- Alsó-középkategóriás, PlayStation 5-be is helyezhető M.2 SSD-t virított a Klevv
- Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
- Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
- Belépőszintű játékos headsetekkel bővült a Corsair kínálata
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Antec kirakatház Lian Li zöngével és egy csavarral
ph A hét légkavaróval árusított, félkörpanorámás megoldás kompatibilis a "lopakodó" ASUS/MSI alaplapokkal is.
-
Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
gp A sokak által várt folytatás valamikor idén érkezik PC-re és konzolokra, pontos dátumot még nem kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz .: JuSzT :. #29712 üzenetére
Véget ért 660eur, kb. 195e.ft
-
b.vr
őstag
válasz FEDman #29851 üzenetére
Én korábban gondoltam ezt, viszont mióta láttam azt az (igaz, ismétlem még nagyon pletyka-szintű) spekulációt a 3.000 eurós 150/2.8-ról... Szóval én 1.000 euró fölötti, de nem _lényegesen_ fölötti árat tudtam volna elképzelni a 42.5/1.2-re, de asszem ezeknél az üvegeknél elveszett a gyártó realitás-érzéke...
És nem, nem a csóringer k-európai pénztárcáról van szó, hanem valóban a realitásról. Ezt korábban is írtam már, hogy pont portrénál a legkevésbé lényeges hogy a m43 rendszer-szinten is kicsi. Bő 1.000 euro keretből (ami minimum lesz az az üveg) viszont APS-C rendszerben akár csak erre a célra is tudsz építeni egy gépet+objektívet, minőségben/pénzben még mozgástered is van mert tudsz válogatni (oké, ha 50-esből építed az kicsit rövidebb, ha 85ösből az kicsit hosszabb lesz, de összességében szebb/jobb képminőséged lesz, olcsóbban. Oké, termetesebb - de portrénál ez kit zavar? Engem biztos nem.
Persze, a 42.5/1.2 m43on a drágasága mellé egy elképesztő csúcs-termék de valójában FF-ekvivalensben abszolutdesemmi extra. Ha valaki annyira komolyan gondolja a portrézást (meg úgy általában az extrémen elmosott hátteret), még azt is el tudom képzelni hogy jobban jár ha inkább gyűjt még és FF-re vált (illetve attól még a m43-nak is nagyon megvan a helye - _hosszú_ távon pl. én ilyen kombinációban gondolkozom, asszem írtam is ezt már többször)Tovább folytatva ezt a gondolatmenetet, teléknél még legalább kapsz is valami fontosat cserébe, mert tényleg sokkal-sokkal kisebb és könnyebb. Pl. egyszer (és valószínűleg előbb, mint fullframe vázam... ) tuti lesz Pana 35-100/2.8-am, pedig az is az 1.000 eurós lélektani határ fölött van. De az könnyű, picike, plusz (ez erősen személyre szabott szempont, és még erősen a jövő zenéje sajnos ) beengednek vele olyan koncertekre és sport-eseményekre ahová FF-mel nem (bár ha jól látom ez is szigorodik, korábban tuti 100mm körül volt a határ, most direkt megnéztem egy Pittsburgh Penguins hokimeccsre már be sem lehet vinni cserélhető objkektíves gépet, a Detroit Red Wingsnél 80 mm a határ, viszont pl. Bostonba meg bármi. NBA-t még nem néztem, de gondolom ott is hasonló lehet a szórás. Amúgy is mindegy, mert nemcsak 35-100-am nem lesz még jó ideig, de sajnos egy USA-körút reális tervezgetésétől is meglehetősen messze vagyok még sajnos
Prágában viszont egyelőre még gond nélkül beengedtek a meccsekre, igaz csak a 45/1.8cal és a 9-18-assal (de nem nézték mi van ráírva) mondjuk a második alkalommal azért volt egy kis hezitálás a biztonsági őr részéről, de aztán a főnöke mondta hogy persze. Azért ezentúl tuti hogy emailben előre le fogom egyeztetni[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
EFT
tag
válasz MrChris #29857 üzenetére
Itt is a második, de a két kép expozíciója nem azonos.
Az ilyen árnyékos részeknél -2/3FÉ expo korrekció kellene, aminek hiánya az első képen látszódik is.
