Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Csak hogy valami értelme is legyen (nincs) a beköszönő posztnak: RM Extractor az MGS: Ground Zero-hoz. Egy kattintással lehet FPS limitet lelőni, FOV-ot változtatni, illetve a három egyszerűbb skin-t cserélni (Skullface, Paz, Kojima) és napos időjárást kérni.

    Egy előnye azért van a jelek szerint a FOX Engine-nek PC-n: könnyű lesz MOD-olni. ;)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Hát ez így... vérszegény... :U

    A kínai lokalizáció bejelentése érthető, lévén ugye Tajvan is kínai nyelvterület, de hogy ezen túl semmi jelentős. Oké, Revegeance 2, hurrá, na az pont az az MG játék, ami cseppet sem fogott meg (elnézést a Raiden-rajongóktól)...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Látom előre, hogy itt én leszek az, aki negatív hullámokkal bombázok mindenkit... :DDD

    Én nem vagyok nagy Hack&Slash rajongó, és még valamennyire el tudom fogadni az MGS őrültségeit ( a sok közül a nagy kedvencem a 'Shagohod', aminek az a specialitása, hogy kell neki csaknem 4km, hogy 480km/h-ra gyorsítson egy közepes hatótávolságú (SzSz-20-as, alias RSzD-10) ballisztikus rakétát az indításkor, így adva nagyobb hatótávolságot neki... Na azt az idiótát, aki ezt kitalálta, az sem sokat tud a fizikáról és a ballisztikus rakétákról (480km/h indítási sebesség növekedés adhat kb. 150km-nyi plusz hatótávot az amúgy 5500km-re képes rakétának, és ehhez kell egy 152 tonnás szörnyeteg...)), de a Raiden-féle "karddal lenyomok három hadsereget" egy picit azért sok már nekem. Pláne amikor kezei sincsenek, csak a lábai meg az állkapcsa, és így sincs igazán ellenfele...

    Most az MGS:TPP-ben Quiet láthatattlansága veri egy kicsit ki nálam a biztosítékot, bár biztos lesz valami szép magyarázatuk erre is... :U

    Na segond, mondjuk félni nem nagyon kell, mert állítólag a pletykát debunked-elték, aztat írták Twitteren, hogy az ott nem a Metal Gear Rising 2 teasere volt...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Mister_X #587 üzenetére

    Az első 'he?'-t nem értem, MGS4 // Old Sun epizód, Outer Haven fedélzetén.

    Én sok mindent el tudok fogadni, de itt (is) egy picit megfutott a készítők keze, nyilván Raiden egy emberfeletti lény, de ez egy picit sok volt nekem.

    A II.Vh-s hasonlat egy kicsit félrevezető, a katonai fejlesztéseknél mindig működik a kard és pajzs versenye, ha X eszköz hirtelen túl nagy hatást gyakorol a harcászatra (legyen szó tengerészeti repülőgép, sugárhajtású vadászgép, páncéltörő nyillövedék vagy irányított rakéta) mindig jön egy Y eszköz, ami legalábbis leredukálja az X eszköz hatékonyságát, vagy adott esetben elveheti az előnyét (légvédelmi hajók megjelenése, légvédelmi rakéták megjelenése, kompozit páncélzat, vagy aktív/passzív védelem például).

    Itt egyszerűen arról van szó, hogy egy Cyborg, a szájában tartott karjával kvázi végigrambózik úgy, hogy az ellenfelei esélytelenk ellene. :U

    orichalcos: Nyilván minden nézőpont és egyéni ingerencia kérdése. Az adott esetben az MGR: Revengeance-t megnéztem, és köszöntem, nem kértem belőle. Ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #590 üzenetére

    Nehéz ezt így fejből... :D

    Kerbal Space Program, Homeworld-széria, Operation Flashpoint / Armed Assault-széria, StarCraft I. és II. (-ből a Wings of Liberty), Command & Conquer-széria korai részei, WarThunder, MechCommander 2, Mechwarrior 2, 3 és 4, Half-Life-széria, és itt befejezem a felsorolást. :)

    Most a Metal Gear Solid: Ground Zeroes nagyon megfogott, a kisebb hibáitól (keybind-korlátozások, durván szkriptelt történések (pl.: sehonnan megjelenő lövészpáncélosok, ha kiszabadítod Paz-t)) eltekintve nagyon jó és igényes játéknak tartom. A Metal Gear szériából az 1-2-őt végigjátszottam PC-n, a Rising-ot megnéztem, kihagytam, az MGS III.-at Youtube-on követtem végig, a IV.-est több részletben 'néztem végig' (az elejét pár haverral leülve 'néztük végig' (mindig másnál volt az irányító), a második felé kölcsön PS3-al játszottam).

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #592 üzenetére

    Nem úgy volt, hogy TPP mostmár tényleg a legutolsó MGS játék, aminek elkészítésében részt vesz? :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Az IGN-es hír megfogalmazása elég gáz több okból is, egyfelől ilyen esetben kiemeljük, hogy üzleti és nem naptári negyedévről van szó (félreértések így kizárva), másfelől nálam a végső csapás eladási mennyiségnél a "solid"-ot "keményre" fordítani. :P

    Másodszor, ahogy ott is belinkelték az angol nyelvű dokumentumot, a TPP még csak "pipeline"-ban van, és megjelenésnél mindössze annyi van, hogy 2015...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Liquid Snake #624 üzenetére

    Bár úgy lenne....

    Bejelentés - elhalasztják 2016-ra... ;]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Bakkerosz. Már az MGS:GZ árán is kibuktam, no de 70 euro?!? :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #743 üzenetére

    Csak OFF-ba.

    A régen minden jobb volttal nem értek egyett. Más volt. Mások voltak a játékok fejlesztési lehetőségei (azért nézzünk már meg egy Crysis széria grafikát, és bármilyen FPS játékot előtte...), mások voltak a prioritások, és ne feledjük, hogy elnézőbbek voltunk a hibákkal. Lásd X-Wing esetén, bármennyire is szerettem, az, hogy megkötötték a küldetésekben a kezünkfet hajó/fegyverzet választás terén. A Tie Fighter terén lineáris játékmenet (effektíve nem befolyásolhattuk a történetet, csak extra küldetéseket unlockolhattunk; a "hullámokban" kiküldött hajók ostobasága (ami technológiai korlátok megkerülése volt), stb.). Azok a játékok voltak az alfák és omegák sokunk szemébe, de akkor is tele voltak hibákkal.

    Hiába volt sokaknak etalon a Quake, ugyanúgy valójában egy techdemo, mint a Crysis, mert amúgy történet terén nagy nulla volt. Hiába volt az eredeti Operation Flashpoint és az Armed Assault széria a modern harci szimulációk istene, ha olyan bugos, hogy csak na...

    Az ember érzelmi alapon dönt sokszor, és amit "vergődésnek" nevezel, az messze nem olyan vészes, mint amilyennek elsőre tűnik. "Régen", az "Offline" időkben modok és addonok nélkül tengődtünk, az addonok és modok első virágzása pedig a 90-es években gyűrűzött be, a kismillió Doom, Quake, UnrealTournament és végül Half-life moddal. A 2000-es évek második felében ez visszafejlődött valamennyire, de az utóbbi években ismét erőre kapott - elég megnézni a Skyrim-et e téren (és ekézni azokat a fejlesztőket, akik kizárják az addon/mod fejlesztő közösséget a működésből, lásd még EA).

    El is érkeztünk a másik véglethez, mert mikor volt "régen" olyan játék a piacon, mint a Kerbal Space Program? Indie játék, iszonyú masszív modmaker community-vel, és páratlan játékélménnyel azoknak, akik buknak az ilyesmire. Ebben a szubkultúrában persze az abszolut mindent vivő a Minecraft... No, olyat se nagyon láttunk anno...

    Szóval dunno, nyilván mindenkit megvisel, az, amikor a kedvenc fejlesztőjét abuzálják, de túlságosan is szubjektíven állsz a témához. Igen, én is megsirattam azt, amikor az eredeti Homeworld széria fejlesztőinek többsége otthagyta a Relic-et, a Lucasarts felszámolását, a Troika vagy a Westwood eltűnését...

    De most ezen a Kojima vs. Konami porhintésen azért annyira sírni nem tudok. Én legalábbis. Kojima valószínűleg világklasszis mennyiségű pénzt szórt el, és a Konami nem a két szép szeméért fizeti Kojimát, tehát ha ilyet léptek meg, akkor ott súlyos döntések vannak a háttérben, és lássuk be, Kojima erősen excentrikus, unortodox fejlesztő, márpedig akik több (tíz)milliárd jent fektetnek a játékba, azok ferde szemmel nézik ezt. Kojimát sem féltem, esélyesen marad a játékiparban, és hoz még el nekünk új játékokat... A változást önmagában pedig nem feltétlen kell félni...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Gebriel #775 üzenetére

    Csupa neves ember... :U
    Ezek alapján sok jót nem várhatunk...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #786 üzenetére

    Nem lehet hozzászólni (Nincs megadva a fórum hibaüzenet).

    Tippre a Fox Engine limitációja, amit ugye nem a sok karakter egyszerre képen megjelenítésre találtak ki. Azért érdekes, mert manapság már nem extrém dolog a 20-24, 32 vagy akár a 64 játékos szerverek sem...

    Én bánom, mert az ArmA megmutatta, hogy lehet bújkálós játék is jó akár 128-an is. :)

    @orichalcos: Ha nem az agyatlan hentelésről szól(hatna), akkor minek bele a mini-Gear, amit a videókban olyan bátran mutogattak? :)
    Az, hogy milyen játékmódot fognak a játékosok használni, a játékosállománytól fog függeni. Ha jönnek a vérpistikék, akkor arcal előre fog mindenki rohanni géppuskával a kézben...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #815 üzenetére

    Ez alapján csak a CEO-ja... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #848 üzenetére

    Ilyen esetben, hogy az általad kreált szellemi termék a kiadó tulajdonába kerül. Nagyon-nagyon ritka, hogy a szerződés ettől eltekint, hiszen a kiadó adja rá a pénzt, így az ő kockázata, és nyilván egy kiadó sem érdekelt abban, hogy a kockázatvállalás után egy beletaláló termék esetén a kiötlő egyszerűen fogja magát, és átviszi a terméket egy másik céghez. Emiatt volt már annyi példa arra, hogy egy fejlesztő / fejlesztőcsapat az általa kitalált játékot (filmet, lore-t, zenét, stb.) kvázi elveszítette a kiadóval szemben.

    Erre az egyetlen ellenoldali lehetőség az, hogy 'magánzó' vagy, függetlenül kifejleszted a játék / szellemi terméket, majd felkeresed a kiadót, hogy erre az egy adott termék kiadására leszerződsz, de a vele kapcsolatos jogok nálad maradnak (cím, logók, stb.).

    Viszont Kojima konkrétan nem kiötlötte a Metal Gear-t, hanem átvette a projectet. Szóval már eredetileg is a Konami játékáról volt szó, amit Kojima a saját stílusára formált át. Szóval szó nincs arról, hogy Kojimának bármi joga is lenne arra, hogy a bíróságra menjen a Metal Gearrel kapcsolatos jogokért. Emiatt nem is volt hír erről...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #855 üzenetére

    Nagyon ott van! :C

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz xEon1337 #887 üzenetére

    Sejtettem mondjuk, de érdekes, ilyennel más játékban még nem találkoztam.

    Egy-két taktikai-FPS-ben volt rá példa, akadnak olyan hangtompítók, amelyek nem speciális lőszert tüzelő kézi lőfegyverhez készülnek, és úgy érik el a torkolatdörej lecsökkentését, hogy fizikailag lassítják le a lövedéket hangsebesség (~300m/s) alá. Ugyebár a torkolati dörej abból fakad, hogy a lövedék, és a mögötte kilépő gázok is átlépik a hangsebességet, és az ekkor jelentkező éles, csattanó hangot halljuk.

    Ennek kivédésére két fő módszer van, az egyik a szubszonikus (300m/s alatti torkolati sebességű) lőszer használata, de még ekkor is el kell oszlatni a kitáguló hajítótöltet-égésgázok zaját, lévén azok még mindig átléphetik a hangsebesség, így jellemzően arról szól, hogy egyfajta tágulási kamra van a valódi csőtorkolat után, és itt lelassulnak a gázok.

    A másik megoldás a gázok kitágilási megoldása mellett a lövedéket is fizikailag lassítja, ez értelemszerűen ott játszik, ahol ilyen vagy olyan okból nincs mód szubszonikus lövedék használatára (az ilyen hangtompító használata esetén ha leszereled a csővégről, akkor teljes értékű lesz a fegyver).

    A játékban az utóbbi valószínű, ha jól rémlik (jó ideje nem játszottam a GZ-vel), akkor ott ha "elfogyott" a hangtompító, a pisztoly normálisan használható tovább, csak persze nem csendes üzemmódban. :)

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #898 üzenetére

    139e Ft a Hideo szemüvegért - bárkinek megérni... :DDD
    Persze az igazi fanok a 246e Ft-s gyűjtői változatot választják... ;]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #902 üzenetére

    A kommenteken behaltam... :DDD :DDD :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #918 üzenetére

    Végül is ez miben új információ? Eféle híreket eddig is kaptunk. Az sem új info, hogy a fejlesztők már szerződéses, és nem alkalmazotti státuszban vannak, ahogy az is ismert volt, hogy Kojima decemberig marad, majd távozik.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #941 üzenetére

    Aztán ugyanaz lesz, mint a HL2 kuponok idejében volt, hogy minden harmadik aprón eladótt kód már aktiválva lett? ;]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Azért én kicsit árnyaltabbnak látom a képet. A Konami pénzt fektet a játék fejlesztésébe, következésképpen lehetőség szerint kiszámíthatóan szeretnék látni, mikor látják viszont ezt a pénzt. Ha Kojima folyamatosan keresztbe tesz a cégnek a állandó csúszásokkal és költség-túllépésekkel, akkor azért maradjunk annyiban, hogy korántsem pozitív a végkicsengése a dolognak, mert Kojima konkrétan sz@rik a munkáltatója fejére, holott ő adja a pénzt amiből gazdálkodik. Ugye emlékszünk arra, amikor azt mondta, hogy a kreativitást helyezi előtérbe az eladásokkal szemben... Ez jó dolog, csak ugye nyilván nem fognak jó képet vágni azok hozzá, akik a pénzt adják neki erre.

    Lehet védeni azzal, hogy dehát ő maximalista, és csakis a legjobbat akarja, de ellenpéldának sorolni lehet a játékokat, amelyek a túlságosan is szabad kezet kapott fejlesztők miatt kerültek a development hell-be. Sorolhatjuk a példákat erre, Team Fortress 2, Duke Nukem, Aliens: Colonial Marines, de még japán példa is van rá, a Final Fantasy Versus XIII / Final Fantasy XV.

    Nem tudunk semmit, hogy a Konami mennyit költött az MGS:GZ és MGSV:PP játékokra, de szinte biztos vagyok benne, hogy horribilis összegeket (az MGS4-re több, mint 70 millió dollárt tapsoltak el, szvsz ennek akár a duplája is elemehetett a GZ/PP játékokra, de azon se lepődnék meg, ha még ennél is több...), márpedig egy játékkészítő producer (még ha olyan nagy név is, mint Kojima) ritkán kapja meg ezt a szabadságot a költségvetés terén. Szóval a Konaminál szerintem az áll a döntés mögött, hogy megnézték a számokat, és az MGSV egyszerűen túl sokba kerül, túl nagy a rizikó, és ennek oka Kojimában keresendőek.

    Szóval én nagyon egyoldalúnak látom ezt a nagy Konami-ellenes fröcsögést, amit itt előadtok, már bocsánat. Tök jó dolog a kreatív szabadság, de amikor más pénzéből tapsikolsz el rengeteget a kreativitás jelszava mögé bújva, és csak egyre nyújtod és nyújtott a lehetőségeket, no meg a büdzsét, akkor nem kell csodálkozni, hogy ha egyszer csak kihúzzák alólad a szőnyeget.

    Ezzel nem azt mondom, hogy nekünk rossz az, hogy Kojima ennyire maximalista, de valahol meg tudom érteni a Konamit is, hogy így döntött, noha csak tippelni tudjuk mi is zajlott illetve zajlik pontosan a háttérben...

    Ezennel hivatalosan is az ördög ügyvédje lettem... Skull Face hozzám képest zsenge kis kezdő... :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #963 üzenetére

    @orichalcos: Igen fröcsögünk, mert a Konami még arra sem képes, hogy tiszta vizet öntsön a pohárba és egy nyilatkozattal elmondja a lényeget, hogy ez és ez történt

    Mondj egy Japán céget, ahol erre példa volt külső kényszerítő tényező nélkül.

    elyette megy a ködösítés, letiltják a logókat, nem engedik E3-ra, meg Gamescomra Kojimát, megszabják neki, hogy mikor és kinek adhat interjút...Ne mond már kérlek, hogy ezek nem kicsinyes, és gyerekes dolgok.

    Bocsánat, de úgy tűnik, hogy csak Kojima szemszögéből nézed a témát. Most próbáld meg onnan nézni, hogy egy hatalmas kiadó vezetésében vagy, amely feltehetően 100+ millió dollárnak megfelelő jent adott Kojimának, aki (feltehetően)* tesz a fejedre, húzza a megjelenést, és az előzetes költségvetéshez képest (feltehetően)* jelentősen túlköltekezett, illetve folyamatban van tőle a Silent Hill fejlesztése, ami hasonlóan nagy és fontos játék lenne a cégednél. Aligha mosolyognál az eset felett lamentálva...

    Nem mondom, hogy a Konami korrektül járt el, de én nem látom annyira fehéren-feketén a dolgot, mint amennyire a kommentekből ti ezt kinyilatkozzátok.

    * Azt ezek a különféle "belső" információk is megerősítik, hogy Kojima tett a Konami-ra, és azt is, hogy az MGSV jelentős részben túlköltekezett és csúszott Kojima miatt.

    @.LnB: Pont az a lényeg, hogy én nagy ívben teszek rá, hogy szegény Konami-nak mennyi pénzébe kerül a játék elkészítése.

    Márpedig a Konamitól függ az, hogy a játék elkészül-e, vagy sem. Pont ezért nem feltétlen jó ötlet, hogy egy ilyen témában figyelmen kívül hagyod az érdekeit.

    Eddig is ugyan így dolgozott Kojima.

    De nem ennyi pénzből...

    És nem kicsit segített Kojima a Konaminak eddig, hogy a cég oda jusson ahol most van.

    Feltehetően ezt a Konami nem is kicsi fizetési csekkel honorálta...

    Mert a szaros PES és Yu-Gi-Oh játékain kívül nem sok mindent tudnak felmutatni.

    Az a "sz@ros" PES jobban fogyott 2014-ben, mint az MGS:GZ....

    Szóval inkább arany tálcán kéne hordozniuk Kojima szan-t és fényesre nyalni a....-t amiért feltette a játékipar térképére őket.

    Mert Kojima előtt nem voltak ott? TMNT, Contra, kismillió Shoot-em-up, és nem Kojimának köszönheti a Konami a Silent Hill vagy a Castlevania sorozatot sem, még ha később össze is hozták vele. Így fejből ezek mennek...

    Jó hogy nem Kojimához kötjük már azt is, hogy a Konami egyáltalán létezik... :(((

    Lásd GTA sorozat, Blizzard játékok...

    Két olyan példa, ahol a játékkészítők egyben kiadók is (a Rockstar is kiemelt, független szerepet kapott a 2K-n, korábban a BMG-n belül). Szóval a saját pénzüket ölik bele...

    De van olyan mikor a profiton felül az elismerések fontosabbak. Amiket később lehet kamatoztatni.

    Mert a GTA sorozat nem a profitról szól a vérbugos játékaival, vagy a World of Warcraft nem a profitról szól?

    Többször leírtam, hogy régebben ez nem erről szólt. A játékkészítés nem a pénzszerzésről szólt elsősorban.

    Melyik világról beszélsz? Talán még az 1980-as évek elején/közepén ez igaz volt, de már az 1980-as évek második felében is a játékfejlesztés a pénzről szólt, legfeljebb volt egy-két partizánakció. De a "nem a pénzszerzésről szól" frázist sem értem. Aki a játékfejlesztéssel foglalkozik, az pénzt akar látni belőle. Még az Indie játékfejlesztők is ezért csinálják, és nem felebaráti szeretetből (van erre is példa, csak ritka...).

    Amint a nagy Wall Street-i befektetők elkezdték felfedezni mekkora pénz is rejlik ebben, és bevásárolták magukat a cégekbe onnantól kezdve csak a profit számít már. (Persze Japán cégek esetében nem jöhet szóba gondolom a Wall Street..)

    Mert befektetésnek tekintik a játékfejlesztést. Szerinted kapott volna Kojima 70+ millió dollárnak megfelelő jent az MGS4 kifejlesztésére máskülönben? Kapott volna ki tudja mennyi pénzt az MGSV kifejlesztésére? Aligha. Márpedig ha nem kapta volna meg ezt a hátteret, akkor az MGS4 és az MGSV sem olyan lenne, mint amilyen.

    Nem kell elfogadni ezt, lehet önerőből is látványos eredményeket elérni, lásd például a kedvenc példámat, a Kerbal Space Programot. Csak azt is nagyszerűen lehet látni, hogy ha mellé teszed az MGSV-öt, akkor kibukik, hogy az egyiket több száz főállású ember készíti, a másikat meg fél tucatnyi...

    Az ember aki a kreativitást, elhivatottságot, mérhetetlen szakértelmet, jelentette számomra még ebben az iparban.[

    No offense, de a bálványok mind így járnak. Hajdan istenítettem Peter Molyneux-ot a Populous, a Syndicate és a Dungeon Keeper miatt. Hogy aztán ledöbbenjek azon, mit hozott össze a Black & White kapcsán...
    Imádtam John Romero-t és John Carmackot a Doom, a Quake illetve az iD Games kapcsán. Romero rövid úton leírta aztán magát a Daikata-nával, Carmack tovább húzta, de Rage kapcsán nyilvánvalóvá vált, hogy amilyen zseni programozás terén, annyira nem érzi a realitásokat a játékfejlesztések terén...

    Igazából ezt szerintem csak az érti aki mindegyik MG részt végigjátszotta, és megértette, hogy Kojima mekkora univerzumot, és története szánt nekünk játékosoknak.

    A Metal Gear Solid sorozatot végigjátszottam mostanra már én is. Ezzel együtt én hiába alkotott tényleg hatalmas univerzumot, én úgy vélem a helyén tudom kezelni ezt, és nem mondom azt, hogy páratlan dolgot vitt végbe. Ettől még az MGS nagyon jó játéksorozat, de a maga kis hibáival együtt...

    De sajnos meg kell barátkozni a gondolattal, hogy nem lesz tovább..

    A Konami többször kijelentette, hogy az MGS szériát folytatni szándékozzák, szóval...

    A Team Fortress 2-vel pedig mi a baj, ami állandóan a 3. legtöbb játékos által játszott játék a steam-en?

    A TF2 eredetileg egy Half-Life (első rész!) MoD-nak indult, és sokkal reálisabb csapatbázisú FPS játéknak készült, amit 1999-ben akartak kihozni, és sok téren a Counter-Strike-ra emlékeztetett (ami ekkor még nem söpörte le teljesen a HL FPS MoD-ok terepét, sőt, például a CS Dust pályája eredetileg egy TF2 pálya "look-a-like" alapon született). Nyolc évvel később egy teljesen más játékként adtak ki, amelynek alig volt valami köze az "eredeti" TF2-höz (erről tömören itt lehet olvasni).

    Az első képek alapján sokan vártuk a TF2-őt, mint egy reális közegbe ültetett online FPS, de a Valve csak nem adta ki. Közben ugyebár jöttek a különféle konkurensek (különösen az Unreal Tournament alá kijövő MoD-ok, mint a Strike Force vagy az Infiltration), és mivel a Valve konkrétan "megfeledkezett" a TF2-ről, így vaporware-nek gondolta mindenki azt...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #966 üzenetére

    Márpedig engem mint végfelhasználót, nagyon nem érdekel, hogy az egyébként is kő gazdag Konami mennyire tudja még jobban teletömni a "zsebét". Mert úgy néz ki más nem számít nekik csak a pénz.

    Ideális esetben mindenki megkapja, amit szeretne. A vásárló a játékot, amire vár, a kiadó pedig a pénzt, amit a vásárló fizet a játékért. Nyilván a Konaminál se sík hülyék ülnek, ha a számok azt mondják, hogy megéri Kojimával tovább dolgozni, akkor tovább dolgoznak. Hogy "lemondanak róla", annyit jelent, hogy a háttérben valami komoly gond lehetett...

    Jogos. Bár nem tudom, hogy az inflációt is számításba véve nem egyezik e a két büdzsé (MGS 4 és MGS 5)

    Japánban defláció és infláció között mozog a pénz értéke 2008 óta, szóval kb. ugyanannyit ért a 2008-as MGS4 értéke jenben most, mint 2008-ban, amikor az MGS4 kijött.

    Nem hiszem, hogy a GZ-hez kellene viszonyítani a PES eladásait. (de elfogadom) Kullog a fifa után.

    Én sem mondom, hogy a PES egy kirobbanó siker, de produkál akkora eladásokat, mint az MGS:GZ például. Egyébként az MGS sem annyira kirobbanó siker, amennyire nézem, ilyen 4 millió körüli eladást produkált az MGS4 (az MGS:GZ cirka 3,5 milliót), ez azért sehol sincs egy valóban kirobbanó sikerhez képest, de például még a Tomb Raider (2013) is másfélszeresen túlszárnyalja.

    De mellette volt sok garázsproject-nek indult AAA cím is ami nagyon sikeres lett. Max Payne például. Deus Ex. De kár sorolni, sok volt.

    Akkor ide sorolhatjuk a The Witchert is például, vagy a Minecraft, de ha kicsit tágítjuk a platformot, akkor ott az Angry Birds vagy a Pants vs. Zombies például. Talán AAA címnek nem tekinthetőek, de roppant sikeresnek igen.

    Egyébként itt megint oda lyukadunk ki, hogy mitől AAA cím valami? Mert hajdan a Worms is az volt például, és közben ez vér egyszerű de nagyszerű desing-al megvert játék. Ha a mai AAA címeket nézzük, akkor az elvárások nőttek. Én például felhoztam a Kerbal Space Programot, ami frissességet hozott a játékpiacra, és az, amit leírsz például a Max Payne kapcsán, a KSP-re is igaz, csak 2001-ben még mások voltak az elvárások és a lehetőségek, mint ma. Hasonlót mondanék a 'This war of mine'-ra, ami kb. ugyanolyan egyszerű megvalósításba bújtatott zsenialitás, mint anno az első GTA volt...

    Én azt látom ott még mindig az új ötletek, a kreativitás az első szempont. Figyelnek a vásárlókra, jól működik az Eary Access program.

    VS

    ...Ami védené kicsit az alkotói szabadságot. Már csak a profit orientáció diktál. Legyél kész a megadott időben, hozzon megadott összeget. Bármi ÁRON! Lásd Arkham Knight PC-s verziója.

    Mert nem láttunk kismillió bedőlt vagy kudarcott valott Indie játékot és Kickstart kampányt? Tényleg? :(((

    És az ő bálványa nem ledőlt, hanem ledöntötték. Míg Carmack és Romeo saját maga tehet a sorsáról.

    Ebben mi alapján vagy ilyen biztos? Pontosan tudod, hogy mi történt a Konami vs. Kojima csörte hátterében? Csak mert akkor lehet én hiányos információktól szenvedek... Amennyire legalábbis a különféle hírekből látni, mindenhol csak pletykák vannak, harmad-negyed kézből...

    Pedig de. Előtte és azóta sem volt olyan komplex játéksorozat mint a MG sorozat. Elvakult vagyok biztos.

    Mit értesz komplex alatt? Azért ott volt az Ultima sorozat, ami nagyon szép háttérrel bírt, és nem ma kezdődött. Ott van az EverQuest vagy a Warcraft sorozat, utóbbi ugyebár RTS és MMORPG szinten is. Ott a Final Fantasy széria, ha japánokat nézzük. Sorolhatjuk azért az összetett és komplex világokat napestig...

    Szóval vége. Kojima = MGS. Majd lesz Call of MG féle tucatfos a következő évente megjelenő 20 rész. Ontják majd futószallagon, hogy dőljön a pénz. Azt hiszik majd a neve eladja. Egy részig talán még működhet is majd. De a jó érzésű MG Fan érezni fogja Kojima hiányát.

    Ezt így előre megmondani kicsit erős... Szerintem...

    A TF2 bár eltér az eredeti modjától, de szerintem nem nagyon lehet belekötni semmilyen tekintetben sem.

    Én nem is erre hoztam példának, hanem arra, hogy a development hell-ben ragadva töltött egy csomó időt. Kojima két évvel az MGS4 után, 2010-ben kihozta a Peace Walkert, a PW óta csak kisebb revampokkal foglalkozott (MGS:HD Collection, MGS:Snake Eater 3D), szóval ha úgy nézzük, 2010 óta várjuk, várja a Konami is az új MGS játékot.

    És nem érem be kevesebbel mondván "Megértem, hogy ilyen sz*r lett, szegény Konami-tól ennyi tellett".

    Ezt már a piaci törvények hozzák. Ha jó lesz a játék, akkor el tudják adni. Ha rossz lesz, talán nem. De ugye a CoD-okat is folyamatosan el tudják adni, szóval jön a kérdés, hogy akkor a piaccal van a baj?

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Gebriel #973 üzenetére

    Elég nagy szégyen ez a PES-re nézve, hogy kb annyit tud mint egy "demo" játék.

    A két játék árban sem egy kategória (volt).

    Az a 4 millió igazából 6 millió és míg a MGS 4 exkluzív játék, és csak PS3 jelent meg, addig a TR multiplatform persze, hogy több az eladási mutató.

    A hivatalos Konami anyagokban 4 milliót emlegettek, itt 5,67 millió. Viszont az, hogy exkluzív PS3 kiadás, az mit számít? Nyilván a Sony és a Konami (esetleg a Kojima) döntése miatt lett exkluzív, és ezért a Sony feltehetően fizetett is. Az sem véletlen gondolom, hogy az MGS:GZ és az MGS: PP már multiplatform lesz (mert a Sony nem tud vagy akar az exkluztivitásért fizetni).

    Nagyon fontos dolgot ki hagytál, még pedig azt, hogy az MGS4 megjelenése évébe és azt követő évben volt a Konaminak a legnagyobb bevétele (és 2012-ben) az elmúlt 10 évben

    Csakhogy a Konami esélyesen restrukturálja magát a AAA játékokról a gazdaságilag kevésbé kockázatos mobiljátékok irányába (ebbe egyébként beleillik a Silent Hills lelövése). (Erről egy kis írás, Kojima történet included.

    Még egyszer megjegyezném, hogy nem tudjuk, hogy mennyit költött a Konami az MGS:GZ-re és PP-re. Lehet szídni a Konamit össze-vissza, de nem látunk a színfalak mögé, hogy mégis milyen számok is vannak azokban a táblázatokban, ami alapján a döntéseket meghozták.

    Nagyon leegyszerűsíted a dolgot azzal, hogy X évben ennyi, Y évben annyi volt a nettó bevétele... A profit számít igazából, az pedig csúszik lefele a Konaminál (igaz ebben a számítógépes játék dívizió csak egy pont).

    2012 óta a jövedelme évente 50%-al esik.

    A nyeresége, szerintem legalábbis erre gondoltál. De ehhez több tétel is tartozik...

    Nem beszélve arról, hogy lehető összes díjat és elismerést begyűjtötte az MGS 4... mert mester munka.

    Hmmm... Már bocsánat, de az annyira lehúzott Call of Duty széria is begyűjtött mindenféle díjat, akkor az is mester munka, miért szídjátok? :U

    Mutass még egy olyan játékot ahol ha mondjuk elrejtőzöl a kukába, és utána, ha túl közel mész az ellenséghez, a bűz alapján az észrevesz.

    Ez egy programozási / scriptelési példa, ezer más dolgot láthattunk már. Én például az Operation Flashpoint játékot szoktam felhozni, mert az valóban Open World taktikai FPS volt 2001-ben (az, amit az MGS szériába ugyebár csak a PP fog elhozni), olyan szinten, hogy a (játékban beállított) dátumnak megfelelően tudtál az csillagképek alapján tájékozódni. Volt ballisztika, akár 3km-es látótáv (14 éve!), akár 100+ ingame karakter harcolhatott a képernyőn és még cloth szimuláció is akadt (utóbbi csak a zászlókon, de utólag be lehetett kapcsolni bárhol, ha a gép bírta).

    Ettől még ez szép dolog, de azért, mert ezt tudta, még nem kell hanyat esni, hogy hú, ez tud ilyet, de más játék meg nem. (Akkor a Hitman széria még jobb, mert ott például átöltözhetünk egy ellenséges katona ruhájába, és így is bejuthatunk egy bázisra például, nekem ez például hiányzik az MGS-ből...).

    Ez nem egy COD, hogy minden, ész nélküli, megyek, lövők tudású usert kiszolgáljon.

    Lásd fent.

    Szűk a vásárlói piaca, és ha azt elveszíti akkor, le is húzhatja a redőnyt.

    Most akkor (majdnem) 6 millió eladott MGS4 sok vagy kevés? A CoD-hoz képest nagyon sok, amúgy annyira nem kevés, hogy szűk vásárlói piacnak nevezzük. Ha már folyton a CoD itt a mumus, akkor ott is megvolt a maguk kis belső balhéja, amikor a fél Infinity Ward lelépett az Activision-al való összekülönbözés miatt (elég komoly jogi balhé is volt belőle). Mi lett a vége? A Call of Duty: Black Ops 2012-ben több, mint egy milliárd dolláros forgalmat generált az Activision-nak, és a CoD széria azóta is köszöni szépen, és jól van, több száz milliós bevételt generálva az ActivisionBlizzardnak (még az amúgy rém gyenge Ghosts is)...

    Ez nem igaz. MGS 4 megjelenéskor Kojima azt nyilatkozta, nem csinál már az MGS-nak több részt, tehát nem várhatnak 5 éve erre a játékra.

    Lehet rosszul emlékszem, de nem ez volt az első alkalom, amikor Kojima ezt nyilatkozta. Már-már gyanús, hogy mostanában nem tesz ilyen kijelentéseket. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #1026 üzenetére

    Azt, hogy így elbánt vele a Konami azt mi is sajnáljuk. Kivéve talán Cifu-t.

    Skull Face beépített ügynöke vagyok, az a dolgom, hogy rést üssek a Kojima-rajongók páncélján. Nem vajszívűeknek és pláne nem türelmetlen embereknek való feladat... :DDD

    A viccet félretéve, ahogy azt írtam, én sem tartom korrektnek a Konami eljárását.

    De időközben egy komoly összeesküvés-elmélet pattant ki a fejemből, ám félek a nyakamba ültetett bomba élesedek, ha kimondom. Ezért inkább leírom.

    Kojima kb. az MGS3 óta mondogatja, hogy ez volt az utolsó Metal Gear játéka. Mindig beadja, a rajongók mindig bekajálják, aztán persze lesz újabb MGS epizód, ahol Kojima áll a kormányos állásban. Elemezzük ezt egy picit.

    Elmélet 1.: Kojimának tényleg elege van abból, hogy folyton MGS-eket csinál, talán ezért is hajszolta annyira a Silent Hill projektet, mert már egy kicsit mást szeretett volna csinálni. Számára tehát a Konamitól való kilépés nem is akkora veszteség, van akkora hírneve, hogy ne kelljen az utcán koldulnia a reggeli currys sushiért, esélyesen lecsap rá valamelyik nagyobb Japán cég (Sony a legesélyesebb szvsz). Vagy pedig Kojima azt is megteheti, hogy csinál egy független fejlesztőstúdiót, és akár maga adja ki (erre már jó megoldások vannak, Steam, PSstore, stb.). Utóbbi talán még valószínűbb.

    Elmélet 2.: Nekem nagyon gyanús kezd lenni, hogy ekkora balhé van a Konami és Kojima körül. Elég meredek megoldás még egy Japán cégtől is, de mi van, ha egy jól megkomponált marketing hadjáratra, vagyis hullámvasútra ültettek fel minket? A Konami - Kojima szakítás miatt az MGS: PP (szerk, kiszúrás, hogy egymás mellett a kettőspont és a P egyből emoticon lesz :D ) ha lehet, még az átlagnál is többet tűnik fel a weboldalakon, elég végignézni akár a Gamepod híreit. Márpedig van az a marketing tézis, hogy a negatív reklám is reklám. Mindenki arról beszél, hogy ez a játék lesz Kojima hattyúdala az MGS szériában, és erre mennyire sok pénzt tapsolt el Kojima a maximalizmusa miatt, így azt sugalva, hogy a játék minden elvárást felül fog múlni, mert hát még az eddigieknél is jobbat akar. Ha lenne felmérés, hogy a várakozások alapján milyen lesz az MGS: PP, mérget rá, hogy a potenciális vásárlókat megvették kilóra. Erre rájátszott Kojima videó podcastja is, amikor folyton arról beszélt, hogy mennyire túltolta az elvárásait.

    A hírek is elég mókásak, amelyek a Kojima prod. dolgozói által elviselni kényszerűlt dolgokat ecsetelték. Atya-gatya, egy cégnél szigorúan veszik a ki- és beléptetést, illetve percre pontosan betartatják az ebédidőt. Ááááá... Ilyen ugye sehol sincs? Csak szinte minden komolyabb multinál működnek így a mindennapok... Hihetettlen, mit meg nem kell élniük...

    Hogy ez esetben mi lesz a megjelenés után? Ki tudja. Az is életképes forgatókönyv, hogy a Konami és Kojima látványosan kibékülnek a (jó) eladásokat látva, és persze aláírnak egy szerződést még egy játékra. Vagy többre.
    Az is lehet, hogy az első elmélet szerint Kojima tényleg szakítana már a Konamival, és a saját útját akarja járni. Ebben lenne ráció, esélyesen a Konaminál ennél többet és jobbat már nehéz lesz alá tenni. Ez a kis "intermezzo" pedig előre eltervezetten zajlott, a Konami viszi tovább az MGS szériát, de a látványos szakítás miatt előre lefixálták, hogy milyen felálásban. A Konami nyer, mert azért enni fogja a fene a rajongókat, hogy milyen lesz az első, valóban Kojima-éra utáni MGS, és ha odateszik magukat, meg persze a marketing osztályt, akkor akár be is jöhet, és nyilvánvaló lesz, hogy a játék Kojima nélkül is mehet tovább. Kojima szintén jól jár, mert emelt fővel távozhat, és nem kell a rajongók "még egy Kojima-MGS-t akarunk" sirámai miatt magyarázkodnia, hogy miért lép le erről a hajóról.

    De neki szerintem vannak Konami részvényei titokban.

    Ha lennének, most tuti sortolnám őket legalább októberig. :DDD

    Egyébként Cifu ritka értelmes vitapartner. Nagyon intelligens dolgokat írogat.

    (Letöröl egy könnycseppet az arcáról... majd felrakja a kalapját, becsapja a XOF logós terepjáró ajtaját, és elhajt a naplementébe, miközben a kocsi hátuljából a szájpecken át csak tompán lehet hallani a gúzsbakötött főhősnő sírását...)

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    .LnB: Nyilván nekem is megfordult a fejemben, hogy nagy kamu ez a balhé. De ahhoz ez már túl nagy és mocskos.

    Egyoldalúan mocskos, milyen furcsa, hogy senki sem szólított fel a Konami bojkottjára, nem? ;]
    Én csak azon gondolkodom, hogy mi foroghatott a döntéshozók fejében. Ha pedig az alant felvázolt forgatókönyveket nézem, széttenném a kezem: miért ne? Panaszkodott valaki a SEGA-ra az Aliens: Colonial Marines botrányos megvalósulása miatt? Aligha... Ha pedig robbantani akarok a piacon, akkor az "unortodox" módszerekkel fel lehet hívni magadra a figyelmet. (Noha ezt a szót a hazai politika nagyon sikeresen le is járatta...)

    Valahogy meg sem fordul a fejemben az, hogy csalódni fogok.

    Pedig ha akarnál, te is szerintem sorolni tudnád azokat a dolgokat, amiket még pluszba elvárnál, vagy alapvetően jó ötletnek tartanál megvalósítani a játékban, nem?

    Számomra ilyen az álöltözékek használatának mellőzése. Akár szinte láthatattlanná is tudtunk válni az MGS4-ben, sőt, a nyitó átvezető animációban még helyi álöltözékben is volt Snake, de a játékban mégse élhetünk ezzel az opcióval soha. Bezzeg a papírdobozba bújás, az kell... :DDD

    orichalcos: Kihagytad hogy belenezel a visszapillabtoba.

    ...miközben feltolom az orromra a drótkeretes napszemüveget... (Holnap fanfic napot tartunk... :D )

    varadigabor: Én azt hittem hogy ez a fulton ilyen kitalált japán dolog és rájöttem hogy még se

    Az MGS bevett szokása, hogy fogja a bevett, létező eszközöket, kicsit átgyúrják őket, és voilá, itt az "autentikus" MGS világ.

    Ilyen az MGS:GZ-ben a bázist védő három légvédelmi gépágyú, amely némileg átszabott M167 Vulcan. A helikopter, aminek az orra, hajtóműve és farokrésze a Mi-28N harci helikopterről lett mintázva, csak a törzse sokkal nagyobb, hogy egy szállítóhelikopterszerű belső teret adjanak neki, amelyben elücsöröghet Snake.

    És a többi és a többi és a többi. A Metal Gear-eket és persze a már elvadult dolgokat (klónozás, kiborgok, you name it) más kérdés, hogy belerakták, de hát istenem, ez van. Viszont ettől ez még csak egy játék... ;)

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #1042 üzenetére

    Ez már összetettebb téma. Nekem csak az üti a szemem ki, hogy miközben próbálnak a való életből származó eszközökből felépíteni a játékot, beleraknak olyasmiket, amik ránézésre se lennének életképesek egy valódi hadszíntéren. Mert az ilyen kétlábú robotok egy valódi hadszíntéren bizony iszonyú könnyű célpontok (nagy frontális befoglaló méret, könnyű észrevenni és hatalmas céltábla, nem véletlen, hogy a katonák a hadszíntéren lehasalnak, fedezékbe húzódnak, de még a harckocsik is igyekeznek hulldown pozicióba helyezkedni, amikor csak a torony látszik ki a fedezék mögül - na erre tessék, itt a "csúcsragadozók" a hadszíntéren nagy méretű robotok, amelyek normálisan nem is tudnak elrejtőzni), ráadásul nem lehetnek túl erős páncélzattal rendelkezők, hiszen a tömegüket kordában kell tartani...

    A kedvencem az, amikor megpróbálják megmagyarázni, hogy mégis miért lenne értelme óriás robotoknak a hadszíntéren, mert hát mozgékonyak és gyorsak és rugalmasan használhatóak például városban. Hogy aztán mit csinál a városi hadszíntéren a pct. rakétákkal szemben, már más kérdés (amikor az elhárító rakétákra és lézerekre mutogatnak, akkor a válaszkérdés a torkukra fagyasztja a szót - tudnillik azokat miért ne lehetne hagyományos harckocsikra vagy harcjárművekre szerelni?).

    Nyilván ez a játékosok 99,9%-nak nem tűnik fel, és leragadnak a Fulton-rendszerre való rácsodálkozásra. :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #1047 üzenetére

    Korántsem, tök jól eljátszogattam a Counter-Strike-al, az X-Winggel és a Tie Fighterrel (pedig mint tudjuk ugye, a Csillagok Háborúja világában az űrhajók nem éppen a Newtoni és Kepleri fizika alapján mozognak...), de még a robotos játékokkal is, mint a Mechwarrior széria. Játszogatok verekedős játékokkal (Dead or Alive rulz) és stratégiai játékokkal is (C&C széria például). Meg persze a reálisabb játékok is a kedvenceim, űrhajós játékok terén a Kerbal Space Program az etalon (oké, tudom, az igazi az Orbiter), harci FPS-ek terén pedig az eredeti OFP és az Armed Assault.

    Mindössze mindegyiknél tudomásul veszem a korlátaikat, kompromisszumaikat amiket a játékfejlesztők a játékélményért hoztak. Ha a Kerbal Space Programban a Kerbal gravitációja a Földének megfelelő lenne, akkor hirtelen nagyon nehézzé válna a játék (a Kerbalon az alacsony keringési pályához 4550m/s delta-v szükséges, a Földön ehhez inkább 9500-9800m/s (~7,8km/s a LEO pályához, és 1500-1900m/s a légellenállás legyőzéséhez), vagyis közel kétszer annyi). Ha az Armed Assaultot vesszük, még az ArmA2-ben sem volt rendes ugrás, egy szimpla keritést csak megkerülni tudtál. Sorolhatjuk tovább napestig.

    Nem, nem rontja el a játék élvezetét ez, mindössze (számomra) érdekesség. Nem vitatom el azt, hogy egy Mecha-nak van egy jókora adag Cool faktora, és hogy ez miért olyan vonzó az Anime nézőknek vagy a számítógépes játékosoknak. Én is láttam csaknem az összes Gundam és Macross epizódot, és 1992-ben táblás Mechwarriort játszottunk, sőt, csináltam magyar fanpaget a Mechwarrior Onlinehoz is. Az már egy másik kérdés, hogy a játék túl sok téren hagyott kívánnivalót még az olyan Mechwarrior fanoknak is, mint én.

    Felteszem a kérdés mögött az bújkál, hogy ha "lenézem" a Metal Gear megjelenítést, akkor minek játszom az MGS-el. A válaszom az, hogy maga a játék ettől még szórakoztató, és bár a Gear-ekről "szól", valójában a játékmenet viszonylag kevéssé épül köréjük, persze azt sem vitatom, hogy a Gear-ekkel való csatákról szólna a játék, akkor nyilván nem foglalkoznék vele, mert ezek a részek számomra nem sok élvezeti értéket képviselnek, a Gearek desingja pedig nekem unszimpatikus. Itt nem arról van szó, hogy a realitásoktól nagyon elrugaszkodott és a harctéren életképtelen, mert az Urbanmech is az. De az Urbanmech legalább jól néz ki. :)

    Az MGS sötét hangulata, általános játékmenete tetszik, és grafika terén sem annyira elveszettek általában. Az MGS: PP pont azért tetszik, mert végre nem "csőben" haladva kell játszani (igen, tudom, hogy ez nem valódi cső, de nem is éppen valódi szabadságfok).

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #1049 üzenetére

    Az utolsó mondatban a lényeg. ;)

    A pozitív dolgokat alaposan kibeszélitek, és ha nem is látszik, hogy bólogatok, ezeket nem is vitatom el. Nekem maradnak a negatív dolgok, mert hát azokról kevesebb szó esik egy rajongói fórumban. ;)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #1059 üzenetére

    Nem kell foglalkozni velük. Amikor az SG-re írtam, az egyik cikkre jöttek a reakciók, hogy innen és onnan (magyar oldalról) másoltam. Elküldtem nekik a forráslistát (minden cikknél volt, csak az SG-n sose kerültek ezek ki), hogy tessék, én innen dolgoztam, és magyar forrásokat szinte sose használok, használtam. Hozzátettem, hogy az én cikkem kb. 2x annyi karaktert tartalmaz, és rengeteg plusz információ volt az én cikkemben az idézetthez képest. Téma befejezve. Nem jött több reakció. :)

    Mindig voltak, vannak, akik panaszkodnak, trollkodnak, okoskodnak, de nem kell foglalkozni vele. Ha úgy véled, hogy egy témában tudsz hasznos cikket írni, megcsinálod, és nem azt nézed, hogy XY oldalon már van egy olyan. Pont...

    Én is azt mondom, hogy csináld meg...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #1064 üzenetére

    Írtam egy rövid hsz.-t, amiben elkezdtem kifejteni, hogy ezek nagy része használhatattlannak tűnik, illetve nagyon minimális kozmetikai értéke van, plusz a PC-sek ugyebár a multi-player skineket egy jó ideig még nem is tudják majd használni.

    Majd szépen bezártam az ablakot, mert nem akartam, hogy a hullámat egy árokparton, átvágott torokkal találják meg... :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #1071 üzenetére

    Szvsz az MGS-t is kezdi utólérni az a probléma, ami mindennapos a nagy és folyamatosan bővülő világoknak: kezdi elveszteni a kohézióját, folyamatosságát.

    A Diamond Dogs-ról nem is hallottunk az MGS:GZ / PP előtt. Volt az MFS, mint zsoldossereg, amire folyton visszautaltak. Egyetlen egy szóval nem került elő, holott ugyebár Kazuhira Miller-nek, Big Boss-nak és Revolver Ocelot-nak is lett volna kismillió alkalma, hogy előhozakodjon vele. Skullface hasonló eset, amennyire lehet látni, iszonyú fontos karaktere lesz a világnak a GZ és a PP alapján, mégis, sose hallottunk róla előtte. Vagy mi van Big Boss "szarvával", ami szintén újdonság?

    Szóval én egy kicsit úgy látom, hogy nem annyira a meglévő szállak elvarrásával foglalkozik Kojima, hanem inkább beilleszt egy új epizódot a világba, amely lazán (a karakterek által) csatlakozik a meglévő játékok által felépített lore-hoz.

    De ez csak az én véleményem...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #1102 üzenetére

    Náluk szeptember 2.-án jön csak? :F

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Ilyenkor azért rohadtul tudom utálni a játékteszteket író bloggereket, újságírókat... ;]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #1131 üzenetére

    Kikérem a rinyapicsások nevében! :DDD

    Én még nem tudok játszani vele... :(

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #1134 üzenetére

    Nem szándékoztam magamra venni, de olyan magas labda volt, hogy le kellett csapnom. :)

    Igyekszem majd játszani vele, de iszonyatosan kevés időm van/lesz sajnos eféle szórakozásra. Meg igazából lehet egy picit várok, hátha jönnek patchek. 2015-öt írunk, ugyebár... :)

    @Rage47: Pontosan nem tudni, hogy mi az a lyuk Chico mellkasán. Kifejtve hivatalosan nincs, mivel pedig SkullFace visszaadja a Walkmanját, és egyből abba dugja bele a fejhallgatót, így én nem hiszem, hogy az úgymond "működő" audio kimenet lenne, inkább csak a kínzásához lehet köze. Hogy miért dugta oda a fejhallgatóját? Ezt nem tudjuk.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    Na ezért vártam a független(ebb) bemutatókat.

    MGS: PP @ ArsTechnika. Szépen végigveszi a pozitív oldalakat, és nem hallgatja el a negatívakat sem.

    The good

    Open-world design doesn't undermine what makes the game so entertaining in the first place
    Stealth combat is as strategic and satisfying as ever
    Cast is as colourful and as ridiculous as anything Kojima has been involved in before

    The bad

    Boss fights feel disconnected from the rest of the game's rules
    Delivery of narrative within the open-world framework is awkward
    Management of Mother Base is needlessly fiddly and time consuming

    The ugly

    The use of famous '80s musical numbers is more amateur DJ than Quentin Tarantino

    Félreértés ne essék, nagyon várós, csak eleddig négy review-t tudtal elolvasni, ám mind szinte csak pozitívumokat említett...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #1157 üzenetére

    Nem googliztam, reggel elolvastam 4 review-t, amit itt a GP-n linkeltek. Ez jött velem szembe az ArsTechnica-n, elolvastam, és megtetszett.

    Spoileresnek nem mondanám, bár a játékmenetre vonatkozóan pár dologra rávilágít, ami számomra hasznos volt.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #1159 üzenetére

    No offense, én is ezért írtam azt, amit. A negatívumokat azért említettem, mert itt nem mondvacsinált kifogások és hibák kerültek a terítékre, hanem leírja, hogy ezzel vagy azzal mi a problémája. Nekem ez inkább bejön, mint az IGN cikke például...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #1169 üzenetére

    A nagy Konami vs. Kojima hirig közben csak azzal kezdődik, hogy a trailert Kojima rendezte... :DDD

    Egyébként én Spoileresnek vélem a trailert (ahogy Big Boss elindul a folyosón, és átalakul...).

    Plusz az új Gear kinézete is gázos... (nincs Spoiler tag a RiOS fórumán, szóval ezt nem ragozom tovább).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #1172 üzenetére

    Kezdjük el kibeszélni, és ha .LnB nem feszít minket keresztre, locsol benzint alánk, és gyújt rá a szivarjára ingerülten, akkor elhiszem. :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz CocooN-z #1174 üzenetére

    Nem tudom, lehet, hogy nem spoiler, csak egy szép felütés (annak jó), de biztosra megyek. :)

    Aztán orichalcos majd kijavít, hogy az miért nem lehet spoiler.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #1179 üzenetére

    Így jobban megnézve lehet, hogy te is ott voltál Skullface professzor 'A kínzás tematikája és gyakorlata' óráján... :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz KaitouP #1193 üzenetére

    Különben így ő most már a Fox Engine -t sem viheti magával, az is marad a Konami -é?

    Igen, a Fox Engine a Konami tulajdona.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #1214 üzenetére

    No offense, de számomra épp azért volt elementális előrelépés a GZ, mert végre sokkal szabadabban lehet mozogni, mint a korábbi részekben. Az MGS4 legnagyobb hibája meg pont a "folyosó" típusú játékmenet, amitől a falnak tudok menni.

    Akárhogy is nézzük, a GZ és TPP hozta el a valóban XXI. századi játékmenetet az MGS világába...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz varadigabor #1229 üzenetére

    Amúgy az olyan vicces hogy kis cicára is lehet rakni fulton ballont

    Kell otthonra játéknak és eledelnek DD részére. ;]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Gebriel #1237 üzenetére

    ...a virágboltokban....

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz varadigabor #1244 üzenetére

    Miért kínozná meg? Feltehetően a memórialimit miatt a textúrák lesznek gyengébbek, plusz ugyebár nem lesz jellemző az élsimitás, de kétlem, hogy konzolra úgy hoznák ki, hogy fps droppokat produkál. Az nem a hardver, hanem az optimalizáció gyengeségére utal ugyanis konzolon...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #1268 üzenetére

    Ebben csak az a poén, hogy Steamen 59,99 euro, vagyis csaknem 19e Ft. Szóval jobban megéri így is a "DVD-s verzió", mint ha Steam-en vásárolnád meg... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés