Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    Akkor álljon itt a véleményem/első benyomásom a játékról. Apró spoilereket tartalmazhat.

    Ott hagytam tegnap abba, mikor Theresa-nál felébredek. Talán Homecoming volt a quest neve.

    Szóval viszonylag sokat játszottam vele egyhuzamban. Viszont az open world játékmenet szerintem csak mostantól lesz elérhető. Eddig teljesen lineárisan zajlott a cselekmény.
    Ez a játék jó. Ez a játék már pár óra után is több értéket mutat meg magából mint a több csilliárd dollárból készített nagy AAA címek. És ez engem abszolút meglepetésként ért, mert nagyjából egy hete hallottam először róla. Szóval nem tudtam róla szinte semmit, mikor nekiálltam vele játszani. Ha jól tudom a Mafia (1-2) készítők közül is sokan dolgoztak ezen a játékon, ez jó előjel.

    A menü, a töltőképernyőn látható képek, az intro, mind pozitív benyomást kelt.
    Számomra teljesen új dolog maga a kor amiben a játék játszódik. Sose volt még szerencsém XIV. században játszódó játékhoz. Az pedig számunkra magyaroknak külön érdekes dolog, hogy pont Zsigmond király korában, és konkrétan körülötte bonyolódik a történet. Bár azt még nem tudom mennyire történelem hű a játék. De ad egy nagyon furcsa (számomra izgi) hangulatot az egésznek, hogy az ellenség Magyar, és magyarul is beszélnek. Szerintem ez nagyon jó dolog.

    A történet (addig amíg jutottam), egy egyszerű bosszútörténet. Egy kis gyenge paraszt fiúcskáról, aki vélhetően nagy hőssé válik majd. Ebben semmi újdonság nincs. Ami engem rögtön zavart, az Henry kinézete. Már az is fura, hogy nem lehet testre szabni a főhős kinézetét. De ez még nem is lenne baj, ha Henry fizimiskája nem lenne ennyire környezetidegen. A haja, a vonásai, sokkal inkább egy XX. századi emberéi mint egy XIV századbelié. Persze, mivel Tom McKay is XX. századbeli. :D A többi karakter viszont rendben van, beleillik a környezetbe, korhűnek hatnak.
    Számomra a játék legnagyobb pozitívumához az atmoszféra, a narratíva, az egész tálalás. Van egy viszonylag egyszerű történet, egy ígéretes helyszínnel (korral). Számomra a legfontosabb dolog egy játék esetében az atmoszféra, a hangulat. Húzzon be a játék, keltse fel az érdeklődésemet, ragadjon meg érzelmileg. És sugározzon komolyságot, érettséget. Ezt el is éri ez a játék nálam. A szövegek nem bugyuták, a kamerakezelés nagyon jó. És a sztori haladtával ez a narratíva is csak jobb lesz, gondolok a rémálmokra stb stb. A Kelet-európai játékokra ez egyébként is jellemző a profi narratíva. Ügyesen dolgoznak a játék rendezői az "átvezető" jelenetekben. Teljesen más hangulata van a játéknak mint a nagy blockbuster címeknek. Földhözragadtabb, érettebb, komolyabb, hihetőbb.

    Játékmenet szempontjából így elsőre a harcrendszeren kívül, semmi különbséget nem vettem észre, az RPG "zsargonhoz" képest nem látok eltérést. A harcrendszer viszont nekem új, én még ilyennel nem találkoztam sose. Még nem tudom eldönteni, hogy jó vagy rossz, Nem tudom melyik lesz a végső ítéletem, de furcsa. Most még 1v1-ben, értem, hogy innen csapok, oda szúrok, kitérek stb.. De mi lesz ha több ellenfél jön rám? Majd eggyel harcolok a többi meg körbeáll minket és csak néz mint a jó Jackie Chan filmekben szokás? :D Játékmechanikai buggal még nem találkoztam. Az ugrás fura, néha egy nagy követ se ugrik át, de ez lehet direkt ilyen.

    A tálalással sincs baj. A Látvány szép, szerintem nagyon szép a környezet. Az effektek is. A táj, a virágos mezők, erdők, patakok. Az eső, a villámlás. Nagyon szépek. Szal' ha kint vagy egyedül a pusztán, vagy az erdőbe, akkor nagyon magával ragadó. A baj akkor kezdődik, ha találkozol egy másik karakterrel.
    Lip sync az úgy nincs. Bár néha sikerült az animátoroknak eltalálni a szájmozgást, de az olyan ritka, hogy rendesen megörülsz neki. Van néhány olyan mozgásanimáció, hogy ihaj.. Nem ismerem a részleteket, de szerintem mocap-ről itt szó sincs. Gondolom nem fért bele a költségvetésbe. Ha meg igen, és ezt sikerült belőle kihozni. Na az gáz. Összességében a látvány bőven jó, csak néha van egy egy animáció, jelenet ami láttán felszisszenünk.

    Tehát van a játék izgalmas, érdekes világa. Ami szépen van tálalva és hozza a kötelező RPG-s elemeket. Ez mind pozitívum. Viszont...

    Technikai oldalról az egész egy rakás sz*r! Ezen nincs mit szépíteni sajnos. :) Ja, a hangok nem. A hangok jók. Részletesek, sok féle zaj van, és a zene is jó. Én sosem voltam oda a Cryengine-ért. És ezen ez a játék sem segít. Miután kiléptem, azon gondolkodtam, hogy mikor láttam én 30 alatti fps-t a gépemen. Aztán beugrott egy eset. 2016 augusztusában mikor a World of Warcraft-ban elkezdődött a Legion kieg felvezetése alkalmával. És ott lement 25-re az fps-em. De ott volt vagy 300 player és 10-20 óriási démon!! És a WoW motorja egyébként is nagyjából 82 éves. :D Itt meg tegnap ilyen 19-30 fps sem volt ritka. Nekem 60fps az szükséges az alapvető létfenntartásomhoz. Mint az oxigén. :D De persze, hogy nem vettem visszább a grafikából. Hát azért vannak az embernek elvei is! Még ha hülye elvek, akkor is. :D
    Na de tényleg, viccen kívül, ez katasztrófa. Nem tudom, hogy nem értettek e a fejlesztők eléggé ehhez az engine-hez. Vagy ez a Cryengine 3.8-as batch kevés e ahhoz amik ők meg akartak alkotni.. Nem tudom. Az viszont tuti, hogy full szeszélyes a motor. Hol 60fps, hol beáll percekig 30-ra, hol alámegy. Nincs benne rendszer. És ráadásul az egérkezelés is f*s, input laggos, de ez tipikus Cryengine. És ezt nem lesz egyszerű patch-ekkel rendbe hozni, valószínűleg teljesen rendbe rakni lehetetlen is. Maximum kicsit javítanak majd a helyzeten.

    Mindezen technikai hibák ellenére én abszolút pozitív véleménnyel vagyok ezzel a játékkal kapcsolatban. Mert látszik, hogy nem a fejlesztők trehányságán múltak ezek a hibák, hanem a pénzen. Ezáltal a kis létszámon, a megfizethető engine-en. Érezhető a játékon, hogy ők mindent megpróbáltak, de picit túlvállalták magukat és többször is elérték a határaikat. Sajnos ma már oda jutottunk, hogy tiszteletreméltó ha valakik szeretnének valami egyedit alkotni. Mert ma már a játékok csak azért készülnek, hogy pénzt keressenek vele a nagy stúdiók. A Kingdom Come: Deliverance-en viszont érezhető az odaadás, a kreativitás, a szeretet amivel készítették. És ez fontos, nekem fontos. Ez a játék fél úton van az indie és az AAA játékok között. Sajnos nem sikerült technikai oldalról is kielégítőre alkotniuk a készítőknek. Viszont ha az sikerült volna akkor baromi nagy fricska lett volna a nagy stúdióknak.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

Új hozzászólás Aktív témák