A második kép jól exponált. Nem tudom, volt-e expo korrekció vagy az automatika magától hozta a jó eredményt.szerk: jobban megnézve, a kontrasztban (is) van különbség. Nem csak a sötér sötétebb a másodiknál, hanem a világos is világosabb.
A tippem, az elsőre egy régi szenzoros Oly PEN lenne.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz MrChris #29854 üzenetére
Az én tippem is a régi vs. újabb (Sony) szenzoros lenne.
Aztán nehogy kiderüljön, hogy kompakt"kicsi a különbség, de melyiknek vannak szebb színei?"
Ennél többről van szó. A második mindkét esetben kicsivel sötétebbre van exponálva, de magasabb a dinamika-tartománya és részletesebb, élesebb a képe. A szaturáció is más, az első helyenként érezhetően fakóbb (főleg az első képnél, a nap által megvilágított részek).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
FEDman
addikt
válasz MrChris #29857 üzenetére
Gondolom nem tipp verseny, de azért megtenném a tétjeimet én is.
Az egyik hagyományos 43-as, a másik m43-as gép, de ez utóbbi se sony szenzoros még.
Azt is megmondom melyik-melyik, mindkét esetben az első a m43-as gép. Azt is megmondom miből gondolom, a file számozás alapján ebbe sokkal több expo lehet már.Amúgy nekem gyanús, hogy beállításbeli eltérések is lehettek. Mindkét esetben az első kevésbé kontrasztos. Méghozzá nagyon úgy tűnik nekem, hogy mindez igazából csak azért van, mert ezeken mintha az árnyékos részek fel lennének húzva.
Emiatt nekem gyanús hogy az első gép auto gradáción lehet, ami Olympus gépeken tud ilyen csúnya dolgokat művelni. Szóval ellenőrizd le ezt a gépet és ha auton volt akkor tedd át normál gradációra és úgy próbáld újra.[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Hát nem semmi vagy, le a kalappal!!!
Nagyon köszönöm mindenkinek a válaszát, számomra rendkívül hasznos volt, főképp amiatt, hogy szándékosan típus nélküliként tettem fel őket, pedig nem rejtvénynek szántam!
Az első epl2, második a régi 4/3-os e510 ugyan azzal az OM 50/1,4 obival-beállítással.Számomra sajnos, hasonlóan látom én is mint ti. A következők az én elfogultságom, véleményem, nem áll szándékomban megbántani vele senkit:
Eddig 3 pana lapkás gépet (gh2, g3, pl2) nyüstöltem és mindnél a színekkel volt a legnagyobb bajom és nem azzal, hogy a gép maga Oly/Pana/jpg motor. Ugyan abba a problémába ütköztem: mindenbe kerül egy fakó vörös, de a valóban vörös mégse marad igazán vörösnek, a sárga se tud csak sárga lenni egy csipet vöröset mindig kap, a zöldek leheletnyit fakulnak, hiába harsogó zöld/vörös a valóságban. Ezen kívül azt érzem, hogy a középtartomány kissé árnyalatszegény, ami a magas isonál egyre rosszabbá válik és eluralkodik a vörös. Vagy valami ilyesmi...
Végül élesség, lehet pixelbuzulás de 1:1 nézetben az egész kép területén enyhe életlenséget látok, a kisebb felbontású e510 és még az Apám 5mp-es Oly E1-e is mindenhol éles u.a. az optikával. És ez átjön a rendes teljes képes monitorra méretezett nézetbe is.
Két előnyét láttam képileg az újabb (g3, gh2, pl2) gépeknek, a nagyobb dinamika és magas iso/kisebb zaj. Színekben viszont toronymagas az E1 De ha van valakinek ötlete, vagy elmondja mit hogyan csináljak... örömmel veszem!Várom, hogy a kezem közé kerüljön egy új sony érzékelős gép, hátha lecserélhetem arra a régi cumót, mert azzal bizony nem lehet videózni amit egyre többet csinálok.
-
kamilyon04
csendes tag
tényleg igaz, hogy v-f2 keresővel többet fogyaszt a gép, mit ha a kijelzőt használva fotózok?
-
MrChris
nagyúr
válasz FEDman #29864 üzenetére
Te is nyertél!!!
Megpróbáltam lenullázni minden beállítást (kép mód, kontraszt, színtelítettség, árnyaltság) (mindkét képet az OlyViewerrel hívtam) Más lett, kicsivel jobb, de sajnos a színeken nem segít. Az a sárga és piros forgó... a valóságban ebben a nyári szikrázó napsütésben nagyon erőteljes, vidám, rikítóak, mint az régi gépemmel készülten. -
jjeahh
nagyúr
szerintetek e-p1-el mennyire használható az oly 40-150? úgyértem a fél családom egy együttesben játszik, és mostanában egyre többször kérnek meg, hogy csináljak koncertfotókat, stb, mondván ez nekük jó reklám, én meg élvezem, tanulok...az f4.0-5.6 fényerő gondolom erre kevés...vagy mégsem? f1.8-as, f2-es üvegekkel is max iso800-ig el kellett mennem néha, és az e-p1-el iso1600 sötétebb szituációkban már elviselhetetlen...vagy vegyek egy kicsit olcsóbban, max hasonló árban egy penge 135/2.8-as manuált? most két 50-esem van, amivel fel kell másznom a színpadra, és sokszor már az sem elég... érzésre 135mm tökéletes lenne az 50-es mellé, főleg, ha vadászok végre egy 85-ös jupitert is, teljes lenne a portrézós koncertes manuál sor...legalábbis elméletben...ha lebeszéltek a 40-150-ről... szóval, ha volt/van valakinek ilyen kíváncsi vagyok tapasztalatokra, véleményekre...
szerk: a F4.0-5.6 fényerővel gondolom nem igazán mossa a hátteret...vagy mégis?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
madgie
titán
-
FEDman
addikt
válasz MrChris #29869 üzenetére
Utána néztem az E-510-ben már Pana szenzor volt, szóval ez azért elsősorban nem szenzor kérdése.
Amúgy csak a radáció, a kontraszt is nagyon befolyásolja az összképet. Amiket linkeltél ott az E-510 esetében az árnyékos részek, a feketék nagyon durván le vannak csapva. Ez lehet a dinamikában szerényebb szenzor miatt van, de ettől függetlenül emiatt itt sokkal nagyobb a kontraszt amitől élőbbnek fogod érezni a képet az amúgy kisebb dinamika ellenére is.
Lehúztam a két PEN-es képedet és PS kizárólag a gradáción állítottam egy kicsit. Az árnyékos részeket lecsaptam nagyjából az E-510 szintjére és lehúztam egy kicsit a pirosból is, mert PEN mindkét esetben melegebb WB-t választott.
Ilyen lett:[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz madgie #29871 üzenetére
a 45 nagyon tetszik, viszont drága ahhoz, hogy ugyanúgy fel kelljen másznom a színpadra, meg még jobban a képükbe toljam a kamerát, mint az 50, 58-asokkal, és most pont ezt orvosolnám...szóval lesz az is, ha mft vonalon maradok, portrézni, de a nagyobb gyútáv is nagyon sokszor hiányzik...a röviddel viszont egyetértek, de a pana 20 szintén drága, és világos 20mm vagy 20 alatti manuál nincs, csak halszem...szóval ha az oly zoom kevés, akkor asszem megkérdem "milyen 135-öst max 30k-ért?" a manuálos topikban is... kösz...amúgy én is gondoltam, hogy kevés, de az árán leakadtam egy percre...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rbalint88
addikt
Ha már szóba kerültek az objektívek.
Mit lenne érdemes venni az alábbiak mellé: (ekv. gyútávok)
24-100, 27-72,5, (34), 52,5, 70, 75, 100, 112,5, 150, 270, 360.
Lehetőleg Nikon vagy Exakta bajonettel, olcsón és legalább 2,8-as fényerővel. A 34 zárójelben az egy Oly 17/2,8 palacsinta, ami jövő héten lesz terv szerint. Mivel NEX-re nincs kicsi és jó AF-es obi, így legalább a G3 nagyjából zsebkompatibilis tudna maradni. -
MrChris
nagyúr
válasz FEDman #29872 üzenetére
Igen az jól levágja az alját 2007-es gép, még nagy öreget(E1) is forgalmazták akkor. Köszi a fáradozást. Úgy látom a sárga a leggyengébb láncszem, az minduntalan bekapja a vöröset, vagy fakul.
Lefotóztam újra a forgókat esti szórt fényben. Be tudom állítani a pl2-t hogy önmagában elfogadható, de olyanra, hogy az itthoni közönségem azt lássa szebbnek, jobbnak az nem sikerül. A leglaikusabb párom is azt mondja elsőre, hogy egyforma , mikor mondom hogy nem a téma, hanem a színek mások, akkor egyből rábök az e510-esre, az szebb. Kérdem mi a szebb, válasza 'sárga forgó, meg a piros is, de a zöld növényzet, meg élesebb és életteli, de kicsi a különbség'.
Felteszem ide a rawokat, hogy objektívebb, vesztesség mentesebb legyen a manipulálás, persze csak ha van kedved hozzá én Olympusviewerrel izélgetem:
-
.mf
veterán
válasz jjeahh #29873 üzenetére
Akkor a 75/1.8-as
A 40-150-es kevés lehet, függően a fénytől, ill. hogy mennyire mozognak.
De ha erre nem válna be, turista-obinak még akkor is nagyszerű (oké, a 14-150 még jobb, csak az ennek többszörösébe kerül).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
jjeahh
nagyúr
válasz madgie #29871 üzenetére
A manuál cuccok nagy része miért fogják összesz*rni magukat abban a kontrasztos, szembefényes helyzetben? ez 50-esekre is igaz? mert az om zuiko-ra meg a helios-ra nem panaszkodok ilyen szempontból
(#29876) .mf: akkor sztem nem lesz mostanában af-es telém már csak az a kérdés manuálban van-e jó fényerős, hosszú üveg[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz madgie #29878 üzenetére
napfénynél ez tényleg így van, már tapasztaltam [link] [link] [link], de koncerten, legalábbis a családom-én ezzel még sosem volt bajom (biztosan, mert lézershow nem jellemző rájuk )
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
madgie
titán
válasz jjeahh #29879 üzenetére
Pedig nagyjából ugyanaz a szitu, kapsz pár olyan szembefényt, hogy ihajj. Koncerten igazából még nem is nagyon volt olyan manuál játszós obim, aminek elégedett lettem volna a teljesítményével. (persze biztos vannak olyanok, meg hát nem ártana kicsit rekeszelni őket... csak ugye nem ezt szokja meg az ember a micor 4/3-nál).
-
jjeahh
nagyúr
válasz madgie #29880 üzenetére
aha, lehetséges, hogy később, ha már többször belefutok a problémába engem is zavarni fog, de ha meglenne a 45-ös oly, akkor is kellene valszeg sztem nekem egy telébb fényerős, ami af-es obiban nincs...ok 75, de az horrordrága
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mercutio_
félisten
válasz madgie #29880 üzenetére
Lehet, hogy valami sima kultúrházi színpad egyszerű jobbára lefelé világító lámpákkal.
135/2.8-as manual obik anno pentaxon szépen muzsikáltak, igaz ott nincs az obi segge igy ratolva a szenzorra mint a mikrós rendszernel.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mercutio_ #29882 üzenetére
néha kultúrházi, néha nappali, néha meg buli...kb így néz ki a dolog: [link]..szóval nem egy tiesto, de fények azért akadnak...az 50-esekkel eddig sikerült kikerülnöm őket, a napellenzőm mindíg rajta van, meg az esetek 80%-ában egyik sem mozog, csak fixen egy területet bevilágít...kérdés, hogy a 135-ösök ebben különösen rosszak? vagy kb olyan teljesítményre számítsak mint az 50-eseknél...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz MrChris #29884 üzenetére
az 50/1.8 OM-om nekem nagyon szimpi, kár, hogy teljesen nyitva nagyon ca-zik, meg a lamellák nincsenek lekerekítve. van neten tárva nyitva vele lőtt képed? eléggé elment ez off-ba, de a manuálos topikban sajnos napok óta nincs mozgás... és ma, vagy holnap valamit rendelnem kellene, ha 4-edikén már 135-össel akarok koncertfotózni...habár a mu-43-on sokak szerint a 135mm elég népszerű, és kiforrott tartomány, ezért kevés a nagyon rossz belőle...itt, a manuálos topikban meg pont fordítva gondolják...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FEDman
addikt
válasz MrChris #29875 üzenetére
Sajnos tényleg előfordul hogy a színvilág márkán belül is kicsit változik a különböző típusoknál. A Panasonic színei is változtak nem keveset a G1 óta, csak jellemzően pozitív irányba történt elmozdulás és így nem nagyon szoktak emiatt panaszkodni.
Egyébként elképesztő szubjektív, hogy kinek milyen színek tetszenek. Sokan imádják az Olympusos színeket, de van akit meg kifejezetten irritál az idealizált meleg élénk színei. Szóval nehéz erről érdemi vitát folytatni. És képeket is feleslegesen állítanám bárhova, hisz itt most nem az a lényeg, hogy az én, hanem hogy a te szemednek legyen kellemes.Én már csak azért se vagyok ilyen téren mérvadó, mert pl. a lejárt szavatosságú filmek eltorzult színeit is szépnek látom.
-
Bandinho
tag
Sziasztok!
Szeretném beleásni magam a fényképezésbe és ehhez szeretnék venni egy belépő szintű gépet. Olyan 80 ezer körül tudok rászánni egyelőre, gondolom érdemes ilyen árkategóriában használtakat keresni. Megköszönném, ha esetleg tudnátok pár olyat mutatni/linkelni, amit ajánlanátok. Előre is köszi.
"Ha az életben a sikert A-nak vesszük, akkor A=x+y+z. x a munka, y a játék, z pedig hogy befogod a szád." /Albert Einstein/
-
rbalint88
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz rbalint88 #29892 üzenetére
és nincs keresőjük...kivéve ha használtan kifogsz egy panasonic g1, g2, g3-at...de akkor ez már megint nem zsebméret.. talán a g3-at bele lehet tuszkolni na...de... ennyiből nem jön ki már egy alig használt oly e-pm1 vagy e-pl1 + opcionális kereső?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rbalint88
addikt
válasz jjeahh #29893 üzenetére
G3-am van és mivel olyan jó a kijelzője, az esetek 90%-ában nincs is szükség a keresőre. Illetve kereső nélküli vázra utólag is meg lehet venni, ha mégis szükség lenne rá. Azok a tükrös gépek, amik 80ezerbe beleférnének, szerintem tudásban és képminőségben sem vehetik fel a versenyt az azonos árkategóriájú milcekkel.
-
eeXaa
addikt
...lenne egy láma kérdésem. létezik olyan szorzó szenzor méret + fókusztáv amivel kiszámolható, hogy mekkora printméret szükséges, hogy a valós méretek köszönjenek vissza ...remélem elég érthetően fogalmaztam... ill. létezik valamiféle netes kalkulátor erre?
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz rbalint88 #29894 üzenetére
ok, nem mindenkinek kell kereső, ha neki nem kell, akkor fölösleges dslr-t venni...nagy, nehéz, valszeg több expóst talál használtan, a képminőség sztem nem sz*rabb, de ugyanott van...legalábbis ha a g3-at vesszük...az e-pm1 valamivel gyengébb gondolom, mert ugyanaz a szenzor van benne, mint az e-p1-emben, ami elég zajgyár...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
b.vr
őstag
"létezik olyan szorzó szenzor méret + fókusztáv amivel kiszámolható, hogy mekkora printméret szükséges, hogy a valós méretek köszönjenek vissza?"
szerintem ilyen nincs, mert ez tárgytávolságtól is függ (persze ha tudod pontosan a tárgy-távolságot, akkor ki tudod számolni). Egyébként pedig az tudod csinálni hogy egyrészt a valóságban tudnod kell hogy mekkora a tárgy, másrészt az elkészült fotón pedig leméred (pl. photoshop, stb) hány pixel amit 1:1-ben szeretnél látni (de ez értelemszerűen csak arra a síkra lesz igaz - hacsak nem ortho-fotót csinálsz na és ebből már tudsz számolni milyen felbontású, milyen nagyítás kell.
(vagy a kérdésed pont arra irányult hogy nem tudod mekkora a kérdéses tárgy és szeretnéd fotóból visszafejteni a fizikai méretét? Ahhoz meg kell a képen egy jól elhelyezett és ismert méretű referenciatárgy, és ha rászerkesztesz perspektívikus segéd-vonalakat, akkor arányosítással meg tudod kapni. És sokat segít ha nem három-iránypontos perspketívában van a fotód (azaz: legyen vízszintesen tartva a gép)
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
HÁZIGAZDA
-
Superbad
tag
Úgy látom, a topic így nyár derekán megválik mindenétől. Tőletek zengenek az apróhirdetések.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony A6000 ! 3600 EXPO! Legacélabb Szürke Legszebb Szín KIT 18-50mm Obi + Helios 44-2 58/2
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- Canon EF-S 24mm f2.8 STM
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú