Hirdetés
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
Annál nem nehéz
Ami nekem fura, hogy ránézésre olyan helyeket is élesnek jelzett az AF, ahol még homály volt (első alkalommal amikor a távoli RCA feliratról egy másik után a zöld növényre állít AF-et, aztán később az álmennyezetnél...Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Gondwana
addikt
A PhotoRumors X1 AF-es videója szerintem siralmas: rengeteg fény van ugyebár, mert 1/320s f/1.4 ISO200-on -1EV és mégis hányszor eltolja az élességet (nem arra gondolok, amikor a kamera AF-je elmászik, hanem amikor pirosat villant, nem zöldet, illetve amikor a növényre céloz és a mögötte lévő fekete-fehér paravánra élesedik)
Az X100 tényleg még ennél is rosszabb?... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
Tulku
veterán
válasz Gondwana #6807 üzenetére
Nem tudom, most egy új trendet látok kialakulóban, neve legyen mondjuk:
Semmi ne legyen az amit mondunk...vagy csak ritkán és keveset.
A fudzsinak is 50 féle árát olvastam, van ahol be is van árazva, persze teljesen eltérő jelleggel. Az AF ugyan ilyen. Ott van ezer fotós azon a cesen vagymin, aztán egyiknek sem jut eszébe, hogy egy normális af speed tesztet csináljon arról a gépről, amiről mostanság a legtöbbet beszélnek (nem csak nálunk) Vajon miért?
Itt a prohardveres fiúknak pl volt a pucájában vér lehozni (hála Istennek) egy olyan cikket a kanyon új "csúcskompaktjáról" amit egy kissé gyakorlott ember ha elolvas, leszűri a tanulságokat (nem akarom ekézni, óvatosan megteszi a cikk helyettem is - hozzáteszem teljesen jogosan)
Ilyen cikkekre vágyom, nem a szétfolyó, mismásoló vajaskenyerekre.Miért nem tesztelte a díprevjúúú hónapok óta a nikon j-v1-et pl??? Már minden van róla, comparsion is, csak írni kellene egy összefoglalást. Szerintem nem tudják, mit írjanak, várják a visszajelzéseket, és nincsenek.
Egy óriási tesztüzem folyik itt, csak nem mi tesztelünk, hanem minket tesztelnek
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #6811 üzenetére
Nem tudod, miért jó, hogy látod, milyen a kép hisztogramja? High key low key, hol ég ki, mennyire bukik be... legalább annyi infót ad, mint a rekesz, vagy a záridő. Idővel persze MILC-en hozzáedződhet a szemed annyira a keresőhöz (jé, az 5n-hez nincs alapból? ), hogy tudd, hol fog kiégni a kép (de az is az élőképnek köszönhető, OVF-en nem tudod, míg el nem lőtted a képet)
-
sebgutkopf
őstag
ÁÁÁ ennyit nem tökölök én egy kép elkészítésén. Azért van a gépben fénymérés, hogy az dolgozzon. Azt tudom, hogy milyen helyzetekben kb mennyi és milyen irányú expó korrekció kell és kész.
Biztos velem van a baj, hogy igazából nem tudom jól és főleg elég gyorsan olvasni/értelmezni a hisztogram-ot.Az utóbbi napok felfokozott hangulatát követően csak halkan jegyzem meg, hogy az 5n-en jóval később égnek ki a csúcsfények mint az mft szenzorokon. Bár azok is fejlődtek az ft gépekben használt szenzorokhoz, mondjuk az e3-hoz képest. Felüdítő, hogy lényegében az e3-hoz képest szinte felelőtlenül lődözhetek. Ha valamennyire mégis elszúrnám a jpg-et, és túl világos a kép, raw-ban visszahúzom, mert a részlet megvan.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz sebgutkopf #6813 üzenetére
A Pana csúcsszenzorai nagyon nem bírják a kiégést, konkrétan szinte semmi nem húzható vissza a GH1-ből, ha kiégést jelez a hisztogram. Ezért fontos már felvételkészítésnél odafigyelni.
A GF sorozat fejletlenebb szenzora jobban bírja a kiégést, de árnyékokban jóval hamarabb bebukik. Összességében gyengébb a dinamikaátfogása, mégis szabadabban használható általános körülményeknél, mert tudod, hogy vissza tudsz húzni valamennyit, ha kiég (nagyon alálőni meg nehéz vele).A NEX-3-at amúgy azért nem csípem, mert sunyi dög LCD-je van: minden jól mutat rajta, kontrasztos, éles, szépséges. Ott van mellette a GH1-em fakó, kékes színű LCD-je, ahol az élesség visszahúzása miatt (videónál fontos, hogy le legyen véve) még igazán élesnek sem tűnik. Aztán mikor otthon beimportálom a LR-ban a képeket, akkor rendszerint ordít a különbség a GH1 javára... persze erről az objektív is tehet, NEX-re egyszerűen szégyen az a 16/2.8.
[ Szerkesztve ]
-
Messer22
senior tag
válasz sebgutkopf #6813 üzenetére
HI
Kívánságlista:Ja, ez már csak így van, ha a legjobb apsc lapkát nézzük a már akkor kicsit elmaradott 12mpix-es pana lapkához.
mondjuk pici alexpó, meg a legújabb LR azért segít valamennyit a problémán.
Messer
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #6811 üzenetére
csatlakozom madgie-hoz: live hiszti + evf mellett pontosan egyszer kell exponálnom, és nem is kell utána csekkolnom a képet. és nem gyártom a szemetet. dslr-nél sokszor több expó, és állandó visszanézegetés. csupán ég és föld a különbség kényelemben. ezt (evf + live histogram) nem adnám már fel egykönnyen.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
FEDman
addikt
“High Dynamic Range“, meg iso 25.600..
Hát ez nem hangzik rosszul.
Persze hallottunk már ehhez hasonló nagy szavakat, úgyhogy a pezsgő bontással azért még várjuk meg az első teszteket.
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
válasz szőröscica #6819 üzenetére
a hiszti egy világosság-skála: a bal széle a 0 pont (fekete), a jobb széle a 255 pont (fehér). a skála minden pontjánál azt látod, hogy a teljes képen arányaiban hány pixel van, ami olyan fényes.
magyarán, ha exponálsz egyet úgy, hogy rajta van a kupak az obin (= tök fekete kép), akkor kb. olyat kell kapnod, hogy a hiszti bal szélén van egy a grafikon tetejéig érő csík. hiszen a kép minden pontja fekete.
ha egy fotó kiég a francba, tök fehér a kép, akkor ugyanígy: a hiszti jobb szélén lesz egy plafonig érő csík.
normális képeknél természetesen mindenféle világosság van: az árnyékos részek a hiszti bal felénél nyomják meg az értékeket, a fényes részek a jobb felénél, nyilván minél árnyékosabb, annál inkább balra, minél fényesebb, annál inkább jobbra találhatóak.
amit így el tudsz kerülni:
- ne égjen ki az égbolt: nagyon egyszerű, ne legyen érték (csík) a hiszti jobb oldali szélén
- ne bukjanak be az árnyékos részek: nagyon egyszerű, ne legyen érték (csík) a hiszti bal szélénpersze néha nem elkerülhető, hogy valami bebukjon, ilyenkor nyafog az ember, hogy nem jó a szenzor dinamikája, hiszen nagyobb dinamika mellett el lehetne kerülni mindkettőt egyszerre. a valóságban persze sokszor csak simán szar a fotó, amire egyszerre akarja rázsúfolni az ember a stadion alatti árnyékos részt és a vakító égboltot.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz szőröscica #6819 üzenetére
ja, és igen, pont ezért kell a gyors, lehetőleg azonnali expókorrekció állítás, mert azzal gyakorlatilag balra-jobbra tudod "tologatni" a hisztit (nem írom ki nyolcszor, hogy hisztogram, qrva hosszú és szarul gépelhető szó )
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz szőröscica #6822 üzenetére
pofonegyszerű a használata, és nincs több beégés, csak ha te is úgy akarod.
mondjuk a pana megvalósítása nem jött be nekem, irtó hülye gondolat a négyzet alakú hiszti.dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
PRO-peller
senior tag
válasz szőröscica #6822 üzenetére
A hisztogrammot látom az LCD élőképét nézve kvázi. A szem hozzászokik és lehet látni a problémás részeket. Ha a fények olyanok úgy is beég/bebukik, mert a szenzor nem fogja át. Élő kép hiányában inkább van értelme. De egy exposorozatot, v próbaképet is lehet lőni, miközben a nemtudni hanyadik hisztogremmot nézed. Én inkább aláexponálok ha nagyok az ellentétek.
-
madgie
titán
Néhégyszáház dorrá', anyám borogass
PRO-peller: nem, nem látod, mert az LCD képe becsapós kültéren. EVF-ben talán megszokható, úgy már nem nagyon fogsz mellé lőni. Egyébként a szenzor dinamikaátfogása nem minden esetben egyenlő a keresőével, jó (vagyis rossz) példa erre a Pana-féle elektronikus keresője, jóval hamarabb bebukik a kép abban, mint LCD-n/kész képen a hisztogram alapján.
Egyébként apró trükk, de nemcsak a videó miatt használom Smooth filmmódban, -2-es kontraszton a GH1-et. Ha ilyen beállításokkal kiég/bekukik valahol, akkor nagy valószínűséggel a rawból sem lehet visszahúzni (kiégést tuti nem)
[ Szerkesztve ]
-
nord_
veterán
válasz PRO-peller #6825 üzenetére
Na ja, mennyivel is egyszerűbb expósorozatot vagy próbaképeket lőni is utólag ellenőrizni a képeket, mint egy pillantással csekkolni a hisztogramot és egyetlen jó fotót készíteni a próbálkozások helyett.
