Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • loszerafin

    senior tag

    válasz Criton #233 üzenetére

    a kresz maga meg sztem annyira tele van minden felesleges dolgokkal, menet közben ugysem azon gondolkozol, hogy a 128. oldalon a 4. képen ilyenkor mit is kellett csinálni....

    Hát, ezzel nem értek egyet. A KRESZ zseniális, egszerű, letisztult, demokratikus.
    Valószínűleg ez az egyetlen ilyen jogszabályrendszer, aminek a be nem tartása ráadásul halálos is.

    Azért nem jut eszedbe, hogy 128. oldal 4. kép, mert napi vezetés közben beléd ívódott, már nem az agyad irányít, hanem reflexből megy. Viszont a ritka esetekben (amiket nem tudsz kigyakorolni az automatizmusig) bizony nincs más, mint hogy bevillanjon a megfelelő kép, vagy az oktatód egy mondata.

    Nem mondom, vannak benne elsőre feleslegesnek tűnő részek, de inkább csak az ''újabb'' részei, amik gyakran változnak. Plussz a KRESZ ismerete és helyes alkalmazása nap mint nap rengeteg ember életét menti meg.

  • loszerafin

    senior tag

    válasz Criton #236 üzenetére

    Csak én többnyire azt láttom, a városban - hogy nagyon sokan nem tartják be az elsöbbség adást és csinálnak olyan dolgokat, amikor az emberben felmerül az a kérdés, hogy most én csináltam rosszul vagy ő, és a végén átgondolva kiderül, hogy én mindent szabályosan.

    Talán nem is fontos. Egy adott helyzetben a legfontosabb, hogy mindenki élve kijusson belőle.
    Ha ennek az az ''ára'', hogy lemondok az elsőbbségemről, akkor ez igen kis engedménynek tűnik.

    Tapasztalatom szerint - leszámítva a tényleg nagyon hülyéket, terepjáróval - az ilyen esetek döntő többsége figyelmetlenségen, pillanatnyi kihagyáson múlik, nem erőszakosságon.
    Engem is mentett már meg a másik autós reflexe, nem is egyszer.

    És nem tartom pancsernak azt, aki egy védett úton haladva kissé lassít egy kereszteződésnél, arra számítva, hogy valaki bejön elé. Mert szerintem a legfontosabb a balesetmentes közlekedés.

  • szesa

    senior tag

    válasz Criton #243 üzenetére

    Tele van figyelmetlenek erzeivel.
    Alapvetoen ketfelekeppen kozelkednek az emberek:

    1. A megszokott útvonalukon haladnak pl munkaba vagy vissza, es akkor szinte nem is figyeleik a tablakat, hiszen ugyis ''rutinbol'' mennek arra, igy ha valami valtozik nagy kozkacat igy vezetni.

    2. Isemeretlen szakaszokon boklászva a forgalmat kisse akadalyozva probal az ember kiigazodni, na nalunk az ilyeneket elkuldik a picsaba.
    Mikor franciaorszagban eltevedtunk, lealltunk egyik varoska elott, 2 autoval.
    Olyan dolog tortent amit en maig nem ertek:
    Mogottunk 5 auto haladt.
    Mind az 5 auto lehuzodott az ut szelere ugy ahogy mi.
    Megalltak, lehuztak az eblakot es ''figyeltek'' hogy mi van!
    Ezek utan megkezdeztuk hogy mi merra van az mas teszta hogy nem tudtak, de a viselkedes hihhetetlen volt.

    A jobbkezes utcak tobbnyire nalunk mintha nem is leteznenek.
    Nalunk tele van a kornyek olyan keresztutcakkal ahol nincsenek tablak, az utcakat nem lehet belatni mert a haz - garazs takarja a ralatast, raadasul eleg meredek utcak, ennek ellenere joparan 50-60-al ''ugranak'' bele ilyen keresztezodesekbe, nagy reszuk meg jobbra nem is nez!!!!!!!

    Viszont az utepitesek miatti tablak elegge zavaroak, a megszokott utvonalak kozepibe betesznek egy 30-as tablat, erre-arra kanyarodni tilos ezekre bizony figyelni kell mert eleve nem a megszokott helyen leszek, kikuszobolni viszont nem lehet.

    Tegnap egy autopalyara hajtott fel szembelevo forgalomban egy 82eves tata...

    A magyar kozlekedes az elmut kb 20ev csak rosszabb lett.
    Nagyobb erosebb autok, nagyobb forgalom, agresszivebb vezetok, allando dugok, amit teljesen kiszamithatatlanok, a varosba ki-be ingazok irdatlan aradata, emiatt a mellekutvonalak terheltsege is nagy, az allandoan jelen levo tranzit forgalom - a 20 eve meg nem oldott - budapestet teljesen elkerulo autopalyak hianya.
    A meggondolatlan es szarok bele tipusu fiatalok, akik havonta szarra torik az autoikat.

    Masreszt valami eszmeletlen rendszertelenul vannak felallitva a kulonbozo jelzo, tilto, terelo tablak a varosban.
    En amikor tanultam vezeztni ujpesten gyakoroltunk sokat.
    Hat bazki komolyan olyan utvonalak voltak amiket ha nem ismer az ember tuti megha lassan is megy elkovet egyket hibat mert bizony van egypar elsore atlathatatlan keresztezodes, foleg ha meg lampak is beszarnak.
    Nem beszelve a girbe urba osszevissza utcakrol osszevissza tablazva, hol egyiranyu, hol nem, hol behajtani tilos hol kotelezo mert egyenesen megy az ut de te arra nem mehetsz jogilagy egynes az most egy jobbkanyarnak felel meg.
    En foleg az olyan utcaktol buktam ki anno, amikor van egy 100mes egyenes szakasz aminek az eleje egyiranyu tehat csak te tudsz behajtani, majd utana kiteszik hogy szembejovo forgalom 50m mulva, majd 50m mulva te mar csak jobbra vagy balra tudsz elkanyarodni mert az utca masik vege is egyiranyu csak epp a tuloldarol lehet behajtani, iszonyat. Ertelmetlen hulyesegek.

    Nemreg olvastam talan angliaban azt talaltak ki hogy egy csomo ''felesleges'' szabályzo es tilto tablat egyszeruen kivesznek, ne is legyen talba, es a nehany alapveto szabaly betartasaval lehetseges, hogy egyszerubbe valik a kozllekedes mert nem kell a tablak miatt allaodan felulbiralni a szabalyokat. Mondjuk ehhez hozzatartozik, hogy telepulesek elott es utan korforgalom van nem csak egy foutra besorolas vagy keresztezes...

    ˇ7ˇ - out of office -

  • G@ben

    addikt

    válasz Criton #247 üzenetére

    Konkrétan nagymotorra gondoltam.

    Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés