- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen alaplapot vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
GeryFlash
veterán
válasz
#48584626 #187 üzenetére
Idezlek:
,,Jaj dehogy tarolják le. Marhaság."
,, "ID.3 hogy jött ki? Bétateszt állapotban kb" - Hülyeség."
,,Szimplán hülyeségeket beszélsz."
,,Ez egy nagyon népszerű, a totál laikusok altalt terjesztett jól hangzó butaság."
Bedobod ezeket a dumakat, mint ahogy a 181-ben is, majd amikor belemennek akkor megprobalod elkenni hogy jo hate tenyleg toluk ered de persze ezt is az ubermensch nemetek faszaztak ki ezert igazabol nem igaz hogy toluk ered. Probald mar meg nem csak a nemetek s*ggebol szemlelni a vilagot, minden topikban elojon hogy a 10+ ev ott elesert cserebe te feltetel nelkuli lojalitast fogadtal nekik.
EV autok akku diverzifikalasara meg egyszeruen elfelejtettel valaszolni, szoval miert kinai aksigyarakat kell a Magyarorszagra (es Nemetorszagba) hozni, nyilvan valoan nemet megrendelesre? Miert nem gondolod problemanak ezt a kitettseget, mikozben mar az EU-ban is eszleletek a problemat, az hogy lesz-e ra megoldas ez meg ugye mas kerdes.
-
GeryFlash
veterán
válasz
#48584626 #185 üzenetére
Oriasi vagy ezekkel az egyes szavas cafolatokkal, nem szarozol ervekkel meg hasonlo uri huncutsagokkal.
#181 - #185 kozott szepen lathattuk hogy mukodik ez, bedobod hogy dehogy volt, majd aztan amikor beleallnak hogy de igen toluk jott, akkor elismered hogy toluk jott DE...
Az akksi diverzifikalos dolgot is gyorsan lehet cafolni Reuters: EU risks depending on China for batteries after quitting Russian energy
Ja meg igen, Samsung meg LG akksik, mar elottem leirtak #25-ben, idezem:
Piaci részesedés, 2023. jan-júl., EV-akkumulátorok:
CATL: 36,6%
BYD: 16,0%
LG: 14,2%
Panasonic: 7,3%
SK On: 5,2% (dél-koreai)
Samsung SDI: 4,1%Es akkor nezd meg mi epul Magyaroszagon a BMW keresere.
Hope this helps. De ugyse fog, mert nincs olyan aspektus amiben ne lennel ultra elkotelezett es hurra opimtista Nemetorszaggal kapcsolatban.
-
GeryFlash
veterán
válasz
#48584626 #87 üzenetére
,,De az EV átállás ilyen tekintetben semmi újdonságot nem hoz a számukra, az autóiparban semmi sem állandó és folyamatos a változás, ez csak egy újabb fejezet."
Hogy a francba ne hozna ujdonsagot. A nagy autogyartok oriasi elonye, ami evtizedek alatt megszerzett tapasztalatok nagyresze pont a motorhoz kapcsolodik. Nem csak ahhoz, de oriasi hanyada ahhoz. Na ez az amit az EV forradalom eltuntett, egyreszt nincs elonyuk masreszt nincs is olyan oriasi kiaknazhato tudas a villanymotor kapcsan. Marad a hajtaslanc es a karosszeria, de ezek joval kisebb komplexitasu dolgok mint a belsoegesu motorok. Ja meg hogy ki tud minel olcsobban, jobb akkut gyartani. Hat abban meg ugye Kina mindenkit ver, a masodik meg a Tesla partner Panasonic.
Es en itt latom az igazi problemat: a nemet autogyarak leginakbb a kinai akksi gayrtokra tamaszkodnak. Remelem nem kell magyarazni mekkora kitettseg ez a nemeteknek, foleg hogy pont egy olyan agazatrol van szo, ami erosen erint egy olyan piacot (autogyartas) amiben most mar a Kinaiak is erdekeltek.
Ettol fuggetlenul tarolasra en sem szamitok, a kinai netto atlagber most lepte at az 1000 dollart, tehat konkretan Magyarorszag szintjen vannak. Nem sokkal olcsobb naluk gyartas, mikozben korrupcio stb jelen van, es a vamok fel is emesztik az arelonyuket. Ettol meg a nemeteknek igy is betehetnek az akkugyartason keresztul. Hihetetlen hogy mennyire vakok a nemetek, megy ez a nagy EU-ba hozzunk chipgyartast mantra, de az akkugyarak azok persze johetnek Kinatol.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
#48584626 #164 üzenetére
Nem én találtam ki, hogy mennyi lesz. Érzésre fog ez még ritkulni, nem lepne meg, ha a Renault beolvadna a Stellantisba, a Ford meg kivonulna. És akkor maradna a három német, meg a Stellantis. A JLR meg gyanús, hogy nem fog megmaradni sacc/kb. 20 éves távlatban.
Geely, rendben. Viszont ugyanaz a tulaj a Volvonak is, vagyis ha egyiket kínainak számoljuk, a másikat is úgy kell.
-
Tasunkó
őstag
válasz
#48584626 #156 üzenetére
A valóság szempontjából teljesen mindegy hogy te mit hiszel.
Ha egy fa leesik az erdőben, és senki sem hallja, akkor ad-e hangot?
#158 Hieronymus Dolgoztam egy(több) nagy(is) német(is) multinál(is). Nem fogom részletezni, de különböző kalandok után az lett az állás, hogy legalább 20%-al többet legyártottam kilóban, mint amennyi bejött. Mázsás, tonnás tételekről volt szó. Felfogni nem tudták, az látszott, mármint olyan módon hogy külön hozzáadottérték elvtársak dolgoztak a bemeneten, és külön hozzáadottérték elvtársak a kimeneten, meg még azért nem állt itt meg, tehát egy évfolyamtablóképre nem fértek volna rá a közreműködők, de a lényeg fel tudták dolgozni, tehát lepapírozták, évek hosszú során. Teljesen értem a rajongásod a német cégek csodatévő képességeiért, mert ezzel egyszerre valósult meg a logisztikai csoda amiről beszélsz, de a magas hozzáadott érték is egy csapásra. Utoljára 2000 éve papíroztak le ilyen magas hozzáadott értéket,a Máté Evangéliumában ha jól tudom, már ha a hal nehezebb mint a bor, de még lehethogy akkor sem. Vagy csak nem vagyok jó fizikából tehát ha néhány különböző anyag közel kerül egymáshoz, nehezebbek lesznek, mint a fociszurkolók csapatba verődve mindig hangosabban üvöltöznek.
-
Tasunkó
őstag
válasz
#48584626 #154 üzenetére
Ha csak az alsó kategóriát vagy a 10 000 euró körüli autókat érintené, akkor sem hazudom hogy elhinném, de megfontolható. De ott a középkategória és felfele. És persze lehet mondani hogy például közép-kelet európa használt kocsikban utazik. De ott a rengeteg utángyartott meg eredeti alkatrészekkel apránként megveszik az új autót.
-
válasz
#48584626 #134 üzenetére
Fogalmad sincs, hogy mi a közlekedési eszköz.
Minden közlekedési eszköz amely személyeket és/vagy tárgyakat képes eljuttatni egy másik helyre.
Kerékpár, roller, repülőgép, lakóautó,... mind közlekedési eszköz.Legfeljebb a közutak egy részéről van kitiltva a keréken guruló közlekedési eszközök egy része. A lakóautó azonos kategóriába esik, mint a személyautó. Pont.
"Senki nem megy lakóautóval meglátogatni a nagymamát hétvégén."
Ennek az alapvető oka, hogy nincs lakóautója az emberek többségének. Akinek van, az miért ne mehetne?
Vagy tudsz olyan törvényt, ami tiltja."Még azok között is rétegigény, akik rendszeresen autóval járnak nyaralni, mert a többség hotelbe vagy apartmanba megy, mert nincs kedve modern nomádot játszani. "
Te honnan szeded a képzelgéseidet?
Miért ne lehetne hotelbe vagy apartmanba menni lakóautóval?!
Honnan veszed, hogy a lakóautóban kötelező aludni és nincs más lehetőséged, ha ilyen autóval vagy úton?!
Legfeljebb érdemes rákérdezni, hogy ekkora járművel tudok parkolni vagy sem. -
válasz
#48584626 #131 üzenetére
"...nem pedig közlekedési eszköz. "
Ne butáskodj már ennyire.
A németek ez évben emelték fel 3,5 tonnáról 4,25 tonnára a B kategória felső súlyhatárát, utánfutó nélküli használat esetében. Az EU közös szabályzásában 4,5 tonna lesz majd a felső határ.
