Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mlinus

    őstag

    Mivel már többen írtatok a befejezésről, én is leírnám a véleményemet. Bocs, ha hosszú.

    Maga a játék nagyon tetszett. A játékmenet 10/10, talán a legjobb a kategóriájában. Vicces lesz amit mondok, de nekem ebben a stílusban pont az Ubisoft játékok jöttek be legjobban. Splinter Cell, Watch Dogs, Far Cry, AC. Egy közös bennük: lehet lopakodni, és lehet terminátorozni. Sőt. Folyamaotsan lehet váltogatni a játékstílusok között, mert nincs olyan hogy jaj, megláttak, mission failed. Félreértés ne essék, a Meta Gear is ilyen volt, de egyértelműen a lopakodásra volt mindig is kihegyezve, ami már abból egyértelmű volt, hogy az MGS 4-ig borzalmasan kényelmetlen volt a fegyverek kezelése. Sokkal könnyebb volt lopakodni.

    Na, a V gyakorlatilag ezt rázta teljesen gatyába. Ugyanolyan élvezetes lőni mint lopakodni. Kb ugyanannyi eszköz és support van mindkét stílushoz. Hatalmas dicséret jár ezért, szerintem sokszor elő fogom venni még ezt a játékot.
    Viszont.
    Baszki, amilyen jól indult, olyan rossz lett a vége. A chapter 1 még szódával elment, mert végülis kaptunk egy kerek történetet. Igaz, Skullface marha nagy csalódás volt a GZ utáni hype után, és alig volt képernyőn, de Sehalenthropus, Code Talker, stb a helyén volt. Szóval bár MGS átlag alatt volt jóval, nem volt rossz.

    De aztán jött a chapter 2, és kész. Alig volt olyan küldetés ami nem ismétlés volt, és azok is milyenek voltak már... semmi izgalom, mintha sima side ops-okat csinálnék. Még az a bizonyos küldetés is ahol ki kell nyírni a saját katonáid - igen, kemény volt. Igen, a játék egyik csúcspontja. DE. Mennyivel jobb lett volna ha ez az első vírusos fertőzésnél történik, még mielőtt meghal Skullface? Mennyivel édesebb lett volna a bosszú? Sokkal. Így viszont, megtörtént aminek meg kellett, ott vannak a gyémántok a jelvényeken, de ennyi. Valljuk be: a 2. chapternek nem volt igazából semmi története, csak egymásra dobálva volt pár ötlet, és kész. A kivágott utolsó küldetés valamennyire össze tudta volna szőni a dolgokat, dehát nem került bele a játékba.

    Tudom, Kojima jól átvágott minket, mert nem BB-vel toltuk... és oké, néztem is nagyot (bár szerintem egyértelmű volt az elejétől kezdve) és még valamennyire tetszett is a fordulat, DE! Az a nagy büdös igazság hogy én látni akartam hogyan válik démonná BB, hogyan lesz belőle gonosz, hogyan veszti el a hitét. Ehhez képest, semmi morálisan megkérdőjelezhető dolog nem történt a saját katonáid megölésén kívül - de ugye ez sem azért volt mert gonoszak voltunk, hanem muszájból.

    És tudván, hogy ez volt az utolsó MGS játéka Kojimának.. ez nagyon felb@szott. Mert ez a játék egy hatalmas lyukat hagy maga után, amit nem biztos hogy már valaha be fognak tömni.

    Egyébként még nagyon sok negatívumot tudnék írni, de már így is eleget panaszkodtam. A vicc az, hogy szerintem még így is simán 8/10 a játék, mert kvázi a lényeg, avagy a játékmenet, zseniális. Dehát szerintem minden MGS rajongó tudja hogy az MGS játékok nem csak erről szólnak, hanem a zseniálisan összerakott sztoriról, ami nem mindig veszi magát túl komolyan.
    Szvsz ez most nem sikerült.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák