esküdni, hogy több helyen is olvastam, hogy a V30 ellenére simán ír 60-70 MB/s-mal is, ami ugye 500+ mbps.
Akkor módosítom a hozzászólást.
Nekem simán jó a 95-ös és 170-es Extreme Pro, mivel a G9 UHD-je max. 150 mbps, a FHD-je meg 100 mbps.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #94258 üzenetére
Holnap a szokásos helyről készítek highres-t, meg kézből sorozatot. Hány képest?
-
t.imi
addikt
Köszi mindenkinek!
Akkor hanyagoljam a 170-es kártyát ezekszerint?
Van még pár kártya valahol, megnézem azokkal is. Tuti biztos hogy lassabbak.
Gf6 óta ez van az összes pana vázzal. Kártya gondok és lassú kapcsolat, olvasás pc-n...
Em5ii, 800d, RP hasított 1000el
2. foglalatba még kipróbálom, jut eszembe kettő van -
Stauffenberg
nagyúr
A legtöbb váz még 100 MB/s sebességgel sem tud írni (vannak tesztoldalak, ahol ezeket lemérik), a Canon EOS R tartja a sebességrekordot SD kártyás vázak között (átlag 170 MB/s körül), aztán Fuji X-T3 (átlag 150 MB/s) és Sony A9 (átlag 110 MB/s), többiek mind rendre 100 MB/s alatt végeznek és hiába tud egy kártya a ráírt sebességgel íródni (a te kártyád is tud 90+ MB/s szekvenciális írást), ha a váz a felét sem tudja (egy GH5 például a kártyád 256 GB-os verzióját 40 MB/s körül hajtja meg, miközben más kártyákat az is tud 80-90 MB/s körül írni, de egy EOS M5 például már kihajtja rendesen azt is, aminek a GH5 csak a névleges sebesség felét tudja).
Ha böngészed ezt az oldalt, látni fogod, hogy ha odáig akarsz gyorsulni, amit a jelenlegi kártyád névlegesen tud (~90 MB/s), egyrészt meg kell találnod a megfelelő váz + kártya kombinációt és ez a kártya is főleg a méregdrága 300+ MB/s sebességkategória lesz, ágyúval verébre esete. Az én szerény véleményem, hogy hacsak nem korlátoz a fotózásban a jelenlegi sebesség, nem érdemes foglalkozni vele, pont azért van a puffer, hogy onnan írja ki a kártyára a dolgokat és a G9 méretes puffert kapott.
Én a G80-on csináltam most egy gyors tesztet:
A teszthez a szarabbik kártyámat használtam (Sandisk Extreme 64 GB 90 MB/s UHS-I V30 , névleges írási sebessége 60 MB/s). A váz azt jelzi, hogy a puffer mérete RAW + Fine Jpeg módban 39 fotó, de ugye már a sorozat elkezdésekor folyamatosan ürít a kártyára. Addig nyomtam az expo gombot, amíg be nem telt a puffer, innen indítottam a stoppert és vártam mikor végez az írással.Összesen 45 fotó készült a sorozatban, de ebből az utolsó 39 fotó a lényeg, aminek a mérete 974 MB lett, ezt 38 másodperc alatt írta ki a kártyára, ami szédítő 25.6 MB/s sebességet jelent! Ez kevesebb, mint a fele a névleges írási teljesítménynek.
Ez nem egy sportfotós gép, modellt mondjuk szoktam sorozatban fotózni, de akkor is 10-15 fotós sorozatokkal. Közelében nem járok a puffer telítődésének. Normál fotózásnál (utazás, utcai fotó, rendezvény) az égvilágon semmilyen hátrányt nem okoz ez a sebesség, panoráma fotókat is ki tud úgy írni, hogy nincs vele gondom, videónál pedig több mint a dupláját tudja a legnagyobb beállítható bitrátának.Bizonyára ha vennék egy sokkal-sokkal drágább (konkrétan tízszer drágább) kártyát, akkor hamarabb eltűnne a képernyőről a kártyaműveletet jelző ikon, de a gyakorlatban semmit nem nyernék vele ezzel a vázzal. Jó, ha fotóznék olyan témákat, ahol a gyors puffer ürítés szempont, akkor talán. De csak akkor.
Amúgy érdemes böngészni ezt az oldalt és hamar kiderül, hogy a Canon, Nikon meglehetősen frankó kártyakezelésben, Fuji mára felnőtt a feladathoz, Sony háááát, az A9 príma, de a többi váza gatya, míg az Olympus, Panasonic meg hektikus és inkonzisztens, egyes kártyákkal gyorsak, másokkal kevésbé.
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #94261 üzenetére
Jó ez az oldal kártyavásárláshoz. Hát nem bírtam ki, lemértem G9-en egy 101 képes raw sorozattal (2.359.364kB) a Sandisk ExPro 128/95 kártyám, 48s alatt írta ki, azaz 49,153MB/s jött ki. Ez másodpercenként bő két raw (1db 23.360kB) kép.
Videónál még nem volt fennakadás, fenti számokból 393mb/s adódik, vagyis GH5-be már nem lenne a legjobb párosítás. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #94262 üzenetére
Ja, nem rossz az oldal, csak lehetne több géppel és többféle memóriakártyával teszt. Ebben a formában inkább csak szemléltetésre jó, hogy mekkora szórás van egyes vázak között abban, hogy az egyes memóriakártya típusokat mennyire tudják kihajtani.
A Canon és a Nikon előtt leteszem a kalapom, általában véve ők veszítik el a legkevesebbet a névleges írási sebességhez képest.
Bizonyára a G80 is tudna még gyorsulni egy lényegesen gyorsabb kártyával, de pont az imént vezettem le, miért nem kell nekem gyorsabb kártya. Benne volt a gépkönyvben, hogy UHS-I, V30, U3 szabványoknak megfelelő kártya ajánlott hozzá, ez a kártya teljesíti és nincs is vele gondom, az meg nem zavar, hogy egy sorozatfelvétel után pár másodpercig kint van a memóriakártya ikon.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #94264 üzenetére
"Ráadásul amíg ír a kártyára úgy vettem észre, hogy használható továbbra is a gép."
Abszolút így van. A G80-on sem jelent semmit, hogy éppen írást végez, sőt mutatja a számláló, hogy éppen hány új fotónak szabadult fel hely, ha akár csak egyet is kiírt már, azonnal mehet rá újabb expo.
Nekem az Sony A7R és A7R II él úgy az emlékeimben, hogy amíg a puffer ürül, nem tudsz vele mit kezdeni és azok még gyors kártyával is botrány lassan írtak, ami egy hi-res váztól eléggé szégyen.
-
mephisoft
csendes tag
válasz hibavissza #94266 üzenetére
Nee, 3 biztos nem elég semmire. A 20 lehet, hogy már feleslegesen sok, de 10 alatti ajánlást még nem láttam. Szerintem csinálj hosszú sorozatot, legfeljebb ha a számítógéped nem bírja, akkor nem minde veszed bele.
-
t.imi
addikt
válasz Stauffenberg #94261 üzenetére
Köszönöm a bőségeset, rám is fért ez plusz infó
U3-as kártyám van [link] Sokat nem oszt, szoroz.Megmondom őszintén, sokat nem foglalkoztam más gyártók írás/olvasás sebességével, még a panáéval sem. Illetve azután, mikor Gx80/GX9-en elkezdett 1-1 kép után 2-12 mp-ig írni, aztán már PC-n is csak szenvedett, később egy kép mentése eltartott 10-40mp-ig, közben se kikapcsolni, sem mást nem lehetett a vázzal tenni.
Ekkor jött a fenti kártya. GX80, GX9, G90-en tuti, G9-ben nem.
Hagyom a 170-es kártyát, max 2-5 képet (se) nyomok sorozatban, aztán ha elkezd fagyni a váz mint anno, jön a csere. -
jhos910
aktív tag
Sziasztok!
Nem kifejezetten m4/3 kerdes de remelem valaki tud segiten. Tudtok-e valami tippet arra, hogy hogyan torolhetnem ki azokat a JPG kepeket egy mappabol aminek van RAW párja? Szoval a lenyeg az lenne, hogy ha veletlen csak JPG kepeket lottem akkor azokat meg tudjam tartani viszont ha van melle RAW akkor azokat ki akarom torolni, hogy ne foglalja a sok helyet.
Koszi elore is!
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz jhos910 #94269 üzenetére
dir *.RAW >outputfilelist.txt
az outputfilelist.txt-ben repeat replace RAW to JPG
aztan keritesz egy powershell scriptet, ami torol az outputfilelist.txt alapjan
(az internet szerint:$targetFolder = "D:\TEST_123"
$fileList = "D:\DeleteList.txt"
Get-ChildItem -Path "$targetFolder\*" -Recurse -Include @(Get-Content $fileList) | Remove-Item -Verbose
For -Include to work you should specify \* at the end of a folder name and filename with extension in your deletion list. Tehat ha jol veszem ki, rogton modosul is a teteje es JPG\*-ra lesz a repeat replace)Es elsore termeszetesen nem elesben csinalod, hanem egy masolat konyvtarban.
[ Szerkesztve ]
-
-
INTELligent
senior tag
válasz pandur99 #94271 üzenetére
Ha le van tesztelve, akkor a programozott megoldás megbízhatóbb, mert fáradtan el tudod nézni, félrenyomsz stb. Nem tapasztalat .
Ha szeretnétek, akkor írok egy paraméterezhető Python scriptet szívesen (sajnos powershell-hez/cmd-hez szkriptelés szintjén nem értek), és akkor csak azt kell futtani. És akkor extrásabb dolgokat is meg tudok oldani, ha van rá igény.
Én így szoktam diasorokat átnevezni pl, hogy ugyanaz legyen a prefix.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
hibavissza
veterán
válasz mephisoft #94267 üzenetére
ha biztos, akkor biztos. azért kukkancs már rá egy pana menüre mielőtt megnyilatkozol. 20 képes... az b+
(#94269) jhos910: adobeBridge. az egyetlen épkézláb program képmenedzselésre. Két klikk. Sajnos csak SSD-n lévő adatokkal dolgozik gyorsan. Egyébként pedig a Total Commander is megoldja a problémád.
[ Szerkesztve ]
-
mephisoft
csendes tag
válasz hibavissza #94274 üzenetére
Tessék?
Mivel a high-res témáról beszélgettünk, az én értelmezésem, hogy a #94259-ben MrChris az in-camera pixel-shift, és a szabadkézi sorozat & PS öszehasonlítását említette. Ez utóbbinak nincs köze a Pana menüihez, és nagyon kevés hozzá a 3 expozíció. (Ha valami másféle sorozatra sorozatra gondoltál, akkor azt nem mondtad, hogy milyenre.)
-
mephisoft
csendes tag
válasz hibavissza #94276 üzenetére
Jóvanna. Annyira a sok expozíciós high-resen járt az agyam, hogy ezt is expozíciók sorozatának értettem.
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
válasz totálkezdő #94279 üzenetére
Köszönöm.
Ezt a highres módot kombinálhatnák az expó BKT sorozattal. A manuális megoldásnál működik?
-
totálkezdő
tag
válasz hibavissza #94282 üzenetére
-
b.vr
őstag
válasz MrChris #94281 üzenetére
"Ezt a highres módot kombinálhatnák az expó BKT sorozattal. A manuális megoldásnál működik?"
Most pontosan mit szeretnétek vizsgálni? Az én értelemzésemben mivel a hi-res mód csökkenti a zajt így a kép sötét részei felől ugyan van jótékony hatása a dinamikára is, de abban kb biztos vagyok hogy kimondottan a dinamika szempontjából egy adott szituációhoz jól beállított (és aztán feldolgozott) expo bracketing az jobb eredményt fog adni (és még csak nem is a szürreális hdr képekre gondolok, hanem egy szolid feldolgozásra) Persze ez most részemről tényleg csak egy vélemény, próbáld majd ki ha felgyógyultál.
(az én gépem még nem tud hi-res módot (pedig az legalább "egy kattintátos" megoldás), és amúgy expo bracketinget is elég ritkán használok akárcsak panorámázást, és pont ugyanazon okokból. Mondjuk egy egy hetes fotótúra után kidolgozok kb harminc képet, abból max 1-2 ami panoráma vagy bracketing, mert már ezzel is annyi munka van mint az összes többivel együttvéve, így csak amit kimondottan fontosnak tartok azokat csinálom meg)[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
Ha valaki nem ismerné, ez pl. egy közérthető leírás a dynamic rangeről a cambridgeincolour-on, ebből érthető az is mire gondoltam a sötét részek felőli zajcsökkentés jótékony hatását illetően. Csak hát ha kimondottan ez a vizsgálat tárgya akkor az expo bracketinggel sokkal jobban megvalósítható.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
MrChris
nagyúr
A highres-el nem vettem észre dinamika növekedéset, csontra ugyan az mint nélküle.
A beépített funkciónak pont azaz előnye amiért nem csinálnék ilyet kézből, a váz elintézi pár másodperc alatt és egy 80mp-es rawot produkál, így nincs vele több utómunka mint a normál raw-al. Az alap felbontásút is odateszi mellé. Amiért érdemes összevetni a kézzel lőtt 10-20képes hosszadalmas utómunkát követelővel, hogy jobb eredmény hozható e ki belőle.
E mellett meg ha a sorozat még expo eltéréssel készülne és fel tudná dolgozni a program akkor tényleg nem csak felbontás, de dinamika növekedés is lehetne, vagy még finomabb átmenetek. -
b.vr
őstag
válasz MrChris #94286 üzenetére
Ha nem vettél észre dinamikanövekedést az gondolom azért volt mert azokon a képeken nem a sötét részek voltak a fontosak (javulást csak ott várhatsz, természetesen a felső tartományban (white level), a kiégésen ez nem tud segíteni) A black level kerül mélyebre, a kevesebb zaj miatt.
De ezért is kérdezem hogy amúgy hogy gondolnád a különböző eljárással készült képeket a dinamika szempontjából összevetni?
(főleg egy expo bracketinggel, ahol a kidolgozás is nagyon számít. Még úgy is ha úgy lesz beállítva hogy a legfényesebb expo a hi-res expojával egyezne meg)"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
mephisoft
csendes tag
válasz MrChris #94286 üzenetére
Az Adobe valószínűleg viszonylag könnyen meg tudná csinálni, hogy a Lightroom fogadjon pár expo bracketing sorozatot, és abból merge-eljön egy high-res HDR-t, és akkor nem lenne túl vészesen macerás az ügylet
Nem tudom, ez a Potoshop Family feature request dolog jó-e valamire, de esetleg ráerősíthetünk erre: https://feedback.photoshop.com/photoshop_family/topics/lightroom-dng-pixel-shift-super-resolution-added-to-photo-merge
-
Throme
veterán
Azt lehet tudni, hogy a kereső (EVF) 2,xx M pixeles OLED kijelzője, vagy az 1,xx M pixeles hátsó, hagyományos LCD fogyaszt többet?
Robin Wong egyik videójában mintha a hátsó LCD-t pereferálta volna a felbontás miatt, máshol meg azt olvasom, hogy az Oled fogyaszt kevesebbet az LCD-nél.....
(a váz jelen esetben nem hiszem, hogy számít, de ha igen, akkor em10 II).
kösz!
-
Throme
veterán
válasz Lassú Víz #94290 üzenetére
A végeredmény ez, csak kíváncsi vagyok. Ha úgy adódik, hogy spórolni kell, melyik legyen? Állandó ki-be kapcsolgatást el szeretném kerülni...
A "képernyővédő" funkcióban is van különbség EVF és LCD közt (az említett váz esetén).
EVF: min. 3mp hátsó LCD lekapcsolás (beállítási funkciók kijelzés), majd min. 3mp EVF. Tehát min. 6 sec. a teljes.
LCD: min. 8 sec után fényerő csökkentés, min. 1min LCD kikapcsolás (ez idő alatt "félgőzzel" megy az LCD).... így min. 68 sec. a teljes.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #94289 üzenetére
Gondolom egy jóval nagyobb területet ellátni energiával rosszabb, mint a kis EVF-et. De ami biztosan igaz, a hátsó kijelző melegedik, fűti a szenzor környékét és ezáltal zajosabbak lesznek tőle a képeid, én az EVF-t használnám.
Ezzel kapcsolatban, valaki tudja biztosra, hogy ha az E-M5 II kijelzőjét befordítom, akkor az automatikusan lekapcsol-e? -
Throme
veterán
válasz bigsee #94293 üzenetére
Erre azt tudom mondani: is-is.
Ez az egyik előnye ennek a rendszernek, hogy a live view is gyors, ki is akarom használni. Nem kell esetenként a földön kúszni mászni, és más perspektívákkal is tudok képet készíteni.
Az EVF azért kellett, mert erős napsütésben jobban látom a témát.Mindkettő fontos.
(#94292) jaanoo89
Elméletileg a kijelzők eszik a legkevesebbet (ha csak nem állandó képnézegetés megy rajta), inkább az AF és a képstabi esznek. De ez utóbbiak csak akkor, ha használatban is vannak. A kijelző csak x idő után kapcsol le.
Nekem a melegedés inkább akksitól jön, mikor jobban "meghajtom" a vázat (sok AF, sok képstabi, visszanézés, menüben turkálás egymás után).
Ilyenkor a hátsó kijelzőnek az akksi felőli oldala is melegszik, de a másik az nem.A méret sem biztos, hogy tényező, mert az EVF dupla annyi pixelt tartalmaz, mint a hátsó. Belül van, nem kívül, viszont modernebb technológiával készül.
Szerintem sötétben nézd meg az em-5-öt, mert ha be van kapcsolva, akkor kiszűrődik némi fény, de biztos vagyok benne, hogy behajtva lekapcsol.
-
ZephX
senior tag
Hali!
Végre megérkezett az Oly 17 mm 1.8. Azt miért csinálja, hogy ha az objektíven állítom át manuális fókuszra akkor nem működik a peaking? Ha simán a menüben állítom át mf-re akkor meg igen. (Oly M10-II váz) -
mephisoft
csendes tag
Valószínű többetek előre megmondta volna az eredményt, de hátha más is reménykedik olyasmiben, mint én reménykedtem...
Amint nemrég említettem, súlyra és méretre optimalizálom a fotós felszerelést, hogy hegyi bringán tudjak magammal vinni egy táj- és közelkép készítésre alkalmas cuccot. A gép a GX80, adott hozzá egy 12-32 és 35-100 (4-5.6). A kérdés, amit magamnak föltettem, hogy a 35-100-as közgyűrűkkel alkalmas-lehet-e (nem extrém) közelképekhez, hogy ne kelljen ilyesmihez még egy objektívet magammal cipelnem.
A válasz nem. A tesztelés eredménye, hogy a 35-100 közgyűrűkkel sajnos végletesen rossz képet ad, középen is durván életlen, sokkal rosszabb minden más kombinációnál. Az Oly 45/1.8 (közgyűrűkkel) viszont egész, és a frontlencse-téma távolság is egész elfogadható. Az Oly képe nem rosszabb, mint az 50 és 100 mm Canon FD makró objektívjeimé – mondjuk az utóbbival a frontlencse távolság kényelmesebb lenne. Ami igazán meglepett: a 12-32 a 32-es végén, 10mm közgyűrűvel kifejezetten jó képet adott. Praktikusan persze korlátozottam használható, mert macerás a fókuszálás, valamint kicsi a frontlencse-téma távolság. Szerencsére az Oly 45/1.8 elég kicsi és könnyű, ez még be fog férni a hátizsákba. -
Throme
veterán
válasz pandur99 #94297 üzenetére
DCR-250 nekem is van és már próbálgattam milc-en is.
Eddig a 19mm -es sigmára aplikáltam fel, valamint a 45-150 panára.
Ahogy közgyűrűnél, itt is van egy viszonylag szűk tárgytáv intervallum, amin belül talál fókuszt a gép. Ilyenkor kb 8-10cm-re vagyok a témától.
Sosem volt még dedikált makró obim, és nem tudom, hogy ha 45, 60, 150 mm obit felcsavarnék, akkor milyen messzire tudnék lenni a témától.
Lényeg, hogy raynox-szal élő állatot (bogár, rovar...) fotózni nem lesz könnyű. Talán nagyon elfoglalt méhet .
A másik, hogy bizonyos fókusztáv alatt fekete kör lesz körben a képen.
Nekem volt olyan képem a sigmával, amin CA jelentkezett.
Aztán, 150 mm-en a legtágabb rekeszen, ami f5,6, nem sikerült értékelhető képet készítenem kézből. F8-on már több szerencsével jártam.Szerintem a raynox is kb annyira korlátos, mint a közgyűrűsor, csak kicsit máshogy. Másfelől univerzálisabb, mint egyetlen gyutávon működő dedikált makró obi.
szvsz
-
mephisoft
csendes tag
válasz pandur99 #94297 üzenetére
Köszi a tippet. Bár ma megvolt az első bevetés a bringázáshoz optimalizált felszereléssel, és az Oly45 simán befért a hátizsákba, de már most az első alkalommal is elmentem ennek az összeállításnak (Oly45+25mm közgyűrű) a határáig; szeretnék kisebb dolgokat is fotózni. És ahogy nézem, ez a Raynox nem is olyan vészesen drága itthon sem, szóval kipróbálom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Peugeot, Citroën topik
- Revolut
- Linux kezdőknek
- Friss adatok érkeztek a Lunar Lake-MX-ről
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- Call of Duty: Warzone
- Projektor topic
- Megbénítaná Kína chipgyártását az USA
- Lenry: Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- További aktív témák...