---
Kedves kartácsok,
Ti nem szoktátok a használati utasítást olvasgatni (ha már a gugli bonyolult )? Már csak azért is kérdem, mert ha hiszitek, ha nem, ott biza le van ám írva, hogy ez az ugráló oszlopsor mégis mi a lótúrót mutat! -
madgie
titán
válasz PRO-peller #6830 üzenetére
Szoktál olvasni is? Tűző napsütésben a nappal háttal neked az LCD lótúrót nem tájékoztat pontosan (a hisztogram viszont nem hazudik). EVF talán, de megint vissza kéne olvasni (nem is olyan sokat).
-
HÁZIGAZDA
válasz PRO-peller #6830 üzenetére
az élőkép függ attól, hogy milyen az LCD/EVF dinamikája például stb. nem jó, nagyon durva saccra csak. és macerásabb is megnézni és végigcsekkolni mindenhol, azon túl, hogy nem pontos. persze a hiszti meg a jpg beállításoktól függ, de épp ezért azzal lehet valamit csinálni. légyszi ne tarts ki a hülyeség mellett, egyszerűbb egy grafikonra ránézni, mint nekiállni képet elemezni.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
fattyu
veterán
live hiszto jó lehet..
Buta változata amikor a kész képet nem a képet nézed utójákként hanem a kész kép hisztóját... Az én vázamons is teljesen useless az lcd. A hiszto nem hazudik nem ver át...a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
madgie
titán
válasz szőröscica #6836 üzenetére
Téma és beállításfüggő, nemrég írtam, hogy pont ezért van Smooth film mode, -2 kontraszt nálam beállítva. Ez egyfajta elő-raw mód, ha itt kiég valami, annak Lightroomban is rotty, ennek tudatában tartom be sokszor a jobbra tarts elvét: addig tolod a hisztigramot jobbra, míg már majdnem beég... így lesz a legjobb az utómunkához. Persze ez nem ökölszabály, például egy low key képnél kifejezetten kerülendő
Szerk: egyébként igen, sokszor van annyi a témában, hogy előhozd fill light-tal. Ahol nem, ott sokszor irreális a kontrasztkülönbség, HDR-rel is műanyag lesz.
[ Szerkesztve ]
-
-
HÁZIGAZDA
persze, a kész kép hisztója is jó, dslr-nél én is így csináltam. csak ott találgatni kell. exponálsz. megnézed a kész képet, látod, hogy nem jó. expókorrekció, majd újra exponálsz. megint megnézed. és ezt addig csinálod, amíg jó nem lesz. néha 3 próbálkozás.
live hisztónál mindig látod, hogy mi lenne a végeredmény, ha most exponálnál, mert azt mutatja, amit a gép épp lát.
amúgy a hisztó is átver, mert, mégegyszer, a jpg képből csinálják. az igazi a raw hisztó volna, de olyat még senki sem csinált. sajnos.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
madgie
titán
Ja igen, ez nem is jutott délután eszembe: óriási előny a Panánál, hogy a delete+display gombbal M módban szépen bellíthatom a kiolvasás sebességét: az éjszakai temetős képeknél a Nex-szel semmit nem látok, tükrössel sem láttam, Pana milc-nél meg belövöm mondjuk 3 másodpercre a záridőt, delete+display, és 3 másodpercenként frissül csak a keresőkép, mindent látok, nem vakon komponálok.
Tudom, hogy tudod, de másnak talán újdonság
-
-
gorgo
őstag
OMG, WTF is OM-D ???
(súgjon már valaki mi ez!)
..olvasok itt ilyeneket hogy kiterjesztett dinamikus tartomány, meg iso25k. Baromság, marketing maszlag. Fele lesz ennek igaz: ideadják az izó25k-t amit a hajunkra kenhetünk. Elég jó a hozzáállásom?"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
BEE
addikt
Ezzel most vitatkoznék kissé !
Az FZ 30-am ezt úgy csinálta, hogy félig nyomott exoógombnál
az LCD-n kiadta a kész képen várható látványt.
És ez bizony nagyon is használható volt, kivéve a vakuzásnál.
Mindezt már sok éve, tehát a maiak még jobbak is lehetnek.
Persze kell hozzá egy kihajtható monitor, mert azt mindig be
lehet állítani láthatóra.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
madgie
titán
válasz Messer22 #6843 üzenetére
Tud hát. Azt nem tudom hirtelen, hogy ott a delete a dof preview gombja, deazt kell megnyomni és kiírja, hogy shutter speed effect on = display. Na akkor kell a display-t megnyomni és akkor olyan időközönként frissít, amilyen záridőt állítasz.
BEE: Nekem is kihajtható LCD-m van, de egyszerűbb a live histogram, mint elemezni a képet, hogy vajon ott kiég-e... de ezt is leírtuk azóta vagy kétszer...
[ Szerkesztve ]