Ez a német emelés kizárólag a lakóautók miatt történt. Nyilván közlekedési eszköznek tekintik. Sokakat érintő problémára megoldás.
-
válasz
#48584626 #129 üzenetére
Ne szenvedj már ennyire.
Az észérvek elogyása után, feltéve, hogy valóban észszerű érvek voltak, marad a személyeskedés.Magad minősíted ezzel a szenvedéssel.
A lakóautó és a lakókocsi egy elveszett, talán nem is volt szabadság póteszköze. Arra utazol, amerre akarsz és azt csinálsz, amit akarsz. A covid idején a lezárások egyetlen ellenszere volt. Piszkosul felnyomták ezen közlekedési eszközök árát. -
-
válasz
#48584626 #121 üzenetére
Amúgy értelmezed is amit írtam?
Bolondosságokat hordasz össze. Hol írtam én, hogy nem hajtok ki városból? Csak te gondolod ezt, teljesen alaptalanul.
Leírtam. A második autó a lakóautó.
Nem ér fel a SUV kényelmével? Sőt többet is ad. Ott állok meg kávézni, ahol akarok. Sőt. Kinyitom a hűtőt és kiveszek egysörtüdítőt. Ha fáradt vagyok kényelmesen tudok egyet aludni. Mindent lehet egy SUV-ban megtenni, de mégsem ugyan az a kényelem.A tömegközlekedés annak jó, a ki fontosabb közlekedési vonalak között közlekedik. Nekem nem jön be. Autóval 12 perc. tömegközlekedés csúcsidőben 30 perc. Csúcsidőn kívül 50 perc a minimum de felmehet másfél órára is a járatok ritkasága okán.
-
válasz
#48584626 #118 üzenetére
Én nagyvárosban élek. Nekem ez a városi kategória az elsődleges jármű.
Nem vagyok annyira hülye, hogy nagyvárosban, nagy autóval járkáljak.Számomra két kategória létezik. Városi- és lakóautó.
Az egyik kicsi, a másik nagy és kényelmes. Szükség esetén még szállítani is lehet benne nagyobb dolgokat.A tanyán, gondolom a valódi terepjáró az elsődleges kategória vagy maga a traktor. A SUV csak dísznek jó.
-
Tasunkó
őstag
válasz
#48584626 #75 üzenetére
Az az autóipari cég, amelyiknek van 8-10%-os nettó haszna már boldog hogy milyen sikeres
Az adataik nyilvánosságnak elérhető részei, miért lennének valósak? A nyilvánosság bármit elhisz, és azt sem tudja ellenőrzés alatt tartani, hogy mi van a felvágottban, amit megevett. -
válasz
#48584626 #73 üzenetére
"Egyrészt a gyártó részéről teljesen legitim elvárás hogy rendszeres időközönként ránézzen az autóra, ezzel biztosítva azt hogy egy kisebb hiba nem fog később jóval nagyobb költséggel javítható garanciális problémát okozni."
De ehhez nem kell szervizbe vinni a járművet. A fontosabb alkatrészeket automatikusan lehet ellenőrizni.
A belsőégésűek esetében is ezért alakult ki az öndiagnosztika igénye. Azokban az autókban bonyolult mechanika van. Ráadásul láncreakció szerű kárkövetkezményekkel. Egy vezérműszíj szakadás kinullázza az egész motort.
Az elektromos motorok karbantartásigénye nem jelentős. Sőt."Másrészt én mint tulajdonos szintén elvárom, hogy legalább évente átnézzék az autót, és ha kell javítsák."
Ebben ki akadályoz meg téged?
Évente viszed ellenőrzésre. A te dolgod. Ebben senki sem akadályozhat. Minek tenné?Kiváló műhelyeket tudok ajánlani, ha szükséges. Van amelyik már az elhasználódás előtt cseréli az egyszer majd elromló alkatrészeket.
Szerencsére jobban tudod, mint a Tesla. Aranyat ér közöttünk egy ilyen szakember.
-
forumpista
aktív tag
válasz
#48584626 #69 üzenetére
Ez csak duma. A valosag meg az hogy amiota ezerszam epitik be az autokba a chippeket, sokkal inkabb elektronikai ipari termek egy auto sem mint autoipari.
Ha neked lenne igazad akkor a covid okozta chiphiany meg sem erintette volna az autogyartokat, hat kit erdekel hogy nincs chip, ez autoipar…
A nokian kivul soroltam meg vagy 3-4 mamutceget amelyik elbukta a mobilipart.
De a nokia amugy nagyon jo pelda konnyen juthat a Das Mobiltelephone sorsara a Das Auto is…. -
válasz
#48584626 #59 üzenetére
Miért?
Mit kellene ellenőrizni rendszeresen egy elektromos autón?
Az alapvető biztonságossági állapotát ellenőrzi a műszaki vizsga. De saját elhatározásból elviheted az autót ellenőrzésre. Például minden tavasszal és/vagy ősszel.
Olajcsere nem szükséges. Csak pollenfilter van. Azt meg önkéntes alapon lehet cserélni
A fékek nem a használattól fognak tönkre menni, hanem a rozsdásodástól. -
forumpista
aktív tag
válasz
#48584626 #50 üzenetére
"Te érted a világot, a komplett német meg japán autóipar meg nem érti"
Tudod, a Nokia, Blackberry, Microsoft (+LG és Sony is ide tartozik) esetén is azt hallgattuk hogy ezek a cégek piszkosul értik ám a csíziót a mobiltelefonok terén és hogy ezeknek a cégeknek olyan szakember gárdájuk van hogy azzal random fórumozó véleménye nem veheti fel a versenyt.
És hogy amikor a random fórumozó azt mondja hogy k.rvára rossz irányban mennek a telefonok terén, akkor a random fórumozó téved, mert ezek a csillió dolláros fizetésü vezérigazgatók meg gárdájuk sokkal jobban tudja hogy merre megy a telefon ipar.
Aztán hol is van ma bármelyik fenti cég az okostelefon terén? Egy komplett iparágat vesztettek el, egy olyan iparágat amiből az Apple kb. a leggazdagabb cég lett a világon, szóval kb. csak egy Applenyi pénzt buktak el...
Szóval igen, tetszik neked vagy sem, elég sok példa van rá a közelmúltból, hogy random pistike a fotelból sokkal jobban látja hogy merre haladnak a dolgok, mint az elefántcsont toronyban ülő mamutcégek csillió dolláros fizetésű vezérigazgatói meg igazgatótanácsa...
Úgyhogy tartom magam a véleményemhez, mind a német mind a japán autógyártók bealudtak, és ha azt akarják hogy 20 év múlva is még mint jelentős autógyártók legyen jelen, akkor bizony piszkosul kapkodni kell a lábukat.
-
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #54 üzenetére
Tehát minden bugreportoló VW owner teslafan a neten, az ID3-at tesztelő német lapok is teslafanok, az 1 éves késés a productionben a software issuek miatt mind teslafanok miatt van, a VW saját kijelentései a szoftver problémák miatt is a teslafan VW alkalmazottak miatt vannak, a nem működő OTA frissítések is a tesla fanok miatt, stb
Hogyne. Nem semmi a kognitív disszonanciád. Pont mint egy teslafan
-
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #52 üzenetére
Teljesen értelmetlen veled beszélgetni még a legnagyobb jószándékkal is
Neked midnenki, aki rosszat mond egy német autóról, az elvakult teslafan. Ostoba nézőpont és viselkedés, de felőlem, mindenki úgy hülye ahogy akar.
Szerencsére rajtad kívül mindenki tisztában van a valósággal, csak te vagy ennyire elvakult (meg a másik oldalon a tényleges tesla/musk-fanok. megérdemlitek egymást)
-
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #47 üzenetére
Csak éppen a mennyiség, minőség, és súlyosság nem mindegy.
Dehát pontosan tudod te ezeket, csak beleragadtál egy védhetetlen álláspontod védelmébe, és nem tudod azt mondani, hogy "jó igazad van, tényleg szar volt". Pedig a tévedés elismerése jellemfejlesztő, próbáld ki!
-
forumpista
aktív tag
válasz
#48584626 #48 üzenetére
Pedig egyelore nagyon ugy tunik hogy a japanok is meg a nemetek is bealudtak az EV atallast.
Legfokepp egyebkent azt nem ismertek fel idejekoran, hogy mig a belsoegesu autoknal a motorhoz kellet a nagy know-how es az energiatarolo rendszer egy filleres “muanyag” tartaly volt, addig EV-nel pont forditva van a dolog.
Motorikusan nem kell nagy know-how, ellenben honnan lesz olcso akksid, ki gyartja es hogyan, na ez hatarozza meg az egeszet legfokepp.
-
forumpista
aktív tag
válasz
#48584626 #22 üzenetére
Tudtommal a toyota (japan autoipar) ma mar talan a legnagyobb autogyarto a vilagon. Szoval volt alapja annak hogy tartotttak tole, ki is csinalta pl. az amerikai autoipar nagy reszet.
Megbizhatosagat tekintve pedig khm… alazza a csoda(szar) nemet autokat.
Szoval amelyik autogyar nem tartott a toyotatol az ma mar kb. nem letezik.
na most per pillanat ugyanez a helyzet a kinai ev autogyartokkal. Aki nem veszi oket komolyan es nem probalja meg felvenni a kesztyut hanem a regmult dicsosegebol probal ugymond megelni, az nem fog letezni 20-30 ev mulva.
Including toyota meg a nemet autogyarak is. -
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #41 üzenetére
Figyelj, nekem nem kell kamuznod. Nem csak ennyi volt a baja, nagyon nem.
németek saját gyűjtése a bugokról
Az Auto Motor & Sport azt is nehezményezi, hogy az infotainment rendszer csak lassan indul el, a gyári navigáció gyakran több száz méteren keresztül nem tudja hol van, a beharangozott online szolgáltatások pedig egyáltalán nem töltődnek be a 10 colos középső kijelzőn. Ez a képernyő egyébként a német tesztelők szerint eleve kicsit túl messzire került a sofőrtől a kényelmes használathoz, a szóbeli utasításokra pedig nem lehet hagyatkozni, mert a beszédfelismerő nemcsak sokat hibázik de legalább lassú is.
Teljesen értelmetlen védened a dolgot, simán szar volt a launch software. -
strogov
senior tag
válasz
#48584626 #30 üzenetére
Nem utólag. 2es android-tól már minden épeszű tudta, hogy a nokia saját rendszere be fog dőlni. 2011-ben meg már a nokia is tudta.
Itt a fórumon is röhögtünk a nokia fan-okon ahogy a végén már csak annyi maradt, hogy jó képeket készít. Mint az irigy hónaljmirigy számban: "kamerás mobil".
2011-ben ios-en már sok-sok millió alkalmazás volt. Aki alkalmazást készített az elsőre ios verziót csinált. Az iphone i4s-ből elment vagy 250 millió 3 év alatt. N9-ből mennyi? Ha már szoftver. Hány külsős fejlesztett rá bármit? -
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #22 üzenetére
egy az egyben felzabálja a szállítás meg a vám
Na, hát pont ezt írtam én is feljebb (+ÁFA, ne felejtsük el). Azért az így sok százalék ám.Én ültem kínai EVben pár napot tesztre (MG4), teljesen jó volt, az érthetetlen hibáit leszámítva (katasztrófa hangrendszer, szoftveres szarok (mint egy ID3 mondjuk az elején), nuku tolatókamera és nem is rendelhető, stb). Nem egy BMW/Merci, de nem is annak a célcsoportnak készül.
-
Ezekiell
veterán
válasz
#48584626 #15 üzenetére
Mindig élmény veled beszélgetni, amikor így alátámasztod a mondanivalódat.
Akkor én jövök: de hoznak. Na most te jössz!
De amúgy leírhatod nyugodtan és hálás is lennék érte, hogy a sokkal olcsóbb munkaerő és gyártási költségek mennyiben befolyásolják az autók árát, mennyivel lesz olcsóbb - mert hát nyilván abból van az árelőnyük, és látható is a hazai áraikon.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Energiaital topic
- Drón topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen alaplapot vegyek?
- Autós topik
- Interactive Brokers társalgó
- TCL LCD és LED TV-k
- Eredeti játékok OFF topik
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- További aktív témák...
- Gamer PC - Ryzen 7 5700X / RTX 5060 / A520M / 16GB vagy 32GB RAM / 240GB + 1TB SSD / 650W
- Kingston FURY Beast 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz KF432C16BB/32
- iPhone 13 Midnight -128gb-90% akku- 2026.10. garancia
- Újszerű Asus Vivobook S 15 S5507 -15,7 2.8K OLED X Elite X1E - 32GB DDR5 - 1TB - Win11 - 1 év gari
- Szép! DELL PRECISION 7740 Tervező Vágó Laptop -60% 17,3" XEON E-2286M 32/1TB RTX 5000 16GB! UHD 4K
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Bomba ár! Dell Latitude E6230 - i5-3GEN I 8GB I 320GB I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest